הכל יפהצדיק יסוד עלום

- "הכל?"

- "הכל. האדם אומלל, מפני שאינו יודע כי הוא מאושר; רק משום זה. וכאן הכל, הכל! מי שיכיר וידע - יהיה מיד מאושר, בו ברגע... הכל יפה,  פתאום גיליתי זאת."

- "ואשר ימות ברעב... זה יפה?"

- "יפה. ואשר ירוצץ גולגולת ואשר לא ירוצץ גולגולת, גם זה יפה.  הכל יפה וטוב, הכל! טוב לכל מי שיודע כי הכל טוב. אילו ידעו כי טוב להם, כי אז היה טוב להם..."

- "מתי נודע לך שאתה מאושר?"

- "בשבוע שעבר. ביום שלישי, לא, רביעי... רביעי בלילה.

"לא טובים הם, משום שאינם יודעים. כשייודע להם, לא יהיו רוצחים. צריכים הם להיוודע כי טובים המה, ומיד יהיו כולם טובים, כולם עד אחד"

- "ואתה, לך נמצא כי אתה טוב?"

- "אני טוב."


יפה מאוד

בעתיד יהיה טוב לגמרי בעולםקעלעברימבאר
מדוע הנך צוחק?צדיק יסוד עלום
"העולם מצחיק אז צוחקים"קעלעברימבאר

החשש העיוור

ראיתי עכשיו סרט מה זה יפהצדיק יסוד עלום
קוריאני
סרט על גמרא?קעלעברימבאר

כי בדרום קוריאה הם לומדים גמרא, כך התקין להם השר הצעיר העיוור

בטח גמרא, ריבוק של סדר נשיםימח שם עראפת
קידושין ברבאק ואחר כך שטייגען גיטין וכן הלאה.
לא יודע מה אפשרי בדרום קוריאהקעלעברימבאר

הם עובדים 20 שעות בימימה, אז אולי גם זה

נזכרתקעלעברימבאר

בקוריאה כי החשש העיוור הזכיר לך את הצעיר העיוור?

פשוט רציתי לספרצדיק יסוד עלום
פרסמתי את השרשור לפני תחילת הסרט, וכשסיימתי הודעתי שראיתי והיה יפה במיוחד. 
כי זה מצחיק אותיימח שם עראפת
זה מהספר "שדים" של דוסטויבסקיצדיק יסוד עלום

ניקולאי סטברוגין יוצא מהבית לסיבוב ומגיע לבית של קירילוב. קירילוב הודיע שהוא לא מאמין שיש לחיים משמעות, עד כדי כך שאין לו סיבה משל עצמו להתאבד, אבל שאין לו בעיה להתאבד עבור מישהו אחר. ארגון קומוניסטי רוצה להשתמש בהתאבדות שלו כדגל כוזב, וקירילוב מסכים באדישות, ואומר להם "מתי שתגידו, תגידו לי מה לכתוב ומתי לירות בעצמי ואעשה זאת"


סטברוגין מגיע אליו הביתה והם מנהלים את אחת השיחות התלושות בעולם.

את הרעיונות של קירילוב בדבר היופי ומציאת המשמעות בעולם שבו אין הבדל אם אתה חי או מת, אלבר קאמי מזכיר בהתלהבות בספר "המיתוס של סיזיפוס" שכל ליימך קורא.

נשמע אחלה ספרימח שם עראפת
תשאיל לי אותו בהזדמנות, יש לי גם כמה ספרים להשאיל לך שנראה לי תאהב
קירילוב סותר את עצמוקעלעברימבאר
אם אין לחייו שום משמעות, למה חשוב לו להתאבד בשביל מישהו אחר? סימן שיש בחייו משמעות ואפילו קטנה
הוא לא אמר שחשוב לוימח שם עראפת
הוא אמר שהוא מוכן
ולמה הוא מוכן? אם באמת לא היה לחייו משמעותקעלעברימבאר
הוא לא היה עושה כלום. והאמת שגם לא היה מתאבד. כי אם אין לכלום משמעות אז מה זה משנה מה הוא יעשה, יחיה או לא?


אם הוא טוען שהחיים רעים, כלומר הוא טוען שהיה רוצה שיהיה לו טוב. אם יש לו השתוקקות לאושר סימן שיש,לו משמעות לחיים, גם אם לא יודע מה היא, כי בעולם ללא משמעות הוא לא היה אמור להשתוקק לאושר ולברוח מסבל

כי לא אכפת לו.ימח שם עראפת
אם לא היה באמת כאפת לו, אז היהקעלעברימבאר

משאיר את המצב הנתון, כלומר לא עושה כלום ונשאר בחיים.

עצם זה שהוא נוקט פעולה, מראה שאכפת לו ממשהו, ואפילו קטן.

אחרת למה שינקוט פעולה?

הוא השתבשצדיק יסוד עלום
בזמנו, עם האתאיזם ותחילת הניהיליזם, שהיתה תופעה חדשה וקיצונית בחברה, המחשבות על משמעות החיים והיעדרם היתה מטלטלת. המון אנשים דיברו באור מרוגש על מחשבת ההתאבדות בעקבות הדרוויניזם (תוסיף לזה גם את הרומנטיציזם שעלה באותם שנים ותפס חזק, בעיקר בגרמניה ואנגליה).


באופן כללי יש שתי וריאציות של ניהיליזם - ניהיליזם השקפתי וניהיליזם מוסרי. ניהיליזם מוסרי יכול להיות גם אצל אנשים שמאמינים באלוהים ופשוט מרגישים שהכל צחיק ושכלום לא משנה. ניהיליזם השקפתי מגיע מהשכל אל המסקנה שאין משמעות.


בספר שדים כל הדמויות מתמודדות מול הניהיליזם הזה. חלק מסכימים איתו בשכל אבל עדיין מאמינים וקשורים לרגשות שלהם. חלק מכריעים מהשכל ומייבשים את חייהם. וחלק באמת מתנתקים מהאנושיות שלהם, נהיים אפאטיים באמת לרעיון משמעות החיים וכו'.


קירילוב השתבש, וגילה שהוא כל כך אדיש בנוגע לסוגיית ההתאבדות וחייו כל כך לא חשובים לו, עד שאין לו סיבה להתאבד. הבקשה שמבקשים ממנו לנדב את ההתאבדות שלו למטרה פוליטית מתקבלת אצלו בלי בעיה.


אבל אתה צודק - אין ניהיליזם מושלם. כלומר, ניהילחזם מושלם זה איבוד רצון; או להפוך לחיה נטולת מוסר, או להפסיק לרצות ולהפסיק להזדהות עם עצמך. קירילוב הוא אחד המופעים הכי קרובים לזה. דווקא הציטוט שהבאתי כאן מציג אותו באור אחר, שמתוך האבסורד מתגלות מחשבות אופטימיות על מהות החיים.


סטברוגין במצב יותר קשה ממנו, והוא נושק לפסיכופתיה.

אם לאדם אכפת ממשהו או משתוקק למשהו,קעלעברימבאר
סימן שיש לו משמעות כלשהי בחייו.


כי אי אפשר לברוח מאור ה',  גם אם עמום מאוד ומקיף מאוד

אשאל ככה - האם קירילוב משתוקק למצב תיאורטיקעלעברימבאר

בו לחיים יש משמעות?

האם הוא היה שמח אם היה מגלה שבסוף לחיים יש משמעות?


 

כי אם כן, עצם זה שיש לו השתוקקות לחיים עם משמעות, זה עצמו מראה שלחיים שלו יש משמעות, אחרת לא היה משתוקק לכלום

לא הבנתי איך אתה פותר להם את השאלהצדיק יסוד עלום

הם הגיעו מהשקפת עולם נוצרית, ומה שנתן תוקף וערך לדברים שהרגישו להם אמיתיים היה הידיעה שהם קדושים, אמיתיים, קשורים ל"הטוב".


בא דארווין ואמר שאין שום דבר אמיתי, שהכל מושתת על שאריות אבולוציוניות ותרבות דתית, ושזה *לא* אמיתי.

ברור שהם כמהים למשמעות, אבל בעיניהם זה פשוט באג באבולוציה (שחשוב לזכור שע"פ דארווין האבולוציה היא מקרית, ולא בהכרח מתפתחת מהגרוע אל הטוב, אלא אל המעודד הישרדות בלבד).


בעולם של דארווין אין ערך לבקשת המשמעות שלך. "בדה לך דת", כלשון הפילוסוף אצל הכוזרי, אבל אין לזה משמעות אמיתית.


נראה לי שהפיתרון שהצעת הוא אקזיסטנציאליסטח/אבסורדיסטי, כלומר - מבקש להאמין בחיים וליצוק בהם משמעות סובייקטיבית ולהאמין באדם אפילו שאין לזה משמעות אובייקטיבית. (אם ראית את הסרט "נורטון שומע משהו", הוא נותן ערך וכבוד ליקום שלם שנמצא בתוך גרגר אבק. אבל האם העולם שלהם חשוב? האם החיים ביקום אינסופי כשאין מקור אובייקטיבי לערך החיים - הופך אותם לחשובים?)


אקזיסטנציאליזם זה bitter-sweet, זה לא עונה על מה שהנפש מבקשת

מסכים איתך שזה לא עונה,קעלעברימבאר

כלומר המשמעות נשארת רק בעצם הידיעה שיש משמעות, באור מקיף בלשון פנימיות התורה.

ללא הידיעה מהי המשמעות, באור פנימי.


אבל עצם זה שיש משמעות זה כבר משהו.

והאמת שבכל דבר בעולם יש משמעות, רק לעיתים כל כך קטנה עד שהיא זניחה. אבל תינוק יתלהב גם מגרגיר אבק

אתה מערבב בין שתי שאלות נפרדותצדיק יסוד עלום
אנחנו כיהודים יודעי כל יודעים להסביר לכל העולם את הפתרון לשאלות שלו, אבל מוכרחים לדעת לשחק במגרש של היריב על פי כללי המשחק שלו. אי אפשר לדון בשאלות מהסוג הזה מבלי להסכים לצורך הדיון על האפשרות שאלוהים לא קיים. אם אלוהים לא קיים בעולמו של האתאיסט, המונח משמעות מאבד את משמעותו.


אנחנו נוכל אחר כך לדון מהצד ולזהות מה נובע מערגה לאור ומה נובע משפע של אור מקיף ושאר מרעין בישין. אבל ע"פ סט הערכים, האמונות וההבנות בעולם אתאיסטי, אין פיתרון אחר לשאלת המשמעות חוץ מאקזיסטנציאליזם. יש אקזיסטנציאליסטים משעממים וחצי ניהיליסטים שמנמיכים את המשפט של פרנקל-ניטשה ל"אחי פשוט תמצא לך תחביב". ויש כאלה שכל כך מאמינים ביסוד הטוב של העולם, עד שלהם קורא הרב מאמינים גדולים

זה היה רק דימוי. אפשר להשתמש במושגיםקעלעברימבאר

חילונים. במקום אור מקיף - עצם זה שיש לעולם משמעות.

במקום אור פנימי - מהי ספציפית המשמעות בעולם, או מה מדרג המשמעויות.

  וגם האתאיסט יודע איפה שהוא עמוק בלב שיש אלוקים.  עובדה שיש לו משמעות כלשהי בחיו (ולו המשמעות בלהתאבד).

אבל אם אתה אתאיסטצדיק יסוד עלום
אז *אין* משמעות. כי אין לכל דבר תוקף שמקנה לו משמעות. גם אם *אתה* מרגיש שישנם דברים משמעותיים, זה רק סובייקטיבי, ולא נחשף הבדל בין ספר תורה לפיצה - שניהם משמעותיים לדתי ולסמרטוט שבולס פיצה ואובד את דרכו.


הוא לא *יודע* שיש משמעות. הוא *מקווה ומייחל* שתהיה משמעות, כי הוא מרגיש בקרבו צימאון למשמעות, אבל על פי השקפת העולם שלו אין ולא תהיה משמעות כי אלוהים מת (כך ורק כך אפשר להבין את ניטשה. מי שלא מבין כמה כאב ואובדן דרך יש בזה לא מבין כלום בטרגדיה של העולם המערבי).


אם הוא מזהה שהוא אוהב את המשפחה שלו - הוא נהיה אקזיסטנציאליסט / אבסורדיסט, כלומר בוחר *מעצמו* להזדהות עם ההרגשות שלו, ולהאמין בחייו. אבל זה לא מחוייב המציאות, וזו המחלה הכי קשה וכואבת של העולם המערבי. זה יירפא כשהדוסים יניחו לחילונים, עד שהם יגלו מחדש את אלוהים (בתדר של מאמר ייסורים ממרקים)

אגב, תראה משהו יפהצדיק יסוד עלום

בקשר ל"משל המטורף" של ניטשה

ראיתי הרצאה של הנרי אונגר, בין ניטשה לדוסטוייבסקי, שנקראת: "אלוהים מת - הכל מוצר?"


הגבתי והוא ענה:

זה שבאופן וודאי לאתאיסט אושר עדיףקעלעברימבאר
על סבל זה אומר שכן יש לו משמעות גם אם לא מודה בה


אין לזה משמעותצדיק יסוד עלוםאחרונה
זה אבולוציוני ומקרי. זה מסב לי אושר במקרה, אין לזה ערך. אגב, בגלל זה אתאיסטים מאוד מתירנים בסמים פסיכדלים. ההבנה ש - למשל - האהבה היא פשוט תגובה כימית במוח שנוצרת מבלה בלה בלה של הרגשת ערך ותועלת בלהקה, אז אין הבדל בין הרגע היפהפה כשהכלה עושה 7 סיבובים סביב החתן על החופה, לבין לעשות סמים פסיכדליים קיצוניים ולראות הזיות, כי שניהם גורמים לעונג. אבל אין לזה *משמעות*, אין הבדל משמעותי, וכל הגנה על אושר ומלחמה נגד סבל הם סתם מקרים, כי בלעדיהם *אנחנו* סובלים. אנחנו מקווים שלחיים תהיה משמעות, אבל אם אין להם אז אנחנו לא רלוונטיים.


"האבסורד נובע מהפער בין זעקת האדם למשמעות לבין שתיקת העולם." - אלבר קאמי, המיתוס של סיזיפוס.


"אבל אם יש אלוהים הוא כבר יראה לי את הדרך, ואם אין - אז מה זה משנה?" - אריק ברמן, התמונה הגדולה

כאן נכנס ר' הלל צייטליןצדיק יסוד עלום

שמכריז שמוכרח להיות אלוהים אמיתי וקדושה אמיתית ונשמה נצחית, כי לנו יש צימאון מובנה לכך.

טרם ידעתי את המים הייתי צמא.


אבל זה לא טיעון שכלי, זו פשוט אקזיסטנציאליות דתית

זה טיעון שכלי וודאי. אם אתה מגדיר שכלקעלעברימבאר
כדבר עצמו ולא בתור לוגיקה. כמו השכל של המלאכים(כך לפי הרמבם)
אני מגדיר שכל בתורצדיק יסוד עלום
לוגיקה, אלא אם אני לומד מהר"ל או רמב"ם. אם היית עושה את הטריק הזה לחילוני זה היה הכי לא רלוונטי בעולם
למה? זה וודאי שאני קיים גם בלי לוגיקהקעלעברימבאר
כלומר יש כאן שכל אבל לא לוגיקה
זה מה שאמרתי על "לשחק במגרש בהתאם"צדיק יסוד עלום
בשגרה, המילה שכל היא "רציונלי" ולוגי. יש למילה עוד שימושים אבל אם אשתך תגיד לך שאתה מדבר מהשכל כשאתה אומר לה שאכפת לך ממנה, אל תגיד לה "נכון, מהצד השכלי- אלוקי- נבדל שלי", אלא תבין שהיא התכוונה מהרציונלי ולא מהרגשי.


נכון שאתה יודע שאתה קיים בידיעה שלא מתחילה מהשכל, אבל אם הדיון נסוב על השכל, ולגבי אלוהים יש מחשבה שאולי הוא לא קיים, שאיננה קשורה בסולפיסיזם (דקארט, אני חושב משמע אני קיים) אלא בהסבר קוהרנטי אלטרנטיבי לאמונה (דרוויניזם), אז צריך לדעת לשחק במגרש הזה לדעתי...

לא יודע אם הבנתי אותו טוב,קעלעברימבאר
אבל חשבתי על הטיעון הזה בלי לקרוא את הרב צייטלין. קיבלתי השראה לזה מרעיונות של הרב לונדין והרב קלנר, אבל הם לא אמרו ספציפית את זה
זה אחד המאמרים הכי יפיםצדיק יסוד עלום
שקראתי בחיים שלי על צימאון לאל חי. בכללי, ר' הלל צייטלין היה כל כך סוער ברוח, רק הדמות שלו יכולה לגרום לי לבכות
ואם כבר בדוסטוייבסקי עסקינןצדיק יסוד עלום
ב"החטא ועונשו" רסקולניקוב רוצח זקנה ומנסה לעשות את זה בשוויון נפש, מתוך התפיסה ההשקפתית שלו בנושא. הרציחה גורמת לו לזעזוע שמעורר קדחת ומחלה, ויחד עם לחץ מנטלי בחקירות משטרה מבלבלות הוא נשבר, חוזר למוסר, מתוודה במשטרה ומכיר ברע שעשה. שם דוסטוייבסקי, שכל ימיו התענה בשאלת המשמעות ביחס לשאלת קיומו / אי-קיומו של אלוהים - הכריע בהחטא ועונשו שיש נשמה נצחית.


ב"שדים" הכריע שלא. גם ב"אידיוט" שנגמר בכישלון. עוד לא קראתי את "האחים קרמאזוב" אז לא יודע. 

אם המחשבה על העדרקעלעברימבאר
המשמעות של החיים מטלטלת, סימן שיש משמעות, אחרת היא היתה מתקבלת באדישות ולא מטלטלת
כמובן אדם יכול להיותקעלעברימבאר
ניהליסט כי מאמין שלחיים יש משמעות ואפילו גדולה.  אבל לכל דבר בעולם יש משמעות בשווה לדבר אחר, אז אין לו העדפות כלשהן והוא אדיש לבחירות, לא כי הן לא חשובות, אלא כי הן שוות. זה כמו שלנו לא משנה כל כך אם נאכל פיצה מרובעת או משולשת כל עוד היא טעימה.


הדבר היחיד שהוא יעדיף על פני דבר אחר זה את האושר על פני הסבל.


כמובן גם זו טעות, אבל שם לפחות יש לחיים משמעות.

אני עייף מדי בשביל להתחנן לצומיצדיק יסוד עלום
גיטה נאחט ה' איפה כל הברקים שלך תשלח חרונך יאכלמי כקש
אני יכול לעשות את זה במקומו, רוצה?איגנוטוס פברל
מדובים בקוטב תבורך 🥹צדיק יסוד עלום
..צדיק יסוד עלום
אהבה מהי? בריאה מהי? ערגה מהי? כוכב מהו? אלו שאלות אשר ישאל האדם האחרון ובעיניו ימצמץ. אותה שעה והנה צמקה וקטנה הארץ ועליה מדדה האדם האחרון המקטין את הכל. ואת מינו אין להכחיד כאשר לא יוכחד מין הפרעוש; האדם האחרון יאריך ימים יותר מכל שקדם לו.
אני עדיין מופתע שהשיר הזה כל כך יוצא דופןצדיק יסוד עלוםאחרונה

אין עוד שיר שהכעס בו כל כך מופשט וכל כך מוצדק

"שניה כקדם"כְּקֶדֶם

חצי דקה אני איתך

 

 

והשעה עוד מעט חושך וחצי .. !!!!! 

תיקח ת'סכין ותאזרני שמחה כְּקֶדֶם
אנא שבת!צדיק יסוד עלום
חוסי! 🫃🏻
למה חשבתי בטעותקעלעברימבאראחרונה
שתיקח תסכין כתב צי"ע ואנא שבת פ.א.


עד שהסתכלתי שנית וראיתי שטעיתי?


האמנם תעתוע ראיה?

tell me why the highs always feel so lowתמימלה..?

שבת שאמורה להיות כולה אורות ויצאה קצת צולעת...

סוף חודש, ברוך ה' סיימתי את הספר תהילים, כל יום את הפרקים של אותו תאריך, התמדה מטורפת שברוך ה' עמדתי בה די בהצלחה ועכשיו אני פשוט מרוסקת, אין לי כח לכלום, נמאס לי מהכל, באלי לבכות, אכלתי מלא ממתקים, לא מפריע לי אבל פשוט מרגיש לא נכון...

יודעת שזה יצר רע שמנסה להוריד אבל מחרפן שהוא מצליח, זה כל כך שקוףףףףף למה אני נותנת לו??? נמאס לי, באלי לבכותתתתת.

ושום דבר רע לא קרה, אולי זה רק הצתות מאוחרות של כל מה שהיה בזמן האחרון... לא בכיתי כבר הרבה זמן... בשבת יצא קצת, לא רציתי, הדמעות לא ממש שאלו...

ועכשיו שומעת את השיר הזה, אני מנסה כבר הרבה זמן לשמוע רק שירים טובים שעושים לי טוב, הוא עושה לי לבכות, זה טוב? זה לא?

נמאס לייייייייייייייייייייייייייי

,,הרמוניהאחרונה

וואו כל הכבוד על ההתמדה! איזה משמח!

אולי יש לך עכשיו "נפילת מתח" כמו אחרי סיום אתגר?

לבכות זה סבבה. גם יוסף בכה בפרשה.

 

איזה לב טהור יש לך!

זה שאת יודעת שזה היצר הרע לא מספיק לבד כדי לא ליפול...

אי אפשר לענות ליצר בשכל בלבד. כולם ככה. יש שלבים בהתחזקות. 

וזה הטבע שלנו, נופלים וקמים.

לא כדאי לעשות עניין מכל נפילה. זה לא מועיל באותו רגע. בד"כ אם קול בתוכך מכה אותך בתירוצים דתיים זה לא היצר הטוב אלא היצר הרע שהתחפש ולא צריך להקשיב לו. ה' אוהב אותך תמיד, ודרך התורה היא של נועם ושמחה. זה גם מנגנון פסיכולוגי שכשאנחנו מאשימים את עצמנו זה סוג של בריחה מהתמודדות אמיתית... אז אל יאוש, כל רגע הוא חדש לגמרי, תמיד אפשר לחזור בתשובה, לתקן וללמוד להבא. אנחנו לא מושלמים. כל מה שה' רוצה זה לראות שאת מתייחסת אליו ברצינות. ואז להתקדם בקצב הנכון.

 

נ.ב. תזהרי מבנים באישי... תשמרי על עצמך ממש.

אווווו חזרתיאיגנוטוס פברל

האינטרנט היה משובש לכמה ימים, ולא יכלתי להיכנס לערוץ.

מה קרה פה בלעדי? משהו חדש? מישהו מת?חתן? (הבנתם?)

 

"לא תעבור בי! פן בחרב אצא לקראתך!"קעלעברימבאר
מאיפב התמונה במקור?איגנוטוס פברל
זה מהסצנהקעלעברימבאר
בה עם ישראל רוצה לעבור, אבל אדום מתעקשים שלא יעבור ויוצאים לקראתו בחרב וביד חזקה. עם ישראל מתעקש עוד פעם, אבל אדום נחושים לא לתת להם לעבור.
סתם.קעלעברימבאר
זה דמבלדור נלחם בסוהרסנים עם השרביט שלו והחרב של גריפינדור אורקריסט "פטיש הגובלינים" . הסוהרסנים הם שדים רעים מהעולם העתיק. אפילו וולדמורט לא יודע אותם, הם עתיקים ממנו. אבל הוא יכול לנצל אותם לטובתו
דברי כפירה!!כְּקֶדֶםאחרונה
👿
הסבא קדישאקעלעברימבאר
ג גנ גנד גנדלף מאמן
כלא ברימבארצדיק יסוד עלום
כלא ברים באר שבעקעלעברימבאר
ירידה תכלית העליהצדיק יסוד עלום

מה הכוונה לב אין?קעלעברימבאר
זוהר לנוערצדיק יסוד עלום

במופלא ממך אל תדרוש

אין לב יש ראש

אחת שתיים שלוש

ולפני אחד מה אתה סופר

אבל הם לא אומרים זרוק ת'שכל?קעלעברימבאר
זה מישהו אחד משוגע כאן מבית שאןצדיק יסוד עלום
הוא מיבניאל?קעלעברימבאר
משוג"ע שט"ןקעלעברימבאר
מאז שעזבת הרבה השתנה כאןקעלעברימבאר
זה עולם אלקטרוני יש שיבושי אינטרנט
המקום הזה כבר פג תוקףאני:)))))
אין כמו דור המייסדים, היוזמים של הפורום! 🌹🕎פ.א.
יותר לכיוון פג יושןכְּקֶדֶםאחרונה
אני באלון שבותצדיק יסוד עלום

נסעתי לפה ברכב

קר פה

נראה לי פעם ראשונה בחיים שאני בגושצדיק יסוד עלום
תטייל שם ביום, יפה שםקעלעברימבאר
האמת טיילנו, היה יפה רצחצדיק יסוד עלום
איפה הייתם?קעלעברימבאר
ביער ליד ארץ האייליםצדיק יסוד עלום

איפה שיש את האומגה

ישבנו במעין "עין כאלב" נדמה לי, משהו כזה

אהההה ידעתי שיש שם משחק מיליםצדיק יסוד עלום

עין אבו כלאב

An / A Book Club

נראה לי הייתי שם, זה מעיין חדש יחסית?קעלעברימבאר
לא יודע, פעם ראשונה שלי באזור 😇צדיק יסוד עלוםאחרונה
אבל נראה לי שבעקבות המלחמה
אני בבאר שבעאיגנוטוס פברל

נסעתי לפה ברכב

חם פה

נראה לי לא פעם ראשונה בחיים שאני בבאראיגנוטוס פברל
תתפלל שם, המקום קדוש.קעלעברימבאר
אפילו יותר מעמוקה טבריה וקבר רשב"י
סוס נכנס לבארצדיק יסוד עלום
הפכת לגושניק?קעלעברימבאר
איך נפלו גיבורים
דע את האויבצדיק יסוד עלום
אל תקרי ואהבת אלא ואייבת
לא יפסיק להדהים אותי כמה שקרים האכילו אותנו בחייםקפיץ

(חחחח כן. יש כאן משמעות כפולה)

 

זה מדהים, כי כולם יודעים את כל זה, ועדיין מדהים להבין כל פעם מחדש כמה העולם אוהב לשקר לעצמו

זה הופך להיות קונספירטיבי, אבל אני באמת תוהה של מי האינטרס ולמה זה ככה

נכון? כוח כבידה, פףף. עאלק נמשך למטה. שקריםדי שרוט
של כופרים.
זה באמת לא רחוק מזהקפיץ
תאיר את עינינו. למה אתה מכוון?די שרוט
מכיוון שהיא כתבה "האכילו" ו"משמעות כפולה"צדיק יסוד עלום
אפשר להניח שמדובר בתחום המזון
אה אופס זה בת. לא שמתי לב.די שרוט
סליחה קפיץ
זה מטריף איך אנשים לא מאמינים בממסד המדעיאנימה

אבל בדברים אחרים פתאום יש להם אמונה עיוורת.


אחרי שאמרתי למישהו שאין שום דבר מזיק במונוסדיום גלוטמט, והתגובה שקיבלתי הייתה כאילו זה פשוט חילול הקודש להגיד את זה. למרות שבסוף לא הייתה לו שום סיבה הגיונית למה הוא בטוח שזה רעל, חוץ מזה ש"ככה כולם אומרים מאז ומתמיד".


נראה לכם שמשהו בדורות האחרונים גורם לאנשים יותר להאמין לקונספירציות או שזה היה ככה מאז ותמיד?

לגבי השאלה בסיפאצדיק יסוד עלום

לענ"ד - הפוסטמודרניזם פגע באופן מערכתי וגלובלי בתרבות, ופגם בערך האמת. אנשים התרגלו לחיות בדיסוננס קוגנטיבי שמונע מהם לעבור דרך העובדות הברורות והשכל הישר כדי להבין את העולם.

כל הבעיה בקונספירטורים והסיבה שהשיח איתם תמיד כל כך מייגע הוא שאין להם ערך לאמת, והם כמעט אף פעם לא מתיימרים להעמיד נרטיב קוהרנטי ומבוסס. הם משגשגים איפה שיש חצאי אמיתות ובלאגן, ומקבלים תאוצה כל אימת שמתגלה פגם במסקנות המתקדמות של המדע. בקיצור - טפילים.


וע"ע הנאום של ג'ון גאלט בסוף הספר "מרד הנפילים" של איין ראנד, שם שם

אגב התאפקתי לא לעשות ragebait על הMSGצדיק יסוד עלום
חבל, זה לא בריא להתאפק (!!!)אנימה
מחשל את רצפת האגן 💪צדיק יסוד עלום
מונוסדיום גלוטמט לא מזיק??די שרוט
מנות חמות בדרך! ווהווו!
כן, מסתבר שאין בזה שום דבר מזיק יותר ממלח רגילאנימה
ובאמת עכשיו שאני חושבת על זה נראה לי שמנה חמה זה לא כזה זוועה כמו שאמרו לנו כל הילדות. נראה לי שלאכול הרבה סוכר או דברים כמו בצק עלים זה יותר גרוע.
תקשיבי זה השמדת הילדות פיסת המידע הזהדי שרוט
יותר מהיום שגיליתי שזה לא "בסימטריקו".
לא בדקתיהרמוניה

אבל מנה חמה עושה לי לא טוב בגוף

מהדברים שאני מרגישה שאכלתי רעל

 

ושניהם לא בריאים, בסוף זה תלוי בעיקר במינון 

וגם בדברים שמסביב (פעילות גופנית, שאר המאכלים, מצב נפשי ועוד)

הגיוני שזה בגלל הרטביםצדיק יסוד עלום

הסויה שם נורא חזקה, הגיוני שבה יש רעלים. כלומר - אני מזדהה עם תחושת ההרעלה

גם התבליניםהרמוניהאחרונה

כי אני לא אוהבת רטבים ועדיין יוצאת עם בחילה

לא יודעת מה שמים שם

אני בעיקרון כן מאמינהקפיץ

ספציפית בהקשר הזה - לא.

מה לעשות

(בהתחשב בזה שהטענה המדעית היא כנראה שאני לא קיימת)


 

והאמת לא דיברתי על "מדע"

יותר על אנשי מקצוע מסוג מסוים (פחות בפגישות אחד על אחד, יותר בדף שלהם ברשת) עם תשובות מזיקות לא פחות ממה שהם מנסים למנוע

אבל ברצינות רגעקפיץ

אני מבינה שאנקדוטה היא לא סטטיסטיקה

ושהדברים כנראה נכונים על רוב העולם


הקטע עם מדע הוא שברמת העיקרון - מחקרים מתפרסמים, ואף אחד אחד לא מפריע לך לשחזר אותם בעצמך, ולראות מה קורה.


אבל גם הרבה מחקרים מוטים או בעיתיים מראש

(חצי מהיום קראתי מחקרים, ואז התעצבנתי עליהם מחדש כשהבנתי שהנחת המוצא שלהם לא רלוונטית בשום צורה למה שאני מנסה למצוא)


זה לא בדיוק "בדורות האחרונים"

לפני זה לא ממש היה מדע במובן שאנחנו מכירים היום עם ביקורת עמיתים וידע נגיש ככה שכל אחד יכול לשחזר את הניסוי בעצמו

ואנשים שיוצאים נגד מה שמקובל גם היו כל הזמן, אבל האינטרנט גם מאפשר את זה הרבה יותר, וגם מציף אותם באנשים שמאמינים בדברים דומים, והם מרגישים ש"הרבה" אנשים חושבים ככה

אגב אני לא מאמין בקונספירציותאיגנוטוס פברל

אני חושב שהם מזימה שנועדה להפוך את כולנו לטיפשים יותר

 

אולי יעניין אותך