בקשה+ רצון לעצה טובהרן22
סליחה שאני משגע אתכם אבל האם מישהו כבר הצליח להשיג עבורי את ההרצאה המלאה של הרב שלום הרוש שליט"א שנקראת שמח-בחלקו?

ועוד דבר נורא חשוב שאני חושב שהוא המפתח ללהרגיש חיובי וטוב וששמעתי את זה גם מפי הרב הרוש- הוא אומר שצריך להסתכל לא רק על הדברים הרעים והשלילים כי ברגע שהאדם מסתכל רק על השלילי נהיה לו רע והוא מדוכא ועצוב, אז הייתי רוצה שתפרטו לי לפרטי פרטים מה הם הדברים החיוביים ואיך אני יכול להפנים אותם עמוק בלב על מנת לראות גם את הדברים הטובים שבי?  כי אני מרגיש שאני לא טוב מהבחינה הרוחנית בגלל שקשה לי למשל ללכת להתפלל שחרית בציבור וגם בגלל שכרגע אני לומד תורה במסגרת ובאופן רציני כמו שצריך.

מה שאני כן חזק בו זה רק לשמור-שבת ולענג אותה ב 4 סעודות ותפילות, ללכת להתפלל מנחה וערבית בימי חול,להניח תפילין,לשמור על כשרות,לשמור על אות ברית-קודש ועל העיינים,לומר ברכות-השחר,קריאת שמע שעל-המיטה,לברך על האוכל והשתייה וגם אשר יצר לאחר נקבים,וללמוד בבית כפי היכולת שלי....איך אני יכול שזה יתן לי שמחה?

היום למשל הרגשתי יחסית לא טוב, אני מרגיש תנודות גדולות פעם יום ככה יום ככה זה ממש באסה.
בתודה רן.
....חאפר
בס"ד
 
קודם כל אשריך!! כמה  נקודות טובות!! איך ה' שמח!!
ניראה לי שתחפש קצת לימוד קבוע במשו קבוע שמחזק אותך באמת ונותן עצות בשבילך....
לפי מה שמתאים לך...
ישועות אחי
 
עוד דבר אחדרן22
היום שמעתי הרצאה מחזקת מאוד של הרב הרוש שליט"א והכל טוב ויפה אבל אבל !  לדאבוני הרב בכל פעם זה משתכח ממני ונשכח ממוחי כלא היה... מה היא הדרך הכי יעילה להפנים את הדרשות ששומעים במחשב?

אני מאוד אשמח לתשובות מפורטות.
ואני מאוד מעריך את העזרה שלכם זה חסד גדול לעזור לבן-אדם שמרגיש קצת בדאון.
הלכתי היום לחפש עבורך את הדיסק..אוהבתותך
בס"ד בר"ה

אבל אין להם את זה שם בישיבה..
ממש חיפשנו..
אולי ה' רוצה שתתחזק במשהו אחר? או שמישהו אחר ישיג את זה..


איך ניתן לא לשכוח את מה שנאמר בדרשה?רן22
ולהפנים אותו טוב?
אינו דומה השומה משנתו מאה פעמים להשונה מאה ואחד..אוהבתותך
בס"ד בר"ה

אולי פשוט לחזור על ההרצאה כמה וכמה פעמים עד שמפנימים???

או- אולי לסכם בכתב את ההרצאה?



אפשר:אזמרה...
לכתוב את הנקודות המרכזיות מהשיעור
 
שמזכירות את עיקר העניין כשקוראים אותם
 
ולשאת את זה תמיד עליך
 
בכיס\ארנק לעת הצורך,
 
לקרוא כשרוצים להתחזק.
 
הוזכרו כאן זכויות רבות ומופלאות מאוד מאוד
 
וזו השמחה הכי גדולה שיכולה להיות
 
שיהודי יודע שהוא משמח את ה' יתברך
 
עם כל כך הרבה כיוונים
 
שהוא עושה את רצון ה'
 
וכל כך אוהב את ה'
 
וכל כך רוצה אותו.
 
רבנו אומר בליקו"מ:
 
"מי שרוצה לשוב אל ה' יתברך..
 
צריך להיות בקיא בהליכה..
 
שלא יפיל אותו שום דבר בעולם
 
בין בעליה.. ובין בירידה..
 
ובכל מה שעובר עליו יחזק את עצמו:
 
"אם אסק שמיים שם אתה ואציע שאול הנך"..
 
היינו בקיא ברצוא ובקיא בשוב"
 
רצוא= זה לשון רצונות שמריצים אותנו אל ה'.
 
שוב= זו הנחיתה במציאות, כשהעולם הזה שואב אותנו מטה.
 
רבנו מלמדנו שצריך בקיאות בשתי הדרכים הללו..
 
שכל אחת מהן היא בעצם עבודת ה'...
 
הרב גדי הסביר לנו באולפנה כך:
 
במצב של העליה: "אם אסק שמיים",
 
עלינו להגיד לעצמנו כל הזמן: "שם אתה"...
 
אין גבול למדרגות הקדושה,
 
 ואף פעם אין השגה וכיבוש סופי של יעד.
 
תמיד צריך להצביע אל על ולהגיד:
 
"ה' יתברך, אתה שם,
 
 ואני רוצה להמשיך ולרוץ לשם, בלי סוף"
 
זה "רצוא".
 
וכשאנחנו חוזרים אל הארץ ב- "שוב",
 
וכמו דועכת לנו קצת האש... מה עושים?
 
 דוד המלך שולח אלינו הבנה חדשה:
 
"ואציע שאול"- כשאני נופל אל התהומות- "הנך"!
 
אני יכול להרגיש ממש:
 
"וואו, ה', הנה אתה כאן איתי,
 
כל כך קרוב, מחבק אותי,
 
מזרים בתוכי כוחות
 
להמשיך ולהאמין בעצמי
 
בחלק האלוקה ממעל ממש, שנתת בי."
 
ואז אפשר לשטוף פנים, ולהירגע,
 
 ולחייך אל ה' יתברך ואל העולם.
 
ולראות שה' יתברך מחייך אלי בחזרה
 
משפיע עלי כל מיני חסדים
 
קטנים וגדולים
 
מציף בחום את ליבי
 
איי וכמה שהוא אוהב אותי..
 
ב"הגדה של הרב קרליבך",
 
מובא הסבר מתוק מדבש
 
לפס': "להגיד בבוקר חסדך ואמונתך בלילות":
 
מה זה אמונתך?
 
הכוונה היא שאני מאמין בך גם כשקשה לי, בלילות?!
 
לא רק.
 
אלא בעיקר-
 
ש"אתה ה' יתברך, מאמין בי בלילות!!!
 
בכל מצב אתה סומך עלי
 
גם כשאני במקום של "אציע שאול",
 
שאני יכול תמיד למצוא אותך ולהתקשר עימך,
 
בבחינת: "הנך".
 
שיש בתוכי עוצמה גדולה,
 
שאני יכול להתרומם
 
כי אני יהודי
 
קדוש
 
וחזק
 
שמחובר אליך
 
ומאוחד איתך
 
ולכן אתה מחייה אותי בכל רגע
 
ומעיר אותי בבוקר,
 
כי: "רבה אמונתך"!!!
 
ותמיד אני יכול
 
לזהות נקודות טובות שיש בתוכי
 
ולהפוך אותם למעשים טובים
 
שגורמים לך נחת רוח
 
ומאירים את נפשי..
 
כי הנה עכשיו,
 
אני עסוק בתכלית שלי.." 
 
איייי שנזכה כל החיים...
 
 גם ברצוא גם בשוב..
 
ללכת עם ה' יד ביד ממש...
 
 
 
תשובה: לשטוף את הראשאנונימי (פותח)
התשובה היא לשטוף את הראש
 
ב"ה העולם מלמד אותנו להסתכל רק על מה שחסר ומה שלא טוב
 
ורבנו מלמד אותנו הפוך
 
אז צריך לנקות את הראש מהרבה בילבולים ותפיסות עולם שמביאות לעצבות
 
ולכן: שוטפים את הראש במים החיים של הנחל נובע מקור חכמה - ושמחה- ואמונה
 
מתפללים על זה: אבא, זכה אותי להאמין ולראות את הטוב
 
קוראים "משיבת נפש"
 
שומעים דיסקים של הרב גודלבסקי - שכל עניינו זה לחזק יהודים וללמד אותם לראות את הטוב.
 
אני יכול להגיד לך שאם היה לי את מה שאתה מתאר הייתי שמח - ולא סתם שמח אלא שמח מאוד
 
אתה יודע מה זה לשמור עיניים בתקופה כזאת?
 
אתה יודע מה זה טלית ותפילין? ב"ה שזכית לעשות את דבר ד' ולהתקשר עם ד'
 
אשריך אחי
כמה עצות...רצון הרצונות
*קודם כל כדאי ללמוד שוב ושוב את תורת אזמרה בליקוטי מוהרן- תורה רפ"ב.
ואז לעשות כל יום רשימה של כל הנקודות הטובות (ויש לך המון!!הרבה מקנאים בך, רק שתדע!!)
*להתבודד!!
לומר בתחילת השיחה לה' תודה על כל מה שיש לך- משפחה, חברים, את רבנו (אם יש לך...), גוף בריא, רצונות טובים ועוד כהנה וכהנה.
 
אצלי זה ממש עבד.
כל יום לפני השינה הייתי מעבירה בראש את כל הדברים שאני רוצה לומר עליהם תודה. זה עזר מאוד בתקופה של דיכאון שהייתה לי.
אין פה שיטה מיוחדת לזכור את השיעור,
פשוט שזה יהיה דרך חיים לומר תודה על כל דבר (ויש כ"כ הרבה על מה!!) ובלי ליפול ולהתמקד במה שאין.
 
חוצמזה נראה לי שקוראים לדיסק של הרב ארוש "תפסיק להתבכיין".
 
בהצלחה!!
הייאנונימי (פותח)
בס"ד
 
קודם כל, אשרייך על כל מה שאתה עושה אתה צריך לשמוח.. הלוואי ואני הייתי מסוגלת לעשות את כל זה.
 
דבר שני אסור לשכוח שזה תהליך ודברים לא יכולים להיות יש מושלמים.. לוקח זמן.. הכי חשוב שתעשה את הדברים שאתה יכול כרגע.. אולי תעשה לך רב ותתייעץ איתו מה לעשות ואיך... ותשמח בכל מה שהשם כן זיכה אותך לעשות כי לצערנו יש אנשים שגם את זה אין להם.
 
וכמובן דבר על זה עם השם.. ספר לו מה עובר עליך.. ואתה תראה שדברים יסתדרו!
 
בהצלחה!
הייתה לי שבת טובה דווקה ב"הרן22
לפני השבת הלכתי לטבול במקווה,התפללת,עשית גם שעה התבודדות בחדר שלי,קראתי תהילים,אכלתי 4 סעודות,למדתי פרשת-השבוע,נחתי טוב וסך הכל היה לי טוב מאוד.

השאלה הגדולה היא כיצד ניתן לשמור על המומנטום הטוב הזה ולא ליפול לדאון למחרת?
או שזה לא תלוי בבן-אדם? זה שאני מרגיש לפעמים בדאון רציני זה הקב"ה רוצה שאני ירגיש ככה? או שזה החלטה שלי שקשורה לצורת חשיבה? אשמח לשמוע תשובה בקשר לזה כי זה מעניין אותי מאוד מכיוון שאולי אם אקבל תשובה אוכל להיות פטור מהספק הזה שמקנן בראשי ואומר לי כל הזמן "הבעיה היא בך באיך שאתה רואה את המציאות".
או הו הלוואי ונזכה לנצל ת'רגעים החשובים בחיים שלנונ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
מסופר על תלמיד ישיבה שישב בחדר האוכל יחד עם חביריו ותוך כדי הסעודה אחד החברים שאל אותו מה אומר התוספות' במקום פלוני אותו תלמיד ענה את תשובתו אך החבר אמר לו שזה לא נכון התווכחו והתווכחו עד שאותו חבר (השואל) צדק.. לאותו תלמיד כ"כ כאב שהוא לא זכר את התוספות ומיד באותו רגע נכנס לחדר ללמוד ולא יצא מאותו חדר כמה שנים ובאמת אותו תלמיד יצא לאחד מגדולי הרבנים (לא זוכר את שמו אבל אחד המפורסמים).........(הסיפור הוא בערך ממה שאני זוכר)   עכשיו יבואו וישאלו ה"חכמים"..שזה בעצם העניין של הסיפור..איך הוא יצא מהחדר בלי ברכת המזון?? והתשובה פשוטה מאוד: אם הוא היה נשאר לברך לא היה יוצא ממנו כזה תלמיד חכם כי באותו רגע הוא היה פשוט "חם" לעבודת ה' ובמשך הברכה הוא פשוט יכל להתקרר היו עולים לו כל מיני מחשבות כמו: "זה בסדר ששכחתי" "לפחות אני מדבר בלימוד תוך כדי הואכל...אז כולה לא זכרתי ת'תוספות" אבל הרגע הזה היה קירטי לעבודת ה' שלו והוא ניצל אותו כמו שצריך......לפעמים אנחנו מרגישים מין התנוצצות כזאת לי אישית זה קורה מלא שפתאום אני מתפלל בכוונה או פתאום בא לי לשבת וללמוד בלי סוף או פתאום בא לי לצעוק לה' אז פשוט באותו רגע שיש התנוצצויות כאלה פשוט לקחת ת'רגליים וללכת ליער לצעוק או ללכת לבית המדרש ללמוד או לעשות משהו עם אותו רגע כי חבל שהוא יאבד.....מקווה שעזרתי קצת בע"ה שנראה מלא ישועות זכות רבינו הקדוש נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!!!!!!!!!!
אין דבר כזה להיות תמיד בהייאנונימי (פותח)
החיים שלנו הם מלאים בירידות ובעליות.
אם היינו בשמי מרום יחד עם צדיקי אמת מופשים מחומר-  אז לא הייתה בעיה והיינו תמיד ב high
 
אבל מה נעשה שאנחנו חיים בעולם שיש בו רכבים חדשים קנאה, גאווה, תאווה, כעסים, מזומנים ... ושאר שטיקים
 
ומה נעשה שהשטיקים האלה מדברים אלינו ולא רק עבודת ד'?? ושהחמור שלנו היצהר הרע אוהב אותם ונמשך אליהם?
 
התשובה: עובדים את ד'! אז שנמצאים ב היי עושים הרבה ובשמחה (התבודדות שעה, וארבע סעודות ושמחה)
ושנמצאים בדאון עובדים את ד' לפי מה שיכולים באותו רגע: אפשר להתפלל מתפללים, אפשר להגיד תודה אומרים, אפשר להתבודד שניה מתבודדים, נופלים לעברה? - אז עושים את העברה פחות עם לב ותתחזק ברצונות וכיסופים
 
ועל זה רבנו אמר- העולם אומרים שאם אתה אוכל חזיר אז שיזול על הזקן - היינו שתעשה את זה בתאווה וב"גדול"
ואני אומר: אם אתה כבר אוכל חזיר - אז שלא יזול על הזקן
 
קיצורם של דברים: לעבוד את ד' בלי דאון - זה לא מה שד' רוצה
 
ורבי נתן כותב בהשתפכות הנפש שהקב"ה מעדיף אדם שעובד אותו בעולם הזה עם יצר הרע מאשר עבודה בלי יצר הרע
 
והעיקר העיקר: להיות בשמחה, להבין שהקב"ה יודע מה עובר עליך ולא מצפה ממך שתתפוס מלאכים בכנפים אלא שתשתדל ותתאמץ לפי היכולת שלך באותו הרגע
 
בהצלחה
בקשר למה שר' נתן כותב בהשתפכות הנפשנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אז זה הולך בערך ככה: "תנועה אחת בעלמא עם יצר הרע שווה מאלפי שנים של עבודה בלי יצר הרע"
 
הכוונה לתנועה בקדושה...ה' ישמור את כולנו ויזכה אותנו לקיים את עצותיו של הנחל נובע מקור חכמה רבינו הקדוש וע"י זה נתקרב לאבא שבשמיים....
משהו שנורא דיבר אלירן22
שמעתי את השיר היפה הזה של שולי רנד וארקדי דוכין שהופיע כאן בערוץ-7 וזה ממש מתאים בדיוק עבורי!
התחברתי עם כל מילה שבשיר, מה דעתכם זה שיר מחזק?


/News/News.aspx/196396
לא, אבל הוא שיר יפה. (אבל במחשבה שניה הדעת שלי לאחמו
משנה כי כל אחד מיתחזק מימשהוא אחר.)
יש למישהו הרצאה בעניין הדרך להיות שמח בחלקי?רן22
או משהו בנושא של כיצד להיות בשמחה תמיד?
אני ממש משתוקק להיות בשמחה ולראות את הטוב שבי אבל אני עדיין לא מצליח לבוא לשמחה.
אם מעניין אותך "תפסיק להתבכיין" של הרב ארוש-אוהבתותךאחרונה
בס"ד בר"ה

תמסר"ש לי. (גם הרצאות נוספות של הרב ובכלל)


הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך