אנסה לתמצת ובכ"ז לא לחרוג ח"ו מגבולות ההלכה.
יש הלכה ברמב"ם שמותר לטמא מת להכנס להר הבית, עד לחיל, מהחיל ועד לעזרת ישראל(לא כולל) אסור מדרבנן(גם עזרת נשים זה מדרבנן) ואם נכנס טמא מת לעזרת ישראל ופנימה, חייב כרת, מאז חרבן המקדש עלו תנאים ואמוראים להר הבית אע"פ שהם היו טמאי מתים, וגם הרמב"ם בעצמו עלה, והרדב"ז כתב מסלול מפורש שאפשר ללכת בו, אז לכאורה אין שום בעיה.
אך!!!! (וזה אך מאוד חשוב), הרב שפירא והרב אלישיב, פוסקים שאסור לעלות,(כשהביאו את מפת המסלול לרצי"ה הרצי"ה אמר 'אבל זה כרת!') לשיטת הרצי"ה צריך להחמיר ולא להתעסק עם כריתות, הרב שפירא מחמיר עליו יותר, הרב שפירא אומר כך 'אפילו אם היינו יודעים את הגבולות המדויקים, עדיין היה אסור לנו לעלות משום 'מורא מקדש'. לכן להולכים לפי הראי"ה(במשפט כהן הרב כותב במפורש,שאסור לעלות), הרצי"ה, והרב שפירא, לא יעלה.
הרב אליהו- הרב אליהו פוסק שאם היה בית כנסת אז היה מותר, כי בית כנסת זה דבר מסודר ואין חשש שאנשים יכנסו למקומות האסורים.
אחרון חביב(ביותר) מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א- פוסק שאין לעלות מכל הסיבות שהבאנו לעיל, אך מרן גם מזכיר גם דעה מקילה של אחד מהאחרונים 'שאומר שמה שהרמב"ם עלה ברור שלא עלה לכיפת הסלע, אלא למדרש שלמה', אך בסופו של דבר גם מרן אומר ב'יחוה דעת' שאסור לעלות.
יוצא מכך- שהסיבה העיקרית לאסור לפי-
הרב שפירא- היא מכיוון שאין אנו יודעים את הגבולות, ומפני מורא מקדש
לפי הרב אליהו- אסור לעלות מכייון שאין סידור ליהודים לעלות בצורה מסודרת להר הבית ומקור האיסור בזמננו לפי הרב אליהו הוא בחוסר הארגון, והמניעה שתגביל את היהודים מכניסה למקומות האסורים(שכן יש רק דעה אחת, שפוסקת שכל קדושת הר הבית בטלה ולא מקבלים אותה להלכה כלל)
לפי מרן הרב עובדיה- אין לעלות, מכיוון שאין אנו יודעים את הגבולות המדויקים
זו דעת גדולי הדור, אך יש רבנים שמתירים אלו הם(חלקם)(העתק הדבק מneriag ...):
הרב ישראל אריאל
הרב דוד דודקביץ'
הרב רא"ם הכהן
הרב דב ליאור
הרב ישראל אריאל
הרב יצחק לוי
הרב יהודה שביב
הרב בני קלמנזון
הרב נחום רבינוביץ'
הרב אליעזר ולדמן
הרב גורן זצ"ל
ויש גם את דעתי, למרות שאיני לא רב ולא פוסק עדיין אביא את דעתי(ברור לכל בר בי רב שלא לסמוך על כלום ממה שכתבתי להלכה, שכן כתבתי מדרישה וחקירה וגם מידע כללי, כל מקרה לגופו), דעתי האישית היא שצריך לעלות ואין בעיה הלכתית לעלות אך מכיוון שאני מכופף את ראשי בפני גדול הדור מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, לא אעלה.
לסיכום- ליאור תשאל את הרב שלך מה לעשות ומה שרבך יפסוק תעשה