מה יתרון הצדיק על הרשע?ימח שם עראפת
מה יתרון החיים על המתים?אני:)))))
ושבח אני את המתים שכבר מתו מן החיים אשר המה חייםימח שם עראפת
המתים בקהלת הכוונה הגופותקעלעברימבאר
בהמשך הוא אומר שהוא משבח עוד יותר את אלו שלא נולדוימח שם עראפת
ואיך אתה מסיק מזה שהמתים זה לא הגופות?קעלעברימבאר
כי זה באותו הקשר. איך אתה מסיק שהמתים זה גופות?!ימח שם עראפת
בינתיים אף אחד לא חזר לספרפ.א.
וכל מי שכן, חושבים שהוא הוזה....פתית שלג
למה שיספרו אם אנחנו יודעים מעצמינו?קעלעברימבאר
מה באמת אנחנו יודעים על העולם הבא?פ.א.
שהוא טוב לגמרי נצחיקעלעברימבאר
כלומר, חוץ ממצב זמני שם, בו לא טוב לגמרי עקב עוונות שעשינו.
צריך הוכחות.פ.א.
זה שה' הוא מושלם וטוב לגמרי,קעלעברימבאר
איזה שטויות. אין שום חיוב כזה, המצאה וחירטוט שלך.ימח שם עראפת
איך מה' מושלם יכול לצאת עולםקעלעברימבאר
איך חלב עיזים יכול לצאת מקולקל ולא קוטג'?ימח שם עראפת
כנראה לא הפנמת שה' מושלםקעלעברימבאר
כנראה לא הפנמת שהחלב לבן.ימח שם עראפת
הפנמתי, ולכן כשהוא לבן הוא לא שחורקעלעברימבאראחרונה
מה עם מוות קליני?אני:)))))
זה לא סיפורים מהעולם הבא…פ.א.
אני מכיר סיפורים כאלו.
וניתנו לזה כל מיני הסברים.
על האור שרואים, על האוירה….
..אני:)))))
לא יש סיפורים של אנשים שכבר עמדו למשפט, והתקדמו הרבה יותר ממה שאתה אומר.
ויש חוץ מזה גם צדיקים שהיו עושים עליית נשמה, זה לא נחשב? או כאלה שבאו אליהם בחלום ואמרו להם מה הם עברו אחרי המוות וכדומה
תגדיר "סיפורים מעולם הבא"קעלעברימבאר
באופן מענייןפשוט אני..
כל הסיפורים ה''דתיים'' של ''מוות קליני'' מתאימים בדיוק לדתו של האדם...
כלומר נוצרי מדמיין שהוא ראה את ישו, מוסלמי מדמיין את אללה ומוחמד...
שאלתי גם את הצ'אט והוא מסכים:
אתה צודק, לפחות לפי המחקרים שנעשו עד כה.
חוויות של מוות קליני (או NDE – Near Death Experience) נוטות להשתנות בהתאם לרקע התרבותי, האמוני והאישי של האדם. אנשים שמאמינים בישו מדווחים לעיתים על פגישה איתו, מוסלמים מדווחים על חוויה עם אללה, מלאכים, או דמויות מהאסלאם, והינדים לפעמים פוגשים ישויות כמו יאמראג'ה (אל המוות). כלומר, הדימויים שמופיעים בחוויה מושפעים מאוד מהמוסכמות התרבותיות והאמונה של האדם.
יש מחקרים שמסיקים מכך שהחוויה אינה "הצצה לעולם הבא" אובייקטיבי, אלא חוויה סובייקטיבית שמתרחשת בתודעה — אולי כתוצאה מפעילות מוחית מיוחדת במצבים של חוסר חמצן, סטרס קיצוני, או פגיעות נוירולוגיות.
אני לא מקבל את המוות הקליני כהוכחה, אבלקעלעברימבאר
להבדיל גם אצל הנביאים בנבואתם התכנים האלוקיים הצטיירו בדמיון לדברים שהם רגילים, אם ירמיהו לא היה מכיר עץ שקד ותאנים, לא היה רואה עץ שקד ותאנים, זכריה לא היה רואה סוסים וזיתים, ויחזקאל לא היה רואה מלאך כפקיד ממשלתי עם קסת ודיו, אלא עם מחשב נייד, ודניאל לא היה רואה ספרים נפתחים בדין אלא מסכי מחשב
שהוא צדיקקעלעברימבאר
שהוא שולט על יצריו, שהוא הולך לחיי עולם הבאאני:)))))
מניין לך?ימח שם עראפת
מהתורה הקדושהאני:)))))
איפה זה כתוב ומניין לך שזו אמת?ימח שם עראפת
אני מאמינה בתורה, משה אמת ותורתו אמתאני:)))))
למה? וטרם ענית איפה זה כתוב בתורה.ימח שם עראפת
תחפש בעצמך אני לא יתחיל לדבר איתך כל הזמיאני:)))))
טוב, את מבינה שהטענות שלך חסרות טעם בלי ביסוס.ימח שם עראפת
אני מבינה שאתה לא מבין עבריתאני:)))))
אני מבין שאת לא מבינה ערבית. מה לזה ולמחיר החמאה?!ימח שם עראפת
אני לא עובדת אצלך ואני לא צריכה לעבודאני:)))))
אם את רוצה להתווכח איתי אז את כן צריכה להוכיח.ימח שם עראפת
אני לא רוצה להתכווח איתךאני:)))))
אף אחד לא מכריח אותך. את בחרת להגיב בשרשור.ימח שם עראפת
להגיב אומר להתווכח?אני:)))))
להגיב לתוך דיון פירושו להיכנס אליו.ימח שם עראפת
מה שאלתי מה ענית?אני:)))))
עשר אצבעות לי יש, לצייר ולקשקשימח שם עראפת
"והשבות אל לבבך...ושב ה את שבותך"קעלעברימבאר
"למען ייטב להם ולבניהם לעולם"קעלעברימבאר
"ישראל אשר בך אתפאר"
"ונקדשתי בתוך בני ישראל" ועוד ועוד
הבאתי לו את כל הפסוקיםקעלעברימבאר
מעולה! אבל אתה מבין שהוא לא באמת רוצה ביסוס.אני:)))))
הוא כן רוצה ביסוס אמיתי, כי יש לו ספקותקעלעברימבאר
סליחה אבל אני לא מאמינה לזהאני:)))))
אני בהחלט מאמין, יש לו ספקות והוא מחפש ודאותקעלעברימבאר
אוקיאני:)))))
לא מדובר כאן בחילוני שרוצה להתריס,קעלעברימבאר
אני לא יודעתאני:)))))
יש הבדל בין חילוני שמתעניין ביהדות,קעלעברימבאר
נכון, ובכול זאתאני:)))))
אני חושב שאצלו זה לא מהתרסה, רק מתסכול על הספקותקעלעברימבאר
אל תבנה על זה, מדובר פה באדם דתי שרוצה להתריסימח שם עראפת
תמיד יש הפתעות בחייםקעלעברימבאר
כן, פסוקים שלא הוכחת את הקשר שלהם,ימח שם עראפת
פסוקים על זה שה'קעלעברימבאר
לא. למעשה המילה צדיק לא מוזכרת אפילו.ימח שם עראפת
פסוקים שנאמרו בהקשר של קיום מצוותקעלעברימבאר
מה לזה ולמחיר החמאה?ימח שם עראפת
אם עם ישראל יקיים מצוות אז מחיר החמאה ירדקעלעברימבאר
וואי וואי וואי שאני אהיה פנוי עוד אכתוב לך תשובהקעלעברימבאר

אוי לא
ימח שם עראפת
ודאי לנו שתכתוב תשובהפשוט אני..
יש לך התראה קופצת על כל "וודאי" שאני כותב?
קעלעברימבאר
מזה שה' מושלם וטוב לגמרי,קעלעברימבאר
למה זה הכרחי?! מה לזה ולמחיר החמאה?!ימח שם עראפת
שגם מחיר החמאה זה השגחה מה'קעלעברימבאר
מה הקשר אבל לעולם הבא?!?!ימח שם עראפת
שמי שאוכל חמאה בשבועות יקבל שכר בעוהבקעלעברימבאר
מי אמר שיש עולם הבא....ימח שם עראפת
כתבתי כבר טיעון אחד וודאי, ואחד קרוב לוודאיקעלעברימבאר
כתבת רק חירטוטים לא קשוריםימח שם עראפת
זה שלא הפנמת את האמת, היא לא חדלה מלהיות אמתקעלעברימבאר
.....ימח שם עראפת
מי אמר שעוד שניה העולם ומשיך להתקיים?קעלעברימבאר
אף אחד. אבל הוא התקיים לפני שתי דקות,ימח שם עראפת
אז אין שום סיבה שהתודעה שלךקעלעברימבאר
תעלם עוד 200 שנה.
אה הגוף שלך יכלה? תודעה זה לא גוף, רק קשורה אליו בקורלציה
זה כמובן טיעון לא וודאי מה שכתבתי עכשיוקעלעברימבאר
תודעה נמצאת בגוף שלי.ימח שם עראפת
היא לא בגוף שלך כי תודעהקעלעברימבאר
כשאנו אומרים התודעה נמצאת בגוף זה ביטוי מושאל , כלומר הגוף נע לפי רצון התודעה, ורושם על הגוף משפיע על חושי התודעה. עיין במורה נבוכים על זה
איפה בדיוק בגוף שלך? ואיזה צורה יש לה?קעלעברימבאר
אתה יכול לדמיין בכלל מה זה לא להיות קיים?קעלעברימבאר
כנל מי שטוען שאחרי שנמות כבר לא נהיה קיימים.
מה זה משנה אם אני יכול?!?!ימח שם עראפת
את התודעה שלהם אתה אף פעם לאקעלעברימבאר
רק את הגוף שלהם אתה כבר לא יכול לראות אחרי שהם מתים. אבל התודעה זה לא הגוף, רק קשורה אליו בקורלציה
טמטום.ימח שם עראפת
מה טמטום, המשפט הראשון או השני?קעלעברימבאר
ראית, שמעת, הרחת, מיששת או טעמתקעלעברימבאר
אם אני לא יכול לדמיין אז זה לא יכול להיות נכון?פשוט אני..
איזו מן שיטה מוזרה לבדיקת עובדות.
ילדה בם 8 יכולה לדמיין כאבי מחזור?
נערה בת 12 יכולה לדמיין כאב של צירי לידה?
אתה יכול לדמיין טעם של שרימפס מטוגן בחמאה?
זה לא היה הטיעון הוודאי, אלאקעלעברימבאר
נקודה למחשבה ליציאה מקבעון מחשבתי.
את הטיעון הוודאי לחיים אחרי המוות כבר כתבתי לך
היא יכולה לדמיין כאב ולהשליךקעלעברימבאר
אותו על איבר מסוים. אני יכול לדמיין חוש טעם.
מה שאני אומר שהאמירה "אחרי המוות התודעה מפסיקה להתקיים" זה משפט חסר מובן , וריק.
אבל אולי אנו יכולים לתפוש אותו בהפשטה שכלית, לא יודע. זה לא הסיבה שחיים נצחיים אחרי המוות וודאיים לי, אלא סיבות אחרות. רק נתתי פתח ונקודה למחשבה ליציאה מקבעון מחשבתי בנושא הזה
מהשכלקעלעברימבאר
"אשה ריח ניחוח לה' "קעלעברימבאר
מה לזה ולמחיר החמאה?ימח שם עראפת
שהוא נותן לו מחמאהקעלעברימבאר
יש לו זקן ארוך ויפהפשוט אני..
אז הרמח"ל היה רשע?
ימח שם עראפת
תוכיח שלא היה לו זקן, אני ראיתי ציור שחו עם זקןקעלעברימבאר
תפתח את הקבר ותבדוק אם יש שם זקןפשוט אני..
זה וודאי לי
ימח שם עראפת
לא יפסיק להדהים אותי כמה שקרים האכילו אותנו בחייםקפיץ
(חחחח כן. יש כאן משמעות כפולה)
זה מדהים, כי כולם יודעים את כל זה, ועדיין מדהים להבין כל פעם מחדש כמה העולם אוהב לשקר לעצמו
זה הופך להיות קונספירטיבי, אבל אני באמת תוהה של מי האינטרס ולמה זה ככה
נכון? כוח כבידה, פףף. עאלק נמשך למטה. שקריםדי שרוט
זה באמת לא רחוק מזהקפיץ
תאיר את עינינו. למה אתה מכוון?די שרוט
מכיוון שהיא כתבה "האכילו" ו"משמעות כפולה"צדיק יסוד עלום
אה אופס זה בת. לא שמתי לב.די שרוטאחרונה
הוצאתי את המקטרתצדיק יסוד עלום
איך הוא מתמודד איתה בכלל, אה? העלה הנידף הזהצדיק יסוד עלום
איך הוא מתמודד איתה בכלל אה? העלה הנידף הזה
איך הוא מעז לעמוד בינינו ככה ולא להישבר
לפחות יש חברים להישען על
להיות לי קרש הצלה
אלה אף פעם לא הפנו לי עורף
אבל אין מה לומרצדיק יסוד עלום
אין מה לומר
התגעגענו אליך מאוד כחולצדיק יסוד עלום
הו מלנכוליה את ורק את עד יעבור זעםצדיק יסוד עלום
את המעמד שלי עזבתי
אפור אוויר שחור הים
יד קרה מפרקים טפשים
מיטלטל כמו מזח נשכח מלב
ים
רוח בשיער שנמעט
כמעט שיערתי את רוח הדברים
העוקצים שסובבנו
שיר הלל לגבורת מכבים
אש
לא טוב היות האדם לבדו
נפרדנו כך היתה דממה
מה הם ראו ברגבים החומים האלה
איך הם מעריצים כל כך את
האדמה
תמות ומועד לכך מאוד
קטן וטיפש לך תסחוב את השק הזה
לך תגרור את האוצר הזה
כל כך הרבה מילים זו רק עסקנות
אוויר
נער הייתי ולא ראיתי…
נעזב
כמה חיפשתי אותך ילד טוב הנה חזרתצדיק יסוד עלום
שכחתי איך מדבריםצדיק יסוד עלום
תם הטקסצדיק יסוד עלוםאחרונה
הודעות רגילות הצדיק מקבל קהלצדיק יסוד עלום
אשריך צדיק

אני יודעת שעברנו את השלב של להתלהב מAIקפיץ
ובכל זאת
מדהים!! יש לך כזה גם לתרמודינמיקה, אנטרופיה?פ.א.
אתה מכיר את NotebookLM?קפיץ
יצא לך לשחק עם זה?
...קפיץ

מדהים מדהים מדהים!!פ.א.
זה באמת לא מפסיק להיות מדהיםקפיץ
לפני שנתיים הדברים האלו עוד היו בגדר מדע בדיוני, ועכשיו זה פתוח לכולם בחינם
העולם משוגע
ניסיתם AI של מוזיקה?אנימה
לא התחום שלי בשום צורהקפיץאחרונה
איך אני אוהב את זה שכל כך קרכְּקֶדֶם
לא תירוץ לעשןצדיק יסוד עלוםאחרונה
ריגרסיה
חנוכיה שלי, מתי תהיי אשתיצדיק יסוד עלום
אוקיי לפחות הבנתי איך בערך פעלה האסוציאציהצדיק יסוד עלום
חֲנֻכִּיָּה שֶׁלִּי
אוֹרֵךְ נָא הַעֲלִי
וְשָׂחָה לִי בַּלָּאט
עַל כַּד קָטָן אֶחָד
שולח לך בפרטי את ההרחבה הבלתי מצונזרת של אחים שליכְּקֶדֶםאחרונה
הצילוצדיק יסוד עלום
למה ככה, אנחנו ממש נחמדות!מבולבלת מאדדדד
רק שלמה המלך, שניסה וניסה וניסה 1000 פעמים ולא מצאפ.א.
כל שאר העולם (הגברי) מחפש אחר החיבור המשלים, ההדדיות והעומק הרגשי שהנוכחות הנשית מביאה לעולם ולנפש. כמיהה לשותפות אינטימית, בה שני העולמות נפגשים ויוצרים שלם גדול יותר מסך חלקיו
גם גבר הוא אמר שהוא מצא רק אחד לאלף,קעלעברימבאר
התכוונתי לפסוק מסויים שנאמר על נשיםפ.א.
וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת־הָאִשָּׁה אֲשֶׁר־הִיא מְצוֹדִים וַחֲרָמִים לִבָּהּ אֲסוּרִים יָדֶיהָ טוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹקים יִמָּלֵט מִמֶּנָּה וְחוֹטֵא יִלָּכֶדבָּהּ: (קהלת פרק ז פסוק כו)
הפשט הכוונה שהוא מוצאקעלעברימבאר
את התאווה לנאוף עם נשים מרה ממוות, כדברי סוף הפסוק "חוטא ילכד בה".
כמו דמות האשה הזרה ממשלי, שמפתה את הפתי לנאוף איתה "לכה נתעלסה באהבים נרווה דודים עד הבוקר. כי אין האיש בביתו צרור הכסף לקח עמו ליום הכסה יבוא ביתו.
אל תקרב אל פתח ביתה, רגליה יורדות מוות, שאול תמכו צעדיה. כל באיה לא ישובון, ולא ישיגו ארחות חיים... ולמה תשגה בני בזרה, ותחבק חיק נכריה.
שתה נוזלים מים מבורך ונוזלים מתוך בארך. יפוצו מעיינותיך חוצה, ברחובות פלגי מים, ושמח מאשת נעוריך. איילת אהבים ויעלת חן בהאהבתה תשגה תמיד. יהיו לך לבדך ולזרים אין חלק עימך"
(זה גם משל להתרחק מאפיקורסות ולדבוק בתורה. אבל גם כפשוטו - שאדם יהיה נאמן לאשתו ולא ינאף עם זרה)
כי הוא לא הכיר אותי😌🤭מבולבלת מאדדדד
לגמרי!!פ.א.
☺️מבולבלת מאדדדדאחרונה
מה הפעםהרמוניה
אריק כתב יפה:צדיק יסוד עלום
היי רות
את אמרת שאני עוד לא מוכן
אני חושב על זה הרבה
איך לפעמים אנ'לא רואה את מה שלכולם מאד מובן
אבל איזה עוד מרחק עלי לגחון
עד שגם אני אדע לנחש אשה נכון?
- - - - - - -
קשה להבין אתכן. בחיים שלי לא התגמשתי, הרפיתי, הרגעתי ותוך כדי התמסרתי והייתי יציב בקשר כמו עכשיו. אני ממש לא רוצה להיפרד ממנה 
אוו בהצלחה...הרמוניה
בנים ובנות חושבים בראש אחר לגמרי
אולי כדאי ללכת למאמן לחתונהקעלעברימבאר
לא 💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
למה לא?קעלעברימבאר
כי הגיוני שלא אני הבעיה אלא הןצדיק יסוד עלום
לא אמרתי טיפול אלא אימון. אימון לא עושים כשיש בעיהקעלעברימבאר
שצריך לרפא, אלא לדעת איך לתפקד יותר טוב בקשר זוגי.
לדעתי כל אדם צריך ללכת לאימון זוגי/קאווצ'ינג. שיתן לו כלים.
לעיתים כדי שגבר יבין נפש של אשה טוב שהוא יקבל כלים במסגרת של אימון. כמובן שגם בנות טוב שתלכנה לאימון.
אין מה להפסיד, רק להרוויח מזה.
וגם אם יש לה בעיה ואתה רוצה את הקשר הזה, אימון יכול לעזור לך לגשר על הבעיה ולתת לך כלים איך לעזור לה לרפא את הבעיה שלה , וכמובן טוב שגם היא תלך לאימון (השאלה אם נכון לומר לה). ואולי הבעיה לא אצלך ולא אצלה אלא בקשר ביניכם,ואז אימון יכול לתת כלים לפתור את הבעיה.
בסוף על כל בעיה שלך/שלה , שיח כנה ורגיש ביניכם הוא הכי טוב. ואימון עוזר לך לתת כלים לעצמך לשיח יעיל כזה
ב ד י ו קכְּקֶדֶם
לך לטיפול!צדיק יסוד עלום
לא יפה להגיד לו את זה הוא בן אדם טוביוני.ו.
ראה תגובתי מעל זוקעלעברימבאר
הי, "מי הבעיה" זה לא גישה בוגרת🤔הרמוניה
מאמצים זה חשוב אבל איך תדע שאתה מתאמץ בכיוון הנכון?
זה דבר שהרבה פעמים מביא זוגות לתסכול כי כל אחד בטוח שהוא נותן מעצמו מלא והוא באמת נותן רק שהוא מסתכל מהתפיסה שלו וזה בכלל לא מה שהשני צריך ממנו...
אגב, מכירה זוג שהם נשואים והולכים לטיפול זוגי אחת לשנה מבחינתם כמו שעושים טסט לרכב וזה גאוני בעיניי
אם מה שאת מתארת היה הבעיהצדיק יסוד עלום
אני חושב שאם אתה מתייחס לזה כ"בעיה"קעלעברימבאר
במקום להתייחס לזה כבעיה שצריך לרפא בטיפול, תתייחס לזה כאתגר שמזמן לך לרכוש כלים לזוגיות טובה יותר
מדוע הנך פדגוג 😑צדיק יסוד עלום
שני אנשים נפגשים. אחד משקיע מאוד בקשר ואחד פסיבי ומשועמם.
האם זו בעיה? האם שני האנשים זקוקים להדרכה ושיפור?
לא יותר הגיוני להגיד שזה לא יפה מצידו/ה של זה שפחות משקיע ושהבחור שיותר השקיע צריך לשמור על עצמו ולא לכלות את רצונו ותקוותיו על אבן שאין לה הופכין?
וכמובן שאם תגיד שעצם ההשקעה יכולה להיות הבעייתית תוסיף שמן למדורת הפדגוגיה. נכון שזה עלול לקרות אבל כרגע זה לא המקרה 💁🏻♂️
בפועל היא עברה תהליך עם עצמה והתחזקה. אבל המעמד הזה שבו זה לא הדדי לא פשוט לי.
אימון יכול לתת לך כלים להתמודד עם זה.קעלעברימבאר
אנחנו לא מחפשים "מי פה צודק/אשם בסיפור" , אלא "מה הכלים שניתן לקבל כדי להטיב עם הקשר" כמובן בהנחה שאתה מעוניין בקשר.
וכמובן שיח כנה ורגיש ביניכם על זה הוא הכי טוב.
כמובן אם אתה מרגיש שהיא ממש מנצלת אותך מתוך רוע לב זה סיפור אחר
חחחהרמוניה
אז לא הבנתי ממך מה הבעיה.
ולמה זה נשמע שאתה היחיד שמתאמץ בקשר...?
לא יודע אם אני היחיד שמתאמץצדיק יסוד עלום
ובבירור אני גם חווה פחד ולחץ מבנות קודמות שההיכרות איתן הלכה בנתיב דומה
שבו להרגשתי הן היו פסיביות ומשועממות ואני הייתי מסור ומשקיע, ובשלב מסוים הן פשוט חתכו
עכשיו זה לא בדיוק ככה והיא טובה מהן בהרבה, אבל הצורך שלי בנוכחות של הצד השני משמעותי. לא כיף להרגיש שהקשר הוא עליי ולא גם עליה. אני מרגיש כאילו היא קרובה ללהחליט להיפרד, ולא יודע לענות לעצמי איך היא תרגיש אם אני אגיד לה שאני רוצה להיפרד. אם היא תהיה אדישה או לא תושפע מזה אין לי כוח להתאמץ עוד. אני חייב לדעת שהיא רואה בי משהו טוב....
נכון...הרמוניה
וואי מבינה ממש את הצורך בהדדיות, זה חובה...
השאלה אם זה מתפתח לאט... מעניין איך היא רואה את זה. לפעמים הכל טוב חוץ ממשהו אחד קטן שחוסם. אין סיכוי שתדברו על זה? יכולת של זוג לדבר פתוח אחד עם השני זה מרכיב מאד חשוב.
אני לא באמת חושבת שיש לי משהו לייעץ לך שלא חשבת עליו כבר אבל בכ"ז... ואולי כן הייתי מנסה לקחת עמדה פסיבית יותר ולראות אם זה גורם לה להביע עניין יותר.

