פראיירים לא מתים- הם רק מתחלפים...אנונימי (פותח)
תגידו, יש כאלה שעדיין מתגייסים לצבא?
 
הרבה מפעילותו של הצבא היא כנגד יהודים- איזה היתר יש לשרת בצבא כזה????
 
נכון שהוא עושה גם (לפעמים) דברים למען היהודים אבל זו מצווה הבאה בעבירה.
 
מישהו יכול לענות?
טעות גדולה בידך אביבן-אלי
איך אתה יכול להגיד שהצבא הוא נגד היהודים??? בלי צבא לא הייתה לנו מדינה בכלל. לא היינו יכולים לחיות שנייה אחת בשקט.
נכון שיש מקרים שהצבא לא פועל כראוי עם היהודים, אבל זה מקרים בודדים שעושים מהם הרבה רעש.
אם אתה רוצה שמדינת ישראל תושמד, בבקשה תגיד לכולם לא להתגייס כי זה צבא נגד היהודים ותראה איך נעלמת לנו הארץ.
בא אבהיר כמה נקודותאנונימי (פותח)
בכל מדינה מתוקנת- צריך צבא.
וחובה על כל אחד להיות שותף ועוזר לצבא.
אבל!!!!
 
הצבא שכעת פועל בארץ הוא לא עפ"י חוקי התורה. ואני לא מדבר רק על זה שהפכו את חלקו לצבא גרוש או מלחמה ביהודים, כוונתי אפילו לפקודות הכי פשוטות של פתיחה באש.
 
איזה היתר יש לסכן חייל יהודי בשביל שלא יפגעו "חפים מפשע"???
 
איזה היתר יש להכניס חיילים לתוך שטח אוייב במקום להפגיז אותו מלמעלה????  (עיין ערך "ביננג' בייל, ג'נין וכו').
 
ודאי שאין לכך היתר הלכתי.
 
לכן חושבני שמי שמתגייס היום הוא סתם פראייר וודאי שאינו עושה נחת רוח לרבש"ע כיוון שאינו פועל עפ"י ההלכה (הלכות מלכים ומלחמותיהם לרמב"ם).
 
 
צבא קדוש?????
 
צבא שפועל עפ"י תורה הוא קדוש. צבא שפועל עפ"י חוקים וכללים של התרבות המערבית- הוא אינו צבא יהודי!!!
 
 
נכון, הצבא גם שומר ומגן עלינו. אבל גם הצבא הבריטי היה לפעמים מגן עלינו ולפעמים נלחם בנו. נכון שהיום המינון של העימותים הרבה הרבה יותר נמוך מזמן הטורקים והבריטים, אבל עדיין זה לא צבא יהודי וחושבני שעל כל אחד לעשות מאמץ ולנסות לברוח מגיוס.
בוא תראהבן-אלי
קודם כל אתה סותר את עצמך. מצד אחד אמרת בהתחלה שכל אחד חייב להיות שותף ועוזר בצבא, ובסוף כל אחד צריך לעשות מאמץ ולברוח מגיוס... איך אתה עוזר לצבא כשאתה בורח מגיוס? נקודה למחשבה.
 
עכשיו, ברור שהאידיאל זה שהצבא יפעל על פי ההלכה, אבל לצערנו, זו לא המציאות וצריך להתמודד איתה. אפילו שהפרטים לא מושלמים בכלל, אתה לא יכול לפסול את הכלל. חוץ מזה, שאתה לא יכול להגיד מתי להכניס חיילים לשטח ומתי לא. יש אנשים שזהו תפקידם והם יודעים מה הכי טוב.
 
בקיצר, הצבא בגדול הוא הכרחי ובדברים הנקודתיים צריך לטפל.
לא הבנת אותיאנונימי (פותח)
אם הצבא בארץ היה צבא יהודי (שפועל עפ"י התורה) הייתי הראשון להתגייס.
אבל
כמו שכתבתי בהודעתי הקודמת- הצבא פועל עפ"י חוקים מערביים של "טוהר הנשק" ואין שום היתר לסכן את עצמך כשאינך פועל לפי ציווי ה' ית'.
 
נכון שיש אידיאל שהצבא יתנהל עפ"י דרך התורה- אבל ראינו בסלקציה האנטישמית שהייתה בגוש שאף אחד מהדרגים הבכירים (חובשי הכיפה)- לא קם וצעק.
למה להיכנס מראש למצב כזה????
 
מי שיכול- שישתמט!! כשיהיה כאן צבא מתוקן- ארוץ אליו.
 
 
יש מפקדים שרואים יותר טוב????
 
הם זרוע מבצעת של שר הבטחון- שאינו פועל תמיד עפ"י שיקולים שעומדים בגידרי ההלכה.
 
מאיפה יש היתר לסכן את עצמך כשאתה לא פועל עפ"י דרך התורה???? ואח"כ עוד לקרוא לזה צבא קדוש??? השתגענו???
אני שוב אחזור...בן-אלי
אם לא היה צבא לה הייתה לנו מדינה, ולא משנה כרגע אם הוא פועל על פי ההלכה או שלא. זאת עובדה! סיבה מספיק טובה בשביל לא להשתמט.
 
אתה טוען שכשאתה בצבא אתה לא מקיים את רצון ה', וזה לא נכון, שבעצם היותנו בצבא אנחנו מגינים על ארץ ישראל ונותנים ליהודים לישון בשקט. תאמין לי שזה רצון ה'. ושוב, יש בעיות הלכתיות אבל זו בעיה נפרדת.
 
אמשול לך משל, חברת חשמל מספקת חשמל לכל הארץ. בבית בתל-אביב התפוצצה מנורה. קם בעל הבית והתקשר לחברת החשמל והתחיל לצעוק עליהם: "מי צריך אתכם בכלל?? אתם לא עושים את העבודה שלכם!!"
נכון נשמע דבילי?
 
פה בדיוק אותו דבר. המנורה זה פרט קטן שלא קשור ישירות לחברת החשמל שהיא בגדול מספקת חשמל לכל הארץ, ובגלל פרט אחד לא תצעק על הכלל הגדול. ועוד, שבזמן שהוא צועק עליהם כל שאר המכשירים החשמליים שבביתו עובדים, ולענייננו, כל רגע ורגע חיילים שומרים עלינו ביבשה באוויר ובים, ואתה צועק שלא יתגייסו...
הבהרות:אנונימי (פותח)
א. נכון שבזכות זה שיש כאן צבא אני ישן בשקט- אבל גם בזמן הטורכים ישנו כאן די בשקט (ונכון שכעת זה יותר טוב- אבל כיוון שזה לא עפ"י התורה איך אפשר לשרת שם???)
 
ב. וודאי שצריך צבא- אבל כיוון שאנחנו בתור יהודים בני תורה שהולכים (או לפחות משתדלים ללכת) עפ"י דבר ה'- איננו מחוייבים ללכת ולעזור לצבא כזה.
תגיד לי מאיפה יש לך היתר ללכת ולסכן את עצמך במוות בגלל שפקודות הצבא אומרות שלא פוגעים בחפים מפשע?? זו דרך התורה? הרי התורה מתירה בשעת מלחמה להרוג אפילו את הטף? ואח"כ עוד לומר שמתים על קידוש ה'? הרי אם פועלים לא עפ"י דרכי ה' זה חילול שמו ית' ולא קידוש ה'.(רק אבהיר שאני מתכוון כאן ברמה הלאומית אבל לא ברמה הפרטית של אותם חיילים מסכנים שנרצחו).
 
ג. לא יהיה צבא?? זה מה שמפחיד אותך? איפה מידת הבטחון שלנו בה'?
חוצמזה אם תהיה מסה של אנשים שלא יתגייסו זה יוכל לכופף את הצבא ולא תהיה לו ברירה אלא לשנות את הפקודות שם. אנחנו לא יכולים ללכת בגלל ש"זה מה יש". ביהדות המטרה לא מקדשת את האמצעים וזו מצווה הבאה בעבירה.
 
לכן חושבני שבמציאות היום- "שב ואל תעשה עדיף".
תגובות:בן-אלי
קפץ...בן-אלי
א. אז נראה לך שהצבא שלנו זה כמו צבא טורקיה... תחשוב על זה שוב...
 
ב. אם אנחנו לא נתגייס לצבא ונשאיר את העבודה לחילונים בלבד, אז קודם כל יורד כח אדם גדול מאוד שעלול לפגוע משמעותית ביכולות של הצבא, וגם בזכות הדתיים ששם, יש בצבא צביון דתי שמכבד את הדת וגם הפקודות הולכות לפי ההלכה.
 
ג. יש לי בטחון בה', ולכן אני אומר שצריך להתגייס כי זו ההשתדלות שאנחנו צריכים לעשות. אותו דבר אתה יכול להגיד שלא תעבוד כי ה' דואג לפרנסה ואתה בוטח בה'. ברור שכזה דבר לא תעשה.
 
ד. לגבי "מצווה הבאה בעבירה" אתה לא אומר נכון, כי רוב רובם רובם של החיילים אפילו לא מתקרב לדברים האלה, וכמו שאמרתי בכל אופן זה דבר הכרחי.
 
לכן אם יהיה "שב ואל תעשה" כבר לא יהיה מקום לשבת...
תשובות:אנונימי (פותח)
א. הצבא אינו כמו צבא טוקיה- הוא צבא יותר טוב. אבל זה עדיין לא אומר שצריך להתגייס אליו.
 
ב. נכון, אם לא נתגייס יהיה פחות כח אדם- אבל אז לצבא לא תהיה ברירה והוא "יתכופף". ואז אולי נוכל להתגייס אליו.
בזכות הדתיים יש צביון יותר דתי לצבא? אבל מי התיר לך להיכנס למקום שאינו ראוי לאדם שומר תורה ומצוות??
 
ג.אמרתי כבר מקודם- אני חושב שמצווה להתגייס וחובה לעשות את ההשתדלות הזו. אך במציאות של היום שאי אפשר לשרת בצבא כזה- צריך להשתמט. אם בע"ה יקום כאן צבא יהודי- אתגייס מייד.
 
ד. מה זה רוב רובם של החיילים לא מתקרבים לכאלה דברים?
הרי פקודות המטכ"ל של נהלי הפתיחה באש חלים על כל הצבא- לא ?
חילולי השבת שיש רובם מרגישים- לא?
ניבולי פה- כולם שומעים- לא?
"השלמות ציוד", ערבי שירה" ושאר מרעין בישין אלו לא עבירות?
חוסר תגובה נאותה על זריקת אבנים- זה לא חילול ה'???
יש מצוה הבאה בעבירה יותר גדולה מזה????
 
לכן, בנתיים נשב ולא נשתתף בחילול ה' הנורא של צבא של יהודים שלא נוהג עפ"י התורה!!!!
 
 
 
 
עוד פעם...בן-אלי
א. את זה אתה אומר ואני לא מסכים איתך מסיבות ברורות.
 
ב. תאמין לי שזה לא מה שיכופף את הצבא, ואפילו אם כן בינתיים הצבא יתפרק.
 
ג. אם צריך להשתמט אף אחד לא יגן על המדינה.
 
ד. זה שיש חילולי שבת וניבולי פה וכו לא אומר שאתה צריך להתקרב לדברים האלה. תברח מזה כמה שאפשר. זו המציאות בצבא וצריך להתמודד איתה ולקיים את מצוות הגנת ארץ ישראל.
שקר וכזב.golani
מה צה"ל עושה:
מגן על גבולות המדינה בצפון, במזרח ובדרום.
עושה כל לילה בערך 5 מעצרים (של ערבים).
אבטשי"ם.
בעילויות חויות ועוד ועוד.
אז מידי פעם הוא גם עושה פעולות לא בסדר, אין משהו מושלם בעולם.
ב. בקשר למוסר לחימה מעוות:
1. הוא לא תמיד מעוות, מה עם האוכלוסיה המקומית לא תומכת במחבלים?
2. במדינה יש דרך לשנות דברים, הדרך הזו היא הפוליטיקה והצעות חוק, לא כל דבר שלא מוצא חן בעינינו "יללא, לשבור את הכלים".
המקלדת הזאת!golani
*פעילויות חסויות.
איש יקראנונימי (פותח)
וודאי וודאי שהצבא עושה גם דברים טובים.
רוב הדברים שהוא עושה הם טובים.
אבל!!!
 
כיוון שהפקודות היסודיות שלו הם לא עפ"י תורה- איך יש היתר ללכת ולהצטרף אליו?
הרי אתה יכול להיכנס למצב של סכנת נפשות בגלל שפעלת עפ"י חוקי הצבא (שבד"כ מושפעים מהתרבות המערבית של "טוהר הנשק" וכדו'), ואם היית פועל עפ"י הצו האלוקי לא היית מסתכן. מי התיר לך ללכת ולסכן את עצמך במציאות כזו?.
 
ב. בקשר למה שכתבת בב. עיין בספר "תורת המלך" לרב איציק שפירא ששם הביא הוכחות מהרמב"ם שבשעת מלחמה (כמו בימינו) מותר להרוג אוכלוסיה שאינה תומכת במחבלים אם אי הריגתם תוכל לגרום לך להסתכן.
לא שווה שתיפול שערה משערות יהודי אחד בשביל לא להרוג אוכלוסיה שאינה תומכת טרור.
 
נכון, יש דרכים לשנות דברים במדינה, אבל כיוון שבגיוס לצה"ל אתה יכול להגיע לחילול ה'- לכן "שב ואל תעשה- עדיף", וצריך לנסות להשתמט משם (בשלב זה) בכל דרך.
לא נכון.golani
זה שהוא לא הולך לפי התורה זה כואב אבל כל עוד הוא לא מכריח אותנו לעבור על מצוות אין בעייה איתו. ובכלל אתה שוכח דבר מאוד חשוב: במדינה דמוקרטית משנים דברים בכנסת, משנים דברים בשכנוע, היום אתה לא מתגייס כי הצבא לא מוצא חן בעיניך ומחר איזה ניצן מתל אביב מחליט שלא בא לו לשמור על ההתנחלויות, זה לא הולך ככה.
אגב לא הבנתי את מה שאמרת.golani
אם מחבל יסתתר בשוודיה, או בכל מקום אחר שאינו אנטישמי, וינסה להרוג יהודים יהיה מותר לי למחוק שכונות שלמות בשוודיה? וודאי שלא.
טוב אז בא לא נתגייס לצבאאליסף ט
גאון אתה פשוט גאון.
נכון!!אנונימי (פותח)
אני ב"ה הצלחתי להשתמט ולקבל פטור.
אם יהיה כאן צבא שפועל עפ"H דרך ה'- אלך להתגייס מייד.
אני מנסה כעת לדון בדברים יחד עם החברים- זה הכל.
ב"האליסף ט
א. "הצלחת" להתחמק מכמה וכמה מצוות דאורייתא.
ב. עדיף פחות 20 חיילים כמוך במחזור ויותר מוטיבציה בצה"ל,ב"ה שהמויבציה לקרבי גבוהה מאוד בגיוסים האחרונים.
לא הבנתאנונימי (פותח)
א. נכון שיש מצווה להתגייס לצבא. אבל צבא שלא פועל עפ"י תורה וגורם לחילול ה'- אינו הצבא אליו אנחנו צריכים להתגייס (כמו שלא הייתה מצווה להתגייס לצבא בריטי).
 
ב. מבחינה גשמית אתה צודק- יש יותר מוטיבציה. אבל ב"ה יותר ויותר נערים מעדיפים לדחות גיוס\ להשתמט כדי לא להיכנס לקונפליקטים. בע"ה המגמה הזו תתרחב או שבע"ה יקום כאן צבא יהודי אמיתי.
אתה לא הבנת בגדולאליסף ט
א. קשקוש גמור,אנחנו צריכים להתגייס לצבא הזה ולעשות את המוטל עלינו,לשמור על בטחונה של מדינת ישראל כי אין צבא אחר שיעשה את זה.את הפקודות האסורות כמובן אנחנו לא ממלאים ונאבקים בהן בכח.
 
ב. לא נכון רוב הנוער מבין את משמעותו של צה"ל.
שוב אבהיראנונימי (פותח)
א. מאיפה יש היתר למלא את פקודות הפתיחה באש המעוותות של צה"ל???
מאיפה יש היתר להסתכן בחיפושים  אחרי מחבלים במקום למחוק ת'שכונות ששם הם מסתתרים?????
 
ב. אתה צודדק שרוב הנוער בעד צה"ל- אבל ב"ה יש כבר מגמה שיותר ויותר בני נוער- בורחים מגיוס, ובע"ה זה רק יתרבה (או שיקום כאן צבא יהודי)
שוב אבהיראליסף ט
א. מאיפה יש לך היתר להתחמק מהגנה על עמ"י היושב בארצו? יש לך דרך אחרת להגן על עמ"י? כרגע לא.
 
ב. אם זה יתרבה,מצבנו יהיה חמור מאוד,למרות שאולי בעז"ה סופסוף יתחילו לגייס את החרדים כמו בני אדם ולא כמו עבודה בגיל 27 עם 5 ילדים בתפקידים מונפצים עם משכורות מנופחות על חשבון המדינה.
הערותאנונימי (פותח)
א. בזמן הבריטים והטורכים גם הייתה מצווה להתגייס אליהם כדי "להגן על העם היושב בציון"?
 
מה הקשר אם אין דרך אחרת? לא עושים מצווה ע"י עבירה (מצווה הבאה בעבירה). יש עבירה חמורה של חילו ה' בגיוס לצה"ל כיום.
 
ב. נכון, זה באמת טימטום המשכורות המטורפות האלה. אבל הצבא הזה דפוק ביסודו אז אני לא מתפלא...
כמה קשקושים...אליסף ט
א.לא,אבל היתה מצווה גדולה מאוד להתגייס ללחי לאצל ואפילו להגנה, למרות שהם לא היו חרדים ממאה שערים.
 
ב. זאת לא  מצווה הבאה בעבירה,מה הקשר בכלל? אתה קשקשן. 
א. אתה צודק בעיקרון אבל כדאי שתמתן את סגנונך.golani
ב. וודאי שהיתה מצווה להתגייס לצבא הבריטי אם הוא הגן על היהודים! השאלה היא אם זה מה שקרה.
ג. אולי כדאי שיתחילו גם לגייס את ההסדרניקים לשירות רציני יותר.
נכוןאנונימי (פותח)
היה עניין להתגייס ללח"י או לאצ"ל ולנגנה- כי הצבא שהיה פה היה גם מזיק. אם יקימו ארגון שילחם באותם אלו שנלחמים בנו- יהיה עניין להתגייס אליו.
 
ב. למה זה מצווה הבאה בעבירה?
 
 
 זה בגלל שהצבא היום הוא נגד התורה:
 
 
 
פקודות המטכ"ל בצה"ל הם לא עפ"י התורה. הקב"ה נתן כללים כיצד יש להתנהג במלחמה. למשל שאסור לסכן חייל במחיר של פגיעה בחפים מפשע.
אתן לך דוגמא
אם נמצא בבניין מסויים מחבל, ובתוך הבניין יש עוד 100 אנשים חפים מפשע. מה צריך לעשות?
 
אם המחבל לא מוכן לצאת, התורה מתירה לנו להשמיד את כל הבניין על יושביו בשביל שלא נסכן חייל אחד
מה צה"ל עושה?
מסכן חיילים בכניסה לבניין ובמעבר בין חדר לחדר בשביל לתפוס ת'מחבל בלי שיפגעו היושבים בבית.
 
ועכשיו אשאל אותך:
אם חייל יהרג בגלל זה- אפשר לקרוא לזה קידוש ה'????
הרי הקב"ה אמר לנו להתנהג בדרך אחת, ואנחנו נהגנו בדרך אחרת ובגלל זה נהרגנו- אז איזה קידוש ה' יש כאן??????
 
יש לך תשובה על זה?
 
(כמובן, אני מדבר במישור הלאומי, ולא במישור האישי של אותו חייל מסכן וטיפש שהתגייס לצבא כזה...)
 
 
אז מאיפה יש היתר להתגייס לצבא שפועל אחרת מצווי רבש"ע???
תכל'ס הטענות שלך כ"כ ישנו תשהן כבר לא שוות תשובהאליסף ט
זה פשוט פאסה.
 
אבל אני אגמור את הוויכוח הטיפשי שלי איתך בזה-
בהתחלה חשבתי שיש מה לדבר איתךgolaniאחרונה
אבל אחרי זה כשראיתי שאתה מוזיל שואה, מסית לרצח ופרובוקטור עלוב החלטתי שלטרול כמוך אין מה לענות.

שאלה לגבי צו ראשון,ימח שם עראפת
אם מישהו התייצב לצו ראשון אצל חרדים, דהיינו שהוא דוחה גיוס, הוא יכול לבטל את המהלך ולהתייצב לצו ראשון רגיל?


ואם כן, לאחר הצו ראשון הרגיל הוא יוכל לדחות גיוס?

כמו כן,ימח שם עראפתאחרונה
אם מישהו התייצב רגיל ולאחר מכן קיבל נשק עקב היותו במקום הדורש זאת, הוא יכול לדחות גיוס או שעצם קבלת הנשק מבטלת את האפשרות?
גיוס לצה"ל בגיל 45danielt

הי לכולם,

פטור מגיוס  מגיל 18. סיבה אינה בעיות נפשיות או בריאותיות, אלה סרבנות. לא אכנס לפער בתפיסת העולם והערכים שנצבר לאורך השנים, אך כבר שנים סוגיית השתמטות פתוחה אצלי ובימים אלו אני מעוניין לסגור את הסיפור אחד לתמיד. במלחמת לבנון השנייה פניתי לצה"ל בבקשה להתגייס, אך קיבלתי תשובה לקונית "פטורך נשאר בתוקף". היום אנחנו לצער כולנו במציות אחרת  לגמרי, לכן אולי יש סיכוי שיגייסו אותי. מטפס הרים לשעבר, בן 45, בריא.

אשמח לקבל מידע, מה הסיכויים שמהלך יצליח ויגייסו אותי ולאיזה גורם ניתן להגיש את הבקשה. 

מנהלת חרדים. אוליהעני ממעש
גיוס חוק טלאדם בכיר

גיוס אחרי גיל 22 לשנה וחמש לבני ישיבות ההסדר. מישו יודע איך ניגשים לזה ומה אומר השירות הזה?

באתר ניתן למצואכי קרוב.אחרונה

תתקשר 1111 או לתל השומר.

תעודת שחרור בכבוד- כוכב זהב/כסף/ארד- קציני הסדראחד שמשתדל

מחפש לדעת א מישהו פ יודע, אם הייתי קצין במסלול הסדר- זאת אומרץ בפועל לא הייתי בקבע.. (יצאתי לפיקוד במסלול ישיר), האם אני מקבל תעודת שחרור משירות סדיר- ארד? 

כי בפועל לא הייתי בקבע

אין לי מושג. תתקשר 1111 יענו לך...אם רק נאמין
איך זה משנה?נפשי תערוג

יש משמעות לצבע?

יש לי תעודת השתחרר בכבוד. האמת ל זוכר באיזה צבע.

 

בזמני.. לא יודעת איך זה היום..עוגת גבינה.אחרונה

הצבע היה נגזרת של תפקיד.

ג'ובניק קיבל ארד, תמכל קיבל כסף ולוחם זהב.

מידע על תוכנית "בינה בירוק"זאב קדוש

מחפש מידע על התוכנית בינה בירוק, ממשהו שהיה/משרת שם, כמה זה מתאים לחרדים/דתי תורני, מה בדיוק עושים, כמה זמן סה"כ, ועוד. תודה

שיר השריונריםאליסף עמר1

אולי יעניין אותך