לא רוצה
לא רוצה
תמיד אמרתי לו, והוא אף פעם לא מקשיב לי.
מה את רוצה שיקרה?
חמישה אחים זה חמישה אחים יותר מדי.
זה לא צודק.
נמאס לי להתלונן כמו ילדה,
אבל אין מה לעשות.
יש כמה דברים, שתיים בעצם. אולי שלוש
אני מעדיפה את אבא שלי הוא תמיד רק מפרגן ומחמיא ומצחיק ועושה שמח וזורם ומבין ומתרצה בקלות
טוב לא תמיד אבל רוב הזמן
ל המשוגע היחידימאמא שלי
מאח שלי שהוא כמו שייח בבית
ומזה שכבר בא לי לעזוב את הבית
היא פשוט אוהבת אותו יותר מכולם
וכל היום מחזרת אחריו
הפעלתי אותה עם חסימת טיימר לשבוע (כלומר שאי אפשר לעשות שינויים לשבוע) והיא נפתחה היום

נראה קצת מבוגר
מה את רואה בתמונה?
מכירה קצת אז אומר
שתי מלאכים ואולי גם פרצוף כזה של חיה
סתם עושה קצת צחוקים
כשאחד נגע לשני בגמבוי, ווהוא צעק עליו, אז הגדול יותר פוצץ אותו מכות ואז היו יותר צרחות...
איזה משחקים יש להם שם?
רחמיי עליך, אני כאן לבדי בדירתי המבולגנת והעוד לא מוכשרת לפסח
להיות,
לבד
בשקט
אפלולי
דממה
יש חדר פנוי
זה הגמבוי של הדור היותר ישן
עטלף
שני משה רבנואים צמודים מרימים יד אחד על השני
מלאכים
זאב עם ארבע עיניים
קנטאור מכונף מביט בהשתקפותו במים
היצרוים הבלתי נסבלים עלי אדמות, (אולי חוץ מבנות בגיל ההתבגרות, קשה לי לדעת...)
(מסתומא הוא בגיל הזה, אחרת הוא סתם ***)
זה לא אשמתו שמפנקים אותו
אם היה לי את הפריווילגיה לא לעשות כלום בבית ושרק יקרקרו אחרי הייתי עושה אותו דבר.
הוא הגיע אחרון, כשכולם כבר עייפים,
אז במקום חינוך – הוא קיבל רק ליטופים.
הוא לא יודע מה זה "תור" או "תחלק עם האחים",
הוא המלך של הבית, וכולם פה נסיכים.
חיוך קטן ביישן, וכולם ישר רצים,
להביא לו את השוקו בדיוק איך שהוא רוצה.
זה לא שהוא מפונק, הוא פשוט קצת... מיוחד,
הילד שקיבל את כל הלב – בבת אחת
כמובן הכל בנימה הומוריסטית, אפשר למחוק את השיר הזה מהזיכרון ולהמשיך הלאה בחיים.
כולם נסיכים
ואני שפחה
אבל המציאות אותה מציאות. וזה לא אשמתו
אני מתבאסת על אמא שלי.
יחד עם היצהרניקים הג'ינג'ים😉
..
היית אשכנזי היית אוכל צנונית
לא יקה בלעז
מתוקה עם הרבה salary
כל שאר הזאטוטים במקצה אחר

ותגיד להם שאי אפשר להביא חמורים/כבשים/נאקות וכו'
חלזונות אפשר
עוד יהיה שמח יותר, והוא יתבגר..פתית שלגאני בריאה עליו.
קשה לי עם המעמדות, בגלל שאני במעמד הכי נמוך.
אני חושב שזה קטע של בנים יחידים, או לפחות כמעט יחיד
יש עוד 2, אותו סיפור, הוא פשוט הכי צמוד אלי בגיל.
ואפילו שהם יותר קטנים ממנו המעמד שלהם נמוך יותר ממנו.
הוא אפילו מעל אבא שלי.
הן שומרות עליהם כמו בצמר גפן
אני מסכימה להיות אחותך כדי שלא תהיי לבד בזה...
סתם אבל תדברי עם אמא שלך שאת מרגישה שהיחס לא הוגן. מאמינה שהיא תיקח לתשומת לבה אם היא תבין.
היא אומרת שזה לא טוב שאני מקנאה ושאני אפסיק להסתכל עליו
יש לה ילד מועדף אחד
והוא יודע שהוא המועדף, הוא אפילו צוחק על זה
זה אמור להיות ככה לדעתה?? היא חושבת שמגיע לו יחס עודף?!
אפילו אני מתעצבנת לשמוע את זה
אני:)))))היא אומרת שאני ממציאה ושאני מקנאה סתם
אולי כי זה ילד שעשה לה קצת צרות שהיה קטן אז היא התחברה אליו יותר מאשר אני שהייתי ממושמעת להחריד.
עדיין... תתני לה דוגמאות ממקרים ספציפיים
נתתי לה והיא אומרת שיש הבדל בינינו ושאני אפסיק להשוות. כל אחד משהו אחר.
אפילו בכיתי לה...
אני כבר התייאשתי
לפחות אבא שלי אוהב אותי יותר ממנו וגם הוא לא אוהב את זה שאמא שלי מגזימה עם אחי
כמובן שאף אחד לא אומר במפורש.
אולי תרתמי את אבא שלך שידבר איתה?
אבל אחרי שתעשי את מה שאפשר אולי באמת כדאי לשחרר מצידך.
ואיזה קטע שהרבה פעמים לאבא יש קטע עם הבנות ולאמא יש קטע עם הבנים. זה מעניין..
אין מה לעשות. שיחררתי כבר רק שזה עדיין מעצבן.
אבל אל תדאגי, באמת שבחיים הרבה פעמים יש תקופות שאוכלים קש מבחינה מסוימת ואחרי זה הגלגל מתהפך
את עוד תחווי איך זה להיות מצד השני
מיכאלי מדברת יפה עם מרדכי דוד אמרתי שהיא חמודה. סתם מטורללת תינוקת שנשבתה
אני יודע יותר על ספק בעלה, ליאור שליין. אבל עזוב שניה - שמת לב שהם דומים?
פילג.ש
מיהודי הבלקן? כאילו חטפו ילדים בולגרים ויוונים? זה לא רק תימנים?
איך אם האליטה האשכנזית היתה כל כך גזענית כלפי תימנים, הם כל כך רצו לאמץ ילדים תימנים.
עד היום לא הבנתי את זה.
ונתנו לזוגות ללא ילדים. ואמרו להם שההורים שלהם מתו. ולהורים הבילוגיים אמרו שהתינוק מת באחרי הלידה
אם הם גידלו ילדים תימנים
אתה היית מאמץ תינוק עזתי?
שעד היום לא הגיע אפילו ילד תימני אחד ואמר "חטפו אותי"
ואין שום הוכחה.
יאללה כל התימנים להתעצבן😝
מה שבטוח אולי. וגם זה בספק.
בהתנהלות של המערכות מול העולים
אבל ההיקף ורמת התכנון של הדברים מאוד מוטלים בספק.
Lavenderוזאת הבעיה, לחיות על 4-5 שעות שינה ביממה.
סתם מעניין אותי, אם באמת השינה עשתה את זה, כי אומרים שהגביהה מתרחשת דווקא בלילה.
תשובת ג'ימיני, להלן:
הפרשת הורמון הגדילה (GH) והשפעת השינה על תהליך הצמיחה אצל ילדים מבוססות על מחזורים ביולוגיים קבועים. להלן הפרטים המדויקים:
הורמון הגדילה מופרש בפעימות (פולסים) לאורך כל היממה, אך הגביהה והפרשת השיא של ההורמון מתרחשות בעיקר במהלך הלילה.
חלון הזמן המרכזי: הפרשת השיא מתרחשת לרוב בין השעות 22:00 בלילה ל-02:00 לפנות בוקר.
התנאי המרכזי: ההפרשה המסיבית אינה תלויה בשעה ספציפית על השעון בלבד, אלא בעיקר בשלב השינה העמוקה (Slow-Wave Sleep). פעימת ההורמון הגדולה ביותר מתרחשת כ-60 עד 90 דקות לאחר ההירדמות, בתנאי שהילד הגיע לשינה עמוקה ואיכותית.
לשנת צהריים יש השפעה עקיפה וישירה על התהליך, והיא משתנה בהתאם לגיל הילד:
בכל פעם שילד נכנס לשינה עמוקה, גם אם מדובר בצהריים, הגוף עשוי להפריש כמות מסוימת של הורמון גדילה. אצל תינוקות ופעוטות הזקוקים לשנת צהריים כחלק מסך השעות היומי שלהם, שינה זו חיונית ומסייעת לתהליך ההתפתחות התקין.
אצל ילדים בוגרים יותר (לרוב מגיל 4-5 ומעלה), שנת צהריים ארוכה או מאוחרת מדי עלולה לפגוע בתהליך הגדילה באופן עקיף:
דחיית שעת השינה: שנ"צ ממושך גורם לילד לא להיות עייף בשעות הערב, מה שמוביל להירדמות מאוחרת (אחרי 23:00).
פספוס חלון ההזדמנויות: כאשר הילד נרדם מאוחר, הוא מחמיץ את שעות השיא הטבעיות של הפרשת ההורמון (לפני חצות) ומקצר את משך השינה העמוקה והרציפה שלו בלילה.
שורה תחתונה: שנת צהריים היא מצוינת לפעוטות. עבור ילדים גדולים יותר, עדיף לוותר עליה או לקצר אותה, כדי להבטיח שינה רציפה, מוקדמת ועמוקה בלילה – שם מתרחשת הגדילה האמיתית.
לכן הגוף שלהם לא גבה כי הם חשבו שצהריים
ההורים אומרים שיש התאמה בין דפוסי השינה בצהרים ובין הגבהים שלנו, האחים הבנים. מי שהפסיק לישון בצהריים בגיל ½2 בערך, הוא הנמוך מהאחים הבנים. עדיין בגובה נורמלי לגבר. מעט פחות מאבא שלנו. אני גבוה מאבא. אני ישנתי צהריים גם שכבר הייתי בתחילת היסודי - כי הייתי עם מטפלת בבית. ככה אומרים ההורים. והאחים הגדולים היו בצהרון.
לפני, מבין האחים, יש בת, והיא בגובה כמו של אמא.
ולגבי מה שציטטת, ששינה בצהריים עלולה דווקא לפגוע בגדילה, בילדים מעל גיל 4-5, כי הילדים עשויים ללכת לישון מאוד מאוחר, אצלי זה לא קרה ולא רלוונטי. לא הלכתי לישון מאוד מאוחר בתור ילד.
הנה עוד פלוס לשנ"צ 😅
הלילה עוד צעיר 🫡
צדיק יסוד עלוםהוא רמש
כבר יצאת מגדר התחום ב"ה
הוללים נגד עיניך, תאבד דוברי כזב.
ואני ברוב חסדך אבוא ביתיך אשתחווה אל היכל קדשך ביראתך"
אל תקשה קושיות, תירוצים תשמור לליל הסדר
הכללה מאוד מעניינת.
למה זה ככה?
כבוד למילה הכתובה, ביקורת עצמית או סתם חשיבה ישרה ובהירה?
עכשיו כשאתה אומר יש לי השערה חדשה, שבהקשר לצעירים אפשר להגיד שהם היו פחות עם מסכים.
אני בטוחה שלתקשר פיזית עם אנשים מפתח את היכולות הנכונות לשימוש בשפה, ביטוי של רעיונות ותקשורת עם אנשים שונים. ביחס למי שמגיל צעיר מבלה הרבה זמן מול מסך.
אבל כמובן שזה יכול להיות שטויות מההתחלה ועד לסוף.
אגב מי שאמר את זה היה חילוני, להתרשמותי שמאלן ממוצע שלא חשוד על סימפתיה יתרה לדתיים.
ומה אתה אומר על הנושא? האם אינך דתי מספיק כדי שתהיה לך את היכולת לכתוב לנו תשובה?
<צ>
לא כותב טוב, לא יודע להסביר את עצמו.
בקיצור, מיותר לחברה הדתית.
אנימהאחרונה*טוב, לא באמת, רק נשל
ביום של קרבן נחשון בן עמינדב. נראה לי הם מתחילם לצאת באביב כבר