אז אני ראשון...כל הזמן שמח

מהו העניין של לזרוק את השכל לגמרי ? ואיך בכלל אפשר לבקש כזה דבר ? ואיך אפשר באמת לזרוק את השכל של עצמו לגמרי ?

 
רבי נחמן מברסלב מדגיש ומבהיר בצורה חדש משמעית, כי אם נשאר אצל האדם אפילו טיפת שכל עצמי, הרי שהוא אינו מקושר לצדיק.
 
והשאלה היא, מהו פשר העניין הזה ?
 
למה אדם לא צריך לעבוד אם הכל שה' נתן לו?
 
ועוד שאלה אם כך אז למה שלא יהיה כך גם אם הלב?
אז לענ"דשמחה ואמונה

רבי נחמן נשען על " במקום שנגמר השכל שם מתחילה האמונה"

לזרוק את השכל רק בקטע שמגיעים לאמונה.. לא לזרוק לגמרי..

מסכים?..[אם כן אז אני יכולה להמשיך ולומר עוד אבל אם אתה לא מסכים אז צריך לבדוק אולי אני טועה...]

להמשיך כ...אולי אני יחלוק אבל עדין אני רוצה....כל הזמן שמח

תודה רבה.....

פרשנות שלי ומדברים ששמעתי..אוהבתותך

בס"ד בר"ה.

 

אז כן!!! צריך לזרוק את השכל לגמרי. ממש כמה שאפשר לעשות דילייט על השכל- ולהקשיב ולפעול ע"פ הוראות הצדיק.

למה??

כי אנחנו בנ"א רגילים, בדרגה רגילה. ולכן מעורבבים בנו גם טוב וגם רע. והשכל לעיתים יכול לקחת את ה'טוב' ולציירו כ'רע' גמור, וכן ההפך, לקחת את ה'רע' ולהופכו לטוב מוחלט.

 

לכן העניין של זריקת השכל, של תמימות מוחלטת בדעת האמת, אך ורק היא יכולה לכוון אותו לטוב האמיתי והמוחלט.

 

 

ולמה החמיר כ"כ רבנו ואמר שאם יש בנו טיפת שכל- אז איננו מקושרים אליו בכלל? כי ידוע שרבנו היה הפסיכולוג הכי גדול, ומבין כ"כ דגול בנפש האדם.

אין עניין של אמצע- או שאתה זורק את השכל לגמרי והולך ע"פ כל הוראותי או שלא.

זה הרי לא הגיוני, לדוג', שבנ"א יילך לפי הוראותיו של רבנו, אך בכמה עניינים שלא 'מצאו חן בעיניו' יעשה ע"פ מה ששכלו אומר לו.

 

ובטח שאדם עובד עם השכל שה' נתן לו. הרי מה משמע 'זורק את השכל'??

שאדם ישב, חשב והגה, הבין את אמיתות ועומק דברי רבנו ובעצם- בחר, בשכלו שלו- לזרוק את השכל!!

 

עם הלב?? בטח שיש עניין.

("רחמנא ליבא בעי". זהו ה-בסיס)

נכון שרבנו לא ציווה 'לזרוק את הלב (הרגש וכו')',  אבל אם תתבוננו תשימו לב שרוב תורות רבנו מופנות בעיקר ללב, לרגש.

ודבר עוד יותר חשוב- תשימו לב: אדם שקודם כל- זורק את השכל ושומע אחר כל הוראות רבנו, ממילא השלב הבא יהיה לב.

לדוגמא- רבנו מדבר ומבקש על עניין השמחה. אזי מי שזרק את השכל, ולא מעניין אותו שום דבר, ומיישם את עניין השמחה גם בשעות וברגעים הכי קשים- ממילא, הוא גם עובד על הרגש שלו.

(נו.. טוב. א"א בלי- רבנו מבקש לבוא אליו בר"ה. אזי זורקים את השכל, ונוסעים לאומן. ממילא גם עובדים על הרגש של- א"י ושאר הרגשים..)

 

אוהבתותך לא הבנתי משהו..שמחה ואמונה

מה בדיוק הכוונה לזרוק את השכל בהכל?.. מה עם ללמוד תורה?. צריך להבין כל ההתפלפלויות של הגמרא, לא?..

אי אפשר לגמרי לזרוק את השכל זה פשוט לא נכון..

הרב יובל דיין אמר פעם[לא זוכרת באיזה הקשר]  משהו כמו.."אז עכשיו האדם שם את השכל בצד..." הוא לא מעלים אותו. הוא פשוט לא משתמש בו כשהוא לא צריך, קרי ענייני אמונה..!

אם זה כך אני לא ברסלב....כל הזמן שמח

אני יודע אף אחד לא צריך אותי אבל אני פשוט לא מסוגל לזרוק את השכל עד הסוף.

 

תמיד ידעתי שיהיה לי שבר אם ברסלב מזל שבזמן האחרון אני לומד הרבה חב"ד 

 

אבל בעבודת ה' פשוט אין על ברסלב ובזה אני תמיד יהיה ברסלב 

תכלס, מי כיום הוא בסלבער מושלם?אוהבתותך

בס"ד בר"ה

 

אין חיה כזאת. כוווולם עובדים ע"ז.

 

לפעמים זה נראה שכ"כ פשוט וקל להיות ברסלב. יאלה, להיות בשמחה, לצטט כמה מקורות של רבנו וזהו.

אבל את האמת, שכדי להיות ברסלב אמיתי צריך לעבוד קשה מאד מאד.

(שממש לא יישמע זלזול באף יהודי. גם יהודי במצב הכי קשה, שממלמל "נ נח" או משהו בסגנון- הוא גדול משכמו ומעלה.

וגם, שאף אחד לא יתייאש, כי הרי זו המטרה שלנו, להמשיך ולהתקדם עוד ועוד עד לדעת האמיתית האבסולוטית)

 

לחיים, חברים!!

(נו, טוב, זה ^^  (הלחיים) נאמר בהשפעת התוועדות חב"דניקית..קורץ)

ע"ז= עובדים על זה. אוהבתותך
וואי כולם לא ברורים או שאני קשת קליטה?=)*ים*

אולי שניהם.

 

לזרוק את השכל זה הדבר הכי עמוק בברסלב[וזה נשמע כאילו הכי רדוד-תהיה טיפש(ח"ו)]. זה קודם כל.

זו ממש צריכה להיות הנקודת מוצא של כולנו כשאנחנו מדברים על זה.

 

וכשרבנו מדבר על לזרוק ת'שכל למה הוא התכוונן בכלל? להיגיון? לזרוק את הדבר שחושב?

 

אוהבתותך- אני לא חושבת שצריך לעשות "דיליט" על השכל.(כן, יש זמנים שצריך להתבטל ולא לחשוב עפ"י שכלנו המצומצם, אבל יש זמנים שצריך להפעיל אותו, צריך לשאול, לחקור, להבין)

  עובדה שרבנו אומר בתורה א- אשרי תמימי דרך- שאיש הישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר! אז מה זה להסתכל בשכל של כל דבר? [וחוצמיזה  שצריך לזרוק אותו?!]

אני ממש לא תלמידת חכם ואני גם לא יודעת קצה קצהו של תורות רבינו וגם כבר הרבה זמן לא פתחתי ליקוטי מוהר"ן ככה סתם אז אני הולכת לקרוא את התורה הזאת עכשיו ואולי ה' יאיר לי הקטנטנה איזה משהו מהאור הגדול של רבינו.

 

כל הזמן שמח- ממש לא הבנתי את המשפט האחרון בהודעה שלך:

"אבל בעבודת ה' פשוט אין על ברסלב ובזה אני תמיד יהיה ברסלב"- אני אשאל אותך שאלה, בשיא הרצינות-

מה יש לך בעולם הזה עוד חוץ מעבודת ה'? כאילו בשביל מה אתה כאן אם לא בשביל לעבוד אותו?

ואם אתה פה בשביל עוד דברים, אז למה אתה קורא עבודת ה'?

 

 

^^ אני מקווה שהסברתי יותר טוב בתגובתי לשמחה ^^אוהבתותך

בס"ד בר"ה

 

אם אני עדיין לא ברורה- בשמחה עוד הבהרות.. (:

אז ככה..אוהבתותך

בס"ד בר"ה

 

אני חושבת שאני מבינה מניין החוסר הבנה.

הטרימנולוגיה.

 

"לזרוק את השכל" לא פירושו להיות כמה שפחות חכם, לא להתפלפל בסוגיות עמוקות וכו', אלא-

בעניינים הנוגעים להבנה עצמית, הוראות של רבנו, במקומות שהשכל מתעורר ואומר: רגע, רגע- אבל אני לא מבין, רגע- אני לא מסכים וכו', אזי שם הוא המקום של לזרוק את השכל, וללכת אחרי רבנו בעצימת עיניים גמורה.

בלי להרהר, להתחיל לחשב חשבונות או להתפלסף.

 

פשוט, ל'זרוק את השכל'.

כן. קצת יותר ברור;)*ים*

נכון שזה כזה עמוק?

 

ויש לי כ"כ הרבה דברים להגיד על זה אני לא יודעת מאיפה להתחיל ואני גם לא בטוחה שאני רוצה, כי זה לא ייגמר;)

או.. ב"ה..אוהבתותך

בס"ד בר"ה

 

זה עמוק עמוק. עמוק מיני *ים* קורץ

 

בואי נתפלסף רגע: גם עכשיו צריך לזרוק את השכל, ולא להרהר כ"כ עד כמה צריך לזרוק את השכל (: (צוחקת.. לא להבהל..)

 

ולמה שלא תכתבי לנו את הגיגיך?? אדרבה, זהו אחד מהעניינים של ה'קיבוץ', שכל החסידים של רבנו מתקבצים יחד, ומתחזקים בעבודת ה'.

 

כן, כן, אנחנו הבנות שנשארות כאן בארץ, יכולות ליצור מעין 'קיבוץ' וירטואלי..

אני חושבת שקודם אני....*ים*

...אתפלל קצת אם ה' יעזור ויפתח לי, ואז אני אפתח ליקוטי מוהר"ן ואז...

טוב?! טוב!

 

 

 

עמוק מיני ים. אהבתימוציא לשון

אני לא בטוחה שאתם צודקיםחילא דמשכנא

ר' נחמן כותב מצד אחד לזרוק ת'שכל אבל מצד שני יש לו תורות בעד השכל לדוג':"האיש הישראלי צריך תמיד להסתכל  בהשכל של כל דבר ולקשר עצמו אל החכמה והשכל שיש בכל דבר כדי שיאיר לו השכל שיש בכל דבר ויתקרב לה' יתברך ע"י אותו הדבר"

ולכן לענ"ד מה שר' נחמן מתכוון זה לזרוק את השכל של ההסתבכויות והפלפולים העקרים - להשתמש בשכל רק להועיל ואיפ שהוא מזיק לזרוק אותו.

רבי נתן אמרקשקשן

שכשהו היה מגיע לרבינו הוא היה קובר בכניסה את הסכל עמוק באדמה.

 

מכן רואים מה היחס של ברסלב לשכל (לפי הבנתי): קודם כל רואים שרק בכניסה הוא היה זורק אותו, וממילא ביציאה היה מחזיר אותו אליו,

דהיינו, ודאי שצריך את השכל (וכפי שהוזכרה התורה בליקו"מ בעניין), ואם נזרוק אותו לגמרי נהייה בבעיה חמורה,

אלא מה, שכשמגיעים לצדיק צריך להתבטל אליו, להיכלל בו, ואם נהייה אצלו ויהיה לנו שכל, נהייה נפרדים ממנו ונחלוק עליו לפעמים.

 

מול הצדיק - תזרוק אותו, בחיים - תשתמש בו, תלמד איתו, תחשבו על מה שאתה עושה וכד'.

 

בתורה י' בליקו"מ תניינא, רבינו אומר, שכל שאנחנו רחוקים מה' זה בגלל שאין לנו ישוב הדעת, אנחנו לא מיישבים את דעתינו וחושבים על מה שאנחנו עושים,

ואיך חושבים אם לא עם השכל?!

 

שמעתי פעם בדיחה, שברסלבים שזורקים את השכל, כדאי להם לשים אותו בכיס, אולי פעם הם יצטרכו אותו.

 

לחיים לחיים (מצטרף לחבדניקיות שמתחילה להשתלט פה....) אשריכם! 

קשקשן אתה בכלל לא כזה.....כל הזמן שמח

וואלה אם זה ככה אני חוזר סתם אני הכול גם ברסלב,וזה נירא לי הרבה יותר הגיוני כי לפי זה אני מבין למה יש לנו את הדבר הענק הזה שכל.

 

תודה רבה לכולם......

 

מתניה כפרה שבת שלום!!!

שכוייח!! איזה דיבורים שנכנסים אל הלב..אוהבתותך
אז מסקנה...שמחה ואמונה

לזרוק את השכל=להתבטל לצדיק\ה'?

כן, קשקשן

ביטול שגם אם אני לא מבין מה הוא רוצה אני אחריו באש ובמיים.

 

צריך לדעת אבל, שיש חולקים על עניין הביטול הגמור הזה, שבעצם מוחק אותנו לגמרי ולא מותיר מקום מחשבה, אבל זה לא הנושא כאן, אפשר לפתוח שירשור על זה.

 

שבת שלום לכולם, המלך בשדה, איזה כיף!!!!!!!!!!!!

במעשה מחכם ותם*ים*אחרונה

לומדים ממש על העניין הזה.

 

כדאי מאד ומומלץ לכולם

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך