למה אתה עצוב?האטורי האנזו

 

1.אמר רבי יצחק: "יגעתי ולא מצאתי אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, יגעתיומצאתי תאמין".

רבי נתן, התלמיד המובהק של רבי נחמן מברסלב, מלמד אותנו-
היצה"ר יאמר לך- יגעת.. ולא מצאת.. אל תאמין! הרי יגעת ואתה רואה שלא מצאת אז אל תאמין עוד - יבוא אליך היצר הרע ויאמרלך- תראה אותך, תראה איך אתה נראה, תראה את החיים שלך, כמה אתה עושה ולא יוצא מזהכלום, עזוב אותך, רד מכל העניין, אתה באמת חושב שאתה יכול להיות צדיק? כמה אתה יגעותראה איך עבודת ה' שלך נראית! וככה ינסה לייאש אותנו..
אומר לנו ר' נתן- יהודי! יגעת ולא מצאת??? אל תאמין לו!!! הוא שקרן, אין מציאות שאדם יגע ולא מוצא! אלא- יגעת, תאמין שמצאת.

2."ויאמר לא תוכל לראות את פני כי לא יראני האדם וחי"
על כן, ה' בחסדו יתברך בא אלינו בחושך דווקא, כי לא יראני האדם וחי, אזבחושך.
כשאתה נמצא ברגעים של קטנות המוחין, בצמצומים נוראים, במצבים הכי קשיםשלך, דע לך שה' יתברך תמיד אתך, קרוב אליך ואצלך ממש.. בתוך החושך.

3. "ויאמר קין אל יהוה גדול עוני מנשא"..

קין עשה דבר נורא. לרצוח את אח שלך?! גם בחברה מקולקלת זה דבר נורא..
מסביר לנו רש"י-  קין לאאמר- גדול עווני מנשא- קין שאל את זה.
קין פנה לה' בשאלה- ריבונו של עולם, גדולעווני מנשא?!! הלא אתה ה' יתברך! יש משהו שאתה לא יכול לתקן? נכון, עשיתי מהשעשיתי, זה נכון! עשיתי דבר נורא, אבל יש תשובה בעולם! יש ה' יתברך בעולם! האם ישמשהו שאתה לא יכול לתקן?

ומה אומר ה' יתברך לקין-
"כל הורג קין שבעתיים יוקם"

מי זה ההורג את קין? אלה כל מי שמייאשים אותנו, שאומרים לנו שאין לנוסיכוי, שה' יתברך רחוק מאתנו, שלא נצליח.. הלא קין התעודד ושאל גדול עווני מנשא? כלההורג קין זה כל אלה שאומרים לנו שגדול עוונינו מנשא, שהורגים את מי שסמך על כחו שלה' ואמר שבעצם אין משהו שהוא יתברך לא יכול לתקן. שנזכה להיות מהמעודדים ולאמהמקפידים, אמן.

4. "ויאמר לו יהוה לכן כל הרג קין שבעתים יקם וישם יהוהלקין אות לבלתי הכות אתו כל מצאו"

שואל החפץ חיים- במה זכה קין שה' ייתן לואות לשמירה? הרי עשה דבר נורא..

אלא, קין אומר לה'- 'והיה כל מצאי יהרגני'..
קין אומר לה'- רבונו של עולם, עשיתי דבר נורא, זה נכון, אבל תדע לך, רבונו שלעולם שאם אתה לא תשמור עלי, אני גמור.. אין לי למי לפנות! אם אתה לא עוזר לי עכשיו, אני אבוד, אין לי לאן ללכת! אין לי!
אז מסביר החפץ חיים- אמר ה' יתברך- אם הגעתלהבנה כזו גדולה שאתה לא יכול בלעדיי.. מגיעה לך שמירה מיוחדת!

אדם צריךלהגיע להבנה שבלי ה' אנחנו גמורים, למי נפנה? איפה נלך? נחזור לשטויות שלנו? לאןנלך? רבונו של עולם, אם אתה לא עוזר לי עכשיו, אני אבוד!
הו, אז תהיה לך שמירהמיוחדת.

5. "כי לא יטש יהוה עמו ונחלתו לא יעזב"..
יש ששה מליארדאנשים בעולם..
הרוב גויים שלא עושים רצונו יתברך ועוד מכעיסים במכוון. יש 18מיליון יהודים בעולם, רובם רחוקים מה' ולכולם נותן ה' פרנסה, בריאות, לכולם הואדואג, גם לרחוקים וגם לאלו שלא עושים רצונו ומכעיסים..
אז אותך, שאתה רוצהלעשות רצונו, עזוב את זה אם אתה מצליח או לא.. לך שיש רצון חזק לעשות רצונו ולגרוםלו לנחת רוח.. אתה חושב שאותך הוא ישכח?
אתה חושב שאותך הוא יעזוב? שאתה מביןהבודדים מכל באי עולם, שזכו להיות בין רוצי לעשות רצונו, אותך אותך ה' יתברךיעזוב?
עכשיו תן חיוך, קמצן.
 


6. "חזקו ויאמץ לבבכם כל המייחלים לה'"!
כל העושים רצונו, לא נאמר.. אלא כל המייחלים!
צא ולמד כמה יקר הוא הרצון, אל תוותר אף פעם על הרצון שלך להיות עבד ה' באמת.
ואם אינך רוצה, מלמד אותנו ר' נחמן, לגיטימי.. אבל לפחות תרצה לרצות. ואם אינך רוצה לרצות באמת, גם זה לגיטימי, אבל לפחות תרצה לרצות לרצות! וכן על זו הדרך.

7. "הרופא לשבורי לב ומחבשלעצבותם.. מונה מספר לכוכבים לכולם שמות יקרא"..

אנחנו קוראים בכל בוקר שה' רופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם.. ובהמשך כתוב- מונה מספר לכוכבים, לכולם שמותיקרא.
מה הקשר בין רופא לשבורי לב לבין מונה מספר לכוכבים?

אלא מה, ה' רופא לשבורי לב, מרפא אותם, מחבש עצבותם, מעביר להם את העצבות. באיזה אופן הוא עושהאת זה?
מה זה נקרא אדם שבור.. אדם שבור אומר לעצמו- שמע, את המצב שלי אני יודע, אחד ועוד אחד אני יודע שזה שניים, אני יודע לחשבן, חשבנתי את הדברים ואני בדילמהרצינית. כנראה יש לי גם פגמים וקלקלתי, הרעותי את מעשי וקפחתי את פרנסתי..
אזשמע, אני תקוע, ואני גם לא יודע איך לצאת מהסיפור מכיון שאין שום סיבה לכאורה שזהישתנה
כי אני יודע לחשבן דברים ואני רואה שאין מוצא..
אז אתה אומר לי- 'אמונה' אבל המציאות טופחת לי על הפנים וזה עוד יום ועוד יום..
ואני מבין גם את ה' למה זה. אני אדם עם יראת שמים ואני יודע לחשבן דברים ואני מבין שזה עונש כזה, תשמע, זה חשבון ואין סיכוי לצאת מזה אי פעם..
אז אני מבין שמצבי קשה ואתה אומר לי- תתחזק, תתחזק- אבל אני מבין את המציאות ואני לא רואה מוצא, זה מאד יפה להגיד'תתחזק' אבל אני לא רואה פתרון.. אז אני שבור.
ז"א מכיון שחשבנתי את הדברים וישלי קצת יראת שמים אז הבנתי שהמצב שלי עגום ולכן יש לי אזלת יד וכבר אין חשק לייצרכלום כי כבר אין סיכוי, אז התוצאה זה כבר ייאוש, אז אני מיואש, מה אתה רוצה ממני, אני שבור.

אז אומר לו הקב"ה- נפלא מאד. החשבון שלך עד לפה היה נפלא. אתהיודע איך אני מרפא אותך?
אני נותן לכל אחד מהכוכבים מספר.
אתה רואה את כלהכוכבים הקטנים בשמים? מה אתה רואה שם?.. אינסוף כוכבים, אינסוף גלקסיות, קוסמוסנוראי, ענק..
תדע לך שכל אחד מהכוכבים האלה מסומן אצלי עם מספר ושם..
ז"א, אתה חושב שהבעיה שלך בגלל שהיא מסובכת, שמתי את התיק שלך למטה, מתחת לכל הערימה, עםהמקרים הקשים, ואני מטפל רק במקרים הקלים עכשיו. המקרה שלך, אתה יודע, יבוא איזהיום, נטפל בו גם כן, אתה מקרה קשה.. אני קודם כל לוקח את התיקים הפשוטים. התיקיםהכבדים, אני מתעסק אתם בזמנים מיוחדים. בינתיים התיק שלך נמצא בפנים שם באיזו מגירהחשוכה.
אז תדע לך, זה בכלל לא ככה.. התיק שלך מול העיניים שלי כל הזמן!!!
לכלכוכב יש שם וכל כוכב אני רואה אותו הדבר בדיוק, ואתה מול העיניים שלי כלהזמן!
ושלא תחשוב שלרגע אחד נכנסת לקטגוריה של תיק כזה ישן שלא מסתכליםעליו.
כמו שאני יושב ומחשבן כל רגע את כל הבריאה של כל אחד ואחד מאתנו שיהיה לוהכי טוב עלי אדמות עם כל הפונקציות של עבר הווה ועתיד.. כל החשבון המסובך, עם כלהגלגולים והכל, אז אני עושה את זה עם כל אחד בנפרד, אף אחד לא נעלם לי.. 'אין שכחהלפני כסא כבודך'
ז"א איך אני מרפא את השבורי לב, אני מודיע להם, תדעו לכם, כמושהכוכבים, אף אחד לא נעלם ממני באינסוף כוכבים האלה, ולכל אחד יש שם מוגדר ומדויקוזה לא סתם איזה אוסף כזה, מקבץ כזה של כוכבים שאתה אומר- מי יודע בכלל איפה זהמתחיל ואיפה נגמר.
אלא כל אחד מסומן ומקוטלג, הכל אני רואה.. אז דע לך שגם אתהנמצא אצלי מול העיניים כל הזמן.
אם את כל הכוכבים הקטנים והרחוקים אני זוכר, אותך, שאתה הבן שלי, אותך אני אשכח?
<הרב מאירשלמה>

8. "ותבא אליו היונה לעת ערב והנה עלה זית טרף בפיה"- בשעותהחשוכות ביותר שעוברות על האדם, כשמונח בקטנות המוחין ובצמצום, דווקא אז, מגיעהאליו הישועה, בחינת 'לעת ערב.. עלה זית בפיה'.

 

9."פנה אל תפלת הערער ולא בזה את תפלתם, תכתב זאת לדור אחרון"

ערער- רע רע- ה' יתברך ברחמיו המרובים עלינו רומז לנו דרך דוד המלך, - ילדיי, אפילו אם התפילה שלכםנראית כמו שהיא נראית, בלי כוונות ומרובה בפניות זרות, אפילו אם היא רק על צרכיכםהגשמיים, אפילו אם היא רע/רעה, אני פונה לתפילתכם ולא מבזה.
וכבר ידוע שהדורהאחרון זה אנחנו.

 

10. 'מאין יבא עזרי'
כשאתה חושב- 'אין סיכוי לישועה' כשהכל כבר סוגר עליך, דווקא אז יבא עזרך. מהאין יבא עזרי!דווקא מהאין.

 

11. "מי הקדימני ואשלם תחת כל השמים לי הוא", פרק מא', ספר איוב.

'מי הקדימניואשלם'..
הפסוק נדרש, לכאורה, לשלילה.. ה' אומר- מי עשה איזו מצווה למעני לפנישאני נתתי לו משהו? מי קבע מזוזה לפני שנתתי לו בית? מי ערך ברית לפני שנתתי לוולד?

אך העומק של הפסוק מסביר לנו עד כמה רחמן ה'..

ה' אומר- מיהקדימני??? ואשלם! אם מישהו יעשה משהו למעני בעניין מסוים, אשלם לו.
למשל- כלהצריך זיווג, יעשה סעודת מצווה והודיה לה' יתברך על הזיווג וה' יגמור הדבר וישלח <ישלח הזיווג>

כל הצריך בית, יקנה כמה מזוזות לפי מספר החדרים שרוצהוה' יגמור הדבר וישלם. <יתן בית>

כי עיקר היהדות היא תמימות ופשיטות.

 

12. 'הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל'..

לכאורה, היה צריך להיות כתוב- הנה לאישן, ואפילו לא ינום שומר ישראל.

אלא מאי- ידוע שתנומה באה לאדם בהיסח הדעת, פתאום אני מתנמנם, לעומת שינה ששם אני מכין את עצמי לישון.
יוצא, שתנומה היאיותר 'מסוכנת' לעומדים על המשמר, יותר קשה להשתלט עליה.
לכן נאמר, הנה לא ינוםולא ישן.

 

13. 'כאיל תערג על אפיקי מים כן נפשי תערג אליך אלהים'..

'כאיל תערג'- לכאורה, היה צריך להיות כתוב- כאיל יערג ולא תערג..

אלא מאי- לאילה יש תכונה כזושבזמן הלידה היא מטפסת על הרים גבוהים ויולדת בצוקי ההרים..
ועוד יש תכונהשכשכאין גשמים, כל חיות היער באות לאילה בכדי שתתפלל עליהן שירדוגשמים..

נשאלת השאלה, מה עושה האילה כשהיא צריכה ללדת בו בזמן שאיןגשמים?
הו, אז האילה עושה את עצמה כאיל.. כאילו אינה מעוברת כלל.
וזה- כאילת-ערוג.

 

 

14. מהלכות מקרקעין- ההלכה אומרת כך- אדם שיש לו שדה בארץ ישראל או בכלל.. ובאו אנשיםוהתיישבו בחלקה שלו.. והוא ביקש מהם לעזוב והם אינם רוצים.. ההלכה אומרת שאם בעלהשדה מעיד בפני שני עדים, <פעם בכל שלוש שנים> שיש לו חלקה בא"י..<מעידבפני שני אנשים, אפילו כשהוא נמצא בחו"ל והחלקה שלו בארץ> הפולשים צריכים לעזוב. כך המצב גם ברוחניות, אדם בעל חלקה<היא הרצון> ומתיישבים לו בחלקה<הבעלדבר> צריך להצהיר בפני שמיא בכל פעם שיש לו חלקה.. אף על פי שאינו קובע מקומו בהעדיין, על כל פנים יש לו חלקה, חזקה עליו שהחלקה שלו.
ריבונו של עולם, התיישבולי בחלקה, והפולש יותר חזק ממני, אין לי מה לעשות, אני יותר חלש ממנו, אף על פי כן, אני מצהיר שיש לי חלקה!

 

15. נאמר- 'בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו'- 'לילך'- לשון עתיד.. בדרך שאדם רוצהלילך. 'הולך', לא נאמר.. רק רוצה לילך בעתיד, עדיין לא הולך בה.. וכבר עכשיו'מוליכין' אותו <לשון הווה!>  העיקר זה הרצון.

 

16. ישנה הלכה שאומרת- עשיר שירד מנכסיו, חובה על מארחו לתת לו די מחסורו אשר יחסר לו-  כלומר, לתת לו כפי מה שהיה רגיל בימי עושרו.  אנחנו היינו עשירים בדעת וירדנו מנכסינו.. ואין אנו כי אם אורחים בביתו של ה', על כן הוא יספק לנו מחסורינו.

 

17. יתום, גר ואלמנה שהתורה שמה דגש על הדאגה כלפיהם, כמה שצריך לדאוג להם משום שנפשם רגישה ועדינה כל כך, פגיעה.. ואנחנו, כעת, במצב של הסתרה בתוך הסתרה, בחינת יתמות מסוימת.. ה' בטח לא ישאיר אותנו לבד.

 

18. איזהו עשיר? השמח בחלקו. ה' מקיים את כל התורה כולה.. ובתוך זה מקיים גם את- שמח בחלקו.. 'חלקו' הכוונה גם לפשוטי העם וגם לפושעי ישראל, בהם ה' מתפאר ומשתעשע מאד מאד. אז אותך הוא ישכח?

 

רבים חושבים שה' הוא מן איזה שוטר שעומד עם מקל ועושה לנו 'נו נו נו' כל הזמן, על כל דבר.. זה שקר. ה' הוא אינסוף רחמנות ומחפש רק איך להשפיע לנו טוב. זו האמת.

 

19. הרבי מקומרנא כותב בספרו- מגילת סתרים- ספר הקדמה לספר הזוהר, כך:
אני נשבע באלוהי ישראל <ויש אומרים שאמר- אני נשבע בחיי עולם הבא שלי> שאין בעם ישראל מזידים בדורות האלה.
רק כולם בשוגג.

 

20. אדם שרגיל לקיים איזו מצווה יומית, כמו להניח תפילין ויום אחד לא הניח.. מרגיש מועקה ועצבות.. אז למה בימים שאתה כן מניח, אתה לא שמח לפחות  באותה מידה שהרגשת עצבות? הממ.

 

21. רבי נתן אומר-  אין שום טבע בעולם כלל!

 

22.  "כל משבריך וגליך עלי עברו"- דוד המלך לא אומר את זה לה'.. דוד המלך אומר את זה לך! אחי היקר, כל מה שעובר עליך עבר גם עלי, התעודד, תן צעקה מעומק הלב, אל תוותר עכשיו לקראת הסוף.

 

23. רבי נחמן אומר דבר כזה-
אם אני אגיד לכם שאם תתאמצו ביגיעת התורה ותעשו סיגופיםותעניות וכל היום תלמדו ותתבודדו, תהיו צדיקים..
אתם תדעו את זהבידיעה..

אבל אם אני אגיד לכם שלאחר עבירה, לא שייך כלל להיות בעצבות? את זהאתם לא תדעו.. תאמינו, כי אני אומר את זה.<לא תדעו- כי אנחנו ככ קשים עםעצמינו וחושבים שה' הוא בשר ודם>
כשאני פוגע בחבר שלי, אני מבין שאני צריךלהתחנף, לבוא בשקט, להוריד את הראש.
אז אני חושב שככה זה גם עם ה'.. אחרי עבירהאני עצוב, שותק לפחות כמה ימים כי, איך אפנה לה' אחרי פשלה כזאת?.

רבינואומר- לא שייך עצבות לאחר העבירה! כמו שאני מכין מרק ומבקש ממך- 'תן לי מלח'.. ואתהאומר לי- 'אין, קח סוכר במקום'.. הרי לא שייך סוכר, אם אין מלח, איןמלח.

עיקר השכר של היצר, זה לא על זה שנפלת.. פשוט, אתה בשר ודם, איך לאתיפול. עיקר השכר שלו זה על העצבות שהוא מכניס אותך אחר העבירה.

ואדרבא, העצבות באה לך מגאווה.. כשאתה אומר- 'איך נפלתי'.. מה זה 'איך נפלתי'?! מי אתה בכללשלא תיפול, מה אתה מחזיק מעצמך משהו? 'איך נפלתי'?..
ה' ריחם עליך ושמר אותך כמהימים מעבירה, אז אתה חושב שזה אתה ששמרת על עצמך? שאתה אומר עכשיו- 'איךנפלתי'?

אז תן חיוך, קמצן.

 

24. רבינו אומר- הקב"ה יכול לעשות ממשולש מרובע.

היינו, לקחת אותך כמו שאתה ולעשות ממך עניין אחר לגמרי.

 

25. אדם בא לחפץ חיים ואמר לו-
רבי, אני במצוקה, אני מוכר חיטה לפרנסתי ובזמןהמלחמה, מחמת שלא היה זמן לנפות, הייתי מוכר החיטה עם החול והפסולת ואנשים היוקונים הכל וככה הייתי מרויח המון.. אבל כעת נגמרה המלחמה ואנשים דורשים חיטה נקיהוהמשקל פחות וכבר לא נותר לי כסף.

אמר לו החפץ חיים- ישמעו אזניך מה שפיךמדבר.. תדע לך, יהודי, כמו כאן, גם בעולם הרוחני, עכשיו אנחנו בזמן מלחמה! בזמן הזהקונים למעלה הכל! כל תפילה, כל בקשה, כל נשיאת עיניים לשמים, כל מצוה, גם שיש בזההמון פסולת ופניות זרות, קונים הכל!

 

26. רבינו מספר לנו משל- אדם אחד נדד לעיר רחוקה בכדי להביא פרנסה לביתו.. שם שהה כמה חודשים ארוכים.

בדרכו חזרה לביתו, עבר דרך איזה יער ושם קופץ עליו שודד חמוש באקדח ואומר לו- תן את כל הכסף.

אותו אדם, פונה לשודד ואומר לו- תראה, אתה עם אקדח, לי אין הרבה ברירות, אני אתן לך את הכסף..

אבל עשה טובה, כמה חודשים לא הייתי בבית, נסעתי להביא פרנסה ועכשיו אחזור בלי גרוש וכולם יצחקו ממני..

עשה טובה, אם אתה יכול, תן ירייה אחת במעיל שלי, ככה אני אגיד שלפחות נאבקתי אתך ולא ילעגו לי..

השודד מסכים, האיש מוריד את המעיל והשודד יורה במעיל.

אומר לו האיש- אם אתה יכול, תן עוד ירייה גם במגבעת שלי.. שייראה אמיתי.. וככה לקח את המגבעת והמעיל ושפשף אותם באדמה בכדי שייראו מאובקים והשודד יורה עליהם.. עוד ירייה, ועוד ירייה.. והאיש מבקש ממנו, 'אם אתה יכול, תן גם כאן וגם כאן'.. ובסוף נגמרים לו הכדורים והאיש קופץ עליו והורגו.

 

אומר לנו רבינו- נכון שעכשיו היצר יורה עליכם, שודד אתכם, חזק מכם.. נכון שאתם למטה עכשיו.. אבל יום יבוא ויגמרו לו הכדורים!!! יום יבוא ואנחנו ננצח וידינו תהיה על העליונה!  ובלבד שלא נתייאש, שנדע ונאמין ברבינו שאומר לנו לסמוך על כחו הגדול, לסמוך על כחו של זקן דקדושה, על מי שאמר- מה לכם לדאוג, אני נהר המטהר מכל הכתמים, יש לי כתפיים רחבות השענו עלי, שאמר- מהשיניים של היצר הרע כבר הוצאתי אתכם..

 

27. אדם שעשה מצווה והתחרט, כאילו לא עשאה. עשה מצווה, ברא לו מלאך סנגור, עשה עבירה, ברא לו קטרוג..

כמו שאדם שעשה מצווה והתחרט, כאילו לא עשאה.. כך גם אדם שעבר עבירות ומתחרט עליהן.. מצהיר בזאת שלא עשה את העבירות בלב שלם ומשמיד את כל המקטרגים.

 

28. 'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוהיך בשמחה'.. – 'תחת'- למטה.. כשאתה נמצא למטה, דווקא אז תחזק עצמך בשמחה.

אשרינו מיליונים.

 

29. 'אהיה אשר אהיה'- אומר לנו הקב"ה-  אני אהיה עם מי שידע לומר 'אהיה'.. כלומר, ריבונו של עולם, נכון שעכשיו אני כך וכך אבל אני אהיה צדיק, רק שאור שבעיסה מעכב אותי, אבל אני אהיה! לא אוותר אף פעם יהיה איך שיהיה.

 

30. רבינו אומר- ה' יתברך יכול לעשות ממשולש מרובע! כלומר- תאמין שה' יכול לעשות הכל, אפילו לקחת אותך כמו שאתה ולעשות ממך עניין אחר לגמרי!

 

31. נאמר- 'כל האומר הקב"ה ותרן, יוותרו מעיו'-  הפשט לכאורה נדרש לשלילה, אך העומק של הפסוק מלמד אותנו כמה ה' אוהב אותנו- כל האומר הקב"ה ותרן-  אתה אומר שהקב"ה ותרן? הוא לא ותרן, הקב"ה לא יוותר על אף יהודי לטובת הסיטרא אחרא, על אף יהודי! וכל האומר שכן, יוותרו מעיו!

 

32. רבי נחמן אומר- "יש בכוחי לעשות מהקטן שבאנשיי כמוני ממש! אבל אז, שה' ית' יעבוד את עצמו בעצמו".. מדהים, הא? החשיבה שלנו וההגדרה שלנו על איך אנחנו צריכים להיות ואמורים להיראות בשביל שה' יהיה מרוצה, היא פסולה ורחוקה מהאמת! איך שאנחנו ככה, ה' אוהב אותנו הכי הרבה, בדיוק ככה!

 

33. הרב אליעזר ברלנד אומר- מי שקורא בתפילה- ברוך אתה ה' חנון ומרבה לסלוח- ולא מאמין שבאותו הרגע ממש נמחקו ונמחלו לו כללללל העוונות, הוא כופר! צריך להאמין ולדעת שבאותה שניה ממש, הכל נמחק, כי אם אתה לא מאמין ככה, אתה אומר בעצם שחז"ל תיקנו ברכה לבטלה. אחח, כמה ה' רחמן ואוהב.

 

34.  רבי נחמן אומר- מי יכול לעבוד את ה'? אין אף אחד שיכול לעבוד את ה' באמת. מי יכול לצאת ידי חובת כזה בורא עולם?!! אלא מה, הכל עניין של השתדלות.. אז מנסים ונופלים ומנסים שוב, בחיוך. הבעיה מתחילה כשאני מדמיין שאני מי שאני לא. כלומר, אני מדמיין שאני כבר צדיק ואיך יכול להיות שנפלתי בכלל?!! וזה בא מגאווה לרוב, כי מי אתה בכלל שלא תיפול?!!

 

35. מישהו אמר פעם, מלווה בתחושת תסכול, על אחת התאוות שלו-  'תודה שזה כבר לא נורמלי'.. – 

ענו לו- אתה יודע מה לא נורמלי? לא נורמלי  זה שמישהו  יתקרב לה' יתברך בדור כזה, זה לא נורמלי,  זה טירוף ממש!
לא נורמלי זו בחורה שהולכת בצניעות באוגוסט, זה בנאדם שקם להניח תפילין בבוקר כשאפשר לישון, זה לא נורמלי! ה' אומר- נולדת בדור כזה, יש לך כאלה תאוות ואתה עדיין רוצה אותי?!!!! עדיין מנסה להתקרב אליי?!!! אתה באמת משוגע (:  אחח, כמה ה' אוהב אותנו.

 

36. אמר הבן איש חי- אדם שרצה לעשות מצווה ולא עשאה ואומר- ריבונו של עולם, נכון שלא עשיתי את המצווה, אבל תדע לך שהלוואי והייתי עושה אותה- נכתב לו בשמים שעשה את המצווה.

ומכלל הן לומדים על לאו, היינו- אדם שעבר עבירה ואומר לה'- ריבונו של עולם, נכון שעשיתי עבירה ועברתי על כל התורה כולה, אבל תדע לך שהלוואי ולא הייתי עושה- נמחקים לו כל העבירות! מדהים.

 

37. העולם נברא משום שהקב"ה רצה לגלות רחמנותו בעולם.. רצה הקב"ה להיטיב עם ברואיו.. שמטבע הטוב- להיטיב.

מתי אני יכול להטיב לך? מתי שאתה צריך אותי. כשיש לך חסרון ואני יכול למלא אותו, אני יכול להטיב לך. אם אין לך חסרון איני יכול להטיב לך..

אם כולם היו צדיקים אז שהקב"ה יעבוד את עצמו בעצמו.. אין אפשרות להיטיב משום שכולם צדיקים..

מתי הקב"ה יכול להיטיב לך? אחרי שעברת עבירה ואתה מחוסר, הו, אז מתגלה רחמנות ה' בעולם..

הקב"ה ברא את עולמו בכדי לגלות רחמנותו.. ואם אין לך עבירות ואתה מושלם, אתה לא נותן סיכוי לקב"ה לגלות רחמנותו כי כביכול אינך צריך אותו שימלא חסרונך.. משמע, שככל שהחסרון שלך יותר גדול.. כך מתגלה רחמנות ה' ביותר. אם אתה מחוסר קצת, אז אני היטבתי לך קצת. אבל אם אתה חסר המון.. אז אתה נותן לי את ההזדמנות להראות לך כמה רחמן וטוב אני..

לכן, בדיוק עכשיו, בזמן הקשה הזה, כשעם ישראל נמצא בדיוטא תחתונה, נמצא שהוא הכי חסר.. ודווקא עכשיו מתגלה רחמנות ה' וטובו הגדול. <לעניות דעתי>

 

38. כשמישהו טוב, הוא אינו מחכה יותר מדי בכדי להיטיב לאחרים.. לכן אדם הראשון נפל ממדרגתו בשעות הראשונות לאחר שנברא, ואז דייקא הקב"ה יכול להתחיל להיטיב ולגלות רחמנותו. כי אם אדם הראשון היה צדיק, לא היה מקום להיטיב עמו, שכן, אינו היה חסר. ומגודל רחמנות ה'.. חטא אדם הראשון קרה ככ מהר. <לעניות דעתי>

 

 

 

 

אהבתם? העתיקו ושלחו לאחרים במייל, פורומים ושות'.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך