תאונה דרכים ליד צומת שילה!בנדא מצוי!!
חבל שלא קרה משהו יותר קשה!











נהוג כדי לשמוראליש123
על פרטיות הפצועים/חולים
לטשטש את מספר לוחית הזיהוי של המכונית
ואנחנו לא נזלזל בו בגלל שהוא ערבי ...
 
אסור לקוות לאירועים קשים.......מחכה לגאולה
צריך לקוות לאירועים"משמחים" וכל דבר שנכנס בהגדרה ארוע משמח
אבל אירוע כזה זה מאד משמח!בנדא מצוי!!
עבר עריכה על ידי בנדא מצוי!! בתאריך ט"ו אייר תש"ע 13:50
מה לא?
אליש היקרהמ.ש.
מה נתן לך עכשיו זה שאת יודעת מה לוחית הזיהוי?
מה שאת מדברת עליו נאסר על כלי התקשורת...
אסור לשמוח ממה שקורה לערבים!נ.מ.ל
גם אם אנחנו שונאים אותם לא מריך לרצות שזה יקרה..
 
אוי בנדא...תחיה**
עבר עריכה על ידי בנדא מצוי!! בתאריך י"ח אייר תש"ע 12:47
אופס..קפץ...תחיה**
איזה מתלהב אתה.....ל"ג שמייח...
השם ישמורב.ש.
איזה עייפות.... עבדנו כמו חמורים הלילה..
זה שאנחנו לאאליש123
נחשב בענייך כלי תקשורת זה משו אחד
וחוצמזה אני יכולה להגיד שאני יכולה לזהות לוחיות רישוי של שכנים שלי
זה ספציפית לא משנה לי אבל נראה לי שאני לא הייתי רוצה שיפרסמו את הלוחיות רישוי שלי בכל העולם
וכמו שאני רוצה שיתנהגו אלי ככה אני מתנהגת לאחרים
בסדר בסדר! חוץ מזה הלוחיות רישוי האלו לא יעזרו לאףבנדא מצוי!!
אחד!

ותחיה זה לא אני........זה חייא הוא אשם בכל!
פפחחחחח.......תחיה**
לך תעבוד על משהו אחר....ל**** יימח שמם יש 9 נשמות....הם לא מתים משום דבר!!!!
תשאלי את חייא! הוא אמר לי לצלם ולהעלות!בנדא מצוי!!
תמונה "מצונזרת...."תחיה**
יש משפט כזה אני לא יודעת אם אתם מקירם אבלV~מיכל~
בכל זאת:"אל תשמח בנפול אוייבך" או משהו כזה...
כמה ששונאים אותם ומתאבים אותם פשוט לא שמחים ובטח שלא עצובים...
מישהו לימד אותי שהמשפט הזה הוא מדובר באויב יהודי!בנדא מצוי!!
קושקושב.ש.
המישו הזה זה התנ"ך!! תפתח תראה!
שים פה את המקורות! פרק פסוק!בנדא מצוי!!
בנפול אויבך אל תשמחמקורות והסבר:להנאתכם!בעזרת ה'!!

בנפול אויבך אל תשמח!?


נערך על ידי הרב

מוקדש לעלוי נשמת
עמרם בן סולטנה

מאז יצאת מצרים ועד ימינו אנו נאבקים אנו עם אויבנו. השבוע התבשרנו על חסולו של אחד מגדולי צוררי ישראל בדורנו- השייח אחמד יסין. החשיבות בעצם המלחמה ברורה ואין כאן המקום להרחיב על כך. אך מה דין השמחה בעת הנצחון? האם אנו אמורים לשמוח כאשר אנו משמידים את אויבנו? האם אפשר שלא לשמוח?


הכוונה ללימוד המקורות

1. הרגש הספונטני בודאי רוצה לשמוח במפלת האויב, אך ננסה ללבן האם רגש זה טוב וראוי לטפחו או שיש להתגבר עליו. עיינו במקור 1. נראה בפשט הכתובים שצריך לרסן את הרגש הספונטני, ומי שלא מרסן אותו עלול לגרום להסרת העונש מהאויב.
2. עיינו במקורות 2-3. חז"ל הבינו שאכן הפסוק מדבר על כל סוגי האויבים, אפי' המצרים, ויש לטעם זה גם השפעה הלכתית.
3. עיינו במקור 4. במקור זה אנו רואים גישה אחרת בדברי חז"ל; בגמרא מתואר דו-שיח בין מרדכי להמן בזמן שהמן הרכיב את מרדכי על הסוס. על פי הסבר הגמרא הפסוק במשלי מדבר רק על אויב שיש לך בתוך עם ישראל, אבל על אויב מאומות העולם כלל לא דובר.
4. מעיון במקור 5. עולה כי לא רק שיש מקום לומר שאין איסור בשמחה במפלת האויב, אלא נראה שיש ענין בכך.
5. עיינו במקור 6. מצד אחד רואים שאין לד' שמחה כאשר יצירי כפיו מושמדים, אך רואים בברור שהוא משמח בזה אחרים. מי האחרים? אלו שסבלו מאותו צורר. לכן דוקא מהמלאכים נמנעה הזכות מלשיר, אבל ישראל שסבלו ממצרים נשאו שירה.
6. עיינו במקור 7. חק יעקב אומר בברור שלנו מותר לשמוח, ורק אסור לעשות זאת בצורה שנראית שיש שמחה אצל ה' במצב זה.
7. עיינו במקור 8. חוות יאיר מחדד את העובדה שכן אומרים שירה אבל לאחר השמדת האויב ולא בעת עומדו בדין.
8. עיינו במקורות 9-10. ע"פ גרסא זו של המדרשים כלל לא מדובר במצרים, אלא בישראל שלפני קריעת ים סוף היו במצב שנראה די אבוד.


לסיכום ראינו בחז"ל גישה שאין לשמוח במפלת האויב גם אם הוא הגרוע שבאויבים, אך מכנגד רואים בחז"ל ובאחרונים גישה שונה והיא שכלפי אויבים מאומות העולם יש לשמוח במפלתם ובכליונם, ובודאי שיש מקום רב יותר לשמחה זו כאשר אדם מרגיש שהוא שמח שעצם הרע אובד כעת מן העולם ובכך העולם נעשה יותר טהור.







מקורות:

1. ספר משלי פרק כד

(יז) בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ:
(יח) פֶּן יִרְאֶה יְהֹוָה וְרַע בְּעֵינָיו וְהֵשִׁיב מֵעָלָיו אַפּוֹ:
 


2. מדרש פסיקתא דרב כהנא, פסיקתא אחריתא דסוכות

אבל בפסח אין את מוצא שכתב בו אפילו שמחה אחת, ולמה? את מוצא שבפסח התבואה נידונית (ר"ה, טז א) ואין אדם יודע אם עושה היא השנה (הרבה תבואה), אם אינה עושה, לפיכך אין כתיב שם שמחה. דבר אחר, למה אין כתיב שם שמחה, בשביל שמתו בו המצריים... כדאמר שמואל בנפול אויבך אל תשמח (משלי כד, יז).


3. בית יוסף אורח חיים סימן ת"צ

ושבלי הלקט כתב בשם מדרש הרנינו... שהטעם שאין גומרין ההלל כל ימי הפסח הוא, לפי שנטבעו המצריים, וכתיב בנפול אויבך אל תשמח.


4. תלמוד בבלי מסכת מגילה דף טז/א

אמר ליה סק (עלה) ורכב אמר ליה לא יכילנא דכחישא חילאי מימי תעניתא (אינני יכול, מפני שכחש כוחי מימי התענית), גחין (המן התכופף) וסליק (ומרדכי עלה). כי סליק בעט ביה, אמר ליה: לא כתיב לכו בנפל אויבך אל תשמח? אמר ליה: הני מילי בישראל אבל בדידכו כתיב ואתה על במותימו תדרוך.


5. ספר משלי פרק יא

(י) בְּטוּב צַדִּיקִים תַּעֲלֹץ קִרְיָה וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה:


6. ילקוט שמעוני דברי הימים ב - פרק כ - המשך רמז תתרפה

בצאת לפני החלוץ ואומרים הודו לה' כי לעולם חסדו. א"ר יוחנן מפני מה לא נאמר כי טוב בהודאה זו, לפי שאין הקב"ה שמח במפלתן של רשעים, דא"ר שמואל בר נחמני א"ר יונתן מאי דכתיב ולא קרב זה אל זה כל הלילה בקשו מלאכי השרת לומר שירה אמר הקב"ה מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים לפני שירה, א"ר יוסי בר חנינא הוא אינו שש אבל אחרים משיש ודיקא נמי דכתיב כן ישיש ולא כתיב ישוש:


7. חוק-יעקב תצ,ט

דוקא ההלל, לומר שירה לפני הקב"ה, כאילו יש שמחה לפניו, אין אומרים משום מעשי ידיו טובעים בים. אבל אומרים זמן שמחתנו, שיש באבוד רשעים רינה.


8. שו"ת חוות יאיר סימן רכה

ואין להקשות על מדרש הרנינו שכתב דעל כן אין גומרין ההלל משום גמ’ דמעשי ידי טובעים בים ממ"ש פ"ק דברכות שלא אמר דוד הללויה עד שראה במפלתן של רשעים שנא’ יתמו חטאים וגו’ דאין לומר דדווקא בשעת מפלה אין לומר שירה דא"כ כ"ש אנן דנגמר הלל כל ימי פסח ואפשר הואיל שהיה מפלתן בימים ההם בזמן הזה הוי שפיר שעת מפלתן א"נ י"ל דבשלמא הלל בשלימתו וכשגומרין אותו הוי שמחת אלהים...כך נ"ל לתרץ לפי מ"ש במדרש הרנינו, אבל לפי האמת נראה כמ"ש דדווקא בשעת המפלה כענין בצאת לפני החלוץ ויפה דקדקו רז"ל באותה שעה בקשו מ"ה לומר שירה מש"כ בתר הכי.


9. מדרש רבה שמות פרשה כג פסקה ז

ד"א אז ישיר משה הה"ד (תהלים סח) קדמו שרים אחר נוגנים. א"ר יוחנן בקשו המלאכים לומר שירה לפני הקב"ה באותו הלילה שעברו ישראל את הים ולא הניחן הקב"ה א"ל לגיונותי נתונין בצרה ואתם אומרים לפני שירה הה"ד ולא קרב זה אל זה כל הלילה כמה דתימא (ישעיה ו) וקרא זה אל זה ואמר וכיון שיצאו ישראל מן הים באו המלאכים להקדים שירה לפני הקדוש ב"ה א"ל הקב"ה יקדמו בני תחלה הה"ד אז ישיר משה אז שר לא נאמר אלא אז ישיר שהקב"ה אמר ישיר משה ובני ישראל תחלה.


10. תנחומא ישן בשלח יג

בני נתונין בצרה ואתם מקלסין לפני.
ברור שאני לאאליש123
שמחה בבעיות שלהם אני פשוט מעדיפה שהם יהיו חולים וכו' וכו' ולא אנחנו
איך הזדעזעתי בהתחלה כשקראתי את זהבצי.ג
'חבל שלא היה יותר קשה'
(יש איזו אמירה ידועה שמי שהוא כבאי/ פרמדיק וכו' מתמכר ללחץ הזה כשיוצאים לפעולה.)
אם זה יהודי לא הייתי מדבר ככה!בנדא מצוי!!
אבל מה לעשות בתור אחד שנוסע שם הרבה מאד הם נוהגים בצורה שמסכנת אותנו ולכן כשיש תאונה רק של ערבי בלי יהודי אני שמח מאוד ואומר שחבל שלא יותר קשה כי מה לעשות הם גורמים לי לך ולכל אחד אחר סכנת חיים!
אז גם בתאונה של יהודיבאג2000
שנהג שתוי ובצורה פרועה אתה אומר שחבל שלא היה יותר קשה?!
לא......עדין הוא יהודי! עליו אני אתפלל שילמד איךבנדא מצוי!!
לנהוג!
על הערבי מצידי שימות שיקפוץ מהגג מה אכפת לי........העיקר שלא יהרוג אותי!
ואם כבר עשה תאונה שלפחות אצטרך לטפל בו כמה שפחות הווה אומר שיעבור לעולם שכולו רע!
מצטערת,אבל משום מה זאת נראיתבאג2000
לי סתם גזענות,ולא שבאמת אתה אומר זה כי הם לא בסדר,עובדה שאדם אחר עם אותה התנהגות אתה מוכן לקבל. ואין לי כח לפתוח את זה, אבל לדעתי זו גזענות פסולה.
טוב בסדר אז זאת גזענות מה שתגידיבנדא מצוי!!
בכל מקרה את הבן אדם האחר לא שאני מוכן לקבל אותו אבל אני לא אבקש שימות או משהו כזה אלא אתפלל עליו שידע לא לנהוג ככה בפראות ומסוכנות וככה שהוא יסכן את כולם! אבל ערבי שמסכן אותי כי זה הטבע שלו כי ממש לא אכפת לו ללכת לעזזל ואולי הוא יזכה לקחת איתו איזה נשמה של יהודי אחד או שנים......לכן אני מאחל לו שימות לבד ולא עם עוד איזה יהודי אחד או שנים!
אוף.איזה שטויות.באג2000
זה לא בטבע שלהם לסכן אנשים יותר משזה בטבע שלך, והם לא נוהגים ככה כדי למות ובטח שלא כדי להרוג יהודים.
בלע בלע בלע........לא סתם רוב ההרוגים מתאונותבנדא מצוי!!
דרכים ולא רק מיו"ש הם ערבים!
מה לעשות תראי את זה בסטיסטיקה! זה הטבע שלהם לנהוג בפרעות!
וחלקם עושים זאת גם ע"מ לפגוע ביהודים!
לדעתי, אתה צודק בנדא!ד"ר אריק
בס"ד
זאת לא גזענות!הם נמצאים פה!חיים פה!הורגים אותנו!ועוד מחייבים אותנו להציל אותם? אין גבול של חוצפה?! הם שורפים דגלים שלנו, משמצים אותנו, ואנחנו נשתוק?
בסדר!אני לא אומרת לבוא ולהרוג אותם!לא צריך להגזים, עכשיו!אבל עדיף שהוא יתפגר מאשר אני!אין שום בעיה להגיד את זה, לדעתי!
המשך יום נעים=]
האמת היא שגם ליאליש123
אין בעיה להגיד את זה אבל צריך להיזהר איפה ומרים את זה ומה עושים עם זה
מי שיש לו בעיה עם לטפל באיובים שלנו שלא יכנס לזה בכלל
אני מציעב.ש.
לנעול את השירשור הזה.
מה דעתכם?
ננעלבנדא מצוי!!אחרונה
תגידו רגעעלמת חן

דוד שלי נפל ואיבד הכרה ועכשיו הוא התעורר ומדבר חלש

השאלה שלי מה יכולה להיות הסיבה ששמו אותו בטיפול נמרץ?

לכאורה הוא בעצם רק התעלף

לא יודע כמה פעיל פה...ניב שטרן
אבל מישהו יודע על קורס חובשים לביינישים בבין הזמנים?
בדקת עם איחוד הצלה?פתית שלג
א. איפה בודקים?ניב שטרן
ב. בעיקרון אני מעדיף לעשות דרך מד"א...
תתקשר אליהםפתית שלג

גם לאיחוד הצלה וגם למד"א.

אני יודע פשוט שבאיחוד הצלה מצוי יותר קורסים נפרדים.

ולפי מה שידוע לי מד"א מכבדים את הקורס של איחוד הצלה.

(ואם אתה מתכוון להתנדב, אז התשלום סמלי..)

מה המספרים?ניב שטרן
מדא *8101 איחוד 025436540פתית שלגאחרונה
ואולי תעדכן פה בפורוםפתית שלג
קורס חובשים מבחן אג''ם עזרה דחוף בבקשהcatt

שלום, יש לי מועד ג' של מבחן אג''ם (נהלים עברתי ברוך השם)
אני לא מצליח להתכונן, כל החומר לא ברור, מפוזר ומאוד ארוך, זה לא כמו עם שאר החומר והמבחן המסכם אותו עברתי בקלות.
למישהו בבקשה יש את המבחנים עם תשובות? אני חייב ממש ממש דחוף, אני לא רוצה ליפול בקורס חובשים שהשקעתי בו אלפי שקלים ומעל חצי שנה בגלל המבחן השטותי הזה
תודה רבה לעונים!!

קורס חובשת או מ"ער לנשים בלבד ?אין
יש דבר כזה?
אולי באיחוד הצלה,לא לנוערישראלית2❤🇮🇱אחרונה
שאלה על קורס 60ישראלית2❤🇮🇱
אהלןן
מישהו יודע במקרה אם בקורס 60 יש דברים עם אינפוזיות/ורידים/מחטים? אני ממש מפחדת מזה אבל ממש רוצה לעבור את הקורס..בעייתי?😅
בגדול לא אמור להיותהריון ראשון13

כי נוער לא מתעסקים בזה..
מקסייימום מלמדים בדיקת סוכר שזה עם מחט לא ניראית 

ואי פצצהה(; תודה(:ישראלית2❤🇮🇱אחרונה
התנדבות בנטןמנ1
אם אין בתחנה שאני מתנדב אמבולנס לבן אני יכול להשתבש לנטן?
או שאני לא יכול להתנדב אז?

תודה רבה מראש!!!
רשמיתמשקפת
אסור לך לעלות על אטן/נטן בלי הכשרה
בתכלס יש נהגים/צוותים שמאפשרים לעלות גם בלי הכשרה אבל זה דיי נדיר וקורה בעיקר אם יש מחסור באנשי צוות
אז תיאורטית אפשר להרשם למשמרת בנטן או שא"א?מנ1אחרונה
יצירת קשר עם מדא לעניין התנדבותשיבול

אני מעוניין בהתנדבות ולעשות קורס במד"א אך יש לי שאלות אליהם קודם.

למשל שלחתי טופס מקוון אבל אני לא בטוח שמילאתי כמו שצריך ושזה עבר, אני מתלבט איזה קורס איפה ומתי, ובאופן כללי אני לא מבין מתי יחזורו אלי אם בכלל

הבעיה שלא עונים בטלפון שבאתר (03-9101101) כנראה שהם עמוסים מאד תמיד. איך אפשר ליצור קשר עם אדם רלוונטי לעניין התנדבות וקורסים?

תודה

תנסה להתקשר ל8101*תגל הארץאחרונה
עריכהשושנושי


אולי יעניין אותך