שאלהא.

דיברתי לא מזמן עם חברה, ואז היא אמרה לי על כל העניין הזה שסבא ישראל אמר שעכשיו אחרי רבינו, כולנו חברים, כולנו באותה מדרגה, כי רבינו אמר ש"ממני עד משיח לא יהיה חדש".

 

ולמה לקרוא ספר של הרב ארוש, למשל, כשיש לי את הספרים של ר' נתן?

כי הרי ר' נתן היה הכי מבוטל לרבינו, אז למה לקרוא למשל ספר של הרב ארוש, (או כל רב אחר, סתם לקחתי דוגמא) כשיש לי את הספרים של רבינו ור' נתן, שהתבטל כל כולו לרביה"ק, ורב של היום לא הגיע לדרגת הביטול של ר' נתן, אז אולי הוא מוסיף גם כמה דברים מעצמו וכו'... 

 

ואז אמרתי לה שיש גם את העניין של שיחת חברים וכו', אז היא אמרה שנכון, אבל אליו לא מתבטלים. אפשר לקבל ממנו אבל הוא לא במדרגה מעלי כביכול, כמו הרב,שאם אני מחשיב אותו כרב, אז הוא בעצם מעלי, ויש פה ביטול אליו, ובעצם רבינו אמר ש"ממני עד משיח לא יהיה חדש", משהו כזה...

בקיצור, ממש הסתבכתי, זה היה נראה לי פתאום ממש מוזר כי יש בזה משהו מצד אחד, אבל מצד שני, אז מה זה אומר על כל רבני ברסלב היום??????

 

היא גם אמרה שזה ממש עניין חשוב כי זה בעצם כל עניין ההתבטלות לרבינו...?!

רוצה את התשובה הארוכה או הקצרה?האטורי האנזו
גם וגם... תודה רבה!!!!א.
אחרי חשיבה מרובההאטורי האנזו

 

א', הנושא הזה מאד נפיץ ועלול לגרום למהומות ולבלבל הרבה אנשים, מאחר והוא עוסק בביטוי 'מפורסמים של שקר'. אחרי פוסט שלם שכתבתי.. חזרתי בי, אולי בכל זאת לא כדאי להשיב במדיה הזו, כאן. ועוד בפרט שאי אפשר למחוק את ההודעה אחרי שתקראי.

אם את חיה בשלום עם עצמך וטוב לך, עדיף שנוותר ולא נכנס לשם, לא רוצה לבלבל אותך. אבל אם הגעת למבוי סתום באמת, וזה ממש מטריד אותך עד כדי שזה מדיר שינה מעינייך, נמצא דרך לדבר על זה.

 

התשובה המקוצררת, בכל זאת- כל מה שמחזק אותך ומקרב אותך לה', זו האמת שלך.

רק אסור לנו לשכוח שרבינו הוא זה שהבטיח לנו תיקון ולא אף אחד אחר. והדרך שלו היא לשלוח אותך לה' ית' על כל דבר שתזדקקי לו.

זה אולי לא מדיר שינה מעיניא.

בס"ד.

אבל זה ממש מבלבל, כי אני לא יודעת, למשל לשמוע עכשיו שיעור או לא?... מה לקבל ומה לחשוב... התבלבלתי לגמרי!!

זה ממש ממש מבלבל, אולי אפשר לקרוא על זה איפשהו? אבל ממקום אמיתי...

תודה רבה

בעצם, זה די ערער לי את כל מה שחשבתי עד עכשיו...א.
זה עניין של לסמוך על הצדיק!!!אנונימי (פותח)

רבינו רשם שאין עכשיו חדש. אז אין חדש!!!! רבינו אמר את זה!! כמובן שיש רבני שקר שמהם צריך להזהר..

 

זה שרבינו אמר שאין חדש זה לא אומר שהוא התכוון שלא יוציאו יותר ספרים וכד' כי אם לא יוציאו ספרים שמסברים את דרכו איך כל התורות שלא יתפרסמו?! איך אנשים יבינו את השפה העמוקה שלו?!

 

הוא התכוון שעכשיו אין חדש- הוא כבר רשם את כל מה שאנחנו צריכים בשביל התיקון וההתקרבות שלנו. אין כבר מה להוסיף. והעניין שלנו הוא, לסמוך על צדיקים (גם אם הם לא בדרגה של רבינו) שהם לא ממצאים דברים הם הולכים בדרך של רבינו. ולא להתחיל לשפוט ולחשוב אם הוא מוסיף דברים או לא. כי זאת גאווה וההפיך מהתבטלות לצדיק. 

בודאי לשמוע שיעור!!!האטורי האנזו

נ נח

 

אלישע האחר- למה קרוי שמו 'האחר'? שבסוף ימיו כפר בעיקר. אלישע היה צדיק עצום, רבו של רבי מאיר בעל הנס. לאחר שפנה מה' והלך בדרך אחרת, עדיין רבי מאיר היה מקבל ממנו תורה, שכן, כל התורה היתה שגורה בפיו.

אז שאלו חכמים, איך יתכן שרבי מאיר מקבל ממומר? וענו- פשוט, רבי מאיר מצא רימון, תוכו אכל וקליפתו זרק. כלומר, קיבל מה שהוא צריך לקבל ותו לא.

העניין בפשטות הוא- לא להאדיר רבנים אחרים ולהטעות את העם כאילו התיקון שלהם נמצא אצל רב זה או אחר. התיקון נמצא רק אצל צדיק האמת. ותו לא.

אז כן, את יכולה לקיים שיחות חברים ולקבל מכולם, אבל אל תתפתי לחשוב או לומר- וואו, איזה צדיק הרב הזה והזה.. הוא יתקן אותי, הוא יתן לי דרך בעבודת ה'. רב אמיתי שיתן לך דרך, היא תהיה רק לשלוח אותך לה' ותו לא. הוא יכול לחזק אותך ולעודד ולתת עיצות, אבל הדבר העיקרי שלו זה לשלוח אותך לה' כי הוא לא יודע לתקן אותך. <אם יצא לך תקראי את המאמר שהעליתי מתחת- מה קורה 'וזה'>

 

באופן כללי הבעיה מתחילה בגאווה ותאוות ממון, כל מיני קמעים, הוראות קבע, כל אחד אומר לך- זה יעזור לך, האמת שלך נמצאת אצלי. זה לא נכון, האמת שלך נמצאת אצל צדיק האמת ואצל ה'. ואז מתחילים לתת לאיזה רב להנהיג אותנו ומוצאים את עצמינו מחתימים הוראות קבע וכו' במקום לתת לצדיק האמת לתקן אותנו.

 

לרבינו לא היו ישיבות שפתח וגם לא לרבי נתן. רבי נתן היה הולך עם קסקט על הראש, איש פשוט ותמים, עובר מבית לבית למכור את הספרים של רבינו, להפיץ את הצדיק.

אנשים לא היו מקיפים אותו בפסאודו קנאות דתית, הוא לא היה רודף כבוד..

הוא היה פשוט.

את יודעת מה זה באומן כשרב מפורסם עובר? התלמידים שלו דורסים אנשים, מקיפים אותו, לא נותנים לאף אחד להתקרב אליו.. כל היום שגור להם בפה- הרב אמר, הרב עשה, הרב והרב והרב..

ומה עם הרב להושיע? שזה ה' ית'

ומה עם רבינו?

אין. כלומר, יש, בטח שיש, -"בוודאי שה' כל יכול ורבינו הוא הצדיק, אבל הרב אמר ש.."

 

איך רב שנוסע על מכוניות פאר וישן במלונות פאר יכול להבין מה עובר עלי, עם כל התאוות שלי וכל הבלבולים שלי? איך אתה יכול לתת לי עיצה? כולך מפוצץ בגאווה וממון. <באופן כללי, בלי להזכיר שמות, שכן, אנחנו לא יודעים כלום, באמת שלא.> רק צריך להתפלל לה' שיציל אותנו מאד כזה שילכוד אותנו ברשתו, כי אנחנו, מה אנחנו מבינים, כל אחד מבטיח לנו ואנחנו רצים אחריו.

 

בתחילת ההתקרבות שלי, הייתי באיזו הרצאה של רב מאד מפורסם, ולא ידעתי כלום, לא הבנתי כלום..

ובסוף ההרצאה הם אספו תרומות לישיבה בכך שמכרו 'כוס הישועות'.. מזמן, עוד לפני שכולם שמעו על זה.. לפני 13שנה בערך.. והרב המליץ שזה פועל ישועות ושאפשר לבקש ולבקש..

ואני, התמים, שלא היה עלי שקל אחד.. התאמצתי ורכשתי אותה בהוראת קבע. בחסד ה' אף בקשה שביקשתי לא פעלה. למה בחסד ה'? כי עכשיו, כמה שנים אחרי, ה' נתן לי משהו יותר טוב.. דעת אמיתית שהכל ממנו.

ועד היום אני תוהה לגבי אותו רב, שנשאר גדול ומפורסם.. אתה לא מתבייש? לומר ליהודי שרוצה להתקרב לה' שכוס תציל אותו? מגשימה משאלות? במקום לתת לי סטירה ולשלוח אותי לשדה ולתת לי להכיר את ה'?!! בגלל התאוות ממון שלך, אתה מטעה אותי? כמה עברו עד שפגשתי מישהו שכן שלח אותי לה'? לא חבל על השנים הללו, שהאמנתי בכוס? בקמיעות? בחוטים אדומים? בעין הרע? בכישופים? רק ה' ית' 'עושה נפלאות גדולות ל ב ד ו'  כל הקמיעות, הכל חרטה.. אין היום מי שכותב קמיעות לשמם, האחרון היה ר' מרדכי שרעבי וזהו.

באחד השיעורים שאני הולך, יש לנו מנהג כזה, כל קמע שמגיע לידינו אנחנו נותנים לרב והוא פותח אותנו לעיני כולם ומסביר לנו כמה חרטה יש שם. למשל- קמע עם פרק תהילים. - למה שלא תקרא פרק תהלים, זה יעזור לך יותר. או אולי שתלך עם כל הספר, עדיף.  או חוט אדום למזל- פעם מישהו ראה את הבבא סאלי עם חוט אדום?

ואת יודעת מה? מאז יצא לי ועדיין לפעמים שומע פה ושם את אותו רב.. בשיטת רבי מאיר- אני לוקח מה שטוב לי ותו לא. אז את יכולה לקבל מכולם, רק צריך להיות חכם ולדעת מה כן ומה לא ואיפה אני עוצר.

 

אז נכון, יש איזה עניין של 'סגולה' כלומר- לא מחייב אבל יש לדבר חזקה שהוא יועיל. סגולות יש, אבל בראש ובראשונה יש ה' ית' בעולם.

 

יש עוד המון לדבר מזה, אבל שוב.. לא חושב שזה המקום להנציח. אני אשלח לך הודעה בפרטי, אולי שם אשלח את המאמר השלם, אם בא לך. ושוב, אם התשובה ענתה לך, אפשר להפסיק כאן.

 

 

 

 

 

 

עוד משהו:תיקון הכללי

יש 5 "צדיק יסוד עולם": משה רבינו, רשב"י, האר"י, הבעש"ט, רבינו.

משה רבינו האיר את כל הדורות עד רשב"י, רשב"י האיר את כל הדורות עד האר"י הקדוש, וכן הלאה, ורבינו מאיר את כל הדורות עד המשיח, כמו שהוא אמר "ממני עד ביאת משיח לא יהיה חידוש"- כל הדורות האחרונים מחייו של רבינו עד מחר- את הכל רבינו מאיר. (!)

 

כמובן, שיש גם בין צדיק לצדיק- יש עוד הרבה רבנים, שמהם אפשר [ואפשר לומר צריך] ללמוד, להתחזק, להתקרב, להתברך, להתייעץ, לשמוע, וכו' ("עשה לך רב": אנחנו צריכים צדיקים חיים!!!)

 

כיום יש מישהו שרבו הוא הרב עובדיה יוסף, ויש מישהו שרבו זה הרב דרוקמן, ויש מישהו שרבו זה הרב פלוני וכו'... וכולם רבנים, אבל כולם מקבלים מהאור של רבינו הקדוש.

 

הרב ארוש הוא צדיק גדול (* לפי האדמו"ר הזקן בספר התניא [פרק א'] הוא בינוני, כי מי שעשה עבירה הכי קטנה- הוא רשע. מי שלא עשה בכלל עבירות אבל יש לו מלחמה תמידית עם היצר הרע- הוא בינוני ומי שהיצר הרע שלו בוטל לגמרי- הוא צדיק. אנחנו לא יכולים לדעת מי צדיק ומי בינוני, אבל שמעתי רב גדול שאמר"אם נראה היום בינוני ברחוב- נרוץ לקבל ממנו ברכה. יש רק צדיקים בודדים בכל דור ודור שהם "צדיק יסוד עולם" שעליהם עומד העולם. בלי לזלזל חס ושלום ברב שלום ארוש שליט"א!!!!)

 

רוצים משיח!!! רוצים חידוש!!! בואו נרוץ ליערות ונצעק לה' על זה!

עוד משהוהאטורי האנזו

אפשר לנשום שוב.

רבינו אומר שכל מה שעובר עלינו, הכל בא לנו בשביל הבחירה. אז אפשר שמבלבלים אותנו בכוונה בכדי שנבחר להדבק רק בה'.

 

ריבונו של עולם, האמת נעדרת ככ ואין לי שום מושג לאן ללכת, אז אני הולך אליך.

 

הכל בכדי שנבחר בה' ונצמד אליו.

רבינו אומר- תכלית הידיעה שלא נדע. כלומר- לידיעה יש תכלית. והיא- שלא נדע.

רבינו עוד אומר- אדם צריך ללכת מחוסר לידיעה אחד לחוסר ידיעה גדול ממנו.

רבי נתן אומר- איך אדם ידע שהוא בכיוון הנכון? כל זמן שהוא ממשיך לחפש. אם עצרת ואתה חושב שאתה מבין משהו.. ירדת מהמסלול.

כלומר, זה בסדר, אנחנו על המסלול הנכון, הפחד האמיתי היה אם היינו חושבים שאנחנו יודעים משהו אבסולוטי.

 

 

מה הכוונה 'תכלית הידיעה שלא נדע' וללכת מחוסר ידיעה אחד לגדול ממנו?

בידיעה, אנחנו יודעים איך זה עובד.. עכשיו יש לי ידיעה מסויימת, אם אלמד יותר אז אלך מידיעה אחת ליותר גדולה ממנה. אבל איך זה עובד בחוסר ידיעה? אם אני לא יודע משהו, איך אני יכול ללכת ל.. לא לדעת יותר גדול?

 

פשוט..

פעם ידעתי שהחילונים צודקים והדתיים לא. ממש ידעתי את זה בבירור.  אחכ ידעתי שלא כל החילונים צדיקים ויש גם דתיים בסדר. אחכ כבר פחות השתמשתי במילה 'יודע' כי לא הייתי בטוח ממש, אבל הבנתי שהדתיים הם הצדיקים והחילונים רשעים.

אחכ אמרתי לעצמי בלב, בשקט, שמע, אני כבר לא ממש יודע, שהרי לא כל הדתיים צדיקים ויש חילונים שהם אחלה.

וכך, הלכתי מחוסר ידיעה אחד.. כלומר- זה שפעם חשבתי שאני יודע משהו, זה כשלעצמו היה חוסר ידיעה. והלכתי ממנו, לאחד יותר גדול, שהוא, לומר בגלוי- אני לא יודע כבר כלום. אין לי מושג מה הולך פה.

 

וכשאדם הולך מחוסר ידיעה אחד לגדול ממנו, זה הכי מקרב אותו לה' כי אז הוא סומך רק עליו ית'.

 

אז אם הגעת לבלבול הזה בברסלב, במי לבחור ואחרי מי ללכת, תשמח, זה אומר שעלית מדרגה <תודו שבהתחלה הכל נראה ורוד ומבטיח (: > ובלבד שלא תפסיק אף פעם לחפש ולהתפלל על האמת. וכבר אמר החכם- למד לשונך 'איני יודע'.

 

אז זה טוב שלא יודעים כלום, שלא מבינים איזו דרך והיכן האמת. והעיקר, להדבק בצדיק ובה' ית'. 

 

ותתעוררו, הפורום הזה ישן, <לא מבין איך נקלעתי למקום היבש הזה מלכתחילה> (:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זה ממש מחזק!! תודה רבה!!א.

ובקשר לזה שאנחנו ישנים, זה דווקא די טוב, לא?

 

לא נראה לי שזה הכי טוב להיות כל היום על המחשב...

אחח...כמה טוב לחזור לשמוע את הרב עופר ארז!!!!!!!!!א.

איזו חיות!!

איזו שמחה!!

אחח... ברוך ה'!!!

הרב עופר באמת אחד המעולים שיש (:האטורי האנזו
שכחתי להגיד לכם... ממש תודה רבה, זה ממש עזר לי...א.אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך