הציונות הדתיתהדרדק
[הקדמה
הציבור שלנו (על כל זרמיה) התקדמה בצורה מטורפת. ידוע ששיעור העזיבה בהתחלה, לפני עשרות שנים, היה גבוה לאין ערוך משיעור העזיבה בימינו. וההתקדמות היא הדרך בה יש להסתכל על ציבור, לא רק מצבו העכשיווי (למרות שגם את זה צריך) אלא גם היא האם השתפר או, חלילה, להפך. ואנו יודעים בוודאות שלתנועות הנוער היה הרבה בזה]

עם זאת, יש לציבור שלנו המון לאן להתקדם, זה לא משנה מה אחוז העזיבה, הוא עדיין קיים ולא בטל בשישים יש עוד מה לתק(גם לא במספר העוזבים)ן-
איך עושים את זה? איך גורמים לציבור להתקדם? 
זאת שאלה שאם היתה תשובה כ"כ קלה-מיכל160

הרבה מחידות חיינו היו נפתרות....

נכון שהתשובה אינה קלההדרדק
אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לשבור את הראש למצוא תשובה. הרבה מהדברים שהצילו את הנוער לא היו דברים בטוחים- אבל אנשים "שברו את הראש" למצוא תשובות, למצוא השערות - אולי זה יעזור. וכך הצילו את הנוער. מאז ראש השנה הראש עסוק איך אני באמת אעזור לנוער, הדבר צריך להטריד את המחשבה, הדבר צריך להעסיק אותנו, יש תפקיד שמוטל, לא באנו חינם לדור חשוב זה, "כולם לחינוך"- נכון, לא כולם להרואה, אבל גם איש הי טיק הוא מחנך, הוא משפיע מתוך אישיותו- אבל דוגמא אישית של אדם מרוחק אינה מספקת, צריכים לעשות עוד, לפעול. שאלה קשה, אין תשובה שלמה,ברורה, אבל אפשר להעלות אפשרויות, וחייבים לחשוב ולדון בזה.

(עוזיה)
נכון שיש את הזיכוך הפנימי המשפיע על האומה מתוך ההשפעה העצמית, וכן הדוגמא האישית המרוחקת. אבל הגמרא בר"ה כבר אמרה "כל תלמיד חכם שאינו מלמד דומה להדס במדבר" ורש"י מפרש שאינו עוזר- כי מי כבר נפגש עם איזה הדס שיש באמצע מדבר סהרא?- כן זה משפיע אבל נדרשים ליותר. ברור שיש את הבניה האישית, כשהכוס עובר על גדותיו הוא ממלא את הכוסות מתחתיו, אבל אם הכוס אינה מונחת נכון חלק גדול מהמים (תורה) אינם נכנסים לכוסות מתחת.

(סליחה על הכבידות של השרשור, אבל זה נושא שצריך ליבון, עם כל הכבדות שלו)
אז אני הולך לומר כאן דברי כפירה...שומרוני

ולפני שאני אכפור בעיקר, אני חייב לציין את המשך הגמרא שלך...

איכא דאמרי: כל הלומד תורה ומלמדה, דומה להדס במדבר - דחביב!

אז אכלת אותה במקצת... למרות שזה אכן לא סותר.

וכאן אני אכפור בגישה האריאלניקית:

נהוג אצלנו בתנועה להשתמש במשל של הכוס שמתמלאת על גדותיה.
ובכן, המשל הזה חמוד מאד בשביל להסביר למה יש תנועה - אבל הוא משל גרוע.
כי אתה לעולם לא תתמלא.
בוא נראה מסלול של אריאלניק ממוצע:
חניך בסניף אריאל חבל"ז.
מדריך בסניף אריאל חבל"ז.
כמובן שהוא לומד בישיבה התיכונית הידועה חבל"זי גאולה.
אח"כ הוא עובר ללמוד בישיבה הגבוהה מרכזצ"ל.
אח"כ הוא מתחתן עם בת ישראל הכשרה אריאלה.

מתי הוא הספיק לצאת ולהשפיע? עד הישיבה הגבוהה האידאל הגדול היה להתמלא בתורה, ואח"כ האידאל הגדול היה להקים בית בישראל בעזרת המלגה הצנועה שהוא מקבל.

אז לענ"ד - זו דרך שגויה. הדרך השניה היא שיטת הנר. יש לך נר דולק, ולמישהו יש נר כבוי. אם תדליק את הנר הכבוי - לא תפסיד כלום.

אין לי רעיונות מעשיים לך ספציפית, אבל לחבר'ה שבערים - יש מספיק מה לעשות. אפשר להעביר פעולת חב"ב בסניף בנ"ע פיתוח הסמוך, אפשר ואפשר ועוד הרבה אפשרים כאלה שלא עולים לי בראש.

בהצלחה.

נ.ב.
וזה שתזכך את עצמך זה יעזור לעם ישראל גם אם לא תצא להשפיע. לפחות כך אני הבנתי, וזה אפילו הגיוני. אני מוכן להסביר איך. (אפילו הגיוני.. נשמע כאילו שאר דברי הרב הם לא הגיוניים...)

 

השאלה מה אתה מגדיר להתמאלותפנאט 2המשודרג

אי אפשר להשוות את ה"מילוי" של חניך "למילוי" של מדריך ל"מילוי" של אדם בוגר ואני אסביר את דברי: ברור שאי אפשר לקחת ילד בן 11 ללכת להניח תפילין לאנשים אז מהבחינה הזו הוא לא מלא (ככלל ילדים בגילאים האלה לא מספיק "ממולאים" לכלום) דוג' אחרת את לא יכול לקחת מדריך בן 17.5  להתווכח עם חילוני כופר (משמע שיש חילונים שאינם כופרים) על מהות החיים והאם יש מנהיג לבירה, כי לדברים האלה אותו מדריך בן 17.5 לא מתאים כי הוא לא מלא מספיק כדי להשפיע ברמה הזו,, אבל אותו מדריך בן 17.5 כן מתאים ל"פנים אל פנים" כן מתאים ל"דוכמים להנחת תפילין" כן מתאים כדי ללמוד עם ילדים בבתי ספר של מיזרוחניקים\חילוניים (בדוק ומנוסה!!)    

בנוגע למשל הנר אם בצד של הנר הכבוי יש רוח שמונעת ממך להעביר את האש (שהרי ברור שהנר יכבה) אז אתה לא תעביר כי רוב הסיכויים שאתה תשאר ללא אור כלל, אותו דבר אנו צריכים וחייבים להשפיע לטובה על עמ"י אך כל זאת ללא לפגוע בערכי הצניעות והתורה המקודשים לעמ"י,,, כי אם קירוב לבבות ידרוש ממני לוותר על הלכה שהיא מעיקר הדין הרי שברור שרני אבחר בהלכה שיש כלל "אין הספק מוצי ידי ודאי" אולי אתה תקרב את אותו יהודי אבל אתה ודאי תשמור על המצוות אז מי שאתה צריך לקרב נחשב ספק (ספק ישמור תורה) ואתה ודאי(ודאי תשמור תורה) בגלל זה תמיד צריך בכל פעילות לשמור על פרופורציא שמצד אחד אתה עושה ככל אשר ידך מגעת ומצד שני אתה לא תצטרך לוותר אפילו על פסיק מתורתנו הקדושה

 

ואכן בסניפים העירוניסטים יש הרבה לעשות

תגובה קנטרנית ואולי מהולה יותר מדי בציניותהדרדק
א. אה"נ, אבל זה תואם את מה שאני אמרתי- כשזה מדבר גדול ההדס אינו שווה כלום, כשזה מדבר קטן ההדס הוא מאוד יקר- לכן ת"ח שמלמד הוא כמו הדס במדבר קטן, ת"ח שאינו מלמד הוא כמו הדס במדבר גדול- וברור שיש השפעה ע"י ההתעלות עצמית, זה לא בא לסתור.
ב. ??? מי אמר שזה כוס, נתחיל בזה שזה חבית אין סופית, אבל עם ברזים פתוחים לאורך הדרך (כן, כמו בישיבות למיץ...)
[לא הייתי חניך באריאל, ישיבה תיכונית- גם לא הייתי בישיבות הנחשבות בימינו לאלטיאליסטית, חתונה- לא יודע, למה אתה סוגר אפשרויות- למרות שאיני אומר שלא (אתה לא לומד באחת הישיבות שנחשבות יותר פתוחות?) וגם מי אמר שאני אהיה אברך?] 
דווקא יש לי כמה רעיונות, אולי אפרסם אבל העיקרון היה שיהיה הפריה הדדית ואז אני גם אכתוב מה שעלה לי בראש (זה אולי המשפט הממש רציני היחיד שכתבתי פה, טוב, אולי חוץ מהגמרא)
ג. כבר אמרתי שזה לא סותר, אבל גם הרב קוק יצא למסע המושבות
נ.ב. דברי הרב באגרת תקנה על מי אמור לצאת להשפיע ידועים...
עוזיה היקראלעזר20

שכחת שיש חיים גם אחרי הנישואין עם אריאלה...

המון חיים..עיקר החיים!

ודי לחכימא

המון חיים! בטח!שומרוני

אז אולי כבוד אלעזר יצא להשפיע בהם - לא אולי, בטוח.

אבל מה עושים אנשים רבים?

מתחתנים, ואז האתגר הגדול הוא לחנך ילדים.
כמובן שהם יגורו ביישוב חרד"לי, ישלחו את הילדים לאריאל, ואח"כ לישיבה תיכונית - והבנת את ההמשך לבד.

וזהאלעזר20
שהם עושים אתזה,זה לא הופך אתזה לנכון...
אף אחד לא אמר שזה נכון.שומרוני
אמרתי שזה נתון בשטח, ודרושים עוד כמה אנשים מסוגך (כן, זו מחמאה ומותר לך להסמיק) כדי שהמצב ישתנה.
טוב,אלעזר20

הסמקתי(-:

אבל עדיין נדרש מאיתנו להעביר את הציבור שלנו,וזה אומר להתחיל בתוך התנועה שלנו קודם כל,את המסר הזה

אז דרוש מהפך חשיבתי בתנועה!שומרוני
להפסיק להשתמש כל הזמן במשל של הכוס!
המשלאלעזר20

הוא נכון.ומי שהמציא אותו היה מו"ר הרצי"ה..אז תרגע קצת.ודחוף!!

צריך פשוט אנשים שיסבירו את הנמשל..

אל תהיה חסיד שוטה.שומרוני

הרב צבי יהודה גם ביקש פעם כוס מים. סו וואט?

המשל הוא טוב ונחמד - אבל אסור להצמד אליו כל הזמן.

ואם אתה רוצה - נעזוב רגע את המשל בגלל הבעייתייות שבו - אנחנו צריכים להשפיע הרבה גם בדרך השניה שהזכרת, ולא רק בדרך של זיכוך עצמי.

יש לי תשובה חלקית.שומרוני

"לפי אותה המידה, שכל יחיד מתעלה, שכל תכונתו האישית מזדככת, כך הוא מטביע בתוכיות של האומה כולה את חלק האצילי שבו, והיא מתווספת על ידו בעטרה של תפארת, ונעשית בכללה ראויה לאהבה ולדבקות של חן.
על כן הצד הרוחני שבהתגברות הלאומיות תלוי בזיכוך האישי של כל פרט"
(הרב זצ"ל, אורות ישראל, פרק ו' פסקה ב.)

אם מישו לא הבין, אני אשמח להסביר, ואני בטוח שגם אלעזר יוכל להבהיר את הנקודה...

 

טובאלעזר20

כתבת 'תשם שלי אז אני עכשיו חייב להתייחס..

אז ככה:את ההשפעה שלנו על הציבור הדתי בפרט ועל עם ישראל בכלל אפשר לחלק לשני סוגים:

1.מה שאנחנו עושים למען האחרים-שעל זה כבר כתבה מיכל ובצדק שאם הייתה לזה תשובה ברורה הרבה מחידות חיינו היו נפתרות.למרות שזה כמובן לא פותר אותנו מלחשוב מה אנחנו כן יכולים לעשות אפילו שזה לא יהיה הפתרון המושלם(ועל כך אני אכתוב בפעם אחרת בעז"ה..)

2.מה שאנחנו פועלים על עצמינו ומיתוך זה ככל ישראל מושפע-שזה בעצם הפסקא שעוזיה הביא מדברי הרב.עמ"י הוא כולו דבר אחד מאוחד כמו הגוף.כאשר אבר אחד חולה,כל הגוף סובל ולא רק אותו אבר.וכאשר אבר אחד מתחזק,כל הגוף מתחזק ביחד איתו.

וכך גם בעמ"י:כאשר אחד מיתוך הכלל מתחזק,זה משפיע בצורה ישירה על כל הכלל כולו ומרומם אותו למדריגה גבוהה יותר ממה שהוא היה לפני כן.

צריךאלעזר20אחרונה

להשפיע בשני הדרכים.

אבל בדרך של הזיכוך העצמי אנחנו עובדים כל החיים.

בדרך של השפעה ישירה על האחרים אנחנו רשאים להשתמש רק כאשר אנחנו בנויים לכך.והשלב הזה מגיע לא כאשר הכוס באמת התמלאה-כי זה לא יקרה לעולם.. אלא כאשר האדם מרגיש בתוכו שהכוס כבר מלאה ויש לו מה לשפוך לאחרים.הרצון לתרום ולהשפיע יבער בצורה כזו שהדם כבר מרגיש שהוא מתפרץ מעצמו!

השלב הזה יכול להיות זמני,כלומר שהאדם עדיין לא עוזב את עולם הבנייה שלו אלא יוצא ממנו באופן זמני,כגון שליחים לשבת ארגון שיוצאים להשפיע וחוזרים לישיבה.לתקופה ארוכה כמו הצבא ורק אז מגיע השלב שהדם הופך למשפיע קבוע..

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך