עבר עריכה על ידי אמאשוני בתאריך י"ב באלול תשפ"ה 16:26
בגיל הזה הם לא יודעים לארגן את המשימה, הם צריכים דברים ספציפיים.
אחד אוסף כביסה מלוכלכת, השני מסדר את כל הנעליים בארון וכזה.
אני גם עושה איתם יחד.
משאירה לסוף בערימות מסודרות את הדברים האישיים שהם צריכים להחליט איפה הם רוצים להניח והם לוקחים.
בעיקרון תול כדי ההתנהלות השוטפת אני אומרת לכם למשל מסיימים שיעורים, אני אומרת להכניס לתיק.
הם מורידים נעליים בסלון אני אומרת לקחת לחדר.
מסתרקים, אני אומרת להחזיר את המברשת למקום.
אין שום ויכוח, אבל גם אין הפנמה מיידית, פשוט אומרים ומתזכרים כמה שצריך עד שהם מפנימים.
בנוסף זה ממש תלוי באופי,
זה הגיל שמתחילים לפתח יכולות שונוצ מילד לילד.
יש ילדים בגיל הזה שהם מסודרים ונקיים מעצמם, ויש ילדים שלא.
יש גם ילדים עם קשב וריכוז שבכלל זה סיפור אחר.
לגבי עזרה בבית,
חשוב להתאים לכל ילד את העזרה שמתאימה לו.
יש מלא סוגי עזרות.
נגיד יש לי ילדה שיכולה לאסוף כל יום את אח שלה, אבל לא מסוגלת לסדר את הבית.
יש לי ילדה שממש טובה לפתור בעיות ולא נגעלת מדברים אז היא מפנת הג'וקים של המשפחה, אבל קשה לה בדברים פיזיים כמו לשטוף כלים,
לעומת זאת בן ה4 ממש טוב בלשטוף כלים ולשים דברים במקום ואפילו מעלה קניות מהאוטו ופחות טוב בדברים אחרים.
כשהמשימה מותאמת לאותו ילד יותר קל לשתף פעולה והם נהנים מהמחמאות גם.
בעיני חשוב אווירה נעימה ומשחקית ולא משימתית, מלחיצה או מבאסת.
אפשר גם לכתוב להם פתק ולתלות על המקרר (בסגנון פתק מעשים טובים ששולחים לגן)
פעם עלה פה הסבר על איך למצוא את הנקודה הפנימית שמניעה לפעולה.
@אוהבת את השבת
יש לך מושג על מה אני מדברת?