שלום יש לי עוד הודעה שהרב עזרא שיינברג אמר לירן22
דיברתי שוב עם המקובל הרב עזרא שיינברג שליט"א בנוגע למצבי והוא אמר שעלי להחליף את השם שלי מרן לניר, ובנוסף הוא אמר שאני חייב להעסיק את עצמי ולעבוד ושאין לי ממה לחשוש.

איך בדיוק זה עוזר שמחליפים שם?
כתוב במהר"לקשקשן
ש"השם הוא המהות" - השם שלך הוא המהות שלך. 

וכשאתה משנה את השם אתה בעצם משנה את המהות שלך.

(כך נראלי לפחות...)
זה עניין קבלי..שמחה ואמונה
כנס לאתר דברותהם עוסקים בזה..
חפש שיעור של הרב פנגר או הרב זמיר כהן על שמות..
הוקוס פוקוס והמהות משתנה כאילו?golani
מגניב קשקשן, אתה מוכן לנסות את השיטה הזו (הוקוס פוקוס ושות') גם בבניית בית, בפרנסה ועוד?
גולני אם תיתן לי תשם שלךשמחה ואמונה
אני מוכנה להתפלל עליך שבעז"ה תזכה להפסיק לזלזל בדעות של אחרים.. אני מבינה את הקושי ..
הבנת הנקרא.golani
"קשקשן" זה מכוון לשם המשתמש, לא לדעה.
וזה אומר שצריך לזלזל כי...?שמחה ואמונה
במחשבה שנייה צודקת.golani
סליחה מ"קשקשן".
אופס לא ראיתי את ההודעה הזאת..שמחה ואמונה
סליחה..
לא בהכרח עניין 'קבלי'אריאל יוסף
תלמוד בבלי מסכת ר"ה ט"ז:
"וא"ר יצחק ד' דברים מקרעין גזר דינו של אדם אלו הן צדקה צעקה שינוי השם ושינוי מעשה צדקה דכתיב (משלי י) וצדקה תציל ממות. צעקה דכתיב (תהילים קז) ויצעקו אל ה' בצר להם וממצוקותיהם יוציאם. שינוי השם דכתיב (בראשית יז) שרי אשתך לא תקרא את שמה שרי כי שרה שמה וכתיב וברכתי אותה וגם נתתי ממנה לך בן. שינוי מעשה דכתיב (יונה ג) וירא האלהים את מעשיהם וכתיב (יונה ג) וינחם האלהים על הרעה אשר דבר לעשות להם ולא עשה..."
מצאו לי עבודה סוף סוף ב"הרן22
מחר אני אמור ללכת לראות את העבודה..אני מקווה שבעז"ה זה יסייע לי להרגיש יותר טוב בנפש.
ובקשר לשינוי שם אז להחליף את השם כמו שהרב אמר לי לעשות? כי הוא אמר לי להחליף את השם מרן לניר.

ויש לי עוד שאלה,אני עובד חזק על העניין של למצוא בעצמי נקודות טובות ואני כן מוצא כאלו עכשיו רק יש את הקושי שאפילו שאתה מוצא את הדברים הטובים אז אתה לא מעריך אותם. למה זה קורה? ומה היא הדרך הטובה כן להעריך את הנקודות הטובות על מנת שיביאו אותי לשמחה?
תשובה לגולני על ההוקוס פוקוסקשקשן
ודאי שאין זה הוקוס פוקוס, אך כמו כל סגולה דבר שה עוזר לשינוי המהות של האדם.

ידוע ששמו של האדם זה לא דבר סתמי וזה מאוד משפיע על הלך חייו (השום הוא המהות...), ולכן עוזר לשנות את השם כדי להשתנות, אבל ודאי ששום סגולה לא תעזור בלי שתעבוד על עצמך.

כמו שר' נחמן אמר לבוא אליו לראש השנה והוא יוציא אותך מהגיהנום, זה אומר שאם תלך ותעבור עדין עבירות כרגיל הוא יוציא אותך? ודאי שלא! אלא שאם תשתדל הוא יעזור לך. 

כנ"ל לגבי עניין השימות, כך לפחות לפי הבנתי, אודה ולא אבוש לא ראיתי את זה בשום מקום (חוץ מהמשפש של המהר"ל)

ולרן, אם שאלת את הרב עזרא והוא אמר לך להחליף נראלי שממש כדאי לך לעשות את זה! 
אבל מה העניין בשם?golani
כלומר זה לא מביא אותי לעבוד על עצמי, זה לא מביא אותי לכלום, זה משהו סמלי בלבד.
הרי הדת היהודית אינה דת שמבוססת על סמלים וכישופים כדוגמת הע"ז למיניהם.
גולני - השם קשור מאוד במהות האדם.חילא דמשכנאאחרונה
אמנם היהדות אינה דת של סמלים וכישופים אבל היא כן נותנת להם מקום וחשיבות.
וכמו שכבר אמרו רואים משרה ואברהם ששינוי השם מקרב למהות.
ב"ה סוף סוף!!שמחה ואמונה
לענ"ד, אם התייעצת על זה עם רב וזה מה שהוא אמר לך, אז תחליף..
ובקשר לשאלה השניה, למה זה קורה?. נטו יצר הרע.. עד שאתה מצליח במשהו, הוא יעשה הכל כדי להפיל אותך..אז פשוט אל תקשיב לו... ויש דרך מצויינת להעריך את הנק' הטובות שבך.. תקשיב, תכין לעצמך פנקס קטן, וכל פעם שאתה עושה מעשה טוב, תכתוב את זה בפנקס בסוף כל יום תקרא את מה שכתבת... ותאמין לי שזה ישמח אותך מאוד.. תחשוב על זה, אתה היום התפללת, אבל יש ככ הרבה יהודים שלא התפללו..איך ה' גאה בך שאתה כן התפללת וכן הלכת עם ציצית ואתה כן רוצה להתקרב אליו ואתה לא מחלל את שמו!!! וגם הצדיקים וביניהם רבי נחמן מסתכלים עליך ומתפארים!! כי אתה יודע שהיום כל מצווה הכי קטנה בדור שלנו נחשבת למשהו לא  נורמלי!! אז תאמין לי שהרבה מאוד מתפעלים מהמעשים שלך ומהרצונות שלך למעלה, הגיע הזמן שגם אתה תתחיל..=]
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך