דביר חבר פושט את מדיו אחר שקידומו בצבא נבלם.איתן גיל

נגזר גורלו של דביר, חובש כיפה, להסתיים כמו רוב רובם של קצינים מצטיינים בצה"ל שלא צמחו במחנה הנכון, ולא המירו את דתם כמו הרצי.

ברגע האמת הוא אולץ לבחור בין שתי חלופות גרועות: לרצוע את אוזנו במרצע או לפשוט את מדיו. הוא בחר בחלופה השניה, ובצדק הוא בחר בפחות גרועה.

מוסר השכל לכל הפטריוטים בעיני עצמם שמגיבים כאן.

תלמדו מהחרדים, לא מתגייסים, ולא מתאכזבים.

הועבר לאו"חאחו
מוזר לא לאכול מצה כדי לא להתאכזבהסטורי
מלחמת מצווה, היא מצווה בלי קשר לאיך הבכירים מתייחסים אליך.
מסכים עם דבריך לחלוטיןארץ השוקולד
איזו מלחמת מצווה זו כשאומרים לך שבעוד 3 חודשיםאיתן גיל

אתה תתפנה לחפש את החברים שלך.

כמו אפי איתם.

כמו אברהם אמונה.

כמו עופר וינטר.

כמו...


איזה מצווה עושים כאשר נוטלים לולב ביום הראשוןארץ השוקולד

ויודעים שהלולב לא יהיה בנמצא מחר?

המצווה היום קיימת, זה שמחר תהיה בעיה לא אומרת שאין מצווה היום.

 

נ.ב. זה אבינועם אמונה.

 

האם יש בעיות עם אופן הקידום?

כן.

האם זה רלוונטי לחובה ההלכתית להשתתף במלחמת מצווה?

לא, כי אין פטור ממצוות אם לא מקבלים קידום.

 

כהערת אגב שלא בשולי העניין, קידום בדרגות הללו קשור גם לפוליטיקאים, אילו לחברי הממשלה זה היה חשוב מאוד המינויים היו שונים.

עשית ארבעה מינים בשאינם מינם.איתן גיל

מצוות לולב מדאורייתא חלה ביום הראשון לבדו, וכשהוא נופל על שבת נעקרה מצוות עשה מדאורייתא באותה שנה.

זהו.

לעניין מלחמת מצווה, כששולחים את המפקד הביתה בעוד שלושה חודשים, או היום, זה כמו להלחם מלחמת מצווה עם חץ וקשת מול נשק מתקדם.

או כמו ישיבה בסוכה בלי סוכה.

או כמו אכילת מצות בלי מצות.

או כמו יישוב ארץ ישראל בחוץ לארץ.

תתקדם.

לא הבנתי מה הקשר בין המשפטים שכתבתפשוט אני..

''כששולחים את המפקד הביתה בעוד שלושה חודשים, או היום, זה כמו להלחם מלחמת מצווה עם חץ וקשת מול נשק מתקדם''


א. למה זה כמו להילחם עם חץ וקשת? ברוך ה' הצבא שלנו חזק ולא תלוי במפקד זה או אחר


ב. גם עם חץ וקשת המצווה והחובה להילחם עדיין קיימת.

אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר.


כלומר איזה מן טיעון הלכתי זה?

רמב״ם הלכות מלכים ומלחמותפשוט אני..

הלכה א


אין המלך נלחם תחלה אלא מלחמת מצוה ואי זו היא מלחמת מצוה זו מלחמת שבעה עממים ומלחמת עמלק ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם ואחר כך נלחם במלחמת הרשות והיא המלחמה שנלחם עם שאר העמים כדי להרחיב גבול ישראל ולהרבות בגדולתו ושמעו.


הלכה ב


מלחמת מצוה אינו צריך ליטול בה רשות בית דין אלא יוצא מעצמו בכל עת וכופה העם לצאת אבל מלחמת הרשות אינו מוציא העם בה אלא על פי בית דין של שבעים ואחד.


במילים אחרות,

מלחמה כמו שלנו היא מלחמת מצווה (עזרת ישראל מיד צר), אין כאן שום תנאי לפיו המפקדים חייבים להיות אנ''ש. 

אויש.איתן גיל

בקליפת אגוז, אתה לא יכול לצאת למלחמת מצווה בעידן המודרני בכלים מתקופת הרמב"ם, ואפילו לא מאיר הר ציון.

אם אתה רוצה שדביר חבר יקים מיליציה פרטית ויצא למלחמת מצווה מול חמאס, תגיד את זה, אבל אתה לא אומר את זה, וגם בן גביר וסמוטריץ' לא אומרים את זה.

ועוד: הרמב"ם ונושאי כליו לא מציינים איך נראית שדרת פיקוד בסביבת מלחמות מצווה ורשות, והאם יש בה: מפקדי כיתות, מפקדי מחלקות, גדודים, חטיבות, וצפונה. את הנעלם הזה הייתי מעביר למבחנם והערותיהם של בתי המדרש המצויינים שלנו.

הנה כי כן, ובנסיבות האמורות, דביר חבר לא ביצע שום פעולה שעומדת בסתירה להגדרת מלחמת מצווה... ובלשונו של החכם מכל אדם: אל תהיה צדיק הרבה.

אמת, הוא לא מעוניין (ולא חייב) להמשיך להתנדב בצבא שפשוט לא רוצה אותו בתפקיד פיקודי ראוי, כמו שאי אפשר לכפות על מאן דהו לשאת מישהי שהוא לא רוצה.

לא הבנתי איך זה פוטר אדם אחר ממצווה שהואארץ השוקולד
מצווה בה?
אני לא בטוח שדיני מלחמת מצווה וקל וחומר מלחמת רשותאיתן גיל
עבר עריכה על ידי איתן גיל בתאריך כ' בניסן תשפ"ד 12:25

נוהגים בזמן הזה.

אשת יפת תואר, לא תחיה כל נשמה, ועוד.

ונראה אותך פולש למדינה שכנה או רחוקה וכובש אותה ככה סתם, כי בא לך. זה לא יהיה, ואם תעשה כן, אתה תחטוף סנקציות בינלאומיות מכאן עד לירח, ותאלץ להתקפל כמו מעטפה.

גיבור מקלדת אתה.

ראיה כלשהי שדיני מלחמת מצוווה לא רלוונטייםארץ השוקולד
כיום?


לטעון שמקור הלכתי לא רלוונטי דורש ביסוס כלשהו 

ובכלל, מה הקשר בין צורת הצבא לחובהארץ השוקולד
להילחם במלחמת מצווה?


איפה מצינו שהדין במלחמה תלוי בצורת הצבא?

הטענה אינה על דביר חברהסטורי

אין לי מושג מה ספציפית השיקולים שלו ומה השיקולים של מקבלי ההחלטות בעניינו. ברור ופשוט שיחיד שעשה (וגם יעשה, אם לא בקבע אז במילואים) הרבה יותר מחלוקת החוב על כולם, זכאי להפסיק את הידור ההתנדבות שלו.

 


 

בגדול - אין חולק שיש בצבא תופעות והתנהלויות שצריכות תיקון בכל מיני תחומים. אחת התופעות הללו היא מדיניות הקידומים שאף שבכל אחד מהמקרים, יתכן שיש הסבר מקומי מוצדק - התוצאה שבה באופן עקבי, קצינים מזן מסויים נתקלים בתקרת זכוכית אינה ראויה.


 

כל זה לא קשור ולא מצדיק את זה שכשנקראים למלחמת מצווה, ככלק מנשיאה בעול עם הציבור, כמו שכל הציבור נושא - יש ציבור שלם שלמעט בודדים מתחמק מהמצווה.

הטענה היא שדביר כקצין כלוחם וכאדם, עשה מעשה נכוןאיתן גיל

מצופה ממי שעוצר קידומו של קצין, כל קצין, שיבין שזה פועל גם בכוון ההפוך, בבחינת "אם תעזבני יום, יומיים אעזבך". הצבא התרחק מהלך יום אחד שמאלה, ודביר התרחק מהלך יום אחד ימינה, וסך כל המרחק המשולב ביניהם הצטבר ליומיים.

הרבה מאוד קצינים מוערכים פרשו או הופרשו בדרגת אלוף משנה, ודביר אינו ראשון וגם לא יהיה אחרון, וזה בסדר גמור, כמו זוג נשוי שצד אחד יוזם גירושין והצד השני דורש לקצר הליכים.

ואכן כך הוא מנהגו של עולם, אך מכאן ועד לדיון מעמיק בסוגיית מלחמת מצווה, ומקורותיה, ופרטיה, ודקדוקיה- אין ולא כלום, או במילים אחרות: מה לכהן בבית קברות.

 

אתה זה שהמציא את הקישורהסטורי
אתה זה שהמציא שהעובדה שדביר חבר משתחרר מקבע אחרי שירות משמעותי מאוד (ואין ספק שימשיך לשרת במילואים בצורה משמעותית) - היא 'הוכחה' שהחרדים צודקים בזה שכציבור שלם משתמטים ממלחמת מצווה.


אני בהחלט סובר שאין שום קשר בין הדברים.

חזרתי לפתיח של השרשור ולא מצאתי אזכור למלחמת מצווהאיתן גיל

מי שהציף זאת כאן לראשונה זה אתה.

אתה זה שהצדקת את ההתחמקות של הציבור החרדיהסטורי
(כמעט) כולו מהשתתפות במלחמת מצווה, בזה שדביר חבר החליט לעבור משירות בקבע לשירות במילואים.
לדביר חבר ירקו בפרצוף, ובצדק בחר לעבור למילואים.איתן גיל

אגב, מלחמת מצווה אפשר לכאורה גם כמילואימניק למרות שאין אסמכתא בדברי הרמב"ם.

לצד זה אם אתה מתעקש להדר במצוות מדאורייתא ולהעלות את חרבות ברזל למעמד מלחמת מצווה, אז שיבושם לך, בתנאי שתכיר בעקרון הבסיסי שלפיו אין לך ולסיעתך שום יתרון הלכתי, או מוסרי, או ערכי, או מעמדי על פני הגישה החרדית, ובכל מקרה נהרא נהרא ופשטא.

לא מתעסק בדביר חבר בכללהסטורי

לפלוני או אלמוני יכולים להיות כל מיני שיקולים מוצדקים לגמרי.

 


 

השימוש שלך במקרה ספציפי, או אפילו בתופעה ספציפית שצריכה תיקון, כדי להצדיק הימנעות של ציבור שלם ממלחמת מצווה, הוא שימוש מופרך.

להעלות למלחמת מצווה?ארץ השוקולד
איך חרבות ברזל לא מלחמת מצווה לדעת הרמב״ם ונושאי כליו?
המלחמה כעת היא מלחמת מצווהארץ השוקולד
לפחות כך מפורש בפוסקים כפי שהובא בדברי הרמב״ם, ממילא מי שפוטר את עצמו מהמלחמה כעת בעצם פוטר את עצמו ממצווה.
כן, בטח. צדיק יסוד עולם אתה.איתן גיל
מי שלא חושב כמוך, כמוהו כמחלל שבת, ואוכל חזיר, וכופר בכל התורה כולה, בכתב ובעל פה גם יחד. 
עזוב אין לדיון הזה הסוףאחו
מה המהלך הלוגי בדבריך?ארץ השוקולד

אם מישהו לא נמצא מחר אז זה כמו שהסוכה לא קיימת?

מה הקשר?

שכוייחפשוט אני..
הוקש פסח לסוכות, קי"ל המצטער פטור <צ >איתן גילאחרונה
המלחמה הנוכחית ממש לא מלחמת מצווהבינייש פתוח
וההוכחה היא מתקפת הפתע שלפני חצי שנה (מי שלא הבין את הציניות, יש לו בעיה גדולה)
לא כל בר בי רב יקבע מלחמת מצווה מהי ומתי היאאיתן גיל
צודק, אבל הרמב"ם כןפשוט אני..
אתה יכול להציג בפניו את המצב העובדתי ולחכות לאישוראיתן גיל
אנחנו לא קראיםפשוט אני..

הקראים באמת לא מאמינים בתורה שבע"פ וגם לא במסורת של פירוש התורה שבכתב, אלא כל אחד ואחד רשאי לפרש לעצמו איך שהוא מבין.

 

אצלנו יש השתלשלות הלכה, ובזכות הלכות שנכתבו על ידי התנאים ובהמשך פורשו והורחבו על ידי האמוראים ובהמשך נפסקו על ידי הרמב"ם וכן הלאה וכן הלאה - אנחנו יודעים היום מה עלינו לעשות, גם בלי שאנחנו צריכים באמת לדבר אל רבי יהודה הנשיא או אל הרמב"ם.

היא הנותנתאחו
שהלכה אמורים ללמוד מגדולי הדור שבאותו דור ולא ישירות מהרמב"ם וכל אחד יעשה כהוראת רבו
ואכן גדולי הדור רואים בכך מלחמת מצווהפשוט אני..

ולא רק מלחמת חרבות ברזל אלא כל הפעילות של צה"ל מאז קום המדינה, נחשבת לפי גדולי הדור כמלחמת מצווה שחובה על כל אחד להשתתף בה.

 

 

כולם?אחו
כולל חתן מחדרובינייש פתוח
ואם תספר לי ששבט לוי לא יוצא לצבא, אז אענה לך שלא פוסקים הלכה ממדרש (מה שנכון על עוד הרבה מקורות לפטור בחורי ישיבה משירות צבאי, כמו שלוש השבועות אגב)
כוונתי הייתהאחו

לגבי המשפט הזה: "כל הפעילות של צה"ל מאז קום המדינה, נחשבת לפי גדולי הדור כמלחמת מצווה שחובה על כל אחד להשתתף בה."

האם הוא כולל את כל גדולי הדור או רק חלק מסוים.

 

עכ"פ יקירי אני לא פוסק הלכה. לא למדתי רבנות, אני לא מכיר לעומק כללי פסיקה, אולי אני יודע לקרוא גמרא / רמב"ם אבל מי יודע אולי יש עוד דברים שאני לא יודע? לכן כשאני צריך הלכה למעשה אני מעדיף להיסמך על מי שאני הולך לפיו בשאר העניינים וה"ה לסוגיה גדולה וחשובה כזאת.

למה להזכיר את הרמב"םבינייש פתוח
אפשר להזכיר את הגמרא שגורסת ללא כל מחלוקת שמלחמת מצווה היא על עסקי תבן וקש בעיירי הספר ואפילו מחללים על כך את השבת.
כאילו השתעממת בפורום פוליטיקהחדשכאן
אז החלטת להביא הכל לכאן?
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך