שלום לכולם!
אני ה'מחליפה' של אח.. בד"ת..

אשמח להארות והערות (שגם הן בעצם הארות, כי הן עוזרות לי להשתפר..)!
----
לגרסה פחות 'צעירה' של הד"ת - לחצו כאן.
"ועתה ישראל - מה ה' אלוקיך דורש מעמך: כי אם ליראה את ה' אלוקיך ללכת בכל דרכיו ולאהבה אותו, ולעבוד את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך"
לפי הניסוח של הפסוק נראה כאילו ה' מבקש מאיתנו משהו ממש פשוט -
"מה ה' אלוקיך דורש מעמך?" =
כאילו, מה כבר ה' רוצה ממך?!
"כי אם ליראה..." = 'כולה' שנירא מפניו, נאהב אותו ונעבוד אותו.
אבל רגע -
זה בעצם כל התורה כולה!
איך התוכן של הפסוק מסתדר עם הניסוח שלו?
הופה -
תשמעו את התירוץ המקסים של הרמב"ן >>
המילים "מה ה' אלוקיך שואל מעמך" לא מתייחסות למה שה' מבקש מאיתנו, כלומר לא למצוות עצמן, אלא >>
למטרה של הציוויים האלה!
והמטרה מופיעה בפסוק הבא -
"לטוב לך".
ז'תומרת שאבאל'ה שבשמים אומר לנו פה ש-
זה נכון שקשה לקיים את המצוות, אבל בשביל מה אני מבקש מכם לקיים אותן?
בשבילכם!
אני לא צריך את המצוות,
אלא אתם צריכים אותם!
כי כל מה שביקשתי מכם זה בשביל שיהיו לכם חיים טובים יותר בעולם הזה,
בשביל שיהיה לכם טוב יותר בעולם הבא.
אחותי, ה' לא צריך את הצניעות שלך, אבל את צריכה אותה -
ולכן הוא מבקש ממך להתלבש צנוע. רק בשבילך!
אתה! כן, אתה! אבאל'ה לא צריך שתתפלל 3 תפילות ביום. ה' לא צריך את התפילה שלך, הוא יודע לבד מה אתה רוצה. אבל הוא ציווה אותך להתפלל כדי לעזור לך. כדי ש- לך יהיה טוב יותר.
חבר'ה,
בואו נפנים שהקב"ה לא נתן לנו את התורה כי הוא צריך מאיתנו משהו,
אלא אבאל'ה שבשמים נתן לנו את התורה בשביל שיהיה לנו טוב יותר.
נהנתם?
תקפיצו, כדי שבע"ה גם אחרים יוכלו להיכנס לשבת באווירה טובה.

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומלאה שמחה לכל עמ"י!
