הנני נותן את העיר הזאת ביד מלך בבל ושרפה באשימח שם עראפת
הסיכוי שתהיה גלות נוספת הוא אפסיקעלעברימבאר
חש"ו. אינך יודע חשבונות שמיים, אל תקשקש בקומקום.ימח שם עראפת
גם אם לא יודע חשבונותקעלעברימבאר
הסיבות לכך שגלות הסיכוי הוא אפסי -
א. ה' מדבר אלינו דרך ההיסטוריה. ה' לא הגלה אותנו 2000 שנה, שליש מההיסטוריה ויותר מחצי מההיסטוריה של תולדות עם ישראל, כשהעולם ב2000 שנה האחרונות השתנה לבלי הכר, רק כדי להחזיר אותנו לארץ ולהגלות אותנו עוד פעם. זה לא כמו גלות בבל.
ב. גלות באה כדי לטהר את כלל ישראל שנטמא מחטאים. 2000 שנה של גלות זככו אותנו כל כך ובנו בתוכינו קומה דתית כל כך חזקה שהכלל לא יטמכ עוד פעם באופן שרק הגלות היא תקנתו. ראה איך מציירים קריקטואות של יהודי גם בדורינו ותראה מי זה באמת שרוליק, למרות שנדמה שהוא חילוני. החילונות היא תופעה צדדית שנוצרה מסיבוכי הגאולה וכבר כיום רואים את גסיסתה.
ג. סוציולוגית כשגלינו אז נכנסנו לתרדמה דתית אחרי מרד בר כוכבא ולא היה בכוחינו וביוזמתינו למרוד בגוים. מה גם שהנצרות והאסלאם לא אפשרו הקמת מדינה. כיום גם אם נגלה מארצינו אז הדור הבא ירצה לחזור לארץ ותמיד ימצא בעל האינטרסים מהגוים שיעזור לנו בכך. עם שהתעורר אחרי 2000 שנה שוב לא יכול להרדם.
ד. כמבואר בגמרא ובסוד וכנראה משכלול המציאות בימינו, עד שנת 6000 חייבת להיות הגאולה השלימה. נשארו בערך עוד 200 שנה
הכל הבל הבלים,ימח שם עראפת
נצח ישראל למהר"לצדיק יסוד עלום
לא אותו דברקעלעברימבאר
גלות אדום 2000 שנה יותר מחצי תולדות עם ישראל. בכל מקרה גם אם תהיה גלות 70 שנה בימינו היא לא תחשב גלות. כמו שהמרווח בין החורבן למרד בר כוכבא לא נחשב גלות. גלות זה לא רק כמותי, אלא תקופה של חורבן הישן ובניין החדש. גם אם נחזור אחרי 70 שנה בימינו זה עדיין תהיה גאולה שלישית
לי היה חישוב קצים פסיכי ברמה שאני מתבייש בממצאיםצדיק יסוד עלום
זה לא חישוב קציםקעלעברימבאר
אבל מגניב שבויקיפדיה מופיע שבשנת 6000צדיק יסוד עלום
שטויות ברוטב מיץ עגבניות.ימח שם עראפת
כן אבל שנת 6000קעלעברימבאר
היא הסוף.
אלפים תורה אלפים דרך ארץ אלפים משיח, ובעונתיתינו יצאו מה שיצאו.
ראה הרמבן על פרשת בראשית בעניין, שהיה מהמקובלים. וגם אמר עד 6000 תהיה גאולה ומן הסתם בסוף האלך החמישי האמת תרבה בעולם.
ראה זוהר שאומר שבשנת 1840 למניינם ייפתחו מעינות חכמה בעולם. ואכן היתה מהפכה מדעית ותעשייתית.
ראה את השינוי שהיה ב200 שנים האחרונות בעולם
שטויות ברוטב מיץ עגבניות.ימח שם עראפת
ראה ירושלמי ומה הוא אומר על לימוד מאגדות.
הרמבן חולק עליךקעלעברימבאר
הבל הבלים על כל הבל, ותנסה לפחות להוכיח,ימח שם עראפת
פתחת את הרמבן הנל?קעלעברימבאר
אסור לשפוט אדם בשעת כעסו עד שתגיעצדיק יסוד עלום
אני מעדיף לא להיות בבקעה בחום הזה
קעלעברימבאר

דווקא היום אני בבית בשומרוןימח שם עראפת
חם עכשיו בלילה ביצהר?קעלעברימבאר
(מהנהן)ימח שם עראפת
רק בבית או גם בחוץ? כאילו בלילה היוםקעלעברימבאר
מקודם היה רוח בחוץ, לר רוח קרה, אבל לא חמה מאדימח שם עראפת
יבוא קדים רוח ה ממדבר עולה ויבוש מעיינו ויחרב מקורקעלעברימבאר
התחלתי לנבא זעם כמוך
קעלעברימבאר


ימח שם עראפת
משלחת מלאכי רעיםקעלעברימבאר
(אני גר ביצהר, מוזמנים)ימח שם עראפת
יש שם... אהמ...צדיק יסוד עלום


ימח שם עראפת
כמה גינזבורגרים יש ביצהר?קעלעברימבאר
המוןימח שם עראפת
מה זה דודאים?קעלעברימבאר
תלמידים של הרב דודי דודקביץ' רב היישובימח שם עראפת
אתה, פתחת?ימח שם עראפת
אז פתח שוב.ימח שם עראפת
הוא כותב שם במפורש 6000 שנהקעלעברימבאר
ורש"י כותב 200, והחת"ס 50.ימח שם עראפת
לא נביאים הם.
ועיין בגמרא, שמובאים עוד תאריכים שונים. כולם עברו, לבר מששת אלפים. ומניין דששת אלפים הנו התאריך?
דברי אגדות ומשלים, שלא באו ללמדנו דבר כיצד יקרה, אלא דבר מה בעבודת ה'.
המקובלים והאריקעלעברימבאר
הבל הבלים הכל הבל.ימח שם עראפת
המקובלים הארי והרמבן אינם נביאים, ואינם יודעים מהו תאריך הגאולה.
השינוי ב200 שנה אחרונותקעלעברימבאר
בכל העולם בתחום הטכנולוגי מדעי תרבותי ודתי היה שינוי ש5000 שנה לא היה כמותו. איך אתה מסהיר את זה? הזוהר אומר שבשנת ת"ר ייפתחו מעיינות חכמה ואכן קרתה אז המהםכה המדעית והתעשייתית.
אנחנו כן בגאולה כי יציאה משעבוד מלכויות זה התחלת הגאולה
המקובלים והארי לא נהיאים אבל יש להןקעלעברימבאר
חבר'ה לא לריבצדיק יסוד עלום
לא רביםקעלעברימבאר
אני פשוט רואהקעלעברימבאר
שטיא!!! הרמב"ם קיבל אותה??ימח שם עראפת
הלכה כבתראי. וההיסטוריה מוכיחה כמותםקעלעברימבאר
....ימח שם עראפת
אתם לא מכבדים אחד את השניצדיק יסוד עלום
תכלס נכון, ספירת העומר, תלמידיו של רבי עקיבא וכוימח שם עראפת

במה אני לא מכבד?קעלעברימבאר
הכוונה אליי אחיימח שם עראפת
אגב זה פדט גמראקעלעברימבאר
אגדתא!!! אגדתא ותו לא!!!ימח שם עראפת
הרמבן מתייחב לזה בשיא הרצינות ולא כמשלקעלעברימבאר
הבל הבלים הכל הבל.ימח שם עראפת
גם רש"י מתייחס מאד ברצינות לזה שעוג הרים הר, נכון?ימח שם עראפת
לא אותו דבר. עיין ברמבן הנל הוא מאוד רציני בתארוךקעלעברימבאר
פרשנות שלך ותו לא.ימח שם עראפת
הרמהן זה לא פרשנות. אומר כפשט ולא כמשלקעלעברימבאר
זו פרשנות שלך להחליט שהוא רציני ורש"י לא.ימח שם עראפת
עיין ברמבן בפנים. אי אפשר לפרש אותו כמשל.קעלעברימבאר
מה גם שפירוש הרמבן לתורה הוא לא משל.קעלעברימבאר
לא התיילסת לשינוי ב200 שנה האחרונות שכתבתי עליוקעלעברימבאר
נכון. לא ראיתי טעם.ימח שם עראפת
היו תנופות, אבל הן כאין וכאפס לעומתקעלעברימבאר
בזמנו של אדם הראשון אף אחד לא דמיין שיטוח הר.ימח שם עראפת
אתה משווה שיטוח הר למחשב? ולחשמל ופלאפון?קעלעברימבאר
כן!!!ימח שם עראפת
מה הבעיה גם הוא שיטח תל קטן עם אבן צור! אז הר זהקעלעברימבאר
מחשב חשמל וגלי רדיו זה היה נחשב כישוף!
אתה באמת לא מבין כלום.ימח שם עראפת
אין מה להשוות למחשב חשמל וגלי רדיוקעלעברימבאר
האלף השישי הוא כמו יום שישיקעלעברימבאר
לא אני אומר זאת. היסטוריונים מומחים אומרים זאתקעלעברימבאר
תביא את דעתם ולא את דעתך, בתור התחלה,ימח שם עראפת
יש אגדות שתפקידן לתאר את מהלך ההיסטוריהקעלעברימבאר
סדר עולם רבה זה משל?קעלעברימבאר
סדר עולם רבה זה משל? בסוף אנחנו סופרים את מנייןקעלעברימבאר
יש הבדל בין ספירת שנים,ימח שם עראפת
ויש טענה אגב,שסדר עולם רבה דילג בטעות על מאה שנה, או מאתיים, ככה ששנת 6,000 קרובה.
עובדה מדעית ברורהקעלעברימבאראחרונה
שסדר עולם רבה דילג על 166 שנה.
לפי סדר עולם הפרסים שלטו 50 שנה. לפי המחקר שלטו 200 שנה עם תיעוד יווני מדוייק. מהתנך משמע השיטה המדעית, אבל הגמרא כבר מנסה לומר שלכל מלך פרסי היו כמה שמות, די דחוק לפי הפשט וסותר את הממצאים הברורים.
אבל זה לא קושיה.
מניין יודעים שההיסטואיה היא 6000 שנה? מ"כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול" כלומר ששת ימי מעשה זה 6000 ואז שבת. אבל המשך הפסוק הוא "ואשמורה בלילה".
לפי הרמבן 1000 שנה זה יממה 500 יום 500 לילה. אשמורה סה שליש לילה - כלומר 166 שנה. בדיוק השנים החסרות.
כלומג השבוע של ה' זה שישה ימים של אלפים, ועוד אשמורה אחת. האשמורה לא נספרת במניין כי היא היתה בתקופת ביניים של סילוק הנבואה, לא כאן ולא כאן.
ואין צורך בליקוי לבנהקעלעברימבאר
הבל הבלים ממוחך הקודח.ימח שם עראפת
לא הבנתי מה הקשר לגלות מצריםקעלעברימבאר
לא דיברתי על גלות מצרים, תקרא מה שכתבתי.ימח שם עראפת
כשיצאנו ממצרים ה אמרקעלעברימבאר
מה גם שגלות מצרים הכרחיתקעלעברימבאר
כומבן אני לא טוען שלא יכולים להיות אסונות גדוליםקעלעברימבאר
שטויות במיץימח שם עראפת
אתה כועסצדיק יסוד עלום
נכון. פספסת כמה דברים כשלא היית פה,ימח שם עראפת
אבל בגדול כל פעם שקעלעברימבאר יאמר משו שקשור ליהדות, אני אכעס.
חבל שהוא לא משקיע יותר מרץ בכתיבת סיפורים, הוא מוכשר בזה, הרבה יותר מענייני יהדות
אל תריבו
צדיק יסוד עלום
דווקא היו משו אחד שאהבת
קעלעברימבאר
יותר מאחד, אפילוימח שם עראפת
)אני באלון שבותצדיק יסוד עלום
נסעתי לפה ברכב
קר פה
נראה לי פעם ראשונה בחיים שאני בגושצדיק יסוד עלום
תטייל שם ביום, יפה שםקעלעברימבאראחרונה
אווווו חזרתיאיגנוטוס פברל
האינטרנט היה משובש לכמה ימים, ולא יכלתי להיכנס לערוץ.
מה קרה פה בלעדי? משהו חדש? מישהו מת?חתן? (הבנתם?)
"לא תעבור בי! פן בחרב אצא לקראתך!"קעלעברימבאר
בורך השםאיגנוטוס פברלאחרונה
מאז שעזבת הרבה השתנה כאןקעלעברימבאר
לא יפסיק להדהים אותי כמה שקרים האכילו אותנו בחייםקפיץ
(חחחח כן. יש כאן משמעות כפולה)
זה מדהים, כי כולם יודעים את כל זה, ועדיין מדהים להבין כל פעם מחדש כמה העולם אוהב לשקר לעצמו
זה הופך להיות קונספירטיבי, אבל אני באמת תוהה של מי האינטרס ולמה זה ככה
נכון? כוח כבידה, פףף. עאלק נמשך למטה. שקריםדי שרוט
זה באמת לא רחוק מזהקפיץ
תאיר את עינינו. למה אתה מכוון?די שרוט
מכיוון שהיא כתבה "האכילו" ו"משמעות כפולה"צדיק יסוד עלום
אה אופס זה בת. לא שמתי לב.די שרוט
זה מטריף איך אנשים לא מאמינים בממסד המדעיאנימה
אבל בדברים אחרים פתאום יש להם אמונה עיוורת.
אחרי שאמרתי למישהו שאין שום דבר מזיק במונוסדיום גלוטמט, והתגובה שקיבלתי הייתה כאילו זה פשוט חילול הקודש להגיד את זה. למרות שבסוף לא הייתה לו שום סיבה הגיונית למה הוא בטוח שזה רעל, חוץ מזה ש"ככה כולם אומרים מאז ומתמיד".
נראה לכם שמשהו בדורות האחרונים גורם לאנשים יותר להאמין לקונספירציות או שזה היה ככה מאז ותמיד?
לגבי השאלה בסיפאצדיק יסוד עלום
לענ"ד - הפוסטמודרניזם פגע באופן מערכתי וגלובלי בתרבות, ופגם בערך האמת. אנשים התרגלו לחיות בדיסוננס קוגנטיבי שמונע מהם לעבור דרך העובדות הברורות והשכל הישר כדי להבין את העולם.
כל הבעיה בקונספירטורים והסיבה שהשיח איתם תמיד כל כך מייגע הוא שאין להם ערך לאמת, והם כמעט אף פעם לא מתיימרים להעמיד נרטיב קוהרנטי ומבוסס. הם משגשגים איפה שיש חצאי אמיתות ובלאגן, ומקבלים תאוצה כל אימת שמתגלה פגם במסקנות המתקדמות של המדע. בקיצור - טפילים.
וע"ע הנאום של ג'ון גאלט בסוף הספר "מרד הנפילים" של איין ראנד, שם שם
אגב התאפקתי לא לעשות ragebait על הMSGצדיק יסוד עלום
חבל, זה לא בריא להתאפק (!!!)אנימה
מחשל את רצפת האגן 💪צדיק יסוד עלום
מונוסדיום גלוטמט לא מזיק??די שרוט
כן, מסתבר שאין בזה שום דבר מזיק יותר ממלח רגילאנימה
תקשיבי זה השמדת הילדות פיסת המידע הזהדי שרוט
אני בעיקרון כן מאמינהקפיץ
ספציפית בהקשר הזה - לא.
מה לעשות
(בהתחשב בזה שהטענה המדעית היא כנראה שאני לא קיימת)
והאמת לא דיברתי על "מדע"
יותר על אנשי מקצוע מסוג מסוים (פחות בפגישות אחד על אחד, יותר בדף שלהם ברשת) עם תשובות מזיקות לא פחות ממה שהם מנסים למנוע
אבל ברצינות רגעקפיץ
אני מבינה שאנקדוטה היא לא סטטיסטיקה
ושהדברים כנראה נכונים על רוב העולם
הקטע עם מדע הוא שברמת העיקרון - מחקרים מתפרסמים, ואף אחד אחד לא מפריע לך לשחזר אותם בעצמך, ולראות מה קורה.
אבל גם הרבה מחקרים מוטים או בעיתיים מראש
(חצי מהיום קראתי מחקרים, ואז התעצבנתי עליהם מחדש כשהבנתי שהנחת המוצא שלהם לא רלוונטית בשום צורה למה שאני מנסה למצוא)
זה לא בדיוק "בדורות האחרונים"
לפני זה לא ממש היה מדע במובן שאנחנו מכירים היום עם ביקורת עמיתים וידע נגיש ככה שכל אחד יכול לשחזר את הניסוי בעצמו
ואנשים שיוצאים נגד מה שמקובל גם היו כל הזמן, אבל האינטרנט גם מאפשר את זה הרבה יותר, וגם מציף אותם באנשים שמאמינים בדברים דומים, והם מרגישים ש"הרבה" אנשים חושבים ככה
אגב אני לא מאמין בקונספירציותאיגנוטוס פברלאחרונה
אני חושב שהם מזימה שנועדה להפוך את כולנו לטיפשים יותר
מישו יכול לשרוף לי אצטברובלים?כְּקֶדֶם
הם מתפוצצים באש … קח בחשבוןפ.א.
אשוח זה בסדר?קעלעברימבאראחרונה
שיר זה מוקדש למבולבלת מאדדדצדיק יסוד עלום
האיכות שמע של הפסנתר שלי מעציבה אותי
כנראה המיקום של הפלאפון
אני לא זוכר את המילים של השיר וזה מורגש
הסיום בבאסים היה אילתור נחמד כי התבלבלתי בנגינה
היי היי הייכְּקֶדֶם
זה בעצם מוקדש לי☺️
כי אני הכרתי למבולבלת תשיר הזהה
וכרגיל ביצוע מרשים של מאסטרו אהבתי תשינויים ממש
כקדם השיר שהקדשתי מוקדש בעצם לך 🥇צדיק יסוד עלום
השיר הבא שאלמד יהיה: יומן מסע של אריק ואביב
תשמע את החישגוז:
😘כְּקֶדֶם
תודה רבה! ריגשת אותי!מבולבלת מאדדדדאחרונה
אתה מוכשר ממש. הביצוע מהמם!
תגיד איזה שירים אתה אוהב, אולי גם אקדיש לך אחד
חנוכה שמח!!פצלשי"ת
חנוכה 🕎 שמח 🕎 ומלא 🕎 אור 🕎 ואושרפ.א.
פ.א 🕎 אתה🕎 חמוד🕎 מדיצדיק יסוד עלום
וואי 🕎 ממש! 🕎פצלשי"תאחרונה
..קעלעברימבאר
..

