התבודדותא.
אתה מדבר עם ה' כמו חבר טוב15
בהצלחהפשוט לפתוח ת'פה ולהתחיל לדבר..מה שזורם לך,קראתיך
יואיואי צריכים לשמוע את הרב ארוש מדבר על זה יפה..הודיה...=)
חשבון נפש.כל הזמן שמח
קצת הרחבתי אופס...כל הזמן שמח
שלום לכול עם ישראל!
אני חושב שההתבודדות זה דבר ענק כיף משחרר עוזר בקיצר הכול!!!
אני כותב את הכול לפי מה שאני חושב וזה לא מחייב ששום רב אומר אותם (אני מחבר הרבה סגנונות של רבנים וספרים)
יש 3 סוגים לפחות של התבודדות כ"א זה עולם אחר ויש לו את החיזוק שממנו לוקחים:
א.דיבור בסגנון של בקשה-זה מה שהרבה עושים זה הדיבור אם אבא שבשמים על הצרות הפרטיות הכלליות על מה שעובר עליך היום –זה מחזק את הקשר בינך לבין אבא שבשמים זה דבר כיף במיוחד שאתה בצרות ח"ו או שאתה ממש רוצה משהו אתה יכול להגיע לדביקות עצומה וגדולה בריבון העולמים כמובן שזה גם סתם ביום רגיל אפ' שאתה לא צריך כלום מאבא כמובן כביכול אתה יכול לספר לו מה אתה רוצה מה עבר עליך היום-מתי שאני גומר את ההתבודדות אני מרגיש שלם אם עצמי אני מרגיש משוחרר כזה כמו שאדם בוכה לחבר שלו אח"כ מרגישים כזה הא איזה כיף.
ב.להודות לאבא שבשמים-זה סגנון אחר של דביקות למשל זה יכול להגיע המצב הזה מתי שאתה ביער יפה פתאום אתה צועק מתוך אושר ושמחה "מה רבו מעשיך ה'" או שאתה מרגיש שלם אם עצמך וכו' כל אחד לפי הנשמה שלו אבל זה (לפחות אצלי) זה פחות פעמים אבל מתי שיש את זה-זה מעין עולם הבא יש את זה הרבה בשבתות או בהתלהבות של חתונה וכו'
ג.חשבון נפש-זה חלק גם חשוב שאם אתה מתחיל איתו זה מיום ליום נהיה יותר כיף עד שקשה לך לעזוב את זה כן בהתחלה אולי תרגיש קצת דפוק אבל אחרי חודש-כ"א והזמן שלו זה יהיה לך חוויה גדולה אתה תרגיש הרגשה שאתה מכיר את עצמך יהיה לך הרבה פחות בלבולים אתה תהיה אמיתי האמונה שלך יכולה להתחזק מזה ובאמת שנירא לי שגם כאן כל אחד ירגיש את הנקודה שלו בחשבון נפש אני ממליץ לכולם לקחת מחברת ולהתחיל. שוב אני חוזר אולי אני טועה אבל לפחות אצלי בהתחלה זה היה נירא לי דפוק אבל אח"כ [חודש ויותר]זה ממש עוזר לי למשל אני רואה מה עבר עלי לפני חודש וככה אני יודע אני לפני חודש הייתי במצב כזה עכשיו ב"ה אני השתפרתי בזה איך אני עוד משתפר למה זה איך זה קרא וככה אצל כל אחד והנקודה שלו.
גם לזה אני חושב שיש היתרון גדול לעשות את זה בשדה כי אפשר לחבר את הכול ביחד וזה הכי הכי נפלא שיש.וגם יש לך ישוב הדעת שזה הזמן שהכי הרבה צריכים את זה.
ועוד דבר קטן על התבודדות- אני חושב [גם שמעתי את זה מרב ברסלב לא מוכר] שזה לא נכון לאומר שצריך כל יום התבודדות של שעה כי זה יוצא סתם כמו תפילה רגילה שאתה מחויב להתפלל לכן אני חושב שצריך להתפלל לזה שה' יאיר לנו כל יום להתבודד כל יום שעה אבל אם זה קשה [במיוחד בתחילת הדרך]אז אפילו 10 דק' בשבוע זה הרבה כמובן שאם מאיר לך להיתבודד אז אל תתעצל ולך מהר לשדה לפני שזה יברח לך...
כמו שאתה מדבר אם אבא שלך.....''בונייך''
תגידו.. מישהו יודע אם הרב ברלנד מסכיםשמחה ואמונה
כה ברור''בונייך''
הר' ארוש בטוח אומר,מן הסתם גם הר' ברלנד.קראתיך
איפה הוא אומר את זה?..שמחה ואמונה
בגן האמונה!''בונייך''
"בשדי יער"נ נח זה הכל
נירא לי שכמו לאב ולא לחבר....כל הזמן שמחאחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!