היי, למי יש כח לקרוא משהו ארוך?תמימלה..?

התפללתי היום שחרית ופתאום: גליןגליןגליןגליןגלין...(מלא אסימונים נופלים) והתחלתי לקלוט למה הברכות של תפילת עמידה מסודרות ככה, כתבתי את זה בשיעור חשבון ועכשיו ניסחתי את זה יותר טוב

אז...

טאדאם:

למה תפילת עמידה מסודרת כמו שהיא מסודרת
מי אנחנו שנדבר לפני הקבה? עם פה כמו שלנו שלפני שנייה קשקש, ריכל ושיקר??
לכן מתחילים בזכות אבות, כמו אומרים לה' אנחנו הבנים של אברהם, יצחק ויעקב, תתייחס לצד הטוב, לא לרע.
אחר כך עוברים ללשבח את ה', אתה ענק, מחיה מתים (על הדרך גם להזכיר שאנחנו רוצים את תחית המתים של האבות מהברכה הקודמת) ואין כמוך.
אתה קדוש-ממשיכים לשבח את ה' אבל גם 'מכשירים את השטח' להמשיך 'וקדושים בכל יום יהללוך'-אנחנו רוצים להתפלל ולבקש...
הדבר הבא: אתה נותן לנו חכמה אז תיתן לנו להבין שכדאי לחזור בתשובה ובגלל שזה קרה-מייד מבקשים גם 'סלח לנו'.
אחרי שחזרנו בתשובה אפשר סוף סוף לבקש בפירוש 'ומהר לגאלנו גאולה שלימה', אז למה מוסיפים גם 'למען שמך'? כדי להבהיר שהכל למענך, תגאל אותנו לא בשבילנו-בשבילך.
זה שוב נסיון להכשיר את השטח להמשך, רפאנו, אנחנו מבקשים רפואה וביהי רצון שיש שם אומרים 'כדי שנהיה חזקים לקיים תורתך הקדושה'-שוב, כדי להקדים לברכנו/ברך עלינו-שם אנחנו מבקשים על הפרנסה, כביכול על הדבר הכי שולי, תכני ו'לא חשוב', וכביכול למה שה' ייתן לנו את ה'בונוס' הזה, אז אנחנו מזכירים שזה גם 'למען שמך'.
ועכשיו, כדי שלא יראה שאנחנו רוצים רק את התכני-הולכים לקיצוניות השנייה-תקע בשופר וקבץ גלויותינו, ובשביל שזה יקרה צריך שיהיו שופטים כבראשונה ויועצים כבתחילה.
ועכשיו, כשעם ישראל כולו פה בארץ-צריך לסנן, למינים ולמלשינים, מי שאפשר להגדיר בצורה הזו של אויב-צריך להזיז, אבל מי שקשה להגיד עליו שהוא שונא של הקבה-יחשב בברכה הבאה של 'על הצדיקים'-כשיבוא המשיח כל מי שלא רשע-יהיה צדיק.
תשכון בתוך ירושלים-אנחנו פה, רק הצדיקים כי 'עמך ישראל צדיקים' וצריך מישהו שימלוך עלינו, לכן גם 'את צמח דוד תצמיח'-תביא את המשיח שמזרע דוד.
ועכשיו מבקשים שתשמע קולנו, שתרצה את תפילתנו והשב העבודה (העבודה זוהי התפילה שבאה במקום הקרבנות) לדביר ביתך-תבנה כבר את בית המקדש ותחזנה עיננו בשובך לציון.
מודים על כל מה שעשית עד עכשיו וגם פועלים בטכניקה טובה, כשאתה אומר תודה על משהו שעוד לא נעשה-אתה סוג של מחייב את מי שביקשו ממנו לקיים את מה שבוקש, אמרתי כבר תודה... וגם אנחנו, מהצד שלנו, נספר לך.
אחרי מודים מבקשים שלום, אבל כל הזמן אומרים שיש שבח בקשה והודיה, אז לא נגמרו הבקשות?! נגמרו אבל שלום זה משהו אחר, שלום זה לגמרי ה'אינטרס' שלו 'וטוב בעיניך לברכנו ברוב שלום'-זה טוב בעינך!!
ובסוף-יהיו לרצון, כל מה שביקשנו-שיהיה טוב, שלא ירע לנו ולא יפגע.

וואו אחותאנונימית~

אני לרוב לא קוראת דברים ארוכים, וגם שמעתי על הקטע הזה שיעור לא מזמן.. אבל קראתי הפעם עד הסוף

שאפו יתלמידת חכם! כיף לקרוא את זה ככה מסודר ואת גאון!

הו, תודה❤תמימלה..?
יפה מאוד!אני:))))
יפה, יש גם במסכת מגילה דף ז' נראה לי,ימח שם עראפת
הסברים על הסדר ולמה זה לפני זה.
תוכלי לשפר את הארמית שלך😜😆ימח שם עראפת
אבל אתה רואה, אני הצלחתי לכתוב את זהתמימלה..?

בלי למוד גמרא

כן, גם מה שכתוב שם זה אחרת לגמרי...ימח שם עראפת
הנה, זה דף יז' ע"ב ודף יח' ע"אימח שם עראפת

וזה לא סותר את מה שאמרת, זה מדבר על המקור מהפסוקים.


מר רבי יוחנן ואמרי לה במתניתא תנא בבמאה ועשרים זקנים ובהם כמה נביאים תיקנו שמונה עשרה ברכות על הסדר ת"ר גמנין שאומרים אבות שנאמר (תהלים כט, א) הבו לה' בני אלים ומנין שאומרים גבורות שנאמר (תהלים כט, א) הבו לה' כבוד ועוז ומנין שאומרים קדושות שנאמר (תהלים כט, ב) הבו לה' כבוד שמו השתחוו לה' בהדרת קדש ומה ראו לומר בינה אחר קדושה שנאמר (ישעיהו כט, כג) והקדישו את קדוש יעקב ואת אלהי ישראל יעריצו וסמיך ליה וידעו תועי רוח בינה ומה ראו לומר תשובה אחר בינה דכתיב (ישעיהו ו, י) ולבבו יבין ושב ורפא לו אי הכי לימא רפואה בתרה דתשובה לא ס"ד דכתיב (ישעיהו נה, ז) וישוב אל ה' וירחמהו ואל אלהינו כי ירבה לסלוח ומאי חזית דסמכת אהא סמוך אהא כתב קרא אחרינא (תהלים קג, ג) הסולח לכל עוניכי הרופא לכל תחלואיכי הגואל משחת חייכי למימרא דגאולה ורפואה בתר סליחה היא והכתיב ושב ורפא לו ההוא לאו רפואה דתחלואים היא אלא רפואה דסליחה היא ומה ראו לומר גאולה בשביעית אמר רבא מתוך שעתידין ליגאל בשביעית לפיכך קבעוה בשביעית והאמר מר בששית קולות בשביעית מלחמות במוצאי שביעית בן דוד בא מלחמה נמי אתחלתא דגאולה היא ומה ראו לומר רפואה בשמינית אמר רבי אחא מתוך שנתנה מילה בשמינית שצריכה רפואה לפיכך קבעוה בשמינית ומה ראו לומר ברכת השנים בתשיעית אמר רבי אלכסנדרי כנגד מפקיעי שערים דכתיב (תהלים י, טו) שבור זרוע רשע ודוד כי אמרה בתשיעית אמרה ומה ראו לומר קיבוץ גליות לאחר ברכת השנים דכתיב (יחזקאל לו, ח) ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא וכיון שנתקבצו גליות נעשה דין ברשעים שנאמר (ישעיהו א, כה) ואשיבה ידי עליך ואצרוף כבור סיגיך וכתיב (ישעיהו א, כו) ואשיבה שופטיך כבראשונה וכיון שנעשה דין מן הרשעים כלו הפושעים וכולל זדים עמהם שנאמר (ישעיהו א, כח) ושבר פושעים וחטאים יחדיו (יכלו) וכיון שכלו הפושעים מתרוממת קרן צדיקים דכתיב (תהלים עה, יא) וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק וכולל גירי הצדק עם הצדיקים שנאמר (ויקרא יט, לב) מפני שיבה תקום והדרת פני זקן וסמיך ליה וכי יגור אתכם גר והיכן מתרוממת קרנם בירושלים שנאמר (תהלים קכב, ו) שאלו שלום ירושלם ישליו אוהביך וכיון שנבנית ירושלים בא דוד שנאמר (הושע ג, ה) אחר ישובו בני ישראל ובקשו את ה' אלהיהם ואת דוד מלכם וכיון שבא דוד באתה תפלה שנאמר (ישעיהו נו, ז) והביאותים אל הר קדשי ושמחתים בבית תפלתי וכיון שבאת תפלה באת עבודה שנאמר עולותיהם וזבחיהם לרצון על מזבחי וכיון שבאת עבודה באתה תודה שנאמר (תהלים נ, כג) זובח תודה יכבדנני ומה ראו לומר ברכת כהנים אחר הודאה דכתיב (ויקרא ט, כב) וישא אהרן את ידיו אל העם ויברכם וירד מעשות החטאת והעולה והשלמים אימא קודם עבודה לא ס"ד דכתיב וירד מעשות החטאת וגו' מי כתיב לעשות מעשות כתיב ולימרה אחר העבודה לא ס"ד דכתיב זובח תודה מאי חזית דסמכת אהאי סמוך אהאי מסתברא עבודה והודאה חדא מילתא היא ומה ראו לומר שים שלום אחר ברכת כהנים דכתיב (במדבר ו, כז) ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם ברכה דהקב"ה שלום שנאמר (תהלים כט, יא) ה' יברך את עמו בשלום

אה, די דומה, ברוך שכיוונתי....תמימלה..?אחרונה
סיכוי טוב שרוגעלך בעצם יותר מפנק מקוראסון?צדיק יסוד עלום
צריך לכלוא את מי שאומר קוראסון, אומריםקעלעברימבאר
קרואסון.


לא נכון, אומרים קור-אסון, על שםאיגנוטוס פברל

האסון הגדול בצרפת. הנה וויקיפדיה-

"קוראסון (מקור השם והמצאתו)

הקוראסון (בצרפתית: Croissant; נהגה בשיבוש עברי כ"בורקס צרפתי") הוא מאפה שמרים מקופל המזוהה עם המטבח הצרפתי. על פי הסברה העממית (והבדיונית), המאפה הומצא על רקע אירוע אקלימי טראומטי בצרפת של המאה ה-19 הידוע בשם "האסון הקר".

רקע היסטורי: האסון הקר

בחורף של שנת 1836, פקדה את צרפת צניחת טמפרטורות קיצונית ששיתקה את המדינה. התקופה, שזכתה לכינוי "L'Astre Froid" (האסון הקר), גרמה למחסור חמור בחומרי גלם ולקיפאון של מלאי הבצק במאפיות המרכזיות בפריז.

המצאת המאפה

המאפה הומצא על ידי אופה צרפתי קשיש בשם ז'אן-לוק פטיסייה, שפעל ברובע המארה. בשל הקור העז, הבצק שבמטבחו התקשה והפך לשכבות דקיקות של גבישי קרח וקמח. פטיסייה, בניסיון להציל את המלאי, החל לקפל לתוך הבצק הקפוא כמויות גדולות של חמאה מומסת כדי לרכך אותו.

פטיסייה עיצב את המאפה בצורת סהר (Croissant), אך בקרב המקומיים השתרש השם "קור-אסון" (מהלחם המילים בעברית מודרנית: "קור" ו"אסון"), כהנצחה לטרגדיה האקלימית שבה נוצר.

מאפיינים

מרקם: השכבות הנוצרות מהקיפול בקור מסמלות את שכבות הקרח של חורף 1836.

צורה: סהר, המסמל את הירח הקר שנראה בשמי פריז במהלך ימי האסון.

השפעה תרבותית: עד היום נהוג בצרפת לאכול קוראסון כשהוא חם מאוד, כ"תיקון" היסטורי לקור ששרר בעת המצאתו."

טרול מטרלל…פ.א.

יערב נא שיחי עליך, כי נפשי תערוגלךהקעלעברימבאר
יש לי שם חדש למאפה שילוב בן ערגליות ורוגלך:קעלעברימבאראחרונה

תערוגעלךה

אני עייף מדי בשביל להתחנן לצומיצדיק יסוד עלום
גיטה נאחט ה' איפה כל הברקים שלך תשלח חרונך יאכלמי כקש
אני יכול לעשות את זה במקומו, רוצה?איגנוטוס פברל
מדובים בקוטב תבורך 🥹צדיק יסוד עלום
יש באמת ברכת דובי הקוטב, רוצה לשמוע?איגנוטוס פברל

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ הַקְּדוֹשִׁים הַמְּהַלְּכִים בַּחֲרָבוֹת צוּנָן, הוּא יְבָרֵךְ אֶת הַדֻּבִּים הַלְּבָנִים, הָאֲדִירִים בְּקוֹמָתָם וְהַצְּחורִים בְּפַרְוָתָם. יְהִי רָצוֹן שֶׁיִּשְׁתַּמֵּר כְּפוֹרָם לָעַד, וְיִזְכּוּ לְמָנוֹת גְּדוֹשׁוֹת שֶׁל כַּלְבֵי יָם מְדֻשָּׁנִים עַל שֻׁלְחָנָם. יִתֵּן הַבּוֹרֵא וְלֹא יִמַּס קַרְחִינָם, וְתַעֲמֹד לָהֶם זְכוּת סְבָלָתָם בִּפְנֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַקּוֹדַחַת, וְיִזְכּוּ לִפְרוֹת וְלִרְבּוֹת בְּמֶרְחֲבֵי הַשֶּׁלֶג הַנִּצְחִיִּים עַד בּוֹא הַקּוֹר הַגָּדוֹל, אָמֵן וְאָמֵן.

בואנה זה יפה!צדיק יסוד עלום

למרות שעכשיו עם הgpt החדש כבר לא צריך להתיימר ללמוד עריכה... הדברים שאפשר לעשות איתו פשוט לא יאומנו

אה, אני רואה שעשית את זה עם gemini

בהחלטאיגנוטוס פברלאחרונה
..צדיק יסוד עלום
אהבה מהי? בריאה מהי? ערגה מהי? כוכב מהו? אלו שאלות אשר ישאל האדם האחרון ובעיניו ימצמץ. אותה שעה והנה צמקה וקטנה הארץ ועליה מדדה האדם האחרון המקטין את הכל. ואת מינו אין להכחיד כאשר לא יוכחד מין הפרעוש; האדם האחרון יאריך ימים יותר מכל שקדם לו.
אני עדיין מופתע שהשיר הזה כל כך יוצא דופןצדיק יסוד עלום

אין עוד שיר שהכעס בו כל כך מופשט וכל כך מוצדק

אווווו חזרתיאיגנוטוס פברל

האינטרנט היה משובש לכמה ימים, ולא יכלתי להיכנס לערוץ.

מה קרה פה בלעדי? משהו חדש? מישהו מת?חתן? (הבנתם?)

 

"לא תעבור בי! פן בחרב אצא לקראתך!"קעלעברימבאר
מאיפב התמונה במקור?איגנוטוס פברל
זה מהסצנהקעלעברימבאר
בה עם ישראל רוצה לעבור, אבל אדום מתעקשים שלא יעבור ויוצאים לקראתו בחרב וביד חזקה. עם ישראל מתעקש עוד פעם, אבל אדום נחושים לא לתת להם לעבור.
סתם.קעלעברימבאר
זה דמבלדור נלחם בסוהרסנים עם השרביט שלו והחרב של גריפינדור אורקריסט "פטיש הגובלינים" . הסוהרסנים הם שדים רעים מהעולם העתיק. אפילו וולדמורט לא יודע אותם, הם עתיקים ממנו. אבל הוא יכול לנצל אותם לטובתו
דברי כפירה!!כְּקֶדֶם
👿
הסבא קדישאקעלעברימבאר
ג גנ גנד גנדלף מאמן
כלא ברימבארצדיק יסוד עלום
כלא ברים באר שבעקעלעברימבאר
ירידה תכלית העליהצדיק יסוד עלום

מה הכוונה לב אין?קעלעברימבאר
זוהר לנוערצדיק יסוד עלום

במופלא ממך אל תדרוש

אין לב יש ראש

אחת שתיים שלוש

ולפני אחד מה אתה סופר

אבל הם לא אומרים זרוק ת'שכל?קעלעברימבאר
זה מישהו אחד משוגע כאן מבית שאןצדיק יסוד עלום
הוא מיבניאל?קעלעברימבאר
משוג"ע שט"ןקעלעברימבאר
לא יודע לא קראתי שרה"טאיגנוטוס פברל

אני יותר בסגנון

ה הא האר הארי פוטר

נו,קעלעברימבאר
פרופ' גנדלף זה המורה להתגוננות מפני כוחות האופל בשנה השמינית של הארי (שנת השלמה כי בשביעית היה בשמיטה ולא למד).


הוא תמיד היה אומר לתלמידים: "עבור לא תעברו! (את המבחנים)"

מסופרקעלעברימבאר
שהארי קיבל פתקא בתוך הסידור שלו עם הזמנה ללמוד בהוגוורטס, ומאז הוא נקרא בעל הפתקא
(סמיילי של מישהו שעושה עם היד שלו על המצח)איגנוטוס פברל
מכתש גודריק ראש השנה (הלועזית). אמרקעלעברימבאר

רבי דמבלדור: מי שיבוא לקבר של משפחתי במכתש גודריק בראש השנה הלועזית, אפילו יגיע לגיהנום מאבדה קדברה של וולדמורט, אמשוך אותו בשרביט ואוציא אותו משם חזרה ליער האסור.

או כמו שאמר רון להרמיוני: אני להורים ואת למכתש גודריק.

אבל וולדמורט מהדר להגיע לקבר של דמבלדור עצמו בראש השנה כסגולה לבן בכור, ולעשות תשליך באגם

.....................איגנוטוס פברל
"אוי נלחץ לי המקש של ה. בטעות, אוי לא"איגנוטוס פברל
דרושששששששששש מישששששהוקעלעברימבאר
ששששיתקן לי את המקששששששש ששששששל הששששששין במחשששששב
איך ידעתי שתכתוב את זההההאיגנוטוס פברל
איך ידעת?קעלעברימבאר
כי אני מכיר אותך (יחסית)איגנוטוס פברל
איך ידעת דווקא על הששששז?קעלעברימבאר
ומאיפה אתה מכיר את השששש?


שמעתי על זה לפני המון זמן ומאז לא ראיתי מישהו שמכיר

כי גם אני שמעתי את זה לפני המון זמן, והאמנתיאיגנוטוס פברל

שאתה מכיר את זה גם

אני גם ידעתיצדיק יסוד עלום
קעלעברימבאר אנחנו מכירים אותך לפני ולפנים 😈
בחיים לא הייתי מצליח לנחש לגביקעלעברימבאראחרונה
ה ששששש
מאז שעזבת הרבה השתנה כאןקעלעברימבאר
זה עולם אלקטרוני יש שיבושי אינטרנט
"שניה כקדם"כְּקֶדֶם

חצי דקה אני איתך

 

 

והשעה עוד מעט חושך וחצי .. !!!!! 

תיקח ת'סכין ותאזרני שמחה כְּקֶדֶם
אנא שבת!צדיק יסוד עלום
חוסי! 🫃🏻
למה חשבתי בטעותקעלעברימבאראחרונה
שתיקח תסכין כתב צי"ע ואנא שבת פ.א.


עד שהסתכלתי שנית וראיתי שטעיתי?


האמנם תעתוע ראיה?

tell me why the highs always feel so lowתמימלה..?

שבת שאמורה להיות כולה אורות ויצאה קצת צולעת...

סוף חודש, ברוך ה' סיימתי את הספר תהילים, כל יום את הפרקים של אותו תאריך, התמדה מטורפת שברוך ה' עמדתי בה די בהצלחה ועכשיו אני פשוט מרוסקת, אין לי כח לכלום, נמאס לי מהכל, באלי לבכות, אכלתי מלא ממתקים, לא מפריע לי אבל פשוט מרגיש לא נכון...

יודעת שזה יצר רע שמנסה להוריד אבל מחרפן שהוא מצליח, זה כל כך שקוףףףףף למה אני נותנת לו??? נמאס לי, באלי לבכותתתתת.

ושום דבר רע לא קרה, אולי זה רק הצתות מאוחרות של כל מה שהיה בזמן האחרון... לא בכיתי כבר הרבה זמן... בשבת יצא קצת, לא רציתי, הדמעות לא ממש שאלו...

ועכשיו שומעת את השיר הזה, אני מנסה כבר הרבה זמן לשמוע רק שירים טובים שעושים לי טוב, הוא עושה לי לבכות, זה טוב? זה לא?

נמאס לייייייייייייייייייייייייייי

,,הרמוניהאחרונה

וואו כל הכבוד על ההתמדה! איזה משמח!

אולי יש לך עכשיו "נפילת מתח" כמו אחרי סיום אתגר?

לבכות זה סבבה. גם יוסף בכה בפרשה.

 

איזה לב טהור יש לך!

זה שאת יודעת שזה היצר הרע לא מספיק לבד כדי לא ליפול...

אי אפשר לענות ליצר בשכל בלבד. כולם ככה. יש שלבים בהתחזקות. 

וזה הטבע שלנו, נופלים וקמים.

לא כדאי לעשות עניין מכל נפילה. זה לא מועיל באותו רגע. בד"כ אם קול בתוכך מכה אותך בתירוצים דתיים זה לא היצר הטוב אלא היצר הרע שהתחפש ולא צריך להקשיב לו. ה' אוהב אותך תמיד, ודרך התורה היא של נועם ושמחה. זה גם מנגנון פסיכולוגי שכשאנחנו מאשימים את עצמנו זה סוג של בריחה מהתמודדות אמיתית... אז אל יאוש, כל רגע הוא חדש לגמרי, תמיד אפשר לחזור בתשובה, לתקן וללמוד להבא. אנחנו לא מושלמים. כל מה שה' רוצה זה לראות שאת מתייחסת אליו ברצינות. ואז להתקדם בקצב הנכון.

 

נ.ב. תזהרי מבנים באישי... תשמרי על עצמך ממש.

המקום הזה כבר פג תוקףאני:)))))
אין כמו דור המייסדים, היוזמים של הפורום! 🌹🕎פ.א.
יותר לכיוון פג יושןכְּקֶדֶםאחרונה
אני באלון שבותצדיק יסוד עלום

נסעתי לפה ברכב

קר פה

נראה לי פעם ראשונה בחיים שאני בגושצדיק יסוד עלום
תטייל שם ביום, יפה שםקעלעברימבאר
האמת טיילנו, היה יפה רצחצדיק יסוד עלום
איפה הייתם?קעלעברימבאר
ביער ליד ארץ האייליםצדיק יסוד עלום

איפה שיש את האומגה

ישבנו במעין "עין כאלב" נדמה לי, משהו כזה

אהההה ידעתי שיש שם משחק מיליםצדיק יסוד עלום

עין אבו כלאב

An / A Book Club

נראה לי הייתי שם, זה מעיין חדש יחסית?קעלעברימבאר
לא יודע, פעם ראשונה שלי באזור 😇צדיק יסוד עלוםאחרונה
אבל נראה לי שבעקבות המלחמה
אני בבאר שבעאיגנוטוס פברל

נסעתי לפה ברכב

חם פה

נראה לי לא פעם ראשונה בחיים שאני בבאראיגנוטוס פברל
תתפלל שם, המקום קדוש.קעלעברימבאר
אפילו יותר מעמוקה טבריה וקבר רשב"י
סוס נכנס לבארצדיק יסוד עלום
הפכת לגושניק?קעלעברימבאר
איך נפלו גיבורים
דע את האויבצדיק יסוד עלום
אל תקרי ואהבת אלא ואייבת

אולי יעניין אותך