קטע חזקהדרדק

הקטע הזה חולק על ידי הקומונר שלי לפני כמה וכמה חודשים, ומאז הוא תלוי לי בחדר. חשבתי עכשיו, כשאני עומד לעזוב את ההדרכה, לפרסמו לכלל.

בחדר קטן צדדי ואפל,
בסניף עטור שרידי תערוכה,
יושב לו מדריך, יושב וחושב
ועושה חשבון לחיי ההדרכה.
חושב: עוד מעט ופעולת הסיום
תסגור את פרק ההדרכה בחיי
נוטל גיליון ורושם בראשו:

"זה מה שהשארתי מאחרי"

במה אתחיל.
בפעולת הפתיחה
אח.. הייתה היא פשוטה ורגילה
במבה מסטיק משחקים וצופר
"לכל סוף יש גם התחלה"
חניכים צועקים ניירות על הריצפה
סבבה ובלגן הגון
אה, מה יש לכתוב על פעולה שכזאת
אתחיל מחודש ארגון

חודש ארגון... מה יש לכתוב
צבע גואש, לילות בלי שינה,
בכל יום להגיע לסניף,
להתחרפן ולשגע את כל השכונה
חניכים מתלהבים כיף חבל על הזמן
בהשבעה הש-דים צורחים
מה יש לכתוב ככה זה תמיד
אתחיל עם עבודה אישית עם חניכים

קשר עם חניכים... דווקא נחמד,
תפיחות על השכם עושים אווירה.
יושבים יחד (בעיקר בפעולות)
מנסים לשמור על משמעת סבירה.
העברת קשרים, הודעות SMS
היום יש דרכים קלות
מה יש לכתוב עלי ועל החניכים?
אתחיל מהכנת פעולות

מתי לאחרונה הכנתי פעולה?
זה היה בין מנחה למפקד
מדריכים מבינים, אחים לצרה
ופעולה עוברת מיד אל יד
המסר לסיפור נשלף במהירות
"חסד זה פשוט פיצצצצוץ"
כך היה גם בשבוע שעבר

כדאי להתחיל בישבץ
ישבץ שנוח מעבירים חוויות
מחסלים שקיות חטיפים
קומונר מנסה להשחיל מילותיו
מעביר עידכונים שוטפים
טפסים למסע פליירים למיסים
דף מידע ועלונים למדריך
צחוקים רצים החברה טובים
יודעים להשתגע כמו שצריך
---
בחדר קטן עטור שרידי תערוכות
ישב לו מדריך וחשב זכר חלומות
ואידאלים גדולים שאותם לא הגשים
עפ בוקר מצאו אותו בסניף רטוב מדמעות
עד בלי די דף ריק ולמעלה כתוב
זה מה שהשארתי מאחרי
----------------------------------

השאלה שהקומונר שאל היא למה זה קרה? הרי הוא בא עם המון אידאלים וכו'
מקווה שיהיו כאן תשובות למה זה קרה.

מהמםםםםםברבי
יפה! ומוכראנונימי (פותח)

עשו לנו על זה הצגה בסמינריון בחנוכה..

עינת כתבה את זה אם אני לא טועה..שרי.
מוכר..חממה
זה מהסמינריון הדרכה...ממש יפה!!
יפה מאוד...אבל...אנונימי (פותח)
יש בזה משהו שאני לא מסכימה איתו...כאילו לא עשית כלום בהדרכה שלך?שזה סתם עבר לך???
עדיין לא עניתם...הדרדק

למה זה קורה?
למה אדם שבא עם אידאלים גדולים לא הגשים אותם?
זכור לי על 2 תשובות שהעלנו; מה אתם אומרים?
נ.ב. כל מי שראה את זה בסמינריון מסתמא גם קיבל הסבר למה זה קורה, אז אנא שתפו אותנו, לא כולם היו ביחידה על זה.

אמנם לא הייתי באף סמנריון הדרכהברבי

אבל נראה לי שפשוט העניין הוא שהרבה פעמים המדריכים הצעירים לא יודעים בדיוק למה הם נכנסים... לא יודעים שהדרכה זה הרבה יותר מסתם להכין מידיי פעם צ'ופרים ולצחוק עם החניכים...וכשכבר נכנסים לעניין- קשה לקבל את העובדה שצריך להשקיע הרבה יותר ממה שהיה נראה לנו...חוצמזה שגם אם הייתה מודעות לפני זה...לפעמים כ"כ שקועים באי עשייה ובדברים אחרים שפשוט אין כוח להשקיע בהדרכה ועושים אותה כזה כלאחר יד..מחתימים כרטיס והולכים הבייתה...

 

פוס!!!!!!!!!!שומרוני

קטע חזק וחשוב, אבל מתחשק לי לנחם את המדריך האומלל.

גם להיות עם החבר'ה בצחוקים זה חשוב, ואם הוא היה איתם בקשר הדוק - אני בטוח שמתישהו יצא להם איזה כמה משפטים רציניים בהדרכה, או אפילו סתם דוגמה אישית בלי לשים לב.

איך זה קורה? שאלה די ריטורית... נסחפים, מנסים להתחיל בצחוקים ובסחבק עם החבר'ה, ובסוף מאבדים את הצפון ושוכחים את העיקר.

הדרכהאנונימי (פותח)

תקופת ההדרכה היא תקופה ארוכה, מה שאומר, שיש שיגרה. הדברים חוזרים על עצמם, שבת אחרי שבת, פעולה אחרי פעולה, וכמו שכולנו יודעים, כשיש שיגרה, קביעות, האידאלים נישכחים. כשמדברים עם חניך על מה הוא עשה אתמול אחר התוהריים, שיחק במחשב ושתה שוקו, קשה להגיש עיסוק בפיקוח נפש, עיסוק בדיני נפשות, קשה לתפוס שהמילים והדיבורים הקטנטנים משפיעים. ביומיום קשה לחוות את האידאלים הגדולים. חינוך וערכים ותורת חיים בעוז, בתכל'ס החניכים קופצים עליך ועושים מורל...ביום יום אנחנו חיים חיים ארציים ומן הסתם לא מקדישים די מחשבה למעבר, לאידאולוגיה.

וסתם באופן כללי, הרבה יותר קל לדבר על אידאלים מאשר לממש אותם. לעיתים הפער בין ההרגשה, בין הדיבור לבין המעשה (השגרתי והאפור) גורם לנתק מהערכים עד כדי שכיחתם.

 

נ"ב. אם מישהו מכם יודע משהו על ציוני הבגרות אשמח למסר אישי. תודה.

תגובותהדרדק

עוזיה- נק' שגם אנחנו העלנו בסניף; אבל תרחיב אותה. אם צחוקים זה דבר טוב למה המדריך מאוכזב שעשה את זה? למה הוא הרגיש שבזה הוא לא עשה כלום?
גם יש סתירה, צחוקים זה דבר טוב או רע (בטח תביא לי תשובה של כל בינייש- תלוי בכמות, אז ממש תודה)

"ברבי"- אפשר לדעת למה נכנסים בהדרכה? 

א. ניר- את מתארת מצב בו המדריך אחרי תקופה נשחק (תופעה ידועה ומובנת)  וגם אומרת למה. אבל עדיין אני לא חושב על אידאלים גדולים בזמן ההדרכה, אני שחוק, אני חי חיים ארציים, למה שזה יגרום שלאחר ההדרכה אני לא אוכל לסמן בכלל הצלחות? אפילו לא דבר אחד? חניך אחד שהתחיל לעשות משהו וכו'

הערה: כל הנק' שהועלו כאן הן טובות (מאוד!) השאלות הקצת קנטרניות באו לחדד את התשובות. בלנ"ד עוד מעט אכתוב את המסקנות של הסניף שלנו.

אמ...פילוסופית!!!

ככה, יכול להיות שהתשובה לשאלה שבסוף היא, שהוא כן השאיר. הוא פשוט לא רואה.
יכול להיות שהוא בא עם שאיפות- לשנות דברים מקצה לקצה, יכול להיות גם שהוא לא ידע לפני זה מה זה בדיוק להיות מדריך. מה שאני אומרת בא דווקא מהצד השני, כי אני חניכה, ולפעמים מדריך לא רואה מה שהוא עושה.
אבל... אם תסתכלו שוב בקטע אחרי שתקראו את זה, בטח תוכלו להבין:

-פעולת פתיחה- החניכים נהנו. הוא כבר השאיר משהו- זיכרון. מניסיון פעולת פתיחה זוכרים הרבה הרבה זמן.
-חודש ארגון- מה זאת אומרת?! היה נושא לשבט, לא?! הוא עזר להם להפנים את הנושא? הוא עשה עם השבט יישום נושא? זה כבר עוד משהו אחד לפחות שהוא השאיר, לא?
-קשר עם החניכים- תמיד חשוב שיהיה לילד מישהו גדול. אם הקשר מספיק טוב, זה משהו ענק שהוא עשה, וגם אם הקשר רגיל ביותר- עדין יש לחניך מישהו גדול לסמוך עליו, לחשוב עליו כשעצוב לו, לקחת דוגמה אישית... נכון?!
-הכנת פעולות- גם זה משו. גם אם לקחת את זה ממדריכים אחרים שניה לפני- העברת מסר? לך תדע, אולי לאחד החניכים זה נכנס עמוק ללב, אולי הוא ישתפר בזכות זה?
- ישב"ץ- גם סתם לדבר, להעביר חוויות, לחסל חטיפים- גם זה חשוב לפעמים.

בקיצור, זה שהדף נשאר ריק- זה בעיה של אותו מדריך. הוא עשה המון, אבל בהשוואה למה שהוא תכנן לעשות- כנראה זה לא הרבה. לכן עדיף לא לשאוף למה שאתה לא יכול להגיע.

סליחה על האורך- מישו בכלל קרא את כל זה? 

 

יאיר יש לי תשובה תכנס לאןמור

האמת שלא קראתי את התגובות כי השעה מאוחרת.. וגם נכנסתי לכאן בשביל משהו אחר אבל זה משך אותי וקראתי (קטע יפה)

1. לדעתי מדריכים שנכנסים להדרכה הם צעירים, לא מנוסים, ו...נסחפים.

תאר לך מדריך צעיר השבוע נכנס להדרכה לשבט זרעים. (נבטים) הוא בא כולו נרגש מתכוון להעביר את הפעולה הראשונה. ו...אופס איזה באסה החניכים לא בקטע שלהקשיב הם רוצים לשחק כדורגל... המדריך המסכן מה יעשה את החניכים הוא לא יכריח להקשיב וככה נטמנת לה פעולה יפה ומשוקעת במגירה שבחדר....

האמת שאני אישית לא הייתי יודעת כ"כ כיצד להתנהג אולי הייתי מנסה משחק מסוים שאותו תכננתי לפעולה ומשלבת במשחקים שהחניכות שלי היו רוצות לשחק...

יכולים להיווצר כמה מצבים:

א. שהוא יקלוט את מה שהחניכים  שלו אוהבים לשחק וידע לשלב אותם בפעולה.

ב. שהמצב ימשך והחניכים שלו לא ירצו בכלל להקשיב לפעולה. ואז כשהוא ישחק איתם למשל בכדורגל כדורסל הוא ילמד אותם לוותר ע"י דוגמה אישית הרי אחרי הכל החניכים כן רואים במדריך דמות חינוכית מודל לחיקוי (לפחות אצל הקטנים).

אז נכון הוא לא הגשים את כל החזון שלו אבל לפחות את חלקו שזה חלק לא פחות חשוב לדעת ללמד לוותר , להתחשב, זה לא בא בקלות...

ג. שמדריך יקלוט שהשבט לא בקטעים של פעולה והוא לא  יבוא מוכן לפעולה ואת הפעולה הוא יארגן ב5 דקות... ובאמת שהוא יעזוב את ההדרכה הוא יקלוט שהוא באמת יושב על דף ריק וירגיש פיספוס...

מקווה שעניתי

לילה טוב.

מצב עגום...אנונימי (פותח)

לדעתי מדריך שמרגיש ככה בסוף ההדרכה שלו פשוט חבל שהוא בכלל נכנס להדרכה.

או שהוא באמת לא עשה כלום עם החניכים שלו...

או שהוא עשה והוא לא מצליח לראות את עבודתו...(שזאת גם בעיה...)

המדריך צריך לדעת לחנך בכל רגע!!!! גם כשהוא לא ליד החניכים שלו...

ולא לוותר על פעולות בגלל שהחניכים לא מקשיבים או שבא להם כדורגל...

אל תוותרו על הרמה שלכם בגלל החניכים או העצלנות....

ב"הצלחה לכל המדריכים והמדריכות שעושים עבודת קודש ממש!!!!!!!1

 

מקסיםאנונימי (פותח)

באיזה סניף אתה?

מי הדרדק?האריאלניקהנאמןאחרונה
הוא היה מדריך של סניפא קדישא דרחובות בנים
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך