התפללתי היום שחרית ופתאום: גליןגליןגליןגליןגלין...(מלא אסימונים נופלים) והתחלתי לקלוט למה הברכות של תפילת עמידה מסודרות ככה, כתבתי את זה בשיעור חשבון ועכשיו ניסחתי את זה יותר טוב
אז...
טאדאם:
למה תפילת עמידה מסודרת כמו שהיא מסודרת
מי אנחנו שנדבר לפני הקבה? עם פה כמו שלנו שלפני שנייה קשקש, ריכל ושיקר??
לכן מתחילים בזכות אבות, כמו אומרים לה' אנחנו הבנים של אברהם, יצחק ויעקב, תתייחס לצד הטוב, לא לרע.
אחר כך עוברים ללשבח את ה', אתה ענק, מחיה מתים (על הדרך גם להזכיר שאנחנו רוצים את תחית המתים של האבות מהברכה הקודמת) ואין כמוך.
אתה קדוש-ממשיכים לשבח את ה' אבל גם 'מכשירים את השטח' להמשיך 'וקדושים בכל יום יהללוך'-אנחנו רוצים להתפלל ולבקש...
הדבר הבא: אתה נותן לנו חכמה אז תיתן לנו להבין שכדאי לחזור בתשובה ובגלל שזה קרה-מייד מבקשים גם 'סלח לנו'.
אחרי שחזרנו בתשובה אפשר סוף סוף לבקש בפירוש 'ומהר לגאלנו גאולה שלימה', אז למה מוסיפים גם 'למען שמך'? כדי להבהיר שהכל למענך, תגאל אותנו לא בשבילנו-בשבילך.
זה שוב נסיון להכשיר את השטח להמשך, רפאנו, אנחנו מבקשים רפואה וביהי רצון שיש שם אומרים 'כדי שנהיה חזקים לקיים תורתך הקדושה'-שוב, כדי להקדים לברכנו/ברך עלינו-שם אנחנו מבקשים על הפרנסה, כביכול על הדבר הכי שולי, תכני ו'לא חשוב', וכביכול למה שה' ייתן לנו את ה'בונוס' הזה, אז אנחנו מזכירים שזה גם 'למען שמך'.
ועכשיו, כדי שלא יראה שאנחנו רוצים רק את התכני-הולכים לקיצוניות השנייה-תקע בשופר וקבץ גלויותינו, ובשביל שזה יקרה צריך שיהיו שופטים כבראשונה ויועצים כבתחילה.
ועכשיו, כשעם ישראל כולו פה בארץ-צריך לסנן, למינים ולמלשינים, מי שאפשר להגדיר בצורה הזו של אויב-צריך להזיז, אבל מי שקשה להגיד עליו שהוא שונא של הקבה-יחשב בברכה הבאה של 'על הצדיקים'-כשיבוא המשיח כל מי שלא רשע-יהיה צדיק.
תשכון בתוך ירושלים-אנחנו פה, רק הצדיקים כי 'עמך ישראל צדיקים' וצריך מישהו שימלוך עלינו, לכן גם 'את צמח דוד תצמיח'-תביא את המשיח שמזרע דוד.
ועכשיו מבקשים שתשמע קולנו, שתרצה את תפילתנו והשב העבודה (העבודה זוהי התפילה שבאה במקום הקרבנות) לדביר ביתך-תבנה כבר את בית המקדש ותחזנה עיננו בשובך לציון.
מודים על כל מה שעשית עד עכשיו וגם פועלים בטכניקה טובה, כשאתה אומר תודה על משהו שעוד לא נעשה-אתה סוג של מחייב את מי שביקשו ממנו לקיים את מה שבוקש, אמרתי כבר תודה... וגם אנחנו, מהצד שלנו, נספר לך.
אחרי מודים מבקשים שלום, אבל כל הזמן אומרים שיש שבח בקשה והודיה, אז לא נגמרו הבקשות?! נגמרו אבל שלום זה משהו אחר, שלום זה לגמרי ה'אינטרס' שלו 'וטוב בעיניך לברכנו ברוב שלום'-זה טוב בעינך!!
ובסוף-יהיו לרצון, כל מה שביקשנו-שיהיה טוב, שלא ירע לנו ולא יפגע.







