להשקיע כל כך ולא לקצור פירות.
מקווה בשבילך שהדרכת ההורים תעזור.
בעיני הנקודה המשמעותית היא להבין שהילדים שלנו (כמונו)
בנויים לעשות טוב, רוצים לעשות טוב, ועושים טוב כל עוד אין משהו שמקשה עליהם.
לדוגמא אם ילד מרביץ או צועק, זה בגלל שמשהו בתוכו קשה לו מבחינה רגשית.
אם אנחנו מנסים להציב גבולות להתנהגות ומתעלמים מהחוויה הרגשית והמצוקה הרגשית של הילד, אנחנו גם
לא תמיד נצליח, ואם נצליח אנחנו עלולים לגדל ילדים מאולפים, מודחקים, וכאלה שלא יודעים להתנהל רגשית בצורה בריאה.
לכן כדי שנדע להתנהל נכון צריך 2 נקודות:
1. להיות בעצמנו פנויים רגשית, אחרת נצעק, נכעס, נבקר,
ובעצמנו לא נפעל בהכרח בדרך שהיינו בוחרות ממקום נקי ופנוי. בשביל זה צריך היכרות פנימית עם עצמנו וידע איך להתנהל נכון רגשית במצב בו משהו כן מפעיל אותנו.
2. להתייחס לקריאה ולמצב הרגשי של הילד, ומתוך זה להבין אותו, ללמד אותו להבין את עצמו, ובמידה ועדיין צריך (ולרוב כשמתנהלים כך בקביעות הרבה הרבה פחות צריך ובטח לא באופן דרמטי) גם להבהיר לו מה הגבולות שלנו כהורים.
לדוגמא אם ילד מרביץ, להגיד אני רואה שמשהו מאד מאד מכעיס אותך, ולעזור לו מצד אחד לתמלל את הרגש שלו,
לשיים אותו, ולהבין בעצמו מה עובר עליו, וגם הוא רואה שאנחנו רואים אותו ומבינים אותו, לברר מה הוא רצה, מה קרה, להיות אמפתיים כלפי מה שכואב לו, לדוגמא הוא רצה משחק שמישהו כבר תפס או שאחיו ציער אותו.
בשלב הבא אם יש צורך גם נזכיר שאנחנו לא מרביצים גם כשכועסים, אפשר לתת לו חיבוק ואלטרנטיבות, אם זה לכ מספיק גם לשאול מה יעזור לו...
אם ילד באופן כללי משדר התנהגות של מצוקה, אז כדאי גם
לנסות להבין מה הקריאה הרחבה שלו. אולי יש לו קושי כללי בלימודים, או בחברה,
אולי הוא מרגיש שלא רואים אותו מספיק בבית או מצד האחים.
במקרה כזה קודם כל כדאי להשתדל להשקיע ולהשקות אותו באהבה מיוזמתנו כשאפשר.
לשאול מה שלומו כל יום, להכין לו במיוחד איזה שוקו מפנק ולהגיד שאוהבים אותו, להחמיא על דברים שעשה, ליזום קרבה פיזית ושיח וכן הלאה.
וכמובן כדאי ליצור שיחה מסודרת ומפנקת ולהגיד שאנחנו רואים שמשהו קשה לו ומפריע לו, ואם יש משהי שאפשר לעזור לו. אם הוא לא מהמשתפים אפשר לדובב אם זה משהו שקשור ללימודים/מורים/חברים עד שמגיעים לנקודה ומנסים לראות.
בסופו של דבר, גם אנחנו כמבוגרים וגם הילדים שלנו,
צריכים הרבה יותר הכרה ברגשות מאשר דווקא פתרון פיזי.
בהצלחה רבה