שרשור המתכונים ההזויים ביותר.יהודיה מא"י

שמעתם פעם על דג סלמון במדיח?

לא זאת לא בדיחה, באמת יש מתכון כזה, מניחים את הדג בנייר כסף, שמים תבלינים סוגרים ושמים במדיח (בלי כלים מלוכלכים ובלי סבון כמובן).

 

ויש גם עוף בבירה - פותחים פחית בירה (נראה לי שבירה, יכול להיות שזה היה קולה) "מושיבים" את העוף על הפחית ואופים בתנור. רק צריך להזהר אח"כ כשמוציאים את זה לא להכוות.

 

איזה מתכונים הזויים שכאלו אתם מכירים? ולמי שיש מתכון מדוייק מוזמנים לשתף במתכון המלא.

עוף ב'איגלו' מלח...אני ירושלמית

פעם שמעתי ברדיו קולחי אחד בשם גולדיס שנתן את המתכון הבא (אל תנסו כי זה היה מזמן, ואני לא בטוחה שזה מדויק):

 

1 עוף שלם

 

1 ק"ג מלח גס

 

7 חלבונים

 

מערבבים את המלח עם החלבונים, בחלמונים משתמשים לעוגיות/בצק פריך קרם פטיסייר או סתם פודינג וכמובן כל שימוש אחר שעולה בדעתכם.

 

שמים את העוף בתנור ומצפים אותו במלח עם החלבונים, ממש מהדקים את המלח לעוף עד שהוא לא נראה לעין בכלל, כמו איגלו על העוף...

 

אופים כשעה וחצי.. אמור לטענתו לצאת קריספי ועסיסי.

 

ושוב אל תנסו!

פעם בטעות-+mp8

בזקתי לתבשיל דג הנסיכה של שבת חופן נדיב למדי של קינמון.

האורחים לא ידעו את נפשם מרוב התלהבות ממקוריות המתכון והצלחתו, ואני מרוב גועל רק מהמחשבה, לא נגעתי אח"כ כמה שנים בדג נסיכה........

דווקא לא נשמע לי הזוי במיוחד (העוף במלח)חילזון 123

יש מתכון שאופים עוף עם המון מלח גס מפוזר מסביב וזה יוצא מעולה.

ויש לי בספר בשול מתכון של בקר כלשהו (לא ניסיתי את זה) שאופים באמת עטוף בבצק ועם המון המון מלח גס מעל ואז שוברים את זה, המלח שומר שהבשר יהיה לא יבש ועסיסי.

מה שהזוי זה שבעה חלבונים! בשביל עוף קריספי...אני ירושלמית

מוגזם לא?

נהיה לי מלוח בפהמרים*

זה לא נשמע בריא וגם לא טעים...יותר טעים עוף ביין ותפוחים...עשיתי את זה השבת..יייאמי...

אני ראיתי שעושים דג סלמון במדיחחני.

ב"ה

 

הזדמן לי לראות את זה שחיכיתי בתור לאורטודנט.

אני שמעתי על דג במכסה מנוע..אביה =)

על אותו עיקרון של הדג במדיח, רק שמכניסים את הדג למכסה מנוע ונוסעים....

רק לחשוב על זה עושה לי צמרמורת.. מי יסע באוטו ככה? ומי יאכל את הדג הזה?!?!?!?

חח ירושלמית,מעפר אני באה

הזכרת לי שגם אני שמעתי פעם בקול חי שהביאו מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס רגילות אבל אופים אותם בתוך החום שבאוטו בשיא החום!! מי עושה את הדבר הזה לעזאזל??
החליטו להיות חסכוניים

דווקא נשמע לי ממש מגניביהודיה מא"י

יוצאים לטיול, מחנים את האוטו בחנייה בשמש, עושים את המסלול וכשחוזרים יש עוגיות מוכנות

ועל אותו עיקרון אפשר להכין טוסטים לטיול...יהודיה מא"י
שמעתי על הכנת 'לדר' פירות באוטו כשחם מאודאנונימי (פותח)
לא כזה הזוי, אבלאנונימי (פותח)

אם אני זוכרת נכון (זה היה מזמן...) באחת השבתות הראשונות שבעלי (אז - ארוסי) היה אצל ההורים שלי, הגישו עוגת קישואים!

(ואמרתי לו שיטעם לפני שנגיד את השם של העוגה, כי אח"כ הוא לא יסכים לטעום...)

באש השנה שנה שעברה שמעתי..הדר!ש=)

שאופים דג בתוך המנוע של האוטו -

אם נוסעים לפיקניק אז בדרך אתה מכין את האוכל ושאתה מגיע זה חם מממש!
פשוט ראיונות הזויים.

לא מזמן הכנתי לחם בירהאלעד

קילו קמח+בקבוק בירה 750+מעט מלח, בוחשים בתבנית, שמים בתנור בלי צורך להתפיח בכלל-- ויוצא לחם שלא מהעולם הזה (לאוהבי בירה בלבד )

רק בשביל להיות בטוחה...א.א.ק

בירה לבנה - נכון?

ואיך יצא לדעתכם עם שחורה? (אני יותר אוהבת..)

בירה שחורה אין בה אלכוהול. זה לא יעבוד.aima
אז זהו שעכשיושחר26

בדיוק סיימתי לאכול לחם שהכנתי עם בירה *שחורה*

(3 כוסות קמח מלא, כפית סודה לשתיה, כפית סוכר, כפית מלח ובערך 500 מ"ל בירה שחורה)

ויצא ברוך ד' מ-ע-ו-ל-ה !

חששתי בגלל הקמח המלא, אבל יצא ממש טוב ולא יבש וממש משביע.

לא נראה לי שזה יעבוד כיפלפלתי

זה עובד בגלל השמרים, האלכוהול שם או משהו כזה..[שבטח הופך לשמרים בדרך]  ואת זה אין בבירה שחורה.

ובכן...חשבשבת

כשהייתי בפנימיה היינו עושות...

 

טוסט במגהץ- שמים גבינה צהובה וקטשופ בלחם ומגהצים

 

נקניקיות פרווה מבשלים בקוקום החשמלי

 

וצנימים על תנור ספירלה...

 

אה ואגב לריח שמים קליפות ליומון ותפוז על תנור ספירלה...חיוך גדול

בצבא-רחלקה

בעזהי"ת.

 

חביתה על טנק...

תנסו פעם

חשבשבת-גאוני!הרהור
גם ביצה קשה אפשר לעשות בקומקום חשמלי..פלפלתי

רק שנורא מגעיל לשתות ממנו לדעתי אח"כ... אם יש קומקום רק לזה - זו אפשרות כנראה לא רעה...

אני מכירה משפחה עם שני קומקומיםפפריקה--

אבל קומקום הביצים מלא אבנית וצהוב מאוד לא נעים.

ומה קורה כשביצה מתפוצצת שם? שקשוקה במים?

חביתת עין צפה... פלפלתי
גם עם בירה שחורה זה יצא, רק להוסיף חומרי התפחה.אנונימי (פותח)

לא מתואר לחם עם שמרים  אלא לחם מהיר. 

חביתה עם ביסליאנונימי (פותח)

מקפיצים ביסלי, עדיף גריל במחבת עם פרוסות בצל, מוסיפים ביצה ומערבבים.

יוצא ממש טעים

לא הזוי (אני מוחה!), טעים אבל פחות מוכר.אנונימי (פותח)

עוגת קקאו בחושה עם בירה כהה/שחורה במקום מים (גם מי בישול שעועית במקום מים טובים לעוגה)

לחמניות סלק מאודות (עם שמרים) במילוי מחית שעועית שחורה מתוקה

בראוניז משעועית שחורה

וסתם משהו- לשפוך מים רותחים על קמח, במיוחד מלא, עוזר להוסיף הרבה מתיקות ללחם/ חלה. לשפוך את כמות המים שצריך, רותחים, על חצי מכמות הקמח, להוסיף כחצי כוס שבולת שועל ומעט מהמלח, לערבב ולהניח עד שהטמפרטורה תהיה חמימה וסבירה לפני שמוסיפים שמרים. בשיטה הזאת צריך להקפיד יותר על מדידת כמויות כי התערובת הופכת כמו ג'לטין וזה יכול לבלבל מבחינת הקמח שצריך עוד להוסיף. 

 

(והמתכון לעוף הוא באמת עם פחית בירה.)

דודים שלי מכינים- חזה עוף עם ריצ'!!אנונימי (פותח)

דודים שלי מכינים חזה עוף שמבשלים אותו עם פטריות, בצל, וריצ'- של ההקרמה (הפרווה- כמובן..)

<כחול, לא אדום בקופסה>

 

דווקא טעים!! הם לא גילו מה הם שמו עד שטועמים..! רוצים מתכון יותר מדוייק?

כן! נשמע מעולה!dola
חמין ממלפפונים ירוקים (בספר "מטעמי הבית היהודי")קצת אחרת
זה באמת הזוי!!!אני ירושלמית
דג סול מקורמלאשירתית
סלט המפלצות של עקיבא ויעל...תשאלו אותואחותו

אני רק זוכרת שזה הדהים אותי שמישהו המציא מתכון כזה

הנה קישור-איזה טוב ה'!!!!

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t317542#3960790

 

וזה לא המצאה שלי.

 

אנחנו קיבלנו את המתכון מחברה של יעל ואין לי מושג ממי היא קיבלה אותו.

ונזכרתי בעצמייהודיה מא"י

בעוד שני מתכונים הזויים במיוחד מתוך הספר עוד שוקולד

 

רביולי שוקו במילוי שוקולד עם רוטב קרמל

 

ארציוני (כדורי אורז מטוגנים) במילוי שוקולד

המתכון של הריביולי נשמע טעיםםםםםםםםם!!!אני ירושלמית

יאמי

 

(ומושחת...)

 

אמרה זאת שבדיאטה...

גם לי נשמע טעיםיהודיה מא"י

זה לא עושה אותו פחות הזוי

מישהו באמת ביצע את זה?+mp8

או שזה סוג של הפרחת בלון כמו: דג פורל על מצע שוקולד מריר ודיאט קולה. (המצאה שלי מהרגע, מישהי מוכנה לנסות??)

תאמיני לי, מי שכתבה את הספר היא חולת שוקולדיהודיה מא"י
עבר עריכה על ידי יהודיה מא"י בתאריך כ"א חשון תשע"א 09:35

כן, היא באמת עשתה את זה.

וגם אני מתכננת לעשות פעם באיזו הזדמנות מיוחדת. (זה אמור להיות מוגש כמנה אחרונה, לא כמנה בארוחה)

במסעדות/בתי קפה ייחודיים לשוקולדאני ירושלמית

מגישים מרקי שוקולד..עם כל מיני 'דברים' צפים במרק.....

 

בשבילי זה בהחלט יכול להיות מרכז הארוחה ולא רק סופה...

 

(בינתים אני עוד מחפשת מסעדה כזאת בהכשר שיתאים לי.. שמעתי שיש בקיבוץ עין זוויתן בגולן 'לה קרינה' בית קפה ומסעדה שצמוד לבית חרשת/בוטיק שוקולד יוקרתי.. כל המנות במסעדה מבוססות או מכילות שוקולד...

אני מתכננת את זה פעם בעז"ה כחלק מטיול ברמת הגולן...יאמי)

זה עדין ממתקים ולא אוכליהודיה מא"י
אל תלכי לשם..את תצאי כפול שתייםאורושקוש

ממה שאת עכשיו..

וגם המינוס בבנק יוכפל..

סתם..זה ממש טעים רק שאתה גם לא יכול להפסיק לאכול וגם זה יקר מאוד..

צריך ללכת לשם פעם בחיים וזהו..

אגב קוראים לקיבוץ ההוא עין זיוון.

יאמייאמייאמי

ווואו!! עשית לי חשק אדיר!!!אני ירושלמית

איזה כייף לשמוע המלצה ישירה...

 

עכשיו לא יועילו שום אזהרות...(משמין, יקר או ווטאבר...)קורץ

 

זה נכנס לתכנון.. בעז"ה

 

אחרי הדיאטה!חושף שיניים

הזוי....~moriya~

עוגת סלק, עוגת שקדים וחומוס המום

הייתי מחליף רק את הדיאט קולה לקולה רגילה (:איזה טוב ה'!!!!
שניצל בציפוי ביסלי. לא מאוד הזוי, נכון?(לא ניסיתי)Avrechit
ה' ישמרנו!שיראל.

דג סלמון במדיח? 

עוף בבירה/קולה?  

דג הנסיכה של שבת עם קינמון?

חביתה עם ביסלי?

עוף ביין ותפוחים?

דג סלמון במדיח?

דג במכסה מנוע?  

מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס רגילות אבל אופים אותם בתוך החום שבאוטו?

'לדר' פירות באוטו?

עוגת קישואים?

לחם בירה?  

טוסט במגהץ?

נקניקיות פרווה מבשלים בקוקום החשמלי?

וצנימים על תנור ספירלה?

חביתה על טנק?

עוגת קקאו בחושה עם בירה כהה/שחורה במקום מים (גם מי בישול שעועית במקום מים טובים לעוגה)?

לחמניות סלק מאודות (עם שמרים) במילוי מחית שעועית שחורה מתוקה?

בראוניז משעועית שחורה?

חזה עוף עם ריצ'?

חמין ממלפפונים ירוקים?

ארציוני (כדורי אורז מטוגנים) במילוי שוקולד?

עוגת קרמבואים בציפוי קרם בננה?

סלט פירות עם חלב ממותק ומרשמלו?

 

תגידו,אנשים,משעמם לכם שאתם ממציאים מתכונים כאלו?! אעע..מי בכלל הסכים לנסות אותם ולטעות..? בעע..

 

|מזועזע|

אחלה סיכום של השרשור^^^^^^^^איזה טוב ה'!!!!
תודה על הסיכום!הרהור
כתבתי רק מה שאני אוהבת להכין ולאכול, אבלאנונימי (פותח)

לדעתי זה לא הזוי. יש אנשים בעולם שאוכלים כל מיני דברים שלא רגילים אליהם. 

בכנות ולא פוליטיקלי קורקט, הרבה מהמאכלים האשכנזים נראים לי הזויים לחלוטין- צימעס, מרק עוף מכובס, בשר מתוק (גרמני), גפילטע פיש... אבל יש אנשים שאוכלים את זה. כל שבת. ונהנים. שיבושם להם. 

זה ענין של טעם. וגם ענין של הסתכלות שונה על מרכיבים ותפקידם במטבח- אם בירה זה רק לשתות ולא משקה דגנים עם תכונות מסוימות לאפיה ובישול, אז זה באמת נשמע מוזר. אגב, מליארדי אנשים צורכים שעועית מתוקה באופן רגיל. חלבה עשויה מטחינה גולמית אבל אף אחד לא תוהה למה ממתיקים את הטחינה.

גם עוגת רוזמרין וצימוקים יכולה להישמע מוזר.

כמה צחקתי כשקראתי את התגובה שלךאממממ

עשית מצווה: שימחת יהודיה

אופס..ולטעות=לטעוםשיראל.
אנחנו עשינו פעם את העוף עם הבירה.ארגמן

זה פשוט מתוק לראות אותו בתנור [זה נראה כאילו הוא יושב על אסלה].

 

הטוסט במגהץ בא מהסרט "בני וג'ון" [סרט מתוק- מומלץ]- והם גם מרסקים פירה בעזרת מחבט טניס.

 

והרעיון היחיד שיש לי לנדב לשרשור הזה הוא עוגיות טחינה- אבל זה לא מעניין במיוחד, יש לזה טעם של חלבה.

שמעתי על עוף בחלב אם...נדנדה כתומה.

זה נשמע מגעיל.. אני מכירה מישי שטעמה את זה...

 

וזה הפך לבד"פ בשבט שלנו...

עוף בחלב אם אסור משום מראית עין.יהודיה מא"י

חלב אם הוא פרווה אבל אסור לחממו בכלים בשריים, וק"ו שעם בשר ממש.

אבל אפשר עם חלב קוקוס...*צופית*
מה????זה כבר לא רק הזויאנונימי (פותח)

זה פשוט דוחה!!!! למה שאישה תרצה לעשות דבר שכזה?!!

אהההחשבשבת

ונזכרתי שלא היה לנו כוח היינו מערבבות קוסקוס/ פירה של מנה חמה  עם שקדי מרק.....

עוגת חומוסאם הבנים12

באמת ראיתי באיזה אתר בריאות עוגה שבמקום קמח וביצים שמים חומוס מבושל וטחון.

 

כתוב לא לגלות לאורחים רק אחרי שטועמים.חיוך

 

נזכרתי מה הזוי! אבל אין לי את המתכוןAvrechit

אם יש מאכל הזוי בעולם, הרי זה ללא ספק - במבה במילוי נוגט.

אע?? במבה נוגט זה הכי טעים בעולםםםרחלקהאחרונה

בעזהי"ת.

 

במיוחד בפסח יאמי

 

מה הזוי בזה?

חח...הייתי שמחה, אבל אני באמתע הבישוליםיעל מהדרום
אני האמת לא🤭 נוסעיםטארקו
אכין תכף עוגיות קוואקר לקחת איתנו..
ברור שמבשלת.... חילזון 123

מתכננת עוף ממולא

בולונז

תוספות

חלות

רק מתחילים....

אנחנו לא בבית🤭שוב..בוקר אור
מקווה מאוד שבת הבאה!
השבוע לא,חתול זמני

אך שבוע שעבר הייתי בחו"ל ועשינו דגים על האש (סלמון, בקלה + כמה דגים טריים שדגנו)

+ תפו"א בצל ועגבניות על האש

וגם שימורי טונה בשיטה הזולה (פותחים, שמים נייר למעלה, מוסיפים שמן, מדליקים, ונותנים לזה לבעור)

אני בישלתי מלאמתיכון ועד מעון

ע"ש

מרק עוף

עוף עם רוטב שזיפים

תפוחי אדמה בטטות אורז

כרובית

חסה, כרוב

לקינוח פצפוצי אורז של חן במטבח

 

קידוש

עוגת מיץ, עוגה אנגליש, עיגת ביסקוויטים, עוגיות פאדג'

 

סעודה

סלמון עם חרדל ודבש

שניצלים, בשר בעלי פילו

תוספות כמו בערב חוץ מתפוחי אדמה שונים

ברוקולי

חסה וכרוב

 

סד"ש

קוגל אטריות, חצילים, לחמניות שום נתלשות

 

וואי באמת מלא. ב"ה. מתי סיימת?המקורית
הבוקר ב11מתיכון ועד מעון

לפני המסיבת סיום של הקטנה שלנו.

אני תמיד אוהבת לבשל הרבה, שיהיה אוכל לרוב השבוע

איך הספקת? כל הכבוד לך!המקורית
מתחילה בחמישי בערב בד''כמתיכון ועד מעוןאחרונה
אצלנוהמקורית

ערב דג ברוטב חריף

בוקר - לחם גבינות חמאה וירקות

צהריים חמין עם בשר שיועית אורז וחיטה

לסדש יש סרדינים

עוגת תפוז וקוקוס ורולדת ריבת חלב


לצהריים הכנתי שקשוקה, ולתחילת שבטע הכנתי חזה עוף בתיבול שווארמה ואורז


סלטים - חסות ששטפתי מראש, חצילים 3 סוגים, י טחינה, אבוקדו, שומר וקולורבי, מלפפון עם בצל סגול, ומטבלים

התעייפתי

שבת בפתח!! מה מתבשל?גלויה

אנחנו נוסעים לשבת לחמותי

אני אכין בעז"ה דג מושט ברוטב עגבניות

ופשטידת ירקות.


ומה אצלכם?

שבת חמה, פחות בישוליםהמקורית

בערב - דג טונה ברוטב

קידוש חלבי - גבינות, חמאה ולחם

צהריים לילדים - חמין פרוה עם חיטה

סדש - סרדינים טונה בקופסא ומטבלים (צימיצורי, שום קונפי, מטבוחה, חציל קלוי עם טחינה, גוואקמולי)


יש שוקולדים כדורי שוקולד וגלידות, פירות ופיצוחים

אין לי כח להכין עוגה

לחם קנוי כמובן

אצלנואבןישראל

ערב שבת

דג נסיכה

אנטיפסטי

ושעועית ירוקה

בוקר שבת

שניצל הודו

קציצות בשר עם אפונה

אורז

סדש- סלט טונה סלטים שנשארו חלה

חלות קנינו הפעם.

עוגת ריבה פירורים רוגלך ועוגה חלבית שקנינו..

סלטים השבת בעיקר חיים חוץ מביצים מטבוחה וטחינה..

לאחרונה אני כמעט כל שבוע מפספסת את השרשורטארקואחרונה

אז משתפת בדיעבד...


חלות

סלטים-הרוב מהמקפיא: פסטו, זיתים, מטבוחה, חומוס, פטריות בטריאקי, קישואים מטוגנים, אבוקדו.


ליל שבת

אגרול

תבשיל ירקות ועוף צהוב

קוסקוס


בוקר שבת

מוקפץ של אטריות אודון עם חזה עוף ופטריות בתיבול אסייתי מתוק(סגנון מוקפץ קוראיני)

סלט ירקות עשיר


סדש

פסטה טונה


עוגת שמרים

אבטיח וחטיפים

מתכון לסופלהאקונהמטטה

יש לנו בע"ה אירוע

ואני רוצה להכין סופלה בכמות גדולה

אממהה השוקולד מאד יקר ...

יש למישהו מתכון שמעורבב עם קקאו?

מתכון שמתאים לכמות גדולה?


תודה

אין לי מתכוןתוהה לעצמי
אבל אולי תכיני במקום זה עוגת שוקולד חמה?
את רוצה להכין פונדנט , וזה מכינים עם שוקולדופל לימוןאחרונה

עוגת שוקולד חמה גם יכולה להיות קינוח שווה ומיוחד

ארוחות צהריים אשמח לרעיונותחולמת להצליח

אני רוצה לבנות תפריט שיהיה קבוע לארוחת צהריים לכל השבוע.

אשמח לרעיונות, בעיקר מאכלים שלא דורשים הרבה הכנה,

אפשר גם בשרי וגם פרווה ושהמאכלים יהיו מתאימים גם לילדים.

תודה 

דברים ששמים בתנור זה הכי קל.אונמר

ולא עומדים לבשל אני מתכוונת.

סלמון חתוך כבר מראש במקפיא, אתה מפשיר כמות שצריך, שם בתבנית עם מעליו רוטב של חרדל + דבש + סויה.

ליד זה באותה תבנית שעועית ירוקה.
אם רוצים אורז ליד זה גם שניה וחצי.

קציצות אני עושה גם דיי מהר אבל זה כן יותר עבודה,
מערבבים בשר טחון עם בצל, ירוקים, ותבלינים, עושים קציצות בידים ולתנור. 
בסיר רוטב אדום פשוט של רסק עגבניות ומים ותיבול. (כמובן שאפשר לשדרג אם יש כח בעגבניות טריות או כל דבר אחר)
כשהקציצות מוכנות מהתנור לרוטב וזהו.
גם פה - ספגטי אפשר כתוספת או אורז, קוסקוס.

 

אם אוהבים דברים יותר של לחם - אז עראיס זה גם דיי מהר בתנור.

במקפיא היתי שמה ברוקולי, שעועית ירוקה, וכאלה שכשרוצים זה מוכן מאד מהר בתנור.

 

גם אפונה קפואה ברוטב אדום זה ממש קל להכין.

שווה להתמקד במנות עיקריותופל לימון

כמו רוטב בולונז, קציצות, כדורי בשר ברוטב,שניצלים, צלי חלקי עוף,חזה עוף בתבלינים, פילה אמנון אפוי שניצל דג את כל אלה אפשר להכין מבעוד מועד להקפיא ולהוציא כל פעם מנה

תוספות ליד לפי מה שאוהבים, פסטה, פתיתים, קוסקוס, אורז עם ירקות או בלי

ירקות אפויים

תבשיל קישואים עם או בלי חצילים ועגבניות

לפעמים אני זורקת בתבנית תכולה של כל מיני שקיות ירקות קפואים, מתבלת ואופה - הכי קל ונשמר יופי כמה ימים

עונהשושיאדית
  • - חזה עוף מוקפץ + פירה + ירקות (מוקפצים או חיים). ארוחה בכמה דקות הכנה.
  • - שניצלים + פסטה ברוטב עגבניות + ירקות חיים. משהו שתמיד כיף לאכול.
  • - כדורי בשר ברוטב אדום + אורז / קוסקוס + ירקות בתוך הרוטב האדום (תפוא / בטטה / גזר).
  • - פרגיות בתנור / מוקפצות + תוספת כלשהי / בתוך פיתה עם סלט.
אצלנו אלו הולכים בצהריםאבןישראל

פתיתים עם נקניקיות בסיר אחד וסלט

פסטה ברוטב אדום ובריק( עלי סיגר עם ביצה)

לזניה בשרית/ חלבית וירקות חתוכים

בולונז

אורז עם סלט גדול, טונה, חמוצים וביצה קשה

מלווח פיצה

קוסקוס ומרק

שקשוקה וטחינה עם לחניות

בא לי לבוא לאכול אצליכם🤣יעל מהדרום
מוזמנת(:אבןישראל
אפשר להכיןהמקורית

עוף ותפוא בתנור ולהוסיף אןרז

כנל עם פתיתים

אפשר לעשות מרק קוסקוס עם או בלי עוף

פרגיות במחבת/ נינגה עם תוספת

קציצות עוף/ בקר בלחם

נודלס עם חזה עוף

חזה עוף עם פסטה

שניצל ופסטה (אפשר לקנות פרוס ולתבל ולהקפיא כמות)

פרווה פחות אוכלים אצלנו אבל מושט בתנור/ סלמון עם סלט גדול

...חילזון 123אחרונה

רוטב אדום עם גזר, תפוא ודג אמנון (אפשר להכין מראש) + קוסקוס משקית

כדורי דג קפואים ברוטב אדום ותוספת

פסטה עם בשר טחון מטוגן ותבלינים

שניצלים בשריים בתנור+ צ'יפס בתנור(אפשר מתפוא אמיתיים)

שניצל דג בתנור (אפשר אמנון או סול, לא צריך ביצה, רק פרורי לחם וספריי שמן בנדיבות)

אורז+טונה,+ירק מבושל כלשהו (נגיד תירס, שעועית ירוקה, גזר גמדי, קישואים)

פתיתים ונקנקיות בסיר אחד

חזות עוף שלמים אפויים ותוספת כלשהי

אז מה מתבשל אצלכם לשבת?חדשה,,

מחר יהיה לי יום עמוס ןאגיע הביתה רק בשעות הצוהריים, אז מתכננת להתחיל היום ולסיים את הרוב.


ערב:

דג סלמון מרוקאי עם גרגרי חומוס

ניוקי

חלות מהמקפיא

בורקיטס

סלטים מבושלים: מטבוחה, חצילים, קישואים, אולי פטריות.

סלטים חיים


בוקר:

עוגת גבינה אפויה

עוגיות (אין לי מושג איזה)


שניצלים

תפו"א בתנור

סלטים כנ"ל


פוקצ'ה מהמקפיא

אצלנו בעזרת ה'מוריה 7

טחינה

סופלה

פצפוצי אורז

חלות


חציל קלוי, חציל בתנור, חומוס, חילבה, מטבוחה מהמקפיא.


ערב:

דג ברוטב אדום

מרק עוף


בוקר:

חמין עוף

ברוקולי בתנור

אורז

דג סלמון


סדש:

דג סלמון

פשטידת ירקות

ביצים קשות

ניוקי את מכינה אותו לבד?אונמר

אם כן אש אזמח למתכון.

הקנויים לא טעימים לי ובאלי לטעום ביתי

אצלנוסטודנטית אלופה

חציל ברוטב, חציל עם אגוזים, חציל קלוי עם טחינה, סלט ביצים, חומוס וסלטים חיים שנחתוך בשבת (מטגנת בטטה לסלט חסה)

ערב

קציצות דגים ברוטב מרוקאי

עוף עם אורז ושמיר בקוקי


בוקר

סלמון בקראסט פיצוחים

אנטיפסטי


סד"ש מתארחים


חלות ביתיות

חיתוכיות ביסקוויטים

עוגיות גרנולה

אצלנו עדיין לא מתבשל כלוםאבןישראל

בתכנון בעזרת השם

ערב שבת

סיר דגים ברוטב אדום עם חומוס

מרק תימני


בוקר שבת

חזה עוף ברוטב פטריות

שוקיים עם תפוא ובטטה

אורז צהוב


סדש

דגים שנשארו

בלינצס/ קרפים

סלטים


עוגת בסקויטים

עוגת תפוזים גבוהה

ועוגה עם בצק וריבה

סלטים מה שנספיק(מטבוחה ביצים חציל מטוגן ובמיונז כרוב חסה עגבניות שרי)

שיהיו הכנות נעימות וטעימות

הרבה זמן לא כתבתיהמקורית

אז אצלנו

שבת בערב- דגחם וקציצות דגים ברוטב

שבת בבוקר - לחם, גבינות, חמאה וירקות

צהריים (ביניים לילדים) - חמין פרווה

סדש - סרדינים וסלטים


חלות קנויות כמובן

יהיו גם מליון מתוקים, פירות ופיצוחים

בגזרת מיליון הסלטים - סלק מבושל, סלט תפוא וביצה, תירס עם גמבה ומיונז, כרוב סגול במיונז, קולורבי, מלפפון עם בצל סגול, אבוקדו, חצילים בציפוי וסלט קוביות חציל, טחינה, מטבוחה, סלט חסה ונראלי שזהו

אם יישאר כח אכין כדורי שוקולד ועוגה בחושה

אצליופל לימוןאחרונה

לערב מלא סלטים, סלמון אפוי על מצע פלפלים אפויים

צלי כתף עם פטריות

תפו"א מאודים עם בצל מטוגן

כרוב ממולא

שעועית ירוקה מוקפצת

עוגת תפוחים בחושה

 

לבוקר ארוחת  בוקר ועוגת גבינה שהפעם קניתי

 

לצהריים

פרגיות אפויות עם תפו"א

קוסקוס עם ירקות

פשטידת פטרוזיליה

סלט כרוב אפוי ברוטב על בסיס טחינה

סלט אנדיב

גלידה לקינוח

 

מה מכינים לשבת?בוקר אור

ערב

מרק עדשים ירוקות

קוסקוס

בשרי כלשהו ברוטב לא אדום, אולי קציצות ברוטב צהוב? רעיונות יתקבלו בברכה


בוקר

פסטה בולונז שקיבלנו

אנטיפסטי


סדש

אולי בורקס פיצה מבצק ספידי או פשטידה


חלןת מהמקפיא

טחינה שקיבלנו

חצילים בתנור

סלט ביצים

סלט ירקות

סלט אבוקדו


גלידוניות קנויות

פופקורן

יש עוגת שוקולד וחמאת בוטנים במקפיא וגם עוגיות לימון, נראה מה נוציא 

יאמי!!גלויה

אנחנו נוסעים להורים שלי.

התלבטתי האם להכין עוגת יום הולדת מסורתית לאחי הבכור הרווק

(מכינה לו כל שנה מגיל 16. יום הולדת 39...)


יואו צריכה להתאפס על זהנערת טבע

בגדול- אני בונה על שבת מהמקפיא.

ועכשיו מבינה שעוד לא הפשרתי כלום.


יש פסטה ברוטב מוכנה, תפו"א אפויים ועוד משהו שאני לא זוכרת במקפיא


מעבר לזה יש מוקפץ ירקות ממש טוב ברוטב אדום עם קציצות בקר.


מקווה להכין בעז"ה דג, מרק, ואולי אולי שניצלונים


ועוגה. שה' ייתן כח.

אני מכינה לפעמים קציצות עם רוטב צהוב וסלרימוריה 7

אם אתם אוהבים סלרי, זה ממש טעים


מכינים עיסה של קציצות: בשר/הודו/ עוף, בצל קצוץ מטוגן, פטרוזיליה קצוצה, ביצה, פירורי לחם, מלח פלפל חוויג' למרק, לפעמים גם קישוא מגורד.

רוטב: מטגנים בצל, מוסיפים מלא סלרי חתוך, מטגנים איזה 10 דקות ומערבבים מדי פעם, מלח פלפל חוויג' ומים, מרתיחים ומבשלים כמה דקות, ואז מוסיפים את הבשר..

אצלנועלמא22

היו בלתמים בקניות בסופר, אז קצת מאלתרת.


מרק עגבניות

עוף בתנור עם תפוחי אדמה

בשר בקר מהמקפיא

אורז עם אטריות

שעועית ירוקה מוקפצת

דג סלמון עם ניוקי ופסטו


סלט כרוב

סלט תירס

סלט עגבניות שרי

חלה מהמקפיא

עוגת ביסקוויטים אפויה

אם אספיק- קורנפלקס בשוקולד


סעודה שלישית - מאפינס מלוחים וסלט חסה עם חלומי

מה זה עוגת ביסקוויטים אפויה? נשמע טוב!!יעל מהדרום
מתכון של ניקיעלמא22

 https://nikib.co.il/cakes-dessert/36772/


החלפתי את האגוזים בשוקולד צ'יפס, לא שמתי קינמון, ושמתי ציפוי שוקולד מלמעלה. אם עושים ככה צריך להפחית מכמות הסוכר (היא גם כתבה שם להקפיא ישר אחרי האפייה לשעתיים, ושכחתי מזה, אז הקפאתי יותר מאוחר).

אני מודה שאנחנו לא בטוחים אם אנחנו אוהבים או לא.. חח

תודה!! (אחרי שראיתי מה זה, זה באמת נשמע קצת מוזר😅יעל מהדרוםאחרונה
תפריט שבועותדפני11

איך עוד לא נפתח כזה שרשור???

יאללה מחר רוצה לעשות קניות אשמח לרעיונות

גם חלבי טעים וקל הכנה וגם בשרי.

הכל מהכל רוצה לגוון...

רעיונות לשבועותופל לימון

קצת תלוי לכמה אנשים

מגש גבינות כמה מטבלים וחלה או לחם מחמצת

לא החלטתי אם ללכת על מרק חם או דוקא קר- ציזיקי

לזניה, תפו"א מוקרמים

סלמון אפוי

ברוקולי וכרובית בשקדים

בלינצ'ס במילוי גבינה וכוסיות אישיות עם מיני מוסים על בסיס קרם גבינה ותוספות שונות.

 

לצהרי החג אכין שניצלים וצ'יפס טרים

סלטים

וטארט שוקולד עם תותים.

 

לשבת - כמו שבת אנסה ללכת על קונספט של ארוחת בתבנית למשל סטייקים עם ניוקי, או פרגיות אורז וירקות

לצהריים ממולאים ותוספות. תמיד ירקות- חיים  כתוספת

 

פהפלספנית

בעזהי"ת

 

נתחיל בנתונים כי יש פה כמה אתגרים:

1 צליאקית (ללא גלוטן) שלא נוגעת בדגים, 1 קיטוגנית (ללא פחמימות בכלל), 1 שלא נוגע בשום חלבי כי זה מגעיל אותו, ו3 שאוכלים הכל, בינתיים, מהם אחד קטן בן 4.. בקיצור. 

 

ערב חג: 

סלמון (לקיטוגנית וללא חלבי) 

לקט ירקות (לכולם) 

תפוחי אדמה רגילים (לללא חלבי)

תרד מוקרם (לקיטוגנית)

פסטה לל"ג מוקרמת (לצליאקית)

רביולי מוקרם (לרגילות) 

פלטת גבינות

 

בוקר חג: 

על האש, בתקווה שנספיק לחבר את החגז שקנינו לגריל גז. 

בתכנון משהו כמו המבורגרים/קבבים, פרגיות, אולי כבד/לבבות למי שאוהב פה.. לא הסחפות.. 

 

ערב חג: 

בתכנון להכין עוף עם אורז בסיר אחד על הפלטה. כלומר בצהרי החג לשים על הפלטה תבנית של עוף ואורז ואולי גם איזה ירק כלשהו, עם מספיק מים ותיבול, ולתת לפלטה לעבוד. -שימו לב שצריך שיהיה מבושל לאכילה לפני כניסת שבת, אז צריך לשים לפחות שעתיים לפני כניסת שבת. 

 

בוקר חג: 

זה היחיד שעוד לא הגענו. בטח יהיה איזה בקר ותפוחי אדמה או משהו כזה. אם יהיה לי כח אולי כרוב ממולא וקיגל.. קיגל תפו"א זה כיוון טוב באופן כללי.. 

 

 

סלטים: 

יש את הסלטים הרגילים המבושלים: מרמומה, חצילים מטוגנים. חוץ מזה נכין קופסא גדולה של סלט גזר וסלט כרוב. וחוץ מזה לכל ארוחה נכין סלטים חיים לפי הכח.. נניח בעל האש נשים חציל קלוי, בערב חג סלט עגבניות ובוראטה, סלט רגיל לללא חלבי, מתישהו סלט שומר וסלט מלפפונים כי הילדות מאוד אוהבות.. כזה. 

 

פינוקים נוספים:

עוגת גבינה באסקית קיטוגנית 

עוגת גבינה פירורים לל"ג

עוגת גבינה פירורים רגילה

ועוד משהו פרווה 

חלות

לחם שום (לסעודה שלישית?) 

 

 

 

 

 

בשלב זה מוכן כבר החלות ולחם השום- במקפיא, 3 עוגות הגבינה, הרביולי, הפסטה המוקרמת ללג, המרמומה, החצילים והתרד.

וואו וואובוקר אור

התעייפתי רק מלקרוא

אלופה!

אפשר בבקשה את המתכון של עוגה לל"ג גבינה פירורים?ממתקית

תודה

אני פשוט עושה מביסקוויטים ללא גלוטן פלספנית

בעזהי"ת

 

טוחנת, מערבבת עם חמאה מומסת ומהדקת לתחתית, ומפוררת ללמעלה..

אצלי גם כבר חלק מוכןעל הנס

לא משתגעת בבצקים בארוחה חלבית

מכינה פשטידת תירס

פשטידת פטריות

לזניה

סלט עם בולגרית ובטטות

סלט עם אבוקדו ובולגרית

מגש ירקות וגבינות

הכנתי מטבלים שווים

מנות אחרונות עוגות גבינה

אפויה רגילה,פרורים,ובסקווטים.

לארוחה בשרית חגיגית הכנתי צלי בשר.

וארוחה אחת עוף פשוט

ותוספות של עלי גפן,

סעודה אחת סלומון פשוט

פשטידת קישואים(כבר מוכנה)

מין הסתם נכין אורז על הפלטה.

סלטים בכמויות יחסית כי אוכלים אצלי

כרוב לבן

כרוב סגול

גזר 2 סוגים לפחות

מטבוחה מוכנה כבר במקפיא

ביצים

טחינה ןחצילים 2סוגים לפחות

מלפפונים בסגנון מקסיקני

נבטים עם גזר ותפוחים קריספי

ולנשנוש בין הארוחות:

כדורי גבינה

אלפחורס

כדורי שוקולד

ועוגה פרווה לא החלטתי עדיין איזה.

אצלנובוקר אור

ערב

מרק בצל עם גבינה צהובה

ניוקי קנוי ברוטב שמנת פטריות

סלט עם חלומי וקוביות בטטה

בוקר אוכלים אצל משפחה חלבי

שבת בערב עוף עם אורז בסיר אחד או בתנור, סלט

שבת בוקר פחמימה עם בשר טחון בוריאציה כלשהי.. אולי פסטה בולונז, אולי בורגול עם בשר טחון

אנטיפסטי

סדש

פיצה מהבצק של החלות


חלות

טחינה

חצילים

סלט ירקות

סלט אבוקדו

סלט,קישואים מהמקפיא


עוגת גבינה וביסקוויטים

גלידוניות קנויות

עוגיות לימון מהמקפיא אם נרצה

מצטרפת לשרשור הנחמד😄סטודנטית אלופה

אצלנו

ליל חג

רביולי בטטה  ברוטב שמנת ערמונים

תפו"א מוקרם

סלט חסה עם בטטה וגבינות

סלט קפרזה

פיציות

לחם שום

ומטבלים


בוקר חג

סלטים: שום קונפי, חציל קלוי עם גמבה1 חציל ברוטב, חציל מתובל (ניראה איזה), טחינה , חומוס וסלטים חיים שנחתוך בחג

בשר ברוטב

ירקות מוקפצים

ואורז


ליל שבת

מתארחים ומביאים איתנו בורקס בשר, רוטב פיטריות, סלט חסה וחלות


שבת בוקר

סלטים מבושלים+ חיים

דג בציפוי שקדים

אנטיפסטי

ונחשוב מה עוד..


סדש

מתארחים


גבינה אפויה, שמנת פירורים (מוכן), עוגה פרווה וחלות (הכנתי אתמול והקפאתי)


עכשיו רק  נישאר להכין🫣

מה זה עוגת שמנת פירורים?יעל מהדרום
עוגת גבינה פירורים, ככה קוראים לזה אצלנו🤷‍♀️🤷‍♀️סטודנטית אלופה
אהה...תודה!יעל מהדרום
יש חיתוכיות שמנת ופירוריםופל לימון

אפשר לגוון את הקרם עם מחית תות לקבלת עוגה ורודה מהממת

אצלנואבןישראל

ברןך ה' התקדמנו יותר משציפיתי.

בערב מתארחים

מביאים טחינה

בבוקר מנגל

בערב שבת מושטים ומרק עוף

בבוקר שבת ממולאים ושניצלים

סלטים-

חציל במיונז

חציל מטוגן

טחינה

מטבוחה

גזר מבושל

גזר וסלק מגורד

חסה

ביצים


עוגיות אלפחורס

עוגת קרמבו

כוסיות אוראו פרווה

חלות נעשה מחר בעזרת השם

וסעודה שלישית אולי פנקייקים או בלינצס/קרפים

אצלנוהמקורית

ערב חג - בשר לשון עם פטריות, בשר ראש עם חומוס, קציצות בשר בריבת בצל (מכינה כמויות קטנות מכל דבר כי אוהבת גיוןן)

קוסקוס ואורז כתוספת


 

שישי בבוקר - כנראה מוקרם לחמודים שלי (מבשלת בחג)


 

שישי צהריים - אין לי מושג (אולי שניצל וצ'יפס, אולי פיצה במחבת.. נראה לפי הכח)


 

שישי בערב מתארחת


 

שבת בבוקר - לחם עם גבינות וירקות

בין לבין חמין פרווה כי שבת ארוכה והילדים מורעבים

סדש דג בתנור


 

קינוחים - פחזניות, רולדת אלפחורס, כדורי שוקולד, פיצוחים וכו

אצלנותוהה לעצמי

חלות


ערב חג-

מרק בצל

עוף ביין

בלינצ'ס תפוחי

רוטב פטריות

כרוב בתנור


חג בבוקר-

חומוס בשר

בשר עם ירקות שורש

שניצלים

כרובית

אורז


ערב שבת-

דגים ברוטב

מרק עוף


שבת בבוקר-

לזניה בשרית

שניצלים

אורז

שעועית בתנור


סעודה שלישית-

פשטידת פטריות


חציל קלוי

חציל אפוי

חומוס

טחינה

ממרח פטרוזיליה

מטבוחה

בטטות בצילי

סלט חסה עם נשנושים

סלט ירוקים


עוגת גבינה

קרמבל אפרסקים

עוגת שוקולד

קורנפלקס מצופה

גליליות עם קצפת

חיתוכיות שוקולד צ'יפס


בה נשאר חיתוכיות שוקולד צ'יפס וסיימנוווו🥳

ואז את באה לבשל אצלינו?יעל מהדרום
ואז הלכתי לנקיונות כביסות וגיהוצים😑תוהה לעצמי
אם מישהו היה לוקח לי את זה, הייתי בשמחה באה לבשל אצלו..
החלק הכיף🤦‍♀️🤦‍♀️ אני גם בנקיונותיעל מהדרום
אצלנו.. רק עכשיו התפניתי לכתובטארקו

ליל החג

חלות

גבינות שמנת בטעמים, חמאת שום

לזניה שושנים עם תרד וגבינות ברוטב רוזה

מאפי בצק עלים עם גבינות ועגבניות או פטריות

קוביות שניצל דג מושט

סלט חסה עם חלומי ופטריות.


בוקר החג-בראנץ כזה שכל אחד ירכיב לו מיני סנדוויצים

לחמניות ביס

סלמון מעושן

פלטת גבינות

ירקות חתוכים

חביתה מקושקשת על הפלטה


ארוחת ביניים כי סעודת שבת מאוחר בלילה ולא בא לנו לנשנש את עצמנו לדעת- ירקות ועוגיות גבינה מלוחות


סעודת ליל שבת

חלות וקצת סלטים מהמקפיא בקטנה

עוף ברוטב- נכין על הפלטה בחג(תודה לעירוב תבשילין)

אורז


סעודת בוקר שבת

חלות וממרחים

כנאפה פטריות וגבינות

סלט

ביצים קשות


סעודה שלישית

כל מה שנשאר


קינוחים ופינוקים

חיתוכיות קואקר

עוגת גבינה-שוקולד לבן-שקדים-פירות יער קרה

עוגת גבינה אפויה בחושה

קינוח כוסות סגנון פאי לימון

עוגת גבינה קרה 

חביתה מקושקשת על הפלטה זה רעיון טוב!יעל מהדרום
לק"י

נראה לך שאפשר להכין חביתה רגילה?

אני לא יודעת אם החום יספיק, מקושקשת יותר סלחניתטארקו

בקטע הזה.

אבל לא ניסיתי..

תודה! בסוף ניסיתי טורטיה עם חביתהיעל מהדרום

לק"י


לקח זמן, והבת שלי לא אהבה בסוף🤦‍♀️

אבל למדתי משהו חדש.

אז מה אכלתם בסוף?אלון שטרית

מעניין לדעת אז מה אכלתם בסוף??

חח נראה אם יהיה לי זמן לכתוב בהמשךדפני11אחרונה
היה טעים!
פוקאצ'ה גבוהה, אוורירית וקריספיתאלונה כהן

לבצק

  • 500 גרם קמח לבן
  • 1 כף שמרים יבשים
  • 1 כף סוכר
  • ½ כף מלח
  • 1 כף שמן זית
  • 400 מ"ל מים פושרים

לרוטב 

  • חצי צרור פטרוזיליה, קצוץ דק
  •  כוס שמן זית
  • 3 שיני שום כתושות
  • 1 כפית מלח גס

    אופן ההכנה

בקערת מיקסר מערבבים קמח, שמרים, סוכר ומלח. מוסיפים שמן זית ומים חמימים, ומערבבים ידנית עם כף עד שכל הקמח נרטב ואין גושים יבשים בתחתית.

מכניסים למיקסר עד שמתקבל בצק דביק מאוד, שמתחיל להיפרד מדפנות הקערה.

מעבירים את הבצק לקערה גדולה משומנת קלות, מכסים ונותנים לו לנוח 5 דקות.

עושים 4 קיפולים כל 15 דקות: מרטיבים ידיים. מושכים קצה אחד של הבצק כלפי מעלה ומקפלים אותו למרכז. מסובבים את הקערה וחוזרים על הפעולה מכל הצדדים.

 

משמנים תבנית בשמן זית, מניחים בתוכה נייר אפייה עם שוליים בולטים החוצה, ומשמנים גם את הנייר ואת דפנות התבנית.

מעבירים את הבצק בעדינות לתבנית. עם ידיים משומנות מותחים אותו בעדינות לכיוון הפינות.

 

מערבבים בקערה שמן זית, שום, פטרוזיליה, בצל ירוק, מלח גס.

מחממים תנור ל־220 מעלות.

מורחים בעדינות את רוב הציפוי על הבצק, ומשאירים בערך 2 כפות לסיום. משמנים את האצבעות ובעדינות יוצרים גומות עמוקות בבצק, בלי לקרוע אותו.

אופים בחלק התחתון של התנור בערך 20 דקות, או עד שהפוקאצ'ה מקבלת צבע זהוב־שחום יפה והקצוות נהיים קריספיים.

 

בתיאבון!

אולי יעניין אותך