דברי תורהעזרא - ארכיון

מעכשיו בעז"ה כל שבוע נכניס דברי תורה ...

אז יאללא....

עוד משהו?!עזרא - ארכיון
סתאאאאאאאאאם!!!! שכוייח עצום לכל מי שיכניס!!!!עזרא - ארכיון
הנה אחד !!!!!עזרא - ארכיון
טוב במיוחד בשבתות קבוצה שצריך דבר תורה לזימון:
שלשה שאכלו על שולחן אחד ולא אמרו דברי תורה כאילו אכלו מזבחי מתים יצאנו ידי חובת דבר תורה
שלום!!עזרא - ארכיון
וואוו!! כמה זמן לא הייתי פה!!! אז ככה...קודם כל ממש כיף לי לראות איך הפורום מלא חיים פה ושנמצאים פה הרבה חניכים...
אז ככה, יש לי דבר תורה ורציתי לשתף אתכם,אז תחזיקו ראש!

אני לא יודעת מה איתכם,אבל מלא פעמים קרה לי שרציתי להתחיל התנדבות או משהו רציני ומתלהבים מזה מלא זמן וכמה שיהיה כיף ומגניב..ובסוף או שמתמידים כמה פעמים ולאט לאט כבר מפסיקים או ששום דבר לא יוצא מזה...מבאס,לא?!

אז יצא לי לחשוב למה באמת זה קורה?! הכוונה חיובית, וברוב המקרים כבר יש מקום להתנדב בו..אז מה חסר?

נביא משל לדוגמא- כולם מכירים את הסיפור של הפרפר שילד קטן מצא גולם בחצר שלו והוא ראה איך הפרפר נאבק כדי לצאת החוצה והוא כ"כ ריחם עליו שהוא עזר לו לצאת ובאמת יצא פרפר יפה עם כנפיים גדולות וברגע שהוא ניסה להתחיל לעוף הוא צנח ומת. אפשר לקחת את זה להרבה מקומות את המשל הזה אבל במקרה שלנו אפשר לקשר את זה לעובדה שרוצים להקים משו רציני,משו טוב וגדול כמו שהפרפר עף-ואם עושים הכל בבת אחת-צונחים ומתים (לא באמת,אל דאגה..)
פעם ראיתם איך בונים בניין? מאיפה מתחילים קודם כל? מהיסודות. אם אין יסודות-הלך כל הבית. חייבים שיהיו יסודות חזקים מספיק כדי להחזיק את כל הבית,אחרת שום דבר לא יצא מזה. רק כשיש יסודות חזקים אפשר להתחיל לבנות עליו את הבית.
ככה זה גם פה- צריך להתחיל לאט לאט,ביסודות-מתחילים בקטנה ולאט לאט מוסיפים עוד ועוד..עד שהבניין יהיה גמור!
ככה זה גם אצל הפרפר-אם הילד היה מניח לפרפר להיאבק בעצמו,ונכון, לפעמים לפרפר היה מאוד קשה-אבל זה השתלם לו..הוא למד להכיר בכוחותיו ואיך להשתמש בהם ואחרי מאמצים רבים יצא לו תוצאה סופית מדהימה-היכולת לעוף...

ככה גם אצלנו. אם ניקח על עצמנו דברים קטנים, בכל פעם להשקיע בדבר אחד ולעבוד עליו-בין אם זה על מידה רעה או להתמיד במצווה כלשהי או התנדבות, לא צריך משהו גדול-נוכל לבנות לעצמנו את הבניין עוד יותר ועוד יותר גדול עד שנדע להשתמש בכוחות שלנו למקומות טובים ונכונים..=)

שיהיה לכולם ערב טוב ושכוייח למי שהגיע עד פה!
וואו...ממש יפהעזרא - ארכיון
חזק
שירה כפרותת:]עזרא - ארכיון
אוריה לקחת לי את הדבר תורהעזרא - ארכיון
שכוייח על הדבר תודה הוא ממש יפה =)...עזרא - ארכיון
למרות שאנחנו (אורות בנים-אימפריה!) יש לנו התנדבות קבוע כל שבוע...(ואם כבר הזכרתי את ההתנדבות אז כל הכבוד למי שמתמיד להגיע להתנדבות בכל יום חמישי )
אני מזה מצטערעזרא - ארכיון
עוד אחדעזרא - ארכיון
"ויאמר ה אל משה לאמר"
רש"י אומר-כפשוטו
רמב"ן-מסכים
רשב"ם-לא חולק
שפתי חכמים-למד מפשט דמקרא
בעל הטורים-ויאמר גימטריא של יאמרו אז מה שהקב"ה יאמר למשה ואהרן הם יאמרו אל העם
אהרן-כל מקום בתורה בערך
עוד דבר תורהעזרא - ארכיון
אסור לחרוש בשנת שמיטה - לכן חצי מההודעות כאן פסולות על פי התורה
הנה סיפור יפה..(זה לא דבר תורה..אבל זה נחמד..)עזרא - ארכיון
שברי אופק
יש ים אחד, ולים הזה יש חוף, ויש לים הזה אופק. ובני האדם תחילתם החוף, והאופק מגמתם.
והאופק מאריר בזהרורי פלא, קסמיו מרמזים: בואו אלי בני האדם, אני רז- הרזים, אני פלא פלאים, מגלה לעתיק יומין.
אבל בני האדם אינם מעיזים.הם חולמים חלומות,אבל הם פוחדים להגשים.
מפני שהחיים הם ים, והדרך אל האופק רצופה מערבולות, מערבולות ההולכות ומתעמקות,מערבולות נוראות.
ועליי חוף, משכן בני האדם, מרביתם תרביתם,מערבולות גם שם,מערבולות חול ואבק, מערבולותמחנק, והוא חודר לעיינים,
ואוטמן, וסותמן.
והאופק נחנק והאופק נשחק, כמו החלום,חלום הילדות שאין לו פיתרון,שאין לו הגשמה ושאין לו פידיון...
אולי יגשימו בניי, אומרים בני האדמחוף, אולי הדור הבא יגיע שם.
והילדים, הם עומדים על החוף, והאופק קורץ וקורא לעברם: בואו אלי ילדים, שחו אלי, הגיעו עדיי.
אבל מיד נשמעת גערה מרה: זהירות, מערבולות! זהירות, סערה קרבה! כל כך פוחדים בני האדמאוף מבבואת טעותם.
אה, האופק, הם משיבים לילדים, דבר כזה יש? נכון? אתם רואים? א-הה! חכו, תגדלו, גם אתם תשכחו, יותר לא תראו. שאלה של גיל ובגרות, שאלה של תמימות וסדרי חשיבות. החלום? א-הה! החלום מתגשם בחוף, במטר מרובע.
אבל ישנם ילדים שטרם סימא החוף עינהם,הם נכנסים לגלים, והם שוחים הלאה, הם ממשיכים רחוק.
תראו, משוגעים, נזעקות הבריות, אנחנו הרוב ועל כן תמיד אנו צודקים, שאלה של הצבעה,שאלה של מה שהעין רואה.
דגל שחור! הם צועקים, מערבולות! הם צועקים על משכבם בלילות את פחדם.
אבל אותם שנכנסים אל תוך הגלים, בתוך הזרמים,בתוך מערבולות הם לומדים את רזי- הרזים.
שאם תיכנע, תתבטל לכוחות העזים המושכים לאובדן,יזרקוך זרמים אל הקצף החי.
וממצולה למצולה ישתפר כושר החתירה,כושר הנשימה אומץ הנשמה, ואליי האופק, תמיד, אליי האופק, תמיד נמשכת המגמה.
ומלח הים יצרוב, וישטוף, וינקה מזוועת החופים, מסימוא הרובים,והחלומות ישובון, יגדלון, יתעצמון, יתגשמון.

מתוך שברי אופק- אילן נוב.
חשבתי שזהעזרא - ארכיון
אשכול דברי תודה לא אשכול סיפורים ויש לי שאלה למיטל אמרת ירשמו דברי תודה פעם בשבוע אז אם ירשמו כבר במהלך השבוע דברי תודה אז יהיה אסור לי לרשום דברי תורה? אגב תעלי לאתר את כל מה שאת אומרת בשבת ככה יש סיכוי שמישהו יקרא את זה
אל תפתחי צפיות..עזרא - ארכיון
אף אחד לא יקרא את זה חוץ מגי שגם ככה מקשיב בשבת ככה שזה היה בזבוז זמן אחד גדול.
אני...וכל מי שנכנס לפה ומגיב..עזרא - ארכיון
ומשום מה גם את נכנסת...
פספסתי אותך באיזשהוא שלב..עזרא - ארכיון
מה ניסית להגיד?
חח..עזרא - ארכיון
התכוונתי שכן קוראים את זה עובדה שאנשים מגיבים...
עלק ..עזרא - ארכיון
כולם אומרים "שכויח"...
זה עוד לא אומר שהם קוראים אשכרה את הדברי תורה..(כמובן חוץ מחגי).
למה נראה לך??אם כבר מישו קורא זה אני...עזרא - ארכיון
וגם יש תגובות כמו"לקחת לי תדבר תורה"-מישו שקרא תדבר תורה אמר את זה..
לא אשמתנו שאתה משועמם...עזרא - ארכיון
חח..עזרא - ארכיון
אני מתכונת לדברי תורה הארוכים יותר..
שלא נכתבו ע"י אורות בנים..
יש לי בקשהעזרא - ארכיון
אל תתלונני על משהו שלא עשית לא כתבת דברי תורה אז על תתלונני על שלנו הבנת?
איזה עוד דברי תורה יש פה חוץ משל אורות ושל שירה???עזרא - ארכיון
וד"א אני לא משועמם!!!!יש לי הרבה מה לעשות בחיים!!
(למרות שזה שאני נכנס לפורום המשעמם הזה כבר אומר שאנ משועמם..)
אולי אתהעזרא - ארכיון
אה אתה עז? ועוד נועמניק יאללה נועם דברי תורה אתם כל יום עד שמונה ואין לכם דבר תורה אחד בושה וחרפה
חח...היום גמרנו ללמוד ב7 ומחר חופש אז אין ד"ת..עזרא - ארכיון
חח...היום גמרנו ללמוד ב7 ומחר חופש אז אין ד"ת..עזרא - ארכיון
סתאםם הנה אחד..
כתוב בפרשתינו “כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו וחדלת מעזוב לו עזוב תעזוב עימו” נשאלת השאלה הלא כתוב “לא תשנא את אחיך בלבבך” כלומר אסור לשנוא אף אחד מישראל, אז כיצד יכול להיות
מצב שהאדם שונא את חברו?

על כרחך אתה אומר שהתורה מצוה לשנוא, לשנוא רשעים.הגמ’ לומדת מהפס’ “כי תראה” וגו’ שאם יש אוהב
לפרוק ושונא לטעון יעזור לשונא. ולכ’ ההגיון אומר הפוך ,מכיוון שיש צער בע”ח אצל האוהב. ועוד, בפסוק מתעוררת שאלה, לכאורה המלים “וחדלת מעזוב לו” מיותרות שהרי משמעות הפס’ בלעדיהם לא משתנה?

עונה ע”כ הרב הורוביץ בשם הרב אריאל: ההבדל המהותי בין “חמור שונאך” ל”לא תשנא” הוא שאהבת
ישראל צריכה לבוא מעצם האדם ולא בגלל שה’ ציווה אלא ציווי זה הוא בכלל “רצה הקב”ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות” ומצוות שנאת הרשעים היא בגלל שה’ ציווה כלומר אני מעצמי צריך לאהוב אבל מה לעשות שה’ ציווה לשנוא ולכן כאשר אדם שונא אדם אחר רק בגלל המצווה אז באמת ילך לעזור לאוהבו אבל אדם שיש בו גם שנאה מעצמו כפי חברו והוא לא רוצה לעזור לו כלומר “וחדלת מעזוב לו” אז “עזוב תעזוב עימו”.

שנזכה לאהוב כל אדם מישראל..גם את הרשעים..כי גם אנחנו קצת רשעים..וגם הרשעים בתוך תוכם הם צדיקים וטהורים...(דבר רע הוא מעוט דבר טוב-ר' נחמן)
שב"ש!!!
שכוייח!!!!עזרא - ארכיון
חזק וברוךעזרא - ארכיון
אתה אומר לעצמך ישר כח לא הגזמת?
לאא....עזרא - ארכיון
לוידע למה...זה היה ב2 בלילה....
דבר תורהעזרא - ארכיון
קדימה אתה כבר בחשק וברצון אז יאללה גם לפרשתנו(פרשת תרומה)
תביא דבר תורה אני בעד שכל מדריך יביא לפחות דבר תורה אחד לשבוע
ד"ת לפרשת תרומהעזרא - ארכיון
יש שאלה למה נאמר "זהב וכסף ונחושתותכלת וארגמן ותולעת שני ושש ועיזים ועורות אילים מאדמים ועורות תחשים ועצי שיטים שמן למאר בשמים לשמן המשחה ולקטורת הסמים אני שהם ואני מילואים" לכאוה אם זה לפי השווי, ואבני שהם ואבני מילואים אמורים להיות ראשונים למה נאמרו אחרונים? עוד שאלה מאיפה היה להם אבנים כאלה יקרות הרי מוכר הסיפור של דמא בן נתינא שכחמים רצו לשלם לו הרבה תמורת אבן אחת? המדרש אומר על הפסוק "נשיאים ורוח וגם אין" נשיאים זה עננים גשם אין גשם זה לא הוריד אבל זה הוריד דברים אחרים זה הוריד אבנים ומי שמצאו אותם היו הנשיאים לכן נכתבו אחרונים כי לא הושקע בהם כלום
לא רע...עזרא - ארכיון
ימשקיען!!!
יפה אוריה שכוייח ע-נ-ק!!עזרא - ארכיון
לי יש דבר תורה -עזרא - ארכיון
אסור לאכול חתולה
שכויח.עזרא - ארכיון
עבר עריכה על ידי גבשניק בדם בתאריך ד אדר א' תשס"ח בשעה 18:01
עוד אחד-
יש פסוק במשלי שאומר " מי שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".



חח..נחמד..עזרא - ארכיון
טוב בגלל שחגי מחק לי את הכל אז אני יכתובעזרא - ארכיון
את זה שוב, וחגי- אל תמחוק שוב!
עוד אחד-
יש פסוק במשלי שאומר "המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
על זה "המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".
"המדיר אוזנו משמוע דבר תורה, גם תפילתו תועבה".
אז שואלים, מה הקשר בין תפילתו של האדם, ללימוד התורה שלו?
אותו האדם שמדיר אוזנו משמוע דבר תורה אומר "אני כבר שמעתי [במקרה שלנו- קראתי] את הדבר תורה הזה, אני לא צריך לשמוע שוב"
אומר לו הקב"ה "גם אני כבר שמעתי את התפילה שלך, אני לא רוצה לשמוע שוב".


מה הקטע זה אשכול דברי תורהעזרא - ארכיון
לא חפירות!!!!!
אז מה אם זה חפירות?עזרא - ארכיון
אז לא מכניסים קצת תורה לפורום?
פרשת תרומה-עזרא - ארכיון
טוב זה ממש תקציר של מה שר' אמר לנו היו'ם...אני בטוחה שזה לא חצי ממה שהוא אמר...תחשבו על זה רק ביו'תר יפה..
בפרשה רואים שכל אחד מעמ"י מוסיף מעצמו את תרומתו. לכל אחד יש תרומה אחרת לתת ורק מתי שכל אחד נותן מעצמו את מה שיש רק לו לתת, את המעלה היי'חודית שלו כך עמ"י יה'יו' מאוחדים ובאמת רואים כתוב בפרשה "ויי'חן" בלשון יחיד ולא ברבים
כי כל אחד תרם מעצמו את החלק שלו וככה מביאים אחדות
שמקרבת את הגאולה!
אז...שנזכה לתת כמה שיו'תר מעצמנו..
שבת שלום
שכוייח!!!!עזרא - ארכיון
הבעיה' היא שהשבת לא פרשת תרומה!עזרא - ארכיון
ובאולפנא נתנו לנו את הפ"ש הזה....איזה פאדיחה היי'תה לי בשבת כשאמרתי את זה....
חחח...לונורא...העיקר שזה דבר תורה!!עזרא - ארכיון
טוב...אני כבר מכינה לשבוע הבא...אז מה הד"ת שבת הבאעזרא - ארכיון
ה?חחח
"כי תצא"עזרא - ארכיון
בפרשתנו מדובר הרבה על מחצית השקל אז בואו נסתכל אם לוקחים את האות האמצעית צדי ומבינים שהיא מדברת על צדקה אז יוצא ששתי האותיות הפנימיות הקרובות אליה זה חי והרחוקות זה מת אז זה מראה שמי שמתקרב לצדקה הוא חי בניגוד למי שמתרחק שהוא מת
שכוייח...עזרא - ארכיון
כי תשא...לא תצא..
אני יודע אבל אין לי כח לחשוב עכשיו ווזה סתם מוכרעזרא - ארכיון
אני בטוחה שליאב ממש תשמח לכתוב כל שבוע=]עזרא - ארכיון
חח..אם היה לי כוח..=] כשיהיה לי איזשהו רעיון..עזרא - ארכיון
יאאלה נמאסעזרא - ארכיוןאחרונה
מה אני כותב לבד אני חצי וכל השאר חצי מה? תתחילו לכתוב מיטל אני בעד לעושת תורנות שכל שבוע אחד יעלה משהו
למה אימפריה כחולה?מקפיצים נטושים

מה קשר כחול?
מה קשר פורום?
למה ריק פה?

מה זה (ל"ת)???????איגנוטוס פברלאחרונה
מהה מה זה הפורום הזהקורא ממעמקים

באמת גבשניקים פה? מה זה האימפריה הכחולה? עזרא?

כרגע זה פורום נטוש...תגל הארץ
מה המשמעות שלו?קורא ממעמקים


אהה לאיודעת...תגל הארץאחרונה
משעמםםם ליייייישקד מהצפון


ממשששששששששקד מהצפון


יאווו אני במחשבבב ואין לי מה לעשותתתתשקד מהצפוןאחרונה


נחשו מי אני😜אנונימי (פותח)
יאוווו מי את ???שקד מהצפון


אני במתחחחשקד מהצפון


...............שקד מהצפון

 

@תגל הארץ ?? 

 

@אולפנסיטיתתת ??

חחח כעתגל הארץ
זאת אני
חחחחחח משועממתתתשקד מהצפון


מאוד משועממתתגל הארץ
חחחחחחשקד מהצפוןאחרונה


למה אין קליטה בכיתה שלנוווווווותגל הארץ
למי נדחף לכיתה?
אולי לט3🤔
נעעע
😪
טוב, נדחפתי לט'3..לפחות הקליטה פה טובה...תגל הארץ
איך היה להדחף ???שקד מהצפון


נחמד נחמדתגל הארץאחרונה
מי פההה??תגל הארץ
@סעבשבש"ית~
מה קורה??
יאווו סבבהה איך החיים ??שקד מהצפון


ב"ה בסדרתגל הארץאחרונה
בעז"ה עוד מעט מנחה ואז נראלי של"חתגל הארץ
של"ח- שיעור לא חשוב
חחחח יאוווו טובבבבשקד מהצפוןאחרונה


אולי יעניין אותך