יש לי עוד נושא שאשמח לקבל לגביו עצותרן22
אז ככה לצערי שמתי לב שכבר כמה חודשים אני מרגיש חוסר חיות ורצון לדברים שבקדושה ): וזה מתבטא בכך שאני כבר לא נהנה מלימוד-התורה ולא מקבל ממנו חיות כמו בעבר, וגם מתחיל להרגיש תחושות של מיאוס וניכור לכל העניין של התפילות הלימוד וקיום-המצוות ): ואני רוצה לציין שזה מאוד אבל מאוד מצער אותי שאני מרגיש ככה כי אני מאוד משתוקק להרגיש ההפך מזה כך שזה ממש אבל ממש גורם לי צער נפשי.

אני משער שזה קשור לכך שאני נמצא במצב ללא מוצא כבר מעל לשנה שכאמור כבר סיפרתי לכם עליו( חוסר תעסוקה,בדידות,קשיים חברתיים,תשישות בנפש) וכפועל יוצא מכל המצב שנקלעתי עליו אני מרגיש ייאוש ולכן אני מרגיש את מה שאני מרגיש כלפי רוחניות, אולי אני טועה וזה לא קשור לזה? אז למה זה יכול להיות קשור? אני ממש מרגיש חוסר חיות וחוסר הנאה מכל מה שקשור ללימוד,תפילה וקיום מצוות מין הרגשה כזאת של עול ושל בלית ברירה וגם כשאני עושה אותה אני מרגיש כבדות וחוסר חיות ושמחה, ושוב הדבר הזה גורם לי לצער שאני לא יכול לתאר לכם אותו!  זה ממש ההפך ממה שאני רוצה! וגרוע מכך אני ממש אובד עצות ולא יודע מה לעשות בנוגע לזה

גם עכשיו העבודה שמצאו לי לא התאימה לי בכלל אז כרגע אני שוב בבטלה כך שזה גם לא מוסיף למצב רוח.

מצד אחד אני נורא משתוקק לתורה ולרוחניות ולחיות ומצד שני אני מרגיש כבול ומנוע מלהשיג זאת מכיוון שאני לא יודע מה לעשות וגם בגלל שאני מרגיש שאין לי כבר כוחות נפש לחיים האלו בעולם-הזה ובא לי כבר למות או שמישהו ירה בי בראש.

אני גם נעשתי עצבני ומחורפן מכל הדברים האלו עד כדי כך המצב שלי אבוד שאני כבר חושב על התאבדות(אני בחיים לא יעשה את זה ח"ו אבל כן עולות בי כבר מחשבות כאלו שעדיף כבר למות ולסיים את הסיפור הנורא הזה שנקרא חיים).

מה אני אגיד לכם לא קל לא קל בלשון המעטה החיים פה בעולם המחורבן הזה קשה קשה במיוחד גם כשאתה חוזר-בתשובה לבד עם כל הקשיים הנפשיים שאתה סוחב איתך מהילדות וגם שאתה היחיד בסביבה שמשתדל איך שהוא לשמור מצוות.

זו ממש הרגשה שכאילו אני נמצא בסרט רע כבר המון זמן! אני כבר לא אותו בן-אדם כמו בעברי! איבדתי את החיות את שמחת החיים ואת התקווה שעוד איך שהוא היו לי! וגרוע מזה אני מרגיש שאני מתחיל לאבד את האמונה שגם ככה לא הייתה 100% אצלי בגלל כל אותם הדברים שאני נאלץ להתמודד איתם זה ממש כמו סרט רע שלא נגמר למרות המאמצים הרבים.

אני יודע שזה מהקב"ה הכל אבל זה לא מנחם אותי בכלל כי אני סובל נורא בנפש שלי ממש סבל בל יתואר.
וואו.. צדיק!!אוהבתותך
בס"ד בר"ה

כמה נקודות:
א. תראה אילו כיסופים יש לך. תראה למה אתה משתוקק. להרגיש את המתיקות, את החיות שבתורה!!! אשרייך!!!! תראה למה הצער שלך מכוון!!

ב. תראה איך אתה לא מתייאש!!! אתה כותב שמדובר בתקופה ארוכה של סבל מתמשך, יומיומי, וידוע שהסבל הנפשי הוא הגדול ביותר.
ואעפ"כ- אתה לא מתייאש. אתה מתעקש לחזור לחיות, לקדושה, להשתקם.

ג. בידוע שהאדם נמדד במקום ששם נמצאים שאיפותיו.
תסתכל, תראה, אזיה שאיפות קדושות יש לך. מה אתה מבקש? עוד רוחניות. עוד חיות. עוד שמחה!!!
זה מה שאתה באמת!!! זה הגרעין הבסיסי שלך.

אז מה, היצה"ר ייתן לך כך בקלות להתחבר לטוב השורשי שנמצא בך? לגדול ולצמוח??? אדרבה, הוא מחפש את הטיפוסים כמוך, מחפש את הנשמות הגבוהות ביותר ומנסה ככל יכולתו להשפיל ולהכניע.

רן!
אתה צודק!!! זה קשה. זה כואב. זה מפלח.
אתה מרגיש שזהו, אין לך כוח להתמודד, לא בא לך להתמודד. רק לברוח---

אבל- הדבר האחרון שתעשה זה להתייאש, זה לבקש למות.
קודם כל יש לנו אחת המימרות, בין החזקות ביותר של רבנו- "אין ייאוש בעולם כלל", וזה ממש לא קילשאה נבובה. זה עומק!!
כמה שזה נשמע אולי מגוחך, פשוט תשנן לעצמך שוב ושוב "אין ייאוש", "אין ייאוש", ממש שטיפת מוח עצמית.

חוץ מזה, תכלס- אם אתה מתייאש, אתה בעצם מספק ליצה"ר בדיוק!! אבל בדיוק מה שהוא רוצה.
מה נראה לך, שהיצה"ר רוצה שלא תתפלל? שלא תלמד?? ממש לא.
הוא רוצה רק דבר אחר- שתייאש.
ואם תתיאש- הוא השיג ב-ד-י-ו-ק מה שהוא רוצה. אתה ממש נופל שדוד בידיו, ואח"כ ממילא אתה תעשה "מה שהוא רוצה"...

ד. ברור וידוע, שאם נקח פרי שקליפתו גדולה ועבה, נבין ואף נראה לאחר קילופו, שגם תוכו גדול. שמדובר בפרי גדול ועצום.
אותו הדבר ב ד י ו ק!! הוא ברוחניות.
קשה לך.. או אהה כמה שקשה. סבל זה לא מילה.
אבל צדיק! תבין, שגם הפרי בפנים, מתחת לכל הקליפות (תרתי משמע) גדול מאין כמותו. שהמניעות הגדולות הללו הם לא סתם-  יש משהו גדול שמחכה שם.
רק מחכה שהקליפה כבר תתקלף.

ה. הייתי מבקשת ממך לקרוא את המכתב שלך, אבל בצורה אובייקטיבית. כאילו אדם אחר כתב את זה.
תנסה כמה שאתה יכול במצב שלך- להבין אותו, לחוש את הכאב, להתחבר אליו, והכל אובייקטיבית.

אם אתה יכול הלאה, תנסה להבין אזיה נקודה הכי כואבת, הכי שורפת.
תכלס, תנסה לחשוב- אם היית שומע על אדם כזה, מה היית מייעץ לו? לאיזה כיוון היית מכוון אותו?
"לב יודע מרת נפשו" (אני מקווה שאני מדייקת בציטוט) תכלס, רק אתה יכול. בתוכך פנימה רק אתה מבין את הניואנסים הדקים.

ותאמין בעצמך. נקח משל לאומן גדול, שתחום אומנתו הוא פיסול בזכוכית. במשך שנים הוא עבד ללא לאות וייצר עשרות יצירות.
הגיע היום, והוא פתח תערוכה שלימה ומושקעת עם מיטב יצירותיו בהשתתפות עילית האמנים מכל העולם כולו.
כשרצה להוכיח להם את חוזק וטיב עבודתיו, איזה כלי זכוכית הוא לקח?
בטח שלא את העדינים והשבריריים שנגיעה קלה עלולה לסדוק אותם.
הוא לקח את הכלים החזקים, האיתנים, העמידים.
הוא דפק בהם בחוזקה, נהנה להציג לעמיתיו את חוסנם.

אותו דבר להבדיל הוא אצל הקב"ה. לאזיה אנשים הוא נותן את הנסיונות הכי קשים? ההתמודדויות הכי עמוקות?
לכלים הכי חזקים. הכי עמידים.
אז זכית, אח יקר, להיות אחד מהכלים החזקים של הקב"ה.
אבאלה סומך עליך. אבאלה בוטח בך שתעמוד בזה. שתתגבר על הנסיון. שתצליח!!!!
הקב"ה בכבודו ובעצמו מאמין ונותן לך את הכוחות להלחם.

(וגם ידוע, שאין נותנים לו לאדם נסיון שהוא מעל כוחו.)

ו. ב"ה, זכית להכיר את תורתו המאירה של רבנו. הרי לרבנו יש את העיצות והדיבורים הכי נשגבים דווקא למצבים כמו שאתה מתאר.
כמה שקשה לך, אפילו כל יום שתי דקות!! אבל תלמד קביעות באחד מהספרים של רבנו או שעוסקים בתורת רבנו.

וכמובן כמובן- צא אל השדה.
תצעעקקקק, תבכה לאבא. תוציא הכל.

תבין מה זה!! הוא היחיד שהכי הכי מבין אותך. מרגיש אותך. יודע הכל. יודע מה הכי כואב, יודע מה קורה...
תרוץץץץץץ אליו!!! דבר איתו!!!


כל הנ"ל זה באמת מהלב, ובתפילה אמיתית להי"ת שתצליח בהכל.
(מצטערת אם זה ארוך מידי...)

ותזכור תמיד, שכולנו כאן בשמחה להיות אוזן קשבת ולעזור במה שרק צריך..



אני עושה התבודדותרן22
ביום חמישי האחרון הצלחתי במשך כ 20 דקות להגיד תודה על הצרות האלו שתיארתי.

אבל בגלל שהבן-אדם רואה שהמצב שלו לא משתפר אז זה מייאש אותו מלעשות זאת שוב! כי אין כבר כוחות בנפש מרוב שאתה עייף כבר מהכל ואתה כבר לא מאמין שזה יכול לעזור לך מרוב הניסיון המר שיש לך מזה.

אני יודע שאסור להתייאש אבל זה לא פשוט בכלל! מדובר בדברים שאף בן-אדם לא יוכל להבין לעולם רק הקב"ה.
כרגע מה שמחייה לי את הנפש זה מוזיקה טובה וישנה.
בקשר לפסיכולוג שלך.golani
הוא ממש פסיכולוג הוא "מטפל"?
כן יש לו רשיון ממשרד הבריאות...רן22
הוא כבר ותיק בתחום.
לגבי בייאוש - משו שמרומם..צבי!ש
 "היאוש שבא בתוך הלב, הוא בעצמו מורה על מרידה פנימית עדינה, הנובעת מתוך הכרה עליונה של מוסר וקדושה. על כן ראוי הוא שהיאוש בעצמו יחזק ליבו של אדם, שלא יפחד וישוב מכל חטא בתשובה מלאה שלוה ואומץ רוח"
כאשר אדם נופל בחטא ומדרדר מבחינה רוחנית מוסרית, המצב הזה גורם לו לדיכאון ולחולשה, ומכאן הדרך אל הייאוש קצרה ביותר.נמאס לו, הוא מרגיש שאין סיכוי להתקדם יותר,שהוא גרוע ודפוק. במבט פשוט נראה שהייאוש הוא חלק מההדרדרות, וגם הוא מעיד על קלקולו הגדול של האדם. אולם הרב קוק מאיר את עיננו ומדריך אותנו לשים לב לנקודה עמוקה; דווקא הייאוש מעיד על כך שהנפש מרגישה בפגמים המוסריים שלה. מאחר שהאדם מרגיש שהוא עשה מעשה לא טוב הוא חש תחושת כישלון,וזה מייאש אותו. הייאוש היא התחלת התשובה. בלי ההרגשה הפנימית הזאת ש"משהו פה לא בסדר" אי אפשר להתחיל לתקן! הייאוש אינו אמור להפיל את האדם, אלא אדרבה, לעודד אותו על כך שיש לו מצפון ואחריות, ולכן הוא חש עצבות וחרטה. כך במבט עמוק וחודר יכול הייאוש להפוך לשמחה ולמקפצה להתקדמות רוחנית.
 (הקטע הזה הוא מהחוברת "בשביל הנשמה")
האם המצב יכול להתהפך בשנייה לטובה?רן22
ואיך ניתן לא להתייאש מהמצב הנוכחי ולהמשיך בחיים כרגיל דהיינו לקיים מצוות ולשמור על שפיות כאשר אתה מרגיש רע מאוד הנפש בגלל המצב שאתה נמצא בו?
 
אני מאוד משתדל לשמור על יציבות ולא להישבר אבל זה קשה כי אתה כל כך רוצה שהסרט הרע הזה כבר יגמר ויהיה מאחורייך בכדי שתרגיש יותר טוב ויותר בטוח עם פחות חוסר ודאות כמו עכשיו שזה הדבר שהכי מאמלל אותך.
 
כאילו זה ניסיון שהקב"ה מנסה את האדם? ואם כן אז האם בסופו של דבר זה אמור להסתיים?
אז למעשה זה זה...?רן22אחרונה
 
הולכים אל הלא נודע
אל הלא נודע
אל הלא נודע
אם זה טוב או רע?
שם בלא נודע?
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך