ישתבח שמו הייתי שבוע שעבר באומןןןןןןןןןןןןןןןןסיון 456
אשרייך לגמרי..בע"ה בקרוב אצל כולם/ןנ נח זה הכל
וואי איזה זכות!!קראתיך
ד' ישמרנו מ'אורות' שכאלו... טומאת ארץ העמים.אריאל יוסף
האאא מטווורף... שנזכה..שובי אמונה
מכירים את כל האלה שלא היו שם בכללקראתיך
תשובה ל'קראתיך'אריאל יוסף
1. http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=894&id=4024&q=%e0%e5%ee%ef
2. http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=894&id=6224&q=%e0%e5%ee%ef
3. http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=894&id=8450&q=%e0%e5%ee%ef
ב"ה איני מבין מה זה 'אומן' וטוב שכך.
כך, לפחות אני לא מתעוור מזה...
אם יום אחד תהיו מוכנים לנסות לבחון בצורה אובייקטיבית אם זה מותר ולא ללכת ראש בקיר ולצעוק לצדיק-יהיה על מה לדבר.
כרגע-אין לנו אלא להתפלל שד' יפקח את עיניכם...
תשובה לאריאל יוסףסיון 456
במחילה, זו לא תשובה.אריאל יוסף
תשימי לב, שחלק גדול מהנוסעים לאומן-כשמדברים איתם על דיעות מקלות בהלכה-הם מיד תוקפים וטוענים שצריך לעשות את רצון ד' ולעבוד אותו באמת ולא לסמוך על קולות וכו'.
פתאום, כשזה מגיע ליציאה לחו"ל-אפשר להקל???
אני ממש לא רוצה לקטרג על עמ"י ובכ"ז-האם מדובר על עבודת ד' באמת-או על תאוות 'מצופות' בטיעונים של 'צידקות'?
נקודה למחשבה.
ועוד משהו-אריאל יוסף
אז שתדע לך..שמחה ואמונה
לא אמרתי שאין על מי לסמוך...אריאל יוסף
סליחה, קפץ לי...אריאל יוסף
חסיד אמיתי (כמו שהמסילת ישרים מגדיר חסיד, לא כמו שמקובל היום...) הוא מי שמתחסד עם קונו ומשתדל להחמיר ולעשות לפנים משורת הדין -לא כמו היום ש'חסיד' זה מי שמתפלל תמיד אחרי הזמן/סומך על זמן ק"ש המאוחר (אע"פ שזה ספק דאורייתא והכלל הוא שיש להחמיר בזה!) או מתפלל מנחה אחרי השקיעה (והולך אחרי רבינו תם-לקולא).
בשתי דוגמאות אלו, ישנם פוסקים גדולים שאפשר לסמוך עליהם ואעפ"כ לא עושים את זה כי עמ"י מבין שצריך להחמיר-למה ביישוב א"י א"א להחמיר? (או ליתר דיוק-להחמיר בהקמת מאחזים ולהקל באיסור יציאה מא"י (שמסתבר שזה יותר חמור מבחינות מסוימות ואכמ"ל)).
אולי הגיע הזמן לפרסם שוב את דברי מרן הראי"ה קוק זצ"ל בעניין-שכבר פרסמתי כאן בעבר (אגב, הההדגשות שלי):
"ענין איסור היציאה מא"י לחו"ל" (הערות לס' שדי חמד) (שו"ת 'משפט כהן' למרן הראי"ה קוק זצ"ל, סי' קמ"ז)
אות א' מערכת א"י. כתב (=ה'שדי-חמד'. א.י.), דמותר לצאת מא"י לחו"ל להשתטח על קברי הצדיקים, מצד שהיא מצוה רבה. ולע"ד צ"ע טובא. דנהי שמצינו בכלב שהשתטח על קברי אבות, וכיו"ב בכ"מ בגמ', אבל ודאי לענין מצוה היש פנים לומר דעל כל קברי הצדיקים שבעולם מצוה להשתטח, זה לא ניתן להאמר כלל, א"כ הלא רבו מאד קדושים וטהורים, ועיקר הקדושה של הצדיקים הראשונים, למי כל חמדת ישראל, הלא הוא באה"ק, ולמה לן לאהדורי דוקא על קברי חו"ל. והלא גם בת"ת ס"ל לר"י (ע"ז י"ג) בד"א כשאינו מוצא ללמוד, אבל כשמוצא, אסור, ולא איפסיקא כותי' כ"א מטעם שלא מן הכל אדם זוכה. ופשוט הדבר שאין זה שייך לענין ההשתטחות אקברי צדיקים, דלא שייך כ"א ברבו שלמד ממנו ורואה בו סי' ברכה, או אולי מזה דוקא יזכה ולא מאחר, אבל לזכות השתטחות על קברי צדיקים מנ"ל לחלק בין צדיק לצדיק. ומכש"כ שצדיקים שבא"י הלא המה הגבורים אשר מעולם שאין דוגמתם, ואיך יתכן לומר שתהי' מצוה לצאת עבור זה לחו"ל.
ועל עיקר המצוה לא ידענא, דמצינו רק שהיא תועלת, שעי"כ הצדיקים מבקשים עליו רחמים, אבל מצוה מנ"ל. ואולי כיון שהקב"ה מתאוה לתפלתן של צדיקים (יבמות ס"ד), א"כ זהו גופו מצוה שיגרום לצדיקים שירבו בתפילה לעשות רצון השי"ת, וק"ו שהרי גדולים צדיקים במיתתם (חולין ז'). ועפ"ז אולי י"ל שעל קברי אבותיו ורבותיו, אף שהם קטנים במעלה נגד צדיקי אה"ק הקבורים שם, מ"מ אולי מתוך דקריבא דעתייהו יותר לגבי', כדאשכחנא ג"כ בהשתדלות אקברי' דרב חייא: מתניתא דמר מתנינא (ב"מ פ"ה), א"כ יותר ירבו בתפילה, נמצא שיש בזה מצוה יותר גדולה. מ"מ אין הדבר ברור כלל לע"ד לומר, שלא תספיק אהבת אבות העולם ישני חברון, עד שנצרך לצאת ע"ז מא"י לחו"ל. ומה טובו דברי הגאון המחבר שליט"א, דבת"ח, דמתבטל מת"ת, המניעה טובה. והכל לשם שמים".
עכ"ל מרן הראי"ה זצ"ל.
מספיק?
נראלך שאם זה היה אסור רבינו היה אומר לנו לבוא?שירו למלך
כשר' נחמן אמר את זה...אריאל יוסף
קשה להאמין שהיה מורה לחסידיו לצאת מארץ ישראל כדי לבא אליו... א"א לדעת מה היה אומר בסיטואציה כזאת וזה לא כ"כ משנה... זה אסור וזהו.
יש הרבה פוסקים שאומרים שאם אין השתקעותgolani
שוב-יש גם הרבה שאומרים שבכ"א אסור ולצאת זו קולא...אריאל יוסף
אריאל יוסףשמחה ואמונה
תביני: ההגדרה של 'קולא' היא שיש אוסרים ויש מתיריםאריאל יוסף
אבל יש הלכה!שמחה ואמונה
אני עדיין לא הבנתי מה ההוכחה מהרב קוקקשקשן
תשובה ל'קשקשן'אריאל יוסף
בסוף תשובתו, הוא אומר שאין בזה 'מצווה רבה' (-זה, כאמור, ההיתר) אלא רק תועלת למי שהוא רבו ומזה הרב מבאר מה העניין להשתטח על קברי צדיקים-קרא בתשומת לב ותווכח!
ממילא, עבור תועלת, באם אינו 'מצווה רבה'-אין היתר לצאת לחו"ל.
ב. קרא את תגובותי דלעיל-לא טענתי שאין על מי לסמוך!
טענתי שיותר ראוי להחמיר בזה ולא לצאת לחו"ל.
(ועיין באריכות בתגובה שכותרתה: 'זה משהו אחר-יש מנהגים ומסורות...')
ג. בהיותי תלמיד בישיבת 'ניר קרית ארבע'- אני יודע היטב את דעת מרן הגר"ד ליאור בעניין.
הרב חזר פעמים רבות מאוד וגינה את הנסיעות לקברי צדיקים בחו"ל ובפרט לאומן!
(הרב בד"כ מספר שהיה חסיד ברסלב אחד שלא היה לו כסף לנסוע לאומן, אז נסע לרשב"י וביקש ממנו שיזכיר אותו אצל ר' נחמן... ר"ל
אגב-שים לב לאיזה אובדן פרופורציות זה מביא-'אחרון' נהיה חשוב יותר מ'תנא'!)
אמנם, הרב אמר שמי שזה ממש נחוץ לו-יש לו על מי לסמוך-אבל אין דעת רב ליאור נוחה מכל כלל וכלל.
שוב-לא אמרתי שאין על מי לסמוך!!!
מכאן ועד להתגאות בזה ולנסות לשכנע אחרים להצטרף-אע"פ שאינם מרגישים צרוך בזה-הדרך רחוקה.
ואגב-המשך תשובה ל'קשקשן'אריאל יוסף
תגובתיקשקשן
זה משהו אחר-יש מנהגים ומסורות...אריאל יוסף
קחי, למשל, סימנים של ר"ה-זה מופיע בשו"ע-מי שלא אכל סימנים בליל ר"ה עבר על איסור? ביטל עשה?
זה לא פשוט. יש בתורה דברים קלים וחמורים, אסורים מן התורה, מתקנות חז"ל, מנהגים וכו'.
מה את מגדירה כ'הלכה'?
מה שכתוב בשו"ע?
בש"ס?
כל דעה של אמורא היא הלכה?
ושל פוסקי דורנו? (היו אמוראים שהתירו לבני מקומם לאכול עוף בחלב... ה'היתר' שלהם תקף פחות מהיתרים של רבני זמננו?! איך תסבירי את זה?)
אל תמהרו להסיק מסקנות מההודעה הזאת!
באתי בעיקר לעורר על כך שהלכה היא לא דבר כ"כ פשוט...
נחזור לעניין הנסיעות לאומן
לא אמרתי שאין על לסמוך.
אני טוען, שלא פשוט לומר על דבר שלכמה דעות הוא אסור שהוא 'זכות גדולה' ו'אורות'. וכו'. מי שזה מאוד מחזק אותו ורבו מתיר לו-יש לו על מי לסמוך. מכאן ועד להתגאות בזה או לנסות ליצור לאנשים שלא מרגישים צורך בזה-חשק לעשות את זה-הדרך ארוכה.
תראי כמה הדעות עקומות (ע"פ סיפור מהרב אוירבך): מי שמקיים מצווה דאורייתא של ק"ש-בוקר וערב-מתלהב הרבה פחות מזה מאשר מי שלמשל, הולך לבדוק חמץ...
לא כש"כ לנסוע לקברי צדיקים... (שממש לא ברור שזה מצווה... עי' בתשובת הרב קוק דלעיל...)
אני, למשל, ב"ה, לומד בישיבה בקרית ארבע ויכול לבקר בקברי אבות מדי יום!
ישנם העולים מדי יום להר הבית! (בלי להכנס לסוגיה אם זה מותר או אסור)
ראית מישהו שמתלהב ומנסה לשכנע אחרים לעשות את זה כמו שמנסים למשוך אנשים לטומאת ארץ העמים באוקרינה??? קצת פרופורציות...
אם היו משקיעים חצי מהמשאבים שמשקיעים בפרסום וארגון נסיעות לאומן, בעידוד, למשל, שמירת צביונה של השבת, או זמן ק"ש (שהרבה, לצערנו, מזלזלים בזה... גם לי יש מה לתקן בזה, לצערי...) מה היו יכולים להשיג??? דמייני לבד...
ה'טרנד' של נסיעה לאומן, בעיקר בר"ה, נובע (כפי שטען בעבר ראש ישיבת שילה-הרב ארל'ה הראל (שאינו חשוד ב'ליטוואקיות'...)-וכן מרן הגר"ד ליאור שליט"א) מחיפוש של התלהבות ו'אקסטזה' (או אולי, אפילו, רצון למצוא 'הכשר' לטיול לחו"ל במסווה של טיול לקברי צדיקים...)ופחות מרצון לעשות את רצון ד'. ואע"פ שיש בו כדי לחזק-לא צריך לעודד את זה. אדרבא. זה מביא לשיבוש סדר העדיפויות בעבודת ד' וודאי שלא לזה התכוון ר' נחמן.
תהיו פעם אחת אמיתיים עם עצמכם ותפסיקו לעצום את העיניים וללכת עם הראש בקיר!
הארכתי יותר מדי, כנראה, אני מבקש סליחה ממי שאולי נפגע מן הדברים.
הודעה ^ היא תשוה ל'שמחה ואמונה'-'אבל יש הלכה!'אריאל יוסף
מחול מחול מחולשמחה ואמונה
תגובה לאריאל יוסף-סיון 456
אתה לא חייב להבין משו באומן,בחירה שלך לגמרי..קראתיך
תגובה לקראתיך וכל השאר..בת של מלך=)
לא זכור לי שהרב ברלנד נמנה עם המקילים..שמחה ואמונה
לכל החברים:תיקון הכללי
אני לא חושב שיש טעם לוויכוחי סרק האלה, אחרי שרבינו אמר לנו בפירוש :"ר"ה שלי עולה על הכל"!, ורבי נתן כבר אמר "כל מגמתי וכל תשוקתי היא להיות על הציון הקדוש הרבה פעמים, אולי אזכה לשפוך ליבי נוכח פני ה'", מי שומע דברים אלו ומעיז לתת לבלבולים ולחולקים על רבינו צד בויכוחים על הנסיעה לאומן?
לכל החברים:'ערבות הדדית'
מומלץ שלפחות תקרא את המאמרים של הרב צוריאל...אריאל יוסף
"ברור שהקובע עמדתו על פי הרגל העבר, או ע"פ מה שהוגד לו מאחרים ואינו מעוניין לחקור בדבר ע"י עיון ולימוד בשרשי התורה, מאמרי זה לא יועיל לשנותו. אבל בן תורה המשתפר מיום ליום, ויותר מזה מי שהוא "חסיד" אמיתי אשר קרבת ה' יחפוץ, ורוצה לברוח מכל חשש ונדנוד פגם, עליו לשקול מחדש אם בשנים יבואו יסע לקבר הצדיק מוהר"ן. והדרך הטובה ביותר להדבק בדרכי הצדיק הוא ללמוד בספרו "ליקוטי מוהר"ן", ובספר תלמידו "ליקוטי הלכות" ושאר ספריו. וכך נאצלה רוח טהרה על הלומד. אבל ריבוי הנוהרים לאומן הוא מפני מצוקותיהם האישיות של הרבה מהפונים לשם, בין ברוחניות ובין בגשמיות. ובמיוחד לאור ההבטחה שאמרו בשמו, שכל הבא לקברו מסוגל הצדיק להוציאו מן שאול תחתית [גיהנם]. והרי צ"ע כיצד להנצל מהאיסורים הרבים שהוזכרו לעיל.(-בגוף המאמר. א.י.) ודאי שלא כיוון אל הבאים מארץ ישראל, וגם כיוון שהבאים לשם מחו"ל יתפללו רק בריחוק ד' אמות מכל קבר שיש שם. יתן ה' ונצליח לעבוד אותו כרצונו."
עכ"ל.
אז בזה-כן, אין מה לעשות! זו קולא!אריאל יוסף
בדיוק השבת ('ראה'), מרן הגר"ד ליאור שליט"א התייחס לעניין בפינתו 'דעת תורה' בעלון 'גילוי דעת':
"... יציאה מן הארץ גם כרוכה באיסור. הרמב"ם פוסק שמותר לעזוב את הארץ רק לצורכי פרנסה, זיווג או לימוד תורה. אפילו בקשר לנסיעה להשתטח על קברי צדיקים יש מחלוקת האם מותר לצאת מהארץ,.." ועי' באריכות בדבריו שם בחשיבות ההשארות בארץ והדבקות בה.
תשובת הגר"י אריאל שליט"א (מתוך אתר 'ישיבה')אריאל יוסף
רבי נחמן מברסלב
הרה"ג יעקב אריאל
שאלה:
האם, לדעת כת"ר יש בעייה לקרוא את הספרים "השתפכות הנפש" ו"משיבת נפש" של רבי נחמן מאומן, לומר "נ נח נחמ..." ולנסוע לאומן בימים הנוראים?
תשובה:
ר' נחמן היה צדיק גדול. וספריו מלאים יראת שמים. אם כי יש לדעת שהיו בעם ישראל עוד צדיקים וחכמים גדולים לא פחות אם לא יותר ואין חובה לקבל את דעתו במקום שגדולים ממנו סברו אחרת. ר' נחמן חרף את נפשו ע"מ להגיע לר"ה לארץ ישראל ועלה לחוף חיפה שהייתה אז כפר דייגים עלוב ובקושי היה לו מנין. הוא אמר שמיד עם דריכת רגליו בחיפה הגיע להשגות העליונות ביותר. לא ייתכן איפה שכוונתו הייתה שיהודים ינטשו את ארץ ישראל להתפלל באומן בר"ה. הוא התכוון רק ליהודי הגולה. (ההדגשה במקור! א.י.)
מי לנו גדולים יותר מאבות האומה במערת המכפלה וצדיקים אחרים בארץ ישראל ומדוע מעדיפים את קברו באומן שבחו"ל על פני ארץ ישראל שהתפילות בה עולות ישר השמימה?! יש כאן סילוף כוונתו של ר' נחמן. הסיסמה "נ נח..." וכו' אינה שלו. מישהו המציא אותה בימינו וגרם ללכלוך ארץ ישראל שהייתה כה אהובה על ר' נחמן.
מי שהרב אריאל הוא רבו-אוהבתותך
ומי שרבנו הקדוש הוא רבו- יישמע להוראתו ובקשתו.
(וכן כן!!!! אם הצדיק ביקש ממנו להגיע בר"ה לאומן, הוא יסע!! גם מא"י!!)
סוף~
מאיפה הוצאת שהצדיק ביקש לצאת אליו מא"י?אריאל יוסף
אני??? הוצאתי??אוהבתותך
אם אתה עדיין מתעקש- אז רק תגיד ואני אביא לך את כל הציטטות בנושא.
אדרבא-תוכיחיי שלכך התכוון...אריאל יוסף
"לפי תנאי הנסיעה בימיו של מוהר"ן, לא היתה אפשרות לבני א"י לבוא עד אומן
עכ"ל
במיטותא מנייכו-אוהבתותך
מדובר בפרשנות.
ולא סתם פרשנות אלא של רב שאינו נמנה ככל הידוע על ציבור תלמידיו של רבני נחמן.
(וברור שיצדד לשיטתו. אדרבה, למה אינך מביא ציטוט של רב המשוייך לרבנו?)
יש בערך מיליון מקורות, תשובות והתפלמסויותאוהבתותך
ממש על קצה המזלג:
http://www.breslev.org/pages.php?subaction=showfull&id=1221671662&archive=&start_from=&ucat=36
http://www.kipa.co.il/ask/show/81972
http://www.uman.co.il/viewart.asp?artID=42
אף אחד מהמקורות הנ"ל לא מוכיח מר' נחמן...אריאל יוסף
ההיגיון (-באותם ימים הנסיעה מא"י לאומן הייתה לוקחת למעלה מחודש לכל כיוון!)-מורה שלא.
ההגיון??? טאטע!!!אוהבתותך
מחילה, צדיק, אבל אני דנה אותך לכף זכות שלא באמת שמת לב למה שאתה כותב.
ההגיון????
זה המדד???
ההגיון שלי אומר שאין בעיה ללחוץ על מתג-האור בשבת, כי לא לזה התכווון הקב"ה שאסר הדלקת אש בתורה.
ההגיון שלי אומר שאין בעיה לאכול עוף עם חלב.
ההגיון שלי, וההגיון שלי וההגיון שלי...
דדדדדדדדדדדדדייייייייייייייייייייייייייייי!!!!!!!!איזה טוב ה'!!!!
דמגוגיה!אריאל יוסף
לא ייתכן שר' נחמן דרש מחסידיו לנטוש את מקומם עבודתם ומשפחתם למשך למעלה מחודשיים(!) בהם חלים רוב החגים-כדי לבוא אליו ליומים(!)-וכך לעשות כל חייהם (שלא לדבר על הסכנה הכרוכה בכך) תחשבי על זה טיפה... (בתנאים שהיו אז...)
(אגב, מה שאמרתי-זה בעצם הטענה של הרב צוריאל שכתבתי לעיל-רק במילים שלי...-תראי בד"ה 'אדרבא' וכו').
דדדדדדדדדדייייייייייי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!איזה טוב ה'!!!!
לא נראה לך-אתה מוזמן להפסיק להיכנס לשרשור הזה.אריאל יוסף
הדיון הזה לא מוביל לשום מקוםאיזה טוב ה'!!!!
במחילה, הוויכוחים האלה אינם 'דבליים'.אריאל יוסף
אנחנו גם לא אשמים בכך שאתה נכנס לכאן כל פעם שמתחדש משהו.
זכותנו לדון גם אם זה לא מוביל לשומקום ולא משכנע.
עקיבא ויעל..שמחה ואמונה
תכלס,אוהבתותך
אני?? זורקת את השכל..אוהבתותך
לענ"ד כדאי שראשית כל יהא מבואר היטב היסוד הבסיסי החסידותי- נקודת הצדיק. וכל המשתמע מכך.
אח"כ- הדיון יקבל פנים אחרות.
שוב, אתם אומרים טענות שהרב צוריאל התייחס אליהם....אריאל יוסף
זה יעלה את רמת הדיון.
גם ל'נקודת הצדיק' הרב צוריאל התייחס-תראי שם.
דווקא כן ייתכן שר' נחמןקשקשן
*הבטחותקשקשן
הגבתי גם למעלה (בכותרת "תגובתי) עיי"שקשקשן
ועדיין, לאיש מכם וגם לרבני ברסלבאריאל יוסף
מתוך חוברת נפלאה של חסידי ברסלב...אריאל יוסףאחרונה
"על פי תלמידיו הקדושים כבוד מוה"ר נתן, ר' נפתלי, ר' שמעון ותלמידי תלמידיו במשך הדורות עד דור האחרון – דעת ר' אברהם בר' נחמן מטולטשין ור' לוי יצחק זכר כל הצדיקים לחיי העולם הבא, המבררים מקחו של צדיק, שרצונו חזק וברור, שבראש השנה, אנשי ארץ ישראל שזכו להתיישב בארץ החיים – הפלטרין של מלך, לא צריכים לנסוע לאומן, כי בארץ ישראל זורח אורו של צדיק ביתר שאת וביתר עוז, וכמבואר מדברי רבינו זצ"ל, בליקוטי מוהר"ן ס' קיא, וזה לשונו: ראש בני ישראל (שמות ל), ראשי תיבות רבי. ובסי' מח מבואר שדווקא בארץ ישראל זורח אורו בבחינת רבי, מה שאין כן בגלותא".
"מהרבה מאוד סיבות אין לנסוע על ראש השנה מארעא קדישא לארץ העמין, ושאין רצון רבינו ז"ל כלל וכלל" (עמ' 1).
"כתוב בתורתנו הקדושה: ארץ אשר השם אלוקיך דורש אותה, תמיד עיני השם אלוקיך בה בראשית השנה (כלומר ראש השנה עצמו), ועד אחרית שנה (כלומר ערב ראש השנה). הרי מפורש בתורתנו הקדושה ומקרא מלא, שישנה השגחה פרטית מיוחדת והסתכלות מיוחדת מאת הבורא ברוך הוא בארץ ישראל בראש השנה (ובמשך כל השנה כולה, כולל ערב ראש השנה), מה שאין כן הדבר בשום מקום אחר בעולם כולו. ואין שום נברא, אפילו צדיק ונביא, שיוכל לשנות ולומר אחרת ממה שכתוב בפסוק זה" (עמ' 2)
.
"עוד ברור ופשוט שאין אף אחד בעולם שיוכל להפקיע מצוות ישוב ארץ ישראל לדורות, לשלושה ימים קבועים בשנה לפחות, וכי יעלה על הדעת שרבינו ז"ל עשה כן?!" (עמ' 2).
"רבי שמעון, תלמידו ומשמשו של רבינו ז"ל בעולם הזה ובעולם הבא, על פי הבטחת רבינו ז"ל, על אף שהיה גר בארץ ישראל, מעולם לא נסע מארץ ישראל לאומן על ראש השנה" (עמ' 2).
"ונסע רק פעם אחת לשבועות, לחתן את בנו... ואף על פי שידע שהקיבוץ התקרב ובא, לא נשאר בחוץ לארץ אלא חזר מיד לאחר השידוך, להיות בראש השנה בארץ ישראל" (עמ' 2 - 3).
"מהעובדא הנ"ל גם כן דקדק רבי אברהם ברבי נחמן'ס שמארץ ישראל לא צריכים לנסוע לאומן (על ראש השנה), כך אמר ר' לוי יצחק בפירוש" (עמ' 3).
"מוהרנ"ת נסע לארץ ישראל אף שידע שיתכן שעל ידי נסיעה זו יפסיד את אומן בראש השנה, ואכן כך היה במציאות, שמע מינה ארץ ישראל דוחה אומן" (עמ' 3).
"מוהרנ"ת צוה לבנו ר' יצחק, שבגיל ששים יסע לארץ ישראל. וביאר ראב"ן שהעניין נוגע לעניין אומן בראש השנה. ואכן לא נסע לאומן מהארץ" (עמ' 3).
"ר' מאיר טפליקער, תלמיד מובהק למוהרנ"ת, לא נסע מהארץ לאומן על ראש השנה" ((עמ' 4).
"במכתבו של רבי נחמן טולשינר [המודפס בסוף ס' עלים לתרופה] ליושבי ארץ ישראל – מוכח שיושבי ארץ ישראל לא נסעו מהארץ לאומן. ולא העיר להם דבר וחצי דבר על זה וקיבל את זה בטבעיות, ועיין שם שמחזק אותם מאד לא לזוז מהארץ ולא להוציא ולבזבז אפילו פרוטה אחת עבור חוץ לארץ" (עמ' 4).
"בזמן רבי אברהם ברבי נחמן'ס היו חשובים מאנ"ש בארץ, ואף על פי שהיה אפשר לנסוע בקלות באוניה מהארץ לאומן, אף על פי כן לא נסעו. בבחינת 'יחיד בדבר' היה רבי אברהם ברבי נחמן מטולטשין – וגם הוא תירץ את עצמו שאינו נוסע משום הקיבוץ באומן אלא שנוסע לחזק אנ"ש שבעיירות ומשום תלמוד תורה דרבים, ובכלל זה ובעיקר היה דעתו לעודד אנ"ש בכל מקום שהם לעזוב את חוץ לארץ ולעלות לארץ ישראל, [כולל יושבי אומן על ידי ציון רבנו זצ"ל"...] (עמ' 4).
"כידוע ראב"ן הנ"ל התחרט מאד מאד על נסיעתו האחרונה שנסע מהארץ לאומן..." (עמ' 4).
"רבי אברהם ברבי נחמן... אמר... בארץ ישראל, אדרבה שמה זוכים בצורה הכי מובחרת להיות אצל רבנו זצ"ל..." (עמ' 5)
"ראב"ן... אמר לאנשי מסירות הנפש... שאין לנסוע מהארץ לאומן על ראש השנה" (עמ' 6).
"רבי לוי יצחק אמר: שמעתי מפי קדשו של ראב"ן ... מארץ ישראל לא צריכים לנסוע לאומן על ראש השנה... (עמ' 6) . רבי לוי יצחק... נשמע מפורש מפיו... ש... לא זכו לקבורה בארץ ישראל בגלל שעזבו את הארץ הקדושה לנסוע לאומן על ראש השנה" (עמ' 6).
"להיות בארץ ישראל זה חיוב, לצאת לחו"ל לקברי צדיקים – יש מתירים ויש אוסרים, אין מחייבים. כל אבא כשר לא מצוה את בניו לצאת מהארץ לבוא אליו, אלא הוא בא אליהם מחו"ל. וכן כתב רבי אברהם ברבי נחמן זצ"ל שרבינו ז"ל דר בירושלים אצל הכותל המערבי, והוא תיקון גדול גם בזמן הזה לילך לשם ולתיקון לפגם הברית... ומי שאמר שרבינו ז"ל באומן ולא איתנו בארץ, מגשם ברוחניותו ופוגם בארץ ישראל ובגדולת הצדיק" (עמ' 6 - 7).
"רבנו הקדוש בארץ ישראל הוא רבי, מה שאין כן בחוץ לארץ יש בחינת ריב, כמבואר בליקוטי מוהר"ן סי' מח" (עמ' 7).
"וזה לשון ר' אברהם ברבי נחמן...: 'נשמת משה משיח נמצא בארץ ישראל ובחוץ לארץ, ועיקר מקומו במקום הקודש" (עמ' 7).
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!