הבגרות בתנ"ך היא בזיון מוחלטהסטורי
מה היו השאלות?די שרוט
לא אעתיק את הכל, אבל לדוגמאהסטורי
שאלה 5: "בחרו בשלושה מהסעיפים א-ד
ציינו מי אמר את הציטוט ובאיזה הקשר:
א. הרצחת וגם ירשת
ב. עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעפים
ג. אבי יסר אתכם בשוטים ואני איסר אתכם בעקרבים
ד. גזרו את הילד החי"
(כאן לפחות לא ציינו איפה הפסוקים)
דוגמא נוספת שאלה 10: "עיינו במלכים א פרק טז פסוקים א-ד. במה חטא בעשא ומה העונש שבישר לו הנביא יהוא בן חנני בעקבות חטא זה".
אני מבין שאת זה, בניגוד לשאלה הקודמת, לא כולם שולפים, אבל מדובר על תלמידים שלמדו השנה, החומר הוא רק ספר מלכים ואפילו למצוא לבד לא צריך?!
שאלהאילת השחר
מרגע שראיתי את השרשור מתלבטת על מה להגיב ואיך. התעצבנתי מדברים אחרים בשאלון שראיתי, יותר מעצם העובדה שהבגרות עם תנ''ך פתוח. למיטב זכרוני, הבגרות היתה עם תנ''ך פתוח גם בתקופתי, ולדעתי, מכל מיני סיבות עדיף כך ולא ההפך.
מה שכן ההודעה הזו העלתה לי שאלה, כי השאלות הנ''ל לא הופיעו בשאלונים שראיתי.
אפשר לשאול על איזה מספר שאלון אתה מדבר? האם זה שאלון שמיועד לתלמידי החינוך הדתי או הממלכתי?
והאם יש מצב שמדובר בשאלון מותאם?
שאלון מספר 2551 לחינוך הדתי, מהבוקרהסטורי
יכול להיות שניסו להקל בגלל השנה המורכבתריבוזום
ונשפכה להם יותר מדי אבקת הקלה?
נטענה טענה כזאת, שבגדול מקלים השנההסטורי
מענין שדווקא הבגרות במתמטיקה היתה קשה מאודבת 30
אולי נשפכה להם אבקת הקלה רק פה?
אלו לא אותם אנשים125690
הבנתיאילת השחר
קיבלתי 50 מתוך ארבעת הסעיפים 🙁די שרוט
דוגמא נוספת, שאלה 6הסטורי
עזבו את זה שבכל "תנ"ך שלם בלי מפרשים" (הגדרת החומר המותר במבחן) יש בסוף מפה. השאלה היתה בהקשר של ירבעם, לא יכלו קצת לאתגר ולהוסיף את שילה, פנואל ותרצה?!
זה היחידה הקלה מכל השאלונים...ארץ השוקולד
תנ"ך פתוח יש כבר המון זמןאחו
הסתכלתי על שאלונים של החינוך הממלכתי של השנה ואכן עצוב
לגבי חמ"ד עד כמה שזכור לי 3 יח"ל מעולם לא היה משהו מטורף
וגם 5 לא מדע טילים
אני לא כזה סגור מה בדיוק מנסים לבחון במבחנים האלה
כאילו, כל השאלות שראיתי מעכשיו זה "תקרא שני פסוקים כאן, תקרא שני פסוקים שם, ציין הבדל אחד ביניהם"
אני זוכר שכשנבחנתי ב־5 היו שאלות של הבדלים בין פרשנים שהיה צריך לזכור בעל־פה או משהו כזה, יעני דברים שאי־אפשר לנחש
אני מוכן לקבל את זה שיש פה ושם שאלות מתנה כדי לא לדכא אותך שאתה לא יודע כלום, אבל לא הגיוני שאפשר לעבור מבחן שלם בלי ללמוד שנייה אחת
בכללי הדעה שלי לגבי בחינות היא כדלהלן
אם זה משהו שלא מצריך מיומנויות חשיבה מיוחדות חוץ מזכירה והבנה בסיסית, זה צריך להיות חומר סגור
אם יש צורך במיומנויות מיוחדות חשיבה מיוחדות (נגיד מתמטיקה, או ניתוח ספרותי מתקדם) אז תלוי, אם כמות החומר הפתוח הנדרשת היא עצומה, או שזה טכני מכדי לזכור, אז פתוח, אחרת, אפשר גם סגור
חמש יחידות בתנ''ך זה מאתגרShandy
למי שלא למד מספיק 😁
אני גם נבחנתי על חמש
והממוצע שלי הוא בסדר גמור
אני לא תלמידה חרשנית ( לצערי זה לא באופי שלי)
הייתי לומדת שעות בודדות למבחנים
לגביי הבגרות (חמש) היא כן צריכה להיות עם חומר פתוח יש שם שאלות מחומר שלא נלמד ובדרך כלל זה מחומש אחר התלמיד צריך למצוא את התשובה לבד בין הפירושים
וכמו כן התנך לא נותן תשובות הוא רק ממקד ותומך זיכרון למי שלמד
מי שלא למד התנך לא יושיע אותו
צריך לשנן פירושים בעל פה
2/ 3 יחידות זה רמת גן לעומת חמש
אני לא יודעת מה מלמדים בכל מוסד
אבל הבנתי מכמה חברות שלמדו בבמלכתי שהחומר לא רק ברמה רדודה הוא גם שגוי
המורים מלמדים בלי הרבה פירושים וביאורים אלא יותר מקראי וכך יוצא שהתנך מובן בדרך שגויה וזולה
כל הסיפורים שם משנים צורה הופכים לצחוק במקום גבורה
אני לא מכלילה אני יודעת שלכל מוסד יש סילבוס- תוכנית למידה משלו ( תחת משרד החינוך) והמורה מחליט איך ללמד ואיך לבחון
אני זוכר שאחי שסיים הרבה לפנייאחו
בממלכתי, סיפר שלמדו קסוטו ודברים בסגנון כאילו ok לפחות *משהו*
אבל בבחינה האחרונה שהסתכלתי זה פשוט מבחן בהבנת הנקרא ברמה של כיתה ו' אולי
זו באמת תעודת עניות.. עצובכְּקֶדֶם
נבחנתי בבגרות אתמול125690
(אני יודע שהפורום מיועד לבני 20+ אבל ראיתי את השרשור בעמוד הראשי והרגשתי שאני צריך להגיב על זה)
קודם כל, הבגרות מחולקת לשני חלקים, באחד (שאלות 1-8) השאלות ממש קלות ורק צריך למצוא את הפסוקים, מהחלק הזה השאלה שהבאת בהמשך. החלק השני משמעותית יותר קשה וארוך. אתה טוען שזה בזיון אם תלמיד בממ"ד לא יכול לענות על השאלות מהזיכרון, אתה זוכר באיזו שנה למלכות שלמה התחיל בניין ביה"מ? שתי התגלויות לשלמה והדברים שהובטחו לו בהן? (כל הדברים) אלו שתיים מהשאלות היותר קלות. חוץ מזה, זו השנה הראשונה שבה מתקיימת הבגרות הזאת אז לא היו הרבה דרכים להתאמן לקראתה.
עד פה דיברתי על הבגרות עצמה, מעבר לזה, אתה שוכח שאלו שנבחנו הם תלמידים שמאמצע כיתה ז' עד סוף כיתה ט' לא למדו בגלל הקורונה ואז בכיתה י' התיילו להשלים חומר של שלוש שנים, היינו אמורים לגמור את הכל, בקושי, השנה אבל אחוזים גדולים מהמורים היו מגוייסים אז רוב השנה לא למדנו. כשהלימודים לזרו פחות או יותר לצורה הרגילה שלהם, בדיוק התחילו הבגרויות אז אנחנו לומדים כל מקצוע מהבגרות שלפניו עד הבגרות שלו ומקווים לטוב. אין לנו זמן להכיר את ספר מלכים טוב כי עד לפני שבוע למדנו לבגרות באנגלית ועד לפני שבועיים למתמטיקה.
אם זה לא מספיק - אתה כתבת על הבגרות בבקיאות, חוץ ממנה יש בגרות בעיון (פחות משבוע אחרי הבגרות בבקיאות, כמובן, כדי שלא יהיה זמן ללמוד) שבה צריך לזכור מפרשים בעל פה ואין תנך פתוח.
את זה אני כותב כתלמיד שהוגש על מגן 100 ולא חושב שזה יעלה לו את הציון.
נ.ב גם אם אתה מכיר את מלכים טוב, לוקח זמן לכתוב והמבחן לא קצר.
לנו היה באותו יום!הפי
עשיתי חמש והיה מלא שאלות ולא כולם על החומר אלא שאלות אנסין מפתיעות .
שאלות עמר גם
כל הכבוד שהגבת
ארץ השוקולד
אמרת דברים חשובים ונכוחים.
ואוסיף לדבריך שגם אם הוא ורבים פה יודעים מדובר באנשים שלמדו בישיבה כמה שנים וזה שווה ערך לאנשים שלמדו תואר במדעי המחשב שילינו על כך שהבגרות במתמטיקה קלה מאוד.
לא מסכימהבוקר אור
בישיבה בדכ כמעט לא לומדים תנ"ך..
אלה ציטוטים מאוד בסיסיים.
רגע, כמה זמן היה לנבחנים במהלך המבחן לכל שאלה?ארץ השוקולד
נניח שהיה חמש דקות לסעיף, לזכור איפה להסתכל זה לא כזה קל.
אחרי כך זה, האם היית מעדיף שאנשים יזכרו שהמבחן בתנ"ך היה נורא או שהיה טוב?
בסופו של דבר, הם השקיעו בלימוד על סמך שנים עברו והזמן והפניות שהייתה להם.
הבגרות זה לא פסיכומטריחושבת בקופסא
אין חלוקת זמן לפי סעיפים או שאלות, רק יחידת זמן אחת לכל המבחן.
נכון ועדיין יש זמן ממוצע לכל שאלה וסעיףארץ השוקולד
שעתיים ורבעהסטורי
כמה סעיפים יש?ארץ השוקולד
תעשה את החישוב ותגלה שכנראה אין המון זמן לחפש כל דבר וצריך לדעת איפה לחפש פחות או יותר שזו יכולת חשובה.
אפשר לחשוב מדבריך שתלמידים יודעים לחפש בתנךפשוט אני..
למרות שאין בו מנוע חיפוש ומקלדת
אתה שוכח שיש אנשים שחיים את המלחמההפי
וצריכים לענות על המבחן מידע אישי ..
מספיק אח של חייל בעזה כבר הראש שלו לא פה..
ותסלח לי זה שאתה יודע לענות על השאלות זה לא אומר שכל מי שקרא כאן יודע ..
במדינה אחרת הבגרות היתה הופכת להיות פנימית
היה לך קל.. בסדר בסופו של דבר אם הלימוד רק לשכל ולא עם הלב .. הדברים יצאו ויכנסו..
אני בעד לעשות בכל מוסד דתי שעתיים תורה שלא לבגרות ששם יכנס ואפשר ללמד הרבה יותר בעיון בעניין ובכיף
אפשר לוותר בכלל, אפשר למצוא הרבה פתרונותהסטורי
את התנ"ך חייםהפי
לא רק לומדים .. ועצוב מאוד אם
הם נפגשים עם התנ"ך רק בבגרות ..
החיים זה צריך להיות
אז אפשר לוותר בכלל, אני לא מתנגד לביטול הבגרותהסטורי
יש את האידיאל ויש את המציאות.תות"ח!
ו"מתוך שלא לשמה יבוא לשמה". נראה לי טוב מאוד שיעשו בגרות על תנ"ך ברמה, וזה לא סותר את העובדה שצריך לחיות את התנ"ך. לא יודע מה היה צריך לעשות ספיציפית השנה, אבל באופן עקרוני אני חושב שהרמה צריכה להיות גבוהה.
מבחן קל לא מבזה את התנך!!!ארץ השוקולד
אלא פשוט מקל על מי שניגש לקבל ציון גבוה יותר ואם זה שנים רצוף אז יצטרכו ללמוד פחות, אבל זה לא המקרה כעת.
מה ההצעה שלך? לתת 100 לכולם?נפשי תערוג
יש בתי ספר שלא היו מורים לתנ"ך השנה.
כי כולם מגוייסים.
או שהיה מורה אחד שתפס תקן של 4-5 מורים.
שלא נדבר על המפונים וכו'
הקלו בחוכמה.
(לא ראיתי את השאלון. אלא מתבסס על דבריך בלבד)
אפשר לוותר על המבחןהסטורי
..125690
לוותר על המבחןנפשי תערוג
ולתת 100 לכולם?
80 לכולם?
מה האלטרנטיבה?
למה מבחן אמור להיות מבחן שלא יעמדו בו?ארץ השוקולד
אמור להיות מבחן שיתאמצו ויעמדו בוהסטורי
האם אתה חושב ששנה הבאהנפשי תערוג
תלמידים יחשבו "המבחן קל לכן לא נלמד"?
אני לא חושב שזה יקרה
אני חושב שבשנה הזאתהסטורי
(באנגלית למשל - היה קשה למרות המלחמה ושכבות שלמות נכשלו...)
אני אישית חושבנפשי תערוג
שגם ככה חצי מדינה לא למדה (מפונים/טילים על העיר/מורים במילואים)
אז אם יש איפה להקל. זה מבורך.
זה לא שילד שלא יודע כלום היה מקבל 100
אני בספק אם היה עובר.
תלמיד שלמד. הצליח. וזה משהו טוב.
התברכת בילדים חכמים עם ידע בתנ"ך (שכמובן מגיע מהשקעה שלכם)
אבל זה לא המצב אצל כולם (תקין או לא, זה לא המצב)
לכן זה לא שהבגרות הקלה תביא לזילות התנ"ך אלא תביא לידי הרגשה חיובית לתלמידים שלמדו.
ואם לילדים שלך זה היה קל עד כדי בדיחה?
בסדר. יש תלמידים דוברי אנגלית שגם הבגרות הקשה באנגלית היתה להם קלה.
תשמח בזה. שהם "דוברי תנ"ך"
איזה טופס של אנגלית?125690
לא יודע, זה היה כבר לפני כחודשיים אם אני זוכר נכוןהסטורי
בדקתי את העניין עם חבר שלינפשי תערוגאחרונה
רכז אנגלית בתיכון חילוני גדול.
הבגרות לא היתה קשה דווקא נחשבה קלה ביחס לכל שנה.
אבל זה נכון רק במבחן שניארץ השוקולד
עשיתי את הבגרות הזאתבת סוד
ולכן מרשה לעצמי להגיב
צריך לשים גם לב שהבגרות השנה היתה קלה כי זאת שנה ראשונה ושנת מלחמה - לי לפני הבגרות אמרו שאמרו למורים שהיא תהיה קלה אז לא ממש הופתעתי -חלק א באמת לחלק היה קל ויש כאלה שהיה להן סבבה וחלק ב היה יותר פחות קל ופחות מובן שזה כבר בעיה אחרת.
מוסיפה גם שלא כל מי שעושה 5 יחל הוא עושה את זה מרצון ודתי וגם אצל דתיים - יש לי חברות שאני יודעת שהיו סיפורים במלכים שהן לא היו לומדות אם לא היתה את הבגרות הזאת.
בשנים הבאות מניחה שהבגריות יהיו פחות קלות והבנתי גם שיסיפו חומר (עוד פרקים ועוד ספרים)
ויש עוד חלק בבגרות שהשנה ירד בגלל המלחמה
השאלה מה תהיה הרמה של הבגרות (אם ישאירו אותה) עוד 4-5 שנים.
וחוץ מזה שלמי שעושה 5 יחל יש עוד שתי בגריות שהן יותר מסובכות אז זה לא הרמה שמצופה מתלמיד שעושה 5 יחל תנ"ך.
ומייחסת לעוד נקודה שנגעו פה הזמן שנתנו באמת היה הרבה אבל גם האריכו אותו השנה בגלל המלחמה.
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo
תודהבחור עצוב
כנראה המשוחח השניoo
לא נוראבחור עצובאחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
אה וואלה...הרמוניה
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תודה רבה!הרמוניה
בכיף!ארץ השוקולד
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה
תלוי איזה סגנון אוהבים

