אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לשבור את הראש למצוא תשובה. הרבה מהדברים שהצילו את הנוער לא היו דברים בטוחים- אבל אנשים "שברו את הראש" למצוא תשובות, למצוא השערות - אולי זה יעזור. וכך הצילו את הנוער. מאז ראש השנה הראש עסוק איך אני באמת אעזור לנוער, הדבר צריך להטריד את המחשבה, הדבר צריך להעסיק אותנו, יש תפקיד שמוטל, לא באנו חינם לדור חשוב זה, "כולם לחינוך"- נכון, לא כולם להרואה, אבל גם איש הי טיק הוא מחנך, הוא משפיע מתוך אישיותו- אבל דוגמא אישית של אדם מרוחק אינה מספקת, צריכים לעשות עוד, לפעול. שאלה קשה, אין תשובה שלמה,ברורה, אבל אפשר להעלות אפשרויות, וחייבים לחשוב ולדון בזה.
(עוזיה)
נכון שיש את הזיכוך הפנימי המשפיע על האומה מתוך ההשפעה העצמית, וכן הדוגמא האישית המרוחקת. אבל הגמרא בר"ה כבר אמרה "כל תלמיד חכם שאינו מלמד דומה להדס במדבר" ורש"י מפרש שאינו עוזר- כי מי כבר נפגש עם איזה הדס שיש באמצע מדבר סהרא?- כן זה משפיע אבל נדרשים ליותר. ברור שיש את הבניה האישית, כשהכוס עובר על גדותיו הוא ממלא את הכוסות מתחתיו, אבל אם הכוס אינה מונחת נכון חלק גדול מהמים (תורה) אינם נכנסים לכוסות מתחת.
(סליחה על הכבידות של השרשור, אבל זה נושא שצריך ליבון, עם כל הכבדות שלו)