שלום לכולם. אני חדשה פה.
רציתי לשאול אותכם מה דעתכם על כל הקטע של הדרכה בסניף פיתוח.
הציעו לי הדרכה בסניף פיתוח . והוא מעורב. עד עכשיו היתי בסניף נפרד וכל הקטע שלהדריך בסניף מעורב חדש לי.
אז מה אתם אומרים?
בס"ד.
מבחינה הלכתית- אסור לך להדריך בנים מעל גיל 9.
בס"ד.
אבל דיבורים מביאים לקרבה.
וחוץ מזה- מותר לדבר דברים שצריכים.
אבל אני לא חושבת שאני יכולה לבוא לבן שאני מכירה באמצע הרחוב ולהתחיל לדבר איתו שיחת חולין. ("מה המצב?" "איך בלימודים?")
בס"ד.
בשביל זה יש גדרים.
בס"ד.
אז הרבנים רבעו את הגדרים האלו.
חוץ מזה- שאר הדברים היו אסורים גם לפני.
בס"ד.
צניעות- זה בהתנהגות (תופתעו לשמוע,אבל צניעות זה בעיקר בהתנהגות ולא בלבוש.)
והפרדה- זה למי שצריך ורצוי.מי שהרב שלו מתיר שיעשה מה שהרב שלו אומר.
בחורי ישיבות!!!!
2 דברים!
1. מה זה 'יובל שרלו'?!?!?!?! גם אם אתם לא חסידיו הגדולים מדובר ברב וראוי שכך יכנו אותו. דעו מי אתם. לא יודעת מה איתכם אבל אני חשה קטנה וזה ממש זלזול לכנות ככה רב....
2. 'אין אפוטרופוס לעריות..' מכירים?
כן,יש בעיה עם לדבר עם בנים במיוחד בדור שלנו כשיש פתיחות כ"כ גדולה, צריך להזהר אפיללו יותר..
ודי לחכימא...
שבוע טוב ובשורות טובות... 
בצלב"א
בס"ד
מסכימה עם כל מילה שנכתבה מעליי, יישר כח על כתיבת הדברים.
ליאת.
בס"ד.
היא לא יכולה להדריך בנים שעוברים את גיל 9 וזה לא המקום לפרט למה.
וכל ההרבנים אומרים שאסור חברה מעורבת.
אולי בתורה זה לא כתוב, אבל הרבנים אומרים שאסור.
משה,אל תגיד שזה שטיות אלא אם כן אתה יודע הלכה יותר מהרב צבי יהודה. חוצמזה מה זה קשור אם זה קשור לדברים אחרים כל דבר כזה שיכול ליצור קירבה בין בנים לבנות כמו דיבור, נגיעה וכד' אסור
אור, לגבי הדרכה עם בנים אני באמת לא יודעת מה להגיד לך כי זה באמת חשוב השאלה אם את חושבת שאת מסוגלת לעמוד בזה . אם את מספיק חזקה בשביל זה. ב"הצלחה 
בעיה להדריך עם בנים ויותר בעיה להדריך בנים מעל גיל 9
על פי ההלכה אסור אבל בסוף תעשי מה שהרב שלך אומר
בס"ד.
אבל אין שום רב שיתיר לה להדריך בנים מעל גיל 9.
בס"ד.
יתירו לה להדריך (לא שיש איסור) אבל לא מעל גיל 9.
אהל לפי דעתי תבקשי להדריך בלי מדריך.
בס"ד.
וזה לא המקום לפרט...
או עם מורה שאת בקשר טוב איתה... ובכלל כדאי תמיד לשאול רב
ב"הצלחה
משרתות מטרות של הבנים בשביל שלא יהיה להם אח"כ בעיות?? קצת מעוות....
ואיזה בעיות יהיו להם בעתיד אם הם לא יהיו בחברה עם בנות???????? ואם זה ככה, אצל בנות אין בעיות??? למרות שאני בכלל לא חושבת זה ככה..
ואז מתחיל בעיות של לצאת עם בנים ונגיעה והיו דברים מעולם. אחותי הדריכה בסניף מעורב היא סיפרה לי איך זה היה.
אור, באמת תלוי איזה סניף זה ומה הרמה הדתית שלו הייתי מציעה לך לבדוק שם שבת ולראות להתרשם.
באיזשהוא שלב, הרי, תכנסי לחברה מעורבת. אולי בעבודה, אולי בשירות לאומי, אולי בצבא, בכל מקום! ומה יקרה אז?
אם בנאדם לא יודע מה זו חברה מעורבת, הוא יכול ליפול הרבה יותר בקלות. פשוט שחברה מעורבת במצב של רוב סניפי בני עקיבא היום לא שייכת כלל וכלל. ולכן אני באריאל. אבל חברה מעורבת כשירה זה לכאורה חיובי.
איני יודע אם יש כיום חברה מעורבת כשרה כמו שצריך. נתקלתי באחת, ואני מקווה שיש יותר, ולא, זהלא קשור לתנועות נוער, משהו אחר.
היית איתי במנריון-- כנראה שנרדמת ביחידה שהסבירו לנו ש''אריאל זה לא רק נפרד'' יש אידיאולוגיא יש ערכים ההפרדה זה פועל יוצא של ההדרכה ובגלל שזה הכי בולט כולם מנפנפים בזה ש''אריאל נפרדים וזהו!!'' שטויות
חברע'ס תעבדו על הגאוות יחידה שלכם (
א. ככל שאתה יותר גדל אתה יותר מברר לעצמך את הסיבות לאיסורים באלה ואת ההגיון שבהם. כשאתה נכנס בש"ל'צבא'עבודה למציאות כזו אתה יותר תתמודד עם זה כי אתה מבין את הקטע, אז ההתנהלות שלך תהיה בהתאם.
ב. מה זה מציאות מעורבת כשרה???????? אין דבר כזה!!
כי ברגע שאתה נמצא במציאות מעורבת, לאורך זמן הגבולות שלך מתחילים להטשטש ולהישחק!!
לעניות דעתי בלבד..
בס"ד.
אם היא יודעת שהיא לא תתקלקל שם, והיא יכולה רק להשפיע שתלך.
אבל שתבהיר לבן הזה את העקרונות שלה, כי הבנים בבני-עקיבא לא תמיד יודעים אותם.
בקשר אליך-
הוא אותך זה דופק, אבל לי אישית לא נראה לי שתהיה בעיה למרות שאני לא מדברת עם בנים.(חוץ מדברים שצריכים)
בס"ד.
היא באמת צריכה להגיד להם את העקרונות שלה מראש-
אח"כ די קשה להם לשנות את זה, כי הם רגילים לדברים אחרים.
חשוב מאד - אם את מתאימה, לכי על זה ללא שהיות.
כל מטרתינו בכך שאנחנו חיים בתנועת נוער אליטסטית היא על מנת שנוכלצ להשפיע.
והנה, את יכולה. אז למה מחכים?
את עצמך מספיק באריאל וזה ברור לך למה זה לא טוב חברות עם בנים וכאלה ושלא תתקלקלי ותצליחי לעמוד מול בנים שלא תמיד יבינו אותך ואת מה שתעשי אז תלכי על זה.
עוד דבר חשוב, את חייבת לשדר בצורה נכונה שאין לך ענין עם בנים ולא באת לשם בשביל למצוא חברים וצחוקים. ברגע שתשדרי את עצמך נכון, הבנים ומי שמסביבך יקלוט את זה ככה ובכלל לא ינסה ליצור איתך מגע שאת לא רוצה בו כי הם יבינו שאת לא בקטעים. וכמובן המון סיעתא דשמיא!! בהצלחה רבה!!
גם אני נחמד היום...
למה הוא טועה? את זה אני לא אכתוב
הוא לא מדבר שטויות.
למרות שככה אוהבים להתייחס לזה באריאל. אובר צדיקות זה לא תמיד פיתרון- אלא תחילת הבעיה..
וגם זה כי אני נחמד היום.
תנועת עזרא הקדושה. נו, באמת...
צר לי, אני חושב שתנועת אריאל - זה המצב החכם והטוב. למעט הסיפור הפסיכי ההוא של הלוחות שנה (ואנחנו לא נפתח עלזה דיון!).
מה שכן, זה לא סותר הדרכה בבנ"ע - ואני מוכן לתת בענין דוגמה אישית.. 
לשום עזרא. מה לעשות שהוא פשוט אמר דברים נכונים?
אני לא מצאתי משהו לא נכון שיכול להוריד באחוזים.
זה נכון גם לאריאלניק הכי דוס שקיים ביקום.
אין כזה דבר ''אובר צדיקות'' יש חפיפניקיות ויש צדיקוּת
אם לדוג' מישהו מתחתן בגיל 30 זה כבר לא צדיקות ולא אובר צדיקות אלא חפיפניקיות ולפיכך הטענ של משה חסרת יסוד מתחילה (אגב זה לא קשור לחברה מעורבת בכלל אמא שלי ואבא שלי היו חילוניים שהם הכירו ושניהם חיו בחברה מעורבת והם התחתנו בגיל מאוחר מאוד!)
החרדים לא מתחתנים בגיל 30!! ברור שיש בןדדים ויוצאי דופן אבל בכללי הם מתחתנים רגיל כמונו...
ואם כבר, הבעיה של הרווקות המאוחרת קיימת באופן הרבה יותר חזק דוקא אצל הדתיים, אצלנו יש יותר רווקים מבוגרים מאשר לחרדים!
אצל החרדים!!! אין ספק! אבל עדין חברה מעורבת לא פותרת את הבעיה של הרווקות!! והעובדה- בבנ"ע ועזרא כולם נשואים בכר בגיל 22?
חוץ מזה, מי שבא לתנועת נוער בשביל למצוא לו בן/בת זוג, כל ההתנהלות שלו אחרת ולא אמיתית, והפסדנן את כל הרעיון של תנועת נוער! זה לא תנועת שידוכים!!! כמובן שאם יוצא מזה שידוך אז סבבה אבל שלא נהפוך את זה למטרה העיקרית שלנו!!
במסגרת התנדבותית מעורבת ואני יכולה להגיד שהמצב שם בכלל לא כזה!!
להפך, יש שם מין אוירה שבגלל שכולנו דוסים כאן אז מותר לנו לדבר ולהריץ צחוקים כי כולנו דוסים... ברור שיש את האלה שלא נכנסים לקטעים האלה, אבל רוב החברה-כן!!
אני הגעתי לשם בפעם הראשונה שהיתה לי חשיפה, כי אני בתנועת אריאל ושם כולם מבנ"ע, וב"ה שה' עוזר לי להתנהל נכון, למרות שגם שם עד שהתאפסתי על עצמי... אבל לפי דעתי מה שאתה אומר זה לא נכון וזה מנסיון.
הטיעון הזה של היתר חברה מעורבת בשביל לדעת איך לדבר עם בנות בתקופה מאוחרת לא תופס אצלי ולא שמעתי כזה דבר אצל רבנים שהתירו ללכת לתנועה מעורבת בשביל ללמוד איך מתנהגים עם בנות בתקופה שתחפש בת זוג.
אגב, אתה יכול להסביר בבקשה את הרעיון של עזרא אם בחב"א זה נפרד, ובחב"ב זה מעורב? תחליטו מה אתם עושים. לא ידוע לי שמגיל 15 מותר להיות החברה מעורבת ולפני כן לא!
חברה מעורבת יצרה המון סטואציות שהם אסורות.
אתה יודע שאסור לצחוק עם בנות? אתה יודע שלפי השו"ע אסור לבן אפילו לומר לבת שלום?
יש כ"כ הרבה דברים אסורים. אתה מכניס את עצמך למערכת מורכבת ומסובכת שאתה לא יודע אח"כ איך לצאת ממנה.
אין דבר כזה שבישב"צים למשל, לא יהיו צחוקים ,קריצות, וכל דבר שמה שאתה אומר יכול להתפרש באלף ואחד מובנים ויכול ליצור בעיות.
אני לא תומכת בחברה מעורבת וכל העניין שלדעת איך לדבר עם בנות זה פשוט (תסלח לי...) . שטיות!!!
שבוע טוב
בין להגיד שלום לבין גלישה למקומות הרבה מעבר.
ההלכה לא אומרת להתעלם מבנים ולהתייחס אליהם כאילו הם אויר, אלא רק דברים בגדר הנימוס. ומבחינה הלכתית מותר לדבר עם בנות לצורכי עבודה, אז הדוג שאתה מביא מהעבודה בבית אל זה לא דוגמא ליחסים בין בנים ובנות. וזה שזה גולש לצחוקים זה לא אומר שזה בסדר.
כמובן שהמצב של חברה מעורבת זה עובדה ואף אחד לא מנסה להתחמק מזה, השאלה מה עושים עם זה. אז שוב, דיבורים למטרת עבודה ולשם נימוס- סבבה. מעבר לזה- אין מקום, עד שתגיע לשלב של השידוכים.
בס"ד.
אבל יש הבדל.
כי החניכים הם קטנים מידי בשביל חברה מעורבת.
אני רואה את ההבדל בין אח שלי (שלצערי הרב הוא בבני עקיבא) לביני.
וזה הבדל ענק.
לכל גיל יש את היצרים שלו - אבל מה לעשות שבנאדם צריך גם כישורי חיים שיעזרו לו להתמודד מול היצרים, מול החיים ומול ריבונו של עולם שינחית עליו ציווי חתונה אח"כ??
ולכן צודק משה שאומר - עם כל הכבוד לצדיקות, אין טעם לברוח מהבעיה ולהצטדק יותר מידי - אלא להיות הגיוניים וללמד אנשים, ללמד חבר'ה להיות רציניים ואמיתיים עם העקרונות שלהם, עם הדרך שלהם!
הפיתרון הוא לא לברוח.. הפיתרון הוא להתמודד..
אח"כ בנים לא יודעים להסתכל על בנות ממטר - וזה ממששש לא יוצא לשם שמים אח"כ..
אלא לשם פדיחות רציניות עד כדי טימטום מוחלט..
אתה ניגש לבנות כאילו הם יצורים שבאו מעבר להרי החושך ואתה לא יודע איך לאכול אותם..
זה לא כבוד גדול לחינוך - וככה לא מתחתנים..
אולי משה הביא את הדוגמא שלו, אבל אני יכולה להביא דוגמאות אחרות.
משה זה לא כולם.
אני יכולה להעיד על עצמי שכל חיי הייתי באריאל, בלי בנים, לומדת באולפנא- בלי בנים...
לפני שנה נכנסתי למסגרת התנדבותית עם בנים.. אני יכולה להגיד לך שזה ממש לא ככה!! שום חיזרים!!
לא בחפיף.
ומי שראית כנראה דווקא כן השתפשף קצת עם בנות אז הוא ידע איך לאכול אותך.
אני דוסית מושלמת תאמיני לי. וזו בעיה קשה ממש. לא קל לנפנף אותה..
ואם יש לך דוגמאות - את מוזמנת להביא אם את רוצה.
באמת, למה אין הוראה של רבנים להכנס לחברה מעורבת כבר מגיל צעיר, אלא הם אומרים שצריך וזה אידיאלי חברה נפרדת????
עד העצם..
והציבור עוד לא הפך שולחנות..
בגלל זה. ועוד כמה.
בין "בתיה" ל"אריאל" מקרי בהחלט (ואני יודעת כי הייתי בשניהם...) ואין לי כוח להרחיב.
זה פשוט שני עולמות שונים לגמרי, הדבר היחיד שמשותף זה החצאיות ותפילת מנחה...
דוגמאות לדעתי: לוח השנה הנפרד. ואולי גם הקטע של פורום נפרד, אני עוד לא סגור על עצמי.
במיוחד בתנועת אריאל...
אמנם זה עדיף מבנ"ע, אבל לפי דעתי אריאל מגזימים קצת (או קצת הרבה..)
ואני לא מדברת רק על צניעות (כמו הלוח והפורום הנפרדים...) אלא על עוד דברים (אין לי דוגמאות כרגע בראש אבל כבר יצא לי להתעצבן על תופעות כאלה ואחרות של "אובר צדיקות" לא מוצדקת)
ובקשר לחלוקה של או-שאתה-חפיפניק-או-שאתה-צדיק, תתפלאו- אבל יש גם אמצע! העולם שלנו לא צבוע בשחור לבן!!! לא תמיד החמרה זה יותר טוב! שמעתם פעם על המושג "כל המוסיף גורע"? המדרש מספר שחטא אדם הראשון קרה כי אדם אמר לחווה גם לא לגעת בעץ...
חוץ מזה שחממת בנים וחממת בנות זה דבר שיכול לגרם להמון דברים לא בריאים. וזה לא דעה זאת עובדה ואני לא מדברת רק על חוסר תקשורת בין המינים או על זה שלוקח המון המון זמן עד שמתרגלים לדייטים נורמאלים.
בציפיה לבניין אריאל ולנורמאליות בע"ם
כשתחיי את החיים שלי- תוכלי להגיד דבר כזה...
החיים לפעמים כ"כ מסובכים שאני לא מבינה איך רבוש"ע מצליח להבין אותם... (טוב בשביל זה הוא ריבוש"ע ולא אני...)
הלוואי שהייתי יכולה לחיות ת'חיים פשוט בפשטות ובשמחה אבל אין מה לעשות...
הקב"ה ברא אותי כזאת, עם חיים כאלו ונותר לי רק לנסות לחיות אותם על הצד הטוב ביותר...
(אל תחשבו שהחיים שלי כאלו גרועים, הם סתם מתוסבכים)
מיכלי- ביום גרוע ומסובך במיוווחד...
אל תכנסי לבנים..
סניף מעורב וכאלה זה הרבה פחות בעיה,בעיקר כשהסניף יודע לשמור על הגבולות שלו...
אבל להכנס לבנים (ואני מדריכה של בנים שנתיים) זה לא נכון!
באמת את תרגישי לבד הרבה בעיות..שממש יזיקו לך ולהם..
אם המצב היה מאפשר הייתי יוצאת מההדרכה עכשיו..אבל אין מציאות כזאתי..
בקיצור סניף מעורב פחות צריך להפריע לך...אבל העיניין של הבנים זה ממש בעיה
תמליצי להם להכניס להם בן ואת תהיי עם הבנות...
ושלא יביאו לך את התירוץ "יהיה לך רק 3 4 בנות" זה עדיף מאשר 20 ילדים ללא גבולות..ותאמיני לי שעדיף לך להדריך בנות..עם כל הקטנוניות שלהם זה עדיף מאשר כל היום להפריד בנים שרבים מכות..
אה ושכחי מזה שתצליחי לשמור מהם נגיעה שו"ע אומר מגיל 6 אבל אני התחלתי לשמור איתם רק השנה וזה קשה כי לכי תחכי לבן שיבוא כדי שיפריד בין שני בנים שרבים מכות..
בקיצור לא מומלץ להכנס לבנים
נכון, בסוף רובנו לפחות נהיה שייכים לחברה מעורבת כלשהי אבל רוב הסיכויים שזה יקרה כשנהיה בוגרים\ נשואים וכו'...
בשביל מה נערים ונערות בגיל הזה צריכים להיות יחד? מה תועלת בכך?
דוקא בגיל הכי קריטי הראש עסוק במין השני... לא חבל??
במצב כיום אני לא רואה חברה מעורבת שיכולה להיות צנועה....
(ואני אומרת את זה מניסיון- הייתי חניכה ומדריכה בתנועה...)
אל תאמין בעצמך עד יום מותך??
חוצמזה שלקחת את זה נורא רחוק..
לצדוקים..
כל העניין הזה שלהכיר את הבנים בגיל כזה כי בעתיד לא נדע להכיר אותם זה שטיות ואני אגיד לך למה.
א.כי ברור שיוצא לי להפגש עם בנים כמו במסגרת התנדבותית וכו' (פשוט לא עולה לי בראש עוד רעיונות). אבל אנימשתדלת שלא לדבר עם בנים יותר ממה שאני צריכה.
ב.הגיל הזה זה גיל בעייתי גם לבנים וגם לבנות. לכן כמה שפחות מפגשים עם בנים זה יותר טוב. כל מפגש כזה עם בנים זה מתחים,היצרים עובדים עוד יותר. וטוב לא יוצא מזה בד"כ.
מנסיון שלי, אני שמחה שלא גדלתי במעורב! ושאת כל הגילאים שלי העברתי בסניפים נפרדים (בהתחלה עזרא עד כיתה ו' ואח"כ באריאל) . אני שמחה ששמרתי על תמימות מסוימת.
אני רואה את החברות שלי ואותי ואני רואה הבדלים.
לגבי כל הנושא הזה של שידוכים בגילאים מאוחרים יותר . עושים היום הכנה באולפנות ובישיבות לפני שיוצאים להכיר את הבנים \ בנות למטרות נישואין. ב"ה יש המון זוגות שאני מכירה שגדלו בנפרד עד לגיל שמתאים .
קיצור אל תדאג.
אם הרבה זוגות מצאו את עצמם במקומות מעורבים זה אומר שאנחנו צריכים ללכת לתנועה מעורבת בשביל זה?
כשהולכים למקומות מעורבים יש עם זה המון בעיות ולכן המטרה לא מקדשת את האמצעים. אפשר להכיר בגיל מאוחר יותר כזה יותר רלוונטי.
אמנם יש המון סיפורים טובים על זוגות אבל מצד שני יש סיפורים אחרים שיצאו בצורה לא טובה (בלשון המעטה) ולכן צריך לחשוב טוב מאוד לפני שנכנסים לתנועה מעורבת.
תמיד בשמחה
אני תכלת עצבני
זה לא יוצר בלבול ובלאגן אצל הנוער?
כי חלק אתה אומר שמות מעורב, וחלק לא. אתה יוצר הרבה אפשרויות פתוחות ואז גבולות יותר מטשטשים כי אם זה כן, אז למה זה לא?? אם אני מחליט להתיר לעצמי סוג של פעילות כלשהי, בהמשך אני יתיר עוד, כי זה רק זה ורק זה ופתאום איפה הינו ואיפה אנחנו עכשו.. לכן יש את ההלכה שקובעת לנו גבולות.
היא לא אוסרת דיבור עם בנים בכלל, אלא רק לענינים טכנים. למה אתה צריך יותר? כשנגיע לגיל של השידוכים אז סבבה.
הרצת צחוקים עם בנים לא מועילה לאף אחד ואפילו הורסת.
בכולופן, שיהיה בהצלחות מרובות!!!
יש אנשים שקשה להם גם אם יש להם אנטליגנציה רגשית גבוהה.
זה לא קשור.. כי אם הצד השני לא משהו זה משפיע גם על הראשון..
כל השאר נכון. מחזקת.
דבר ראשון. למה השולחן ערוך אסר חברה מעורבת?
דבר שני. בגיל הזה היצר עובד הרבה יותר מגילאים אחרים. כי בגילאים האלו האדם רק בונה את האישיות שלו הוא לא מספיק חכם כמו אחד שסיים את גילאי ה18-20 . ואדם שסיים את הגילאים האלו, למשל בן יש הבדלים בין בן שסיים שיעור א' וב' לבין בן תיכונסט או בת יש הבדל בין בת שסיימה שירות ושנה א' וב' לבין בת אולפנא שבכיתה י-יב' יש הבדלים!!! בגילאים האלו האדם בונה את האישיות שלו. למה להכניס בנים ובנות למציאות שהיא לא טובה? למציאות שהיא פסולה? חז"ל ידעו טוב מאד מה הם אומרים. ואת הסייגים האלו הם קבעו מראש כי הם חזו מה יכול להיות אם את הסיייגים האלו לא ישמרו. כמה כאב לב ,דמעות, וייסורי מצפון עוברים על בן ובת שהיה בניהם קשר ואל תגיד לי טוב את צודקת אבל אני חושב שכן בנים ובנות צריכים לארגן דברים ביחד כי... והסיבות שלך. כי המציאות שלך רק תוביל למה שהזכרתי עכשיו.
דבר שלישי לא הבנתי אותך שציטטת אותי " יוצא לי להפגש עם בנים במסגרת התנדבותית" ואמרת שאמרתי בזה את הכל.
אולי כדאי שאני יסביר את עצמי.
אני לא חושבת שבות צריכות לחיות בנגה ובנים במאדים. אני אומרת שכן יצא לי למשל להתנדב בקיץ בקייטנה של ילדים עם תסמונות, פיגור, וכד'. והיו שם גם בנים. אז פשוט שהייתי צריכה אותם נעזרתי בהם למשל להרים ילד לכסא גלגלים. הבנת? לא התחלתי לפתח שיחות כמו "איפה אתה לומד?" "בן כמה אתה? " כי זה פשוט לא שייך... ולא מתאים...
טוב, לילה טוב.
אתה מתיר סייג שחכמים קבעו כדי לטפל בסימפטום ולא בבעיה
פירוט-אחר כך אין לי כח עכשיו
חכמים אסרו שהייה שלא לצורך (פעילות סניפית זה לא לצורך באם ע"י זה עוברים על איסורים, ואל תחרטט שלא)
חכמים אסרו שהייה בקרב בנות המין השני שאולי וח"ו בדרך כלשהיא הבן יעבור על התקנה הכי רחוקה מדברי חכמים (וק"ו סייג מפורש בדברי חכמים ובן בנו של ק"ו איסור תורה)
בעל שו"ת "שרידי אש" התיר בדיעבד של הבדיעבד ורק כדי למנוע התבוללות
1) מרן לא כתב אסור צודק.. מרן כתב יותר מזה! מרן פירט לך את כל המצבים האסורים! וברור שבדור פרוץ ומתירני כמו שלנו אסור בהרבה יותר דברים
2)ברור שיצר הרע עובד תמיד, אך האם בגלל זה צריך למכור לו את הקדושה שלך "על מגש של כסף"?
3)בדורות הקודמים (בכל תקופות הגלות ובזמן שבית המקדש היה קיים) לא היה מצב של חברה צנועה ומעורבת בגילאי העשרה וזה משתי סיבות: (א)כדי שהנער לא יכשל באיסורים (ותחשוב על מי אני מדבר- על קדושי עליון!! על אמוראים, על תנאים!! אם הם לא סמכו על עצמם אז אתה מרשה לעצמך לסמוך עליך? אתמהה!!)
(ב) רוב הנערים בתקופת הגמרא והמשנה התחתנו בגיל 17
להזכירך-- המצב שונה מאדם לאדם ואתה לא יכול ללמוד מהמקרה שלך על אנשים אחרים!
3) בשביל זה יש את הדעייטים כדי שתתרגל ורק שתבין שמשמים נותנים לאדם את זוגתו לפי המתאים לו.. אם לודג' הוא אדם שכל חייב נשמר מלדבר עם בנות לא יביאו לו איזו מיזרוחניקית שכל החיים שלה דברה עם בנים,,,,,, ובכ"ז זה לא אומר שלא צריך לחפש את המתאימה וזה לא ביג דיל אם באמצע יהיו כמה שלא מתאימות
ובנוגע למה שכתבת-- חברה נפרדת לא גורמת לדברים שכתבת ההיפך!! דווקא המתירנות הזאת של חברה מעורבת (אפילו היא צנועה) גורמת לכל מיני שגעונות בשכל של הבן אדם ראה רמב"ן על פרשת נח שכותב במפורש למה יש מצבים של אנשים הנמשכים לבני מינם
בס"ד.
לחברים שלך אתה מדבר בחוסר כבוד ובחוסר טאקט? לא נראה לי.
זה לא קשור לבנות. זה אמור להיות אצל כח אחד...
בס"ד.
בלי קשר לדיני צניעות.
אני לא אדבר לחברות שלי בחוסר טאקט ובחוסר כבוד.
בס"ד.
אני באריאל, ואני לא מדברת עם בנים.
אבל אין לי בעיה (מבחינה נפשית) לדבר איתם.
למרות שאני גדלתי בחממה, הגירוש והתקופה שאחריו שברו לי אותה...אבל לא משנה.
לצורך העיניין זה עדיין נחשב.
בס"ד.
זה פשוט לא הגיוני לחשוב אחרת.
פלפלתיאני דוסית בריבוע אתם כבר יודעים אבל
מה לעשות יש גם יצורים שנקראים בנים בעולמנו - ודווקא איתם צריך להסתדר כל החיים..
והראש שונה בתכלית השינוי!!!
ועוד משהו - מעניין - אבל דווקא אצל הדוסים אחרי ש"השתפשפו" בין בנים לבנים - דווקא הם לא יודעים לדבר עם בנות..
מעניין הא??
להתעלם מהם...
פשוט ההרס של העירוב גובר על הטוב...
ועובדה שאפשר. למה בנות יכולות ובנים לא???
אני לא רואה מקום לעירוב מלכתחילה...
לא - טוטאלי?
ולא אמרנו שאי אפשר - את זה אנחנו יודעים שאפשר לשתוק ולהתעלם.
השאלה אם זה חכם..
אם כמאמרינו אריאל אחלה של תנועה בלי בנים, בלי בנות- רק המחיצה..
מה יותר חשוב הכמות, או רמת ההקפדה על המצוות
ככלל אין מטרתה של תנועת אריאל "סניפים נפתח בכל מקום" ויש מקומות שז אחלה ויש מקומות שזה חבל
לדוג' מקום שאחלה שאנחנו לא פותחים סניפים- מקום שאנחנו יודעים מלכתחילה שה"תורת חיים בעוז" לא תשמר בעוז אז לא נפתח סניפים
מקום שחבל- 'אלעד' מקום ברמה דתית גבוהה שהתורה שם תשמר בצורה יוצאת מן הכלל חבל שהתנועה לא מקימה שם סניפים
אין שום קשר..
ואני כן מדברת על סניפים ברמה גבוהה, ואני כן מדברת על תורת חיים בעוז - אבל אני מדברת על תורת חיים...
משהו כזה שיהיה קשור למציאות ולבעיה שההפרדה רצופת השנים והמוקפדת יצרה - אני לא מדברת על חבריא א' בכלל -
שם ברור שיהיה נפרד - ברור!
אני מדברת הלאה. אני מדברת על בירור הלכות - שבבנ"ע יש למשל ואצלינו אין, שאצלם חיים קצת יותר את ההלכה מבחינת קרבה וגבולות בין בנים לבנות.
ואל תביאו לי את כל הסיפורים ההזויים של בנ"ע על מה שקרה בגלל....
כי אפשר לעשות דברים ברמה - ולא סתם שטויות - וגם זה קשור בחינוך וביחס התנועה.
ההפרדה זה לא "תוצר" של ההלכה ו\או המציאות היהודית ההפרדה היא עיקר הדין בכלל בהלכה היהודית (יש סיפור שכי"ח רצו לעשות בטריפולי בלוב מסיבת חנוכה לילדים גדולה אך שיהיה מעורב ויהודי לוב הכשרים אמרו "יהרג ובל יעבור!!!) תחשבי למה ערך ההפרדה נראה כאילו אפשר לחפף אותו בחב"ב וזה ממש לא נכון!! הפרדה זה עיקר הדין וזה דבר שחכמים במשך כל הדורות חידשו תקנות חדשות ומחמירות (ותחשבי על מי אני מדבר על גדולי עולם!! שלא סמכו על עצמם, אז את אומרת שבדור שלנו אפשר לחפף? אתמהה)
לחיות את ההלכה- אין בעיה אם ככה אז עד הסוף, בואי "נחיה" את ההלכה גם בהלכות שבת הרי הרוב זה "סתם" סייגים והרחקות מדברי חכימים (בדיוק כמו ההפרדה) אז אפשר גם בזה לחפף בואו נעלה על עץ בשבת כי מהתורה רק אסור לתלוש לא כתוב שאסור לטפס על עץ בשבת, בואו נבחן את הגבולות עד כמה אפשר להתקרב לאש ולא להכוות (את מבינה את האבסורדיות שבדברייך)
וזה לא להקל (מושג הלכתי) זה לחפף!!! ואל תעבדי על עצמך ובמיוחד בדבר הזה שחכמים הזהירו על זה במפורש "גזל ועריות- נפשו של אדם מחמדתן"
לחיות את התורה- לא הבנתי, בגלל שבבנ"ע מעורב אז מדריך בבנ"ע חי את מצוות התפילין או הציצית יותר ממני, נו באמת
שבגלל שזה שבת וזה איסור סקילה אז צריך להחמיר, בהלכה דברי של אי צניעות קרואים "אביזרייהו דגילוי עריות"!!!! איסורי תורה לדעת כמה הרא"ם דבור סרק עם בת (ואל תגידו לי שזה לא קורה בסניפים מעורבים ובעזרא) זה איסור כרת!!! כרת!!! כרת!!! ואל תחרטטו לי "בגלל שהרא"ם לא נפסק להלכה אז מותר" זה רק אומר כמה צריך להחמיר ולהזהר בדברים האלה שחכמים הוסיפו איסורים והחמרות לאחר זמן השו"ע שהחברה שלהם היתה דוסית לגמרי!! ומה אנחנו נגיד שבחברה פרוצה כמו שלנו מה אנו נעשה
הרב צבי טאו לדוג' מנחיל את ההתנגדות לתרבות המערב לתלמידיו ובתוך זה את ההתנגדות לחברה\ע מעורבת
אתה קצת מעופף - במחילה מכבוד תורתך.
בנים הם לא עם נפרד. על זה אנחנו מסכימים?
אתה מסכים איתי שצריך להבין מתישהו איך עובד הראש של הבנים ואיך עובד הראש של הבנות - כי הוא שונה אחד מהשני?
אתה מסכים איתי שבאיזשהו שלב כדי לקיים את רצון הבורא צריך מתישהו להתחתן?
אתה מסכים איתי שצריך לדעת לדבר עם אנשים ולא לברוח מהם כמו אותה דוגמא שאתה עצמך הבאת פעם שברחת בשניה מאיזה קומונרית או משהו שאמרת מילה וברחת? אתה מסכים איתי שצריך שהיא גם תבין מה אתה רוצה ממנה ולא כאילו הבינה או כאילו נעשה?
כאלה דברים לומדים מניסיון חיים. אני לא אומרת שצריך להפוך את כל התנועה למעורבת. אני אומרת שיש בעיה קשה בחברה שהפרידה כל הזמן בין בבתי ספר בתנועות נוער וכל מקום - ביצירת קשר והבנה בין בנים בנות. הם פשוט לא מקשרים..
זה בדיוק כמו שאתה בא ומדבר עם איזה בת על הרמ"א על יורה דיעה וחושן משפט - סליחה אבל זה לא ממש מעניין אותה והיא לא תבין מה אתה רוצה ממנה -אבל לך זה יהיה טבעי ונורמלי כי ככה אתה רגיל לחיות, ככה אתה מדבר בישיבה, עם חברים ובדיונים. (והדוגמא הכוונה טיפה מוקצנת - לא הפכתי אותך לדיין בשניה - אבל הרעיון..)
אני לא מבינה מה הרעיון להחמיר מידי במקומות שיוצרים אח"כ בעיות. למה? כי זה מורכב? כי זה קצת שינוי עמדות? במקום צעוק נפרד נפרד כל הזמן צריך להתעסק עם דרך של שמירה וקיום הלכה וזהירות מירבית יחד עם מעורבות קטנה בין הסניפים כדי לראות טיפה את הצד השני? כדי שהקשרים יהיו יותר נורמלים אח"כ ולא יצטרכו לדבר כמו איזה שני ביינישים כי אם לא ככה הם פשוט לא על אותו גל?
מה שיוצא מההפרדה זה מטרה אחת - לצעוק כל הזמן להפריד!!!! לא יותר מזה..
אין התמודדות עם הבעיות בשטח.. זו בריחה. וגם הרבנים הגדולים התייחסו להלכה ולפסקים לפי הצורך בשטח. כי התורה היא תורת חיים. היא משתנה בגבולות הצרים שנותרו לה כדי שההכה תישמר ולא יפרצו הגבולות כי אנשים כבר נחנקו.
הבינות? לכן נראה לי שחב"ב וחב"ג שקיים באריאל רק בתאוריה יכלו לארגן דברים איכותיים עם שיתוף כלשהו. ואני לא מדברת על חפירה לעומק שתיצור מליון בעיות. אבל הם בכ מקרה בגיל של תחילת מחשבה על הכרויות לחתונה מתישהו - אז ללמוד תיאוריה - זה בסדר וליישם צריך ללמוד מפדיחות??
זה חיי תורה נורמלים?? עכשיו תורי - אתמהה ..
הדבר הכי נורא שאפשר לעשות לחב"ב זה להפכו למעורב
ואין לי עכשיו זמן
תסביר כשיהיה לך זמן..
לא תסביר - לא יתקבל..
חב"ב -- בגיל הזה עם בן יתעסק בפעילויות משותפות עם בנות אפילו וזה לא יהיה "חפירה" כהגדרתך זה לא טוב (פעם חבר שלי שהתנדב בארגון צדקה אצלנו בעיר שאל את הרב אם זה לא בעיה ברגע שהוא מעביר את קופסאות המצרכים לאוטו הוא נוגע בטעות גם בבנות שמתנדבות שם (צנועות וחסודות) והרב אמר לו שאסור כי "המטרה לא מקדשת את האמצעים) בגיל החב"ב (מ14 עד 18.5) לא טוב שהבן יהיה בפעילויות משותפות בין בנים לבנות כי בגיל הזה היצר נכנס הכי חזק בבן אדם ומנסה להפיל אותו דווקא בזה בכל דרך אפשרית ושוב הכל באשמת תרבוש המערב שיצרנו מסביבינו
חב"ג- בגיל הזה להבדיל מגיל החב"ב החב"גניק לא חושב על בנות כי הן בנות, האדם מתחיל להתיישב בדעתו (כמובן בהשפעת לימוד התורה בישיבה הגבוהה\הסדר והסרת לחץ הבגרויות) החב"גניק חושב על בת אחת ויחידה ("עוד ישמע"...) דבר שלא יפגע בו עם הוא ידבר גם עם בנות אחרות בדברים ענייניים לא כל דיבור עם בת יהפוך אותו ללחוץ ודברים אחרים... איך לדעתך מצליחים בעלי התפקידים הלא נשואים (כולם חוץ מיוסי) בהנארה"ק (ההנהל הארצית הקדושה) להסתדר הרי יש בהנא"ר גם בנות? תשובה: כולם שמה מעל גיל החב"ב יענתו כולם שמה חב"גניקים
זה בריחה.
זה לא התמודדות.
חב"ב בהתחלה זה מוצדק לא לעשות כלום מעורב - אבל בסוף? וחב"ג (יש כזה דבר בתנועתנו הקדושה?? לא ששמעתי.. לא שידעתי.. ) כבר לא קיימים בכלל בשטח.. שזו בעיה בפני עצמה בתנועה הזאת.. למה חב"ג לא קיימים? למה הם לא מעורבים בסניפים ובקהילות? הרי הם יכלו להרים את כל הרמה של הסניף ברמה או שתיים - ואז אי אפשר היה לעשות כל מה שרוצים כמו שאתה מראה - כי זה מחייב.. וגם יש דוגמא אישית.. מה שקורה זה שיש רק חב"א וקצת חב"ב - וזהו.
ואז מה יוצא?
חב"א - לא שייך להוציא מהבועה - לגמרי לא.
חב"ב - בהתחלה לא, בהמשך אין התמודדות עם כלום. יש יצר... גם לא יפגשו יצורים הנקראים בנות - אפילו לא בטעות.
חב"ג - בכלל לא קיימים בסניפים ובתנועה הם בודדים יחסית לכל השאר.
אז מתי אתה חושב להשתפשף???
שאני יבין - אתה מתכוון לחיי תורה אמיתיים או רחפנים?
כי חיי תורה זה גם אומר לדעת לדבר עם אנשים בלי להעליב או לפגוע בהם.. וכשאתה לא יודע להתייחס אליהם - הם מן הסתם יפגעו.. מתישהו ובאיזשהי צורה..
נראה לי שצריך קצת אומץ להתמודד מול המציאות.. לא?
ובקשר להתנדבות שלכם - זה נשמע לי קצת מוזר.. כי איך אם מרימים קופסאות מגיעים לנגיעה כלשהי בבנות?? נשגב מבינתי..
תביני שאי אפשר להכנס לאש בלי להכוות
חב"ג- יש כזה דבר בתנועה (והם גודלים משנה לשנה) הם די פעילים (שמעון הירש- שמעת עליו? הוא היה שליח בסניף בנ"ע, בשבת ארגון שלנו שני השליחים הם חב"גניקים , במליאה האחרונה 40% מהמשתתפים בבנים היו חב"גניקים) זה משנה לשנה למעגל החב"ג המתרחב יותר ויותר אכפת מהתנועה. מכייוון שהחב"ג כבר לא נמצא בסניף (אלא בישיבות הגבוהות\הסדר) יותר קל לו להכיר לצאת לחיי תורה אמיתיים, וזה רק בחב"ג
לחב"ב אין זמן! (אני כרכז משתדל להעמיס על החב"בנים כמה שיותר פעילויות תנועתיות) גם הדרכה גם פעילות חב"ב גם בגרויות ומעל הכל לשמור את עצמו מכל משמר שלא יכשל ח"ו במראות אסורות או בדברים כאלה
חב"ג יכול "להשתפשף" בלי להפגע יש משפט במדרש ה' אומר "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין" ורק אדם שעסוק רובו בתורה(כגון:חב"גניק) יכול להנצל (ככל האפשר) מפתויי היצר
איך בדיוק אתה נותן לחב"ג להשתפשף??
כי לא נראה לי שזה קיים..
קיימים פרטים של חב"ג בתנועה אבל הם לא זרם המשך של חב"ב... הם פורשים במהירות שיא כי אין להם מה לעשות בתנועה..
(כן.. חוץ משמעון הירש וכמה בודדים.. וגם אלה שהיו במליאה.. אני מדברת על כולם גורף. זה תנועה - זה לא סתם קבוצת אנשים..)
ואתה אומר שחב"ג כן יכולים לעמוד במשימה ולהשתפשף בלי להפגע - אבך הכל בגדר דיבורים כי אין כלום. פשוטו כמשמעו.
אין מעורבות בין בנים לבנות כלשהי ולא משנה באיזה גיל בתנועת אריאל. גם לא בבית אבות.
מה שיוצא שרק צועקים פה הפרדה - אבל לא מתמודדים עם החזרת החיבור.. עמ"י לא הולך התחבר חזרה איכשהו הא?
שתי מדינות לשני עמים???
לחב"גניק בשונה מהחב"בניק, לחב"גניק יש חיים, מי שנשאר חדג'ומאט ישאר בתנועה גם אחרי התיכון וגם אחרי החתונה אך גם הוא לא צריך את התנועה כדי להכיר בנות
(אגב שמעתי מהקומונר שלי שקומונר לשעבר של גב"ש התחתנן עם קומונרית של גב"ש, אבל לא דרך התנועה, מהסיבה הפשוטה שהתנועה זה לא משרד שידוכים, זה תנועת נוער!)
בתור פנאט חשבת שיותר נשתכנע ממך? 
איפה האריאלניקנאמן???
סתם...
שעזרא זה התנהלות נכונה. או מעורב, או נפרד. אם הם מסכימים שצריך נפרד -ועובדה שהם עושים כל בחב"א, אז מי נותן היתר מכיתה ט לחברה מעורבת? להם אין איסור?? זהו, הגעת לגיל מותר לך?
לא מסכימה.
בס"ד.
אבל לדעת לדבר בכבוד ובטאקט? זה נשמע כאילו יש לך את זה.
במקרה של חברה מתירנית יש להחמיר יותר
2)בריחה מהמציאות? זו מציאות מעוותת שלא היתה קיימת בכלל כמעט לכל אורך שנות הגלות ובית המקדש מציאות שהתרבות המערבית הקלוקלת המציאה יש 2 ספרים שהרב שלי הוציא "יסוד-יוסף" ו"קדושים תהיו" בספר הרב מסביר למה גורמת חברה מעורבת
3) ושוב יש לציין שבתקופת הגמרא והמשנה הנשים היו הרבה יותר צנועות וכמעט לא היו יוצאות החוצה הם פשוט היו במקום הטבעי שלהן- המטבח!
הרמב"ן כותב בפרשת נח שאיך העולם הגיע למצב כ"כ נורא של טומאה, שאפילו הצמחים התעוותו?! והוא עונה- בהתחלה הם התירו לעצמם לדבר עם נשים אחרי זה להיות עם נשים ואחרי שהנשים כבר נמאסו הם עברו ל"ע הלאה וזה לא גרמה חברה נפרדת את זה גרמה חברה מעורבת!
אתה בעצמך כבר ענית את התשובה- "הקדוש ברוך הוא לא ברא ציבור בלי סוטים" ללא קשר לרמת הדתיות שבאותו מקום הסוטים הם סוטים בגלל שה' רוצה שהם יתגברו על הבעיה שיש להם (דברי הרב שמואל אליהו) ומשמים גלגלו שהם ודווקא הם ילכו למקומות דתיים כדי שהחוסן הרוחני יגדל, בסופו של דבר כל אחד מחליט בעצמו מה לעשות הקב"ה פשוט נותן לך את הכלים להתמודד
בגלל זה אסור לתת לגיטימציא לעולם החילוני הסובב מכייוון שמתן לגטימציא למעורב פשוט מתיר לך עוד מלאן דברים אחרים בעז"ה שאני אתחתן לא יהיה לי בבית לא טלוויזיא ולא מחשב, לא כי אני מתנגד לטעכנולוגיא כלל לא!! אלא שמהטמבלוייזיא ומהמחשב(עם אינטערנעט) נחשפים תכנים שפשוט מעלים לאדם את טווח הסיפוק וכאשר הרמה של הסיפוק מתמלאת האדם מחפש דברים אחרים שיוכלו לרגש ולספק את צרכיו (נגזרת של הרמב"ן דלעיל)
בס"ד.
סליחה על החוסר טאקט:
אבל למה אתה לא מפסיק את זה כבר עכשיו?
אם יש בעיות,אז לא צריך לדחות את הפתרון.
צריך להלחם בעולם החיצוני! ולא לוותר לתרבוש המערב הקלוקלת שבכל שנה גודעת מעם ישראל אלפי יהודים צעירים (כן גם דתיים) זה שיש עובדה שלצערינו היא קיימת זה אומר ש"אין ובואו נלך עם יצר הרע עד הסוף ונוותר לו"?
צריך להלחם בכל מה שמסמל פריצות ואת הרשע שבתרבוש המערב
ישנה ממש בעיה בסניפי פיתוח..בגלל שברוב הסניפי פיתוח הצוות מעורב וכנל בישבצים ואז יש ממש קלות ראש ויש עם זה ממש בעיה..
וגם עם כל ההערכה שלי לכל מי שמדריך בסניפי פיתוח..הרבה אנשים חושבים שבגלל שאני מדריכ/ה בסניף פיתוח אני יכולה לעבור על כל מיני הלכוצת..ולכן צריך לבדוק את זה בכובד ראש..
וגם זה לא מתאים לכל אחד..כל אחד צריך לבדוק את העמידות שלו בדת..
שבוע טוב ובהצלחה
פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,
אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,
וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....
*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*
אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.
אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.
אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...
מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל
😜
מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?
מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).
בהצלחה רבה
או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?
מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,
מאוד
ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"?
בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?
מבחינת סגנון דתי/חרדי, מה חשוב לך?
איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...
דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗
(ללא השקעה) וללא ניסיון!
ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי
👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇
זמינות מיידית!
בואו נעשה מאגר פעולות