עשיתי ברור קצת יותר רציני ופתחתי בעל התניא פרק ל"ב.
אני אכתוב בקצרה וביותר ברור מה שכתוב שם אך מי שרוצה להחכים שיפתח ויקרא את זה מהכתוב...
כתוב בגמרא שמי שראה בחברו שחטא מצווה לשנואותו וגם לומר לרבו שישנאהו, היינו בחבורו שכבר קיים בו מצוות 'הוכיח תוכיח' והוא לא שב מדרכו הרעה.
הבנתם עד כמה נאמרו הדברים בחומרה קשה?????
אך אח"כ ממשיך בעל התניא ואומר- אך מי שאינו חברו, ולא הוכיח אותו- עליו אמר הלל הזקן- "הווי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה",לומר שאף הרחוקים מעבודת ה'ולכן נקראו בריות בעלמא, צריך למשוכן בחבלי עבותות אהבה ואולי דרך כך לקרבן לתורה והן לא להפסיד שכר אהבת רעים...גם האהובים שלו שלא שבו מחטאם מצווה לשנאתם ולאהבם כאחד...
לשנוא את הרע שבהם ולאהוב את הטוב שלהם, שהוא הניצוץ היהודי, שנבראו בצלם אלוקים.
השאלות שעומדות בפני העכשיו-
@ האם אנו מחפשים את הטוב בכל אדם?
@ האם אנו מחפשים את הרע בכל אדם?
@ האם אנו משמשים קטגוריה לעמ"י?
@ האם אנו משמשים סנגוריה לעמ"י?
@ האם מי שלא חושב כמונו הוא רשע? אם כן, האם הרבנים החרדים רשעים כי הם לא מחאו נגד ההתנתקות והרי ידוע שאדם שעומד בשקט נקרא כשותף?(ע"ע קורח ועדתו..)
@ האם יש אמת אחת?
@ האם אנו מסוגלים למצוא טוב בכל אדם? ואם לא אולי זה פגם בנו ולא באחר?
@ אם אח שלי (אח ביולוגי) היה מגרש אותי מהבית או שותף ישירות לתוכנית המרושעת הזאת אז הייתי שונאת אותו ואומרת שימחה שמו??אם לא, למה לאח לא ביולוגי ממש נתייחס אחרת?
@ אולי אנו טועים ביחס שלנו לעמ"י?
@ אולי במקום להתעסק בקרוב לבבות אנו עוסקים בריחוק לבבות?
עד כאן, תהיות, מחשבות, תשובות מבעל התניא ונקודות חשובות...
בצפיה לבניין אריאל ולאחדות עמ"י במהרה במינו!!!!
מיכל קפלן.