בזכות המילים החמות שנותנות כוח, החזקנו והצלחנו ביחד שנה שלימה... =)
ו - בברכת, שנזכה לשבת הבאה... (לא, אל תמישכו את השיר, מה קרה לכם אתם? עוד 119 שנים פה בפורומים?!...)
"ויאמר ה' וכו' על גבול ארץ אדום לאמר: יאסף (ימות) אהרון וכו' כי לא יבא אל הארץ וכו' על אשר מריתם את פי למי מריבה".
תשובה: רש"י עונה - בגלל שעמ"י התקרב יותר מידי לאדום - לגויים.
הפסוק עונה - כי משה ואהרון חטאו בחטא מי מריבה. (שמשה הכה את הסלע במקום לדבר אליו...)
שופט בבג"צ שמכניס נאשם לכלא - מתחשב בדמעות של אמא שלו? בבכי הילדים שעכשיו יצטרכו לחפש אוכל ברחובות? בכאב של אשתו של הנשאם שלא עשתה שום דבר רע?
לא. שכל אנושי - לא מסוגל לחשב את כ-ל "חישובי תוצאת העונש" בכדי שלאחרים שלא מגיע להם עונש, שלא יקבלו אפילו איזה צער קטן מאיזו שמועה שמישהו אחר (!) נענש...
מישהו עבר על חוק? בום. מענישים אותו. מה עם השאר שלא מגיע להם להצטער?
מצטערים, אין אפשרות להתייחס אליהם...
א-ב-ל >>
כשהקב"ה, מלך מלכי המלכים, שופט אדם כלשהו - הוא מתיחס לכל פרט ופרט!
ו -- גם לקרובים של אותו אדם!! כי ת'כלס אם - ח"ו לא על אף אחד מישראל - אדם מסוים חולה,
גם הקרובים שלו סובלים, נכון? אז אפשר לשאול למה מגיע לקרובים של האדם לסבול?!
אבל על משפט ה' שהוא "אל אמונה ואין עול", א"א לשאול את זה כי הוא מתחשב בכל הדברים עד הפרט האחרון. אם יש קרוב משפחה חולה בארה"ב, אז אם א-ת מצטערת, זה משום שהצער הזה מגיע גם ל-ך. קיצור? עומק של דין שאי אפשר להבין, שיא האמת לאמיתה.
עכשיו נחזור לפרשה --
מה רש"י פרש? שהעם חטאו בהתקרבות שלהם לגויים. מה הקשר למות אהרון ומשה?...
מה הוא רצה לומר לנו? הוא רוצה להגיד לנו מדוע העם סבל מזה שמשה ואהרון מתו.
וואו, בדיוק רק עכשיו, באמת שלא תכננתי כלום - עולות לי המחשבות,
הרב-מרדכי-אליהו-זצ"ל.
וכל מילה נוספת מיותרת...
----
חברים, עוד משהו חביב ואשתדל לעשות את זה שיא הקצר.
פרה אדומה.
מי לא מכיר ת'סיפור של דמא בן נתינה?
בקצרה הסיפור: גוי שהיה לו "אבנים יקרות" שחז"ל באו לקנות ממנו אותם, כי היו צריכים אותם בשביל מצוה. הוא הלך להביא את המפתח לכספת, אבל אוו'ץ - אבא שלו ישן על המפתח...
לא מעיר את אבא, אמר הגוי. גם אם זה להפסיד ככה הרבה כסף? יאפ. מכבד את אבא שלו.
לאחר כמה זמן נולדה לו פרה אדומה. חכמים בואו אליו לקנות ממנו.
ו - הוא בקש מהם סכום כסף על הפרה, כמו מה ש - "הפסיד" על האבנים הטובות.
מסקנא: לא מפסידים מעשיית מצוות...
אבל עזבו לרגע ת'מסקנא הזו. בואו נשאל שאלה. למה ה' לא נתן לדמא הזה,
נגיד ---- אבן טובה (בתמורה לזה שויתר אז על הכסף) שיקנו ממנו חכמים? או אולי איזה 2,000 כבשים שימכור אותם? או לא יודע מה, אולי איזה סוס יפה ונהדר? או אנאערף נגיד איזה קישוטים לסוכה, נשמע יותר מתאים מאשר - "פרה אדומה"....? מה העניין דוקא בפרה אדומה? [כי תכל'ס עדיף שיהיה מידה כנגד מידה בדבר שהפסיד, בו ירויח - נגיד איזה אבן טובה...]
תשמעו איזה וורט לא יודע בדיוק של מי, אבל של חכם אחד -
כשדמא בן נתינה עשה את מצות "כיבוד הורים" בכזו הקרבה, היה קיטרוג מצד מידת הדין על עם ישראל. ככה גוי עושה מצוה בכזו דבקות ומוכן להפסיד על זה אלפים? איפה אתם עם ישראל שמחוייבים מצד התורה? אתם מקריבים ככה?...
כך אמרה מידת הדין לקב"ה. לכן בא ה' והביא לאותו הגוי פרה אדומה שהוא ימכור אותה באותו הסכום (!) שהוא היה מוכן לוותר אז בשביל כיבוד הורים, ואז - אז ה' יחזיר למידת הדין את הדברים הבאים:
פססט, מידת הדין, שומעת?
הגוי היה מוכן להשקיע ולהפסיד אלפים על מצוה שכלית = כיבוד הורים.
עכשיו בואי תראי מה עמ"י מוכן להשקיע על מצוה בלי טעם = פרה אדומה.
אה מידן הדין? יש לך עוד משהו לומר על עם ישראל?....
זו הסיבה שה' נתן לדמא בן נתינה דוקא פרה אדומה, ושימכור אותה דוקא בסכום שהפסיד.
בשביל להשתיק את מידת הדין ולומר - "כן, בטוחה שאת רוצה לדבר משהו על עם ישראל?"...
איזה חמוד זה. מזה אהבתי..
אם גם אתם like - אז שימ בבקשה ככה איזה V טוב בתגובה,
בשביל שהשרשור יקפוץ וגם אחרים יוכלו להנות...
טוב חברים, חייבים לסיים, אז בואו רק נזכור כמה לקחים מהשבוע ונשתדל ליישם -
לזכור שהכל מאבאל'ה מחושב ממש, גם אם זה לא נראה ככה. הרב מרדכי אליהו זצ"ל, איך בדיוק זה קשור אלינו. חשוב מאוד מאוד - כיבוד הורים . כלל בחיים - ממצוות - בחיים לא מפסידים. ובאחרונה - עם ישראל זה עם מדהים ויעיז מישהו לפתוח עליו את הפה...
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
א-מ-ן-! 

