את צודקת במאה אחוז!!!
אז הנה הראשון: בפרשה מסופר על המקרה של יהודה ותמר ועל התאומים פרץ וזרח שכידוע נולדו באיסור ונשאלת השאלה: הרי ידוע שמשיח יצא בסופו של דבר מפרץ. האם למלך המשיח לא יכל להיות "ייחוס" טוב יותר מזה? אותה השאלה נשאלת גם על רות ("לא יבוא... עמוני ומאבי בקהל ה'") וידוע שממנה יצא משיח!!!
פירוש לכך נותן ה"אור החיים" הקדוש בפרשה הקודמת פרשת "וישלח" וזה לשונו:
בשמיים ישנן סוגים שונים של נשמות יש נשמות בדרגות גבוהות יותר ויש פחות . אך ישנן נשמות גבוהות מאוד ואציליות שהשטן וכוחות הטומאה מנסות למנוע מלהופיע בעולם ולפיכך שולחות אותן למקומות הכי שפלים ע"מ שלא יצליחו להופיע בעולם ולהפיץ את אורם.
דבר זה אף נרמז בפס' בפרשה שעברה: "והארץ רחבת ידים לפנינו". שנאמר על מעשה שכם בדינה בת יעקב. רחבת -ראשי תיבות : רבי חנינא בן תרדיון שהינו צאצא לדינה ושכם בן חמור!!!!!!!!!!!
כמו כן לגבי רות כאשר היא מתחתנת עם בעז אומרים זקני העיר לבעז: יתן אלוקים את האשה הבאה לביתך כרחל וכלאה..." מדוע לא הוזכרו בברכה גם שרה ורבקה? מדוע דווקא רחל ולאה?
גם כאן חוזר אותו מוטיב הלא רחל ולאה הם אחיות וכידוע ישנו איסור מדרבנן לשאת שתי אחיות ! והרי ידוע שהאבות קיימו את כל התורה כולל מצוות דרבנן?
אלא שהברכה מרמזת שכמו שנישואיהם של רחל ולאה ליעקב היו צריכים לבוא בצורה כזאת ע"מ שיצאו מהם 12 השבטים כך גם אצל רות שממנה ייצא משיח.
הרב קוק מביא רעיון דומה ומסביר מדוע הייתה צריכה הציונות להתלבש בלבוש חילוני? והוא מסביר שזה ע"מ לבלבל את כוחות הטומאה שלא יפריעו למהלך הגדול של תקומת עמ"י בארצו !!!!!!!!!!
שבת שלום.