עזרה בלשוןעזרא - ארכיון
מיש\מישי יודע פה אממ... דגש תבניתי ודגש משלים? כי למדנו את זה ביום של הנטעיות ולא השלמתי ואני לא מבינה כלוווווווווווםםםםםםם!!!
ואפ'חת מהכיתה שלי לא נראה לי תוכל להסביר לי שאני יבין קיצור..
אז אם מישו\י יודע\ת או יכול\ה לעזור אני אשמח!
תודה רבה!
 
ט"ו בשבט שמח!
כן, ברור.. אני אסביר לך, בכיףעזרא - ארכיון
אז ככה:

לכל פועל יש בניין, נכון? ולכל שם עצם יש משקל.

דגש חזק תבניתי- זה דגש באות, והוא בא כי הוא כבר מובנה במילה. בפעלים שהם מבניינים פיעל פועל והתפעל- יש ד.ג.ת (זה הראשי תיבות של דגש חזק תבניתי) כי הדגש מובנה כבר בבנין- בע' הפועל, באות השנייה של הפועל.

אותו דבר בשם עצם- נניח קחי את המילה תלמיד. זה ממשקל תקטיל. נניח והיה דגש בט' של המשקל תקטיל- אז גם באות מ'- האות השניה של השורוש של המילה תלמיד היה ד.ג.ת, כי הוא מובנה.

לעומת זאת ד.ג.מ- דגש חזק משלים, הוא בא כדי להשלים משו. לדוגמא כשתלמדי בעתיד גזרת חפ"נ, או חפי"צ, או נלי/ל"ה, אז יהיה דגש חזק משלים, כי נפלה אות, והוא בא כאילו בכדי "לצ'פר" את האות שאחריה, ולהזכיר לנו שנפלה אות.

לדוג' המילה הכיר- מהבניין הפעיל. זה היה אמור להיות הנכיר- אבל בגלל שיש שווא בנ' היא נופלת (זה לא חשוב לך כרגע, בטח לא למדת אתזה) ולכן האות כ' תקבל דגש חזק משלים- משלים את האות נ' כדי להזכיר לנו שהיתה אמורה להיות שם נ'.

מקווה שעזרתי.. אם את לא מבינה, תשאלי שוב (:
אחח רוסיתעזרא - ארכיון
אם את צריכה להבין ולא מבינה- תנסי להביןעזרא - ארכיון
זה בכלל לא קשה.. ואם אנ אומרת את זה (:
למדתי ת'קטע עם הנ' בשיערו שהייתי ביום שלישי....עזרא - ארכיון
כיאלו לא הייתי בישעור של ד.ח.ת ובשיערו שלמדנו את הדגש חזק משלים בקושי הבניתמ
משו כי אל השלמית את החומר שלמדנו לפני.. בכולופ ממש תודה!! נראלי שסןוג של בהבנתי.. אני עדן צ'כה להשלים במחברת...
וד"א... מה זה:גזרת חפ"נ, או חפי"צ, או נלי/ל"ה
חח לא משנה..כשתגיעי לגיל, את תלמדי את זה..עזרא - ארכיון
אבל לא הבנתי.. את יכולה ב'קשה להסבי שוב מה שביקשתיעזרא - ארכיון
???

*להסביר
לא הבנתי איזה חלק לא הבנת.. תגידי שובעזרא - ארכיון
מה זה:גזרת חפ"נ, או חפי"צ, או נלי/ל"העזרא - ארכיון
וכל השאר נראלי שהבנתי....
ממש תודההה
אז אמרתי עזבי, אם לא למדתעזרא - ארכיון
את זה את לא צריכה לדעת בנתיים.

רק תדעי שהאות שאחרי מה שנפל מקבלת דגש חזק משלים.

... טויב ממש תודההה.... אני אל בטוחה שהבנתי אבלעזרא - ארכיון
בשיעור שאלתי משו ת'מורה ואז היא אמרה לי שהנתי
אז ממממששש תודה!
תזכי למצוות[=
... טויב ממש תודההה.... אני אל בטוחה שהבנתי אבלעזרא - ארכיון
בשיעור שאלתי משו ת'מורה ואז היא אמרה לי שהנתי
אז ממממששש תודה!
תזכי למצוות[=
בדיוק למדתי אתזה ביום שישיחומר מעצבן...=/עזרא - ארכיון
איך למדת אז זה השנה?? זה חומר של כיתה ח' ...עזרא - ארכיון
כנראה שאפשר גם בכיתה ז' ללמוד אתזה..עזרא - ארכיון
טובב...חח[= בהצלחה לכם[=עזרא - ארכיון
אין לי כוח לבדוק בתגובות,עזרא - ארכיון
בס"ד

אבל אם עדיין צריך, אני יכול להסביר לך.
כבר הסבירו לה...עזרא - ארכיוןאחרונה
שוב,מקפיצים נטושים

פורום נטוש?

ולמה יש גם אותו וגם את פורום סטודנטים?

יש פה יותר מדי פורומים,

צריך להחיות ישנים ולא לפתוח חדשים,

ועוד דברים.

שיהיה מעניין.

...אנונימי (פותח)
יש דברים שאני אומרת לו בידיעה שזה לא מסוג הדברים שאמורים לומר לבעל אבל אנחנו פתוחים ואני אוהבת אותו כל כך שהמשפטים האלה לא משנים בכלל, לפחות לי
יש כאן סטודנטים בפתוחה?(-;אנונימי (פותח)
המצב: צוםאנונימי (פותח)
ההרגשה: אנוכיות
ולא באמת יש לי עם מי לדבר על זה
איים סורי
הו וואו ה"שרשור" הזהאנונימי (פותח)
ועכשיו אחרי שסגרנו את זה אני יכולה לחזור להזניח את ארוחת | ערוץ 7
עדיין קצת עצוב לי לפעמים כשאני נזכרת בו
הטבעתי את יגוני בבקבוק בריזר ואפילו זה לא עבד
...אנונימי (פותח)אחרונה
וככל הנראה נעבור דירה בקרוב וזה מפחיד אותי
אבל אנחנו חייבים לעשות את זה כי אנחנו לא ניידים וזה קרוב יותר בשבילו
ועכשיו אחרי שסגרנו את זה אני יכולה לחזור להזניח את ארוחתאנונימי (פותח)
הבוקר שלי ולאכול אותה בערב
והחרדות מה יהיה איתן?אנונימי (פותח)
אני לא רוצה שבתאנונימי (פותח)
ובטח שלא רוצה שבת רק שנינו לבד בבית כשאנחנו אסורים
זה פשוט יהיה סיוט
ואני מתגעגעת ומשועממת וחייבת תעסוקה
איזה סיוט

אולי יעניין אותך