כדי שיהיה פה מעניין-מה דעתכם...אנונימי (פותח)

שאלה שמופנית לאריאלניקים מביננו (ולא לכל הצופים שבודקים על מה מדברים בפורומים של אריאל-סליחה אבל הייתי חייבת...):

מה דעתכם על שירת ההמנון במפקד?

האם ראוי להוסיף את המנון המדינה? אני מאמין?

דעותיכם יתקבלו בברכה!

בצפיה לבנין אריאל....

המנונים במפקד..barak891

לכותב ההצעה שלומות ואור.

לדעתי חובה שצריך לשיר את ההמנונים. גם אם זה יקח עוד 2 דקות! אם אפשר לשיר את כל ההמנון על כל 4 בתיו ( כמו שהוחלט לא מזמן באחת המליאות) אפשר גם לשיר עוד 2 דקות את המנון המדינה! הוא לא פחות חשוב. כמו שחשובה גאוות התנועה-חשובה גאות המדינה.

יום צח ומוצלח בצלב"א ול"מ

המנון המדינה.123

אין צורך בהמנון המדינה. הוא פסול במסגרת תנועתנו.

המנון המדינה מבטא המון כפירה וחוסר אמת.

הרב קוק כתב את "לעד חיה", ע"מ שזה ישמש כהמנון המדינה, או שיר עם תוכן דומה ישמש כהמנון המדינה.

"לעד חיה" כולל בתוכו את כל קודשי ישראל, ואינו משמיט את הבסיס האמוני האמיתי של עם הקודש.

בציפלב"א!

סליחה???!barak891

סליחה???!

כל מה שלא כתב הרב קוק הוא לא שייך לתנועה הזו?? אני ממש ממש לא מסכימה איתך!

הרב קוק חינך לציונות! זה הציונות שיש לתנועה שלנו להציע????? חוסר הערכה ואמון למדינה שלנו???

חינוך לציונות.123

הרב קוק לא חינך לציונות, אלא הוא חינך לתורה.

הציונות הינה חלק בלתי נפרד מהתורה.

ההמנון של המדינה מבזה את ריבונו של עולם, את התורה ואת האמונה.

אני איני מוכן לחנך את החניכים שלי על המנון כפירתי כזה.

בציפלב"א!

אני גם ממש חושבת..אנונימי (פותח)

שצריך לשיר את המנון המדינה, וביקר גם את ה"אני מאמין"...

 

מה הבעיה?barak891

אתה מוכן בבקשה להיות קצת יותר ספציפי ולהסביר לי בבקשה איזה מילים בהמנון המדינה הם מילים שמטות לכפירה?

להזכירך: "כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומיה

 ולפאתי מזרח קדימה עין לציון צופיה

 עוד לא אבדה תקותינו התקווה בת שנות 2000 להיות עם חופשי בארצינו ארץ ציון וירושלים."

אני לא ממש ראיתי פה דברי כפירה... אני אשמח להסבר!

המנון המדינה.123

המנון זה לא איזה סתם שיר, אלא שיר שמייצג, שיר שאומר המון.

ההמנון של המדינה בהווה, שכח לגמרי את ריבונו-של-עולם, שכח את תורת חיינו ואת האמונה הנאמנה.

בציפלב"א!

הערה/הארהאנונימי (פותח)

לכל מי שחושב שהרב קוק לא חינך לציונות הוא ממש טועה רואים שאין לכם עוד מעט בגרות בהיסטוריה. הרב קוק היה בעד!!!! התנועה הציוניות ואפילו השתתף במספר קונגרסים שלה הרב גם אמר שהרצל הוא משיח בן יוסף. והרב קוק הוא היה הרב הציוני! הראשון! שלא פעל נגד התנועה אלא שיתף עימה פעולה.

וההמנון של המדינה שלנו!!! הוא שלנו וכמו שהרב אבינר אומר אני גאה שיש לי מדינה וזו המדינה שלי! אם אנחנו לא מרוצים מהממשלה ולא המדינה  שלנו אז זה לא אומר שצריך לצאת נגד משהו שמחבר בין כל היהודים שבעולם מדינת ישראל!

זו לא היסתוריה אמיתית.123

מי שלומד היסתוריה דרך הספרים של משרד החינוך, אז מובטח לו ללמוד דברים מעוותים. יש שם דברים שקריים במזיד.

הרב קוק לא חינך לציונות, אלא הוא חינך ליראת שמים, הוא חינך לתורה(הציונות היא חלק בלתי נפרד מהתורה).

הרב לא אמר שהרצל הינו משיח בן יוסף, אלא שיש בו ניצוץ ממנו.

הרב קוק לא היה הרב הציוני הראשון, היו הרבה לפניו.

הרב אבינר דיבר על המדינה, ולא על ההמנון.

ההמנון פגום מאוד, ויש לתקנו במהרה. ההמנון מתבייש בקב"ה ובתורה. אני לא אוהב המנון כזה!!

וסתם המלצה: שווה לקרוא היטב את ההודעות לפני שמגיבים אליהם, כי חלקת עלי בדברים שאני מסכים איתך. וגם שווה לבדוק בוודאות הדברים, לפני שכותבים אותם.

בציפלב"א!

ואם כןאנונימי (פותח)

עדין לא ענית על הקטע של זה שאמרת ש"הרב קוק לא חינך לציונות אלא לתורה", הרב קוק חינך גם לזה וגם לזה .

וההימנון הוא חלק מהמדינה שלנו, אנחנו לא יכולים לקחת חלק מהדברים שמיצגים את המדינה שלנו, וחלק להכפיש אותם. זה לא ראוי וגם לא נכון לעשות, ולכן כל דבר הקשור במדינת ישראל -ראשית צמיחת גאולתנו אסור לזלזל בו!

וסתאם לידע כללי המנון המדינה היה כ10 בתים עד שהצטמצם למה שהוא כיום.  

אני אישית מאוד אוהבת לשיר את ההמנון שלנו וכולי תקוה שיחליטו כן לשיר אותו!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אתם טוחנים מים!barak891

שלום!
אני עדיין מנסה להבין מה בדיוק במילים של המנון המדינה כ"כ סותר ולא מתאים לתנועה שלנו.

אני אשמח לשמוע הסבר.

המילים של ההמנון.123

אין בעיה במילים של ההמנון. הבעיה היא המילים שחסרות בהמנון. הבעיה היא התוכן של ההמנון. ההמנון כולל בתוכו רק את א"י. הוא לא כולל את הקב"ה, התורה והאמונה שהם הבסיס והעיקר של עמ"י.

"להיות עם חופשי" - ידוע שבזמנם לפורקי העול היו קוראים 'חופשים'. המדינה דגלה בחילוניות...

בצ"ל אריאל!

נו...צחי קנטור

ולזה אתה קורא כפירה?? הוא דווקא משלב הרבה מוטיבים יהודיים ואמוניים חזקים (לעניות דעתי), כמו הכמיהה ההיסט(/ת)ורית של עם ישראל להגיע לארץ ישראל, ארץ ציון וירושלים. עין לציון צופיה וממתינה מתי תבוא הגאולה ויתקיים "ולירושלים עירך ברחמים תשוב ותשכון בתוכה כאשר דיברת".

אם כך יוצא שלא הבנתי את המשמעות של המילה "כפירה". לתומי חשבתי שזה דבר שבא לסתור את יסודות התורה ועיקרי האמונה היהודית. פה, בהמנון, הוא פשוט לא מונה את כולם. אז תסביר לי, למה אם זה כ"כ כואב לך, אתה לא ממשיך מיד בשירת "יגדל א-לקים חי וישתבח" בשקט או בקול, ישר אחרי או לפני שירת ההמנון, ושלום על ישראל?

ניסיתי להבין, חיפשתי "אוקימתות" אפשריות אחרות למילה "כפירה" ונכשלתי. אפשר קצת עזרה פה?

 

בסדרצחי קנטור
הסתדרתי בנוגע לשאלה שלי, אבל עדיין קשה לי להבין, למה עדיין שרים אותו פה ושם, בלי שום בעיה, אם זה ככה?
שמח שהבנת123

סתם המלצה להמשך הדרך: לפני שאתה מגיב על הודעה, תקרא את כל האשכול, כי יכול להיות שבהמשך האשכול תמצא פתרונות לבעיותיך.

באמת עצוב שאנשים לא מבינים את המשמעות של "כפירת ההמנון". אבל לאט לאט אני מקווה שאנשים יותר יבינו את הבעיה. ראה לדוגמא את בי"ס "אורות התורה", ששם הם לא שרים את ההמנון אלא את "לעד חיה".

בכפר מימון ביום רביעי לאחר שהרבנים סיימו לדבר, אנשים שרו את ההמנון, ואני אישית סרבתי לשיר(ניסיתי למשוך את החברים שלי שגם לא ישירו, אבל זה היה קצת קשה).

בצ"ל אריאל!

בלי קשר לשאר האשכולצחי קנטור

דווקא כל הודעה נוספת שראיתי בילבלה אותי יותר... אבל בוא נאמר שעכשיו אני הבנתי, פחות או יותר, למרות שאני לא מסכים עם הדברים במאת האחוזים, יש בהם הגיון.

בנוגע למקומות בהם לא אומרים את "התקווה" מה הבעיה בזה, ידוע שדווקא בהרבה בתי ספר לא שרים את התקווה - בלי קשר לזרם אליו הם משתייכים, אני מניח ששמעת על הסקר במערכת החינוך בקרב הנוער שנערך בשנים האחרונות ומצביע על חוסר ידיעה בנוגע להמנון - אחוז גבוה של נערים וגם מבוגרים שלא מכירים את המילים, אחרים הסבורים שמחבר השיר הוא לא נ' הרץ אימבר אלא צביקה פיק... וכו'. פעם שמעת במפורש מהר"מים שם למה הם לא שרים?

וגם סיפרת על שירת ההמנון בכפר מימון, אתה יכול להסביר לי עכשיו את מחלוקתם של הרבנים שם בין הרבנים לבינם אתה הולך?

תודה מראש, וחוץ מזה, באמת כל הכבוד על הבקיאות. אני מצטער אם אני קצת מגזים לפעמים.

אמירת "התקווה".123

ב"אורות התורה" לא סתם לא שרים את "התקווה", אלא כל סיום טקס וכדו' שרים את "לעד חיה" דווקא. אני חושב שהסיבה לזה פשוט צועקת, ואין שום צורך לשאול יותר מדי שאלות.

הרב קוק כתב את "לעד חיה" כתגובה להמנון. אז ברור כבר למה המוסדות של הרב דוד חי הכהן שרות דווקא את "לעד חיה".

לא זכור לי ששמעתי מרבנים ציוניים על עמדתם לגבי ההמנון.

בצ"ל אריאל!

כן עניתי.123

הרב קוק חינך רק לתורה! הוא חינך גם לציונות, לא כחלק חיצוני לתורה, אלא הוא גם חינך לציונות, משום שזה חלק בלתי נפרד מהתורה. יש חובה ע"פ התורה להיות ציוני, ולכן הרב קוק חינך לזה.

כל מה שקשור למדינה, אז זה קודש קדשים??? ח"ו!!! יש המון דברים במדינה שהם בושה וחרפה, ומחובתנו לתקן אותם. האם את מסכימה לבתי המשפט במדינה שדנים לא ע"פ דין תורה, אלא ע"פ דין של גויים, שעל זה נפסק "כל הדן בערכאות שלהם הרי זה רשע וכאילו חרף וגידף והרים יד בתורת משה רבינו"? ויש עוד המון דברים לתקן, וזו רק דוגמא קטנטנה. לא כל דבר פשע שהמדינה עושה, אז זה הופך לקדוש.

שההמנון היתה מלכתחילה 10 בתים, וצמצמו אותו והוציאו ממנו את החלקים הדתיים, זה מראה עד כמה ההמנון הזה הוא ביזיון לעם ישראל!

בצ"ל אריאל!

למרות שקצרו אותו-מוריונת

ועדין למרות שקצרו אותו-ההמנון משמש כאחד מהסמלים של העם ולפי התורה(שהרב קוק חינך עליה) צריך להיות נאמנים לארץ שלנו.....

זה לא אומר שאין לנומה לשנות זה אומר שגם מה שיש צריך להיות מושר בפינו בגאוה.....כי זוהי רק ההתחלה אי"ה....

א"י, עמ"י, מדינת, ישראל, ממשלת ישראל, צבא ישראל.123

יש פה בלבול גדול בין מושגים שונים לגמרי, שאינם קשורים אחד לשני.

אנו צריכים להיות נאמנים לא"י, אך זה לא אומר שאנו צריכים להיות נאמנים לכל איזה שיר כפרני שהפך להיות ההמנון, שהמחליטים על זה היו אנשים אפיקורסים כופרים שביזו את קודשי ישראל(איני מדבר על השיר שחיבר נפתלי צבי אימבר, אלא על זה שקיצצו את השיר שלו והפכו את זה למשהו אחר לגמרי).

בצ"ל אריאל!

התכונתי למה שאמרתי!מוריונת

שלום!
אולי כתבתי קצת מבולגן אבל התכונתי למה שאמרתי...

יהודי צריך להיות נאמן לארץ ולעם שהוא חי בתוכו (לכן נמצאו אחרי השואה סידורים עם תפילה לשלום גרמניה ולשלום היטלר....-להבדיל.....) זה שצריך להיות נאמנים לא אומר שאנחנו צריכים להסכים עם הכל!
אתה צודק בנק' הזו-צריך למחות נגד דברים שלא מתאימים לנו אבל עד שהם  ישתנו צריך כל יום להודות על הנס ולהודות על זה שאנחנו אומרים תפילה לשלום א"י ולא לשלום גרמניה......

עד שיבוא שינוי צריך לאמץ בגאון את ההמנון של עמ"י בארצו כי אנחנו חלק מהעם ואין זה הזמן או המקום ליצור פרוד נוסף בעם!

בצלב"א ול"מ ולאחדות ישראל בטהרה בארצו.....

לשלום יש"ו??123

נמצאו אחרי השואה סידורים עם תפילה לשלום גרמניה ולשלום היטלר?!? מאיפה הידע הזה לקוח?

ברור שאנו מודים לקב"ה על שאנו בא"י, ועל שאנו שולטים על עצמנו, ועל שיש לנו מדינה וממשלה וכו' וכו', אך זה עדיין לא מטהר את השרץ. ההמנון בהווה הוא כפרני, ואין לנו לתת לו שום מקום של כבוד. ולא שייך כלל פילוג בעניין זה.

אם את רוצה לא לגרום פילוג, אז תזרקי את היהדות ותתנהגי כמו חלוניה, ע"מ לא לגרום לפילוג...

בצ"ל אריאל!

כן!מה לעשות!אפחד לא אמר שזה נחמד זה פשוט עובדה!מוריונת

כמה דברים:

1. לא המצאתי סתם....יש סידורים שנמצאו לאחר השואה עם תפילות שכאלה.......

2. בקשר לפילוג...א"א לתוש את המנון המדינה כי הוא לא מתאים לי!
כי אז כל קבוצה בעם תזרוק את מה שלא מתאים לה והעם לא ישאר אחד!
זה לא אומר שצריך להסכים עם הכל וזה לא אומר שאני צריכה להתחיל להתנהג כמו חילוניה!לרגע לא אמרתי שהמצב היום הוא אידאלי פשוט אמרתי שלא כדי לשבור את הכלים אלא להמשיך ולנסות לתקן ולקדם את עמ"י בכל דרך אבל בלי לדרדר אותו קודם! זה גם חלק ממטרות התנועה להגיע למקום גבוה יותר -לעלות ולהעלות!
מי יתן ונזכה...

בצלב"א ול"מ....

ההמנון.123

1. אשמח לקבל מקור.

2. איני אומר לצאת לרחובות ולהקים מהומות על ההמנון, ולצאת בכרזות בשם הציבור הדתי-לאומי שההמנון הוא כפרני. אך אין מקום בכלל להכניס אותו לתנועה, ולשיר אותו בצמוד להמנון התנועתי שחובר ע"י הרב קוק. לשיר את המנון עם "לעד חיה" זה ממש כלאיים, זה ממש אור לעומת חושך.

בצ"ל אריאל!

קצת הגזמתשרי.
אין צורך לשיר את המנון המדינה ואת אני מאמין, מכיוון ש"לעד חיה" כולל את שניהם.
הגזמה?123
עבר עריכה על ידי 123 בתאריך א תמוז תשס"ה בשעה 15:48

הדברים שאני כותב, הינם דברים ידועים וברורים.

זה ידוע שקיצצו בכוונה את השיר המקורי של נפתלי הרץ אימבר, בגלל שהיה מוזכר שם שם שמים ובגלל שהיה שם סממנים יהודים-דתיים. אם להוציא את הקב"ה מהתמונה של עמ"י לא נקרא כפירה, אז אשמח לשמוע מה כן נקרא כפירה...

בצ"ל אריאל!

טעותשרי.

ברגע שמוזכר בהמנון על הצורך של היהודי להיות בארץ ישראל, השיר הוא לא שיר כפירה.

הבעייתיות תתחיל כשהצעת החוק על שינוי ההמנון תעבור.

א"י זו כל התורה??123

שיר שמוציאים ממנו את הקב"ה בכוונה, שמוציאים את ה' מההיסתוריה של עמ"י, שיר שמייצג את המדינה היהודית ולא מוזכרת שם אמונת ישראל, זה שיר כפירה ללא שום ספק. אין צורך להגן על דברים לא אמיתיים, גם אם גדלנו עליהם וכו'.

בצ"ל אריאל!

הסבר מפורטשרי.

"כל עוד בלבב פנימה, נפש יהודי הומיה" נשמע לי משפט שמבטא את האמונה שנמצאת בלב של כל יהודי. בשירה לפמים אין צורך לכתוב דברים בבירור.

הבית השני כולו מדבר על ביאת המשיח והציפייה לגאולה- "עוד לא אבדה תקוותנו, התקווה בת שנות אלפיים, להיות עם חופשי בארצנו.."

המילה תורה לא נזכרת בשיר כי היא ברורה לכל. זכותנו על א"י היא מכח התנ"ך והאמונה שלנו בגאולה, נגררת מתוך אמנותנו בבורא עולם.

היסתוריה.123

כדאי שתלמדי על הנושא. זה נחמד ללמד זכות, אך זה לא נכון עובדתית.

"נפש יהודי הומיה" - אם באמת הכוונה היתה "לביטוי האמונה שבלב כל יהודי", אז הצעת החוק בהווה לא היתה עולה כלל. (ובלי להיכנס לזה שהגדרת היהודי ע"פ החוק, היא כלל אינה אותה הגדרה ע"פ היהדות).

"עוד לא אבדה תקוותנו וכו'" - מדובר על הציפייה להיות "חופשיים"(את יודעת איך נקראו פורקי העול באותו זמן: "חופשים"). המשפט מסביר בעצמו של כל "התקווה" היא, ע"מ להיות "חופשי", ולא יותר מזה. ולא איזה תקווה לחזרת פני שכינה וכדו'.

לא עלתה במחשבה כלל לשים את המילה תורה בהמנון, זה היה ברור שהחילונים לא יתנו יד לזה והם יתנגדו בכל תוקף. אם במגילת העצמאות של עמ"י, שזה אחד הדברים שיותר מייצגים אותנו, לא הסכימו להזכיר את ריבונו של עולם, אלא רק לאחר וויכוחים הסכימו לכתוב את המילה "צור" הניתנת לפרשנות של 2 הצדדים, אז על מה אנו בכלל מדברים.

בכל מדינות העולם, הזכרת האלוה בחדשות ובעיתונות, היא דבר בררו וטבעי לחלוטין. רק אצלנו ב"מדינת היהודים", זה נחשב לכפייה דתית, לשגעון וכו'. כל פעם שמישהו בטלוויזיה אומר 'ב"ה', אז כולנו שמים לב לזה, בגלל שלבושתנו זה לא דבר ברור במדינה הזאת.

אני שמח מאוד במתנה הגדולה שנתן לנו ריבונו של עולם שנקראית מדינה, אך אנו לא צריכים להסתיר את קלונה, אלא יש צורך לתקן את המצב.

לבוא ולפרש את ההמנון כאיזה שיר אמונה גדול, זה עשיית צחוק. ידוע שהיתה התנגדות לזה מהצד הדתי שרצה את "שיר המעלות בשוב ה' את שיבת ציון" כהמנון.

איני יודע מתי התחילו לדבר על ההמנון, אך שירו של הרב קוק חובר ע"מ שישמש כהמנון(נדמה לי).

מצאי את שמונה מאות ההבדלים בין ההמנון לבין "לעד חיה"...

בצ"ל אריאל!

אני אנסה לענותשרי.

"לעד חיה" אכן נכתב במקור לשמש כהמנון המדינה.

צר לי לבשר לך, כרגע אנחנו חיים במדינה יהודית חילונית.

כן, זה קשה, אבל מנסים לגשר על הפערים ולכן הכרזת המדינה וההמנון הם דברים המשתמעים לשני פנים. כל אדם יכול לפרש אותם לפי השקפת עולמו.

זו אכן בושה גדולה לעם היהודי שבארה"ב כתוב על הדולר- "IN G-D WE TRUST" ובארץ הזכרת ביטויים דתיים מעוררת מחלוקת.

כבר דיברנו על זה בהקשר אחר, חזרה בתשובה. זה מה שאנחנו צריכים היום.

חזרה למקורות.123

נכון, אני מודע שאני חי במדינה שאינה עדיין "המדינה היהודית האידאלית", ויש לנו עוד הרבה להתקדם. אך אם אני חי במדינה כזאת, זה לא אומר שאני צריך להזריק לחניכים שלי את הטומאה של המדינה, ולכן אני נגד הכנסת ההמנון למסגרת התנועה, למרות שזאת המדינה שלי.

גם בהמנון שלהם מוזכר האלוה.

נכון, צריכים לעבוד מהשורש. חזרה למקורות.

בצ"ל אריאל! 

למדנו בשיעורי היסטוריהצחי קנטור
בכיתה ח', שהיהודים בגולה במשך מאות שנים היו מתפללים לשלום השלטון. שליטים שלא היית מאמין שיתפללו עליהם, הכניסו אותם ל"מי שברך" בכל שבת, כמו שכתוב במסכת אבות שלעולם יהא אדם מתפלל לשלומה של מלכות (ולעולם זה לעולם...) כי אילמלא היא, איש את רעהו "חיים בלעו".  אז אפשר לומר כך, אפשר לומר שזה היה מתקופה בה אולי חלק מהיהודים לא היו כ"כ ערים לסכנה שיש בשילטונו של היטלר ימ"ש, נאמר בשנותיו הראשונות (קרו מקרים שהשלטון גילה את טיבו האמיתי לאחר זמן. יש לנו, להבדיל, דוגמאות מימינו אנו, והמבין יבין). בקיצור, יכול להיות שהתפללו, באמת...
לימוד היסתוריה.123

ע"מ שהדברים יהיו יותר אמינים, הייתי מציע לך ללמוד את הדברים מתוך עולמה של תורה ולא מתוך עולמה של היסתוריה, כי אני הקטן מצאתי כבר מספר עיוותים בספרי היסתוריה אם זה בגלל נטייה לצד מסויים וכדו'. לצערנו גם חלק מספרי ההיסתוריה לא משמשים כאובייקטיביים וכאמיתיים.

יש להתפלל לשלומה של מלכות, אך לא שייך להתפלל לשלומה של מלכות שכל מטרתה להרוס את השלום. הרי מטרת התפילה היא, ע"מ שהשלטון יצליח בתפקידו להשכין שלום בעולם, אך כאשר מטרת השלטון היא הפך זה, אז שייך רק להתפלל ש-ה' יקח את אותם בהמות-אדם. וידוע שמטרת שלטון הבהמות ההם, היתה ע"מ לבלוע את כל יהודי אירופיה.

היטלר יש"ו(צריכים למצוא איזה ביטוי יותר חזק מאשר יש"ו. זה לא מספיק בשביל לבטא אפילו מעט מאותו רשעות של המפלצת הזאת), כבר בשבתו בבית-כלא כתב את רעיונותיו בספרו "מין-קמפף"(מלחמתי). בספר הוא מבטא את שנאתו העזה לכל יהודי העולם. זה נכון שבתחילה לא התייחסו אליו ברצינות, גם היהודים, והתעוררו מאוחר מדי, אך עדיין לא שייך להתפלל לשלום אותה מפלצת.

איני יודע על איזה שליטים אתה מדבר שעשו להם "מי שברך", גם אם הם הציקו לעם ישראל. אני כן יודע שאתה כל יום עושה "מי שקילל" לאותם רשעים: "וכל אויבי עמך מהרה יכרתו וכו'"(מתוך תפילת ח"י). אשמח שתתן דוגמאות ומקורות רציניים(מבחינתי יוסי כרמל לא משמש כמקור רציני, ובאמת בלי לזלזל בידע שלו. הוא פשוט לא אובייקטיבי בנושא).

בצ"ל אריאל!

היסטוריהאפרת
אתה כל הזמן אומר שמצאת ניגודים בין ספרי היסטוריה לבין המציאות. אתה יכול אולי לתת דוגמא לאחד מהם?
כמה הערות?צחי קנטור

1) זה מורה אחר, קודם כל (למרות שזה ממש, אבל ממש לא משנה לענייננו)

2) זה מהספר, ויש שם צילום מסידור ישן שמראה תפילה לשלום נפוליאון (אני יכול להראות לך, בהזדמנות)

3) המשנה מאבות - אינה עולמה של תורה? וכתוב לעולם, כדי תמיד בלי ממשלה המצב יותר גרוע וההמונים היו מכלים את זעמם בכל הקהל היהודי... לא יודע.

4) אם לא שייך - באמת קשה עליהם, איך הם באמת עשו את זה...

5) גם אני לא יודע איזה שליטים, אבל זה מראה לך שיש אכן סיכוי לקיומו של דבר כזה..

6) רצית כינוי אחר? הנה: שם רשעים ירקב. באמת הוא היה אישיות רקובה עד היסוד.

"הוי מתפלל בשלומה של מלכות".123

2. לא כל איזה צילום מסידור ישן, משמש כראייה רצינית. יש המון המון סידורים שהמדפיסים והעורכים שלהם היו עמי-ארצות לא קטנים. ראה לדוג' את כל שיבושי הדקדוק בסידור שנגרמו בגלל אנשים כאלה.

מה אתה בכלל משווה בין נפוליאון להיטלר? נכון שנפוליאון לא היה איזה צדיק גדול כלפי היהודים והיה תקופה שהוא חתר להתבוללותם, אבל יחסית הוא היה לא כ"כ גרוע, ובארצות שהוא כבש במרכז אירופיה, היהודים זכו בשיווין זכויות. באמת שאין להשוות בכלל בין נפוליאון להיטלר(אני מדבר על נפוליאון ה-1 והמפורסם).

3. בדקתי במס' גירסאות, ולא מצאתי את המילה  לעולם. אשמח שתפנה אותי לגירסאות שבהם יש את המילה לעולם. הגירסא אצלי היא: "הוי מתפלל בשלומה של מלכות".

וראה בתוספות יום טוב על המשנה הזאת(בפרק ג'), שהוא מדייק שכתוב דווקא 'בשלומה של מלכות', ולא כתוב 'בשלום המלך', וזה בשביל להדגיש שזה מוסב על עשיית משפט צדק שהשלטון נותן לנו.

אך כמובן שכשמדובר על עשיית משפט מעוות, שמטרתו להשמיד את "שונאי ישראל", על זה אנו מתפללים "והשיבה שופטיך כבראשונה". ועל המלך עצמו, אם הוא רשע, אז הוא נכלל ב"וכל אויבי עמך מהרה יכרתו וכו'".

4. לא קשה שום דבר, כי עדיין לא הבאת ראייה שהתפללו לשלומו של היטלר.

5. עדיין לא הוכחת כלום(נובע מהדברים שנכתבו למעלה).

6. שר"י, זה גם עדין מדי בשבילו.

בצ"ל אריאל!

צודק ב 100%צחקן

ב"ה

(שוב פעם הסכמתי איתו...)

מי שקיצץ וטיפל ב-"התקווה"משה
היו פקידי הסוכנות. אני מניח שגוגל יוכל לעזור למצוא את השמות של הפושעים הללו.
אולי תתן קישור?צחקן
אתם משגעים אותיאנונימי (פותח)

אנשים שחופרים וחופרים ומחפשים דבר רעים.

ההמנון הוא הדבר הכי מדהים שיש לנו! הוא מחבר את יהודי כל העולם!

ואם החילוני יראה במילים "עם חופשי" מדינה חילונית,אני אראה בזה ביטול שיעבוד מלכויות.

זה מה שכ"כ מדהים בהמנון,שרים אותו דתיים וחילוניים ולכל אחד הוא מספק את המענה שלו.

אף דתי לא היה מוכן לשיר המנון שאומר:אל תתפללו יאלהה לעבוד(סתם המצאתי).

ואף חילוני לא היה מוכן לשיר המנון שאומר:נעלה לארץ הקודש ונבנה את בית המקדש.

ההמנון טומן בחובו את החיבור בין החילונים לדתיים,גם אם זאת לא הייתה מטרתו הראשונית.

כל עוד בלבב פנימה(אמונה)

נפש יהודי הומיה(ציפיה להגאל ולעלות לארץ)

ולפעתי מזרח קדימה(פאשללה אדירה של כותבי ההמנון כי רק לאשכנזים א"י הייתה מזרח,ולכן ברור שההמנון אשכנזי)

עין לציון צופיה(בשנה הבאה בירושלים הבנויה)

עוד לא אבדה תקוותנו(שוב אמונתנו)

התקווה בת שנות 2000(אחרי 2000 שנות גלות אנחנו עוד מאמינים ומקווים)

להיות עם חופשי בארצנו(עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב!)

ארץ ציון וירושלים!(ירושלים עיר הקודש!)

זה הכל עניין של גישה.

את יכול לומר שאני נאיבית אבל זה באמת מה שאני מרגישה בשיר הזה.

קח את מגילת אסתר כדוגמא,לא הוזכר בה פעם אחת שם ה',האם היא מבטאת איזו כפירה?

ההמנון כן מסתיר בתוכו אמונה,לפחות מנקודת המבט שלי.

אממממממממממממממממממממממממאנונימי (פותח)

ומצורפת פה כל מילות ההמנון:

אפשר בתור הדתיים לשיר את כל הבתים!

כל עוד בלבב פנימה
נפש יהודי הומיה
ולפאתי מזרח קדימה
עין לציון צופיה

עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים

כל עוד חומת מחמדינו
לעינינו מופעת
ועל חרבן מקדשנו
עין אחת עוד דומעת

כל עוד מי הירדן בגאון
מלא גדותיו יזלו
ולים כנרת בשאון
בקול המלה יפלו

כל עוד רגש אהבת הלאם
בלב היהודי עוד פועם
עוד נוכל קוות גם היום
כי ירחמנו אל זועם

שמעו אחי בארצות נודי
את קול אחד חוזינו
כי רק עם אחרון היהודי
גם אחרית תקותינו.

אפשר לשיר את זה ככה:

כל עוד בלבב פנימה
נפש יהודי הומיה
ולפאתי מזרח קדימה
עין לציון צופיה

עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים

כל עוד חומת מחמדינו
לעינינו מופעת
ועל חרבן מקדשנו
עין אחת עוד דומעת

שמעו אחי בארצות נודי
את קול אחד חוזינו
כי רק עם אחרון היהודי
גם אחרית תקותינו.

זה פצצה תודו!

אופסאנונימי (פותח)אחרונה

עוד לא אבדה זה פזמון אז אפשר ככה:

כל עוד בלבב פנימה
נפש יהודי הומיה
ולפאתי מזרח קדימה
עין לציון צופיה

עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים

כל עוד חומת מחמדינו
לעינינו מופעת
ועל חרבן מקדשנו
עין אחת עוד דומעת

עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים

(שמעו אחי בארצות נודי
את קול אחד חוזינו
כי רק עם אחרון היהודי
גם אחרית תקותינו.

עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים )

 

לפי דעתי זה ממש ממש ממש ממש ממש לא קשור!!יוכי

מפקד זה מפקד, ולשיר תתקוה זה משו אחר לגמרי, הם 2 דברים שלא קשורים אחד לשני, כל אחד מהם מבטא המנון של משהו אחר, זה כמו שאחרי מפקד נשיר כולנו את ההמנון של האולפנה שלי.... (לא שיש כזה...אבל נגיד..) זה קצת מוזר, נכון שאנחנו משתייכים גם לתנועה וגם לארץ אבל לא צריך לפי דעתי לערבב!!!

אפשר לנסח את זה ככהצחי קנטור
כלל (המנון המדינה) ופרט (המנון התנועה), אין דנים (או שרים) אלא (ורק אלא) כעין הפרט...??
נגיד...יוכי
אולי, אם התכוונת למה שאני חושבת אז כן...
לא שייך...123

המנון המדינה אינו מייצג את המדינה, אז לא שייך להתייחס לזה כפרט מייצג של הכלל. וגם המדינה עצמה, אין להסתכל עליה רק בצד החיצוני, וברובד השטחי, אלא המדינה של עם ישראל הוא קדוש בפנימיותו, וגם אם בהווה הפנימיות לא באה לידי ביטוי בצורה האידיאלית, אין לנו להציג את המדינה ברובד השיטחי(שזה מה שעושה ההמנון. ובימינו גם הדברים השתנו והתקדמו).

בצ"ל אריאל!

אגב המנוןצחקן

ב"ה

ההמנון של המדינה עבר שיפוץ מאז שנכתב.

ע"י פקידי הסוכונות.

אם אפגש בגרסא המקורית אשמח לפרסם.

המנוןאפרת

כמו שאמרו כבר לפני- "לעד חיה" כולל בתוכו את כל הנושאים שהתנועה מאמינה בהם וזה כולל את "אני מאמין" והרבה שורות מהתקווה.

ויוכי- להזכירך, יש המנון לאולפנא שלך ושמו "האולפנא שלנו..."

האולפנה "שלי"... חחח מצחיקיוכי
חוצמזה שרוצים לשנותותו...
סורי על הקפצת הנושא אבל-אנונימי (פותח)

הסתכלתי קצת בדברים ישנים בפורום ומצאתי ת'שרשור הזה...

העליתי אותו מ-2 סיבות.

1. היתי בשוק לראות פה אנשים מימיו הראשונים של הפורום שהיו ואינם....

2. (והחשוב ביניהם) עלה פה לדיון הנושא של נאמנות למדינה.יש פה דעות ממש נחרצות בנושא.

רציתי לשאול את כולם- גם אצלכם הדעה ממש השתנתה מאז ההתנתקות??? הסכמתם פעם עם מה שכתוב פה והיום לא ? אולי ההפך?

מה דעתכם?

בצלב"א....

רעיון תותח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)

אני חייבת להגיד שממש אהבתי את הרעיון....!!!

ואני לא מבינה למה להיות אנטי!?? -זה ההמנון של המדינה שלנו וזה יהיה ממש יפה אם נשיר גם את המנון המדינה במפקד!!!!! ובכל זאת זה ההמנון וצריך לכבד את ההמנון וזה אומר לעמוד ולשיר....!!!

המנון של איזה מדינה? חשבתי שאין לנו מדינה...דינמית
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך