פרויעקט השו"ט-בסימן חודש הארגוןהאריאלניקהנאמן

שאלה:'לכבוד מו"ר עט"ר עוקר תנועות וטוחנן מורנו הרב אשר כל רז לא אניס ליה בדיני החת"ת, הנוער והתנועות כ"ק הרב רבי אריאל עקיבא עזרא שליט"א, שאלה גדולה עלתה בראשי ואין בכוחי לתרצה, והיא- מכיוון שעולה ובא עלינו לטובה חודש הארגון נסתפקתי מה עליי לעשות בחולצת תנועה, של"ע בלתה ויצאה מכלל שימוש, כיצד עלי לנהוג בה? האם לגנוז או שמא אפשר לזרקה לאשפה ללא שום נדנוד עבירה?

                                                          בכבוד ובצפיה(בסי' אריאל) להתחזקות(בסי' עזרא) העבודה(בסי' בנ"ע) 

 

תשובה: לכבוד תלמידי המכובד ירום הודו וינשא סניפו, שאלה עצומה בדיני התנועות שאלת, אך לא פרטת באיזו חולצה מדובר, של איזו תנועה. לפיכך ומשום קוצר הזמן אשיב, אענה וארחיב בדיני שלשת התנועות:

בדין חת"ת דבנ"ע שבלתה: רבו האחרונים בדין זהוי מן האוסרים ויש מן המתירים- ראיתי נכוחות בספר 'מעורב ירושלמי' שכתב בזה"ל: 'ועל כן בעוונות ראיתי שלאחר חודש הארגון של תנועתינו(כוונתו לבנ"ע וק"ל) רבו החולצות שבלו ל"ע ואותם המדריכים והמדריכות, אינשי דלא מעלי, מרהיבים עוז בנפשם וזורקים את החולצה לפח האשפה, לא תהא כזאת בישראל! אלא יש לגנזן דרך כבוד' עכ"ל והסכים עמו בעל ה'דגי אמנון' דר' אמנון שפירא.

 ולפענ"ד אין נראין דבריו שכן היה דעת יחידאה ורבו החולקים עליו שכן אין לא בחולצתו ולא בתנועתו שום קדושה                                              (ומה ששרים צוות ההווי של מחוז דן ל"ע:'קדושה אני מבקש...' הרי זה בזיון דברי הרב, ששרים דבריו בערבוביא ב"מ ולכן אין בדבריהן כלום)      וכן כתב בעל ספר 'ורווח תשימו' ובעל 'בנין אריאל'(לא האמיתי): שבחולצותיהם אין קדושה ולא מידי(=כלום). על כן הרואה חת"ת של בנ"ע שבלתה יש לזרקה אחר כבוד לאשפה, ואם יכול יקרע את הסמל מעל החולצה ויניחהו בגניזה, הא לאו הכי, יש לזרוק את החולצה(אחר כבוד) לאשפה, וכן הסכימו עימי גדולי הדור.

בדין חת"ת דעזרא שבלתה: בחת"ת של התנועה ה'חרדית' לאומית- עזרא, שבלתה דינם קצת יותר סבוך מדין דלעיל. שכן הם אינם עושים נגד רצון גדולי הדור 'להכעיס', אלא דינם פשוט כדין תינוק שנשבה לבין האומות, ועל כן יש לדונם לכף זכות, ועל אחת כמה וכמה אם החולצה שייכת לעזרא רחובות שיש לגנוז את החולצה ואין לזרקה בשום פנים ואופן, הא בשאר הסניפים, יכול לזרוק לאשפה אך אין זה ראוי, לפיכך , על כל בר דעת להחמיר ולגנוז את חולצת התנועה של עזרא, והמיקל לזרוק, יש לו על מה לסמוך.

בדין חת"ת דאריאל של"ע בלתה: קודם לכל נקדים ונאמר שבדין של חת"ת של שבת אין חילוק כלל, ויש לגנזן אחר כבוד ואין לזרקן לאשפה כלל (ואין להקל! או ח"ו לסמוך על מה שכתב בעמחה"ס 'דגי אמנון' של ר' אמנון שפירא יצאו נגדו גדולי הדור ואין לחשוש לדעתו כלל)

החילוק בדיון חת"ת של אריאל הוא אחד, ואקדים את סיפור הדברים, בקוצר: עד לפני כמה שנים צבע חולצתינו היה דומה לצבעה של בנ"ע, עד שקמו אנשים בעלי שם והדרת כבוד ושינו את צבע החולצה, למרות שהיו רבים ועצומים שהתנגדו לזה(אחד מהם הוא בעל ה'שמעי צבי' של מו"ר מהר"ש הירש) על כל פנים במליאה הנקראת בלעז 'הועיד"ה' שונה הצבע.

וכתב בעל ה'בנין דניאל'(אהמ...) בזה"ל: הרואה בעוונות חת"ת דאריאל דיום חול המתגלגלת ברחובות העיר לאחר חודש הארגון או שחולצתו גופא בלתה, יש להניחה אחר כבוד בגניזה הראויה לה, ואין להקל כמו שהקל חכם מחכמי אשכנז(התכוון בזה לבעל ה'דגי אמנון').  אך מידי ספק לא יצאנו, לאיזו חולצה של יום חול, התכוון בעל ה'בנין דניאל', לפני השינוי או לאחריו. לדידי פשיטא לי שהתכוון המחבר דווקא לצבע שלאחר השינוי(כחול פטרול) מכמה ראיות מוכרחות, ואלו הן:

א) בעל הבנין דניאל היה מחבשי ספסלי שבט אחי"ה וצבע החולצה שוּנה לפני הכנסו להדרכה על כן הצבע היחיד שהתכוון אליו היה הצבע הכחול פטרול.

 ב) בידוע שבעל הבנין דניאל היה בעד שינוי השמות וקרוב הדבר לומר שמי שבעד שינוי השמות יהיה בעד שינוי הצבע, ואין ראיה זאת מוכרחת, כמו שכתב בעהמח"ס בן ישי(ויזנר) שהיה בעד שינוי השמות אך לא הצבע והוכיח שם באריכות ובטוב טעם.

מכיוון שעל כל פנים נראה לומר שחת"ת בכחול פטרול שבלתה טעונה גניזה, לאפוקי חת"ת תכלת הטעונה אשפה. וכן נהגו לדינא בישיבה הקדושה 'אמרי הנא"ר' שלאחר שינוי הצבע נהגו בחולצות הישנות מנהג הזיון, כסמרטוטים, ואם היה צד לשמור על קדושתן בודאי היו עושים זאת.(כך אמר לי הגר"א שארף, האדמו"ר במת-ים, וק"ל)

וראיתי בעיני בסמנריון הדרכה כשהגיע אחד עם חת"ת ישנה(תכלת), קם בעל ה'שִמְעֶי צבי' למרות היותו מתנגד(במלעיל) לצבע החדש, קם וקרע בחמתו את החולצה הישנה מעל אותו מדריך, ואמר:'לדבר זה אין דין של חת"ת כלל וכלל'. ופשוט. על כל פנים מכיוון שיש החולקים הרואה חולצה ישנה של יום חול ישתדל לפחות לקרוע את הסמל מעליו ויגנוז אותו, אך אם אין אפשרות לקרעו מעל דש הבגד, יש לזרוק לאשפה את החולצה, שהסמל בטל לצבע החולצה.

למסקנא דדינא: הרואה חת"ת של בנ"ע מונחת בביזיון אושבלתה, יזרוק ולא יפחד כלל ואין להחמיר(אלא בקריעת הסמל ויניחהו בגניזה)

הרואה חת"ת של עזרא המונחת בביזיון או שבלתה, אפשר לזרוק לאשפה אך יש להחמיר לגנוזה. חוץ מעזרא רחובות שמחויבים לגנזה(ויש ספרדים שהחמירו גם בעזרא באר שבע והנח להם לישראל).

הרואה ל"ע חת"ת של אריאל מונחת בביזיון או שבלתה ל"ע. אם זאת חת"ת של שבת עכ"פ יגנוז.                 חת"ת של חול-

ישנה יזרוק(אלא בקריעת הסמל שאז יגנוז את הסמל ויזרוק החולצה)

חדשה- יגנוז ואין להרהר אחרי דברי, והחסידים ואנשי מעשה נהגו ליקח שרוך של חת"ת של אריאל שבלתה ולשימה בציצית כפתיל תכלת אע"פ שאינה מחילזון, ומנהג יפה הוא!

                                                             בכבוד ובהערכה רבה הצב"י אריאל עזרא עקיבא נ"י בצלב"א

אהבתי!ישי ויזנר
אבל איך אני נכנסתי לפה? מתי אמרתי שאני נגד שינוי הצבע?

טוב, נו, כנראה הספקתי לשכוח תלמודי. יש איזה מישהו שלמד ממני ויכול להזכיר לי?
אתה לא זוכר? במליאה(לא האחרונה)האריאלניקהנאמן
אמרת שאם היו מצביעים על הצבע היית מתנגד
יכול להיות.ישי ויזנר
זה משהו שאני ממש לא סגור עליו .

עקרונית אני חושב שזה היה מטומטם ואין עניין לעשות את זה, אבל אני לא התאבדתי בגלל שעשו את זה.
זה ארוך..פגזניקית גאה!
ואינלי כח לקרוא הכל.. מה היה הפסק הלכה הסופי??
אווח אני דפוקה...פגזניקית גאה!
לובנתי...!!!

בתגובה לפרויקט השטו"ת ט"ו- בסימן חודש חוסר ארגוןעמישב
בס"ד לק"י

לכ' הרה"ג עוקר שיניים טוחנות שאינו מדבר עם בנות (שהרי הוא הקרוי בפי העם "האריאלניק הנאמן"), הרב ר' אריאל עקיבא עזרא שליט"א. (ושמך הוא בחינת גאולה, כי הוא בבחינת "יגור זאב עם כבש", והבן).

על דבר התשובה הכושית אשר יצאה מפיך ביום ה' לחודש מרח-שוון, למניין "חמישית", סימן.

הנה ראיתי את התשובה הכושית הנ"ל, בעניין החת"ת הבלוי והבזוי, מה דינו, אם לשבט או לרחמים?

והנה נפלאו בעיני מאוד דבריך מיום הנ"ל, שכן מסקנתך מן הדיון ביום הנ"ל היתה כדלהלן: א. חת"ת בני עקיבא- לאשפה, הקרויה בפי העם, זבל. חת"ת עזרא- כנ"ל, למעט סניפים מיוחדים, אשר איני חפץ להזכירם מסיבות אישיות (או כמאמר הכתוב "רחובות נקניקים". מקווה שלא הבנתם מהו הסניף המדובר, אם כן, תשכחו). חת"ת אריאל- חת"ת שבת, גניזה. חת"ת חול ישנה לאשפה (וסמל, אי אפשי, לגניזה), וחדשה- כולה לגניזה.

ואין נראה בעיני כלל. ואסביר טעמי מחלוקתי עם כבוד יקר תפארת גדולתו ומלכותו:

א. בעניין חת"ת עזרא. הן ראינו כי סניף זה, ועוד מספר קטן של סניפים (כדוגמת: אפרת, קמק"ש ועוד מעטים), אינו הרוב בזו התנועה. והם הינם בטלים בשישים לכ"ע. אי-לכך, חזקתו רשע. אי נמי, שלא פלוג רבנן בגזרתם. ואם אמרת חת"ת עזרא לפח, אז כל החת"ת ילכו לפח, ולא פלוג רבנן, אי משל רחובות קאתי, אי משל מרכז קאתי. אי נמי, יש עניין של מראית עין. אומנם הגונז ידע לזהות בין רחובות ודומיה לשאר, אך מניין החניך העצלן הבטלן ידע לחלק?! וע"י עוד עלולים לבוא לידי שגגת כרת, ל"ע. ועל-כן אין נראה לי כלל. אלא כל חת"ת דבא מבית עזרא, לפח.

ב. בעניין חת"ת אריאל. בחילוק בין חולצה ישנה, הדומה לבני עקיבא, לבין החדשה, העשויה כחול חילזון. אכן, ניכרים דבריך שהחולצה הישנה דינה לאשפה, שכן מהטעם האמור לעיל, משום מראית עין, תראה כשל בנ"ע, ל"ע. וכמו שכתבת יש להוציא הסמל ולגונזו. אך הוספת אומר, והעזת פנים, וכתבת כי באם אשר לא עלה ביד המוצא חת"ת לתלוש הסמל מן החולצה, יש לו לזרוק הכל לאשפה. ואין נראה בעיני כלל. זאת משום, שידעו לזהות בין חולצה של אריאל לבנ"ע, בעוד יש עליה סמל תפארת וגדולה. ועל כן אין לחשוש למראית עין, ומפאת קדושת הסמל, לגנוז הכל. ועוד שחילקת בין חולצת שבת לשאינה כזו. וגם זה דברי הבל, אמר עמישב. שהרי תנועת אריאל היא כולה קודש ושבת. אך יש להסתפק, כי אין כאן שבתון, מטעם קפיצת החניכים וניקוצם את המדריך, וצ"ע. והגונז, והזורק יש להם על מה שיסמוכו.

ג. בעניין בלאי החולצה. הרי אין זה נכון כלל, כי בזיון הוא לחולצת אריאל לבלות. משני טעמים 1- לא יהי שישתמשו בה כולי האי עד שתגיע לידי בלאי, וק"ל... 2- זהו חלק מתפקידה, להוות שכבת מגן עזה, לתקיפת החניכים המוזכרת לעיל. שכן מועבר במסורת החניכים (וכן כתב בעל ספר "חובת החניכים"), כי יש להם להשיג לכל הפחות שלוש שריטות בכל פעולה, דהווי חזקה, וזה כאילו אבדו נפשו לדעת, וטירוף על כל פנים יש כאן. ועל כן, נראה דכבוד הוא לה הבלאי, ולא להפך, כי לכך נוצרה. ועל כן, נראה בעיני שחת"ת אריאל שבלתה, יש לתלותה אחר כבוד, התוך מסגרת מוזהבת, בחדר המדריך הנכבד, בעליה המוכים של החת"ת.

והנה ניכרים דברי אמת. ואין בדבריך כלום, אלא על חת"ת בנ"ע.

ולסיום, כתבת על עניין שלוקחים החולצה לתכלת. והנה ברור כי לשיטת הרא"ש יצאו ידי חובה, שכן זהו צבע התכלת, ולשיטתו צריך רק כצבע החילזון, אך לאו דווקא ממנו ממש (זהו פסק אמיתי, לא צחוק). אך לרוב הראשונים אין זה כך. וכן פסק בעל "אין עוד מלבדו", הרה"ג שיבי קלר שליט"א, שאמר "תכלת דומה לים וכו'" עיין שם, ומשם פסקו חז"לינו. ועל כן יש להפסיק מנהג פוחזים זה מיד.

החותם לכבוד האמת, והבז לבלבלנים...

הגר"י רה-החלה
שיחקת אותה! הומלצת לדף הראשימשהאחרונה
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך