יימח ;שמו??!!מיכל160
עבר עריכה על ידי מיכל160 בתאריך כ"א חשון תשס"ז 22:02

יש לנו שיחה שבועית באולפנא עם הרב אייזמן (ראש רשת צביה ורב התנועה).

השבוע הרב אמר משהו מקסים.

מספרים על החזון איש שפעם באו אליו מספר אנשים והם דברו ואחד האנשים אמר על אחד המנהיגים בממשלה שבהחלט עשה צרות ולא מעטות לעמ"י "יימח שמו". החזון איש לא אמר דבר אך אחרי כמה זמן ניגש לאותו אדם שדיבר כך ואמר לו: "אם חס וחלילה אותו מנהיג ימות בלי ילדים אישתו תהיה חיבת בחליצה? אותו יהודי שדיבר על המנהיג אמר- "וודאי!!". ואז החזון איש אמר לו: "מצות חליצה היא כדי לא יימחה שמו אז איך אתה מעז להגיד עליו 'יימח שמו'????".

 

יש כוח עצום למילים שלנו אז חיייבים להזהר!!! כתבתי זאת בהקשר להרבה דברים שנכתבים פה בכל מיני הקשרים אז פשוט קצת רגישות (ונחישות).

חבר'ה, תעכלו!! אין מצווה להגיב מיד(-:

בצפיה לבניין אריאל במהרה בימינו!!!

מיכל קפלן.

אין אימות לסיפור הזה, מדובר באגדת עם חסרת בסיסlogen

 יש לשים לב על מי אמר דוד המלך ימח שמם - על שונאיו היהודים ובראשם דואג האדומי שהגמרא מעידה עליו שהיה גדול בתורה.

המשנה אומרת שם רשעים ירקב על יהודים מבית אבטינס שלא רצו ללמד מלאכתם לאחרים.

ועוד דוגמאות רבות מאין ספור.

טוב,מיכל160

עשיתי ברור קצת יותר רציני ופתחתי בעל התניא פרק ל"ב.

אני אכתוב בקצרה וביותר ברור מה שכתוב שם אך מי שרוצה להחכים שיפתח ויקרא את זה מהכתוב...

כתוב בגמרא שמי שראה בחברו שחטא מצווה לשנואותו וגם לומר לרבו שישנאהו, היינו בחבורו שכבר קיים בו מצוות 'הוכיח תוכיח' והוא לא שב מדרכו הרעה.

הבנתם עד כמה נאמרו הדברים בחומרה קשה?????

אך אח"כ ממשיך בעל התניא ואומר- אך מי שאינו חברו, ולא הוכיח אותו- עליו אמר הלל הזקן- "הווי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה",לומר שאף הרחוקים מעבודת ה'ולכן נקראו בריות בעלמא, צריך למשוכן בחבלי עבותות אהבה ואולי דרך כך לקרבן לתורה והן לא להפסיד שכר אהבת רעים...גם האהובים שלו שלא שבו מחטאם מצווה לשנאתם ולאהבם כאחד...

לשנוא את הרע שבהם ולאהוב את הטוב שלהם, שהוא הניצוץ היהודי, שנבראו בצלם אלוקים.

השאלות שעומדות בפני העכשיו-

@ האם אנו מחפשים את הטוב בכל אדם?

@ האם אנו מחפשים את הרע בכל אדם?

@ האם אנו משמשים קטגוריה לעמ"י?

@ האם אנו משמשים סנגוריה לעמ"י?

@ האם מי שלא חושב כמונו הוא רשע? אם כן, האם הרבנים החרדים רשעים כי הם לא מחאו נגד ההתנתקות והרי ידוע שאדם שעומד בשקט נקרא כשותף?(ע"ע קורח ועדתו..)

@ האם יש אמת אחת?

@ האם אנו מסוגלים למצוא טוב בכל אדם? ואם לא אולי זה פגם בנו ולא באחר?

@ אם אח שלי (אח ביולוגי) היה מגרש אותי מהבית או שותף ישירות לתוכנית המרושעת הזאת אז הייתי שונאת אותו ואומרת שימחה שמו??אם לא, למה  לאח לא ביולוגי ממש נתייחס אחרת?

@ אולי אנו טועים ביחס שלנו לעמ"י?

@ אולי במקום להתעסק בקרוב לבבות אנו עוסקים בריחוק לבבות?

עד כאן, תהיות, מחשבות, תשובות מבעל התניא ונקודות חשובות...

בצפיה לבניין אריאל ולאחדות עמ"י במהרה במינו!!!!

מיכל קפלן.

לך יש את המקורות שלךהאריאלניקהנאמן

ולנו יש את המקורות שלנו זה נכון וזה נכון (שלנו יותר נכון <ב>)

רגע, רגע-מיכל160

תביא מקורות משלך ואולי לא יהיה לי איך לסתור...

אך כרגע אני נתתי מקור ברור ומדויק ואתה לא...

מקור, ז"א שתכתוב כאן בכללי את הנאמר ותגיד לי מאיפה זה בדיוק כדי שאוכל לעיין... 

בתומ"ר! 

 

logen כבר הביא כמה דוגמאות ויש עוד אני אחפשהאריאלניקהנאמן
ואמצא...
logen לא נתן מקור.מיכל160
הוא כתב שתי דברים חסרי ביסוס. סורי.
חסרי ביסוס?האריאלניקהנאמן
אלו גמארות מפורשות
הם חסרי ביסוס כי אין לי את המק'ור שלהם...מיכל160

סורי, אני לא יכולה לברר דברים אם אין לי מקור מ...מה אני אעשה...אולי תוך כדי החיפוש תראה מה אמוראים ורבנים אומרים עלזה.ואם לא אז סבבה, תן מקור.

כל השאלות מצוינות וחשובותlogen

ויש לברר לפי דין תורה ותו לא. עם כל הכבוד לתניא ולכתבים חסידיים אחרים, משם לא פוסקים הלכה.

לפי דין תורה יש חובה גמורה מדינא לשנוא רשעים בגופם ממש, ועל זה אומרו חז"ל - כל המזכיר שם רשע ואינו מקללו עובר בעשה - שנאמר ושם רשעים ירקב.

לכן אמר שלמה המלך עליו השלום - "עוזבי תורה יהללו רשע, אוהבי תורה יתגרו בם" - הכוונה היא שהרשעים כשרואים רשע מהללים אותו, אוהבי תורה ניצבים מולם ומלעיגים עליהם - על הרשע ועל עוזבי התורה שמהללים אותו.

ואמר דוד המלך - את משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט - שנאה של ממש ולא רק למעשה אלא גם לאדם שעושה את המעשה.

ועל זה אמרו חז"ל במדרש:

ראה דוד שרבו רשעים כמו עשב ולא אמר הללויה עד שראה שהם עתידין להשמד, שנאמר יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם ברכי נפשי את ה' הללויה, ואז הקב"ה מלך בעליונים ובתחתונים, שנאמר ואתה מרום לעולם ה'

,מיכל160

למה מה שאתה אומר נראה לך קביעה להלכה? למה מה שבעל התניא אומר זה לא למעשה? הוא כותב רק תאוריות?

בעל התניא לא סותר מה שאתה אומר אלאט אומר שזה להתמקד ברע שבהם..

בטח כולם כאן מכירים את הסיפור הזה אבל בקצרה (זה מהגמרא)- לר' מאיר היו שכנים רעים והוא היה מצטער ומבקש שיכלו ואז באה ברוריה אישדתו ואמרה "יתמו חטאים ולא חוטאים",תתפלל שהרשעה תכלה ולא הא יכלו...

מומלץ לעיון- הספר אילת השחר (של הרב פילבר), אכתוב מקצת מהנאמר- "יש המנפפים בכתוב : "הלא משנאיך ה' אשנא ובקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים, לאויבים היו לי" כמקור המחייב לשנוא מי שאינו מקיים מצוותיו של המקום. לפני שנברר כלפי מי נאמר פסוק זה, ראוי לציין מה שכתב הנצי"ב בפרושו העמק דבר בעניין זה : "...עוד לפניו לירא יותר את ה' מכל בני האדם, באשר השגיאה בין אדם לחברו אינו מתכפר בקל. שהרי אדם מועד לעולם בין שוגג וכו' משא"כ בחטאים שבין אדם לשמים. ודוד המלך אמר 'הלא משאניך ה' אשנא וגו' חקרני ה' ודע לבבי וגו' וראה אם דרך עוצב בי ונחני בדרך עולם'. פירש, אם טעיתי לחשוב שפלוני הוא ממשנאיך ע"כ הנני רודפו ושנאו, ואם לא כיוונתי לאמת הלא טוב לפני המוות שתנחני בדרך עולם, שאיח אפשר לתקן השגיאה ולא תועיל תשובה."

ועתה צא וראה בדורינו באיזו קלות מרשים לעצמם בני אדם, לכנות בניו של מקום בשם 'משנאי ה'' (עד כאן מהספר האילת השחר) יש בספר עוד המון בנושא אל מומלץ לקרוא הישר מהספר...

 

ובקשר לשאלות ששאלתי..חוץ מזה שהם נכונות... מה איתם??????

הנחתם אותם בצד???

בצלב"א!!!!

בנוגע לסיפור של רבי מאירהאריאלניקהנאמן

במקום לפתוח גמארות תפתחי תנ"ך .. ולמה- כי בכל מקום שכתובה המילה ''חטאים'' היא יכולה להתפרש בשני מובנים תלוי בניקוד אם כתוב חַטָאִים אז זה אומר- חטאים של הבן אדם יענו עוונות אבל(!!!) אם כתוב חַטָּאִי(עם דגש בטי"ת) אז הכוונה חוטאים- אנשים חוטאים!!! בפס' שבורוריה ציטטה יש דגש בטי"ת דבר שאומר שכל מה שברוריה אמרה הוא לפי הדרש!!! ולא לפי הפשט!! (וממתי פוסקים דרש להלהכה?)

ספר התניא זה לא הלכות זה חסידות!! חסידות עם כל הכבוד לא נפסקה להלכה כשמה כן היא ''חסידות''

אבל אני לא בא לשכנע אותך (בלתי אפשרי) אני פשוט אומר שכמו שלך יש מקורות טובים ואדירים גם לנו יש מקורות טובים ואדירים לא פחות

קיבלתי קצת....מיכל160

אך זה לא נשמע לי כ"כ...

התורה שלנו מלאה באהבת ישראל... לאן היא נעלמת כשיש יהודים חוטאים???

 

אהבת ה' קודמת לאהבת ישראלlogen
למשל, אם אבא או אמא מורים לך לחלל שבת אסור להקשיב להם. אבל מה עם כיבוד אב ואם? אלא כתוב בתורה "איש אמו ואביו תיראו ואת שבתותי תשמורו" - כולכם חייבים בכבודי. משמע שאין דבר הקודם ליראת ואהבת ה', לא מצוה מן התורה של כיבוד אב ואם וקל וחומר לא אהבת ישראל, כי אהבת ישראל נובעת מאהבת ה', ואיך נוכל לומר שאנו אוהבים את ה' אם אנו לא שונאים את משנאיו? הרי נאמר שמברכתן של צדיקים אנו למדים קללתן של רשעים, ומי צדיק כצדיקו של עולם?
בנוגע למעשה ברוריהlogen

יש כמה דעות בעניין. דעתו של המנחת אלעזר היא שההלכה בכלל לא כברוריה, שנאמר אין חכמתה של אשה אלא בפלך וישרפו דברי תורה ולא ימסרו לנשים. דעה דומה אצל היא שברוריה אמרה זאת בלשון נקיה ומכאן הראיה שאלו דברים שאסור היה לה לומר (משנה הלכות בשם תלמיד אחד).

אבל הדעה ההגיונית יותר היא שבמקרה ההוא לא היה מדובר בשונאיו של מקום כלל, אלא באנשים בריונים שהיו מצערים את רבי מאיר. לא היה כתוב שהם היו רשעים שהצרו לרבים, שהרי אותם מותר אפילו למסור לגויים שיהרגו אותם ויתעללו בהם לפי ההלכה. אם אדם הוא רשע, מומר לדבר עברה, כופר, אפיקורס ומבזה דברי תורה ומצוות ה' בוודאי שאין לו אותו דין כמו לבריון שמצר לאדם. ולי כעבר ה', אין לחוס על כבודי עצמי, אבל על כבודו של מלך מי התיר לי לחוס? אמנם המלך סולח ומוחל גם למי שמתקוטט נגדו, אבל מי התיר לי לסלוח בשמו? אם לא אקלל ואתקוטט עם מי שרב עם המלך, איזה מין עבד אני?

אני עבד שהמלך שלו הוא לא בשר ודם והוא רחמן!!!מיכל160
עבר עריכה על ידי מיכל160 בתאריך כ"ב חשון תשס"ז 21:17

והוא אמר לי לאהוב את עמו.

הרב קוק אמר:"עדיף לחטוא באהבת חינם מאשר לחטוא בשנאת חינם" (שנאת חינם זה לא צחוק כלל ולפעמים אנו שוקעים בזה...)

קודם כל לא הרב קוק אמר זאת, תבדקי שובlogen

שנית כל, בכל זאת כתוב לחטוא באהבת חינם. האם לא עדיף לא לחטוא כלל, לא באהבת חינם ולא בשנאת חינם? הדרך הנכונה היא דרך האמצע לפי שיטת הרמב"ם. שנאה כשצריך ואהבה כשצריך. הכל לפי מצוות ה' יתברך שמו.

ומי לנו כשלמה המלך שאמר "עת לאהוב ועת לשנוא".

יפה, אך בגלל שהגבול דק נוצר כל זה...מיכל160
למתעמקים יש תשובה של הבית שערים ממונקץlogen

כיון שבתורה לגבי יבום כתיב ולא ימחה שמו מישראל ואף אשת מומר פוסקין לחלוץ לה לכמה פוסקים מזה ראיה שאין לומר על המומר ימח שמו רק לגבי עמלק וכדומה, אבל לפי דעתי זה טעות כי הרי במו"ק דף ט"ז דמשמתינן ליה וכו' ומנלן דנצינן ולייטינן וכו' אלא הענין הוא שהכל כדי להתרחק ממנו ושלא יוכל להסית ולהדיח וכו' אבל כשכבר מת ואין בכחו להסית ולהדיח אז ראוי להציל נשמתו מרדת שחת וכעין דאמרינן כל המומתין יש להם חלק לעוה"ב אף שמידי מיתה לא יוכל להפטר עכ"ל.

 

אחי אשריך!!!האריאלניקהנאמן
"ויש לברר לפי דין תורה ותו לא"(logen)מיכל160

מה זאת אומרת לפי דעתך?? נתת דברים מבוססים וסטרת בדעתך האישית???

מי שמחפשאלעזר20

יכול לעיין בקובץ  ח' מיתוך השמונה קבצים פסקא רכח...

אח"כ תמשיכו להתווכח

למדתי את הפסקה הזאת-מיכל160אחרונה

הרב כותב שקשה לעשות הבדל בין חטאים לחוטאים...

ולכן בתחילת ברייתם מצוווה לשנוא אתם (אשמח שמישהו יסביר מזה בתחילת ברייתם... לט ממש הבנו...)

אך אח"כ יש מצווה להפריד בין החטא לבנאדם ולאהובו אהבה גדולה.

לדוג'- (אני מקווה שהדוג' הזאת טובה) אומרים ליד קטן להתרחק מכל הזרים ולא לדבר עם אפ'חד אפילו לא אם הוא נראה אדם טוב וישר...

אך כשגדלים וזר בא ושואל אותי איפה זה רחוב יפו אז אני אענה בשמחה ובלי כל חשש, אך כמובן אם הוא יקרא לי לעזור לו בבית אז לא אלך איתו (הגענו לשלב ההבדלה בין טוב לרע, בין החטאים או הסכנות שעלולות לצאת מיזה לבין סתם דברים, של היותו בנאדם.. וכך גם לרשעה שאנו 'ילדים קטנים' ולא יודעים להבדיל בין טוב לרע אז כדי להזהר ולא להמשך אחרי הרע אומרים על הכל "לא!!!" (למרות שלא נראה לי שהרב מתכוון עד כדי מחיית שמו מעמ"י...) אך כשגדלים לומדים להבחין בין הפולים זבל שיש באדם למעט טוב שיש בו ואז אפשר לעשות את ההבדל בין הטוב לרע ומתוך כך לאהוב את הטוב ולשנוא את הרע (ולא את האדם!!)

ו...גם שם הרב מציין ש"יתמו חטאים ולא חוטאים"...

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך