סקר:מי בא לאומן שנה הבאה??kehati
ועוד שאלה יש כאן מישהו שהולך לגן סופיה כי אני ואח שלי רוצים ללכת ואין לנו עם מי
יש שם חוג טנגו?רחלקה
מה הקשר???kehati
רחלקה,מה היה העניין?למה להתקיף?קראתיך
חח רחלקה אוריין
מה זה רחלקה? מה זה אמור להביע????kehati
הלוואי ..אני רוצה ליזכות.וד''א מי שלא נוח לו לא...''בונייך''
חייב להיכנס לפורום אחרי הכול זה פורום ברסלב אז למה להציק?
 
 
כי אנחנו נגד יציאה מהארץ כי זה סותר את ההלכהאוריין
יש הבטחה מהצדיק!ואנחנו סומכים עליו''בונייך''
שאומן בראש השנה , שבועות ,וחנוכה זה כמו ארץ ישראל
 
זה אפילו לא קצת כמו ארץ ישראלאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
אומן טמאה והיא לא מתקרבת בכלל לארץ ישראל!!!
ואז מה אם יש הבטחה מצדיק? יש הלכהה!! שהיא הרבה יותר חשובה מרבי נחמן עם כל הכבוד.
בגלל זה אני לא אוהבת את ברסלב הם זורקים ת'שכל ועושים מה שהצדיק אומר גם אם זה נגד ההלכה..
וחוץ מיזה :  http://www.nachmanhome.com/%d7%a9%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%95%d7%aa.htm תיכנס לקישור...
אורייןשמחה ואמונה
באיזה כיתה את?.. כבר למדתם על החסידות?..
אני מקווה שכן כי אין לי כח להסביר את זה..
אז לפי החסידות הולכים אחרי הצדיק בכל מה שהוא אומר..
אפילו הרב עובדיה יוסף אומר ואפילו רבנים בציבור הדתי לאומי אומרים שאם אתה חסיד ברסלב יש התר לצאת מהארץ.
אם את לא מסכימה עם היציאה מהארץ זו החלטה שלך אבל את לא יכולה לשלול את ברסלב בגלל שקראת הלכה אחת ולא למדת אותה לעומק..
=]
אני עולה לי"ב ולמדנו גם למדנואוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
אני לומדת באולפנה חסידית ולמדנו מזה חסידות ואני נגד לעשות דברים נגד ההלכה גם אם הצדיק אומר אם כל הכבוד דברי הרב ודברי העבד שומעים לדברי הרב שזה הקב"ה ...
לא שוללת את ברסלב... אני הייתי פעם ברסלבית והפסקתי כיזה נראה לי ממש לא רצון ה' לזרוק ת'שכל וללכת כמו עיוורים אחרי הצדיק... הוא בשר ודם בסה"כ ואנחנו רוצים ומחוייבים לעשות רצון ה'!
האמת, כרגילאלעד
היא איפשהו באמצע
 
השבוע שמעתי שיעור מרתק המסביר את מטרת ביקורו של ר' נחמן לארץ. בכולופן כשהוא ניסה לשכנע את חסידיו ובני משפחתו ולהסביר מדוע הוא חייב לעלות לארץ הקדש, הוא אמר משהו כמו "רובי נמצא בארץ ישראל, ומיעוטי עדיין כאן בגלות, ואזלינן בתר רובא.."
[סתם נקודה למחשבה]
אתה יודע ביכלל למה הוא רצה להיקבר באומן????''בונייך''
מאחורי הקבר שלו יש יער ענק!! וכול היער הזה הוא קבר אחים אחד גדול ביגלל זה הוא רצה להיקבר שם . אז למה לפולין מותר ליסוע (למחנות השמדה וכל זה) ולרבי נחמן אסור?
אוריין נשמה,שומדבר פה לא נוגד את ההלכה...קראתיך
יש הלכה ברורה שמותר לצאת לחו"ל להשתטח על קברי צדיקים..
ומה ניראה לך אני עושה באומן?
אני .......כל הזמן שמח
אני לא יסע בחיים שלי לאומן לא יודע איך להסביר את זה,זה הרגשה שיש לי קשר לא"י אין זה פשוט לא לדיון אצלי למרות שאני מבין את מי שנוסע לשם!!!
 
 
 ובימיוחד לאומן בר"ה אני לא יסע כי שעושים מיזה עינין גדול זה נירא לי ביזיון לא"י כול הזמן מדברים על זה זה-נו איך היה אצל רבינו? יש לך כבר כסף?. כל השנה סביב זה אפ' שזה מרא שיש בזה הרבה אבל עדין זה מגעיל אותי...... נירא לי קצת ביזיון לא"י שאין כזה דבר שמדברים עליו ככה באר"י אפ' על ר' שמעון בר יוחאי לא עושים רעש כזה גדול
 
 ועוד שאומרים שיש לזה קדושה של ארצנו הקד' הייתי ממש שמח אם אתם יכולים להביא מקורות לזה.....
 
ולכן אני ממש לא מתחבר לזה שיוצאים בכזאת צורה מא"י גם את המסעות למחנות ההשמדה אני לא כ"כ מחבב ברור לי שהנרצחים היו יותר שמחים אם תישארו בא"י לע"נ וגם שמיזה עושים איזה סרט גדול זה נירא לי חילול ארץ הקד' .
 
לא אני לא חולק על אפחד ולא אומר לאפחד מה לעשות רק מה אני מרגיש אז אם אתם יכולים לפחות אתם לדבר קצת יותר יפה ולהיתיחס לארצנו הקד' יותר בקדושה אני ממש ישמח....(לא אמרתי שאתם לא עושים את זה) 
 
זה סתם היה איזה פריקה שיש לי כל הזמן אבל ח"ו שאני יגיד לאנשים מה לעשות כ"א שילך לפי רבו והוא יאמר לו מה לעשות....(גם אני קצת מחובר לברסלב אבל זה אחד הדברים שאני לא כ"כ הואב..)
מה אתם אומרים על זה???kehati
תוכן השאלה
שלום לך כבוד הרב.
אני בחורה בת 20 דתייה אך לא מקפידה מאוד לצערי. אך מאמינה בקב"ה בכל ליבי. לאחרונה השתחררתי משירותי הצבאי בצה"ל. ואני מעוניינת לטוס לחו"ל לצורך עבודה, בכדי לחסוך הרבה כסף בזמן קצר ללימודים הקרובים בעוד כ-5 חודשים.
אני מעוניינת לטוס לאנגליה אך הבנתי שיש איסור לצאת מהארץ לצורכי עבודה או טיול. זה משהו שאני מאוד רוצה אך אני לא חושבת שאני יטוס אם אין בו ברכה מלכתחילה. מה דעתך?
יש לי עוד שאלה- יצאתי עם בחור דתי מעל שנתיים ואני מאוד רוצה להתחתן איתו אך הוא חושב לתת לזה זמן כדי לבחון אם זה "זה". ואני מאמינה שאם זה היה זה, הוא היה יודע ומרגיש כמוני. זה נכון או שפרידה יכולה להוביל למסקנה הפוכה ממה שהוא חשב???
תודה רבה לך כבוד הרב שאתה מקדיש מזמנך...
רותם.
תוכן התשובה
בימינו שגיחה לחו"ל היא עניין של מה בכך, האיסור הוא רק של שוטטות בחו"ל בלי קביעת יעד חזרה. שאז יש חשש השתקעות בחו"ל. טיול לזמן מוגדר וק"ו לצורך עבודה אם היא שייכת רק בחו"ל אין בו בעיה.
התשובה התקבלה מהרב צבי יניר
בתאריך ו´ תשרי ה´תשס"ח
 
 
לא שמעתי על הרב הזה בכלל ולכן...כל הזמן שמח
אני לא יכול לומר לך כלום אלה רק דבר אחד שרוב הרבנים חולקים עליו (בלי נדר אני יעלה לכאן מקורות)
 
וגם שאני אמרתי שיש מצד אחד בעיה גדולה יותר באומן בר"ה, תפתחי שם.
 
בהצלחה שתיזכי לעבוד אות יתברך בכל לבבך אמן ואמן!!!
מי יצא מהארץ??דוסית גאה!
שרבי נחמן יבוא לפה!!!
 
 
 
יש לי סטיקר על התיק לגיטרה שאומר:"איך נשיר את שיר ה' על אדמת נכר?
ר' נחמן, בא בבקשה לא"י, צריכים אותך פה!!!"
 
 
 
אז בבקשה שכל הברסלבים ידאגו לזה!!!
תודה=)
למי שאומר שצריך להביא את רבי נחמן לארץ שיכנס:kehati
הקבר של רבי נחמן נמצא מעל פתח גדול מאוד של סיטרא אחרא(כוחות הטומאה בעולם) כמו שגם משה קבור מתחת לפתח כזה והם עוצרים את כוחות הטומאה להכנס לעולם וזה גם סיבה למה הוא נקבר באומן ולא מעלים אותו לארץ!!!!!!
אהה.אלעד
עכשיו ה כ ל מובן..

אתם משלמים הרבה,אלעד
מנסים לנדב את העוברים ושבים ברחובות כדי לשנורר עוד קצת כסף,
נפרדים מהמשפחה, מהאשה והילדים,
עולים על מטוס לארץ טמאה ומטמאת,
מפרנסים גויים ערלים אנטישמים- -
והכל כדי להתקרב לפתחה של הסטרא אחרא בכבודה ובעצמה!
תביאו את ר' נחמן לכאן וזהואלעד
אני בטוח שהוא ישמח, וכל קהל עדת ישראל תרוויח מזה
 
היחידים שיתבאסו יהיו הליטאים
מקורות....כל הזמן שמח
נתחיל אם דיברי הרב הגאון דב ליאור (שעליו נירא לי כולם שמעו)
 
"לנו יש איסור יציאה לחו"ל. למי שמקפיד על ההלכה אני אומר, שלא יצא לחוץ לארץ סתם אלא אם מדובר בדבר מצוה. לפי שיטת הרמב"ם מותר לצאת לחוץ לארץ רק לארבעה דברים: ללמוד תורה, לישא אישה, להציל מן הנוכרי – אם יש לאדם בעיה של ממון והוא מוכרח לנסוע להצילו או אם אדם יצואן ויבואן שזה נוגע לצורכי פרנסה. אם נסיעה לא נכנסת לקטגוריות האלו ואינה לדבר מצוה – יש עניין שלא לצאת לחוץ לארץ."
-יוצא מדבריו שגם לטיול אסור ואין בזה שום חילוק
 
וכותב עוד בקשר של יציאה לקברי צדיקים [בכללי. ואני חושב שאם היו שואלים אותו על אומן בר"ה הוא עוד יותר היה מתנגד].
בדעת הרמב"ם נראה שרק ללמוד תורה, לישא אישה, להציל מהנכרים ולטפל ביצוא וייבוא אם זו עבודתו. השאילתות רוצה לומר שרק למצוות אלו ואילו התוספות אומר שמותר לכל מצווה. יש תשובה במשפט כהן שיש דעה אחת שביקור בקברות צדיקים זה מצווה ולחולקים על הרמב"ם יהיה מותר. אבל הרב זצ"ל בעצמו מסתייג מנסיעה לחו"ל לצורך ביקור בקברות צדיקים. ועוד שיש הרבה קברי צדיקים בארץ.
 
נמשיך בדברי הרב הגאון אליעזר מלמדזה ארוך אני ידגיש את הדברים היותר הנוגים לנו)
 
הרב כתב את זה בספרו-"פניני הלכה" חלק "העם והארץ" פרק ג', סעיף ט':
שאלה מרכזית בהלכות ישוב הארץ היא, מהו הגדר המדויק של המצווה. האם עיקרה הוא שמקום המגורים הקבוע יהיה בארץ, אבל אין חובה על יהודי להיות בארץ בכל שעה ושעה. או שעיקר המצווה הוא שאדם יחיה תמיד בארץ, ובכל רגע ורגע ישנה מצווה שישהה בארץ. בהגדרה ההלכתית הזו תלויה השאלה האם מותר לצאת מהארץ לשם טיול קצר בחוץ לארץ.
על פי התלמוד במסכת עבודה זרה (יג, א) פסק הרמב"ם (הל' מלכים ה, ט), שאסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם. אולם לצורך שלושה דברים התירו לצאת, בשביל לימוד תורה, נישואין ומסחר. וכל זה בתנאי שיסיים את ענייניו בחוץ לארץ ויחזור לארץ, אבל לשכון בחוץ לארץ בקביעות אסור. ואם ישנו רעב כבד בארץ, מותר לצאת לחוץ לארץ לזמן ארוך. ואפילו במצב של רעב כבד, מידת חסידות להישאר בארץ. וכן נהגו רבים מגדולי ישראל, וכפי שציווה ה' ליצחק אבינו ע"ה בעת שהיה רעב: "שְׁכֹן בָּאָרֶץ" (בראשית כו, ב).
אם כן יוצא שישנן שתי דרגות במצוות הישיבה בארץ. האחת היא הישיבה הקבועה, דהיינו קביעת מקום המגורים, ולגביה רק כאשר ישנו רעב קשה בארץ, עד שבלתי אפשרי להתקיים בה, רק אז מותר לו לאדם לקבוע את ביתו בחוץ לארץ, אולם ללא כן, מצווה עליו לקבוע את ביתו בארץ ישראל. וכיום ברוך ה', אין רעב כבד בארץ, ולכן אסור לרדת מהארץ לשם השתקעות.
והדרגה השניה היא השהייה בארץ, שאין לבטלה בחינם. אולם מותר לצאת לחוץ לארץ לזמן מוגבל לצורך מסחר ופרנסה. וכן מי שלא הצליח למצוא אשה בארץ, מותר לו לצאת לחוץ לארץ כדי למצוא בת זוג ולעלות אח"כ לארץ. וכן מי שרוצה ללמוד דווקא אצל רב מסוים בחוץ לארץ, מותר לו לצאת וללמוד אצלו, ובתנאי שיתכנן אח"כ לחזור. אמנם בתקופה האחרונה רובם הגדול של תלמידי החכמים גרים בארץ, ולכן אין כמעט סיבה לצאת לחוץ לארץ כדי ללמוד שם תורה. אולם מצוי מאוד שמבקשים מרבנים ומחנכים מהארץ לצאת לחוץ לארץ כדי ללמד שם תורה ולחנך לעלייה לארץ, וזה מותר ומצווה. וגם לצורך רפואה מותר לצאת מהארץ. וכן מותר לצאת לתקופה קצרה לצורך כיבוד הורים.
אבל לצאת לטיול לחוץ לארץ, לדעת רבים אסור, שכן למדנו שרק לצורך גדול, כלימוד תורה, פרנסה ונישואין, התירו, ולא לצורך טיול (כך משמע ממשפט כהן קמז, וכ"כ ביחו"ד ה, נז).
אמנם נראה שאפשר ללמד זכות על היוצאים לטיול לחו"ל, שאם היציאה לזמן קצר, כגון שהיא למשך זמן של פחות מחודש, והיוצא קונה לעצמו 'כרטיס-חזור', הרי שיציאה זו שונה בתכלית מהיציאה שעליה דובר בתלמוד וברמב"ם. באותם הימים היוצא לחוץ לארץ היה יוצא לזמן ארוך, שכן הדרך עצמה ארכה חודשים, וממילא מי שכבר יצא לחוץ לארץ היה יוצא לשהייה ממושכת, ואף היה חשש מסוים שמא בסוף לא יחזור לארץ.
וכן הסיבות שלמענן התירו חכמים לצאת מהארץ, דורשות יציאה לזמן ממושך של שנה ואף יותר. שכן היוצא לשאת אשה היה צריך למצוא כלה, להתקשר עמה ולהתחתן. וכן היוצא ללמוד תורה, היה צריך לשבת לפני רבו חודשים רבים, ובדרך כלל כמה שנים.
ואפשר לומר לפי זה, שכל הדיון בתלמוד היה על יציאה ממושכת, שבה האדם קבע את מקומו לזמן משמעותי בחוץ לארץ. ואף היה חשש שמא ישתקע שם ולא יחזור לארץ. אבל על יציאה לזמן קצר ביותר לא דיברו ואין בה איסור. כי אין חובה להיות בכל רגע ורגע בארץ ישראל. ולכן יציאה לטיול קצר של פחות מחודש, כאשר קונים מראש את כרטיס החזרה - אינה אסורה. ובמיוחד כאשר מתווספת לטיול איזה מגמה של מצווה, כגון להיפגש עם יהודים בגולה ולקשרם ליהדות ולארץ, או כדי להחכים בראיית אנשים ומראות שונים.
ומכל מקום אף אם נאמר שאין איסור לצאת מהארץ לזמן קצר, בוודאי מעלה גדולה להישאר תמיד בארץ, שכל רגע ורגע שיהודי נמצא בארץ ישראל יש בידו מצווה של ישיבה בארץ. ועיקר מעלת המצוות כשמקיימים אותן בארץ, נמצא שהיוצא מהארץ מאבד במשך זמן שהייתו בחוץ לארץ חלק משמעותי ממעלת המצוות ושכרן, ועל כן טוב להיות תמיד בארץ".

וזה לשון ההערה שם: " בין המחמירים שלא לצאת לטיול לחו"ל, יחו"ד ה, נז; עשה לך רב ח"ח מט; וכך משמע מדברי מרן הרב במשפט כהן קמז; וכן משמע מהרב גורן "במשנת המדינה" ע' 31 בשאלה על אילת. וכן מובא בספר "ארץ צלצל כנפים" בשם הרב ליאור, והרב זלמן נחמיה גולדברג. ולכך נוטה הרב אריאל באהלה של תורה ב, ט. בין המקלים: הרב ישראלי בארץ חמדה ספר א' א, י, שהקל לצאת על מנת לחזור לכל צורך אפילו של רשות. ושלא לצורך כלל - אסור. וכ"כ בשבט הלוי ה, קעג. וכ"כ הרב שלמה דייכובסקי בתחומין כ'. וכן נלענ"ד עפ"י הסברה שכתבתי למעלה. עוד נראה שאם האיסור לצאת הוא אפילו לשעה קלה, הרי שאסור לצאת מגבולות הארץ אפילו למרחק של מאה מטר כדי לקנות ירקות בזול, ולא מצאנו בדברי חז"ל שום דיון המגדיר איסור זה ואת הגבולות המדויקים של הארץ, שמהם אסור לצאת.
אלא שגם למקילים יש מצווה להישאר כל רגע בארץ ישראל, שכן עיקר קיום המצוות בארץ, וכפי שאמרו חז"ל בספרי עקב לז, ורש"י דברים יא, יח, ורמב"ן ויקרא יח, כה, וכמובא לעיל א, ג. ומו"ר הרצי"ה מסר בשם ה"חפץ חיים" שלפי חשבונו ערכה של מצווה בארץ ישראל פי עשרים מערכה של מצווה בחו"ל. אמנם אפשר לומר שעיקר העניין תלוי במקום המגורים, וכלשון חז"ל "הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו א-לוה", ואפשר לומר שכוונת "הדר" למקום מגורים קבוע. ואזי מי שיוצא למטרות חיוביות לחו"ל, גם כשהוא בחו"ל הוא בבחינת דר בארץ ישראל, שכל עולמו ומגמותיו קשורים בארץ ישראל, ועל כן גם מעלת קיום המצוות שלו בחו"ל קרובה למעלת קיומן בארץ ישראל. אבל אם הוא יוצא לטיול סתמי, אכן הוא מפסיד יותר ממעלת ארץ ישראל. יש להעיר כאן כי פעמים יש בעיה חמורה יותר בטיולים בחו"ל, שיוצאים למקומות שקשה לשמור בהם אורח חיים יהודי, ומתרחקים מקיום המצוות, והנזק עלול להיות חמור מאוד".

מכל מקום נראה, שהרוצה להקל לצאת לטיול, לא יצא ליותר מחודש. ורק אם הדבר נדרש ללימודים, שאי אפשר ללומדם בארץ, אפשר לצאת ליותר זמן. בנוסף לכך, ביציאה לחו"ל יש בעיות נוספות, הנובעות מחיים בסביבה שאינה יהודית, כמו תפילה, כשרות, צניעות. וגם זו סיבה שלא לצאת לזמן ארוך, כדי שלא יעמיד אדם את עצמו בניסיון.
 
טוב נירא לי שזה מספיק לכן אני יפסיק כאן אם יש לך עו שאלות אני בשמחה ימשיך בהצלחה
עשיתם מזה ממש חתיחת סיפור..שמחה ואמונה
רבי נחמן רצה להקבר באומן וכל מי שרוצה ללכת אליו ילך כי יש לנו הבטחה ממנו..
זה כמו שחב"ד הולכים עם הילדים שלהם וכל המשפחה שלהם לגור בחו"ל כדי לקרב יהודים,והילדים שלהם ב"ה לא מתדרדרים לתרבות רעה, איך זה יכול להיות?. פשוט לא הגיוני..
אלא מה?..
הרבי אמר להם לנסוע והביא להם את ברכתו.. הוא שלח אותם לשם..
מי שלא מאמין בצדיק אין לו עניין לבוא ולהטיף לחסידים של אותו הצדיק..
 
לגבי השות ש9790205 הביא...שואפת למעלה..!
 אי אפשר ללמוד מזה כלום, כי הוא ענה לה על המקרה שלה, יכול להיות שזה מה שהוא אמר לה למרות שזה לא ההלכה המדוייקת רק שהיא: " לא מקפידה מאוד" והוא ידע שאם הוא יגיד לה להשאר בארץ היא לא תשמע ואז תעבור על דבי תלמיד חכם, ולכן העדיף למצוא לה היתר. יכול להיות...
אי אפשר לפסוק הלכה לפי מקים ספציפים כאלו, כיוון שהכל תלוי בזמן, במקום, ובבנאדם.
לדעתי זה ככה גם בנסיעה לאומן, לכל אחד יש תשובה אחרת, יכול להיות שלמישהו אחד יגידו שיטוס לאומן ולמישהו אחר יגידו שלא. שכל אחת/ אחד ת/ישאל את הרב שלו/ה ויעשה לפי זה...
זה דעתי בעניין... אז מלא בהצלחה!
בציפייה לישועת הכלל והפרט!
צופיה.
אבל רבינו לא....כל הזמן שמח
יש אומרים שרבינו לא דיבר על כאלה שבא"י כי מתי שרבי נחמן אמר את זה זה היה בזמן שהיו בגולה.
 
וחוץ מיזה יש גם רבנים ברסלבים שאומרים שזה דעת רבינו(למשל הרב של השול).
ווואי וואי חלאס צאו כבר מהפורום חפרתם..שובי אמונה
לא כזה!אני לא מסוגל לראות בביזיון על א"י.....נקודהכל הזמן שמח
למה כל כמה זמן..מעריצה של אבא
צריך להכנס ולראות את אותו הדיון?..חפרתם מספיק בנושא
לא רוצים לצאת מהפורום!! חח מה תעשו??אוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
סתם חח מה אכפת לכם שניהיה פה??
רבי נחמן לא רצה להקבר באומןן!! אומןן טמאה!!
חוץ מיזה שכל התפילות עולות דרך ארץ ישראל אז עדיףף להתפלל בארץ ישראל!!!
ואסור לצאת לחו"ל!!! תחשבו איזה קטרוג זה שאלפי יהודים בשנה יוצאים לאומן הטמאה מהארץ הקדושה!!! שה' נתן לנו!! 
ומעבר לזה שמי שנוסע מפרנס גויים אנטישמים ימ"ש!!!!
תעלו להר הבית זה הכי חשוב!!!   
כן אז למה הוא רשם את זה בספר שלו???kehati
כאילו לא יודע אולי הוא רשם בטעות שהוא רוצה להקבר באומן??? יכול להיות מה שתגידי חוץ מזה שברגע שהוא הגיע לאומן והוא ראה את היער שבו נרצחו אלפי האנשים הקדושים וישר אמר פה אני יקבר!!!!
תשובהאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
תשובה לטענה שרצונו של רבינו להקבר באומן ולא במקום אחר :

המעיין בימי מוהרנ"ת (ח"א ס' כו) ובמיוחד בחיי מוהר"ן (נסיעתו לנאווריטשס' יב) יראה בצורה גלויה שנהפוך הוא שרצונו של רבינו היה להקבר רק בא"י ( ורק מפני כורח השעה וכלשון ראב"ן בשם מוהרנ"ת " בסיבת הדחיה מפני השעה" נמנע הדבר) ומשלא ניתן הדבר רצה להקבר עכ"פ בלעמבערג מקום מנוחת צדיקים, אלא שמפני החשש הגדול שלא יבואו לקברו הוסכם בליבו בתור אפשרות שלישית להקבר באומן עיי"ש בחיי"מ הנ"ל ( ועיי"ש הלשון " היה רצונו לנסוע לא"י להסתלק שם וכו') ( מתוך חוברת רצון רבינו הננמ"ח )


מקור: http://www.nachmanhome.com/%d7%a9%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%aa%d7%a9%d7%95%d7%91%d7%95%d7%aa.htm 

אויש נו באמת..שמחה ואמונהאחרונה
מה את חושבת שרבי נחמן מתפשר..
הוא ידע  מה הוא רוצה לעשות ועשה הכל בצורה מחושבת...
הוא בחר להיקבר באומן ושום תירוץ בעולם לא ישנה את זה...
דעת מרן הרב זצ"ל ויבדל"א מרן הגר"ד ליאוראריאל יוסף

"ענין איסור היציאה מא"י לחו"ל" (הערות לס' שדי חמד) (שו"ת 'משפט כהן' למרן הראי"ה קוק זצ"ל, סי' קמ"ז) 

אות א' מערכת א"י. כתב (=ה'שדי-חמד'. א.י.), דמותר לצאת מא"י לחו"ל להשתטח על קברי הצדיקים, מצד שהיא מצוה רבה. ולע"ד צ"ע טובא. דנהי שמצינו בכלב שהשתטח על קברי אבות, וכיו"ב בכ"מ בגמ', אבל ודאי לענין מצוה היש פנים לומר דעל כל קברי הצדיקים שבעולם מצוה להשתטח, זה לא ניתן להאמר כלל, א"כ הלא רבו מאד קדושים וטהורים, ועיקר הקדושה של הצדיקים הראשונים, למי כל חמדת ישראל, הלא הוא באה"ק, ולמה לן לאהדורי דוקא על קברי חו"ל. והלא גם בת"ת ס"ל לר"י (ע"ז י"ג) בד"א כשאינו מוצא ללמוד, אבל כשמוצא, אסור, ולא איפסיקא כותי' כ"א מטעם שלא מן הכל אדם זוכה. ופשוט הדבר שאין זה שייך לענין ההשתטחות אקברי צדיקים, דלא שייך כ"א ברבו שלמד ממנו ורואה בו סי' ברכה, או אולי מזה דוקא יזכה ולא מאחר, אבל לזכות השתטחות על קברי צדיקים מנ"ל לחלק בין צדיק לצדיק. ומכש"כ שצדיקים שבא"י הלא המה הגבורים אשר מעולם שאין דוגמתם, ואיך יתכן לומר שתהי' מצוה לצאת עבור זה לחו"ל.

ועל עיקר המצוה לא ידענא, דמצינו רק שהיא תועלת, שעי"כ הצדיקים מבקשים עליו רחמים, אבל מצוה מנ"ל. ואולי כיון שהקב"ה מתאוה לתפלתן של צדיקים (יבמות ס"ד), א"כ זהו גופו מצוה שיגרום לצדיקים שירבו בתפילה לעשות רצון השי"ת, וק"ו שהרי גדולים צדיקים במיתתם (חולין ז'). ועפ"ז אולי י"ל שעל קברי אבותיו ורבותיו, אף שהם קטנים במעלה נגד צדיקי אה"ק הקבורים שם, מ"מ אולי מתוך דקריבא דעתייהו יותר לגבי', כדאשכחנא ג"כ בהשתדלות אקברי' דרב חייא: מתניתא דמר מתנינא (ב"מ פ"ה), א"כ יותר ירבו בתפילה, נמצא שיש בזה מצוה יותר גדולה. מ"מ אין הדבר ברור כלל לע"ד לומר, שלא תספיק אהבת אבות העולם ישני חברון, עד שנצרך לצאת ע"ז מא"י לחו"ל. ומה טובו דברי הגאון המחבר שליט"א, דבת"ח, דמתבטל מת"ת, המניעה טובה. והכל לשם שמים".
עכ"ל מרן הראי"ה זצ"ל
מרן הגר"ד ליאור שליט"א הביע את התנגדותו לנסיעות לאומן (-ולקברי צדיקים בחו"ל בכלל) פעמים רבות ואף סיפר ששמע על חסיד אחד שלא היה לו כסף לנסיעה לאומן אז נסע למירון וביקש מרבי שמעון שיזכיר אותו אצל רבי נחמן....
ר"ל.

כי מרן הגר"ד ליאור שליט"אשמחה ואמונה
לא חסיד ברסלב.
לחסידות ברסלב יש המון רבנים גדולי עולם, והם יפסקו לזרם הזה..
כמו שלא תלך לפי הפסק של החרדים לעניין הצבא,כך גם לגבי אומן..
זאת ההלכההההההה זה לא רק הרב ליאור~!אוריין
בונייך, מי אמר שלפולין מותר לסוע??אוריין
חכי חכי אני אתפוס אותך באולפנה...שובי אמונה
תפסי חח לא מאיימתאוריין
הדיון הזה לא שווה כלום!!!הוד':)
אפחד לא ישנה את דעתו!!
הוויכוח הוא לשם ויכוח!!
ה' לא אוהב ויכוחים כאלו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
צודקת אחותי..שובי אמונה
כמה עולה כרטיס?בת מלך!
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך