הירהורים בנוגע לדרכה של התנועההאריאלניקהנאמן
שלום לכל החברים המתמידים בפורום דהכא.
 
יש לי כבר כמה זמן מחשבות בנוגע לתנועה. מחשבות שלפני שנתיים לא הייתי מאמין שאני יכול לחשוב אותן בנוגע לתנועה, אך כנראה שהניתוק הממושך ממפעלי התנועה ומהחברים הפועלים בה, עושה את שלו (אל תדאגו אני לא הפכתי לאוהד של המיזרוחניקים של בנ"ע ח"ו, אולי ההפך).
רציתי לשתף אתכם ואשמח לדעת מה דעתכם, הנה;
 
תנועת אריאל הוקמה מתוך רצון ויכולת בס"ד לשנות את פני הדברים בציבור הד"ל (שלאחר מכן נהפך, תהילות לאל ל-'לחרד"ל') יותר קדושה יותר צניעות יותר אהבת תורה וארץ ישראל, וכשמה כן היא 'אריאל' תנועת הנוער הראשונה (והיחידה) שהפנתה ללא היסוס את פניה לקודש הקדשים, לבית המקדש.
אני אוהב את התנועה אני מאמין באידיאלים הללו (כמו שנאמר - 'לחדש את פני האומה!'. בתנועה בתחילת דרכה תמכו כל גדולי הדור - הרב אברהם שפירא זצ"ל הגר"מ אליהו זצ"ל ויבלט"א מרן הגאון רבנו עובדיה יוסף שליט"א.
 
אולם נראה לעניות דעתי הקטנה שהתנועה נכנסה לאיזשהוא קיבעון לא מובן. יש איזה פחד לא מוסבר שכאשר עולים דיבורים על 'הוספת קדושה' או 'חידוד האידיאלים' שמתי לב שישר אנשים נכנסים למגננה, לא רוצים לשנות את הקיים, לא רוצים להוסיף בקדושה.
נח לאנשים עם הקיים, אע"פ שהקיים סטטי וכבר זה כמה ימים ושנים שב-'גרף הקדושה והצניעות' ישנה עמידה במקום (ואפילו ירידה והדרדרות) של התנועה וחבריה.
אני יכול להעמיד את כולכם עדים (חוץ מאת הבנות שהרי הן פסולות לעדות) שאהבתי את התנועה האידיאלים המדריכים והחניכים בה לא יודעים גבול, באמת.
אך שערו בנפשכם אילו תעלה הצעה (ע"פ רבני התנועה וגדולי הדור אשר אנו הולכים לאורם כאנשי תורה) להפריד את התנועה לגמרי דהיינו שתהיה תנועה לבנים ותנועה לבנות ללא עירבוביא אפילו הקטנה ביותר (כפי ששמעתי את הרב שמואל אליהו שליט"א מדבר שכך ורק כך צריך להיות וכן אמר הרב מלמד כמדומני) ישר אנשי התנועה אשר כל כך יקרים לי יכנסו למגננה ויתחילו להשמיע משפטים אשר כאילו נלקחו מתוך הרצאה של אמנון שפירא (מזכ"ל בנ"ע לשעבר, שונא בנפשו את תנועת אריאל ואת חבריה, כפי שהתבטא לא מעט פעמים מעל דפי האינטרנט) משפטים כגון; 'תשמע בכל זאת האדם צריך להיות בחברה מעורבת בצורה מסוימת' ועוד משפטים כהנה וכהנה. (הסיבה האמיתית שבאותה תקופה לא יכלו לפתוח שתי תנועות נפרדות - אע"פ שהחלט זה היה הרצון של מקימי התנועה מתחילה - זו סיבה טכנית בלבד, כמו שלא יכלו מסיבות טכניות להחליף את שמות השבטים. ואין כאן מקום להאריך, ועוד חזון למועד, בס"ד).
 
על כן בזמן האחרון ובמחנות האחרונים חומת הצניעות (או יותר נכון - יוטות הצניעות...) אצלנו בתנועה - נפרצות. וזה כ"כ כואב לי... איני יודע אם את ילדי שיהיו לי בעזרת ה', אשלח לתנועתינו, התנועה האהובה עלי כ"כ. וכן לעניין הפורום הזה, שמתחילתו כבר היו ניצני בעיות (בצניעות).
ואומר ולא אכחד שגם אני כמעט ונכשלתי ואכמ"ל. אחים יקרים! בואו כדי לשמור על תנועתנו בתור תנועה המקדשת את שם ה' בעולם, בואו ונשמורה על הצניעות, הדברים נוגעים בכל אחד ואחד מאיתנו. בואו נצא מהקיבעון ונוסיף בקדושה.
 
החותם בדמע בצפיה לבניין אריאל בקדושה
אני הקטן דניאל א' אדר ס"ט
 
אני רק רוצה שתסביר לי מה נפרץ בחומת הצניעותצחקן
בעז"ה
 
של התנועה בכך שההנא"ר מעורבת ברמה כלשהי. (זה בשיפור, אם אתה לא יודע.)
עוד לפני שהגעת. אתה לא יודע מה היההאריאלניקהנאמן
אני זוכר מחנות שאוי לו למי שעבר לצד השני (שלבנות) ה' ירחם. והיום זהו אולי לא דבר שבשגרה אך זה נתפס ולא מעיפים מהמחנה על כך. בחייאת! בזה אפי' עזרא יותר צנועים מאיתנו. במחנה שהייתי לפני שנתיים ללא בושה הבנים עברו דרך המחנה של הבנות במפקד הסיום, ואין פוצה פה ומצפצף.
 
ואפי' אם תאמר שזה בהשתפרות מיהא לא איפרוק מחולשא המצב הנורא שבפורום, יצחק, וד"ל.
 
וכמובן שאין חולק שיותר צנוע ויותר קדוש ויותר אמיתי ויותר קרוב לה' יתב' זה להפריד לגמרי את התנועות - תנועת הבנים ותנועת הבנות.
וכמו שאמר אחד מבוגרי סניף בית - אל לפני כארבע שנים בסמינריון בסניף גב"ש בשבת פרשת משפטים 'כן! יש אריאל ואריאלה!)
 
כמה חוסר קדושה (וחילול ה' בעיני המזרוחניקים) יש כשמעל דפי הפורום בן קורא לבת בשמה הפרטי ועוד כל מיני סלנגים שלא מתאימים ודאי ליהודי, וכ"ש לאריאלניקים, וק"ו לבני תורה. אנו אמורים להיות הארזים, האנשים הקדושים שכולם צריכים לשאוף להיות כמונו (וזו לא גאווה! עי' במוסר אביך לראי"ה קוק זצ"ל פרק ג' בירור המידות ונסירתן), איך זה נתפס בעיניהם הרבה מחוסר הקדושה והצניעות שיש בפורום הזה, ובגללו בכלל בתנועה?!
והדברים כל ידועים ומפורסמים כמעט לכל אחד ואחת מבאי הפורום הזה, שאין צריך להביא ראיה (וגם לא צריך את כל הכביסה המלוכלכת להוציא), והדברים לצערנו ידועים. 
לעשות שינויים צריך אומץהאריאלניקהנאמן
צריך 'עזות של קדושה', וזה כל כך חסר לנו בתנועה עכשיו. לא קול ענות גבורה, אלא קול ענות חלושה אנכי שומע... פחד ממה יגידו עלינו, רצון להשתלב ולהעלם ולא להשאיר אי פעם סימן שהיתה תנועה של מקדשי ה' כמונו. רצון מסוים (שלצערי גם אני נגוע בו, מסיבות אחרות) להעלם, למחוק את כל ההשגים הרבים שהתנועה (בין היתר) בס"ד הצליחה להשיג בשלושים שנה אחרונות.
 
כואב לי על התנועה, כואב לי על החניכים.
>צחקן
בעז"ה.
 
א. אני לא היית כלל במחנה של התנועה, אז אין לי מושג.
ב. יש בהחלט פוצה פה ומצפצף, רק שאתה לא שומע. (המעבר דרך מחנה בנות בעייתי כי הם יכולות וצריכות להתנהל בו "כמו בבית").
ג. המצב בפורום בהחלט טעון שיפור. זה לא התקופה של 123, לצערנו.
ד. להפריד את התנועות? לא יודע אם זה המטרה בעל, אבל לא מפריע לי גם שעכשיו. זה לא משפיע על המדיריכם והחניכים.
 
ה. אני מסכים.
 
-----
עזות של קדושה חסרה מאז הגרוש...
[לא ראיתי בתנועה "פחד ממה יגידו עלינו"]
אבל המצב של תנועה קטנה כבר לא רלוונטי, ועם הציבור באים צדיקים, בינוניים ורשעים.
 
ככל שאתה רחוק יותר מהתנועה, אתה רואה את החסרונות. גם מזה זה נובע.
אראלניקנאמןבעזרת ה'!!
אני מסכימה שהמחנת באמת צריכים להיות נפרדים.
אפילו בתאריכים שונים.
 
אבל מה יתן לנו שהתנועה תפריד בין התנועה לבנים לתנועה לבנות??
צריך שכל הסניפים יהיה נפרדים,שלבנים יהיה סניף נפרד,ושלבנות יהיה סניף נפרד
אבל למה לעשות תנועה נפרדת?
אתה יודע שגם אתה תצטרך התחתן מתישו,אני לא אומרת שלכן עושים פעולות מעורבות אבל
תנועה נפרדת נראה לי מוגזם...
 
אני אישית לא מרגישה שהחומה נפרצת-אבל אולי כי אני בסניף דוס....
אתה יכול להיות רגוע בקשר למחנה השנה*מוריה 2*
יש רכזת מחנה שיותר שמחמירה ממך. והצוותבמחנה השנה  יעשה הכל בלי נדר! כדי שלא יהיה עירבוב גם לנו זה לא נוח שחברות בנים עוברת דרך המחנה של הבנות.
 
בעז"ה נקווה שהשנה יהיה יותר טוב מהפעם האחרונה שאני הייתי במחנה (שזה היה לפני 4 שנים)
 
אגב, אם זה כ"כ מפריע לך אתה מוזמן לדבר עם המפקד מחנה של הבנים במקום להעלות את זה כאן לאתר.
בהתחלה גם אני הגבתי- מה באמת הבעיה להפריד תנועות?רחל=)
אבל כשחושבים על זה, הרי יש את כל העניין של האיש והאישה שכ"א שונה ושניהם משלימים אחד את השני. ואמנם זה נא' בקשר של נישואין, אבל אפשר גם לקחת מזה לעניינינו. אני לא חושבת שזה אפשרי לקיים תנועת נוער עם רק מין אחד. בתנועת בנות, מי יעשה את כל הדברים הטכניים, סתם בשביל הדוג', דברים שחייבים בשבילם בנים? וכן בתנועת בנים- לבנות יש הרבה יותר אפשרות להשקיע, שהרי לא מחוייבות בלימוד תורה [ושימו לב שרוב חברי ההנא"ר הקבועים הם בנות] ובכלל החשיבה השונה של כל אחד מוסיפה כ"כ הרבה.
זה לדעתי יהיה בלתי אפשרי להתנהל בנפרד, ולו רק מסיבה טכנית.


"שהרי הן פסולות לעדות"אפוש
בס"ד
לראות את המשפט הזה...בשרשור שלך...
בעע מרגיז ומוציא חשק לקרוא..
 
חח.. נשים באמת פסולות לעדותtomerittal
ואז..? השילוב של העובדה הזאת בהודעה הנ"ל פרובוקטיברחלקה
אפי' קצת מליצות עם קצת הומור אסור לכתוב פההאריאלניקהנאמן
ואני הלחוץ... תירגעו...
פשוט מאוד! אתה בנאדם רציני מאוד*מוריה 2*
בס":ד
עד שאתה מדבר בהומור כבר חושבים שאתה מדבר ברצינות תהומית.
 
אתה ממש לא צודק!!!!!!!!אנונימי (פותח)
אני זוכר שלפני שנתים היגיע רכש למחנה לאחר שהיה גם במחנות של בני עקיבא והוא פשוט יצא בהלם מכך שאף אחד אבל אף אחד לא עבר את המחיצותוחוץ מזה אני בטוח שגם בסניפים תמיד רק עולים ועולים!
וואי ממש ממש לא נכון!!!!!!!!!!!!!!!!hoy
אני הייתי שנה שעברה במחנה פעם ראשונה בחיים שלי והיייתייי בשוקקק!!!!!!!!!!!! כמעטו לא ראית בנים במחנה שלנו חוץ ממש טכני!!!!!!!!!!!!!!!1 ועוד שאנחנו הלכנו לשבת כזה בלילה רק בכביש שמפריד בין הבנות לבנים ישר העיפו אותנו ואמרו שזה לא השטח שלנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לא מסכימה.קינמון
1. לפי מה שאני רואה (ואני רואה) התנועה שלנו רק הולכת ומתקדמת. גם בעניני צניעות, אז נכון- חלק מתהליך הצמיחה שלה גם יצר מצב שיש יותר סניפים שאינם סניפי יישובים (מה שנקרא- סניפי המרכז) כך שיש מקום שנראה שיש ירידה- אבל זה ירידה לצורך עליה! הסניפים ה"דוסים" ממשיכים להיות דוסים ולהשתפר וסניפי הערים- צומחים ומשתפרים גם הם.-> סה"כ הגרף הוא גרף עליה ב"ה. 
יש שיפור ניכר בהנא"ר (אפילו ברמה שיש אפשרות שיסתובבו יותר משני בנים ושתי בנות בלי שיתקעו אחת בשני..) 
אז כן, תמיד יהיו האנשים הפרטיים. והבחירות שלהם ישארו הבחירות שלהם. אבל התנועה כתנועה דוגלת ופועלת כחברה נפרדת. -לא עולות מקבילים, אלא חברה אחת, נפרדת.
2. אני לא רואה אידאל בשתי תנועות. אני רואה אידאל בתנועה אחת- נפרדת. התורה שלנו אינה תורה של בריחה. היא תורה של עבודת המידות.
3. לא הייתי במחנות האחרונים, אבל מהיכרות אישית עם מפקדת המחנה הנוכחית- אפשר להיות רגועים שכל מה שאפשר לעשות כדי לשמור על הפרדה- ייעשה.
4. על מי אתה עובד? ברור שתשלח את הילדים שלך לבני דוד ובנות ציון..

נ.ב. תנועת אריאל לא הוקמה כדי לשנות את העם, אלא כדי למצוא פתרונות נוחים לכמה דוסים שלא רצו בנ"ע מעורב. כשיוסי ועינת נכנסו לתפקיד הם שינו את חזון התנועה והרחיבו אותו לנ"ל. כך שביחס ל8-9 שנים שחלפו מאז- אני חושבת שנעשתה פה עבודה מדהימה. 
מסכים עם קינמוןלולוף
לומר שאני אשלח את הבנים והבנות שלי בעז"ההאריאלניקהנאמן
לבני דוד או לבנות ציון - זה אולי הדבר הכי רחוק שיכול להיות. זה מצחיק, בהתחשב שאני אולי 'האריאלניק' האחרון שנשאר בתורת החיים....
|פולש|יורבית
אני לא אגיב על הכל. אבל משהו שאם לא אכפת לכם חשוב לי להגיד.
 
אתם מדברים על "המיזרוחניקים", "העם" וכו' בתור משהו כ"כ מנותק. אנחנו פה - והם שם. אני מאד מעריכה את התנועה ואת האידיאלים שלה, אבל אולי זה מה שחסר פה קצת.
ביהמ"ק - אריאל - לא ייבנה אם עמ"י לא יהיה ביחד. אבל באמת ביחד! צריך באמת להבין שכולנו עם אחד, נשמה אחת בגופים חלוקים, להרגיש את זה באמת!
היה לי קשה לראות פה לשון הרע. אפשר לנסח דברים אחרת. ברגע שנבין את זה^ באמת, גם לא נחשוב ככה ובטח שלא נגיד את זה. נכון, לפעמים קשה לראות את החיבור וחלקים אחרים של העם נראים כ"כ רחוקים, אבל צריך לעבוד על זה.
והנה - תנועת אריאל מתחילה להפתח קצת החוצה. לכ-ל העם. אתם אולי רואים את זה כרע, כהדרדרות בקדושה. אבל מה שקרה פה זה לא שהאנשים שהיו בתנועה התדרדרו, אלא אנשים חדשים הגיעו אליה [עד כמה שידוע לי].. ועצם ההמצאות בתנועה מעלה אותם, והיא יכולה להעלות אותם המון. זה לא רע, זה טוב!
אז נכון, צריך לעמוד על המשמר שהאידיאלים נשמרים ומיושמים, וזה לא תמיד יבוא בטבעיות. אבל התהליך שקורה כאן הוא רק לטובה.
זה בכלל לא מה שדיברתם עליו, אבל שיהיה.
 
ולסיום - אני ממש שמחה [איתכם! כי אנחנו הרי אחד, נכון? ] לראות פה שרשורים כאלה, שמעלים את רמת הפורום הזה ומצדיקים את קיומו. קבלו ח"ח!
 
מתנצלת על הפלישה,
אריאלניקית-ברוחי-בהכחשה לשעבר.
[ה"לשעבר" מתייחס ל"אריאלניקית" ולא ל"בהכחשה", שלא יהיו אי-הבנות..]
איפה ראית לשון הרע?שמחה ואמונה
וכן, איך אמרת?
ביהמ"ק - אריאל - לא ייבנה אם עמ"י לא יהיה ביחד. אבל באמת ביחד- הביחד הזה צריך להיות בקדושה וטהרה.  ואם לנו בתנועה יש אפשרות לעשות את זה למה לא?.
נתחיל בזה, שלומר "הציבור הד"ל" זה הדבקתאוסנת
מה שנקרא - לשון הרע.
 
מכל מקום, מה שנכתב לא נטף אהבת חינם וכבוד לבריות.
אבל מה זה משנה, העיקר שאנחנו מקפידים על הפרדה.
איך את רוצה שיקראו לך אם לא "הציבור הד"ל"שמחה ואמונה
יכול באמת להיות שזה לא נטף מאהבת חינם.. אבל כמדומני שאף אחד מאיתנו עדין לא הגיע לאהבת חינם וכבוד לבריות ברמה שזה צריך להיות..
ד"ל מלשון דל.יורבית
ותמיד אפשר לשאוף, זה ממש לא תירוץ.
טוב אז חבר'ה - אפשר להירגע...אנונימי (פותח)
קראתי את כל השירשור שרץ כאן, ויש לי מה לומר.  בכל זאת, אני קומונר מכהן (בית שמש כבוד!)...
 
אז ככה: אין ספק שהיום אריאל היא התנועה הכי "דוסית" והכי נפרדת מכל התנועות הדתיות, בהפרש עצום!!.
למדתי עד לא מזמן בישיבת בנ"ע מאוד ידועה, ואני מכיר את המצב מקרוב (ראית זוגות הולכים יד ביד? ראית חצאיות קצרות? ראית מדריכים שלא שומרים נגיעה? ראית בנים בנות על נרגילה ובירות? מ.ש.ל)
בואו ניכנס לפרופורציות- ייקח באמת הרבה זמן עד שנהפוך לעזרא או בנ"ע, כפי ששמעתי כאן.
 
המצב היום ברוך ה' - הוא מעולה לפי דעתי. משום שמצליחים ליצור אווירה כיפית ונחמדה של תנועת נוער, בלי שטויות ובלי דברים המסיחים את הדעת ומשבשים את הראש (כגון עיסוק לא נכון בבנות וכו'...).
 
מבחינת המחנה - הדברים שנאמרו נעים בין- "לא נכונים" לבין "שקריים". המחנה הוא נפרד ושום חומה או יוטה של צניעות ח"ו לא נפרצת. בואו לא נלחיץ את עצמנו וניכנס לפאניקות מיותרות. זה שהאחראי חשמל נכנס למחנה של הבנות ע"מ לתקן שם משהו, זה לא מנוגד הלכתית לשום דבר (אתה רוצה אחראית חשמל?).
 
גם ההנהלה הארצית היא לא פרוצה, וההתנהלות היא חיובית (אני נמצא שם הרבה).
אחרי הכל מדובר באנשי צוות שיודעים בדיוק למה הם כאן ומה תפקידם, והוא נעשה להערכתי על הצד הטוב ביותר.
 
קיצור אנחנו יכולים ב"ה להמשיך לפעול בתור התנועה שעושה רצון ה' בשלמות, ולהמשיך לגדול ולהוסיף, בלי חרדות מיותרות, אלא מתוך אווירה שמחה ואופטימית.
ואם צריך להוסיף, ויש את הכלים - אז מנסיוני עושים זאת בשמחה.
 
שבת שלום, המשך עשייה פורה, ומחנה ***** (אסור לי לגלות את השם...) מוצלח לכולנו.
גם לבנות שכותבות בפורום הזה, למרות שהם פסולות לעדות.
 
 
 
 
 
 
 
 
רועישמחה ואמונה
אתה חושב שזה בסדר ואפילו טוב מאודד דוקא בגלל העובדה שלא באמת ראית מההתחלה.
מן הסתם שמשהו מגיע למקום טוב יותר מאיפה שהיה הוא יחשוב שזה הכי טוב אבל ת''כלס אלו שכבר ותיקים רואים את החסרונות ולכן הם רוצים לתקן ולשפר.
ואני מאוד מאוד מאוד מסכימה עם מה שדניאל אמר, . ככל שיהיה מופרד יותר זה יהיה קדוש יותר ותשרה ברכה מרובה יותר.
חוץ מזה שאני לא מבינה על מה אתם מתנגדים, זה לא שיש לכם קשר  עם הבנים\ בנות אז מה זה משנה אם יפרידו הכל לגמרי?.
בקיצוור, יישר כח לדניאל. אני מצטרפת.
כי אנחנו תנועה אחת!רחובותית!!=)
ואין צורך להפוך את זה לשניים!
במקום להתמקד בדברים שחשוב לשנות ולשפר ולקדם בתנועה נתחיל להתעסק בלהפריד אותה ל2 תנועות?!
תגידו אתם שפויים?!בשביל מה זה טוב?!?
המצב כרגע הוא ב"ה טוב ,גם בהנהלה השיפור הוא עצום!(ואני נמצאת שם מידי פעם..)
נכון,המחנה שנה שעברה היה בעייתי הרבה בגלל השפעת הידוע,בערך כל המחנה היה במרפאה..
וגם אולי השטח לא היה מספיק רחב ולא היה רווח מספיק גדול בין המחנות.
אז היה בעיה,צריך להתמודד ואני בטוחה שההנהלה מודעת לכך ותעשה עם זה משהו..
(אגב,אני זוכרת מחנות מעולים מבחינת ההפרדה.מי ראה את הבנים שם בכלל?אז בעז"ה..)
 
בצלב"א!!
 
לרחובותית - אנו תנועה אחת. נכון.האריאלניקהנאמן
אך מי קבע שזה לכתחילה? תשאלי את גדולי הדור שהתנועה חרטה על דגלה שהולכת לאורם, תנועה כמו התנועה שלנו זהו שיפור עצום לעומת התנועה של המיזרוחניקים נכון, אולם זה לא אמור שאין לאן להשתפר. גם תנועה כמו התנועה שלנו זה לא מספיק, תריך יותר קדושה. 
ומצב עדין כמו שהוא היום בסופו שלדבר יפרץ (כמו שכבר קרה במחנות שאני הייתי) זה לא משנה כמה תנסו לסגור את הפירצות, מצב כזה בסופו שלדבר לא מחזיק את המים...
המחנה יופרד עם גדילת התנועה, בע"ה.צחקן
בע"ה.
 
בהנא"ר מזמרים על זה הרבה לקראת שנ"ה...
אם זה מה שרוציםהאריאלניקהנאמן
על כן מוכח שזה יותר קדושה. וכל התמיהות של החברים פה, פרחו ואזלו.
אולי לא הבנת...אנונימי (פותח)
אני בדברי, יצאתי נגד הלחץ והאווירה ששמעתי כאן.
 
אולי לא הבנת את מה שאמרתי עד הסוף - אני לא בא מבחוץ. אני גדלתי באריאל מכיתה ד', ואת הרוב המוחלט של שנותיי עשיתי בתנועה הזו (3 שנים מדריך, ובשנה האחרונה גם קומונר...). קיצור אני מכיר את המצב טוב מאוד ומקרוב, ואני באמת לא חושב שיש סיבה ללחץ ולחרדה.
 
חוצמזה, כתבתי שאם יש שינוי שעלינו לעשות, ויש בנו את הכוח אני בעד שהוא ייעשה ומן הסתם, גם ייקרה.
אוקי ,סליחה על האי הבנה..שמחה ואמונה
הו, כמה מקסים.הסנה-בוער
אם אי פעם היה לי חשש שח"ו תנועת אריאל תשפיע על הציבור הדתי, ותהפוך אותו לקצת יותר צנוע, לא עלינו, ותגרום להפרדה נורמלית, ה' ירחם, אני כל כך שמחה לגלות שאין לי ממה לפחד.
לתנועה יש בוגרים אהובים שתמיד ידאגו לגרום לה להיות יותר ויותר פנאטית.
ממה אני בכלל דואגת? עוד חמש שנים היא בכלל תהפוך להיות חרדית. מה, חרדית? זה יהיה קטן עליה. איזה יופי, אם גם יוסיפו רעלה לחולצותנועה של המדריכות זה יהיה בכלל נפלא, ככה בטוח אף אחד לא יאהב את התנועה, אם עוד יש אנשים כאלו.
מזל, מזל שיש לנו בוגרים שיודעים לדבר בשם כל חברי התנועה, ושהחזון של התנועה ברור וידוע לפניהם. והוא הרי כל כך חרדלי, נכון?
תודה דניאל, נורא התגעגעתי אליך, איזה כיף שקפצת לבקר ולהרגיע אותי
ואיזה כיף שיש אנשים שמזכירים לנוהאריאלניקהנאמן
שהציבור הד"ל (הכל כך דל) לא רוצה להתרומם אלפית המעלה ממה שהוא נמצא כיום, ככה שיש לתנועתינו הקדושה כ"כ הרבה להשפיע.
הפרדה נורמאלית זה לא מה שיש היום, זו אולי הפרדה טובה הפרדה מעולה ביחס לבנ"ע, אולם נורמאלי (ע"פ מה שה' רוצה) זה לא...
דניאל,אין לי מוג ממי למדת מה*מוריה 2*
אבל כנראה פספת כמה שיעורים חשובים בתולדות הציונות הדתית. אז אל תדבר על דברים שאתה לא מבין בהם 100%. (לא אני יודעת הכל אבל אני לומדת כל הזמן).
נב. לא ראיתי שהדרך של החרדים יותר מוצלחת... גם לא של הרב טל.
אענה בקצרההאריאלניקהנאמן
אולי את לא יודעת על הציונות הדתית את האמת. יש דברים בציונות הדתית שוודאי יזעזעו כל אחד בעל לב יהודי. בזיון ת"ח, חיפוף בהלכה, רתימת הראי"ה קוק זצ"ל לשיטתם הנפסדת למרות שהוא התנגד אליהם בצורה נחרצת. הייתי מציע לך לקרוא ספרי היסתוריה (כך היה כותב הרב קוק זצ"ל) אשר אינם משוחדים.

האם אמרתי דרך של מי מוצלחת יותר, האם באתי לקבוע במסמרים מי צודק? לא ולא. באתי לתאר מציאות. 
כמו שהדרך שלחרדים לא מושלמת כך הדרך הציונית דתית לא מושלמת. הציבור הדתי לאומי צריך להפסיק לחשוב שהוא הכי טוב וכל השאר זבל. איזה בזיון ת"ח שמעתי מחבר'ה דתיים לאומיים, על רבנים גדולים ועצומים רק בגלל שהם חרדים...
האמת נמצאת אצל כולם, יש אמת אצל בנ"ע ויש אמת גם אצל סאטמער רק צריך לדעת איך לברר את האמת המוחלטת מתוך הדברים אשר פחות אמת.
איזה כיף לך,הסנה-בוער
יש לך טלפון ישיר לה'? אני ממש ממש רוצה גם. אתה יכול לסדר לי משהו?
לא כולם רואים בהפרדה של התנועה לשתי תנועות קדושה. לא. לא תמיד ללכת בקיצוניות= להוסיף קדושה. לא תמיד ללכת עד הסוף= לעשות מה שה' רוצה. סתם, אני צוחקת. ברור שצריך ללכת ראש בקיר ולא להסתכל ימין ושמאל עם מה שנראה כמה שיותר מחמיר, נכון? ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו. בואו נישאר בחשיבה צרה- סליחה, בחוסר חשיבה, בואו נמשיך להיות מלאי עזות, ולרוץ קדימה, ואז מה אם זו בכלל לא הדרך הנכונה בדיוק, ואז מה אם אף אחד לא בא אחרינו, קדימה!
הציבור הדת"ל כ"כ דל? אתה מלא באהבת ישראל כל כך שופעת. כאילו, למי שאתה מגדיר ישראל. כאילו, לבערך עשרים חבר'ה.
הסנה בוער..שמחה ואמונה
את יכולה להגדיר לי קדושה? בבקשה.. [לפני שאני מגיבה אני רק רוצה להיות בטוחה שאני מבינה אותך נכון..]
את יודעת שהענוותנות שלו היתה זה שהוא לא הרג מוסר?צחקן
כ"כ אופייני,הסנה-בוער
להתפס על נק' אחת שאולי טעיתי בה אבל היא לא הכי חשובה להבנת הקטע, ולהתעלם מהשאר.
סלחי לי, אבל...*נעמה*אחרונה
התגובות שלך חסרות בגרות ומלאות ציניות...
מוציא את החשק...
בהודעתך הראשונה בשרשור[ענת]
הסכמתי עם כל מילה שנכתבה. אין ספק, ניכרים דברי אמת..
והנה, בהמשך של אותו שרשור חשוב ומהותי, הוספת קיטרוג על ציבור שלם בעם ישראל.
 
טועה מי שחושב שמבלי לאהוב את עם ישראל אהבת נפש ניתן לרומם אותו מהמקום בו הוא נמצא.
 
כתוב במשלי (כמדומני) 'ענה כסיל כאולתו'האריאלניקהנאמן
מי שמדבר שטויות צריך לצמצם אותו.
ואם היומקפידים לענות בצורה עניינית לא היינו מגיעיםהאריאלניקהנאמן
לזה... אך אם אנשים מתחילים ללכלך על התנועה ולומר שטויות צריך לדעת מה לענות.
אם כן אבקש שוב - לענות בצורה עניינית.
מי שמדבר שטויות- צריך להסביר לו[ענת]
שהוא מדבר שטויות, אבל זה לא פוטר אותנו מלברור מילים..
טוב, נר' לי שאני אסכם מה שיצא ממה שכתבתי והשבתםהאריאלניקהנאמן
לדבריי;
 
הטענה שלי שיש צרות וחוסר רצון לגדול ולהוסיף בקדושה מצד חברי התנועה הוכחה כנכונה. (משפטים כמו;
"אבל מה יתן לנו שהתנועה תפריד בין התנועה לבנים לתנועה לבנות?? צריך שכל הסניפים יהיה נפרדים,שלבנים יהיה סניף נפרד,ושלבנות יהיה סניף נפרד, אבל למה לעשות תנועה נפרדת? אתה יודע שגם אתה תצטרך התחתן מתישו,אני לא אומרת שלכן עושים פעולות מעורבות, אבל תנועה נפרדת נראה לי מוגזם..."
 
או כמו;
"אבל כשחושבים על זה, הרי יש את כל העניין של האיש והאישה שכ"א שונה ושניהם משלימים אחד את השני. ואמנם זה נא' בקשר של נישואין, אבל אפשר גם לקחת מזה לעניינינו. אני לא חושבת שזה אפשרי לקיים תנועת נוער עם רק מין אחד. בתנועת בנות, מי יעשה את כל הדברים הטכניים, סתם בשביל הדוג', דברים שחייבים בשבילם בנים? וכן בתנועת בנים- לבנות יש הרבה יותר אפשרות להשקיע, שהרי לא מחוייבות בלימוד תורה [ושימו לב שרוב חברי ההנא"ר הקבועים הם בנות] ובכלל החשיבה השונה של כל אחד מוסיפה כ"כ הרבה.
זה לדעתי יהיה בלתי אפשרי להתנהל בנפרד, ולו רק מסיבה טכנית."
 
או כמו;
"כי אנחנו תנועה אחת!
 ואין צורך להפוך את זה לשניים! במקום להתמקד בדברים שחשוב לשנות ולשפר ולקדם בתנועה נתחיל להתעסק בלהפריד אותה ל2 תנועות?! תגידו אתם שפויים?!בשביל מה זה טוב?!?"
 
ע"כ דברי חברי התנועה שכתבו בדיוק את כל הדברים שחששתי מהם כ"כ. את כל הטענות הללו שמעתי קראתי וראיתי בויכוחים ובפורומים של בנ"ע, בטענות הללו שהוציאו אריאלניקים מתחת מקלדתם משתמשים חברי התנועה המעורבת לנגח את תנועת אריל! א"כ במה אנחנו שונים מהם אם אנחנו חושבים (גם אם לא עושים) בדיוק אותו הדבר....
 
בנוסף על כך כתבתי כבר בהודעה הראשונה שזה מה שגדולי ישראל שהתנועה הולכת לאורם רוצים, זהו הרצון של רבני התנועה...
החברים שהגיבו - לא התייחסו לנק' הזאת, והוסיפו לתומה ששאלו 'תנועה נפרדת בשביל מה זה טוב?' התשובה פשוטה אם זה מוסיף קדושה אם זה רצון התורה אז זה טוב, אלא אם כן לא אכפת לרוב מגיבים החשובים (וודאי שלא כולם) מרצון התורה. ולצערי כך זה נראה בשירשור הזה.
 
נ.ב. בנוגע למה שכתבתי על הציבור הד"ל כל מי שקורא קצת מההיסטוריה של הציבור הד"ל ורבני המזרחי שהנהיגו אותו (הרב קוק מאוד לא קשור לציבור הד"ל ובבקשה אל תנסו לקשר אותו), מתחילתם פעלו ביחד עם ההנהגה החילונית באר"י, במטרה לנגח את החרדים. כגון; בנוגע לגיוס בנות לשירות לאומי בקום המדינה (דבר שהיה שווה באותה תקופה לשליחת אותה הבת לקיבוץ חילוני ולומר לה שתאכל חזיר), כל גדולי ישראל התנגדו, כולל רבני מרכז הרב שבאותה תקופה היו מעט מזעיר ובכלל לא היו קשורים לציבור הד"ל ולרבני המזרחי, אולם רבני המזרחי באו לבן גוריון והתחננו לפניו שיכריח בנות להתגייס לשירות הלאומי - נגד התורה ונגד גדולי ישראל.
ועד היום הזה הציבור הד"ל וממשיכי דרכם של רבני המזרחי מכפיפים את ראשם למאויי המדינה ללא התחשבות כלל בתורה ובגדולי התורה (הדוגמא הכי בולטת - סוגיית סירוב הפקודה בגירוש מגוש קטיף לפני חמש שנים בדיוק!) 
 
אלו הם פניו של הציבור הד"ל ורבני המזרחי. יש ציבור אחר של אנשי תורה ואמונה גדולי תורה הממיתים את עצמם על התורה יומם וליל מחוגי ישיבת מרכז הרב, אך מה הקשר שלהם לציבור הד"ל ולרבני המזרחי?
 
נ.ג בנוגע לאחת התגובות שאני אשלח את בני ובנותי בעזרת ה' לבני דוד ולבנות ציון. בכאב רב אני אומר את הדברים הבאים - לפי איך שהגיבו המגיבים נר' שזאת תהיה האפשרות היחידה שלי. איני יודע אם יש לי חלק ונחלה בתנועה שלי בתנועת אריאל... על אלה אני בוכיה....
האריאלניק הנאמן.בת של מלך=)
בסיעתא דשמייא.
 
הסכמתי מאוד עם הודעתך הראשונה בשרשור,למרות היותי שייכת "לסניפי המרכז" המואשמים בהורדת הרמה הרוחנית של התנועה..מה שלא נכון אבל לא משנה..
הפורום באמת לא ראוי ואני חושבת שכאשר אחינו מהתנועות האחרות נכנסים ורואים את המצב פה זה קצת מבזה,אנחנו נתפסים בעיניי רבים כ"צבועים" חס"ו,כאילו רק כלפי חוץ אנחנו "דוסים".
לכן איני מגיבה בפורום,רק שיש צורך ממש..
 יש המון מה לתקן בתנועה וייתכן שמציאות מופרדת לגמרי תוסיף קדושה ותשלים את החסר..
אבל העציב אותי כמו את ענת שיש כזאת עזות דקדושא ורצון להתעלות ועם זאת לשון הרע על עמ"י כי מי כמונו יודעים למה אתמול צמנו והתאבלנו..
שבעז"ה נזכה להתעלות ולהתחבר רק מתוך קודש!!
וחס"ו לא בעצת היצר..
צריך שהדברים יהיו ברוריםהאריאלניקהנאמן
ההתנגדות נגד הדרך המוטעית (לדעתי) של בנ"ע צריכה להיות נחרצת, אין חיפופים אנחנו צריכים ללכת עם האמת עד הסוף.

אולם הליכה נחרצת עם האמת לא צריכה להתפרש כמשהו אישי נגד האנשים שאותם אני אוהב מאוד כנפשי.

אני לא התבלבלתי בבקשה אתם אל תתבלבלו. 
כלומר - ללכת עם האמת עד שתשאר לבד?עוזיה
אם זו האמת - כן.האריאלניקהנאמן
חותמו של הקב"ה הוא אמת! מי שלא מאמין דֵי הצורך בה', רק הוא מוכן לחפף עם האמת. האמת המוחלטת זהו רצון ה'.
בדרך כלל האמת המוחלטת אינה גורמת לאדם שישאר לבד (היית צריך לראות כמה אנשים הגיעו לכנס שלישיבת תורת החיים אתמול, אע"פ שהאמת של הישיבה לא כ"כ מקובלת). אבל אם יש מצב שהאמת גורמת לאדם להישאר לבד (וזה באמת אמת), אז זהו מחיר שאנו מוכנים לשלם בעבור קרבת ה'.
רגע, פישלת כאן במשהו.עוזיה
עשית כאן אנלוגיה עם טעות קלה, ואני אנתח את המשוואה - אני מניח שתסכים איתי לגבי הניתוח, ורק לגבי המסקנה דעותינו חלוקות.
 
הנחת יסוד: כולנו רוצים לעשות את רצון ד' (הורגלתי לכתוב עם ד', כך לימדוני אבי ורבותי - אין לי מושג למה).
מכאן ניגש להמשך - כולנו מאמינים שהקב"ה העניק לנו תורת חיים, ורוצה שעל פיה נכוון את חיינו.
 
כאן מגיעה המחלוקת הראשונה: מה ד' רוצה: יש אומרים א' ויש אומרים ב'.
נניח ששנינו הסכמנו על א - הגענו למחלוקת השניה: האם ד' רוצה שנקיים את א' ויקוב הדין את ההר, או שישנם עוד ערכים שיש להתגמש מפניהם.
 
ונעמיד זאת במציאות:
הקב"ה רוצה שניישב את ארץ ישראל - זו גישה א'.
כאן מתחלקים חסידי הגישה לשניים - אלו שחושבים שיש לקיים את מצות ארץ ישראל בכל מחיר, ואלו שחושבים שיש ערכים נוספים הדוחים את מצות יישוב ארץ ישראל.
 
עד כאן קפיש? אני מניח שגם לך אין מושג שנקרא "בכל מחיר", ולא רק לגבי ארץ ישראל. ההלכה עצמה מכירה בהתנגשות ערכים (שבת ופיקוח נפש, למשל) ועתה יש לדון מה נדחה מפני מה. ומכאן עולה שמי שסובר שאותה "אמת" (ארץ ישראל, הפרדה, שבת) נדחית מפני "אמיתות" אחרות (אחדות העם, קירוב רחוקים, פיקוח נפש) איננו מחפף חלילה אלא מכוון לאמיתתה של תורה. כשם שלא נעמיד את מחלוקת שבת הותרה או דחויה ב"מי מחפף ומי אמיתי" כך לא נעמיד מחלוקות בעניינים אחרים ב"מחפפים או אמיתיים".
 
 
ולעניין ביזוי תלמידי חכמים, שהוא הדוק היטב בקריאות ה"מחפפים": מי כמוך יודע כמה נורא ביזוי תלמידי חכמים המכוונים לאמיתתה של תורה. מי כמוך יודע מה זה לשמוע מאנשים רבים קריאות בוז וגנאי לעבר ראש ישיבתך הרב טל שליט"א (באוזני שמעתי, ומפי תלמידי חכמים אחרים, לצערי). דווקא מאדם כמוך הייתי מצפה להזהר שבעתיים בטרם יצמיד כינויים כאלו או אחרים לדעות אחרות בהלכה (ודווקא בהלכה).
 
 
הבעיה שפירושך אינו נכוןהאריאלניקהנאמן
לא באתי לומר שאין מחלוקות, יכול להיות שיש מחלוקות ואפילו מחלוקות קשות השאלה אם מה שעומד בבסיס השיטה הוא עשיית רצון ה', או שהערכים האחרים הם אלו שבעצם קובעים מה ה' רוצה. החילוק הוא דק אבל הוא אמיתי, אין זו 'אמת' לומר שיש ערכים אחרים הגוברים על רצון ה'. אפשר לומר שיש מחלוקת בנידון מסוים מה ה' רוצה, וכעת ישנן שתי אפשרויות - או שבאמת יש מחלוקת מה ה' רוצה, וזה דבר לגיטימי לגמרי. או שיש הרוצים שה' יתברך שלהם יגיע למסקנה מסוימת והם מעקמים את התורה כדי להגיע לאותה מסקנה.

ותוכל גם להבחין במי האנשים האומרים זאת - בעלי הדעה הראשונה הינם ת"ח העוסקים בהלכה (כלשונו של הגרצ"פ פראנק זצ"ל) שהם מאורי הדור ועיני העדה שעיננו אליהם נשואות. ועליהם לא דיברתי.
אומנם הסוג השני קיים גם קיים לצערנו, והם אותם 'רעבעלאכים' שהזכיר הרב שפירא זצ"ל, ובעיני ראיתי רבנים שמשתמשים בתורה כדי להצדיק את 'מסקנותיהם' ההלכתיות.

השאלה מה היא האמת לא קשורה לנידון, שכן גם אתה מסכים שצריך ללכת עם האמת עד הסוף (שאל"כ לא היית רכ"ז חב"ב בתנועת אריאל), השאלה היא מי אומר את האמת ואחרי מי אפשר ללכת עם האמת שלו.
בהנחה שידוע לכולנו מהי אותה "אמת".עוזיה
וחלילה לא התכוונתי לומר שיש ערך שהוא מעל רצון ה' - אלא שרצון ה' שה"אמת" הספציפית בנושא מסוים תידחה מפני ערך אחר (ואני בכוונה לא אומר "אמת אחרת").
 
צר לי, אך אמונת החכמים שלי לא מסוגלת לפסול שום פוסק הלכה. אלא יש לעיין בדברי הפוסקים, ומשם לראות - היעמדו דברי הרב במבחן ההלכה אם לאו.
חבר'ה -האריאלניקהנאמן
אני חושב שלא שמתם לב לנקודה מסוימת שהדגשתי מאוד - אני אוהב את התנועה וכואב את כאבהּ. ומתוך זה באים הדברים אשר כתבתי.
ממזמן לא ההיתי פה וסוף סוף יש ויכוח מעניין (תגובה)אנונימי (פותח)
א. התנועה לא מיועדת רק לחרדלי"ם אלא כדי להרים את כל העם (לפחות זה ה"חזון") ובמיוחד את הציבור שלנו לרמות יותר גבהות וב"ה התהליך שהתחיל לפני 31 שנה מתפתח וקמים סניפים חדשים ותנועה גודלת ויש הרבה חנכים מהמשפחות שלא הכי הכי שמגיעים לסניף (גם בגב"ש ולא רק במרכז- הסניף מייעד את עצמו פחות לחברה ממורשה ויותר לחברה מנועם וכו') זה שדרך התנועה ורבניה היא חרדלי"ת זה לא אומר שהיא מיועדת רק לציבור הזה
 
ב. כתור מי שהיה כבר ב9 מחנות (כל המחנות משבט זרעים חוץ מהגירוש) ובשנים האחרונות היה בצוות בניה וכו' אני לא בטוח שהמצב במחנות פחות טוב ואפילו יותר טוב גם פעם היו עוברים ליד הבנות שיצאו למסלולים ולמפקד סיום מי שכן נמצא אצל הבנות זה הצוות וגם זה לא בכל שעה ורוב הפעים בתיאום אם מחנה בנות
 
ג. לעצם הרעיון אי לא חושב שהתנועה מספיק גדולה בשביל שתי מחנונות (כמובן עיקר הבעיה היא מכיוון הבנים) מה לעשות שרוב הסניפים לא משקיעים כל כך בלהוציא חניכים למחנה ואין להם את הרעל הזה (הרבה מדרכים היום לא גדלו על מחנות התנועה וכו') לא מספיק יש הפסדים לתנועה כל שנה מהמחנה וב"ה ה' התנועה תגדל ואז כבר לא יהיה אפשר לעשות את המחנות ביחד
 
ד. אני בטוח שהתנועה ממשיכה בדרכה ומתייעצת עם הרבינים בכל עניין חשוב ומהותי 
 
ואם אתה חושב שהדברים עקונים הם לא צריכים לשאר בפורום המצומצם הזה אלא להגיע להנהלה ולא נראה לי שהתגובות יהיו בצורה שהצגת 
 
שבת שלום!
אליסף זאנגי כהן-נצח גב"ש
לאהרון, ה' עמך גיבור החיל, חביב נפשי עד מאוד!אנונימי (פותח)
שמחתני בתגובתך, בנוגע למ"ש בנוגע לכך שאין חברי התנועה אומרים כדברים הללו, אם יהא לך זמן אתה מוזמן לעיין בתגובות כאן ושם תמצא את הטענות שכתבת שאינן נמצאות אצל חברי התנועה.
 
אולם כיוון שאתה יותר מצוי בענייני התנועה ממני (גם בהיותך חייל) אני סומך עליך, וכמומחה לדבר אתה בשבילי. ואם כן תנוח דעתך שהתנחת את דעתי.
 
באהבה רבה ובכבוד רב, ומי אתן ואזכה לראות פניך ולברך עליך 'שהחיינו' בקרוב, דניאל א' אדר ס"ט
ס"ט?עוזיה
אוי, באמת.
השאלה היא,עוזיה
האם דניאל התכוון למה שאתה כיוונת...
 
ודווקא אני צאצא של יהודי איטליא, שהיו חותמים ס"ט במובן של ספרדי טהור, ומהצד השני אני נין למקובל הרב עובדיה הדאיה, שאף הוא היה חותם ס"ט.
כך שאני "ספרדי טהור" בעצמי, וחושב שזו בדיחה אחת גדולה בימינו.
 
 
[מה משותף לייחוס ולגזר? בשניהם החלק הטוב נמצא באדמה!]
דניאל התכוון לעורר פרובוקציא אנונימי (פותח)
כנראה שהצלחתי... חבר'ה להיות קצת יותר קלילים...
חחח.. דניאל.. מאז ומעולם חיבבתי אותך !~אהרלה~!נתניה
לגבי מה שאמרת ("אם יהא לך זמן אתה מוזמן לעיין בתגובות כאן ושם תמצא את הטענות שכתבת שאינן
נמצאות אצל חברי התנועה..") להוי ידוע שאנשים היקרים שכאן לא מייצגים את התנועה, ואף לא את מחציתה.
 
וחוץ מזה, שגם אם כן, מה שבטוח שהם הם לא מקבלי ההחלטות שבתנועה, וההחלטה האם לפצל את התנועה,
לא תגיע מהם
 
מצפה לרואתך בקרוב קרוב, אהרל'ה י' וסרמן. א"ט.
במה הכוונה ב'פרובוקציא'?אחד האורחים
בעצם הדיון או בכתיבת 'ס"ט'?
בס"ט.עוזיה
לא צריך לכתוב - בס"ד?אנונימי (פותח)
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך