מה דעתכם?xxxבת-יםxxx
תנועות הנוער הדתיות והחרדיות בני עקיבא, אריאל, עזרא ובנות בתיה תומכות במתן הערה לבנו של הרב עובדיה יוסף, הרב אברהם יוסף. במכתב ששיגרה מועצת תנועות הנוער בישראל, המייצגת גם את ארבע התנועות הדתיות-חרדיות, נכתב כי התבטאותו של הרב יוסף אסור לה שתיאמר בשום אופן.

המכתב נשלח למוטי ששון, ראש עיריית חולון, שם מכהן הרב אברהם יוסף כרב העיר, בעקבות אמירתו (15.6.07) של הרב יוסף ברדיו קול חי כי נמרוד והרצל הם שמות רשעים שראוי להחליפם. במהלך השידור נשאל הרב האם לשנות שם של אדם, והשיב: "שם לא משנים אף פעם, אלא אם כן זה שם של אדם רשע, כדוגמת נמרוד או הצל. שמות של אנשים הגונים, צריך להיזהר לא לקרוא בשמות האלה, ואז מחליפים לגמרי".

"התבטאות זו היא חמורה, ומעידה על יחסו של הרב לא רק להרצל, אלא לתנועה הציונית כולה", נכתב בפנייה. מועצת תנועות הנוער התכנסה והחליטה לגנות את ההתבטאות תוך שהיא מוסיפה כי התבטאות כזו מרב המכהן בשליחותה של הרבנות הראשית לישראל, העובד וחי מכוחה של מדינת ישראל, שהיא תוצר של התנועה הציונית - אסור לה שתיאמר.

תנועות הנוער קוראות לראש העיריה לזמן את הרב יוסף לבירור, להעיר לו בחומרה על התבטאות זו, ולבקש ממנו לחזור בו בשידור מהתבטאות זו.

ממלא-מקום ראש העיריה, משה רינת, מסר בתשובה כי גם העיריה אינה מרוצה, בלשון המעטה, מהתבטאות הרב, אך המליץ למועצת התנועות הנוער לפנות ישירות אל הרב, על-מנת שיסביר את תשובתו. "אם לא תנוח דעתכם ממנה, תוכלו לפעול כראות עיניכם. לא יהיה זה נכון, שראש העיר יקרא לרב לבירור, כפי שהינך מציע, בנושא זה. זה לא ממין התפקידים שראש עיר אמון עליהם. הרשות המקומית מהווה מיעוט בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לתפקידם ברבנות המקומית".
בנות בתיה?!עוזיה
טוב, הם ליטאים... לא סופרים את הרב עובדיה.

אני מסכים עם תנועות הנוער שיש להעיר על דבר כגון זה, אך אני משכים גם עם דברי מ"מ ראש העירייה - שמועצת תנועות הנוער תפנה בעצמה לרב, ולא תערב את העירייה בנושא. אין זה מתפקידה.

עוזיה.
הפתעת אותי עוזיההאריאלניקהנאמן
ולא לטובה, מה זה אמור להיות שאנשים שלא מגיעים לחול שעל הנעליים של הרב אברהם יוסף יעירו לו ח"ו. אתמהה!
שמעתי, ולא זזתי מדעתי.עוזיה
? מה עם כבוד רבנים? זה כבר לא חשוב?*מוריה*
כן עוזיה- מה עם כבוד רבנים?האריאלניקהנאמן
אתה חושב שאנשים חילוניים (ואפילו דתיים) יכולים להעיר לרבנים על מה שהם אומרים(כל הרבנים) או בגלל שזה הרב אברהם יוסף(חרדי?) אז מותר להעיר לו? תעשה חושבים עוזיה
כן!עוזיה
אני חושב שאפשר וצריך להעיר לרב כאשר הדבר סותר את עקרונותיך. אחרת לעולם לא היינו יכולים לחיות כבני אדם.

חשוב בעצמך! הלוא אתה יצאת חוצץ נגד רבנים גדולים אשר קראו לא לסירוב הפקודה!
או דוגמה אחרת: מאמין אני כי אף אתה רוצה לראות דיינים דת"ל בבתי המשפט לענייני משפחה - היעלה על דעתך לא לצאת כנגד הרב אלישיב רק משום שהוא גדול ענק בתורה?

לי יש אמונה והשקפת עולם הנובעת מתוך תורה. השקפת עולמי גורסת שלא קוראים ליהודי רשע, ודאי לא כשמדובר ביהודי כמו הרצל, ודאי וודאי שלא אומרים שהוא רשע עד כדי כך שאפילו שמו טמא.
אי לכך, בשעה בה אני שומע כי מחרפים יהודי כזה, אני קם למחות, אף אם המחרף הוא רב בישראל.


וסתם שאלה לי אל הרב אברהם יוסף: האם מותר לקרוא לילד בשם ישמעאל?
תמהני.

עוזיה.
נצא מתוך נקודת הנחה שאתה צודק*מוריה*
אתה עדיין חושב שזה נכון שנוער יעיר רב? למה מי אנחנו בכלל?
נגיד ואתה צודק אני עדיין חושבת שרב צריך לבוא לומר את זה ולא נוער!
אה, חוצמזה שאלות לרב יוסף ברדיו קול חי...*מוריה*
תאמין לי שהוא ישמח לענות על השאלה שלך...
אין הכי נמיהאריאלניקהנאמן
אז שרבנים יעירו לרב יוסף ולא כמה חילוינים שאין להם דבר וחצי דבר בענינים הללו,

ולא עוזיה אני לא בן אדם מה שהרבנים אומרים לפי זה אני הולך, ובגלל שהיו רבנים שיצאו נגד הקריאה של כמה רבנים לא לסרב פקודה, בגלל זה יצאתי נגד אותם רבנים, לא בגלל ש'השכל הישר' שלי אמר לי אלא בגלל שגדולי העולם אמרו כך, אם מועצת תנועות הנוער היו הולכים לרב ליכטנשטיין והיו אומרים לו 'למה הרב נגד סירוב פקודה' בטח ובטח שהייתי תומך ברב ליכטנשטיין נגדם, בגלל שאין זה מקומם ולא מקומנו להעיר לרב אברהם יוסף
ולא לאף רב אחרהאריאלניקהנאמן
לדניאל ומוריה:עוזיה

נראלי שהגענו לעמק השווה.
לא התכוונתי שמזכ"ל השומר הצעיר יעיר לרב עובדיה יוסף; כוונתי היתה שהדבר יעשה דרך מועצת תנועות הנוער.
יו"ר מועצת תנועות הנוער הוא גורי - מזכ"ל תנועת עזרא. מלבדו יושבים שם גם מזכ"לנו[אם אינני טועה] והרב בני נכטיילר, מזכ"ל בני עקיבא.

אתם צודקים שזה לא שייך שהשמונציק ההוא יעיר לרב יוסף - פשוט שכחתי שיש חילונים במועצה. אם כך, אני נסוג בי מדברי, ובמקום זה אולי כגדאי שאנשים כרב אייזמן וכרב דרוקמן יפנו לרב יוסף.

עוזיה.
אם אני לא טועה הרצל אמר420mal
שהוא ישמח כשכל היהודים יתנצרו והוא רצה שמדינת ישראל תקום באוגנדה
את"אם אני לא טועה"...420mal
כתב יהודי גאה וגם עכשיו הוא כותב
ולמלאכי דידיה-420mal
גם אם הוא אמר כמה דברים רעים זו ממש לא סיבה שלא לקרוא בשמו,שאת זה אסור רק על שם אנשים בודדים שהיו רשעים גדולים ומחטיאי הרבים!!!וגם אם הרצל החטיא את הרבים זה לא בכמות כמו ירבעם או עמרי!!!
ל- D=מלאכי תלמד הסטוריה ואז נראה אותך מדבר.....מלמעלה אלוקים
ח"ו להעיר לרב אברהם יוסף שליט"אהאריאלניקהנאמן
בנו של מרן פאר הדור, האם אנו יכולים לשפוט רבנים גדולי עולם, האם מישהו(ממלכתי כמובן) העיר לרב יעקב יוסף שליט"א שאמר שצריך לסרב פקודה, וגם אם כן זה לא מתפקידנו, ח"ו לבזות רבנים
אני חושבת שזה לא ראוי להעיר לרב יוסף.*מוריה*
אם כבר אז רב אחר ידבר על זה עם הרב אברהם יוסף. אבל לא נוער!!! איפה אנחנו ואיפה הרב אברהם יוסף? זה רב!!!!
איבדנו פרופורציות לגמרי!!!
כבוד ת"חראשון_בנשמ"ה
יש חובה למחות על ביזוי ת"ח, ולכן כשעברתי פה וראיתי את זה, החלטתי להיכנס ולעשות את מה שאני יכול לעשות בעניין (למרות שאני לא בפורום כבר שנה בערך...).

קודם כל, הרצל באמת היה אדם רשע. ההיסטוריה האמיתית היא שהרצל היה רשע שרצה להמיר את דתם של היהודים ע"י הקמת מדינת ישראל שתהיה מדינה נוצרית. אם אתם רוצים לדעת את האמת, אפשר למצוא (אפילו באינטרנט) הרבה חומר בנושא. ואגב, זו לא המצאה, אני שמעתי כמה פרופסורים להיסטוריה (חילוניים) שאומרים את זה.

ולעניין היותר חשוב, לא מעירים לרב על פסיקה הלכתית שלו, גם אם היא קצת מפריע לנו בהשקפתנו. עלינו לקבל את פסיקתם של הרבנים, אמנם איננו חייבים ללכת לפי אותו רב אבל בוודאי יש לכבד אותו ואת דעתו, מה אנחנו מיזרוחניקים ח"ו?! (ודרך אגב, גם הרב אליהו אמר שאסור לקרוא לילד בשם הרצל).

אבל נראה לי שאף אחד מהנהלת התנועה לא מודע לפניה הזאת לראש העיר. זה בטח כמה חבר'ה מהמועצת תנועות הנוער שאין להם שום טיפת כבוד לרבנים. מה לעשות, שתנועת אריאל חברה בארגון הזה ולכן המכתב נכתב כאילו גם בשמה.


זהו ידידי, זה מה שיש לי לומר בנושא, נפגש במקומות אחרים (לא בפורום הזה, אלא אם כן יהיה פה עוד פעם ביזוי ת"ח...)
לראשון_בנשמ"הxxxבת-יםxxx
אומרים שהרצל חזר בו מהרבה רעיונות מטופשים כמו המרת דתם של היהודים כמו שהזכרת? האם זה משנה אם חזר בו או לא?

תוכל להראות לי את המקור לדברי הרב אליהו?
כבודו של כל יהודי.123
יש חובה למחות על ביזוי של יהודי ובוודאי אדם כמו הרצל שאנו חייבים לו המון(!!), ולכן כשעברתי פה וראיתי את זה, החלטתי להיכנס ולעשות את מה שאני יכול לעשות בעניין (למרות שאני לא בפורום כבר מלא זמן...).

הרצל בוודאי לא היה אדם רשע. ההיסטוריה האמיתית היא שהרצל היה אדם עם נשמה גדולה מאוד, היה שליח ה' שרצה לעזור לעמ"י ע"י הקמת מדינת ישראל שתהיה מדינה יהודית. אם אתם רוצים לדעת את האמת, אפשר למצוא חומר בנושא. ואגב, זו לא המצאה, אני שמעתי מספר רבנים שמבינים טוב מאוד בהיסתוריה שאומרים את זה.

---

אם לרצי"ה זצוק"ל היה תמונה של הרצל בבית, סימן שיש לנו מאוד להיזהר לפני שאנו ככה מדברים דברים רעים על הרצל.

[ומי שמעט מכיר אותי יודע שאיני איזה ציויני נלהב שמנשק כל בוקר את תמונתו של הרצל, ויש לי רקע חרדי קצת מכובד, אך אנו תלמידי הרצי"ה והיה לו יחס של המון כבוד להרצל].


בצ"ל אריאל!
הרצל?דינמית
מה השאלה בכלל? צריך לכבד את הרצל וזהו.
ובכלל לא הבנתי, למה הוא רצה שכולנו נתנזר עם הוא רצה שיהיה בית לעם היהודי? זה לא סותר???
רואים שעדיין לא למדת היסטוריה...*מוריה*
סליחה את ההיסוריה לבגרות.
הרצל לא צדיק יסוד עולם כמו שכולם עושים ממנו. יש לו זכיות אנילא אומרת שלא. אבל ניפחו את הרצל ועשו ממנו יותר ממה שהוא באמת.
הרצל היה יהודי מתבולל לכן הוא חשב שאם נתנצר אז יהיה לנו יותר טוב (אם אני טועה אז תקנו אותי!) הוא הבין שאנחנו חייבים מדינה משלנו, אבל מדינה של עם ככל העם וזה כולל את העניין הזה.
אני חוזרת ואומרת כן, יש לו זכיות אי אפשר להתעלם מהעשיה שלו אבל הוא לא היחי שעשה...
למי שיש להוסיף ולת שיכתוב... הרצל ירד במיקוד השנה ככה שאני לא ממש זוכרת ....
חחחחחח ירד במיקוד השנה XDדינמית
וב"ה עדיין לא למדתי עליו בהיסטוריה אבל שנה הבאה...
וכאן אני צריכה לציין שאני באמת בורה בנושא וסתם מנסה להישתלב וללמוד על הרצל.
לידידי 123xxxבת-יםxxx

יש חובה למחות על ביזוי של יהודי?  גם הרשע והמושחת ביותר? מאיפה הבאת את זה?

אצטט קמעא מויקיפדיה:

למרות היותו מתבולל, נתקל הרצל בגילויי אנטישמיות: אחד מהם התרחש ב-5 במרץ 1883, בעת אזכרה באגודת הסטודנטים "אלביה" למלחין ריכרד וגנר. באזכרה זו (שבה הרצל לא השתתף) הציע הנואם להנהיג "אנטישמיות ואגנרית" בווינה, ולכן הרצל הסיר חברותו באגודה. הסביבה החברתית שבה שהה הייתה ספוגה ברעיונות אנטישמיים, שהועלו על הכתב בספר "השאלה היהודית, כשאלה גזעית, אתנית ותרבותית" של אויגן דיהרינג, וזכו לתמיכה מהסובבים אותו.

הרצל הוטרד מאוד מ"הבעיה היהודית" ושקל פתרונות שונים. אחד הפתרונות היה התנצרות, שהייתה פופולרית בקרב יהודי האימפריה האוסטרו-הונגרית בשנים אלו [1].

הוא כתב ביומנו:

 "בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על־ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ – תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה". 
-- "כתבי הרצל", כרך ב', יומן א', עמ' 14, (בעריכת מזכירו האישי ד"ר רפאל שאול לנדאו)

גם עבור משפחתו תכנן התנצרות, במכתב למוריץ בנדיקט הוא כותב: "יש לי בן. הייתי מעדיף להתנצר היום או מחר, כדי שתקופת החברות שלו בנצרות תתחיל מוקדם ככל האפשר" אבל מסייג את התהליך בגלל: "אבל אינני יכול לעשות זאת משתי סיבות: ראשית, אני עתיד לפגוע באבי" ובהמשך: "שנית, אין לנטוש את היהדות כל עוד קיימת עוינות כלפיה... יש ליצור תחילה מצב של סובלנות, ואחר כך להעביר את כל היהודים כגוף אחד אל הנצרות". אולם רעיונות אלה לא קרמו מעולם עור וגידים וביומנו מציין הרצל עד כמה אין בהם ממש.

 "האנטישמיות גָדְלָה וּגְדֵלָה והולכת - ועמה גם אני. .... בראשונה פגעה בי שאלת היהודים עד מאד. אולי היה זמן, שהייתי מתחמק ממנה ברצון, אולי אל הנצרות, לכל מקום שהוא. מכל מקום, היו אלה נטיות עמומות שבחולשת-נעורים. כי אני אומר לעצמי במלוא כנות דבריי אלה - והרי הם יהיו חסרי-ערך לחלוטין, אם אוסיף להם כחל ושרק - אני אומר לעצמי, כי מעודי לא אמרתי ממש להתנצר או לשנות את שמי. העניין האחרון נתאמת אפילו על ידי מעשה שהיה. כאשר פניתי, בניסיונותי הראשונים המצערים, בהצעת כתב-יד ל"שבועון הגרמני" שבווינה, יעצני ד"ר פרידיונג לבחור לי כינוי ספרותי, שצביונו היהודי יהא בולט פחות משם משפחתי. התנגדתי לכך מיניה וביה ואמרתי, כי בדעתי להיקרא גם להבא בשם אבי, וכי אני נכון לקחת בחזרה את כתב-היד. פרידיונג קיבלו בכל זאת. הייתי אז סופר פשוט ותם, עם מעט תאוות כבוד ובלי גאוותנות יתירה. שאלת היהודים ארבה לי, כמובן, בכל פינה. נאנחתי ולעגתי, הרגשתי את עצמי ברע, אך בכל אלה לא הייתי מזועזע ביותר, אף כי עוד לפני בואי הנה עלה בדעתי לכתוב רומן יהודי. חפצתי לכתוב אותו בשעת סיורי בספרד, בקיץ 1891. אז העסיקה אותי ביותר תוכניתי הספרותית הזאת. לפי התוכנית היה שם הרומן "שמואל כהן", ובין רשימותי הקטועות יש בוודאי רבות הנוגעות לתוכנית זו. בעיקר אמרתי לתאר הניגוד שבין השכבה הסובלת והישרה, הנתונה לקלסה, של היהודים העניים ובין היהודים העשירים. הללו אינם מרגישים כלל באנטישמיות, אף כי הם הינם הגורמים העיקריים". 
-- "כתבי הרצל", כרך ב', יומן א', פאריז, אביב תרנ"ה (1895) סמוך לשבועות

ובכן, הבנאדם רצה שכל העם היהודי יתנצר בגאון (כמו שכתב) ביום שבת!!!

אתה אומר שרצה לעזור לעמ"י, יכול להיות שזו היתה מטרתו (אמנם אני לא בטוח. אולמרט למשל, זה שהוא ראש הממשלה, זה אומר שהוא כולו חדור אידאלים וכל רצונו זה לעזור לעמ"י?!? יש הרבה פוליטיקות מסריחות... אבל נגיד שכן היה איכפת לו ורצה לעזור-) האם זה נקרא לעזור??? אדם שהעדיף שעמ"י יתנצר והעיקר שלא יסבול מהגויים, לזה אתה קורא עזרה??? לא תודה הרצל!!!

חזר בו, לא חזר בו, זה לא משנה בכלל. אדם שבכלל מעלה בדעתו דבר כזה ועושה מעשה, מבקש לפנות לאפיפיור ימ"ש כדי לנצר את העם היהודי(כמצוטט לעיל מיומנו), אדם כזה הוא רשע מרושע!!

אין ספק שיש לו גם זכויות ולא באתי לשלול זאת, אך לאור הנ"ל נראה שאין לייחס לאדם כזה כבוד גדול למרות זכויותיו (וכמובן כמובן שלא לקבוע "יום הרצל" בבתי הספר - ללימוד "מורשתו" של הרצל).

 

ואם תרצו...xxxבת-יםxxx

סרט די מפורסם, "הרצל והציונות" באתר שופר.

(ל123, שוב, הציטוטים בסרט הינם ציטוטים מקוריים מיומנו של המתבולל הרצל ז"ל. ולכן גם אם האיש חזר בו מרעיונותיו המרושעים, זה לא מכשיר אותו ובטח שלא הופך אותו לאדם הראוי להערכה ויחס של כבוד כמו שכתבת. ממש לא!!! )

טוב...מיכל פ
בס"ד
רציתי לחכות 10 דקות לפני שאני מתחילה לכתוב, כדי שאני אספיק להרגע... זה לא ממש עזר.
אני בהחלט נגד ביזוי רבנים (ואני גם בהחלט נגד ביזוי כל בן-אדם), ולכן אני חושבת שזה לא מתאים שכל תנועות הנוער יצאו בקריאה נגד כבוד הרב. קודם, חייבים לברר למה אסר זאת הרב, ואיך הגיע להחלטה הזאת.
אני רוצה לדעת למה הרב פסק ככה.
וממש מעציב אותי לראות שחלקכם עומדים פה ומבזים את הרצל לפני שאתם יודעים בכלל למה הרב פסק ככה!
לא. אני לא מעריצה את הרצל בכל נשמתי. אפילו לא קרוב.
אבל אני לא הולכת לבזות אותו אחרי כל מה שהוא עשה למען המדינה הזאת!
אני יודעת כמה הרצל הוא לא צדיק טהור. תאמינו לי- אני יודעת.
אבל אולי לחמש דקות, תוכלו לנסות ולדון את הרצל לכף זכות?
אני מתחננת! רק חמש דקות!
-----
וסתם כמה נקודות למחשבה-
הרצל גם היה תינוק שנשבה. ומי שאמר שזה לא משנה שהרצל חזר בו- את/ה טועה. לפחות לפי דעתי. כי אם בן-אדם "חזר בתשובה" זה מאוד משנה!!! (כן, אני מבינה שהוא לא באמת חזר בתשובה- התכוונתי ל: "חזר בו מטעותו")

אוהבת תמיד (באמת!)
מיכל
שלום לך!123
איני יודע מהיכן הבאת, שאמרתי שיש חובה למחות על ביזוי של אדם מושחת ורשע.

---

הוא לא רצה שזה יהיה ביום שבת אלא ביום ראשון (זו לא הערה עניינית, אך היא כן מהותית - אנשים לא קוראים נכון!).

---

אם חשוב לך תגובה רצינית, אשמח לתת לך תגובה בע"פ.

וברור לך שהרצי"ה זצוק"ל הכיר את ההיסתוריה הרבה יותר טוב ממך וממני, ובכל זאת הוא תלה את תמונתו בביתו (אתה קולט מה המשמעות שגדול הדור תולה את התמונה של הרצל בבית??).
ואם אתה לא יודע מהי גדולתו של הרצי"ה, מספיק שתשמע טיפ טיפה את היחס של הרב דוד חי הכהן אליו, ותבין שמדובר על אחד שהיה לפחות מלאך, אם לא הרבה יותר מזה!

---

ולא משנה מה הרצל היה.
אם היית נופל לבור והרצל היה עובר שם, והוא היה עוזר לך לצאת. היית אומר לו תודה?...

---

אם עד עכשיו לא ידעתי איזה שם אתן לילדים שלי, עכשיו דווקא השם 'הרצל' נשמע לי נחמד...


בצ"ל אריאל!
ועוד.123
עכשיו עברתי על מה שכתוב בויקיפדיה על הרצל, והתאכזבתי מאוד לראות שהבאת ציטוט מאוד חלקי משם. הבאת את מה שנוח לך. חבל...


בצ"ל אריאל!
המלאך הרצל.xxxבת-יםxxx

 

בזה שאמרת ש"יש חובה למחות על ביזוי של יהודי ובוודאי אדם כמו הרצל".

---

צודק, ביום ראשון בשבת!! מן הסתם בגלל שזה היום המקודש לנוצרים...

---

אשמח לקבל תגובה רצינית בפורום כדי שכולם יחכימו.

---

משנה מאד מה הרצל היה כדי לברר אם הוא אדם רשע או מלאך (כפי שכינית אותו).

אם היית נופל לבור והרצל היה עובר שם, והוא היה עוזר לך לצאת בתנאי שתמיר את דתך. היית מסכים? והיית אומר לו תודה???...

כפי שאתה ודאי יודע, ע"ז זו אחת משלושת העבירות החמורות שעליהם נאמר יהרג ואל יעבור.

---

לגבי הציטוט מויקיפדיה:

ציטוט, הוא תמיד חלקי!!

לא הבאתי את שאר הדברים שמדברים בין השאר על זכויותיו, כי כפי שכבר כתבתי בהודעה הקודמת - אני לא שולל את זכויותיו הרבים! אך עם זאת, שלא כמותך אני לא מתעלם מהרעיונות המוזרים שאיתם רצה לפתור את "הבעיה היהודית" כפי שהוא קרא לזה.

 

 

גדי המלאך.123
היכן השתמשתי כלפיו בכינוי מלאך?


בצ"ל אריאל!
וואו אם אליעד (מרן הקומונר שליט"א) נכנס כדי להגיבהאריאלניקהנאמן
אז כנראה שזה באמת מזעזע

חבלעמישב
בס"ד לק"י

ראיתי שכבר מחו חברי על כבוד ת"ח, לכן לא אוסיף בנושא זה, אלא אתייחס לעצם העניין, גרצל שר"י.

לפני הכל- כדאי שתסתכלו בסרט מעניין מאוד על האיש והאגדה (תרתי משמע- "אם תרצו אין זו אגדה"...), בכתובת: http://www.shofar.net/site/emedia.asp?id=962&Category=3&Prourl=mms://il12.cast-tv.com/list_vod_shofar/Languages\english\Herzel-eng.wmv
(תעשו העתק הדבק לפס הכתובות)

לפני דברי אקדים ואביא מספר מדברי הקדוש המהולל הנ"ל:

"רעיון מצוין עולה בליבי למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי" (יומני הרצל, יומן א', עמ' 68).

"כמובן שעלי לזכור להשיל מעלי כמה תכונות יהודיות שליליות כמו שפת האידיש, קיום מצוות ומנהגים והעיקר את הטפילות (פרזיטיות) היהודית"

ויש עוד מספר דברים מזעזעים שבכגון זה- אך אכהמ"ל.

בנוסף לכך, כדאי שתדעו- גרצל היה בן יחיד, היו לו שני ילדים- בן, הנס, ובת (אינני זוכר את שמה). הבת אושפזה בבית חולים לחולי נפש, עד מותה בגיל צעיר יחסית. הבן, הנס, שהיה ערל עד גיל די מבוגר (הרצל לא רצה לכפות עליו את סימני היהדות, אך הנס מל עצמו בגיל מבוגר יותר [מעל שלוש-עשרה]), החל להתקרב לדת היהודית. אך בשלב מסויים פגש בכומר נוצרי, עזב את התקרבותו והתנצר. כששמע על מות אחותו בגיל צעיר, הוא שם קץ לחייו, והתאבד, וכך לא השאיר ה' לגרצל שריד "משתין בקיר ועצור ועזוב בישראל" (ראו מלכים ב, פרק ט, פס' ח).

אגב, לא קשיא מהספד הרב קוק זצוק"ל, שכן ראשית, הוא לא רצה ללכת להספיד ומשראה שהגיע רכב לקחתו לשם, הבין שזה חילול ה' לא לבוא, ובא בעל כורחו, שנית, חיפשתי בכל ההספד את המילה "הרצל", לא מצאתי, דומני שהוא הספיד את הציונות, לא את גרצל, אחרת תמיהה גדולה היא לי, מדוע לא ציין את שם הנספד אפילו פעם אחת בהספד כ"כ מרגש ונוגע אל הלב...

"וכל קרני רשעים אגדע ותרוממנה קרני צדיק" (תהילים, ע"ה, י"א)
זה גם לא קשההאריאלניקהנאמן
הגראי"ה באותה תקופה לא ידע בכלל על דברי הרצה הללו אם הגראי"ה היה יודע הוא לא היה מספיד אותו כך
אותו האיש ;שר"י היה ודאי רשעשמח שאני יהודי
אדם שרצה להעביר את כל היהודים לשמד הנצרות רח"ל (ואכן בנו התנצר....), שסירב למול את בנו, ועוד כהנה וכהנה - ודאי שהינו רשע שאסור לקרוא בשמו, ולא בגדר של 'תינוק שנשבה' וכדו'. ועם כל הכבוד, אנו לא זקוקים לרב של חולון בשביל זה, זה הרי פשוט. שאלו כל בן אדם מה דינו של אדם כזה.
זה בכוונה, העדפתי לא להזכיר שם רשע אלא בציטוט וכדועמישב
תעשה טובה.123
מחילה מכבודך...
אתה באמת חושב שהרב זצ"ל לא ידע מי היה הרצל??

זו טענה שבכלל לא שייכת.
זו טענה שמראה שאנו לא מספיק מכירים את הרב זצ"ל.


בצ"ל אריאל!


זה ממש לא בסדר.123
מגוחך שהמקורות שלך, הם מקורות של אנשים מגמתיים ושקרנים המסלפים במזיד דברים.

---

לא התייחס יותר מדי לידיעות המגוחך שהבאת, אך להרצל היה 3 ילדים (וזה מספיק בשביל להראות שהידיעות בהודעתך הינן מגוחכות).


בצ"ל אריאל!
יש לך מקורות אחרים? מדוייקים יותר?xxxבת-יםxxx
אלו ציטוטים מיומנו!!
זה לא בעיה לשלול תמיד מקורות ולומר שהרב זצ"ל תמך בו.

אם יש לך מקורות אחרים - תביא!
לגבי הרב זצ"ל - כפי שכבר נכתב כאן ע"י דניאל, כתביו של הרצל נתפרסמו הרבה אחרי פטירתו של הרב זצ"ל.
ראייתו של הרב זצ"ל.123
מי שתולה את הבנתו של הרב זצ"ל באיזה פרט זה או אחר, מראה עד כמה אינו מבין מימינו לשמאלו. לרב היתה הסתכלות כה מעמיקה ופנימית, שגם אם היו פרטים שהוא לא ידע, הם לא היו משנים את היחס של הרב זצ"ל לאותו אדם.

בדורו של הרצי"ה כבר היתה התנגדות מספיק גדולה על דמותו של הרצל - אז זה מראה שכנראה כן הכירו את הרצל האדם באותו זמן.
ומה לעשות שזה עדיין לא מנע מהרצי"ה לתלות את תמונתו של הרצל בביתו...
(וכאשר יום אחד התמונה נפלה מאחורי הספה, והרצי"ה חשב שאחד התלמידים רוצה "לחנך" אותו, הוא לא הסכים להעביר את השיעור עד שהתמונה תחזור למקומה...).

---

מאיפה לקחת שכתביו של הרצל התפרסמו הרבה אחרי פטירתו של הרב זצ"ל?
>>צחקן
ב"ה
השתגעתם לגמרי לגמרי לגמרי.
 
אני פה (בערך) נדהם.
 
הציונות החילונית מתה. נכון. הרצל רצה לנצר אותו. נכון.
אבל,
הרצל לא בדיוק לא היה יהודי מרצונו, למעשה, במקום הרצל, כולנו היינו כותבים אותו דבר.
 
אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו (וזה לא אומר שנסתיר את האמת על המושחתים שמתו, שבוודאי עשו פשעים גדולים ועל זה צריך לדון אותם, ואם לא אז יש לקב"ה פתרונות).
 
הרצל עשה מה שכל אחד מאיתנו היה עושה במקומו.
 
זה לא חטיפת ילדי תימן, מעשה מזוויע מאין כמוהו שברור לכל אחד שהוא לא מוסרי, אלא זה מעשה, שמזוויתו של הרצל (והוא אח"כ חזר בו), היה טבעי לחלוטין.
 
ולעניין המחאה -
אז, לענ"ד, אין שום סיבה למחות על זה.
זה שטויות במיץ להתייחס לזה בכלל. כל רב שישאר בדעתו, ואין שום סיבה למחות בכלל, כי זה גם לא מה שיעזור.
 
לגבי הסרט 'הרצל והציונות', אז הוא לא מתחשב בחזרתו בתשובה.
 
לגבי בניו של הרצל -
  > בתו - מה שנכתב הוא מציצנות לשמה, וגועל נפש שלא מקומו כאן. מי שכתב היה יכול לכתוב שהיתה חולה סתם ככה.
  > בנו - לכו תדעו מה עשו לו (בוודאי אם הם ידעו מיהו אביו ומה המשמעות הסמלית של כך), כמרים הם לא תמיד טיפוסים נחמדים, במיוחד שיש בינהם הרבה שיודעים את שקר הנצרות ונשארים שם. וחוצמזה, נכדו של משה רבינו היה עובד ע"ז (!).
 > צאצאים - לא משמעותי, יש רבים שלא היו להם צאצאים ואתם לא תגידו שהם לא צדיקים (הרבי מליובוויטש, למשל).
 
אז לפני שאתם מדברים על הרצל (וזה נכון שצריך לדעת את האמת מה הוא היה, ומי היתה הציונות), תבדקו קצת. לא יזיק.
 
וההתבטאות הזו של מועצת תנועות הנוער לא ממש מוסיפה כבוד לכל התנועות, פשוט שטותי לענ"ד.
(הערה: אמא של הכותב היתה ב'בנות בתיה')
יצחק.
חס וחלילה, אסור לומר כך!שמח שאני יהודי
אני אישית לפחות בודאי שלא הייתי נוהג כמותו ח"ו רח"ל.
ברור שכן!צחקן
ב"ה
אם היית מגיע מהרקע של הרצל, ברור ביותר.

מספר השגות על דבריךעמישב
בס"ד לק"י

ראשית, לגבי "תשובתו" של הרצל. אני לא מכיר חזרה בתשובה אלא כדברי הרמב"ם. או כמשמע מהגמ', ע"י הירהור תשובה. הסיבה ל"חרטה" של גרצל נבעה משיקול פרקטי פשוט (בעקבות משפט דרייפוס, שממנו הוא הבין שהתנצרות פשוט לא תעזור לבעית היהודים, אז הוא עבר לשיטה אחרת), יוצא מכך שניים: אחד- הוא לא שב בתשובה בגלל ה' אלא מדבר אחר, ואינני בטוח שזה נחשב. שני- כל עניינו לא היה דאגה לעם היהודי, כעם היהודי (אף בלי תורה ומצוות, אלא כעצם הישות היהודית הלאומית), אלא דאגה לקבוצה האתנית הקרויה "יהודים". כלומר לא היה איכפת לו שהעם היהודי יעלם מהמפה, היה איכפת לו שהם לא ימותו, או שישנאו אותם. לא היה איכפת לו מרוחם, אלא מגופם לבד (ראה ערך יוון). באותה מידה הוא היה נירתם להציל גם את פליטי דרפור. כל מעשיו לא היו מתוך קשר לעמו, כעם, אלא מתוך דאגה לשלום בעולם, אף במחיר הימחקותו של העם היהודי מהמפה (מה ההבדל בינו לבין רפורמי ממוצע?). בקיצור- זו אינה חזרה בתשובה הנזכרת ונדרשת בתורה.

ב. כמו שכבר נכתב- לא. אנו לא היינו עושים זאת, משום שלנו לא רק איכפת שהיהודים יחיו, כמו גרצל, לנו איכפת מעצם קייומם כיהודים, לא רק מחייהם, אלא גם מרוחם הייחודית והנשגבה.

ג. את מה שכתבתי על ילדיו קראתי לפני כמה שנים בספרה של דבורה עומר עליו.

ד. נקודה יפה שעמד עליה הרב יעקב מדן שליט"א, באחד משיעוריו שנערכו לאחרונה ביום העיון בישיבת הגוש, שניתן להשוות הרבה בין גרצל לאחאב הרשע (דוג'- היה כופר, היה זמן שעשה טוב [לאחר מעשה הכרמל, ואליהו רץ לפני מרכבתו], עוכר ישראל, ה' לא השאיר להם צאצאים [וכאן יש להרחיב ולאמר, שבמקומות רבים אנו רואים שהעונש הגדול לגדולים שברשעים הוא מוות וחורבן כל משפחתם {אחאב, ירבעם ועוד}, וביחס לצדיקים הם לא היו ילדים יחידים, ומשפחתם לא נכרתה בטרגיות שכזו. להם לא נולדו ילדים כלל, לו נולדו, וסיימו את חייהם בצורה כואבת למדי, בדיוק כמו אותם רשעים המוזכרים לעיל שילדיהם מתו, ולא לא נולדו...]. [הארה חשובה- הדוג' המובאות לעיל הן ממני ולא מהרב מדן!!]).
הוא אכן רשע שרצה שהיהודים ימירו דתם לנצרות.אנונימי (פותח)
ואכמ"ל
הרצל ז"ל.123
הרב זצוק"ל כותב על הרצל: 'ד"ר הרצל ז"ל'.
נראה לי שזה מספיק בשביל שניזהר ביחס שלנו להרצל.

---

עי' בקישור:

http://www.kipa.co.il/magazine/show.asp?id=3476


בצ"ל אריאל!
הרב קוק לא ידעהאריאלניקהנאמן
מה הרצל רצה לעשות, כתביו(של הרצל) נתפרסמו הרבה לאחר מות הרב קוק זצ"ל מה שבטוח צדיק הוא לא היה, ומי שרצה לנצר את עמ"י, לא בטוח אם הייתי מגדיר אותו כ'כשר'
נגנבתי לגלות שיש אנשים שמחליטים בשביל הרב קוקמיכל160
כאלו, הרב קוק הספיד אותו, וכן ראיתי מאמר של העילוי מרקוב על זכויותיו הרבות של הרצל...

בלעדיו נראה שלא היתה לנו מדינה עכשיו..
נסחפת.. הרצל עשה המון אבל הוא לא היחיד*מוריה*
לפניו היו אנשים שפעלו מבשרי הציונות (הרב קלישר, הרב אלקלעי ומשה הס). וחוץ ממנו היו גם הרב קוק , המזרחי, מכס נורדאו ,אחד העם,חיים ויצמן וכד' אח"כ היו המחתרו שבזכותן הברטים עזבו את הארץ והוגשה בקשה לאו"ם לחלק את א"י לשתי מדינות והשאר כבר ידוע.
אני מסכימה שהרצל פעל המון ועשה אבל מכאן לבוא ולומר "בזכותו קמה מדינת ישראל" זה ממש לא נכון בשביל המדינה הזאת פעלו ועשו לפניו ואחריו. וחצמזה וזה הכי הכי חשוב בזכות הקב"ה קמה מדינת ישראל וכל השאר הם שליחיו.
אני איני מחליט בשביל הרב זצ"להאריאלניקהנאמן
פשוט לא היתה אפשרות לרב קוק לדעת על טומאתו הרבה של הרצל, שמצידו היה הרבה יותר נוח אם לא היה עמ"י, ובגלל שאוי ברוך אנחנו קיימים אנחנו בעייה, כך הוא קרא לנו 'הבעיה היהודית'
אנחנו כבעיה...
מאמר של הרב אבינר על הרצל - לעיונכם!!xxxבת-יםxxx
שאלה: איך אנחנו תומכים בציונות כאשר מייסדה הרצל היה כופר ואפיקורוס? יתר על כן, גם לארץ ישראל לא היה נאמן, שהרי תמך בתכנית אוגנדה?

תשובה: אכן, בצעירותו היה הרצל רחוק מאוד מן היהדות, תינוק שנשבה בעומק השבי. הבלבול שלו הגיע עד שהוא חשב על התנצרות כללית של האומה כדי לפתור את הבעיה היהודית. אך במשך הזמן הוא זב את התעתועים האלה, וכידוע אסור להזכיר לבעל תשובה את מעשיו הראשונים, ואין זה מן היושר ומן האמת ומן המוסר ומן התורה לטפול על הרצל האשמות בדברים שהוא חזר מהם. מאוחר יותר, הוא אפילו סירב לנשק את ידו של האפיפיור כאשר נפגש אתו ובזה היה קידוש השם גדול.

באשר לאוגנדה, אכן היתה זו טעות גדולה, אבל הוא חשש משואה הממשמשת ובאה ופחד לאחר את המועד. יתר על כן, גם אנשים רבים יראי שמים חשבו כמותו.

נכון שהרצל לא היה ירא שמים, אבל הציונות לא היתה רכושו הפרטי, אלא מצוה מן התורה. ריבונו של עולם ציוונו לעלות לארץ, לבנותה ולהקים בה מדינה, כמו שכתוב בתורה פעמים רבות: ``והורשתם את הארץ``. כלומר, ריבונות לאומית על הארץ וכדברי הרמב``ן: ``שלא נעזביה ביד זולתנו מן האומות`` (סהמ``צ לרמב``ם מ``ע ד` לנוספות), אלא שהארץ הזאת תהיה בידי העם הזה, כלומר, מדינה יהודית.
כותב מרן הרב קוק: ``יש אפשרות לכופר להיות גם כן ציוני או לאומי, כמו שיש יכולת לכופר להיות זהיר בכל המצוות שבין אדם לחברו מפני השכל והנימוס, וכי בשביל זה נעזוב אותן אנחנו. ואנחנו נעשה אותן מפני דבר ד` `` (גנזי הראיה ג 24).

משל למה הדבר דומה, לקבוצה של אנשים לא יראי שמים, שיתארגנו לסייע לכל מעוטי היכולת בארץ ישראל ולעשות להם חסד. האם נאמר שמכאן ואילך החסד הנו פסול ולא נצטרף לאותו ארגון של חסד בטענה שמייסדו אינו ירא שמים?!

בזה שאנו תומכים בציונות שהיא צו אלהי, איננו נותנים לגיטימציה לכך שהרצל לא היה דתי. כך כתב מרן הרב קוק לחותנו הגאון האדר``ת: ``בדברי לא ספרתי כלל בשבחו של ד``ר הרצל מצד עצמו, רק אמרתי, כי מחשבה כזאת של הטבת מצבה של ישראל בארץ ישראל, כדאי. אם היינו מוכשרים לה… היתה הולכת בהצלחה`` (גנזי הראיה ג 18).

משל למה הדבר דומה, אומר מרן הרב קוק, לא בגלל שהורדוס בנה מחדש בית שני, צריך ללמוד מזה סבלנות למעשיו והליכות חייו (אגרות הראיה ג קנח, אג` תתעא).

אלא שהקדוש ברוך הוא בוחר לו את שליחיו ``הקב``ה עושה שליחותו על ידי כל מה שברא בעולמו`` (גנזי הראיה ג 26). אין לנו להקשות קושיות על ד` אלא אדרבה להשתדל להבין את סדרי ההשגחה האלהית (עיין לשלשה באלול סע` כח). בוודאי ד``ר הרצל לא היה גרוע מהמלך האלילי כורש, שהקדוש ברוך הוא בחר בו כשליח. כותב מרן הרב קוק : ``לפעמים, הכח הזה [של כנסת ישראל] שולח כברק חיציו למרחקים מופלגים מאוד… ומכל מקום הכשרת הגאולה הולכת ומתכוננת על ידם. חזון כזה היה בימי יסוד המעלה של בית שני, כשניצוץ זעיר מאורו של משיח נתלבש במקום הרחוק מאד, בנפשו של כורש המלך האלילי, עד שמצד האור הדק דק הזה מאורו של משיח, קראה אותו הנבואה בשעתו בשם משיח (ישעיה מה א): `כה אמר ד` למשיחו לכורש` `` (מאמרי הראיה 309).

זה הכלל, לא מפיו של הרצל אנו חיים, אלא מפי דבר ד`, אלא שהוא, הרצל, עורר לדברים הכתובים בתורה. יש לו זכות עצומה וצריך להכיר לו טובה בזה. אבל, כאמור לעיל, הדברים אינם מתחילים ממנו אלא ממשה רבנו, משה אמת ותורתו אמת. כאמור, בתורתנו הקדושה כתוב שצריך לעלות לארץ, לשבת בארץ, ליישב את הארץ, לבנות את הארץ, לרשת את הארץ, לכבוש את הארץ, להקים צבא בארץ, לצאת למלחמה על הארץ, לקיים ריבונות בארץ, להקים מלכות בארץ.

זאת מסר לנו ריבונו של עולם אלפי שנים לפני הרצל. גם אם אדם מחליט להכיר טובה להרצל - אין זה פותר אותו מלשמוע אל דבר ד`.

אבל אדם ישר יכיר טובה ל``מרים דגל תחיית האומה`` (אגרות הראיה א עמ` שלה, אג` רצו) ``לאיש אשר ברוחו הרים את דגל הלאום`` (שם א שלו, אג` רצו) - כלשון מרן הרב קוק. הוא גם כותב לחותנו הגאון האדר``ת אחרי שציין לשבח את מחשבתו של הרצל על הטבת מצב ישראל בארץ ישראל: ``ומה אעשה שלדברים נכונים כמו אלה, נמצאים אחדים שחושבים שהם סניגורין חלילה לדברי רשעים``. ``מי שהוא חשוד לעבור על מצות עשה `בצדק תשפוט את עמיתך`, אין לנו להיות אחראים עליו, לחוש לדבריו ולחלומותיו`` (גנזי הראיה ג 18-16).

במיוחד שבמשך השנים הלך הרצל והשתפר. מי שכותב: ``השיבה אל היהדות קודמת לשיבה אל היהודים`` (ספר הימים א 57), אינו כל כך אפיקורוס. וכן מי שכותב: ``אין אומתנו אומה אלא באמונתה`` (שם), מה שדומה קצת לדברי רבי סעדיה גאון, שאין אומתנו אומה אלא בתורותיה. או: ``אנו מכירים את עצמותנו ההיסטורית אך ורק באמונת אבותינו`` (שם).

בספרו אלטנוילדנד, שם הרצל בפיו של הגיבור פרידריך את המילים הבאות: ``יושיעך אלוקים אלקי אבותינו, - ובעצמו תהה על דבריו לאחר שעלו על שפתיו, למן ימי ילדותו בלכתו אחר אביו אל בית הכנסת לא ידע עוד פרידריך מאומה על אלקי אבותיו``.

בוודאי הציונות של הרצל אינה סוף דבר ואחרית דבר, אלא רק התחלה ויסוד. כך כותב מרן הרב קוק, שהאומה אינה יכולה להסתפק בציונות ``המצטמצמת רק בהעוגה (תענית ג ח) הצרה של חלומו של ד``ר הרצל ז``ל – עם כל יופיו ועוזו לפי הערך`` (אגרות הראיה ב עמ` רח-רט).

יש להבחין בין הגוף לנשמה. התנועה הציונית היא ``הגוף הציוני`` ויש למלאו בנשמה. ``הציונות המעשית והעיונית, הפוליטית והדיפלומטית וכל ענפיה יחד, כמו שיצאו מן הכח אל הפועל עד היום, יש בהם עניינים נשגבים ונעלים, שאנו נקראים ממעמקי הווייתנו הישראלית לתומכם בכל כוחותינו הגשמיים והרוחניים. אבל כל אלה יחד אינם כי אם הגוף הציוני. אבל קרואים אנו מיד לזרוק את הנשמה בגוויה המחוטבת הזאת, כדי שתהיה ראויה באמת לשמה``.

אז תוכל למשוך את כולם לתת לציונות מה שמקורה התנ``ך נותן לה. ``לא הד קול, שעם שנאוי בעולם, הולך לבקש לו מקלט בטוח מרודפיו`` (שם), ``אלא שגוי קדוש, סגולת העמים, גור-אריה יהודה, נעור מתרדמתו העתיקה``. יש לתת לתנועה הגדולה… דחיפת חיים, להוציאה מקטנותה (שם).
``יסוד חסרון ההצלחה שבכל המבוקש שלהם; מפני שאינם שמים את יסוד היסודות בראש, כקדושת ד` יתברך ושמו הגדול, שהוא הכח המקיים את ישראל, כמשל המפתח והשלשלת הגדולה שבדחז``ל. ולאידך גיסא, מוטל גם כן על יראי ד`, להתייחס אל כל מי שרוצה לעשות איזה דבר טוב לישראל אפילו באופן חומרי ורחוק, באהבה ושלום ולהמשיכו לדרך ד` הטובה`` (גנזי הראיה ג 16).

לסיום, נביא קטעים ממכתבו של הרצל לאדמו``ר מגור בעל שפת-אמת: ``כבוד קדושת איש מורם מעם, רב וגדול בישראל``. ``כל אחד ואחד מבני עמנו, אם כי מאמין הוא בהשגחת השם יתברך הפרטית, לא יחדל גם מלהשתדל לעשות מה למען הטיב מצבו``. ``השקפתי זאת, אשר לפי דעתי, לא תוכל להיות מתנגדת לדעת תורתנו האמיתית, המריצה אותי להרעיש את עולם היהודים לאסוף אסיפות ולייסד ציונות``. ``על דגלנו, אנו עומדים, יהודים מיהודים שונים, אשר לא נוכל לקבל אחריותם עלינו, בהם אלא אשר אין רוח חסידים נוחה מהם, ובהם חרדים וחסידים רבנים יושבים על מידין, אך מטרתנו אחת היא: לדאוג כאיש אחד ולעשות מה לטובת עמנו, והשם יתברך יעזור על ידינו``. ``בשם רבבות אלפי ישראל, אשר מתגרת זרים מצבם יתמוטט, בשם רבבות אלפי ישראל הנגועים ברעב ושולחים ידם בכל משלוח יד למען שבר רעבונם, בשם רבבות אלפי ישראל ההולכים מדחי אל דחי… ויתערבו בגויים ויחללו שם ישראל, בשם משפטי התורה ההולכים ומתבטלים במצבנו כזה, ובשם השם המחולל בגויים, הנני מחלה פני קדשו…``. ``ואשאר מוקיר ומכבד את דברי קדשו`` (ספר רגלי מבשר להרב דוד מושקוביץ עמ כ).
נכון מאוד ואני מדגישהאריאלניקהנאמן
מאמר של הרב אבינר על הרצל. וד"ל.
בגגל שהוא ממלכתי הכוונההאריאלניקהנאמן
"ממלכתי" שווה שקרן?...123
מאיפה אתה יודע אילו ידיעות היו לרב זצ"ל על הרצל?...


בצ"ל אריאל!
אני לא יודעהאריאלניקהנאמן
אבל אין מצב שהרב קוק ידע על דברים שהתפרסמו רק 60 (אני חוזר) שישים!!! שנה אחרי מותו אולי תסבירו לי פעם אחת איך הרב קוק ידע על זה שהרצל רצה לנצר את כל היהודים, שהכתבים התפרסמו ששים שנה אחרי מות הרב זצ"ל
מקורות.123
התוכל להפנות אותי למקור שבו כתוב שכתבי הרצל התפרסמו רק 60 שנה אחרי פטירת הרב?


בצ"ל אריאל!
מה אתם דפוקים!?!?!ה' מלך
אתם מדברים על האיש הזה שר"י שרצה להעביר את היהודים על דתם?
חוץ מזה מה לנו ולכבודה הנעלם של התנועה הציונית ז"ל?
הלואי שהיינו מקפידים כך על כבוד שמיים!
אלחנן צודק!האריאלניקהנאמןאחרונה
אך גם לא מדייק, אי אפשר להכחיש שהרצל הבין שהוא טעה ובסוף הבין שלנצר את עמ"י היה רעיון לא כ"כ נכון, אמת הוא לא חזר מפאת כבוד ה' או כבוד התורה או כבוד עמ"י הוא חזר בו מהסיבה הפשוטה שלנצר 18 מיליון יהודים זה מעשה לא פרקטי, ואכן התנועה הציונית היא מזמן ז"ל
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך