מה אוכלים בפסח?כְּקֶדֶם
מוצא תעצמי טוחן 10 מצות ביום ונמאסכבר
דברים טעימים וכיפיים: קציצות, שניצלים, תפו״א בתנורפ.א.

לביבות, צ׳יפס, עוף בתנור, ירקות מוקפצים במחבת עם שמן זית,

בבוקר - מצה עם שוקולד, סלטים עם מלא ירקות וגבינה ושמן זית ולימון סחוט….

שמת לה שאמרת בעצל רק סלט ותפוחי אדמה ?כְּקֶדֶם
לאבותינו גם את זה לא היה .. תפו״א הגיעו רק אחריפ.א.
גילוי אמריקה….


אבותינו באותה תקופה אכלו מצות רכותקעלעברימבאר
הופכים להיות תימני ואוכלים מצות רכות עם שווארמהקעלעברימבאר
או עם טלה צלוי או אסאדו 
שנה הבאה, מי שרוצה,ימח שם עראפת
החלטתי להיות וונצ'פן ולהכין מצה רכה בעובי טפח, שקורין הבדואים "ליבה" - לחם בדואי.
התימניםקעלעברימבאר
מתירים גם כיום בעובי טפח?
התימנים? מתירים?!ימח שם עראפת
מי זה שיעז לחלוק על דברי חז"ל המפורשים?!?!
דיברתי על חומרות שנוספו, כיקעלעברימבאר
לזכרוני כיום כבר לא מתירים באשכנז לאפות טפח
לזכרוני אנחנו חיים בישראל ולא באשכנזימח שם עראפת
כע, הרמ"א כותב שהמנהג לאכלם רקיקים דקים
מעניין עם אפשר להכין לחוח כשר לפסחקעלעברימבאר
מקמח חיטה
כע, אפשר תאורטיתימח שם עראפת
מעשית יתלו אותך בכיכר העיר כי אתה שכנוזי
שאלתי לגבי תימניםקעלעברימבאר
למה לא? וגם אשכנזים, מלבד זאת שהם לא יודעים להכיןימח שם עראפת
ג'חנון ממצות שרויות מגולגלות קעלעברימבאר
היי! שכנוזי!!! שרויה!!!ימח שם עראפת
מעניין איך אכלו קרבן פסח בלי שרויהקעלעברימבאר
הרי זה רטוב! ומה אם מצות בלולות בשמן למנחה?
מה רטוב? זה בשר צלי.ימח שם עראפת
לא שלוק ולא מבושל.
נו זה הטעם שהתורה חייבה צלי לפסח קעלעברימבאר
שלא יהיה שרויה חס וחלילה!
פפפפימח שם עראפת
הוא היה נאכל על מצות רכות, ולא על קרקר כמו הרינג.
מכאן ראיה לחיוב אכילת הרינג בקידושקעלעברימבאר
ומה יעשו החסידים עם מנחה בלולה בשמן?קעלעברימבאר

הרי זה שרויה ואסור חמץ במזבח!

לא יהיו חסידים במקדש, הם גם ככה עובדי ע"זימח שם עראפת
ומסנגד שאבותיו חסידים ומשמר שרויה?קעלעברימבאר
הרי הוא אידיוט בעלמא,ימח שם עראפת
ושוטה פטור
למרות שאבות אבותי פעם היו חסידים ואיןקעלעברימבאר

מנהג שרויה אצלינו מדורות

והאמת לא ראיתי כמעט מי שמתפלל בנוסח ספרד ושומרקעלעברימבאר

שרויה. אז באמת צריך לבדוק אם יש קשר בין שרויה לחסידים

כי לחוח זה נסיון להתפיח בצק בלי חמץקעלעברימבאר
נראה לי זה הושפע מהאינג'רה האתיופית שקשה לה לטפוח כי טף הוא לא מ5 מיני דגן ואין בו גלוטן אז הבצק לא תופח בצורה מיוצבת, אז המציאו לשפוך בצק נוזלי על מתכת לוהטת ואז מהבעבוע של הבצק מהחום נוצר מאפה נקבובי
מה הקשר הושפע?!ימח שם עראפת
גם פנקייק הושפע מהאינג'רה?! לא רק האתיופים חשבו על לחם מוזר
ככה שמעתי פעם, שניהםקעלעברימבאר
לחמים עם בצק נוזלי כזה עם מלא נקבוביות של בועות. ודרך האפיה שלהם דומה. בפנקייק אין בועות. ההבדל שלחוח זה חיטה ואינגרה זה טף.   אתיופיה שלטה על תימן לפני המוסלמים אבל לא זוכר מתי זה הגיע לתימן
נשמע כמו חירטוט ותו לאימח שם עראפת
תבדוק בגוגל תמונותקעלעברימבאר
של לחוח ואינגרה, תראה שהם ממש דומים. אין עוד מאפים כאלה
מה הקשר?!ימח שם עראפת

לומר שזו השפעה אתיופית זה מגוחך.

וזה שלשניהם יש חורים זה יד המקרה, יש עוד מאכלים שמכינים בצורה דומה של נוזל על מחבת, פנקייק למשל.

מתוך ויקיפדיה ערך אינג'רה:קעלעברימבאר

מבחינת המראה ואופן ההכנה, האנג'רה דומה ללחוח התימני, והיא מהווה שריד תרבותי המראה על הקשר ההיסטורי בין המדינות (ראו: שבא, סבא ודעמת). ההבדל הבולט בין השתיים הוא השימוש בקמח טף במקום קמח דורה ודוחן.


שכוייח , אתה ממריץ אותי להביא מקורות

יופיימח שם עראפת
תסתכל גם עוד בויקיפדיה, יש משהו דומה ללחוח ואינג'רה, "חרינגו" וזה מרוקאי. 
לא אני אמרתי, הרבניתקעלעברימבאר
ויקיפדיה אמרה
כע, אבל היא לא אמרה כלום על השפעהימח שם עראפת
של האינג'רה על הלחוח.
אה עכשיו ראיתי שבמה שאתה מצטט ישימח שם עראפת
בויקיפדיה שהסתכלתי לא היה
הסתכלתי שוב, ולא מצאתי את הציטוט שלךימח שם עראפת
שלח קישור
תכנס לאנג'רה ושם בפנים שיטת הכנה, בויקיפדיהקעלעברימבאר
אהא!!! בפעם השלישית שעברתי על זה,ימח שם עראפת
מצאתי! אכן נכון, כתוב שם ככה, צדקת
על זה נאמר:קעלעברימבאר

פעם שלישית אינג'רה

ימח שם עראפת
איפה זה כתוב?
נו כמו פעם שלישית גלידהקעלעברימבאר
אדם כלשהו אמר פעם ש"זו הייתה בדיחה טובה,ימח שם עראפת
חבל שלא אתה סיפרת אותה" לא לשון מדוייקת
זה ציטוט מתוךקעלעברימבאר

הספר עליסה בארץ המראה

חרינגו זהקעלעברימבאר
בטח המצאה של מרוקאים שייתפח מהר במימונה
עבר לי רעיון תיאורטיקעלעברימבאר
להכין שנה הבאה בפסח לחוח מקמח דוחן (כי כתוב שלחוח היה עשוי גם מדוחן) , אבל אז נזכרתי שאני אשכנזי ושזה קטניות כנראה...
מכירה תימנים שמכינים לחוח מקמח דורהעַלְמָה
וואו כיף להםקעלעברימבאר

מצד שני הם אוכלים מצות רכות אז מי צריך לחוח כשיש לאפה?

הבנתי שהלאפה הזאת יחסית דחוסהעַלְמָה
אז זה לא באמת כיפי כל כך כמו שווארמה ):
האמת אף פעם לא אכלתי מצות רכות, אבלקעלעברימבאר

אני מניח שזה דומה לפיתות בדואיות שילדים מכינים על טאבון בהפעלות

נכוןעַלְמָה
הרי כשמכינים בשטח פיתות בדואיות הרבה פעמים לא מחכים לבצק שיטפח (: 
כל קשר בין הפיתות של הילדים לפיתות של בדואים,ימח שם עראפת
הנו מקרי בהחלט.
והקשר בין הפיתות של הילדים למצות של התימנים?קעלעברימבאר
כקשר נעליו של ביביימח שם עראפת
למה? לאפות של ילדים זה בצק מרודד על סאג', מהקעלעברימבאר

ההבדל בין זה למצות תימניות?

אני יכול לשאול אותך גם מה ההבדל בין פנקייק ללחוחימח שם עראפת
לחוח זה בצק נוזלי מבעבע של קמח ומים, פנקייקקעלעברימבאר
לזכרוני יש בו רק קצת קמח, והרבה ביצים שמן וכו'
אז מה באמת ההבדל בין מצה תימנית לפיתת ילדים?קעלעברימבאר
ברור, ההבדלקעלעברימבאר

הוא שבפיתות ילדים יש דם של ילדים נוצרים, ובלאפות בדואיות אין  (סמיילי מרושע שאתה עושה כשמשמיד את העולם)

תסמס לי סמיילי מבועתקעלעברימבאראחרונה
מעניין אם הפוסקים מתירים לאשכנזי לאכולקעלעברימבאר

מצה רכה אפויה כהלכתה מקמח קטניות, כי לגבי מצה קשה מקמח קטניות אני זוכר שיש פוסקים שמתירים לאשכנזים 

איך זה "מצה" אם זה קמח קטניות? 😅עַלְמָה
יעני אפויה כמו מצה באותו סטנדרט הלכתיקעלעברימבאר
עובי טפח?ימח שם עראפת
אתה שואל לגבי הפוסקים שהתירו?קעלעברימבאר

ציטוט מפניני הלכה:

 

אין דינן של הקטניות חמור יותר מדין חמשת מיני דגן, וכל מה שכשר במיני דגן כשר גם בקטניות. לפיכך, אם לא באו עליהן מים, או שבאו עליהן מים אבל נזהרו שלא ישהו שמונה עשרה דקות עד שאפאום כמצות, מותר לאוכלן. ויש שנהגו להחמיר בזה, ודעת רוב הפוסקים להקל.[3]

 

[3]. דעת רוה"פ שלא להחמיר בקטניות יותר מבמיני דגן, וכ"כ בשעה"ר תנג, ה; ח"א קכז, א; מהרש"ם א, קפג; באר יצחק יא, מרחשת ג; ומרן הרב קוק באורח משפט קיא. אמנם יש שהחמירו בזה, ומהם: שואל ומשיב קמא א, קעה; מאמר מרדכי לב. וטעמם שהעולם לא יבין את החילוק, שהרי הקטניות אינן מחמיצות כלל. ועוד חששו שמא אם יעשו את הקטניות כמצות יטעו ויחשבו שאפשר לקיים בהן מצוות אכילת מצה. והלכה כמיקלים, שהם הרוב, ועוד, שבכל מחלוקת שבמנהג הלכה כמיקל.

 

עוד נחלקו הראשונים האם חליטה מועילה לקטניות, שכן בחמשת מיני דגן מעיקר הדין חליטה מבטלת את אפשרות החימוץ, אלא שהוסכם על ידי הגאונים שאין מי שיודע לחלוט, וכן נפסק בשו"ע תנד, ג. אולם בקטניות שאסורות ממנהג, לאור זרוע ב, רנו, מותר לאכול קטניות חלוטות. ולמרדכי והגהות ר' פרץ לסמ"ק סי' רכב – אסור.

אני שואל כי זה הסטנדרט ההלכתי.ימח שם עראפת
עיין בציטוט מפניניקעלעברימבאר

הלכה בתגובה שמעל תגובה זו

הוא מזכיר מנהגים, לא הלכות.ימח שם עראפת
על פי ההלכה מצה עד עובי טפח.
שכחתי להביא ציטוט מתוך הספרקעלעברימבאר

וונצ'פי הלכה.     קלע שזורק פנינים לכל הרוחות, ורמז לכך זה דוד שזרק חלוקי נחל בפני הענק גאון הדור הרה"ג גוליית והראה לו שכל פסיקותיו מנהגים ותו לא. והרי ידוע שחלוקי נחל לבנים עגולים וחלקים כפנינה ומצויים במים  

למה שיהיה אסור?עַלְמָה
ציטוט מפניני הלכה:קעלעברימבאר

ציטוט מפניני הלכה:

 

אין דינן של הקטניות חמור יותר מדין חמשת מיני דגן, וכל מה שכשר במיני דגן כשר גם בקטניות. לפיכך, אם לא באו עליהן מים, או שבאו עליהן מים אבל נזהרו שלא ישהו שמונה עשרה דקות עד שאפאום כמצות, מותר לאוכלן. ויש שנהגו להחמיר בזה, ודעת רוב הפוסקים להקל.[3]

 

[3]. דעת רוה"פ שלא להחמיר בקטניות יותר מבמיני דגן, וכ"כ בשעה"ר תנג, ה; ח"א קכז, א; מהרש"ם א, קפג; באר יצחק יא, מרחשת ג; ומרן הרב קוק באורח משפט קיא. אמנם יש שהחמירו בזה, ומהם: שואל ומשיב קמא א, קעה; מאמר מרדכי לב. וטעמם שהעולם לא יבין את החילוק, שהרי הקטניות אינן מחמיצות כלל. ועוד חששו שמא אם יעשו את הקטניות כמצות יטעו ויחשבו שאפשר לקיים בהן מצוות אכילת מצה. והלכה כמיקלים, שהם הרוב, ועוד, שבכל מחלוקת שבמנהג הלכה כמיקל.

 

עוד נחלקו הראשונים האם חליטה מועילה לקטניות, שכן בחמשת מיני דגן מעיקר הדין חליטה מבטלת את אפשרות החימוץ, אלא שהוסכם על ידי הגאונים שאין מי שיודע לחלוט, וכן נפסק בשו"ע תנד, ג. אולם בקטניות שאסורות ממנהג, לאור זרוע ב, רנו, מותר לאכול קטניות חלוטות. ולמרדכי והגהות ר' פרץ לסמ"ק סי' רכב – אסור.

מענייןעַלְמָה
האמת שאם אשכנזי יכול לאכול מצה רכה מקמח תירס/אורזקעלעברימבאר

זה ממש יכול לשדרג את פסח. השאלה אם זה מותר. והשאלה אם זה באמת טעים יותר מקיינדלך וכו'

לא הבנתי כ"כעַלְמָה

לאשכנזי שאוכל קטניות - יש סיכוי שאסור לו מצה רכה מקטניות

או שלאשכנזי שלא אוכל קטניות - יש סיכוי שמותר מצה רכה מקטניות?

זו שאלה בפני עצמה אםקעלעברימבאר

מותר לאשכנזים מצה רכה מחיטה של תימנים.

 

השאלה אם גם למי שאוסר מצה רכה מחיטה לאשכנזי, האם יתיר מצה רכה מקטניות

וואוו 🫣עַלְמָה
חדש לי 
הכל הבל הבלים.ימח שם עראפת

אין הבדל בין חיטה של תימני לשל אשכנזי, והמנהג לאכל קרקרים בפסח ולא מצות רכות הנו מנהג ותו לא, וגם זאת לא ברור, כתוב רקיקים, מניין שרקיקים אלו אינם רכים? לימא הני כמצות רכות לנדא, שטעמם כסוליית הנעליים, אך רכות הן?

וקיטנית וכו', מותר לאכל בפסח ממש כפי שמותר לאכל שרויה.

והמחמיר תבוא עליו ברכה, אבל שלא יהפוך את החומרא שלו להלכה מחייבת.

לזכרוני הרב יעקב אריאלקעלעברימבאר

אוסר על אשכנזים לאכול מצות רכות אבל לא בטוח

הוא אינו יכול לאסור את המותרימח שם עראפת

ותוכיח שאכן כך הוא סובר, כי לא מתאים לו.

יאמר לי מר איך הוא חושב להכין מצה שאינה רכה, בעובי טפח.

לזכרוני יש גם פוסקים שמתירים לאשכנזי לאכול מצותקעלעברימבאר

רכות, אבל לא זוכר בדיוק

מה זה וונצ'פן?קעלעברימבאר
מושג המתייחס לאדם הפוסק על פי ההלכה ולא על פי רבימח שם עראפת
מאיפה זה הגיע?קעלעברימבאר
שורש המילה "ווינצ'וף". קלע אתיופי.ימח שם עראפת
נפוץ ביו"ש, ונדבק ככינוי לאותם יהודים צדיקים.
אפשר גם מצה בריי, חביתה עם שברי מצה, קניידלךקעלעברימבאר
ועוד דברים שהם משברי מצות או קמח מצות
אם אתה ספרדי אפשר חמין שלקעלעברימבאר
בשר, תפו"א, שעועית וגרגירי חומוס.   הכל חוץ מגריסים וחיטה
גם אם אתה אשכנזי.ימח שם עראפת
ואפשר לקלות את הגריסים והחיטה, ואז הם לא מחמיצים יותר. או לחלוט אותם.
לזכרוניקעלעברימבאר

כיום אסור לאכול עם חליטה בפסח כי לא בקיאים בחליטה

כע, המצאות של אשכנזים.ימח שם עראפת
וגם זה, לא אמרו איסור, אלא אמרו שנהגו שלא, מכיוון ש, וכו'.
יש מלא מה לאכולאני:)))))
קנעיידלאךפתית שלג

ויש מלא דברים שאפשר להכין

לא אוכלים. שמא משייטים באוויר חלקיקי חמץ.ימח שם עראפת
אז נכנסים לתא וואקוםקעלעברימבאר
בכניסתך ייכנסו גם חלקיקיםימח שם עראפת
אז משמידים את העולם ואז אין חמץקעלעברימבאר
יופי, אני שמח שהבנת שצריך להשמיד את העולם.ימח שם עראפת
אז מחר בדימונה? @מאן דאמר למד שם נדמה לי, אולי הוא יעזור לנו עם קשרים מבפנים
פשוט שים חמץ בתוךקעלעברימבאר
ליבת הכור.   עד פסח שנה הבאה כבר אין עולם
נשמע כמו רעיון טובימח שם עראפת
צריך לשאול את מדעני הגרעין מה קורה כששמיםקעלעברימבאר
אקונומיקה על אורניום
חס וחלילה! גרעין זה קטניות!קעלעברימבאר
אנחנו כבר אחרי פסחימח שם עראפת
חוץ מזה שהוד קדושת מעלתי הכריע שאין בעיה עם קטניות בפסח
גרעיני אורניום זה קטניותקעלעברימבאר
תוכיח.ימח שם עראפת
גרעיני חמניה זה קטניות? 
אם מותר פה להשתמש בויקי להוכחותעַלְמָה

אני מניחה שגם ג'יפיטי הוא מקור מהימן (;

טוב אני רגוע. לפחות לפרסים מותר בפסחקעלעברימבאר
חכמה בינה ודלעתימח שם עראפת
גם גרעיני דלעת?קעלעברימבאר
האומר שגרעיני דלעת הם קטניות,ימח שם עראפת
מעיד על עצמו שהוא מאותם יחידי סגולה שה' חנן אותם בדלעת.
התבלבלת בחגקעלעברימבאר
כברקעלעברימבאר

ידוע המנהג בישיבה הקדושה האגוווערטס שפסק כמוהר"ר דאמבעלדער לחגוג את ראש השנה בא' בחשוון כמנהג ירבעם בן נבט. ונוהגים לאכול דלועים רמז שיהיה לאויבינו ראש של דלעת.   ומכינים קישוטים לסוכה בחינת הכשר מצווה וזכויות ליום הדין בתור קישוט של דלועין המצויירין כראש אדם.   ומתחפשים התינוקות ועוברים בין הבתים ומזכין אותם במצוות משלוח מנות בחינת כיפורים כפורים.

הצילוצדיק יסוד עלום
נשים
למה ככה, אנחנו ממש נחמדות!מבולבלת מאדדדד
חסר לך אם תגיד שלא😈
רק שלמה המלך, שניסה וניסה וניסה 1000 פעמים ולא מצאפ.א.
כתב מה שכתב…


כל שאר העולם (הגברי) מחפש אחר החיבור המשלים, ההדדיות והעומק הרגשי שהנוכחות הנשית מביאה לעולם ולנפש. כמיהה לשותפות אינטימית, בה שני העולמות נפגשים ויוצרים שלם גדול יותר מסך חלקיו

גם גבר הוא אמר שהוא מצא רק אחד לאלף,קעלעברימבאר
אז כנראה זה חיפוש על דברים מסוג שונה
התכוונתי לפסוק מסויים שנאמר על נשיםפ.א.

 

וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת־הָאִשָּׁה אֲשֶׁר־הִיא מְצוֹדִים וַחֲרָמִים לִבָּהּ אֲסוּרִים יָדֶיהָ טוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹקים יִמָּלֵט מִמֶּנָּה וְחוֹטֵא יִלָּכֶדבָּהּ: (קהלת פרק ז פסוק כו)

הפשט הכוונה שהוא מוצאקעלעברימבאר

את התאווה לנאוף עם נשים מרה ממוות, כדברי סוף הפסוק "חוטא ילכד בה".

 

כמו דמות האשה הזרה ממשלי, שמפתה את הפתי לנאוף איתה "לכה נתעלסה באהבים נרווה דודים עד הבוקר. כי אין האיש בביתו צרור הכסף לקח עמו ליום הכסה יבוא ביתו. 

אל תקרב אל פתח ביתה, רגליה יורדות מוות, שאול תמכו צעדיה. כל באיה לא ישובון, ולא ישיגו ארחות חיים... ולמה תשגה בני בזרה, ותחבק חיק נכריה.

 שתה נוזלים מים מבורך ונוזלים מתוך בארך. יפוצו מעיינותיך חוצה, ברחובות פלגי מים, ושמח מאשת נעוריך. איילת אהבים ויעלת חן בהאהבתה תשגה תמיד. יהיו לך לבדך ולזרים אין חלק עימך"

 

(זה גם משל להתרחק מאפיקורסות ולדבוק בתורה. אבל גם כפשוטו - שאדם יהיה נאמן לאשתו ולא ינאף עם זרה)

כי הוא לא הכיר אותי😌🤭מבולבלת מאדדדד
לגמרי!!פ.א.
☺️מבולבלת מאדדדדאחרונה
מה הפעםהרמוניה
אריק כתב יפה:צדיק יסוד עלום

היי רות

את אמרת שאני עוד לא מוכן

אני חושב על זה הרבה

איך לפעמים אנ'לא רואה את מה שלכולם מאד מובן

אבל איזה עוד מרחק עלי לגחון

עד שגם אני אדע לנחש אשה נכון?

- - - - - - -


קשה להבין אתכן. בחיים שלי לא התגמשתי, הרפיתי, הרגעתי ותוך כדי התמסרתי והייתי יציב בקשר כמו עכשיו. אני ממש לא רוצה להיפרד ממנה

אוו בהצלחה...הרמוניה

בנים ובנות חושבים בראש אחר לגמרי

 

אולי כדאי ללכת למאמן לחתונהקעלעברימבאר
לא 💁🏻‍♂️צדיק יסוד עלום
כי הגיוני שלא אני הבעיה אלא הןצדיק יסוד עלום
איזה גזלייטינג מכוער זה לחשוב שמי שמתאמץ יותר שהקשר יצליח הוא זה שצריך ללכת לטיפול.
לא אמרתי טיפול אלא אימון. אימון לא עושים כשיש בעיהקעלעברימבאר

שצריך לרפא, אלא לדעת איך לתפקד יותר טוב בקשר זוגי.

 

לדעתי כל אדם צריך ללכת לאימון זוגי/קאווצ'ינג. שיתן לו כלים.


 

לעיתים כדי שגבר יבין נפש של אשה טוב שהוא יקבל כלים במסגרת של אימון. כמובן שגם בנות טוב שתלכנה לאימון.


 

אין מה להפסיד, רק להרוויח מזה.

 

וגם אם יש לה בעיה ואתה רוצה את הקשר הזה, אימון יכול לעזור לך לגשר על הבעיה ולתת לך כלים איך לעזור לה לרפא את הבעיה שלה , וכמובן טוב שגם היא תלך לאימון (השאלה אם נכון לומר לה). ואולי הבעיה לא אצלך ולא אצלה אלא בקשר ביניכם,ואז אימון יכול לתת כלים לפתור את הבעיה.

 

בסוף על כל בעיה שלך/שלה , שיח כנה ורגיש ביניכם הוא הכי טוב. ואימון עוזר לך לתת כלים לעצמך לשיח יעיל כזה

ב ד י ו קכְּקֶדֶם
לך לטיפול!צדיק יסוד עלום
🥰
לא יפה להגיד לו את זה הוא בן אדם טוביוני.ו.
ראה תגובתי מעל זוקעלעברימבאר
הי, "מי הבעיה" זה לא גישה בוגרת🤔הרמוניה

מאמצים זה חשוב אבל איך תדע שאתה מתאמץ בכיוון הנכון? 

זה דבר שהרבה פעמים מביא זוגות לתסכול כי כל אחד בטוח שהוא נותן מעצמו מלא והוא באמת נותן רק שהוא מסתכל מהתפיסה שלו וזה בכלל לא מה שהשני צריך ממנו...

 

אגב, מכירה זוג שהם נשואים והולכים לטיפול זוגי אחת לשנה מבחינתם כמו שעושים טסט לרכב וזה גאוני בעיניי

 

אם מה שאת מתארת היה הבעיהצדיק יסוד עלום
הייתי רץ כאייל לטיפול זוגי בשמחה ובחפץ לבב
אני חושב שאם אתה מתייחס לזה כ"בעיה"קעלעברימבאר
אז אפשר להתקע.


במקום להתייחס לזה כבעיה שצריך לרפא בטיפול, תתייחס לזה כאתגר שמזמן לך לרכוש כלים לזוגיות טובה יותר

מדוע הנך פדגוג 😑צדיק יסוד עלום

שני אנשים נפגשים. אחד משקיע מאוד בקשר ואחד פסיבי ומשועמם.

האם זו בעיה? האם שני האנשים זקוקים להדרכה ושיפור?

לא יותר הגיוני להגיד שזה לא יפה מצידו/ה של זה שפחות משקיע ושהבחור שיותר השקיע צריך לשמור על עצמו ולא לכלות את רצונו ותקוותיו על אבן שאין לה הופכין?


וכמובן שאם תגיד שעצם ההשקעה יכולה להיות הבעייתית תוסיף שמן למדורת הפדגוגיה. נכון שזה עלול לקרות אבל כרגע זה לא המקרה 💁🏻‍♂️


בפועל היא עברה תהליך עם עצמה והתחזקה. אבל המעמד הזה שבו זה לא הדדי לא פשוט לי.

אימון יכול לתת לך כלים להתמודד עם זה.קעלעברימבאר

אנחנו לא מחפשים "מי פה צודק/אשם בסיפור" , אלא "מה הכלים שניתן לקבל כדי להטיב עם הקשר" כמובן בהנחה שאתה מעוניין בקשר.

 

וכמובן שיח כנה ורגיש ביניכם על זה הוא הכי טוב. 

 

כמובן אם אתה מרגיש שהיא ממש מנצלת אותך מתוך רוע לב זה סיפור אחר

חחחהרמוניה

אז לא הבנתי ממך מה הבעיה.

ולמה זה נשמע שאתה היחיד שמתאמץ בקשר...?

לא יודע אם אני היחיד שמתאמץצדיק יסוד עלום

ובבירור אני גם חווה פחד ולחץ מבנות קודמות שההיכרות איתן הלכה בנתיב דומה

שבו להרגשתי הן היו פסיביות ומשועממות ואני הייתי מסור ומשקיע, ובשלב מסוים הן פשוט חתכו


עכשיו זה לא בדיוק ככה והיא טובה מהן בהרבה, אבל הצורך שלי בנוכחות של הצד השני משמעותי. לא כיף להרגיש שהקשר הוא עליי ולא גם עליה. אני מרגיש כאילו היא קרובה ללהחליט להיפרד, ולא יודע לענות לעצמי איך היא תרגיש אם אני אגיד לה שאני רוצה להיפרד. אם היא תהיה אדישה או לא תושפע מזה אין לי כוח להתאמץ עוד. אני חייב לדעת שהיא רואה בי משהו טוב....

נכון...הרמוניה

וואי מבינה ממש את הצורך בהדדיות, זה חובה... 

השאלה אם זה מתפתח לאט... מעניין איך היא רואה את זה. לפעמים הכל טוב חוץ ממשהו אחד קטן שחוסם. אין סיכוי שתדברו על זה? יכולת של זוג לדבר פתוח אחד עם השני זה מרכיב מאד חשוב. 

אני לא באמת חושבת שיש לי משהו לייעץ לך שלא חשבת עליו כבר אבל בכ"ז... ואולי כן הייתי מנסה לקחת עמדה פסיבית יותר ולראות אם זה גורם לה להביע עניין יותר.

אהבההההה יש באווירררכְּקֶדֶם
היא התמסמסה🫠כְּקֶדֶםאחרונה
🚨אשכול רשמי נא להיכנס🚨 | מכות על כקדםצדיק יסוד עלום

בוקס לצלעות 👊

בבקשה כולם להשתתף 

אתה רשאי להשיב אשצדיק יסוד עלום
יאללה! מצטרף! אגב אני יכול גם במציאותאיגנוטוס פברל
היי! תיזהרר!כְּקֶדֶם

אני אומנם חמדמד אבל אני נושך

ראאררר

הייתי אמור להיות השבת בקמ"שצדיק יסוד עלוםאחרונה
אבל עמסה צרה על חברתה, חברה חבורה לחברבורה, וכו'
חחחחח המתולתל ואני הלכנו מכות לא מזמןכְּקֶדֶם

מצאנו גג ממש מגניב ליד מחנה והשתלטנו עליו בהזדמנות נראה לך יש דיבור על להקים שם את פייט קלאב הירושלמי🥰🤗

 

אגב, יש משו ס*** יותר מלדמם מהאף?

ברוךכְּקֶדֶם
המבדיל בין קוטג' לטחול
מה הכוונה?צדיק יסוד עלום
השם יודעכְּקֶדֶםאחרונה
אני יודעת שעברנו את השלב של להתלהב מAIקפיץ

ובכל זאת

הצלנו את ירושלים היוםכְּקֶדֶם
כלומר, הסתרתם לה את השמש והיא עמדה בצל?פצלשי"ת
איךכְּקֶדֶם

בצל יכול לעמוד אם אין לו רגליים?

אכול בצל ושב בצל. אז הוא יושבקעלעברימבאר
פסדרררכְּקֶדֶםאחרונה
אז הןכחת שיש לו טוסיק


אבל עדיין תימה לגבי הרגליים

מי שם רסק בקציצות?!צדיק יסוד עלום
ומי יקום במקום קודשו?
איזה טוב האלבום הראשון של אמיר דדון 😭צדיק יסוד עלום
לופטהנזה 🌬✈️קעלעברימבאר
לופטהאנזעקעלעברימבאראחרונה
טוב, הפעם אני לא אנסה להישאר ערה.פצלשי"ת

אפילו שכבר מאוחר ועוד שניה צריך לקום

כן זה נראה לי עדיף! לילה טוב אמרלדאחרונה

אולי יעניין אותך