תקשיבו הערהאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
לא על נסיעה לאומן הפעם
אני לוידעת אם כשאתם אומרים זורקים ת'שכל עושים מה שרבנו אמר ועוד כל מיני שטויות אתם מתווכנים לזה ברצינות?
למה אם כן סתם שתדעו ביהדות אין דבר כזה לזרוק ת'שכל צריך לחשוב ולבדוק ולעשות הכל לפי ההלכה!!!
הבנתם??
יופי!!!
אוריאנוש!! אני מתגעגעת!!הוד':)
הכוונה - שרב (שהוא הולך לפי משו מסויים) ואז הוא אומר משו, ואז, לא משנה מה הוא יאמר, אז זה מה שמי ששאל אותו יעשה, זה הכוונה בלזרוק את השכל.
(קחי דוגמא שאת תעשי כל מה שהרב כהנא יגיד לך..)
תקשיבי תשובה...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
קודם כל זה לא שטויות לזרוק ת'שכל ולעשות מה שרבינו אמר, ההיפך, זה מעלה עצומה ביותר והלוואי ונזכה לזה....
וביהדות הכי טוב זה לזרוק ת'שכל..רבינו לא התכוון שאם בן אדם נתקע באיזה עניין ולא יודע מה לעשות אז פשוט שיעשה מה שנראה לו...הפוך לגמרי..רבינו אמר תעברו על כל התורות שלי ואל תיפלו מסעיף אחד בשולחן ערוך....מה שאני מבין ויודע במה שרבינו אמר לזרוק ת'שכל הוא התכווין לא להיכנס לחכמות וחקירות שע"י זה האדם יכול לבוא לכפירה בה' ובתורתו....ואם קורה לאדם איזה שהוא נפילה או ניסיון או כל מקרה אחר שלא יתחיל לנסות לחקור ולהבין את דרכי ה' פשוט שיגיד: "הכל לטובה, ובע"ה נחזור בתשובה.." (אין הערוד ממית אלא החטא ממית) מקווה שעניתי קצת ובע"ה שנזכה לחזור בתשובה שלימה ואמיתית לפניו יתברך......אשרינו לגמרי...נ נח נחמ נחמן מאומן!!!
יענו זה להתבטל לרב אחד ולזרוק ת'שכלשובי אמונה
בס"ד בר"ה
כל מה שהוא יגיד לך את תעשי..כמו שהודיה אמרה כל מה שהרב כהנא יגיד לך את תעשי..  הבנת?! דירבאלק אם לא... חח סתתתם נשמה!
שנזכה לגאולה שלמה ונצא מכל הבילבולים!!!
טנקיו על התשובותאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
זה ממש לא כמו הרב כהנא כי אני הולכת בדרך של הרב כהנא אבל כמו כל בנאדם גם הרב יכול לטעות.. אם יהיה משו שיסתור את ההלכה אני לא יעשה אותו(אבל איןן)
אני ממש לא זורקת ת'שכל ודווקא בגלל שאני חושבת ובודקת כל דבר אני רואה שזה לפי ההלכה!!
לננח זה הכל.. אממ לא בדיוק הבנתי.. תמיד אומרים לזרוק ת'שכל על דברים שרבי נחמן אמר לא על ההלכה...
אם זה על ההלכה אז סבבבהה.. אבל אם זה על דברים שרבנים אומרים אז באותה מידה כל האלה שלא סרבו פקודה וזרקו ת'שכל ועשו מה שהרבנים שלהם אמרו...
אוריין,כנסי..קראתיך
תקשיבי,זה נורא עמוק אז תתכונני...חחח
 
ר' נחמן מצד אחד אומר לזרוק ת'שכל(שזה כמו מה שננח זה הכל אמר..בענייני כפירה,וחקירות אחרי מעשיו של ה'..)
ואז באמת כדאי ומומלץ לזרוק ת'שכל ולדעת שהכל לטובה בלי להכנס לעניינים של ה'..
 
ומצד שני ר' נחמן אומר שצריך להשתמש בשכל של האיש ישראלי..משו כזה לא זוכרת בדיוק..
 
אז מזה רואים שצריך להשתמש בצורה נכונה בשכל,ולא להשתמש בו כשלא צריך אותו..
 
מקווה שעזרתי במשו..
תודי היה עמוק..
אוריין,הוד':)
אני לא חושבת שרבי נחמן נוגד את ההלכה, הוא לא אומר לך למשל לאכול חזיר, חוץ מזה, לצאת מא"י לא נוגד את ההלכה לפי דעתי, למרות שבע"ה אני לא אטוס לאומן ולא אצא מהארץ..
לא אמרתי שרבי נחמן אומר לעבור על ההלכהאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
פשוט שאלתי למה במקום לענות לעניין אומרים זרוק ת'שכל רבינו אמר וכו'...
!..!!!-אל תעשי ת'טעות הזאת ואל תתחילי לדבר על אומןקראתיך
באמת שחפרנו על זה מספיק!
 
 
זה היה נשמע שככה את חושבת.. ושאת נגררת לזה..הוד':)
רבנו אמר תלמדו את כול הספרים שלי אבל על תעברו על'ערבות הדדית'
סעיף קטן בשולחן ערוך.
 
ויש בכול הליקו"ט 3 פעמים שרבנו אומר מצווה גדולה. 1. מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד 2. מצוה גדולה לחדד תשכל! 3. לא זוכר.
רבנו לא היתכון שניזרוק תשכל ונלך בטיפשות, הזריקת שכל כוונה לעניות דעתי ברגע שאני לא יודע רצוני ורצון ה' להשליך תשכל, דוגמא? המקוה קפואאאאא ליזרוק תשכל ולהיכנס.. ( איזה ערס חמוד באומן לימד אותי משו, יש שם 2 מקוואות, אחד בתשלום אחד בחינם, כמובן הזה שבחינם לא מנוקה וכו' עומד אחד מיתלבט אם להיכנס.. (מלוכלך ממש.. גועל נפש..) פתאום אני שומע אותו אומר לעצמו, 'מה אני יותר נקי מהמקוה'.. ) 
כלומר מה שאתה אומרgolani
 - זה שהיהדות כ"כ מפגרת עד שאין אפילו מה לבדוק אותה בשכל כי ישר תיכשל ותראה שהכל שטויות? מעניין...
אוריין כנסי....אנונימי (פותח)

יש דברים שאין להם תשובות, כמו שאלות מאוד גדולות באמונה שאם תחקרי ותחקרי את תגיעי לכפירה כי התשובות הם בכלל לא בהשגה שלנו.

תנסי לחקור למה ה' עשה את השואה

במצב הזה חובה לזרוק את השכל כי מה לנו ולהחלטות של ה'? כל עוד אנחנו בגוף הזה אנחנו לעולם לא נבין והחקירות רק יגרמו לנו לריחוק.

חוץ מזה שכשאדם זורק את השכל הוא הכי מתקרב לה' בעולם כי הוא מראה לו שהוא מתרפק רק עליו ולא על שום דבר אחר. כי נגיד בן אדם בנפילה או שקרה לו משהו או כל אחד והסרט שלו, והוא חוקר וחוקר וחוקר למה ומי ומה מה יצא לו מזה? אבל כשאדם זורק את השכל ואומר ה' אתה הבאת עלי את הצרה הזו אני זורק הכל לא מבין שום דבר עזור לי מהצרה הזו להתקרב אליך בתמימות ולהתרפק רק עליך , מתוך הצרה הזו יצאה לו ההתקרבות הכי מתוקה שיש .

כי לזרוק את השכל פרושו ללכת בתמימות כמו שאמר דוד המלך ע"ה "אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה'" הוא לא אמר אשרי הצדיקים הוא אמר אשרי התמימים ועוד הוא אמר את התמימים לפני ההליכה בדרך ה' להראות לנו שקודם כל צריך ליהיות תמים ורק אחרי זה אתה יכול ללכת בתורת ה', כי כשאדם כל הזמן בחקירות ולמה ולמה ולמה אז הוא רק מתרחק והולך עם כוחי ועוצם ידי והגאווה שלו שהוא חייב לדעת הכל כי אין סיכוי בחיים שהוא יקבל אפילו אחוז קטן מכל השאלות שלו כי הוא בחיים לא יתפוס את זה והוא בכלל לא כלי קיבול כדי להבין כאלה דברים נשגבים.

אני הבנתיקשקשן
שלזרוק את השכל הכוונה להתבטל לרב בלי חשבון, כמו שר' נתן כותב שלפני שהוא היה נכנס לרבנו הוא היה קובר את השכל עמוק באדמה (לא זוכר איפה זה כתוב אבל זה כתוב, בטח אתם יודעים איפה...).

היינו, אם הרב אומר לי משהו אני צריך לעשות בלי חשבונות של מתאים נכון כדאי, אלא פשוט להתבטל.
לא רוצה להתבטל לאף אחד.golani
אני בנאדם חופשי ולא רובוט של איזה רב.
השאלה למה ה' עשה את השואהgolani
 - היא לא שאלה קשה.
ומה שאתה אומר זה שהיהדות כ"כ מפגרת שאם אני באמת אבדוק את הדברים אני אגיע למסקנה שהכל שטויות? מעניין...
אם זה לא שאלה קשה אז יש אתחאלאס
השאלה על הידיעה והבחירה
אז התשובה זה לא לשאול?golani
זה הביזיון הכי נורא ליהדות, לומר שהיא כ"כ דבילית עד שעדיף לא לשאול
לא כל דבר שכל של בן אדם מביןחאלאס
אז לא תמיד צריך לשאול
לדעתי צריך לשאול אבל נגידאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
לדעתי כל מיני דברים כמו השואה צריך לשאול כי אם אתה אומר למישו לא לשאול אתה מביא אותו לכפירה..
(יש לזה תשובה, חטאנו העדפנו להישאר בחו"ל בנחת ובשלווה אז ה' החזיר אותנו לארץ ונתן לנו להבין שרק ארץ ישראל שלנו ורק כאן נוכל לחיות בלי שואה. )
אבל נגיד יש מצוות שלא מסכימים איתם כ"כ (נגיד שזה נראה לא מוסרי למחוק ת'ערבים) אז לזרוק ת'שכל ולעשות ת'מצווה כי זה מה שה' אמר!
אבל כן צריך לשאול למה היתה שואה כדי שנלמד לקחים ולא נבוא לידי כפירה!
חפרת!!!!!!!חאלאס
שבת שלום לכולם
זה לא נכון.golani
שאלות על מהות האל באמת אולי אין מה לשאול כי אי אפשר להבין ממילא אבל שאלות כמו "מי אומר שיש אלוהים" או "מאיפה יודעים שמתן תורה באמת היה" זה שאלות שבהחלט אפשר להבין את התשובה עליהם ולכן - למה לא לשאול אותן?
מצטער על השליחה הכפולה...golani
פשוט שליחת ההודעה התעכבה ולחצתי כמה פעמים וזה מה שיצא.
זה לא נכון.golani
שאלות על מהות האל באמת אולי אין מה לשאול כי אי אפשר להבין ממילא אבל שאלות כמו "מי אומר שיש אלוהים" או "מאיפה יודעים שמתן תורה באמת היה" זה שאלות שבהחלט אפשר להבין את התשובה עליהם ולכן - למה לא לשאול אותן?
זה לא נכון.golani
שאלות על מהות האל באמת אולי אין מה לשאול כי אי אפשר להבין ממילא אבל שאלות כמו "מי אומר שיש אלוהים" או "מאיפה יודעים שמתן תורה באמת היה" זה שאלות שבהחלט אפשר להבין את התשובה עליהם ולכן - למה לא לשאול אותן?
לא צריך לקחת הכל בקיצוניות..שמחה ואמונה
לזרוק את השכל הכוונה להיות תם.. אם את יודעת מזה התמימות אני בטוחה שהשאלה הזו בטלה ומבוטלת..
אאל"ט לזרוק תשכל הכוונה לא להיות סתםחילא דמשכנאאחרונה
מתוסבכים ומפולפלים במקום שאפשר ללכת בפשיטות.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך