משהו מאוד חשוד שקשור למלחמהבינייש פתוח

יש הרבה דיונים על היום שאחרי החמאס. אחת האופציות שעלו היא שלטון צבאי על הכל (האופציה החכמה ביותר לדעתי ואני משער ש99 אחוז מהפורום איתי בעניין)

משרד הביטחון משער שצריך 5 אוגדות קבועות ותקציב של 20 מיליארד שח בשנה.

ומה מחשיד? שבימים אלו יש מלחמה פעילה מאוד ו2 אוגדות פעילות. (להזכירכם, הכותב בפעילות מבצעית בעזה בימים אלו)

לפני כחודש וחצי, היתה רק חטיבה אחת (הנח"ל)

אז למה צריך בשגרה פי כמה יותר כוחות באופן קבוע ואחרי שכל הגדודים של חמאס אמורים להיות מפורקים לגמרי??

עובדים עלינו?

רוב האוכלוסיה מרוכזת בשטח ספציפיאחו

בהנחה שכולם חוזרים למקומם ומשקמים את הרצועה אז זה המון שטח לתפוס

 

ב' ברגע שהעבודה הופכת ממלחמה לבט"ש, אז מן הסתם התפיסה היא שעוברים לעבודה הרבה יותר כירורגית (מעצרים נקודתיים במקום הפצצות מהאוויר), תפעול מחסומים, כו' זה מצריך הרבה אנשים

 

זה מסברא

מה בפועל? אין לי מושג

ביוש יש אוגדה אחתבינייש פתוח
על שטח גדול בהרבה והרבה יותר אוכלוסייה יהודית שצריכה שמירה קבועה
ביו"ש יש רשות פלסטינית שמנהלת את החיים האזרחייםברגוע

כאן מדברים על ממשל צבאי, לא על שלטון צבאי/ביטחוני

כמו שציינתי, אפשר להפוך את עזה לBבינייש פתוח
שאף גורם חמוש לא ישב שם. ואנחנו ורק אנחנו נמנע מארגונים להתחמש בצורה שתהיה גלגול שני של החמאס
אפשר הרבה דבריםברגוע

אבל כשצהל אומר שצריך 5 אוגדות הוא דיבר על ממשל צבאי, ולכן הנתון הזה אולי כן נכון

לאבינייש פתוח
עכשיו יש רק שתי אוגדות. אולי ממשל צבאי זה יותר חיילים ויותר יחידות,אבל קשר לאוגדות שלוחמות בפועל.
לא הבנתיברגוע
כנראה הכוונה היאאחו

שממשל צבאי מצריך יותר כוח אדם אבל זה לא שכל יום ירוקנו מיליון מחסניות ואלפיים פגזים

 

 

אלא אם השטח מטוהר אז זה כמו פשוט חיילים פשוטים שמסתובבים בבט"שים ויחידות מנהלה / פקידים שאחראים על כל מיני דברים אזרחיים

 

@בינייש פתוח תקן אותי אם אני צודק

בין היתרבינייש פתוח
אבל שוב, אוגדות זה כח לוחם ולא קשור לממשל צבאי
כנראה שהרשות משתפת איתנו פעולהמי האיש? הח"ח!
עבר עריכה על ידי מי האיש? הח"ח! בתאריך י' באייר תשפ"ד 23:33

ברמה שלא אוהבים להודות בה בגלוי (שני הצדדים).

וזה כנראה נשען על שיתוף פעולה מהאוכלוסייה (קח בחשבון את הרעת המצב הכלכלי והכספי מאז שבעה באוקטובר, ועדיין לא מדובר על שינוי תפיסה באוכלוסייה הנרחבת נגד הרשות).

אבל בעזה, כל ילד חונך בשני העשורים האחרונים לדפנסטראציה (עיין ערך) לכל פקיד דואר, אם רק יש לו סמל הרשות על כובע מצחייה.

אגב, זה שאופציה שציינת היא לדעתך החכמה ביותר, ושאולי 99 אחוז מגולשי פורום רשת מסוים מסכימים איתך [וגם זו רק השערה שאתה משער], עוד ממש לא הופך זאת לנכון.

אפשר לעשות משהו דומהבינייש פתוח
כלומר שהשליטה האזרחית תהיה של מאן דהוא, העיקר שלא יהיה מדובר בגורם חמוש. אבל השליטה הצבאית תהיה שלנו על מלא. שטח B
ניסו את זהמי האיש? הח"ח!

מול שטח שורץ עוינות לוהטת, בדרום לבנון (צד"ל היה לכל דבר ועניין צה"ל וכידוניו).

בסוף זה נגמר.

ולכן צריך ללמוד מהטעות ולא לברוחבינייש פתוח

אני מעדיף את צדל מאשר את רדואן שיכול לכבוש חלילה את חניתה או את אביבים וכל התושבים יהיו בשבי דבר שיגמד את 7 באוקטובר.

לעומת הצדלניק בקריית שמונה שלקח אותי טרמפ למגורי הפלוגה שלי בתחילת המלחמה.

אני מעדיף את המשיח.מי האיש? הח"ח!

איתו יהיה הכי בטוח בכלל.

אל לך לסמוך על הנס.חסום לשעבר
כל הנסיונות של מדינת ישראל שהערבים האלוהסטורי
יטפלו בשבילנו בערבים אחרים - התפוצצו לנו בפנים.


קראת עד הסוף מה כתבתי?בינייש פתוח
שמי שישלוט בעזה לא אמור להיות חמוש? ורק אנחנו נמנע מכל ארגון שהוא בעזה להתחמש?
לאו דווקא חמושהסטורי

את אחמד יאסין חיזקנו עשרים שנה, כארגון דתי-חברתי.

הוא עסק 'רק' בענייני דת, דרשות במסגדים, בעזרה לעניים, בפעילויות ספורט וחוגים לנוער.


גורמי הביטחון היו ממש מרוצים, שיש כאן גורם מקומי שמחליש את אש"ף. אלא שהם מסרבים להכיר את דרכי הפעולה של 'האחים המוסלמים', הוא הכין את השטח וברגע האמת, כשנראה לו נכון - כל תאי 'החסד', 'הספורט', המדרסות וכד' - הפכו לתאי חמאס.


זה לא שהחמאס שולט על עזה, עזה היא חמאס. בכל בית מצאו שם סימני טרור בחדרי הילדים. על זה הם גדלים.


האפשרות היחידה להשאיר כאן את מי שיעדיף את הקשר לביתו על זהותו הלאומית - היא אם אנחנו שולטים ביד רמה בכל תחומי החיים, במיוחד בכל ענייני החינוך והתרבות. (ברור שמטכ"ל בוגרי ווקסנר לא רוצה את זה ומעמיס קשיים)

יתכן ואנחנו יכוליםבינייש פתוח
למנוע מהם ללמד בבתי ספר שצריך להרוג את כל היהודים או שמחבלים כאלו ואחרים הם גיבורים (במיוחד אחרי 7 באוקטובר שיכול להפוך לחג אצלם) כמו שלא השכלנו לעשות בכמה ערים ביוש ואפילו במקומות מסוימים בירושלים 
זה אפשריהסטורי
אבל דורש שליטה מוחלטת שלנו בכל תחומי החיים.


עוד לפני השליטה - הבנה של החברה הערבית/מוסלמית. בלי דמיונות 'נאורים' שבסופו של דבר כולם רוצים סגסוג.

אתה מתכוון לsamsung או לשגשוג?בינייש פתוח
אופס, צודק, טעות הקלדה תוך כדי התארגנותהסטורי
התכוונתי שאנשי המערב תמיד מדמינים שכולם רוצים *שגשוג*.


שאם רק ניתן להם תנאים חומרניים טובים, אופק מדיני/כלכלי/אישי - הם יעזבו את הטרור ויהפכו לחברים שלנו.


אז, לא! ועד שלא יכירו בזה, המערב (כולל מדינת ישראל) ימשיך להעקץ ע"י העקרבים שהוא מתעקש להעביר על גבו.


אם זה היה תלוי בי, הספר של מיכאל בן ארי, היה חומר חובה בכל קורס קצינים בצה"ל. יעבור את הקורס לא רק מי שקרא, אלא רק מי שיוכיח שהוא גם הפנים...

ובכןפשוט אני..

*כשהייתה רק חטיבה אחת (נח''ל), כמה אחוז משטח הרצועה היה בשליטה ישראלית?

כנראה אחוז נמוך מאוד, כלומר אי אפשר להבין מזה כלום לגבי שליטה קבועה. גם היום במרבית שטחי הרצועה אין אפילו חייל אחד.


*ביו''ש צה''ל נמצא רק בצירים ולא בתוך היישובים הערביים, מלבד במבצעים או מעצרים נקודתיים.

אין אף חייל שמפטרל בתוך רמאללה ואין מחלקה בצומת הראשי של בית לחם או שכם. זה לא דומה למה שיידרש בעזה.


*מספר החיילים קשור גם לגודל האיום, לא רק לגודל האוכלוסייה שעליה אתה רוצה להגן.

האיום בעזה חמור פי כמה מהאיום בשומרון: יותר טרוריסטים, יותר נשק, נשק מתקדם יותר, יותר מנהרות, יותר ארגונים צבאיים מסודרים.

כמו שציינתיבינייש פתוח

אוגדה אחת מספיקה בכדי לשמור על חיי עשרות אלפי תושבי האזור היהודים. זה דווקא אתגר גדול בהרבה על האתגר למנוע מהאוכלסיה הערבית מלהתחמש בצורה שתהווה איום על חיי מי שגר מחוץ לרצועה.

ושוב חטיבה אחת שמרה עלינו בזמן מלחמה פעילה ובתקופה ש80 מתושבי עוטף עזה חזרו לביתם

ומה קרה בזמן שהייתה רק חטיבה אחת?פשוט אני..
חמאס התעצם וחזר לשלוט בכל מקום שבו אותה חטיבה לא הייתה.


זה *בדיוק* מה שרוצים למנוע, אותם אלה שמדברים על הצורך בסדכ גדול הרבה יותר

אתה שוכח שזה קרה בטרם ההשתלטות על פילדלפיבינייש פתוח
ולא צפוי לקחת הרבה זמן גם השתלטות מספקת גם על רפיח וגם הפשיטה על זייתון וגם על ג'בליה.
לא יודע אם באמת צריך 5 אוגדותברגוע
אבל אין ספק שצהל מאוד לא רוצה להשאר בעזה ומתדרך את התקשורת בהתאם
הפעם אני מסכים איתךהסטורי
יש גורמים שתמיד בדיוני תקציב מקצינים את ההערכות. מבחינתם זה ווין-ווין, אם ההערכה שלהם תתקבל, הרוויחו הרבה תקציב (שאסור לנהל שום דיון ציבורי על דרך השימוש בו...) ואם לא יתקבל, הם יוכלו לחסוך לעצמם עבודה...
צהל מדליף לתקשורת כל מיני מספרים כדי להמשיך בשיטהמשה

הם עשו את זה גם בצוק איתן באותה שיטה פחות או יותר - מספרים מפחידים והדלפה לתקשורת.

ומה המטרה?בינייש פתוח
להמשיך במדיניות הרגילה של הצבא מול המערכת הפוליטיתמשה

שמכילה "משיחיים" ורוצה התנהלות אחרת.

אני מקווה שנראה שינויבינייש פתוח

כי חלק מהשיח של השישי באקטובר הוא שכל מי שנותן ביקורת על מערכת הביטחון וצהל הוא בוגד. אז הגיע הזמן שנתפקח

מי אמר דבר כזה?מי האיש? הח"ח!

יש דוגמא?

בוגי יעלוןבינייש פתוח
וואלהמי האיש? הח"ח!

אם זו הדוגמא שמצאת (והייתי שמח לקבל ממך את המקור, כדי שנבין מה הקונטקסט), אז אתה בבעיה גדולה, חבר. כי כל סביבתו של גנץ מצטערים - כמו בתקופת הקוביד - שהוא הקשיב לעמית סגל שהתרוצץ סחור סחור לקבל כבר אישור שהוא ואיזנקוט מסכימים כבר להיכנס, ולא לבוגי שהזהיר אותו בפעם השנייה מחבירה לנתניהו. אז תעזוב אותך מהסיסמאות על שישה באוקטובר, כי אף אחד לא קונה אותן. הן גופא עיסוק בפוליטיקה, במסווה מגוחך של רתיעה או סלידה מתייהרת מפניה.

היו הרבה מקריםבינייש פתוח

והזכור ביותר שהוא קרה לנפתלי בנט מוקצה כי הביא לקיבנט חומר שאסף ממ"פים בשטח במקום שדברים יעברו דרך שרשרת הפיקוד.

לפי גישתו עדיף להפסיד בכל המלחמות ולחזור לתאי הגזים מאשר לעבוד לא לפי התבניות.

כי צה"ל והמערכת הנוכחית שלו היא מעל הקב"ה. או כמו שאומרים אצל חלק מהציבור הדת"לי, צה"ל הוא קודש קודשים. 

שיעור קצר בפרסום בפורומים.מי האיש? הח"ח!

התשובה לשאלה "יש דוגמא?" לגיטימית רק בפורמט ספציפי מסוים. אם מפרסמים שקיים "שיח" "שכל מי שנותן ביקורת על מערכת הביטחון וצהל הוא בוגד" - אז התשובה לשאלה "יש דוגמא?" תסופק בעזרת קישור ישיר לדיווח כזה, או מילות החיפוש המכוונות לקישור מתאים.

שנדע מי ומתי עשה שימוש במונח "בוגד". שיסופק מקרה אחד כזה, במקום דמגוגיה ש"היו הרבה". ולא "ש...קר[א] לנפתלי בנט מוקצה" כי זו לא דוגמא למה שמראש נטען.

^^^^הסטורי
המציאות מדאיגה, אבל אני ממש שמח להסכים איתך.


אגב, חלק מההתפקחות חייבת להיות שאמנם את הטקטיקה בפועל כמובן יקבעו מומחים לדבר (שגם אצלהם חייב להיות גיוון ומוכנות להקשיב ברצינות לדעות שונות), אבל ברמת אסטרטגיית העל ובוודאי ברמת התודעה הבסיסית והעולם הערכי ממנו נגזרת אסטרטגיית העל - אין לאנשי צבא יתרון על אנשים אחרים.

זה אכן נשמע מאד מוזר.חסום לשעבר

לשם השוואה באינתיפאדה הראשונה הוקמה אוגדת עזה, שכללה שלושה חטיבות שחילקו את עזה.

אמנם אפשר לומר שהמצב היה שונה כיוון שהייתה זו אינתיפאדה "יבשה" של אבנים ולא נשק חם, אבל זה לא יתרץ הצבת חמישה אוגדות.


לשם הבנת אלה שאינם בקיאים במושגים, אוגדה מורכבת משתיים עד חמש חטיבות, וחטיבה מורכבת משניים עד חמישה גדודים.

אוגדה קטנה מונה בערך 13,000 חיילים, כפול חמש יוצא 65,000 אלף חיילים שיוצבו בעזה, זה נשמע מעט הזוי.

בגוש קטיף בעת הגירוש התגוררו בסך הכל 8,600 יהודים.


גם זה רק בהנחה שמדובר באוגדה קטנה, אם מדובר באוגדות המונות 20,000 חיילים, הרי שההתיישבות הצעירה בעזה תזכה בכוח תגבור של 100,000 תושבים חדשים.


לסיכום הנתון הזה לא הגיוני בשום צורה, הרי בישראל בשיגרה יש בסך הכל 300,000 חיילים.

וכן בישראל עצמה ישנן רק 11 אוגדות, 3 סדירות 3 מילואים ו5 מרחביות.

עובדים עלינואיתן גיל

צהל נקב במספר אוגדות פנטסטי, ובעלות שנתית מהסרטים.

מתוך תקוה שמשלם המיסים יבהל, וידרוש לחזור לשיח של 6.10.

אם הציבור יכיל את ההפחדות, הצבא יכפיל אותן וחוזר חלילה עד להשגת המטרה.

מה לגבי חוק הגיוס?מי האיש? הח"ח!

אולי, אם הגיוס ייערך רק בהתאם לחוק שהממשלה מתכוונת להגיש לכנסת, באמת תידרשנה חמש אוגדות, כי הנטל על המשרתים יהיה כה גדול שהיקף התחלופה ועוצמת המחיר ידרשו סדר כוחות כזה כדי להחזיק בהסדרים הבטחוניים ביום שאחרי?

שום סיכוי בעולם, אתה מדבר על 65,000 חיילים מינימוםחסום לשעבר
חמש אוגדות זה יכול להיות גם 100,000 חיילים, שליש מהצבא הסדיר.
אז מה וכמה באמת דרוש?מי האיש? הח"ח!

שלושה חיילים, כמאמר השיר?

אני אישית לא יודע כמה צריך, אני יודע כמה לא צריך.חסום לשעבר
לדעתי אוגדה אחת גדולה תספיק בהחלט גם לעוטף וגם לעזה אם אכן ימוטטו את חמאס והג'יהאד האיסלמי, אלא שברור לכולנו שזה לא עומד לקרות, ולעזתים עדיין תישאר כמות נשק גדולה מדי, מכיוון שהצבא לא יחסל אותם.


אף על פי כן לדעתי אם ימנו חטיבה שתפקידה במשך שנה לפשוט על עזה שוב ושוב ולאסוף נשק, זה יעבוד.

בקיצור:מי האיש? הח"ח!

דרג צבאי שלא סופר את הדרג המדיני. ודרג מדיני שלא סופר את עצמו. האם הביטוי בהודעת הפתיחה בדיון הזה לגבי שוך הפעולה הצבאית, "שכל הגדודים של חמאס אמורים להיות מפורקים לגמרי", הוא בעצם פנטזיה לסרטי מדע בדיוני? האם יש הסכמה בין גולשי הפורום שהטענה של בנימין נתניהו "אנחנו כפסע מהניצחון", היא שקר?

אני מסכים בהחלטחסום לשעבר
חוץ מהקטע של הפנטזיה, אם ביבי יחליט להפסיק לשקר לעצמו ולנו, הרי שייתכן שנראה שיפור, וזה לא כל כך מופרך שהוא יעשה זאת.
תן לי שם של פוליטיקאי שנאמן עליךאיתן גיל

ואומר לך מי אתה...

והגיע הזמן שתנסח את משנתך הפוליטית והערכית כדי לעזור בפענוח החידה מי אתה.

לצערי אין כזה,חסום לשעבר
אך בן גביר הוא הקרוב ביותר.


ולגבי משנתי הפוליטית:חסום לשעבר

קישקושים! בלבוש! שפיץ!


להבנת הנקרא אנא עיין בספר הארי מפוטר, ג'יי קיי רולינג, כרך א' בתחילתו.


לגבי המשך התעלומה כדאי שתתייעץ עם שרלוק הולמס בפורום אקטואליה וחדשות, להלן קישור:

כמדומה אני שאין לו מוח בקדקדו. (יבמות י' ע"א) - אקטואליה וחדשות

לא פנטזיהבינייש פתוח

כתבתי פוסט שמתאר אויב מרוסק בגזרה שלי. כל התאי טרור החדשים בגבליה ובזייתון מתפרקים לחלוטין בימים אלו.

אין ספק שתישאר עבודה רבה גם אחרי שכל הגדודים האלו יתפרקו ונצטרך לפרק שוב עוד כמה תאי טרור חדשים שיתפתחו ולהחרים להם כמות גדולה נשקים.

אך כמו שאמר חסום לשעבר, זה דורש חטיבה אחת ולא הרבה שנים.

זה בעיקר דורש השתלטות אמיתיתהסטורי
כלומר, אם אנחנו יוצאים ממקומות שכבר היינו בהם - חמאס משתלט שוב. אנחנו צריכים לשחרר על מנת להשאר. וכמו הניסיון הציוני מאז ומעולם - במקום בו תעבור המחרשה - שם יעבור הגבול.


אם ישאירו רק חיילים, זה יהפוך להיות כמו רצועת הביטחון בלבנון, מקום שהתחושה היא שאינו שלנו ואז אחרי כל פיגוע, אנשי הנהי בתשקורת יצרו שיח שימוטט את הצבא.

נתניהו לפוקס ניוז הלילה:מי האיש? הח"ח!

"לא מתכוון ליישב מחדש את עזה", והוסיף כי "חלק מהתומכים שלי לא מרוצים מזה, אבל אמרתי כל הזמן שלא נתנחל שם בחזרה".

טרם שמעתי את תגובת איתמר ובצלאל.

אולי כי זה היה בשפה האנגלית (לא יכולתי שלא להוסיף את השורה הזו).

מה אתה רוצה שהם יגיבו?פשוט אני..

הם יודעים שבתור הסמן הימני של הממשלה, הם לא יכולים לגרום לכל הממשלה ללכת בקו שלהם.

גם מרצ בממשלה הקודמת (וגם בממשלות קודמות שהיא הייתה חברה בהן) לא הצליחה להביא לפינוי יו"ש או לחוקק נישואים אזרחיים בישראל.

 

 

 

אני רוצה שאנשים כאן יכירו בסרט שבו הם חיים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
אם חוק הגיוס יתקבל כהצעת הצבאאיתן גיל

על מה ינגחו את החרדים?

וגם, אם לצבא היו חסרים חיילים, הוא לא היה משחרר את וינטר.

ולמה לא מגייסים ערבים במעמד סכינו אומנותו?

שואל בשביל "חברים" מזרוחניקים.

שאלות מצוינות.מי האיש? הח"ח!

שלח במכתב לגלנט.

אבל באמת, אני באופן אישי לא אחכה לתשובות, כי כבר הבהרתי מתמיד כאן בכל דיון רלוונטי שאין כל עניין בגיוס חרדים, כי אין עניין אמיתי בגיוס חובה. יש קונצנזוס בתוך חלק מהחברה הישראלית להתגייס לצבא באטמוספירה מסוימת (שילוב של שירות בכפייה בתמורה לגרושים, אבל כמסגרת חברתית שבטית), ולהדיר ממנו את היתר. וזה לבד מעמיד באור מגוחך את היומרה הישראלית לקיים דמוקרטיה ליברלית.

הבעיה היחידה עם המצב המתואר, היא שזה איננו מצב בר קיימא כשנדרש מהצבא הזה להיות חיל מצב כובש. ולפני שמישהו כאן יתחיל לצרוח ולצווח, אולי כדאי שיהרהר רגע איך מתפרש בכל רחבי המדיה האלקטרונית מה שהגדיר תת אלוף דדו בר כליפא כ"דהירה בעזה כמו עדר פילים". זמנית מוחאים לזה כפיים, אבל עוד יבוא הרגע שזה ישמש ראיה להפעלת הכוח הצבאי של ישראל ככלי להענשת אוכלוסיה ללא אבחנה, ומוקד לוויכוח פנימי שיסתיים בקרע ובמלחמת אזרחים, גם ובעיקר בקרב המגזר המתגייס.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך