תאונה דרכים ליד צומת שילה!בנדא מצוי!!
נהוג כדי לשמוראליש123
אסור לקוות לאירועים קשים.......מחכה לגאולה
אבל אירוע כזה זה מאד משמח!בנדא מצוי!!
אליש היקרהמ.ש.
אסור לשמוח ממה שקורה לערבים!נ.מ.ל
אוי בנדא...תחיה**
אופס..קפץ...תחיה**
השם ישמורב.ש.
זה שאנחנו לאאליש123
בסדר בסדר! חוץ מזה הלוחיות רישוי האלו לא יעזרו לאףבנדא מצוי!!
ותחיה זה לא אני........זה חייא הוא אשם בכל!
פפחחחחח.......תחיה**
תשאלי את חייא! הוא אמר לי לצלם ולהעלות!בנדא מצוי!!
תמונה "מצונזרת...."תחיה**
יש משפט כזה אני לא יודעת אם אתם מקירם אבלV~מיכל~
מישהו לימד אותי שהמשפט הזה הוא מדובר באויב יהודי!בנדא מצוי!!
קושקושב.ש.
שים פה את המקורות! פרק פסוק!בנדא מצוי!!
בנפול אויבך אל תשמחמקורות והסבר:להנאתכם!בעזרת ה'!!
בנפול אויבך אל תשמח!?
נערך על ידי הרב
עמרם בן סולטנה
הכוונה ללימוד המקורות
1. הרגש הספונטני בודאי רוצה לשמוח במפלת האויב, אך ננסה ללבן האם רגש זה טוב וראוי לטפחו או שיש להתגבר עליו. עיינו במקור 1. נראה בפשט הכתובים שצריך לרסן את הרגש הספונטני, ומי שלא מרסן אותו עלול לגרום להסרת העונש מהאויב.
2. עיינו במקורות 2-3. חז"ל הבינו שאכן הפסוק מדבר על כל סוגי האויבים, אפי' המצרים, ויש לטעם זה גם השפעה הלכתית.
3. עיינו במקור 4. במקור זה אנו רואים גישה אחרת בדברי חז"ל; בגמרא מתואר דו-שיח בין מרדכי להמן בזמן שהמן הרכיב את מרדכי על הסוס. על פי הסבר הגמרא הפסוק במשלי מדבר רק על אויב שיש לך בתוך עם ישראל, אבל על אויב מאומות העולם כלל לא דובר.
4. מעיון במקור 5. עולה כי לא רק שיש מקום לומר שאין איסור בשמחה במפלת האויב, אלא נראה שיש ענין בכך.
5. עיינו במקור 6. מצד אחד רואים שאין לד' שמחה כאשר יצירי כפיו מושמדים, אך רואים בברור שהוא משמח בזה אחרים. מי האחרים? אלו שסבלו מאותו צורר. לכן דוקא מהמלאכים נמנעה הזכות מלשיר, אבל ישראל שסבלו ממצרים נשאו שירה.
6. עיינו במקור 7. חק יעקב אומר בברור שלנו מותר לשמוח, ורק אסור לעשות זאת בצורה שנראית שיש שמחה אצל ה' במצב זה.
7. עיינו במקור 8. חוות יאיר מחדד את העובדה שכן אומרים שירה אבל לאחר השמדת האויב ולא בעת עומדו בדין.
8. עיינו במקורות 9-10. ע"פ גרסא זו של המדרשים כלל לא מדובר במצרים, אלא בישראל שלפני קריעת ים סוף היו במצב שנראה די אבוד.
לסיכום ראינו בחז"ל גישה שאין לשמוח במפלת האויב גם אם הוא הגרוע שבאויבים, אך מכנגד רואים בחז"ל ובאחרונים גישה שונה והיא שכלפי אויבים מאומות העולם יש לשמוח במפלתם ובכליונם, ובודאי שיש מקום רב יותר לשמחה זו כאשר אדם מרגיש שהוא שמח שעצם הרע אובד כעת מן העולם ובכך העולם נעשה יותר טהור.
מקורות:
1. ספר משלי פרק כד
(יז) בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ:
(יח) פֶּן יִרְאֶה יְהֹוָה וְרַע בְּעֵינָיו וְהֵשִׁיב מֵעָלָיו אַפּוֹ:
2. מדרש פסיקתא דרב כהנא, פסיקתא אחריתא דסוכות
אבל בפסח אין את מוצא שכתב בו אפילו שמחה אחת, ולמה? את מוצא שבפסח התבואה נידונית (ר"ה, טז א) ואין אדם יודע אם עושה היא השנה (הרבה תבואה), אם אינה עושה, לפיכך אין כתיב שם שמחה. דבר אחר, למה אין כתיב שם שמחה, בשביל שמתו בו המצריים... כדאמר שמואל בנפול אויבך אל תשמח (משלי כד, יז).
3. בית יוסף אורח חיים סימן ת"צ
ושבלי הלקט כתב בשם מדרש הרנינו... שהטעם שאין גומרין ההלל כל ימי הפסח הוא, לפי שנטבעו המצריים, וכתיב בנפול אויבך אל תשמח.
4. תלמוד בבלי מסכת מגילה דף טז/א
אמר ליה סק (עלה) ורכב אמר ליה לא יכילנא דכחישא חילאי מימי תעניתא (אינני יכול, מפני שכחש כוחי מימי התענית), גחין (המן התכופף) וסליק (ומרדכי עלה). כי סליק בעט ביה, אמר ליה: לא כתיב לכו בנפל אויבך אל תשמח? אמר ליה: הני מילי בישראל אבל בדידכו כתיב ואתה על במותימו תדרוך.
5. ספר משלי פרק יא
(י) בְּטוּב צַדִּיקִים תַּעֲלֹץ קִרְיָה וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה:
6. ילקוט שמעוני דברי הימים ב - פרק כ - המשך רמז תתרפה
בצאת לפני החלוץ ואומרים הודו לה' כי לעולם חסדו. א"ר יוחנן מפני מה לא נאמר כי טוב בהודאה זו, לפי שאין הקב"ה שמח במפלתן של רשעים, דא"ר שמואל בר נחמני א"ר יונתן מאי דכתיב ולא קרב זה אל זה כל הלילה בקשו מלאכי השרת לומר שירה אמר הקב"ה מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים לפני שירה, א"ר יוסי בר חנינא הוא אינו שש אבל אחרים משיש ודיקא נמי דכתיב כן ישיש ולא כתיב ישוש:
7. חוק-יעקב תצ,ט
דוקא ההלל, לומר שירה לפני הקב"ה, כאילו יש שמחה לפניו, אין אומרים משום מעשי ידיו טובעים בים. אבל אומרים זמן שמחתנו, שיש באבוד רשעים רינה.
8. שו"ת חוות יאיר סימן רכה
ואין להקשות על מדרש הרנינו שכתב דעל כן אין גומרין ההלל משום גמ’ דמעשי ידי טובעים בים ממ"ש פ"ק דברכות שלא אמר דוד הללויה עד שראה במפלתן של רשעים שנא’ יתמו חטאים וגו’ דאין לומר דדווקא בשעת מפלה אין לומר שירה דא"כ כ"ש אנן דנגמר הלל כל ימי פסח ואפשר הואיל שהיה מפלתן בימים ההם בזמן הזה הוי שפיר שעת מפלתן א"נ י"ל דבשלמא הלל בשלימתו וכשגומרין אותו הוי שמחת אלהים...כך נ"ל לתרץ לפי מ"ש במדרש הרנינו, אבל לפי האמת נראה כמ"ש דדווקא בשעת המפלה כענין בצאת לפני החלוץ ויפה דקדקו רז"ל באותה שעה בקשו מ"ה לומר שירה מש"כ בתר הכי.
9. מדרש רבה שמות פרשה כג פסקה ז
ד"א אז ישיר משה הה"ד (תהלים סח) קדמו שרים אחר נוגנים. א"ר יוחנן בקשו המלאכים לומר שירה לפני הקב"ה באותו הלילה שעברו ישראל את הים ולא הניחן הקב"ה א"ל לגיונותי נתונין בצרה ואתם אומרים לפני שירה הה"ד ולא קרב זה אל זה כל הלילה כמה דתימא (ישעיה ו) וקרא זה אל זה ואמר וכיון שיצאו ישראל מן הים באו המלאכים להקדים שירה לפני הקדוש ב"ה א"ל הקב"ה יקדמו בני תחלה הה"ד אז ישיר משה אז שר לא נאמר אלא אז ישיר שהקב"ה אמר ישיר משה ובני ישראל תחלה.
10. תנחומא ישן בשלח יג
בני נתונין בצרה ואתם מקלסין לפני.
ברור שאני לאאליש123
איך הזדעזעתי בהתחלה כשקראתי את זהבצי.ג
אם זה יהודי לא הייתי מדבר ככה!בנדא מצוי!!
אז גם בתאונה של יהודיבאג2000
לא......עדין הוא יהודי! עליו אני אתפלל שילמד איךבנדא מצוי!!
על הערבי מצידי שימות שיקפוץ מהגג מה אכפת לי........העיקר שלא יהרוג אותי!
ואם כבר עשה תאונה שלפחות אצטרך לטפל בו כמה שפחות הווה אומר שיעבור לעולם שכולו רע!
מצטערת,אבל משום מה זאת נראיתבאג2000
טוב בסדר אז זאת גזענות מה שתגידיבנדא מצוי!!
אוף.איזה שטויות.באג2000
בלע בלע בלע........לא סתם רוב ההרוגים מתאונותבנדא מצוי!!
מה לעשות תראי את זה בסטיסטיקה! זה הטבע שלהם לנהוג בפרעות!
וחלקם עושים זאת גם ע"מ לפגוע ביהודים!
לדעתי, אתה צודק בנדא!ד"ר אריק
האמת היא שגם ליאליש123
אני מציעב.ש.
ננעלבנדא מצוי!!אחרונה
תגידו רגעעלמת חן
דוד שלי נפל ואיבד הכרה ועכשיו הוא התעורר ומדבר חלש
השאלה שלי מה יכולה להיות הסיבה ששמו אותו בטיפול נמרץ?
לכאורה הוא בעצם רק התעלף
לא יודע כמה פעיל פה...ניב שטרן
בדקת עם איחוד הצלה?פתית שלג
א. איפה בודקים?ניב שטרן
תתקשר אליהםפתית שלג
גם לאיחוד הצלה וגם למד"א.
אני יודע פשוט שבאיחוד הצלה מצוי יותר קורסים נפרדים.
ולפי מה שידוע לי מד"א מכבדים את הקורס של איחוד הצלה.
(ואם אתה מתכוון להתנדב, אז התשלום סמלי..)
מה המספרים?ניב שטרן
מדא *8101 איחוד 025436540פתית שלגאחרונה
ואולי תעדכן פה בפורוםפתית שלג
קורס חובשים מבחן אג''ם עזרה דחוף בבקשהcatt
שלום, יש לי מועד ג' של מבחן אג''ם (נהלים עברתי ברוך השם)
אני לא מצליח להתכונן, כל החומר לא ברור, מפוזר ומאוד ארוך, זה לא כמו עם שאר החומר והמבחן המסכם אותו עברתי בקלות.
למישהו בבקשה יש את המבחנים עם תשובות? אני חייב ממש ממש דחוף, אני לא רוצה ליפול בקורס חובשים שהשקעתי בו אלפי שקלים ומעל חצי שנה בגלל המבחן השטותי הזה
תודה רבה לעונים!!
קורס חובשת או מ"ער לנשים בלבד ?אין
אולי באיחוד הצלה,לא לנוערישראלית2❤🇮🇱אחרונה
שאלה על קורס 60ישראלית2❤🇮🇱
מישהו יודע במקרה אם בקורס 60 יש דברים עם אינפוזיות/ורידים/מחטים? אני ממש מפחדת מזה אבל ממש רוצה לעבור את הקורס..בעייתי?😅
בגדול לא אמור להיותהריון ראשון13
כי נוער לא מתעסקים בזה..
מקסייימום מלמדים בדיקת סוכר שזה עם מחט לא ניראית
ואי פצצהה(; תודה(:ישראלית2❤🇮🇱אחרונה
התנדבות בנטןמנ1
או שאני לא יכול להתנדב אז?
תודה רבה מראש!!!
רשמיתמשקפת
בתכלס יש נהגים/צוותים שמאפשרים לעלות גם בלי הכשרה אבל זה דיי נדיר וקורה בעיקר אם יש מחסור באנשי צוות
אז תיאורטית אפשר להרשם למשמרת בנטן או שא"א?מנ1אחרונה
יצירת קשר עם מדא לעניין התנדבותשיבול
אני מעוניין בהתנדבות ולעשות קורס במד"א אך יש לי שאלות אליהם קודם.
למשל שלחתי טופס מקוון אבל אני לא בטוח שמילאתי כמו שצריך ושזה עבר, אני מתלבט איזה קורס איפה ומתי, ובאופן כללי אני לא מבין מתי יחזורו אלי אם בכלל 
הבעיה שלא עונים בטלפון שבאתר (03-9101101) כנראה שהם עמוסים מאד תמיד. איך אפשר ליצור קשר עם אדם רלוונטי לעניין התנדבות וקורסים?
תודה





