עפי מה אתם פוסקים בשאלות הנל *ולמה*!!!פיטר קראוץ

הכוונה אם אתם מקלים או מחמירים (בהנחה ששייך בזה קולא וחומרא לא כמו תכלת למשל) זה בגלל דעת הרוב, דעת רבכם ,מסורת מהבית, או בגלל שבדקתם את הסוגיא והכרעתם?(והכי חשוב מה הכרעתם)


הגזמתי ברשימה, גם התייחסות חלקית זה מבורך.


א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

ב. תכלת.

ג. עליה להר הבית.

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

ה. מעשר כספים.

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

ז. כשרות של צהר.

ח. יציאה לחול.

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

יא. מים אחרונים.

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

יג. אבקת חלב נכרי.


שכויח.


למטהאחו

א. כן לפי הפסק של הרב עובדיה זצ"ל, 99% מהשירים בפלייליסט שלי אין לי מושג מי הזמרת גם

 

ב. כן, למדתי פעם את הסוגיה ממש לעומק והשתכנעתי, במקום מסוים הייתי מעדיף ללכת עם אמונת חכמים פשוטה אבל מה לעשות. עכ"פ איסור אין בזה

 

ג. לא, לא רואה בזה תוספת ערך ומעדיף להישמע להוראת הרבנות בנושא

 

ד. בהחלט כן כי זה עיקר ההלכה אם כי, הפטנט הוא לבוא ביום שאין בו תחנון שבו לא קורעים ואז יש לך ל' יום שאתה יכול לבקר בלי לקרוע

 

ה. לא עושה את זה ממש מסודר אבל במצטבר לדעתי זה יוצא מספיק. אבל כן מקום שאפשר להתחזק בו

 

ו. אין מניות

 

ז. לא מכיר לא מבין בזה

 

ח. מעדיף להימנע ככל האפשר כמו שממליצים גדולי הדור

 

ט. בהחלט נפרד מתוך היגיון בריא

 

י. בזה אני מקל כי אני פשוט מתחרפן בלי מוזיקה, שמעתי רבנים שמקילים בזה כי בעצם אין בזה איסור מעיקר הדין (כי אם יש, אז מעיקר הדין אסור כל השנה)

 

יא. רק אם הידיים שלי מלוכלכות, במנהגים של קבלה אם אני לא מתחבר אני לא עושה

 

יב. כן, הייתי בטוח אגב שזה ממש עיקר הדין עד שראיתי כמה דעות לכאן ולכאן? עכ"פ לרוב זה לא טירחה עבורי

 

יג. מקל בגלל יצר הרע

א..טעות בהבנה ההיתר שלא מכירים. מקל דרך רדיוחסדי הים

ואפילו דרך מיקרופון, כי זה לא הקול שלה , אלא אם כן יש תנועות ריקוד.

ב. מצוה דאורייתא

ג. יש לי קצת ספק במיקום העזרה ובדיני זב בזמן הזה, אבל סומך על מה שמקובל בגלל החשיבות של העלייה.

ד. מחמיר שלא יעבור עלי 30 יום בלי לראות מקום המקדש.

ה. מצוות צדקה היא דאורייתא ומוזכרת עשרות פעמים בתנ"ך וחז"ל ומצוה כוללת, אז למה לא לעשות לפחות דרך מעשר כספים.

ו. לא צריך כשר, כי זה לא בעלות במניות.

ז. מנסה להימנע

ח. מקל לענין כיבוד אב ואם של סבא וסבתא שבצירוף שהם זקנים וחולים וזה ממש מאריך חייהם, מקל לענין עבודה בדרכים המבוארות בגמרא, מקל אם יש בזה קידוש השם.

ט. אם זה אירוע גדול משתדל לשבת בנפרד.

י. מקל, כי איסור זה לא מופיע בראשונים שולחן ערוך.

יא. מים אחרונים חובה

יב. נוטל

יג. מקל

לגבי מסלול כשרפשוט אני..
אם אני לא טועה, דווקא באגח יש לא פחות בעיות מאשר במניות (זו הרי הלוואה בריבית)
מצד שני אפשר לפתור את זה בקלות עם היתר עסקהברגוע
ולכן צריך הכשרארץ השוקולד
כדי לוודא שיש להם היתר עסקה
נכון. אג"ח יותר מסובך להתיר.חסדי הים
 
--ultracrepidam

א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

נמנע. אמנם כשיש לי סיבה (למשל - שיר ליווי למשהו שלא קשור לזה, או מסיבות אחרות) לוקח בחשבון את הדעות המקלות

ב. תכלת.

לא לובש. עדיין לא התקבל בכלל ישראל, ויש הרבה מחלוקות לגבי אופן הלבישה

ג. עליה להר הבית.

לא עולה. הוראת הרבנות הראשית, ולא ברור לי שתועלת העליה גדולה על הנזק

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

לא קורע. רגיל לראות את המקום, ובפעמים שנעדרתי יותר מדי אני מקל לעצמי (אולי שלא כדין)

ה. מעשר כספים.

אפילו יותר. בעצם החובה היא חומש.

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

במיוחד במניות לאו דווקא, אחרי התיעצות עם הרבה רבנים ובשקלול היתרון

ז. כשרות של צהר.

לא אוכל. מערער על סמכות הרבנות הראשית שמוסמכת לזה

ח. יציאה לחול.

לא נוסע. במקום צורך גדול כן, בוודאי לא לטיול

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

לא מארגן אירועים. לא נמנע מאירועים מעורבים

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

יש מספיק דברים שמותר. בזמנים החמורים יותר (תשעת הימים במיוחד) משתדל להחליף ברעש לבן מסוגים שונים, אם אני צריך בשביל להתרכז

יא. מים אחרונים.

שתי דעות בהלכה, רוב העולם מיקל וכך אני נוהג

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

כנ"ל

יג. אבקת חלב נכרי.

יש כמה סוגים בדרגות חומרה שונות. כיון שאי אפשר לברר, אני נוהג בזה כאיסור כמעט מוחלט (אולי לא מקפיד שלא לתת לאחרים).

ע"פ כללי פסיקההסטורי
לפי מה שלמדתי בשימוש חכמים ובפלפול התלמידים, כולל הידיעה שחלק מדרכי קניין תורה, הם 'המכיר את מקומו'. מי שנוהג בפרהסיא, בהנהגה שרבותיו או גדולי תלמידי חכמים שבדור אינם נוהגים - אינו מחמיר אלא מקל...
..אני:))))

א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

-אני בת ואין לי בעיה הלכתית לשמוע שירת נשים אבל גם לא יוצא לי כי בדר"כ נשים שמוציאות שירים הן לא דתיות ואני מעדיפה לא לשמוע מזמרים לא יראי שמיים.

ב. תכלת.

-לא שייך אלי.

ג. עליה להר הבית.

-לא שייך אלי אבל בעיקרון לא, רוב הרבנים מחמירים בזה.

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

-קורעים. למדתי וזה ההלכה.

ה. מעשר כספים.

כן.זה מה שכולם עושים.

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

-לא מבינה בזה

ז. כשרות של צהר.

-לא מכירה

ח. יציאה לחול.

מעדיפה שלא. אולי לקברי צדיקים אסמוך על ההיתר.

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

-אירוע של חתונה וכו'? נפרד.

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

- יודעת ששירים שהם לא של שמחה זה מותר.משתדלת להחמיר כמו רוב העולם.

יא. מים אחרונים.

-חובה. לא מכירה שמקילים בזה.

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

-נוטלים.

יג. אבקת חלב נכרי.

-לא אוכלים. כמו רוב העולם.


 

תקציר: רוב הדברים כאן זה דברים שהם ידועים שעושים לא מכירה כאלה שמקלים. בקיצור משתדלת ללכת כמו שכתוב פשוט.

למה בעצם נשים לא צריכות להימנע משירת גברים?פשוט אני..

אם האיסור על שמיעת קול אשה הוא סתם גזרה, אז בוודאי שאין סיבה להכליל אותו גם על שמיעת גבר על ידי אשה.


אבל אם האיסור הוא בגלל שזה יכול לגרום לריגוש מיני/רומנטי, להרהורי עבירה וכיוצ''ב - אז למה בעצם בצד השני זה מותר?

הרי כמו שאסור לגבר להביט באשה שלובשת בגד ים למשל, כך גם אסור לאשה להביט בגבר בבגד ים... לא?


(אני בכוונה כותב להביט ולא לראות)

קול באישה ערווהאחו

כמו טפח באישה ערווה, זה משהו מיוחד למין הנשי

לצורך העניין אין איסור מצד הדין לגבר ללכת עם מכנס קצר (ריצה למשל) אבל לאישה כן

יש איזה מדרש שמסביר שאיש בריאתו מהאדמה לכן אין קולו נעים ואישה בריאתה מהעצם לכן כן

מי שאמר שקולו לא נעים, לא שמע את מוטי שטיינמץפשוט אני..
לא אוהב קול גבריאחו

שירת הגברים היחידה שלי בפלייליסט היא

 

עכ"פ זה מדרש רבה מפורש לא זוכר איפה

זה שמותר לך ללכת עם מכנסיים קצריםפשוט אני..
לא אומר שלאשה מותר להביט בשוק שלך.


לכן זה לא עונה על השאלה...

באינו מתכוון ליהנות הכל מותראחו

ובמתכוון ליהנות הכל אסור אפילו אצבע קטנה

 

השאלה היא מה רמת הצניעות הנדרשת, אפשר לומר כפונקציה מכמה זה מושך

רגליים גבריות שעירות אינן דבר מושך

לעומת זאת קול נשי כפי שאמדו חז"ל, כן

אז אתה בעצם אומרפשוט אני..

שחז''ל, כלומר גברים, הם אלה שקבעו שקול נשי מושך וקול גברי לא מושך?


לא נשמע אובייקטיבי במיוחד...

חביבי חז"ל אובייקטיבי ביותראחו

דבר שני מבט שטחי על תרבות השירה גם בתרבות המערבית וגם במזרחית

שירת נשים זה תמיד עם פן אירוטי / ריקודים כו'

ושירת גברים זה יותר סחבק / חפלה / חמוד לכל היותר

 

אתה יכול להשוות למשל מבחינה תרבותית ליידי גאגא vs. וואן דיירקשן איך זה נתפס בתרבות

או KE$HA מול בוב מארלי (סתם דוגמאות אקראיות)

עשית קטיף דובדבניםפשוט אני..
נו אז את מי אתה רוצה? 2pac? לא נראה לי שבנותאחו

מקשיבות לו כל־כך

..אני:))))

לא. זאת התורה.

בבריאת האישה ה' אמר לאשה על אבר שברא בה היי צנועה. זה לא המצאה של חז"ל.

..אני:))))

לא יודעת למה אתה מפנה את השאלה אלי.


אני לא למדתי את זה יותר מדי לעומק אבל זה ברור שיש הבדל עצום בין יצר הרע (של צניעות) של נשים לשל גברים. לגברים יש יצר הרע של צניעות יותר חזק משל נשים לכן ברור שיהיה הלכות צניעות שונות.

כמו שהסתכלות של אישה על גבר זה יותר קל מאשר הפוך.


הפניתי את השאלה לעולם כולו, לא אלייךפשוט אני..
פשוט דברייך הם אלה שגרמו לי לשאול אותה 🙂
לגברים אין יותר יצר הרעפשוט אני..
זה שבהכללה גסה (סטיגידיש) אפשר להגיד שיצר המין שלהם חזק יותר, לא אומר שהיצר הרע שלהם חזק יותר.


יצר מין הוא לא יצר רע, בזכותו העולם קיים.

..אני:))))

התכוונתי ליצר רע של צניעות שברור שלבנים יש יותר.

בסדר יצר הרע נקרא גם טוב מאוד אבל זה כבר תלוי בנו.

אגיב יחסית בתמציתארץ השוקולד

א. מתיר, יש מחלוקת אם האיסור רק בזמן קריאת שמע ותפילה ולימוד כנראה גם (הבאר שבע, הרב עובדיה מבין כך את דעת השולחן ערוך) או שזה איסור מוחלט.

אחר כך אצל האוסרים יש מחלוקת אם יש איסור כשזה באמצעות כלים חשמליים כי אז זה לא הקול שלה אלא אותות חשמליים. (דעת הציץ אליעזר והרב אלישיב)


 

ב. יש תכלת בציצית שלי,

1. כך אבא שלי נוהג.

2. אין איסור בדבר וזה כנראה מצווה.


 

ג. עולה להר הבית,

1. כך אבא שלי נוהג.

2. הטיעונים של מתירי העלייה משכנעים יותר.


 

ד. לא קורע, לא יודע לנמק מדוע.


 

ה. נותן מהנטו פחות שכר דירה (שוכר קרוב לעבודה)


 

ו. קונה מדדי מניות, תל אביב 125 או בנקים אז מקפיד על הכשר. לגבי אג"ח להבנתי זה חובה רק כשר. (מניות חו''ל לדעתי ניתן להסתמך על כל דפריש מרובא פריש וזה כנראה גויים)


 

ז.  סומך על ההכשר,

1. כך משפחתי נוהגת.

2. עד אחד נאמן באיסורים.

3. לא רואה סיבה להעדיף הכשרים אחרים, לכל הכשר יש בעיות.


 

ח. יוצא לזמנים קצרים כדי לטייל.

1. דעת הגרא שהאיסור רק לכהנים.

2. לא חושב שטיסה לטייל יכולה להוביל להשתקע, זה שונה מאוד ממציאות חז"ל שהגעה ממקום למקום היה אירוע רציני.


 

ט. לא מקפיד בנושא.

1. כך נהגו  במשפחה.

2. הרב גורן סבר שאין בכך בעיה.


 

י. כמו הרב מלמד, תלוי במוזיקה ובזמן.

כך גם נהגו במשפחה.


 

יא. כשזה לא טרחה אז משתדל, כי אבא מקפיד אבל ברור לי שיש הרבה מקום להקל.


 

יב. לא נוטל.

1. כך נהוג במשפחה.

2. השלחן ערוך (אם אני זוכר נכון) אומר שבמקרים מסוימים יש בכך יוהרא.


 

יג. נוהג היתר בדבר וגם בחלב.

1. כך המנהג במשפחה.

2. האגרות משה, החזון איש (יורה דעה סימן מא אות ד אם אני זוכר נכון) והרב יוסף משאש (מין חיים חלק ב סימן פט/קי אם אני זוכר נכון) התירו.

מדובר בדרבנן ונימוקיהם הגיוניים מאוד לדעתי.

עונהJewice

א) כן. אבל לא הולך ל- Liveים


ב) לא (לא שולל אבל. פשוט יש לי כבר ציציות אני לא אחליף פתאום)


ג) לא


ד) לא (לא עולה להר הבית)


ה) חובה!


ו) משקיע רגיל


ז) מבחינתי זה לא כשר בכלל


ח) לא יצא לי להצטרך להגיע לחו״ל אבל לא שולל יציאה כזאת


ט) יושב נפרד רק אם זה בבני ברק… בשאר המקומות לא.


י) שומע רגיל (אצלינו לא נהגו מנהגי אבילות בספירת העומר בכלל)


יא) לא נוהג (ע״פ התוספות שהיום לא מצוי שיש מלח סדומית)


יב) לא נוטל (לא נהגו אצלינו)


יג) אני גם אוכל/שותה חלב נכרי ניגר (יש מוצרים שכתוב ברכיבים שיש חלב ולא אבקה וכתוב ״לאוכלי חלב נוכרי״, לא כתוב ״לאוכלי אבקת חלב נוכרי״)

ואוכל פת פלטר (למרות שפת פלטר לא יצא לי אף פעם לאכול וכנראה גם לא יצא, אבל אם אי פעם יצא לי אני לא אמנע מזה) 

אומרים חלב נכרי אפרו־אמריקאיאחו

לא יפה לומר ניגר

חחJewice
בגדול ע"פ אבא שלי שהוא תלמיד חכםאוי טאטע!
גילוי נאות אני בתחופשיה לנפשי

א. שומעת(אני בת)

ב. הייתי שמה (אבל אני בת)

ג. אני רוצה לעלות אבל עדיין לא בדקתי את העניין לעומק וזה קצת מורכב לי כרגע(כרגע בכללי, לאו דווקא ברגעים אלה ממש)

ד. לא קורעת(ועכשיו יש לי מצפון על זה)

ה. כותבת כמה אני צריכה להוציא ותורמת כשיוצא לי

ו. לצערי אני לא מבינה בזה

ז. לא יצא לי לאכול, מניחה שאם המשגיח או הרב יהיו מקובלים עליי לא תהיה לי בעיה(חוץ מבעיית הממלכתיות שהיא אצל בעלי)

ח. יוצאת בכיף וגם חוזרת כמובן

ט. אם יש אלכוהול אני אעדיף נפרד

י. שומעת רק בעבודה(במעון) עם הילדים אבל לא לעצמי אלא אם כן המצב ממש קריטי מבחינה נפשית ואז רק שירים שקטים ונוגים

יא. לא מקפידה

יב. כמעט ולא יוצא לי לאכול אבל גם כמעט ולא מקפידה

יג. אוכלת

מנסה לענותפונקציה

א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

אני בת, אבל אם הייתי בן אז ברור שלא

ב. תכלת.

לא

ג. עליה להר הבית.

לא

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

לא ידעתי שמישהו עושה את זה היום, אז מסתבר שלא.

ה. מעשר כספים.

ברור

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

מה זה אומר?

ז. כשרות של צהר.

ממש לא

ח. יציאה לחול.

כן, כמה פעמים ולא רק לרבי (חבדניקית)

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

ברור

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

לא, מאוד קשה לי אבל עושה השתדלות כמה שיותר

יא. מים אחרונים.

לא, זה התקבע אצלי כעניין של בנים משום מה, אולי צריכה להקפיד על זה באמת.

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

כן

יג. אבקת חלב נכרי.

ממש לא.

עונהירושלמית:)

א + ב.  לא רלוונטי לי אז עונה לגבי הלכות צניעות.

אני הולכת לפי דעת הרב ליכטנשטיין, שזה שילוב של מסורת מהבית, הרבנית שלי, וגם כי בדקתי את הסוגיה והכרעתי.

לגבי כיסוי ראש אני לא חושבת שאלך לפי דעתו בגלל שלמדתי את הסוגיה והבנתי שיש סיבה עם המון מקורות להחמיר יותר, בגלל מה שזה מייצג, ובגלל מסורת מבית.

ג. אני הולכת לפי הדעה שגברים ונשואת יכולים לעלות למקומות המותרים, זה כי למדתי את הסוגיה ודעת רבותי.

ד. אין לי שמץ

ה. מקפידה בגלל מסורת מהבית

ו. לא יודעת

ז. אוכלת כשרות צהר בגלל שבדקתי את הסוגיה, דעת רבותי, והבית.

ח. נוסעת בגלל מסורת מבית ודעת רבותי.

ט. לא מקפידה בגלל מסורת מבית.

י. ספירת העומר אני מקילה יחסית ובשאר מקפידה בגלל מסורת מבית.

יא. לא מקפידה בגלל שלא עושים בבית שלי, אבל למדתי את הסוגיה ורואה את עצמי עושה את זה בע"ה בבית העתידי.

יב. לא מקפידה מכל הסיבות שציינת חוץ מלמידת הסוגיה.

יג. לא מקפידה בגלל מסורת מבית ודעת הרב פיינשטיין שההורים שלי הולכים לפיו.


אחלה שאלה

וואי איזה כיף שזרמו. תודה לעונים ולעונותפיטר קראוץאחרונה

וברור שהשאלה הייתה מופנית גם לבנות..

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולדאחרונה

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויקאחרונה
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניהאחרונה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reni

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


מיזם חיבוראבירן חסידאחרונה

שלום לך,

קראנו את הדברים בכובד ראש ובהרבה כבוד.


החוויה שאתה מתאר מוכרת לנו מאוד. לצערנו, אנחנו פוגשים מילואימניקים רבים שחוו שירות ממושך ואינטנסיבי, וחוזרים הביתה עם תחושת חוסר איזון, תנודות חדות במצב הרוח, כעס, אדישות ועייפות נפשית עמוקה. זה לא סימן לחולשה, ולא אומר ש"נדפק אצלך משהו" או שזה בלתי הפיך. ברוב המקרים מדובר בתגובה אנושית ונורמלית לעומס חריג ומתמשך.


העובדה שאתה מודע למצב, פונה לטיפולים, שומר על שגרות בריאות, וקבעת תור לפסיכיאטר – מעידה על אחריות, ולא על כשל. גם הפחד שאתה מתאר הוא פחד מוכר מאוד, והוא עצמו חלק מהעומס הנפשי, לא הוכחה שמשהו אבוד.


במיזם חיבור אנו מלווים חיילים ומילואימניקים שחווים בדיוק את המתח הזה בין תפקוד חיצוני לבין קריסה פנימית. החיבור הנכון למטפל מתאים, בזמן נכון ובקצב נכון, עושה הבדל משמעותי.


אם תרצה – נשמח לשוחח איתך באופן אישי, לשמוע, ולהתאים עבורך מטפל או מטפלת מנוסים בליווי מילואימניקים, בדיסקרטיות מלאה וללא התחייבות.


אבירן – מיזם חיבור

טלפון: 052-305-1783


אתה לא לבד, והמצב שאתה מתאר הוא בר־טיפול.

אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

אולי יעניין אותך