מעון עם צוות לא שומר תורה ומצוות..הילושש

היי לכן, 

 

מחפשת המון זמן מסגרת לילדה בת 1.5 שהייתה איתנו בבית עד עכשיו.. אנחנו עובדים אבל עושים משמרות כזה.. 

וברוך ה' הצלחנו שנה וחצי ככה, 

אבל מרגישים שנהיה ממש קשה, 

וגם העבודה שלי כבר לא מאפשרת את היומיים מהבית שהיו לי עד עכשיו.. 

אז הגיע הזמן.. ובלי קשר, הילדה שלי ממש זקוקה לחברה- אני רואה את זה עליה. משעמם לה בבית.. 

 

האזור שלנו לא משהו מבחינת מסגרת לגילאים האלה במיוחד לדתיים. 

וכבר שנה ומשהו שאני עוברת ליד מעון, שנחשב באזור שלנו , בדרך לילד הגדול .. ממש מרחק של דקה.. 

מבחינת נוחות- יהיה לי נוח מאוד (!) 

אבל ממש ממש חוששת מבחינת הצוות- צוות חילוני. חלק מהמטפלות לא בטוח יהודיות...  בכיתה שבגיל של הבת שלי אחת מאזרבאג'אן (שאלתי..)  

 

ממש מלחיץ. 

לא יודעת למה זה עושה לי פחד. 

ואני לא יודעת האם להתעלם מהחששות כי הכל בסדר.. 

אני מכירה 2 אימהות דתיות שהילדים שלהן שם.. ועוד כמה בודדות דתיות/חרדיות שאני רואה אותן מוציאות את הילדים מהמעון.. 

 

בדקתי והבנתי שההנהלה- חרדיות. 

האוכל- בד"ץ. 

חוגגים חגי ישראל. 

 

אבל משהו מלחיץ אותי. 

 

לגיטימי? 

הייתן מכניסות? 

 

אולי תפרטי ממה הפחד בעצם? שיקרה מה?ירושלמית במקור
ברור שהייתי מכניסהאמאשוני

מה הבעיה במטפלת אזארית? גם אם לדעתך היא לא יהודיה, הם אנשים מקסימים אוהבי ישראל לגמרי.

גם זה לא שהיא תלך עם צלב או משהו כזה במקום עבודה עם הנהלה חרדית.

את יכולה לבקש פגישה עם מנהלת המעון ובכלל להסתובב ולהתרשם מהאווירה.


במעון החילוני של הבן שלי לפני יותר מעשור, הייתה מטפלת שכולה קעקועים פירסינגים וזה.. שמחתי שהיא לא מטפלת של הבן שלי, אחרי כמה זמן כשהכרתי כמה נשמה מדהימה היא, הצטערתי שהיא לא מטפלת שלו וקצת כעסתי על עצמי על הסטיגמות.


בקיצור, כן הייתי הולכת להתרשם (זה תמיד מומלץ) אבל בגדול לגמרי הייתי שולחת.


ממש מבינה אותך, אין כמו ידיים יהודיות שיגדלוממתקית

את הילדים שלנו.
זה משהו מעבר, באנרגיות, באוויר.
יכול להיות שהן הכי חמות וטובות ומושלמות בעולם.
אבל מבינה אותך, כי גם לי היה מפריע, אבל לא בטוחה שהייתי נמנעת מלרשות את הילדה שלי לשם, בפרט שהכל כשר שם. יש עוד דתיות ששמות שם.
זה בסדר, בלי קשר כדאי לראות שהמעון טוב.

אני לא הייתי עושה את זהרקאני

לא מרגיש לי נכון

הייתי מחפשת מטפלת פרטית עם מלא המלצות

אם המעון עצמו דתיהשם שלי

והמטפלות מכבדות את הכללים, אז זה בסדר.

אולי באידיאל עדיף מטפלות דתיות, אבל כנראה זה מה שיש.


גם אצלינו, מעון בישוב דתי, יש מטפלות לא דתיות ויש מטפלת לא יהודיה.

לבעלי הפריע שלהן שלו תהיה מטפלת לא יהודיה, אבל הוא השלים עם זה.

חד משמעית כןבוקר אור
אם המנהלת חרדית הייתי מדברת איתהלומדת כעת

האוכל הכשר זה גם משמעותי מאוד


המטפלות נעימות לילדים?

יש אווירה טובה בצוות?

השפה של הצוות עדינה או גסה?

הצוות קבוע או משתנה כל יומיים?


הייתי בודקת כמובן עם הורים ששולחים לשם אבל גם עם ההנהלה אם המנהלת נשמעת לך אמינה...

לא היה מפריע לי בכלל. הם לא בגיל של תכניםPandi99
זה גיל שהכי סופג ערכים, כבר מגיל לידהממתקית

הגיל הכי קריטי לדעתי וגם לפי מה שאני רואה ושומעת...
תיזכרי בסיפור השואה הנפוץ על הילדים מהמנזר שישר זיהו "שמע ישראל" כשאמרו להם בקטנותם

ועוד סיפורים דומים. 

 

כי זה היה החינוך מהביתזמינה

הלוואי וכל הילדים שגדלו בבתי ספר דתיים ובתלמודי תורה היו ממשיכים את הדרך...🙏🏻

אני מאוד מאמינה בחינוך מהבית.

לא אשלח לכתחילה למקומות מורכבים

אבל יש מצוקה ארצית ויש מקומות שמתחילים להרגיש זאת כעת.

בלי קשר חשוב להשקיע בחינוך שלנו בבית כי גם במקומות "שמורים" יש בעיות מאוד לא פשוטות, ואולי זה קורה דווקא בגלל שהורים סומכים מידי על המערכת..


מקווה מאוד שדברים יראו אחרת בהמשך..

נכון חינוך מהביתממתקית

קל וחומר למשל במעון שהם אשכרה יותר שעות שם מאשר בביתתת.
אגב, דעתי לכותבת הייתה(כתבתי למעלה) כן לרשום למעון עם לא יהודיות, זה לא כזה נורא.
רק רציתי לחדד שערכים סופגים כבר בגיל כזה, והרבה שחזרו בשאלה, ואז התחזקו בשנית מספרים שהיה ניצוץ יהודי שהזכיר להם משהו...ובעולם המבולבל שלנו לכי תדעי מאיפה הניצוץ הזה יגיע.

גם שלי עם מטפלות ערביותים...

תבדקי שמטפלים טוב בילדה, זה מה שחשוב. וזה נכון בלי קשר ליהודיות/לא יהודיות, דתיות/לא דתיות
חוגגים חגי ישראל, אוכל כשר, לא רואה בעיה ערכית מבחינת החינוך בגיל כזה

וואורקאני

אני באמת לא מבינה איך אפשר

כנראה אנחנו רואות את הדברים אחרת

מבחינתי הנפש של ילד יהודי היא דבר כל כך יקר ועדין

שאני לא אתן למישהו שהוא לא יהודי לטפל בו

לא דתי זה בסימן שאלה

אבל ערביות זה מוגזם בעיניי

הם האויב שלי פה

לא סתם לא יהודים

יש מחסור ארצי במטפלות וסייעותזמינה

ובכלל מחסור באנשי חינוך

יש מחסור בגננות ובמורים

יש מנהלים שנאלצים לקחת מורה מהמגזר הערבי ללמד תנ"ך, אומנם זה מקומות חילוניים, אך גם הם מרגישים לא בנוח עם זה


ויצא לי להתקל בגנים דתיים עם מטפלות ערביות.

ברגע שבחברה הישראלית מעודדים יותר ויותר ללכת לאקדמיה במיוחד למקצועות שנחשבים "מכניסים" יש לזה מחיר...

בחיים לא הייתי שולחת לערביות!112233445566
הרבה מהמעונות לידנו ככהים...

גרים בירושלים... גני עירייה יהיו בגנים דתיים.

תסתכלי על מקרי ההתעללות שפורסמו בשנים האחרונות, מי היו המתעללים?...

זה לא תירוץ מספיק טובשירה_11

כאילו לא למדנו לקח


זה לא כזה מופרך, את יודעת…

תבוא אחת המטפלות אחרי ששמעה כמה שיעורי הסתה טובים, וגם בלי זה, היא לא מחבבת את התינוקות נקודה

היא לא תתנהג אליהם יפה או בחמלה

לא יודעת איך עוד עושים דברים כאלה

אין בהם אמונה

חיות אדם


בעיניי כל יום זה נס

שמת מקליט לפחות? 

מפחיד אותי טירוווףףףשוקולד פרה.

אצלנו המעון הוא מול כפר ערבי, והייתי משגעת את המוקד מרוב שלא הרגשתי בטוחה.

אז להביא ערבייה שתטפל בבן שלי??

אני יודעת שזה נפוץ, כי גם לחברה שלי בכפר יונה אותו סיפור, אבל זה הזוי.

מה עוד לא למדנו מהשביעי באוקטובר? מעון זה המקום הכי רגיש שיש... תינוקות, אין שומר, בלי גבר אחד.


אולי את במקום שיותר רגוע עם זה... אני ממש לא מבינה איך מאפשרים דבגים כאלה

מה עם הגילאים הגדולים יותר?דיאן ד.

יש אצלכם מסגרות דתיות?

 

אם לא, מה תעשו?

 

במקומכם הייתי שוקלת לעבור.

לא חושבת שהייתי מפקידה את התינוק/ת שלי בידיים של מישהי לא יהודיה או לא שומרת תורה ומצוות.

לא הייתי מכניסה.איזמרגד1
הייתי מכניסהמקקה

רוב הסייעות בגנים הדתיים פה בעיר לא דתיות. חלקן מסורתיות.

יש גם סייעות ערביות, וזה היה מפריע לי. אבל כי זה נוכח לילדים בלבוש וכו

הסייעת שעבדה איתי שהיא אוראינית הייתה הגי מקסימה שהכרתי לילדים. הלואי על כל אחד בעולם סייעת כזו

ממליצה לא לשפוט לפי מבט שטחי...

אני לא הכנסתיSeven

יש לי מעון ממול הבית ואני נוסעת לאיזור אחר בעיר כל בןקר בשביל המסגרות הדתיות

זה עניין שמבחינתי שווה השקעה

לא יודעת מה הייתי עושהנירה22

אבל סתם יכולה לתת לך דוגמאות בעייתיות שהיו אצלנו עם צוות לא דתי:

א. לבן של אחת המטפלות היה יומולדת, ונשאר מהעוגה, אז היא הביאה וחילקה לילדים

ב. אחת המטפלות התחתנה בהריון מתקדם. אולי בגיל שנה וחצי הילדה לא מבינה, אבל בסוף שנה היא כבר תהיה הרבה יותר גדולה.


יש לכם רב שאפשר להתייעץ איתו?

גם בגיל שנתיים וחצי ילדה לא תדע מה זה אומר😅Pandi99
לגבי המטפלת- אם המעון בהנהלה חרדית מן הסתם יש להם לזה נהלים על כיבוד מהבית
גם אם היא לא תשאל-יש לה אח גדול שישאלנירה22
וגם אצלנו היתה מנהלת חרדית, ועדיין זה קרה.
אבל מאיפה הילדה יודעת אם היא התחתנה או לא?ממתקית

כאילו באמת מה היא מבינה בגיל הזה?

פרסמו הזמנה על דלת הגן לחתונה שלהנירה22

כשהיא היתה ממש בסוף ההריון.

כמו שכתבתי, גם אם היא לא מבינה האח הגדול שלה בטח מבין

תלוי באיזה גיל.. לדעתי רוב הילדים לפני גיל 10 לפחוטארקו

לא יקשרו ברמה כזו

כן אם היא הייתה יולדת לפני החתונה

הייתי מכניסהשמש בשמיים

הבן שלי השנה במשפחתון אצל מטפלת לא דתיה (כנראה דתלשי"ת) ושנה שעברה הוא היה אצל ידישע מאמע כזאת, וזה מבאס אותי ההבדל, שנה שעברה כשהמטפלת הייתה מקלפת לו בננה היא הייתה מגישה לו ואומרת "בורא פרי האדמה", היא הייתה מתפללת איתם, שרה שירי קודש וכו'. ואז הוא עוד לא דיבר. השנה הוא כבר ממש מדבר ועד סוף השנה בוודאי הוא יבין ויקלוט תכנים פשוטים חבל לי ממש שהוא לא יקבל את התכנים שאני הייתי רוצה, אבל לא מאמינה שהוא יקבל תכנים בעייתיים, סה"כ ילד בן שנתיים, מה כבר היא תלמד אותו? קולות של חיות? 

ביררתי על הכשרות של האוכל אצלה וזהו.

ואני אדע שבבית אני צריכה להכניס לו את היידישקייט, אז התחלתי כמו המטפלת של שנה שעברה, להגיד לו ברכות וכאלה דברים, כשהוא יגדל יותר אז אשתדל להתפלל איתו בבוקר בשבת כמו עם האח הגדול שלו. זה בעיקר כדי לחבב עליו וליצור לו הרגלים, בסוף הוא עדיין תינוק.

השאלה מה הנהלים של המקוםזמינה

אם הנהלים ברורים בענייני כשרות (לא מביאים שום דבר מהבית) חגים וכאלה אז לכאורה לא אמורה להיות בעיה


מה עושים יהודים בחו"ל? ישנם מקומות  שהמורים למקצועות חול הם גויים

אבל ברור שהנהלים נשמרים

הייתי שואלת את המנהלת אם הם יהודיותתוהה לעצמיאחרונה
פר לי היה מפריע שמטפלות התינוקת שלי גויות..
דיבור במילים לא יפות ועוד משושירה_11

הבת שלי בת 3 וחצי

יש לה ילד בגן שלא מדבר וואוו

יום אחד היא באה אליי ואמרה לי שהוא אמר לה "מטומטמת"

מאז היא משתמשת בזה לפעמים

בפעם הראשונה נדהמתיייייי ואמרתי לה שאני ישטוף לה את הפה עם סבון כי הוא מלוכלך היא נבהלה ממש ובכתה חשבתי שזה יעזור

בפעם השניה זה כבר פחות הפחיד אותה

לא מקובל עליי בשום צורה הדיבור הזה


יש לה שטויות של ילדים שהיא אומרת לי "את פיפי" וצוחקת 😂🤦🏻‍♀️ אז אני אומרת חה שככה לא מדברים אבל לא עושה מזה עניין.


ועוד דבר

היא כל היום רוצה מתוקקק 😫😫😫 אין לה גבולות של מתוק

ולפני שתגידו לי שככה כל ילד אני אענה לכן שממש לא, זה מוגזם וזה אובר

וגם כשאני מביאה לה זה אפפם לא מספיק

היא לא רעבה

אבל מה שקורה בפועל זה שהיא כך היום מבקשת ואני כל היום מגבילה וכל היום מדברים על אוכל ומה אסור ומה מותר

לא רוצה שיהיה אישיו סביב אוכל


מתוסכלת מזה כבר 

בקשר למתוק הייתי מציעה פירותפצלושון
זה טבעי טעים ובריא ומבחינתי לאכול כמה שרוצים

אצלנו בכל מקרה כמעט אין ממתקים אז זה יותר קל, אבל מאמינה שילדה יכולה להתרגל ולשמוח בזה

היא מאוד מאוד אווהבת פירותשירה_11

כשאני אומרת ממתקים אני מתכוונת לשלוק בייגלה בסקוויט, זה המקסימום שיש אצלינו אני לא מכניסה ממתקים הביתה.

הכי קשה זה בשבת אצל המשפחה, אבל גם אצלינו בבית, עם עוגיות שאנ מכינה וכו 

על המתוקיראת גאולה

אני מבינה על מה את מדברת, יש ילדים להוטים למתוק.

לדעתי יש שתי אפשרויות, אפשרות אחת להוציא את הממתקים מסל האופציות. פשוט אין בבית / יש רק בשבת / רק בימי הולדת.

אפשרות שניה, אם מבחינתך זה כן לגיטימי לקבל קצת מתוק, להחליט על עיתוי וכמות קבועה, ולהינעל רק על זה. עדיף לא אחרי האוכל. למשל, בשעה 4 מקבלים 2 עוגיות, או כשחוזרים מהגן מקבלים איגלו, או אחרי אמבטיה מקבלים קובית שוקולד או בבוקר אוכלים עוגה... מה שמקובל עליך. עדיף לא אחרי האוכל כדי שתאכל טוב ולא תמהר להכריז שסיימה בשביל הממתק.

שתי האפשרויות האלו מונעות דיונים בנושא, כי זה משפט קצר ברור, עם זמנים ומשמעות שהיא מסוגלת להבין.


לגבי הדיבור, האמת אני שמתי לב שכמה שפחות מתייחסים זה עובר להם וזהו. דווקא אם מתייחסים ועושים עניין, גם אם בחומרה, זה נראה להם מגניב לבדוק שוב את הסיטואציה. כמה שיותר להגיב ביובש, אפשר כמובן לומר 'זו מילה לא נעימה, אנחנו לא רוצים ללכלך את הפה שלנו במילים לא יפות' אבל זהו. לכי תדעי, אולי היא נורא מסתקרנת איך מרגיש פה מלוכלך אז היא צריכה לנסות את זה כדי לבדוק? כמה שפחות עושים מזה עסק, זה יפסיק מעצמו.

כתבת יפה אני אנסה את מה שאמרת בע"ה תודה!!שירה_11
יש משפט בחינוך: כל דבר שנעצים- יגדלמעיין34

אם תכעסי ותעשי סיפור ממילה לא נקיה- היא תמשיך ותנסה כי ככה זכתה ליחס שלך

אם תביאי לה יחס מינימלי להתנהגות שלילית , ובמקביל את תרימי ותעצימי כשהיא מדברת יפה ובנועם או בכללי כל התנהגות טובה- הטוב ימשיך


קל לדבר וקשה ליישם, עבורי לפחות. אני צורחת כשהם מגזימים 🙈

חחחחשירה_11

הצחקת אותי 

אני בדיוק קוראת אותך וחושבת לעצמי על כמות הפעמים שאני משננת שילד מחפש תשומת לב גם אם היא שלילית

 

אבל ברגע האמת??? המוח ריק פירהההה

ואי לגמריי, חינוך זה קריעת ים סוףמעיין34
לגבי הדיבורכורסא ירוקה
תסתכלי עליה בפרצוף רציני אבל אדיש - "לא מדברים ככה אצלנו בבית." אז למה יוסי אומר? "כי בבית שלו מדברים ככה. בבית שלנו לא מדברים במילים לא יפות"

הממתקים אני ממש מבינה אותך, יש לי גם בן כזה. רמה חריגה של התמכרות למתוק.. למדתי שצריך להחליט על מספר הפעמים המדויק והקבוע בשבוע שהוא מקבל, וכל פעם שמבקש להגיד לו אתה מקבל מתוק בx, y, z. כשיהיה x, בשמחה. ככל שנכנסים לדיונים זה מחרפן אותו יותר

רק לגבי החברטארקו

אני משתדלת לא לענות שבבית שלו ככה(אולי גם עליו כועסים? מאיפה לי לדעת? אולי הוא סתם חרטטן.. )

בדכ עונה משהו כמו "אני לא אמא שלו אני אמא רק שלך ויש לי אחריות רק עלייך ועל הבית שלנו. מה שאחרים עושים- שההורים שלהם יחליטו מה להגיד" במילים כאלה ואחרות.

כשהיא אומרת לי שהוא אומרשירה_11

ארתי לה "אוי ואבוי לו אני כועסת עליו1ף

 

ופתאום שאני כותבת את זה אני מבינה שזה ממש לא קשור ולא מאיים

איזה מאתגר זה חינוך ילדים כמה שתלמדי בסוף תצא טעות

 

אני בכוונה אומרת ככהכורסא ירוקה

יודעת שהרבה מהסביבה שלנו שונה מאיתנו ושהילדים שלי נמשכים לחלק מהדברים שהם רואים בחוץ ולא מתאימים לנו.

אני לא רוצה לתת להם תחושה שיש גבולות אוניברסליים וזה סבבה לפעול מחוץ להם או שאין לי מושג אם יש מישהו שמתנהג אחרת מאיתנו וזו אפשרות רחוקה. ההיפך, אני יודעת שיש אחרים שמתנהגים אחרת, אולי זה קורה הרבה גם, וזה שהם עושים כך וכך לא הופך את זה לטוב. אנחנו אחרים ומתנהגים אחרת.


כמובן לגבי הדבר הספציפי אין לי מושג אם בבית שלהם זה בסדר, אבל לא ממש אכפת לי, אני משתמשת בזה כדי להעביר מסר 

הבנתי.. אני פשוט מאוד מאמינה שזה לא תפקידיטארקו
לחנך אחרים

אז זה המסר שחשוב לי להעביר לילדים שלי- את הילד הזה ההורים שלו יחנכו, בבית שלנו עושים ככה נקודה. מה קורה בבתים אחרים- לא אכפת לי.

גם אני מאמינה בזהכורסא ירוקהאחרונה
אני לא ממפה שהם ילכו לחבר ויגידו לו שזה לא יפה, הפוך, שיבינו שבכל בית מתנהגים שונה אבל זה לא רלוונטי להם,בבית שלנו הכללים שלנו. 
הכנות לטבילהמישהי חדשה:)

שלום לכולן! אני חדשה כאן ושמעתי על המקום הזה מחברה. התחתנתי בשנה האחרונה.


רציתי לשאול, איך אתן מסתדרות עם ההכנות לטבילה? עשיתי את זה כבר כמה פעמים וכל פעם מייאש אותי להתחיל יש יותר מדי פרטים ודברים שצריך לשים לב אליהם, שאין לי כוח…

אמרתי לבעלי היום שכל אישה ששומרת טהרה מגיע לה גן עדן מיד בלי שאלות, על כל מה שהיא חווה בתקופה הזאת…🤦‍♀️


יש עצות למישהי? אשמח לשמוע!

בלי נרווים, (בלי עצבים).נעומית

החישוב שלי הוא כזה (לא יודעת האם נכון הלכתית)

מה אישה עשתה לפני 200 שנה?

הלכה לסופר פראם כדי לקנות את הדבר הספציפי להוריד עור קשה מכף הרגל? הקפידה להשתמש בליפה הכי ממרקת בבית? הקפידה לקנות את המקל הארוך לגב?

התקלחה. במקרה הטוב. הלכה לנהר (לא מקנא בה), חזרה הביתה.

היום אני עושה מקלחת טובה. עוברת כדי לראות שהכל בסדר. לוקח לי 30-40 דקות בד''כ. מהרגע שאני נכנסת למקווה עד שאני בחוץ 10-15 דקות כתלות בעומס במקווה

(יש ארגונים שאפשר יום קודם, ציפורניים, לק וכו').


ואי אהבתי את קו המחשבה!טארקו
גם אצלי ככהפרח חדש

מורידה שיערות וגוזרת ציפורניים

אמבטיה של רבע שעה בערך

משפשת את העור של הרגליים שבישיבה של כמה דקות במים מתרכך ויורד בקלות

מקלחת טובה

מסרקת את השיער תוך כדי שלא יהיו קשרים.

צחצוח שיניים וחוט דנטלי

עיון בכל הגוף וזהו

גג 40 דקות

ובמקוה ציק צאק אם אין תור תוך רבע שעה אני בחוץ

עושה את הרוב יום לפניהמקורית

גזיזת ציפורניים, גבות, שפם, הסרת שיער - יום לפני

ביום המקווה מקלחת טובה, ניקוי טבור ואזניים במקלחת עצמה, צחצוח שיניים, עיון


מה מלחיץ אותך? הנוהל די פשוט וברוראלישבע999

אולי קיבלת בהדרכת כלות מנהגים וחומרות שונות?

מסכימהאנונימית בהו"ל

שווה לבדוק את זה


ולהבין את ההלכה כמו שצריך..


אני אישית קיבלתי הדרכה מהכלה של הרב דוב ליאור והיא נירמלה ואיפסה אותי ואת ההתארגנות ממש.


היום )טוב גם נשואה כמה דקות..( מתארגנת בארבעים דקות גג


תלכי ותשאלי

זה לא אמור להיות מורכב בכלל.

יש לי רשימה של מכון פועה שקיבלתי מהמדריכה שלימישהי חדשה:)

דף A4 עם רשימה ארוכה של כל מה שצריך לעשות… אני עוד לא זוכרת הכל בעצמי.

בסוף זה לא באמת לוקח כל כך הרבה זמן, פשוט לראות את כל הרשימה ההיא, זה מלחיץ…

ואתם פוסקים לפי מכון פועה באמת?טארקו

מי הרב שלכם?

אולי בעלך יכול לתת לו את הרשימה שיסמן מדרג-מה חובה, מה רצוי, מה רק אם נשאר זמן וכח?


כי באמת לא הכל זהה וזה חשוב לדעת.

יכול להיות שיש שם גם דבריל שלא רלוונטים אלייךשמעונה
נגיד עדשות מגע, אבל זה עדיין נראה רשימה ארוכה
ואוסיף עוד משהוטארקו

אותי מדריכת הכלות לימדה שצריך פשוט לעבור על כל הגוף מלמעלה למטה מכל הכיוונים

לא צריך שום רשימה בשביל זה

רק לעבור

ראש- לחפוף, לסרק

פנים-מה שאת מקפידה(בגדןל לרוב הדעות שיערות מחוברות הן לא חציצה). לקנח אף, לצחצח שיניים, לבדוק אוזניים ולהוריד עגילים

חזה, בטן(טבור לפעמים צריך לנקות) גב, ידיים ישבן וכו- לסבן, לשטוף, לעשות עיון שאין חציצות..


וזהו פשוט לעבור על הגוף שלך, בעצמך.

אם עברת על כל הגוף את בע"ה מוכנה לטבילה.

תלמדי מה בדיוק צריך,אונמר

וזה מצטמצם פלאים.

אני הייתי גם כמוך בשנים הראשונות, ואחרי שלמדתי הבנתי שזה לגמרי סתם.

יום לפני מורידה שערות וצפרוניים, נשאר רק להתקלח ולעסור על הגוף שאין כלום.

מקלות אוזניים ושפם קצת זה גם יום לפני.

אין באמת הרבה עשיה.


אבל באמת זה מבהיל בהתחלה. לאט לאט ❣️

תודה על ההרגעה🩷מישהי חדשה:)
בנחת!Sheela

כמו שכתבו פה זה לא אמור לקחת יותר מדי זמן

ולא משהו חריג


בגדול להוריד שערות איפה שאת רגילה, ציפורניים ומקלחת טובה.

אפשר לפצל ליומיים וזה מאד מקל.

לי עוזר אחרי המקלחת לעבור על הגוף מלמעלה עד למטה לוודא שעשיתי הכל- שיער אוזניים עיניים שיניים וכן הלאה.

יש דיון בגמראהשקט הזה

אם אישה שנפלה לנהר נחשב שטבלה או לא. הדיון הוא לגבי האם צריך כוונה בטבילה או לא.

אבל תחשבי שאם יש מקום להגיד שאשה שנפלה, עפ כל הבגדים שלה, בלי לעשות שום הכנה לפני- יכול להיות שנחשב שטבלה אז זה כבר מרגיע קצת.


עכשיו באופן פרקטי- קודם כל ללמוד מחדש את דיני הכנה לטבילה והלכות חציצה. כשלומדים את זה בהדרכת כלות הראש שלנו עסוק בעוד מליון דברים ואנחנו לא עד הסוף קולטות. כשלומדים מחדש פתאום מגלים מה באמת עיקר הדין, מה התווסף וזה מסדר את הראש.


ומצטרפת למה ש @טארקו כתבה.

שימי את הרשימה בצד. תעברי על הגוף מלמעלה למטה.

חפיפה, אוזניים (לנקות את החורים של העגילים אם ככה את נוהגת), פנים נקיות מאיפור. רחיצה של הגוף, הורדת שיערות (אפשר ומומלץ יום לפני.) ציפורניים בידיים וברגליים (גזוזות או נקיות אם את מאריכה).


זהו. לא להשתגע. לא צריך לקחת יותר משעה כולל הכל. רובינו מתקלחות כל יום או כל יומיים. זו לא המציאות שהתקלחו פעם בשבוע אז הצטברו על הגוף לכלוכים שצריך להתאמץ כדי להוריד.


ומציעה גם- לשנות כיוון. אם מתאים לך, אם לא מתחברת- תדפדפי.

את מתכוננת למפגש מחודש עפ בעלך, זמן קצת להשקיע בעצמך.. (אני נגיד בתקופות בלי מקווה מגיעה להורדת שיערות פעם באפעם.. ), אפשר להתפנק באמבטיה כיפית וטובה, אפשר למרוח *אחרי הטבילה* קרמים מפנקים.

במקום צ'ק ליסט מלחיץ- השקעה בעצמי.

במקום לחץ מהיום הזה- ציפייה אליו, ליום שהוא שלי ואני חושבת בו על עצמי ומה עושה לי טוב.


בהצלחה!

חיבוקואני שר

מבינה אותך ממש!

חוץ מעל העצות שנתנו פה לפני,

אני רוצה להגיד לך לנשום אוויר ולדעת שזה הולך ומשתפר.

הניסיון הופך את זה ליותר קל.

זה נהיה יותר מוכר.


ואם הזמן עובר ואת בלחצים גדולים וחרדות, אחרי שהתייעצת עם דמות שתעשה לך סדר מה הכרחי, שתדעי שיש לנשמת תכנית ליווי למי שיש לה חרדות סביב ההלכות...

אבל זה ממש לא חייב להיות המקרה שלך.

זה פשוט סיטואציה שחדשה לך וזה בסדר שלוקח זמן להתרגל.


מזכירה את כל זה גם לעצמי 😅

קודם כל עם הזמן מתרגלים, או נכנסים להריון😄שמעונה
😄וברצינות תעשי רשימה , וחלק מהדברים אפשר לעשות קודם וחלק אפשר באותו יום במקווה...

יש דברים שהם לא עיקר הדין ובעקרון כל ההכנות לא אמורות לקחת כולל הכל שעה....


יש היום מקוואות שיש שם גם רשימה לי זה עושה סדר...   אני חושבת שהגן עדן מגיע על הרצוא ושוב, על המרחק , הקושי, פחות על המקווה עצמו😄תנצלי את הימים האלו , שאת עדיין נשואה טריה. תהני מהמקווה, תקחי לשם איפור ,תתפארי אחרי , תפתיעי את עצמך, תני לעצמך להתפנק ביום כזה ...

עונה לך כבלניתעל הנסאחרונה

בהתחלה זה ממש כמו הר.

אחר כך זה נהיה הרבה יותר פשוט.

מה שאת רגילה ביום יום זה מה שאת צריכה להקפיד עליו+ כמה דברים כמו גזיזת ציפרניים.

השאר זה לא חובה,עור קשה ברגל זה לא חציצה לא חייבים להוריד,שערות הם לא חציצה לא חייב להוריד,

ראוי להוריד אם את מקפידה להוריד אבל לכתחילה זה לא חציצה.לצחצח צריך אבל לא לחפור מעבר זה ראוי ומהודר אך זה לא חציצה.

וענו לך נכון הכוונה לעבור על כל הגוף ולראות שבעצם הכל נקי,שזה בעצם עיון ולהתכוון שזה עיון.

אפשר לפצל את ההכנות ליום יומיים לפני.

העיקר שזה יהיה בנחת ברוגע.

 

ילודה וייסורי מצפוןפילה

הקדמה. בת שלי רבה עם ילדה ממשפחה ענקית. גדולים שם כבר נשואים . אבל כמה בינוניות עוברות גיל ההתבגרות קשה. ואני לא חושבת שזה בגלל גודל המשפחה. העניין הוא שבת שלי כל פעם אומרת - אם לא יודעים לחנך , למה להביא 15 ילדים?

מאוד צורם לי. אין לי 15 ילדים כמובן וכנראה כבר לא יהיה אבל עדיין ממוצע במשפחה דתית זה שבע ולנו יש יותר.

וכל הזמן אני מרגישה סוג של ביקורת סמויה . וגם מתבגרים סוג של מנצלים את הנקודה המספרים שלהם יהיו רק שישה ילדים וכמה הם מסכנים. שאובייקטיבית לא נכון. אני עזרתי בבית לא פחות מהם והיינו רק שניים. אותו דבר בעלי.

גם יחס מהשכנים. עכשיו כבר פחות כי רובם בגיל ההתבגרות. אבל פעם כשהין לי הרבה קטנים, כל פעם שאיזה ילד מהבניין או בניין ליד הרעיש , באו אלי כי ידעו שיש לי הרבה ילדים. גם אם ילד בכלל היה בצבע אחר , חילוני , לא יודעת מה. כאילו הנחת יסוד כזאת שאם ילדים בלי השגחה אז הם באים ממשפחה גדולה ולא שומרים עליהם.

אם 2 ילדים של שכנה חילונית יצאו לבד , אף אחד לא יגיד למה היא ילדה כל כך הרבה ילדים ולא שומרת עליהם. סתם יגידו שהיא לא אחראית .

גם מבחינה כלכלית. אם הורים לקצת ילדים לא נותנים משהו, אז זה נחשב חינוך לפשטות . אם הורים להרבה ילדים , אז זה בגלל שהם עניים ומסכנים הילדים.

כתבת פה בעצם שני נושאיםמתואמת

אחד - היחס של הילדים שלך למשפחות ברוכות ילדים,

השני - היחס של הסביבה למשפחות ברוכות ילדים.


בקשר לעניין השני אין הרבה מה לעשות... אולי רק אם משנים מקום מגורים. (אנחנו גרים בשכונה שבה רוב המשפחות ברוכות ילדים. אנחנו ספציפית גרים בבניין שבו שאר המשפחות מבוגרות יותר ועם פחות ילדים, ובכל זאת אף פעם אין תלונות על הילדים שלנו, פשוט כי זה המקובל פה בסביבה... וגם כי הם שכנים טובים ומתחשבים ב"ה. היו להם רק בקשות ספציפיות וצודקות).


בקשר לעניין הראשון - האם כל הילדים שלך חושבים כך?

יכולה לומר שאני גדלתי במשפחה ברוכה, ותמיד רציתי גם שיהיה לי כך, ואילו האחות שאחריי לא אהבה את זה ותמיד אמרה שלה לא יהיו הרבה ילדים... אז זה לגמרי תלוי באופי, לא ביכולת החינוך של ההורים.

(הילדים שלי בגדול עוד לא לגמרי הביעו רצון ספציפי. כן נראה שטבעי להם שגם להם יהיו משפחות גדולות - שוב, כנראה מכיוון שזה מה שהם מכירים. אמנם יש קרובי משפחה בסגנונות אחרים, אבל עדיין סביבת המגורים משפיעה יותר, כך נראה לי. וכמובן, יש לי עדיין גם ילדים צעירים, אין לדעת מה יחשבו בהמשך)

עונהפילה

לא כל הילדים שלי חושבים ככה. וגם כאלה שכן , יחס שלהם משתנה כל הזמן. לפעמים זו דרך שלהם למרוד . או לסחוט משהו. הם טובים בסחיטה רגשית.

לי אישית לא משנה אם יהיה להם ארבעה ילדים או עשרה , העיקר שיהיו בריאים. 

אם ככה אז הכול בסדר...מתואמת

אולי תנסי להראות להם שזה לא מפעיל אותך - תאמרי להם בדיוק מה שכתבת פה, שאת מתפללת לנכדים בריאים ולא משנה מה יהיה מספרם.

ומן הסתם הם עוד יגיעו לדעתם האמיתית כשיהיו מבוגרים...

אני אומרת לשליהבוקר יעלה

כשתגדלו תעשו מה שתרצו/ בבית שלכם תעשו מה שתרצו..

זאת אומרת שיש להם בחירה חופשית וזה בסדר לא לרצות משפחה גדולה, לא לכל אחד זה מתאים.

אמא שלי הגיעה ממשפחה ברוכה וממש לא רצתה את זה ואנחנו מעט אחים, אני לא אהבתי שאנחנו קצת ורציתי יותר, גם אם לא משפחה גדולה.

מה הנקודה? כל אחד ומה שמתאים לו! אין מה להתרגש. מותר להם לחשוב אחרת. 

לגבי יחס של ילדים למשפחה בה הם גדלים-קנמון

לגבי היחס של הילדים למשפחה הגדולה שלהם-

כותבת מהחוויה שלי:

בסוף, כל אחד צריך להרגיש שיש לו מקום.

כל אחד צריך להרגיש שרואים אותו.

ואצל כל אחד הצורך הזה בא לידי ביטוי בצורה אחרת.

אני באמת מאמינה שכשילד מקבל את המקום הזה לפי הצורך שלו,

זה יהיה רפואה ללב שלו.

וצריך חכמת הלב לעניין.

לדוג'-

נניח משפחה שהבנות רגילות להיות בשותף בבגדים, להחליף ולקחת אחת מהשניה,

ויש בת אחת שזה לא מתאים לה.

היחס יכול להיות: צריך לחנך אותה לחלוק, היא צריכה לעבוד על המידות (ואז להכריח/ לעשות מצפון/ לשכנע וכו')

והיחס יכול להיות: צריך לכבד את הצורך שלה ברכוש אישי משלה, בנפרדות (ואז לתת לה את המקום הזה ולאפשר לה בגדים רק שלה).


 

מאמינה שכאשר ילד מקבל את המקום,

שהוא מרגיש שרואים אותו (גם את הטוב והמיוחד שבו וגם את הצרכים שלו)

הוא לא יהיה בעמדה מתריסה מול המציאות.


 

זו אמת שנכונה לכל ילד בכל גיל ובכל משפחה.

במשפחה גדולה, יש התכנות קצת יותר גדולה שהמקום האישי יכול לפעמים להתפספס (בגלל גודל, בגלל אחים אחרים שדורשים יותר תשומת לב)

ויכול להיות שילד יוציא תסכול בצורת קיטורים על המשפחה כשבעצם זו דרך שלו לומר שהוא מחפש שיראו אותו בתוך המרחב המשפחתי.

וכשהצורך הזה יתמלא, גם בתוך משפחה קטנטנה וגם בתוך משפחה ענקית-יהיה לו טוב.

לי זה נשמע כמואפונה
"ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם"
קודם כל עם השורה האחרונה הכי הזדהיתי.ממתקית

אנחנו גם מעל הממוצע ב"ה
גם מרגישה עיניים כזה בגינה, בבניין...
כל דבר משליכים על זה שאנחנו הרבה ואין תשומת לב לכל ילד.

עם בגדים זה הכי בולט, גם בקרב המשפחה שלי המורחבת.
והאמת? שיחשבו, לא אתחיל לחשוב מה כל אחד חושב.
נכון אני לא יכולה לקחת את הבת ב א' לחוג כי יש לי עוד ילדים, אז היא הולכת לבד ורק עוברת חנייה
ולא יכולה ללכת לסדנאת אימהות של הבן הגדול, כי יש במקביל אסיפת הורים אז אבא הולך לבד וכו...
זה המצב.
 

אני מאמינהבאתי מפעם

שאם את תהיי בביטחון מול הנושא הזה זה לא כ"כ יפעיל אותך,

את אשכרה הבאת הרבה חיים לעולם, מעל הממוצע,

עברת הריונות, לידות, את מגדלת אותם מוסרת את גופך ונפשך עליהם, תעופי על עצמך! זה סימן לגדלות, לא סימן לקטנות!

אם את בינך לבין עצמך תהיי עם מצפון שמסכנים שאיםמלי מספיק זמן לכל אחד , אוי מסכנים שהבגדים שלהם תמיד משומשים מאח אחר, אוי מסכנים ש... ווטאבר, אז המשפטים האלו מערערים אותך.

פעם ילדה מתבגרת אמרה לאבא שלה- למה להביא כ"כ הרבה ילדים? מה הקטע? ובא שלה אמר לה - תסתכלי פה על כולם, היה אפשר לוותר על מישהו? וזהו, השתתקה. 

האמת שמה שהאבא הזה עשה הוא קצת מסוכןמתואמת
אני לגמרי יכולה לראות חלק מהילדים שלי אומרים בשעת כעס על מי הם היו מוותרים מבין האחים שלהם🤭
חשבתי שזה רק אצלי 🫣דיאט ספרייט

בחיים לא שאלתי אותם דבר כזה, כי הם גם ככה אומרים ביוזמתם שכמה מהאחים שלהם צריכים לעבור דירה

(לפעמים הם שואלים אותי בקול רם למה הייתי חייבת לאמץ את אחד האחים)

הם כמובן אומרים את זה בחצי צחוקמתואמת
כלומר, כשהם אומרים את זה הם מתכוונים ברצינות, אבל אל תדון אדם בשעת כעסו... הם אומרים את בעת כעס על האח, אבל רגע אחר כך כשהם שוכחים מהכעס הם מסוגלים לעשות יחד דברים כיפיים שאפשר רק בין אחים (ב"ה אין כעס תמידי בין שני אחים מסוימים. כשיש את זה - ואני יודעת את זה מניסיון אישי לצערי - זה באמת בלתי אפשרי...)
וואואילו מילים יפות ומדויקות.ממתקית
איזו תגובה מדהימהלומדת כעת
ממש נותן כוח
תגובה אולי קצת שונה, מהצד של הבת למשפחה ברוכהקנמון

משתפת מהמקום שלי כבכורה למשפחה בה מספר דו ספרתי של ילדים-

באמת עזרתי בבית הרבה. מאוד מאוד. ברמה בעיני שהיא לא פרופורציונלית לבת בבית.

ואיכשהו, באיזה קטע מוזר, ההורים שלי לא כ''כ הודו על עזרה בבית.

פעם, ברגע של גילוי לב, אמא שלי שיתפה אותי, שאם היא אומרת לנו תודה היא מודה שעזרתי והיא כאילו לא רוצה להיות בעמדה של מוקירת תודה אלא בעמדה שככה זה צריך להיות וזו החובה שלנו לעזור.  (לא יודעת אם הצלחתי להסביר- היא לא רצתה בגדול להרגיש מצפון כלפי העזרה שלנו ואמירת תודה, מבחינתה, נותנת פתח לתחושה שעשינו לה טובה). וזה מוזר כי גם מי שעושה את תפקידו המוצהר-בעיני צריך להודות לו.

עם השנים עלתה בי תחושה קשה של ניצול בהקשרים מסוימים (תוסיפו אופי מרצה, קושי בשימת גבולות.. היו לי אחים שהצליחו להציב גבול. אני לא.

היו גם מניפולציות רגשיות למיניהן- כמו אחרי שטענתי על עומס למול אחיות אחרות אז ה'עונש' שקיבלתי זה שלא הרשו לי לעזור בבית. בכעס. בהטחה. זה היה לא נעים וכמובן שבתגובה התחננתי לעזור..)

לא אפרט פה דוגמאות מחשש לאאוטינג אבל באמת-

המינון לא היה נכון.

ובעיקר היחס לא היה נכון- ילד (בעיני) צריך להיות *שותף* בבית. ילד לא צריך להחזיק אחריות של ניהול הבית.

עוד דברים קשורים- הרבה אמירות של אמא שלי שבשביל גידול הילדים היא פספסה הזדמנויות בקריירה (והיא עובדת הרבה מאוד בחוץ. והגיינה להישגים ותפקידים.. היא ממש לא עקרת בית). אמירות של ייסורי מצפון כמו שאנחנו צריכים להיות אסירי תודה על ההורות שלה. אבל, היי! את בחרת ללדת וללדת!!

(צריכה להיות הכרת הטוב של ילד להורה אבל לא מצפון ולא תחושות שבגללו פספסו)

האמת שבתורה נערה היה נחמד ה'שבט' שהיינו. אחרי שנישאנו נהיה קשה- כמעט לא היתה שבת שאפשר היה להגיע להורים ולהרגיש בית. תמיד זה היה עם עוד אחים והרגיש 'סניף' ענק.

כשבקשנו להגיע לבד (כלומר להיות בשבת עם עוד שישה אחים רווקים, כן? זה לא לבד לבד) ההורים לא הסכימו כי חשוב להם הגיבוש המשפחתי. ולכן שנגיע עם עוד זוגות. (ומה עם הרצון שלנו? מה עם להרגיש "ילד"?)

זה ב''ה השתנה.

בגדול הרבה פעמים שהאינדבדואל במשפחה הלך לאיבוד.

כמובן היו גם מלא רגעים יפים וכיף וגיבוש ותחושת עוצמה של משפחה גדולה. וכל מיני מצבים שהשקיעו בי כשהייתי צריכה..

אבל מה שפירטתי פה (ואמאלה מרגישה חשופה) זה כדי לתת איזושהי תמונה של מציאות שעלולה לגרום לתסכול ומרמור של הילדים.

גם אצלי בבית- הילדים עוזרים. ברור. גם אני חושבת שילד הוא חלק מהמערך המשפחתי ולכן שותף בזכויות ובחובות.

אבל הגישה שלי לזה שונה.

אני אומרת הרבה תודה. הרבה משבחת. גם גוערת כמובן כשצריך..(;

משתדלת לזכור שזה שהם הילדים ואנחנו המבוגרים זה משליך גם על הדרישה מאיתנו ועל האחריות שלנו (ולא רק על הזכות שלנו לקבוע ולהחליט).

בעיקר בעיקר משמעותי לי לזכור שהבחירה להוליד אותם היתה שלי בלבד (ושל בעלי)

ואם כמות מסוימת של ילדים או מציאות מסוימת (אצלי אין הרבה ילדים אבל אלו שיש צפופים מאוד) יוצרת איזשהו עומס או קושי או מחיר- זה שלי..


עוד משהו בעניין- ההורים שלי היו הרבה עושים לעצמם דברים. שזה נהדר זוגית. אבל כילדים הרבה הרגשנו בתחום ה''חובה'' בלי ההנאה.

היתה נפרדות לחלוטין. וזה יצר תסכול.

(תחשבי, לדוגמא- הם היו יוצאים מלא לנופש. המוו. ואני, גם לא בנופש וגם *תמיד מחוייבת*  לעשות בייביסיטר על כולם ועוד לחטוף על הראש שאני לא עושה את זה בלב שלם.)

אנחנו בבית שבנינו משתדלים שהילדים יקבלו מאיתנו הרגשה שגם הם בחלקים של ההנאה.

אתן דוגמא-

יום נישואין של ההורים שלי היה יום שהיינו צריכים להרים להם.

יום נישואין שלנו- הוא "יום הולדת של המשפחה". המסר לילדים הוא: בזכות שהתחתנו- יש לנו אתכם! זה לא סותר שהילדים גם מכינים לנו הפתעה (לרוב בעלי נותן להם סכום כסף שיקנו מתנה ומחנכים אותם גם לנתינה) אבל זה בא אצלם בשמחה ואהבה *ותחושת חיבור*. כי האירוע הזה שייך גם להם..

אני מרגישה שיש לי עוד המון מה לכתוב ועוד מיליון דוגמאות

(גילוי נאות הייתי בטיפול על הנושא הזה, ב'ה עזר אבל כמובן שמצריך עבודה תמידית)


השורה התחתונה שאני באה לכתוב-

ילדים יכולים להיות מתוסכלים גם במשפחה של שני ילדים.

[ובאמת חלק מהדוגמאות שנתתי יכלו להתרחש גם במשפחה קטנה.

אבל אין ספק שהגודל של המשפחה שלי הוסיף משמעותית לעומס.

(למשל- אם היו אחרי 2 אחים והיה מצופה ממני להיות בייביסיטר שלהם, זה היה מסתיים אחרי תקופה יחסית קצרה, כשגדלו.

אבל לי היו שנים שנים שנים של מחוייבות לבייביסיטר על עוד ועוד אחים שנולדו)]

ואולי באמת הם נתלים בטענה של "משפחה גדולה" סתם כמשהו להיאחז בו (כמו שכתבת בכל מיני דוגמאות שאפשר לתת כותרות שונות לאותו מקרה)

ורוב התגובות פה היו לא להתייחס ולדעת שילדים לפעמים באנטי וכו..

ויכול להיות שזה סתם ושזה פינוק או עין קשה על המציאות

אבל

בשביל הסיכוי שזה לא סתם

חשפתי כאן מעט מהחוויה שלי (אני מעל 40. תראי כמה שנים זה מלווה אותי. וככל שאני יותר שנים אמא יש דברים שיותר כואבים לי ביחס לילדה שהייתי)

כדי לומר- שווה לעשות בדק בית.

לראות אם המינון של העזרה שלהם בבית הוא תקין,

לראות את החוויה הילדית מהעיניים שלהם,

ובעיקר לראות מה השדר הסמוי שהם מקבלים (ביחס לתפקיד שלהם, ביחס לאחריות שלהם, ביחס לשמחה *שלכם* במשפחה הגדולה למול אולי שדר של "עול",

האם הם מרגישים שהבחירה שלכם במשפחה גדולה היא זכות גם עבורם או בעיקר עול עומס *עליהם*)


את נשמעת אמא קשובה ורגישה

חיבוק וברכת השם עליך!


מסכימה עם הגישה שלךזוית חדשה
תודה על כל מה שכתבת!מתואמת

נתת לי הרבה נקודות לחשוב עליהן, על המינון הנכון בין בקשת עזרה לבין אי ניצול.

(האמת שאת העניין של לא לומר תודה אני מכירה מחמותי - מהכיוון ההפוך. היא לא אוהבת שאנחנו מודים לה על מה שהיא עושה בשבילנו, כי מבחינתה היא "מחויבת" לעשות זאת בשבילנו. אנחנו לעומת זאת מחנכים לומר תודה גם כי זה חשוב לנפש. וכמובן, גם אנחנו משתדלים להודות לילדים שלנו על מה שהם עושים...)

וואורקאני

כתבת ממש יפה

אני רק חייבת להגיד שהמון ממה שתיארת אני גם חוויתי

לא הכל, אבל הרבה מאוד

ולא באתי ממשפחה מרובת ילדים

משפחה ממוצעת לגמרי

זה תלוי המון בגישה ובאופי של ההורים

וואו את מתארת חוויה קשוחהאמונה :)

חיבוק גדול

והתחברתי מאוד לגישה שלך, במיוחד על היום נישואין שהוא יומולדת של המשפחה...

לא יודעת אם זה מעודד אבל נשמע שהילדים שלך הרוויחו אמא מיוחדת מהחוויה הקשוחה הזו

חיבוק על חוויהפילה
אבל אני כנראה ההפך מאמא שלך. והיום גם פחות מקובל להעביד ילדים בפרך . לגבי קצת ילדים. יש לי אח אחד. הייתי צריכה לשמור עליו גם בגיל ארבע וגם בגיל 19. כל הבעיות שלו תמיד הייתי אשמה כי הוא קטן ואני גדולה, בשנתיים וחצי
קשוח. חיבוק גםקנמוןאחרונה
וואו שאפו על השיתוףאונמר

נקודה כל כך חשובה.

אני גם ממשפחה ממוצעת לגמרי,6 אחים, ובכל זאת חוויתי לפעמים תחושה כזו.

גם היה אמירה של אמא שלי שהיא לא צריכה לומר לנו תודה ובכלל היא לא צריכה לבקש כי אנחנו שותפים.

רבתי איתה על זה שנים.


בעיני משפחה זה לא קיבוץ.

יש הורים שמנהלים. ילדים עוזרים.

וגם בין בני זוג שכן יש שיתוף מלא אנחנו ממש מקפידים לומר תודה.

והילדים לומדים. גם על דברים שמובנים מאליהם.


חשוב ממש הנקודה שהעלת פה,

וחיבוק על התחושות ❣️

את כותבת נקודה ממש ממש חשובה.ממתקית

ובעקבות מה שכתבת אני בהחלט אעשה עם עצמי בדק-בית.
כי אני בגישה שהילדים שותפים ולא מחליפים אותנו
אני לפעמים מתביישת לבקש מהגדולות עזרה, כדי לא להכביד עליהן.
באמת צריך למצוא את הגבול של במה לעזור ובמה לא.
וזה ממש נשמע ששנים היית בייביסיטר, כי כל שנה- שנתיים נולד עוד אח, ועוד ועוד...
וואו כנערה היה לך זמן לחברות? לעצמך? לתחביבים? (כן את מתארת שהשקיעו בך...)
תודה על מה שכתבת.
וממש אהבתי את הרעיון ליום - נישואין.

כן, היה לי גם זמן לעצמיקנמון
עבר עריכה על ידי קנמון בתאריך א' בתמוז תשפ"ו 3:09

לא הייתי חלילה שפחת הבית(;

היו תחביבים, חברות (באתי והזמנתי), הייתי פעילה מאוד בתנועת נוער, היו כמה שנים גם של חוגים..

ההורים שלי השקיעו בנו

ונתנו לנו הרבה.

ויש לי הכרת הטוב והערכה על הרבה דברים.

הבית שלנו היה גם מלא בצחוק וביצירתיות, בדמיון ובפיתוח כשרונות,

כן קבלנו הערכה ומילים טובות על מידות ועל הצלחות.. היה לנו המון הווי משפחתי והרבה השקעה בכל מיני תחומים.
 

אני חושבת שהבעיה בכל מה שתיארתי נוגעת בתחומים הבאים:

- מינון (רמת העזרה של הילדים בבית)

- מי אחראי (על הבית..)

- הכרת תודה

- היכולת של הילד לסרב (ועדיין להחשב ילד טוב)

- והוגנות- כשזה תחום מאוד דק ומאוד עדין וצריך להיות כנים ועם אצבע על הדופק.

לדוג'-: הבן מגיע לשבת הביתה. ההורים רוצים לפנק אותו אחרי שהיה בפנימייה של הישיבה שבועיים ולכן כשהוא מגיע הוא לא עוזר כלום. אחותו שבכל השבועיים נמצאת בתורנויות הקבועות  רק מחכה שהוא יגיע ויעשה סופסוף את אחד ממטלות יום שישי, נניח שירותים ומקלחת. ואז מגלה שהוא על תקן אורח נח והיא ממשיכה לעבוד.

או למשל דוג' אחרת באותו הקשר- אחד הילדים שהוא על תקן המרדן, עושה בית ספר להורים והם מחליטים להמנע מעימותים איתו ולאוורר את העזרה שלו בבית.

בעקבות כך התפקיד שלו נופל על אח אחר.

באמת תוהה האם זה פייר. האם ההשפעה של החלטת ההורים צריכה לגבות מחיר מהילדים.

וגם מה הגבול?

אם אמא רוצה ששולחן שבת יפואר בכלים יפים ולא להשתמש בחד'פ גם לא בתבניות וההשלכה של זה-אלו ערימות בלתי נגמרות של כלים שהילדים שוטפים..

לגיטימי? לא לגיטימי?

יש לפעמים פתרונות פשוטים כמו מדיח(;

אבל השאלה במקומה עומדת-עד איפה ועד כמה נכון לקבל את ההחלטות שלנו כהורים, שהשלכותיהן נוגעות באופן ישיר בילדים..


 

אני חושבת שזה קורה לפעמים באופן טבעי (יצא לי לתפוס את עצמי פונה שוב ושוב לעזרה לילד שנענה בשמחה במקום לזה שעושה פרצופים ומוציא ת'נשמה עד שזז. אבל כשתפסתי את עצמי עושה את זה-השתדלתי לתקן)

מה שאני באה לומר זה

שיש עלינו כהורים הרבה אחריות עדינה ורגישה

וגם מקום לטעות כי אנחנו בני אדם

אבל כל עוד אנחנו כנים והוגנים ומשתדלים להיות ללכת עם האמת ועם הטוב ולתקן-

אז בע'ה נפעל טוב

ותודה על השיתוף!שוקולד פרה.

את האמת כאב לי נורא לקרוא שהם היו יוצאים לנופש ומשאירים לך עבודה, ועוד באים בטענות...

אצלנו היינו יוצאים כל המשפחה יחד, ושההורים יצאו לחול זה היה לבד.

אבל אז לא הייתי בייביסיטר אלא הלכנו לסבתות. זו ממש אחריות עצומה בעולם שאין בו פלאפונים והיה מאוד יקר להתקשר לחול.


מעניין אותי לשמוע אם פעם הצפת את מה שהרגשתי מולם.

את יותר מרגישה שמה שעברת בנה אותך או שמה שעברת גרם לך חסך? ואולי גם וגם..?

כן, הקטע של הנופשים היה ועדיין סופר רגישקנמון

היינו גם נוסעים לטייל ולנפוש כמשפחה

והיו לנו הרבה חוויות משפחתיות.

אבל כשהם נסעו לבד ומגיל מסויים אני שמרתי זה היה סיוט.

התחתנתי מאוחר אז שמרתי באמת המון שנים.

אפילו אחרי החתונה..


 

חושבת שאחד מהדברים שהכי קשה לי זה שלא כ''כ חוויתי הדדיות (בכל מיני מצבי עזרה שביקשתי ולא נענתי. אפשר כמובן לומר שהם נתנו לי את החיים שלי ואני צריכה להיות אסירת תודה על כל ותמיד בעלת חוב כלפיהם..

ועם זאת, בהקשר של העזרה הייתי בטוחה שיום יבוא ואקבל בחזרה בתחומים מסוימים והתבדתי.)

מאמינה שהעניין קשור גם למבנה נפשי ויכולת רגשית.

באזני שמעתי את אחותי אומרת לאבא שלי אחרי שארחה את הרווקים כשההורים נפשו-שהיא תשמח לשמוע ממנו ומאמא שלי תודה..

אני לא הייתי מעזה, כשניסיתי פעם לגעת בנושא- זה היה נפיץ. היא, עושה את זה בקלילות ובחצי צחוק וזה עובר..


 

לגבי ההצפה של העניין-היו פעמים שזה היה מתפוצץ בינינו. אף פעם לא הצלחנו לפתוח את זה רגוע ומרפא.

 

עם השנים הבנתי שאמא שלי ישר לוקחת את זה למקום של האשמה ולא מסוגלת להתמודד מול זה.

בכלל להבין שגם לה יש את הפצעים שלה שכנראה גרמו לה לפעול כפי שפעלה, לראות אותה כאדם ולא כאמא זה היה חתיכת לימוד.

 

עם השנים גם למדתי לא לצפות ולא להתאכזב.

ואז הקשר שלנו יחסית על מי מנוחות.

כשמוצף לי מדי (הרבה פעמים שהצרכים שלי נדחים מפני צרכים זהים של אחים שלי. כבר זיהינו איזשהו דפוס שכבכורה איכשהו אני נתפסת כלא צריכה תמיכה)

אז טיפה מתרחקת עד שיותר רגוע לי..

 

מה שעברתי קודם כל הוציא אותי לחיים בלבוסטע חבל על הזמן

בכל תחומי תפעול הבית

כמעט כולנו בלע'הר יודעים לבשל, לנקות, לגהץ, לתקן, לצבוע.. גם הבנים וגם הבנות.

שזה גם לזכות ההורים שלנו.

המצחיק הוא שבעלי מגיע גם ממשפחה ברוכה. אבל שם הילדים לא נקפו אצבע.

כשהתחתנו הוא לא ידע לעשות כלום ושוב מצאתי את עצמי עם העול עלי..

עם השנים וההריונות המצב תוקן והרבה מאוד עליו.

היום יש בי איזשהו מקום תגובתי של אין לי כח לעזור ולא בא לי להושיט יד כאילו שבעתי מזה בחיים שלי.

מאמינה ומקווה שאחרי שאקבל את זה אותן לזה מקום- זה יתאזן בע'ה.

מה שעברתי בנה בי הרבה את ההורות שלי

וגם יצר בי פצע גדול שאני מתמודדת איתו בכל מיני הקשרים.

 

אוף נגעת בנקודה קשה כל כך אבל תודה על זהמעיין34

הגדול שלי עוזר המון. אני גם מודה לו ומשבחת אותו בלי סוף, אבל עדיין- העזרה לא פרופורציונלית בעליל.

אמנם זה זמני, רק בהריונות, אבל זו תקופה לא קצרה, והוא באמת עושה הכל והוא רוצה לעזור באהבה ואפילו מציע לעזור בדברים שלא ביקשתי (לקלח ולחתל את הקטן, והוא מעולם לא עשה את זה אבל הוא רואה שאני לא מתפקדת) הוא ממש אבא שלו ואני במיטה סמרטוט


ואי אין לי מה להגיד ולצערי לא מסוגלת פיזית לשנות משהו, אבל כאב לי😔

זה שזה בא ממנו זה מקסיםרק טוב!

מראה על הרגישות והלב הטוב שלו.

מציעה לצ'פר אותו ולפרגן לו בחזרה.

לקנות לו משהו מפנק. לתת לו דמי כיס שיקנה לעצמו משהו במכולת בדרך הביתה. לכתוב לו פתק כמה משמעותית העזרה שלו. 

קודם כל חיבוקקנמון

ואני חושבת שברגע שהיחס שלך כלפיו וכלפי העשיה שלו הוא *לא לקבל את זה כמובן מאליו* רק זה עצמו- יכול מאוד לשנות את הרושם שזה יעשה לו בנפש.

כמו שאמרת- מלא להודות.

להעריך אותו בפניו.

להרים לו.

לא ציינת מה הגיל שלו אבל חושבת שגם בגיל צעיר אפשר להיות מולו באיזושהי שקיפות ולשתף שזה זמני ולא מובן מאליו.

וגם לצ'פר אותו על זה.

אפשר ביום כיף עם אחד ההורים (גם יציאה אישית לגלידה יכולה לתת את תשומת הלב הזו), נסיעה מיוחדת לסבא וסבתא,

איזושהי יציאה לאנשהו,

מתנה קטנה..

מה שנראה ומתאים לכם..

בגדול-

לתת לו תחושת חשיבות

יחד עם הערכה

ויחד עם פרגון מעשי.


חיבוק ובהצלחה

וואי אווץשלומית.

ממש כואב לקרוא.

רק בא לי להגיד לך שזה ממש לא חייב להיות ככה ( אמנם נראה שאת יודעת בעצמך אבל בכל זאת...)

אני גדלתי כבכורה במשפחה ברוכה ( לא דו ספרתי אבל כן גדולה)

הייתי עוזרת אבל ממש לא ברמה ובצורה שאת מתארת. בכלל בכלל לא.

אמא שלי לגמרי ניהלה את הבית ואנחנו ברוב טובנו עזרנו לפעמים. ובלי כל התחושות מסביב שאת מתארת.

וממש השארה לקרוא אותך ואיך את עושה את השינויים בחיים שלך.

לי ב"ה יש הרבה אחים (יחסית)אמא טובה---דיה!

ותמיד רצינו עוד.

כולנו.

אנחנו כל המשפחה בתחושה שכמה שיותר ילדים יותר טוב, ומאוהבים במשפחה שלנו.

מקור הכוח של כולנו ב"ה.

ותמיד הרגשנו כך.

 

אני כותבת את זה למקרה שמישהי תקרא את השרשור ותחשוב שתמיד ילדים למשפחות ברוכות לא נהנים מזה...

אז שתדעו שזה יכול להיות ההפך.

יכולה גם להגידנחת-רוח

שאני עם מלא מחשבות על זה כבר שנים

כל הזמן בבדיקה

כבר לא מאמינה באידאל נכון יותר

אלא בעיקר בהקשבה פנימית

ואמון בהשגחה פרטית


בעלי גדל במשפחה עם הרבה ילדים והוא וכל האחים שלו ממש בטוב עם זה ומשפחה מהממת. והם עזרו בבית. אבל בפרופורציה..לא במקום לחיות..והעובדה שכולם לאורך כל הנשים מאוד קשורים לבית ולמשפחה ואוהבים אחד את השני ומאודדד מעריכים את ההורים והחינוך שלהם

וזה ממ שנותן לי בטחון לא לקשר בדווקא את המורכבויות ישש עם הילדים דווקא למספר ילדים

אלא להתמקד בעיקר באיכות ,בעבודה הפנימית מולם, ביכולת להעניק מרחב בטוח ואוהב ולהשתדל ולהתפלל...


ולא לשדר את הספק

זה הכי גרוע

י שרגעים שהוא צף

כי אני לא גדלתי ככה בכללל

אבל מה יצא לי מזה נכון לא היה עלי אף עול ותפקיד בבית כילדה

פינקו אותי

אבל יצאתי עם תחושת חוסר מסוגלות מול החיים

ובלי חוסן נפשי

ובעיקר בלי שייכות לבית ולמשפחה ממש לבד בעולם

אז וואלה זה לא יותר עדיף לי


ובאמת מאמינה שכל אחד יש לו את הסיםור המושגח לשו

והילדים שלי הנמשות שלהם רצו דוקא את הסיפור 'לנו

משתדלת לאהוב ללמוד לגדול במרחב ההז של האמהות

מתפללת שה' יתן לנו את הכח ואמן שנהיה ראויים לאמון שנותן בנו כהורים


וגם נכון להיות בהקשבה לכוחות

במתינות

בסבלנות

לגמריאונמר

גם בעלי ממשפחה של מלא ילדים סופר משוחרר ומחובר מאד למשפחה ולאחים.

מה שחשוב בסוף זה לשמור על האווירה, והיא לא מושפעת דווקא ממספר ילדים.

אתן מכירות משהו שעוזר לעקיצות יתושים?בכינוי אחר

בזמן האחרון אני נעקצת ממש הרבה וגם הילדים שלי וגם התינוקת. מה אפשר למרוח על העקיצות להרגעה ומה אפשר לשים לפני שנעקצים כדי להבריח את היתושים?

להרגעההשם שלי
אפשר למרוח פנסטיל.
זה משחה?בכינוי אחר
זה ג'להשם שלי
למניעה קצת חומץכורסא ירוקה
אמרו לי למרוח נגיד טיפה במרפק, בגומץ (המאחורה של הברך) ועל הצוואר. לא ניסיתי בעצמי
למניעה- ציטרונלה, אלתוששיפור

וכמובן לוודא שאין חורים ברשתות בחלונות


להרגעה- קרח, פניסטיל, גם להדביק חתיכת סלוטייפ קצת עוזר

למניעההשקט הזה

אלתוש

די עוזר אפ זוכרים למרוח

אל תקני את האחד בתרסיס, הוא נכנס לנשימה זה נורא..

יש גם את הדוחי יתושים ששמים בשקעים עם נוזל כזה, ויש את הקוטל חרקים (עושה אור סגול שהרחקים נמשכים אליו ואז מתחשמלים ממנו)


אחרי- אלוורה, פניסטיל ג'ל

תודה למי שענתהבכינוי אחר

מעדיפה דברים טבעיים ,

לא אלתוש וכאלו

שמן ציטרונלה דוחה יתושיםואני שראחרונה

ויש לערוגות ספריי שמיועד לזה (יש בו ציטרונלה ועוד כמה שמנים)

בדיוק קניתי, מקווה שיהיה מוצלח

ילדה עם חום כמה ימיםדיאן ד.

היי

 

הקטנה שלי בת שנתיים וקצת עם חום כבר כמה ימים.

מיום חמישי, זה אומר כבר 5 ימים.

 

חוץ מחום והרגשה כללית רעה אין לה כלום.

לא מתלוננת על כאבים, לא מנוזלת, לא משתעלת.

ובגלל זה לא לקחתי אותה לרופא.

הייתי בטוחה שזה וירוס שיחלוף אחרי יומים.

אבל עוד יום ועוד יום ולא עובר.

כל הזמן נותנים לה נורופן ואקמול כי מרגישה לא טוב.

 

נראה לכן מדאיג?

רציתי ללכת איתה היום לרופא ולא היה תורים

ומחר יש רופא קרציה, אני לא סובלת אותו.

תמיד נותן לי תחושה שאני סתם דאגנית ובשביל מה באתי בכלל,

עושה לי טובה שבודק את הילדים.

 

ברביעי יש את הרופאה הרגילה שהיא ממש סבבה.

השאלה אם זה לא מאוחר מידי לחכות לרביעי?

מה זה כבר יכול להיות?

 

 

הייתי לוקחתאורוש3
הייתי לוקחתאן אליוט

לבן שלי הייתה דלקת אוזניים והוא בכלל לא התלונן על כאב, רק היה חום, וכשבאנו לרופאה אחרי 5 ימים (כי היו שישי שבת באמצע אז באנו ביום ראשון) היא ממש נזפה בנו כי זה כבר היה חמור והיה צריך אנטיביוטיקה.

אז לא תמיד הם מראים כאב

גם הייתי לוקחת,כנה שנטעה
הייתי מחפשת רופא זמין למחר אם אפשרי.. חום כמה ימים קצת מלחיץ אותי
בפעם הבאהאיזמרגד1
אם יש ילד עם חום אפשר להגיע או להתקשר למרפאה ויכניסו אותך גם בין התורים... 
אצלנו לא מכירה אופציה כזאת 🙊כנה שנטעה
באתי פעם דאוגה עם הבן שלי בלי תור ודי התעצבנו עלי ונתן לי לחכות נצחחח, בסוף פשוט הלכתי וחזרתי למחרת עם תור...
איזה מוזראיזמרגד1אחרונה

אצלנו חופשי מכניסים גם בין לבין, ואני יודעת שבהרבה מרפאות זה ככה

ככה זה אנשים מגיעים לרופא ילדים בלחץ לפעמים... זה לא שאת תמיד יודעת יום מראש. ממש מוזר ומבאס שהתעצבנו עלייך

דחוף בדיקות דם ושתןמולהבולה

לגמרי יכול להיות חיידק כלשהו

הרופא לא יגיד לך שאת סתם דאגנית אחרי 5 ימי חום

אצלנו אחרי 3 ימים מבצעים ספירת דם ושתן

ואי איזה באסה על הרופא של מחר!טארקו
אבל 5 ימים זה כבר באמת זמן שכדאי להיבדק...
תקופת הקאות עבדתן רגיל? ויצאתן רגיל?מעיין34

אני לא רוצה שיחשדו בתחילת הריון אז משתדלת לצאת כשיש מפגשים,

מצד שני הפעם זה בשילוב הקאות ואין לדעת אם יפתיע ומתי יפתיע .

 

כןעדיין טרייה

גם כשהייתי מקיאה קבוע בנסיעות. ותמיד היה לי מוזר שלא עלו עליי לפני שסיפרתי.

בהריונות האחרונים לוקחת בונג'סטה אז מתפקדת רגיל ללא הקאות.

אני כל כך קרובה לקנות, אבל מפחדת מכימי בהריונותמעיין34
למרות שאני יודעת שזה מתאים להריון אבל עדיין, גם אקמול מפחדת לקחת
אקמול באמת עדיף כמה שפחות, אלאאורוש3

אם יש חום ואז זה כן עדיף להוריד.

לגבי הכדורים לבחילות באמת לא חפרתי כי לא הייתי צריכה ב''ה. אבל תבדקי על זה קצת, אולי תופתעי שזה לא דרמטי (שוב, אין לי מושג). וגם לסבל ולהקאות יש משמעות, בסופו של דבר הכל משפיע. תרגישי טוב!! 

למה לקחת אקמול אם יש חום?יהלומה..

זה תגובה נורמלית וטבעית של הגוף

הרופא של הילדים שלנו אומר לתת אקמול רק אם כואב ומתלוננים

אם למשל זה חום והילד לא סובל אז לא לתת

כי חום יכול לפגוע בהתפתחות העוברדרקונית ירוקהאחרונה
במיוחד בשליש הראשון. זה באמת נכון שבדרך כלל עדיף לא לקחת אם החום לא גבוה, אבל בהריון זה שונה
אוף אני גם לא בקטע של הכדורים. וסובלת.פומלה

כמה שמנסה להעביר תבחילות..

לא מסוגלת לשתות מים ועוד

אופ אופ באתי עם בעלי לטקס קבלת תעודה תורנית כלשהואנונימית בהו"ל

 (בסגנון של תעודת רבנות משו, לא מפרטת בכוונה)

שמו בלוז שעה, ושעת התחלה

התחילו בזמן

היו אולי עשרה נואמים

התחילו לחלק תעודות, רק לחלק מסוגי התעודות, לא אמרו איזה, וכל הגברים נעמדו בסמוך לבמה, באמת בחיי חלוקת סידורים במסיבת סידור הילדים יותא מאופקים!

ואז עשו הפסקה כי הראשון לציון צריך לבוא לדבר

אבל חיכו לו אולי ארבעים דק, בינתיים תסיימו לחלק! מה ההגיון??

והמנחה מעצבן אותי חוזר על אותם דברים שמונה מאות פעם

ואמרו כיבוד קל, יש פה עוגות הבית רק

ואני בהריון ורעבה

מהבוקר אכלתי סנדוויץ אחד עם אבוקדו וכוס קפה קר

תכננו ללכת לאכול אחרי וכבר יצא לי החשק

וילד אחד איתנו והגדולה אצל אחי ולא תכננו שזה יהיה עד כאלו שעות!!! אמרו סיום בשבע ואני לא רואה את הסוף ויש עוד נסיעה ןרצינו לאכול

ואני עצבנית

ואני לא רוצה להרוס לבעלי כשייסתיים הטקס אז הייתי צריכה להוציא אתזה איפשהו

טקסי סיום של מבוגרים עלולים להיות מייגעים מאוד🙊יעל מהדרום

לק"י


הייתי בטקס של בעלי עם הילדים, והיה שעמום.

החלק המרגש היה בסוף, כשהם התחלקו לכיתות, וכל אחד קיבל את התעודה שלו.


למדתי לקח להבא, להגיע בסוף.

וואי מה זההה זה גם ממש רחוק מהביתאנונימית בהו"ל

אז לא היה אפשר להתפצל ככה

מעצבן אותי

למרות שאין לי על מי

אבל אופ

ובאלי להקיא

איזה קשוח זה....יעל מהדרום
נווומקלדתי פתח

הסתיים??

בכל מקרה רק רוצה לומר כל הכבוד שאת מוציאה פה כדי להגיע פחות טעונה לבעלך .... מקווה שעזר 

וואי עצביםםםםאורוש3
לכי לקנות לך לאכולמדברה כעדן.
ואז הכל ייראה אחרת
לא היה איפה לקנות שם אוכלאנונימית בהו"ל

אבל לשמחתי גם בעלי כבר גווע😂

ואחי החמוד הסכים לשמור על הילדה ושנאכל בנחת לפני שחוזרים

אז עכשיו אני אכולה ושבעה ובדרך הביתה

ברוך ה'


תודה לכן!❤️❤️

איזה יופי ❣️אונמראחרונה
הנקה בהריוןעדי7

נושא חרוש אבל עדיין חדש לי 

אני בהריון בסיכון בגלל קרישיות

בלי הסטוריה של דימומים או התכווצויות 

זה עדיין נקרא בסיכון וצריך להפסיקה הנקה?

התינוקת שלי בת שנה וחודש ויונקת 3 פעמים ביום והרבה בלילה

 

מבולבלת ממש אשמח לכך מידע, תודה מראש

לא נשמע שזה קשורהשם שלי

כדאי לשאול את הרופא המטפל.

אבל אם לא קיבלת הנחיה להפסיק, אני לא חושבת שצריך.


לא כל הגדרה של הריון הסיכון קשורה להפסקת הנקה.

הבעיה שיש לי תור רק לעוד חודש וחציעדי7

אולי אתן יודעות יש בעיה עם אספירין בהנקה ?

אולי תתייעצי עם המכון הטריטולוגי?אורוש3
אנסה, תודהעדי7
אני הנקתי עם אספיריןהשם שלי
תודה רבהעדי7
מה ששכנע אותי להמשיך להניק בהריון,יראת גאולה

זה הידיעה שיחסי אישות גורמים להתכווצות הרחם הרבה יותר חזקה מאשר הנקה. אז כל עוד אין הנחיה להימנע מיחסים, להבנתי אין בעיה עם הנקה.

אבל אני לא גורם מוסמך או משו.

לא הייתי סומכת בזה לשאול כל רופא, כי רוב הרופאים מחזיקים בדעות מיושנות לגבי הנקה, ומה אכפת להם לומר לך להפסיק, הם לא מפסידים מזה כלום, בעיניהם אם לא יזיק לא יועיל...

מעניין מה שאת אומרתעדי7אחרונה

אולי יעניין אותך