קניית פאה בירושליםAvrechit

חברה ביקשה ממני לברר - מישהי יודעת איפה כדאי לקנות פאה בירושלים?

אני לא צריכה סתם שמות של מקומות כמו "גלית איטליה". היא רוצה ללכת למישהי שיש עליה המלצה, שהיא מוכרת פאות איכותיות וצנועות במחירים סבירים.

ואגב מחירים, מה הוא מחיר סביר לפאה איכותית, שתחזיק מעמד כמה שנים ולא תצרוך טיפול מאסיבי?

ומה המשמעות של פאה "טבעית" או "מעורבת"? זה משפיע רק על המראה החיצוני של הפאה, או גם על אורך החיים שלה?

תודה מראש על המידע בשם חברתי

 

נא לא לפרסם את השרשור במומלצים

איך פיאה יכולה להיות צנועה?הסנה-בוער
לא חושבת שמישי כאן מבינה בענייני פאות...*sapir*
ואיך "מטפחת" יכולה להיות צנועה?ploni

 

הרי רוב מכריע של הפוסקים, ראשונים ואחרונים, אוסרים בתכלית גילוי שיער כל שהוא, בפרט לא שיעור של "שנים ושלושה אצבעות", ואיך מטפחת יכולה להיות צנועה, כשאנו רואים בעינינו שרוב הנשים לא מצליחות לכסות את ראשיהן כראוי עם מטפחת?

 

לעומת זאת, רוב מאורי הדור הביעו דעתם בנחרצות שיש ללבוש דוקא פאה:

 

א. מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז):

 

"אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמתן... והנה באלו הנשים הלובשות מטפחת, אי אפשר לומר "ונקה", כי המטפחת בורחת מן הראש, וגם מי שלובשות כובע נשאר הרבה שיער חוץ לצמתן, ועיני ראו נשי הרבנים קרוב לשליש ראשן מגולה, וכסהו והתגלה".

 

ועוד כתב, "טוב שנקח מנהג זה שיש בו כיסוי הראש לגמרי בלי להניח שום שערה יוצאת חוץ וכו', משתלבש מטפחת או כובע ותלך אחר מנהג שיש בו מחלוקת. ולדעת צד אחד יש בו משום פריעת ראש דאורייתא שנגלה שערה מגופה ממש".

 

וכתב עוד שם, "ומצוה רבה לפרסם ההיתר כדי למשוך נשי הדור החדש המגלות ראשן לגמרי שיבואו ללבוש פאה נכרית בהיתר. לא כן כאשר שומעים דעת האוסרים, אזי לדידהו שאין עולה על דעתם ללבוש מטפחת אומרות כיון שכן הוא שהאיסור שוה, טוב להישאר חפשי בשיער גלוי לגמרי. לא כן בשמעם מדת ההיתר, אזי יבואו לבחור בטוב ולמאוס ברע".

 

ועוד כתב, "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן וכו' בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה".

 

ב. הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, בשו"ת "אז נדברו" (חלק י"ב סי' מ"א):

 

"גם האיסור דפריעת ראש באשה אינו מוכרח שזה רק בגלל צניעות, אלא ככל התורה שיש עוד טעמים שנעלמו מאיתנו, והראיה שהרי לפי הזוהר אסור גם בחדרי חדרים, ומשמע אפי' אין שם שום איש היא מוזהרת שלא יצאו השערות מחוץ להכיסוי. וזה לשון הזוהר פרשת נשא [מתורגם], "אמר ר' יהודה, שיער הראש של האשה שמתגלה, גורם לאחר להתגלות ולפגום אותה, בשל כך צריכה האשה שאפילו קורות ביתה לא יראו שערה אחת מראשה, כל שכן בחוץ". וכו'. ולזה ברור הוא שהשערות של הפאה לא הוי כשערות הטבעיים שלה, ויש לזה מעלה שאפשר לקיים בקל דברי הזוהר "דאפילו וכו' שערה אחת מראשה".

 

ג. הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'):

 

"הנה לפני כמה חדשים [נכתב בשנת תש"ל] פורסם מהגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א (מחבר ספר יביע אומר) בקונטרס מיוחד ובעיתונים וכן בספרו, שפאה נכרית אסור מדינא, וכמעט כל בית ישראל עוברים ח"ו באיסור, ועיתונים שמפרסמים על זה מודעות מכשילין את הרבים. ובמח"כ מטיל בכך מום בקדשים על רובא דרובא של בית ישראל... אם אין בדבריו אלא חומרא תבוא עליו הברכה, אבל בעוונותינו הרבים אלו הצעירות שמסירות הפאה נכרית לובשות מטפחת שאינה מכסה כל שערות הראש ממש, והבאנו שבזה האיסור לכ"ע חמור טפי אלף פעמים מאיסור פאה נכרית, וכן בלאו הכי לרוב הפוסקים שצריך מטפחת דוקא, כוונתם שצריך שני כיסויים מטפחת עם רדיד, שלא יתראה כלל משערות ראשן וכמבואר ברמב"ם ושו"ע, וזהו המנהג העתיק גם אצל הספרדים, וא"כ מצינו שבמטפחת לבד אין כאן תיקון רק פירצה ח"ו, והעיקר ביארנו שאין לחלק בענין זה בין אשכנזים לספרדים, שכולן נהגו פעם בלי פאה נכרית... ועל כן המחמיר יחמיר לעצמו אבל לא יקרא תגר על כל בית ישראל, ובפרט שחומרא בזה עלולה נמי לפעמים להביא ח"ו הרבה קלקולים, עד שמגיעים לאיסור תורה ממש, שהמחמיר צריך להיזהר ביותר לכסות כל השערות ממש במטפחת, שבלאו הכי יצא שכרו בהפסדו".

 

וכן בכרוז שפרסם בשנת תשל"ז:

 

"הריני מודיע דעתי, שכל המהרהר אחר מנהג שנהגו בו רבבות אלפי כשרי ישראל, ובראשם גאונים וצדיקים, ידו על התחתונה, שיש לפאה נכרית יסוד בהלכה במנהגי ישראל וגדולי הפוסקים. ואין לחלק בין אשכנזים לספרדים, שהפוסקים שהתירו סמכו על הגאון הספרדי השלטי גבורים".

 

ד. הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ שליט"א, ראש ישיבת פוניבז', במכתב שהובא בקובץ בית הלל י"ט:

 

"בס"ד, י"ז סיון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין.

 

הנה דבר פשוט שלא היתה כוונתי לחוות דעתי בעצם היתרון של הפאה הנכרית, אשר נידון זה כבר עלה על שולחן מלכים גדולי הדורות הקדמונים זי"ע, ומגדולי הדורות ז"ל היו שהנהיגו כן בביתם ונהרא נהרא ופשטיה, ובהרהור אחר פסקם יש בה פרצה.

 

ובאמת דכיסוי הראש ע"י פאה גרמה טובה לכיסוי נאות של שערות הראש לבל יראו החוצה, גם לאלו שע"י כיסוי המטפחת לא היה דבר זה נשמר אצלם היטב, וכל מטרת החתימה היתה לבקשת קבוצה לחזק המנהגים שהנהיגו ע"פ אמותיהם והחיזוק היה בתרתי, האחד שלא יראו עצמן כיוצאים מן הכלל, ועוד והוא העיקר, שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים.

 

אבל התעמולה שעושין בדבר, יש בזה סכנה, לערער עיקרי הצניעות המחוייבת מן הדין, ואין דעת תורה נוחה מזה שיצא ח"ו איזה פרצה, ואלו המבינים ישפיעו על השניים בכדי שהצניעות יהיה שמור בכלל ישראל".

 

ה. הגאון רבי משה ווינער שליט"א, מרבני ארה"ב, בספרו "כבודה בת מלך":

 

"יש להעדיף לבישת פאה נכרית על כיסוי השיער ע"י מטפחת או כובע, מכיון שבהן קשה לכסות כל השיער בתמידות".

 

ו. הגאון רבי יצחק עבאדי, בשו"ת אור יצחק (אה"ע סי' ג'), מעיד על דברי הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל:

 

"וזכורני מיד לאחר נשואי שאלתי את הגאון הגדול הנ"ל [בעל אגרות משה] אם צריך ללבוש כובע על הפאה נכרית, ואמר לי שאין צריך. ועוד הוסיף לומר לי כי פאה נכרית יותר טוב ממטפחת, כי פאה נכרית מכסה את כל השערות, ועוד שבזה תמיד נשאר מכוסה כל זמן שהיא על ראשה, מה שאין כן במטפחת".

 

ז. הגאון רבי יהודה טשזנר שליט"א, אב"ד ומו"צ באופקים, בספרו שערי תורת הבית:

 

"והנה מעיקר הדין כל דבר המכסה הוא כשר, אלא שיש כאן ענין של הידור מצוה... אכן הפאה מכסה יותר טוב את השערות שלה, כי בזה אפשר בקלות לכסות גם את כל השערות שבצדדים, וגם היא צמודה היטב ואינה נופלת, אבל עם מטפחת קשה לכסות את כל השערות שבצדדים, וגם המטפחת הרבה פעמים מחליקה וע"י זה מתגלים שערותיה. על כן, אשה שיודעת איך לקשור את המטפחת באופן שמכסה היטב את כל שערותיה, ובלי להחליק פה ושם, יש עדיפות והידור בלבישת מטפחת, אבל אם אינה יכולה להיזהר בזה, עדיף ללבוש פאה. ויש לשים לב, כי כל ענין כיסוי הראש הוא משום צניעות, שלא יראה מהשערות הטבעיות שלה החוצה".

 

ח. הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף ומגדולי הפוסקים הספרדיים:

 

בקונטרס "כיסוי ראש לאשה" (יו"ל בתשס"ח) מובא, "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי סבר אבי שמטפחת עדיפא, אבל כיון שיש נשים שיוצאות להן שערות מהמטפחת, העדיף אבי את הפאה והנהיג בביתו ללבוש פאה נכרית, שזה כיסוי יותר טוב, וכך הורה לנשים אחרות".

 

ט. הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א, אב"ד חניכי הישיבות, בספר "והיה מחניך קדוש":

 

"וצריכה להיזהר מאוד שלא יצא משיער ראשה אף משהו, ונשים שמשאירות שערות גדולות יקשה הדבר מאוד שלא יצאו מעט שערות דרך המטפחת, ועדיף שתלך עם פאה נכרית אף בבית, וע"י זה לא יצאו שערות".

 

י. הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א, רב ומו"צ בבורו פארק, מח"ס "נטעי גבריאל", בקובץ אור ישראל (ל"ו-ל"ז):

 

"ולאחרונה שכשנודע החשש על הפאות שהם מע"ז הסירו הנשים את הפאות ולבשו מטפחות, וראינו בכמה מקומות ובפרט בערי ארה"ב שהיו יוצאות שערותיהן מבעד המטפחת, מה שלא אירע בפאה נכרית".

 

ועוד כתב: "יש מעלה בחבישת הפאה, שהרי בכיסוי מטפחת מצוי שחלק השיער מגולה, וכבר נתבאר בפוסקים לאסור כלל, דלא כדברי מהר"ם אלשקר סי' ל"ה".

 

ועוד כתב: "והנה בימים ההם היו נוהגים ללבוש צעיף ועליו המטפחת, שני כיסויים, או בכמה מקומות שנשים גילחו את שערות ראשן, ובימינו אין הדבר נהוג בכמה קהילות ישראל, לכן יש מעלה לחבוש פאה המכסה את כל השערות".

 

יא. הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, כתב בתשובה כתב יד שהתפרסמה בחוברת 'המשביר':

 

"פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית".

 

יב. הגאון רבי שלמה אליעזר שיק שליט"א, מגדולי רבני חסידות ברסלב:

 

"אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות. ואף שיש מהנשים הספרדיות הנוהגות שלא ללבוש פאה נכרית משום פריצותא, עם זאת מי שרוצה להסתכל בעין אמת ולהבין את האמת, ההכרח לו להודות, אשר אי אפשר בשום פנים ואופן לכסות את השערות במטפחת בלבד, כי היא נוטה הצידה, ואז נראות השערות בחוץ, ויש על זה קללה מהזוהר הקדוש, עד כדי כך שאומר הזוהר, שכל העניות והדחקות שאדם סובל, היא רק מחמת שהאשה הולכת בגילוי שערותיה בביתה, ומכל שכן בחוץ, ועל כן בזה שהאשה חובשת פאה נכרית הרי זה כמי שמתלבשת באיזה כובע, כי סוף כל סוף אין זה השיער שלה, כי אם כמו כובע על השיער, אשר זה טוב יותר, ובזה היא מכסה את כל שערותיה שאין רואים אותן בחוץ".

 

יג. החזון איש, הובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א, (חלק ב' פ"ח אות ט') שיש עדיפות לפאה על מטפחת כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי. וכן כתב הגר"ח קניבסקי שליט"א, במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (דף רי"ד): "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכסה את כל השערות... ויש אחרונים שמחמירים בפאה, אך אצלנו לא נהגו להחמיר".

 

ובספר מאיר עוז הביא את דברי הגר"ח קניבסקי שליט"א (סימן ע"ה):

 

"וכן הורה לי הגר"ח קניבסקי שליט"א, כששאלתיו אם ראוי לי להחמיר בזה, ונקט לשון המשנה ברורה, ושבמקומותינו המנהג ללכת עם פאה, והוסיף שאשתו של החזון איש הלכה עם פאה, וכן אמו אשת הקהילות יעקב, וסבתו, וכל נשות ליטא, הלכו עם פאה, ובוודאי שלא היו עושות דברים שאינם לכתחילה".

 

טו. האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל:

 

אגרות קודש חלק ט"ו (איגרת ה'-תקי"ג): "במענה על מכתבו מכ"ח אייר, בו כותב אודות הצעת נכבדות עבור בנו שיחיה. מובן ופשוט אשר תנאי שאי אפשר בלאו הכי הוא ענין הפאה... ושיהיו בטוחים על דבר זה קודם החופה... ובפרט שכאמור זהו נוגע לרבים, שאפילו אם פלונית אומרת שבהנוגע אליה אין נפקא מינה באיזה אופן תכסה ראשה, כיון שבכל אופן יהיה הכיסוי כדבעי, מובן שאינה יכולה להבטיח בהנוגע לאחרות וקל להבין. ובאם יסודר הנ"ל, שהיא טובתם האמיתית של שניהם והמשפחות, נכונה ההצעה ויהיה בשעה טובה ומוצלחת.

 

יש מקום לומר שמי שהוא יטעון על דבר הנהגת האמהות שלא דוקא בפאה. אבל כבר מילתי אמורה (בהקדם הידוע בחסידות, אשר כל היפך הברכות שבתורה, באמת ברכות הם. עיין לקו"ת פרשת בחוקותי) שהרי זה מברכות עקבתא דמשיחא, אשר בת קמה באמה להוסיף עליה בשמירת התורה והמצוה".

 

ליקוטי שיחות חלק י"ג עמ' קפ"ז: "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה. וגודל הענין מובן גם מגודל השכר על קיום הציווי, כפי שנצטווינו. וכלשון הזוהר הקדוש (ח"ג, קכו.) מתברך בכולא, בברכאן דלעילא ובברכאן דלתתא, בעותרא בבנים ובבני בנים".

 

וכן הביא בספר "מאיר עוז" (סי' ע"ה סעיף ב' אות ב') בשם כל גדולי ישראל, וזה לשונו: "ושמעתי שהורו גדולי ישראל, אחר שנתגלה שיש שערות הבאות מע"ז, ורצו אברכים יר"ש לשנות המנהג ולהתחיל ללכת עם כיסוי ראש מבד - לא הסכימו לזה, וטענו שכיון שלמעשה בכיסוי ראש רגיל בדרך כלל מתגלה מקצת מהשערות, משא"כ בפאה, לכן אין לשנות את המנהג".

אני אפילו לא התאמץ לענות על זה-!!מירב!!

כי אני לא בעד פאות בכלל!!

כמה קנאה ושנאה בהודעה אחתploni

 

יש מאה ושלושים פוסקים שמתירים פאה, מי את בכלל שתהיי "בעד" או "נגד"?

 

לא רוצה לעזור לה, אל תעזרי, אבל מה כל הקנאה והשנאה הזאת? תתביישי!!

מה נסגר איתך?רחלקה
עבר עריכה על ידי רחלקה בתאריך י"ד כסלו תשע"א 15:20

בעזהי"ת.

 

באופן שיטתי אתה מסיט שירשורים לוויכוחים מטופשים ודמגוגיים על פיאות.

הבנו, חלאס.

 

אני מודיעה לך כאן באופן ברור:

ההודעות הבאות שלך שיהיו לא קשורות בעליל- יימחקו.

 

סלאמת.

הלו????ploni

 

אני הוא זה שהסיט את הדיון? את רואה טוב???

 

היתה כאן אחת ששאלה בתמימות מי יכול לסייע לה, וקפצו כמה דמגוגים, שלא מספיק שלא עזרו לה, עוד טרחו לציין בחוצפתם שפאה אינה צנועה.

 

למה לא מחקת את ההודעות האלה, והיית חוסכת לי להתערב?

 

נדמה לי שאת צריכה לבקש סליחה.

זה לא היה אמור לפתוח דיון הלכתי+mp8

אלא לשאול שאלה טכנית, וחוכמולוגים משני הצדדים משכנעים אך ורק את עצמם, די, זה נמאס!!

 

לשאלתך:

זו שאלה מורכבת מידי לענות עליה על רגל אחת.

באופן כללי- פיאה משיער טבעי איכותי מתחילה מ3000 שקל- והשמים הם הגבול (בד"כ, מחיר השמים הזה הוא על שם המותג, לא תמיד מוצדק להוציא סכום כזה) ולא בכל מקום זה גם כולל עיצוב, העולה בין 300-600 שקל (וגם פה יש מחירים הזויים ולא מוצדקים של מעצבות המסוגלות לקחת כמה מאות דולרים לעיצוב)

פאה מעורבת או משיער מעובד וכד'- מאוד מהר נראית קש, ונגמרת תוך שנה- שנתיים, בלבישה יומיומית.

הפאות האיכותיות נראות טוב למשך כמה שנים טובות, וההשקעה שווה את המחיר.

לעוד פרטים- פני באישי.

 

לכל המנצלשים למיניהם: אנא, אל תטרחו לצרף מאות דעות של פוסקים, כי אף אחד במילא לא קורא את זה, כל אחד שומע רק את עצמו ואינו משפיע על אף אחד- אלא רק על אווירה עכורה בפורום.

פחח פאות יותר צנועות ממטפחת??מעפר אני באה

על מה אתה מדבר???

אין רב שמתיר את הפאות של היום!!!
אולי את הפאות שעשויות מקש!!

יש לזה רזומה עשיר בהודעות בענין הפאותרחלקה

בעזהי"ת.

 

רואים שזה משהו שיטתי, לא נולדנו אתמול.

 

 

ואני ממש לא מתכוונת לפתח על זה דיון פה.

בנות!ניצן-חדשאחרונה

לא לעניין בכלל!!

 

איש איש בדעותיו יחיה!

היי אשמח להמלצות לחנויותאנונימי (פותח)

בגדים צנועים (סגנון קמיליון כזה) באיזור המרכז או עם הזמנות

//אני:)))))

ברצ'ה,רני,זוהר אריאל,

ברחוב ההסתדרות בפתח תקוה יש חנויות בסגנון.

+ שדה ברהרמוניה
שדה בר די פתוחאנונימי (פותח)
סליחה אין לי מושג בחיים לא קניתי משםהרמוניהאחרונה

רק ידעתי שזה של אולפניסטיות...

יש לך רעיונות לחנויות דומות רק במחירים יותר שפוייםאנונימי (פותח)

??
השמלות שם עולות 500 שקל

איפור לבעיות עורElki

שלום

מבקש להעזר בכן עבור אשתי היקרה (ועבורי..)

סובלת שנים רבות מבעיות עור כגון סבוריאה וגירויים שונים בעור

כמובן היא בטיפול רופאת עור - בעיקר משחות .

מתאפרת מעט מכיוון שהאיפור אוטם לה את הפנים ומגביר את הגירוי.

אשמח לשמוע ממי שיש לה נסיון דומה בעור הפנים, אילו חברות או סוגי איפור יכולים להיות יותר ידידותיים/בריאים/קלילים לפנים.

אשמח לשמוע כמה שיותר רעיונות גם אם מדובר במוצרים יקרים.

הרבה תודה. 

קליניק בלבדפיטוניהאחרונה

מכירה את התופעה- והם היחידים שלא גרמו לי לפריחה/ אדמומית וכו'

מחפשת את הלוק "הגבעוניסטי" המושלםאנונימי (פותח)

 היי בנות 💛


אני בתקופה שאני מנסה להתחבר יותר לעצמי גם מבחינה חיצונית – לבטא מי שאני דרך הלבוש, המטפחת והתכשיטים.

מתחברת לסגנון של מתנחלות גבעוניסטיות 😉 – בגדים פשוטים אבל עם נוכחות, מטפחות גבוהות אבל טבעיות, תכשיטים עדינים עם אופי.


האמת שזה לא סגנון שגדלתי עליו, אז אני טיפה הולכת לאיבוד ורוצה עזרה 💫

אם יש לכן המלצות על חנויות, מעצבות, לוקים או כל השראה – ממש אשמח שתשלחו לי! אפילו אם זה רק רעיון קטן או מישהי ששווה לעקוב אחריה.


תודה מראש על כל טיפ 🤎

גם בתוך הלוק הזה יש כל מיני ניואנסיםרק כיף

אבל מבינה אותך כי אני גם חולה עליו.

יש את אלה שהולכות עם שכבות שזה יותר סרפנים וחצאיות בסיס או טוניקות שזה הצנועות יותר

ויש כאלה שפחות מפריע להם שרוולים ארוכים, כיסוי מלא או חלקי ומכנסים גינס מתחת לחצאית או שרוואל רחב.

אז תראי מה מתאים לך ומאיזה אזור את ואז תוכלי לראות מה החנויות שקרובות אלייך ומומלצות. גם מלא מיד שניה.

אני שמתי לב שצריך הבנה בסיסית  בסטייל בשביל להרכיב את הלוק כי זה באמת מורכב מכל מיני... אפשר ללבוש את אותו בגד ולהיראות בסגנון שונה, מבינה?

נזם זה מהמם בעיני ויכול להיות עדין וגם פחות למי שרוצה את הסגנון הלא עדין למשל.

כל מיני תכשיטים פשוטים מחנויות כמו סיאם ואותנטי או סתם מהשוק וחנויות מוזרות כאלה

חוץ מזה אפשר לעכוב אחרי מישהי באינסטגרם שאת מתחברת לסגנון ואז לשאול או שהיא שמה המלצות וקודים להנחות

תודה רבה!אנונימי (פותח)
ומאיפה הן קונות את הבגדים שלהן בד"כ? 
גם בתוך הלוק הזה יש כל מיני ניואנסיםאנונימי (3)

אבל מבינה אותך כי אני גם חולה עליו.

יש את אלה שהולכות עם שכבות שזה יותר סרפנים וחצאיות בסיס או טוניקות שזה הצנועות יותר

ויש כאלה שפחות מפריע להם שרוולים ארוכים, כיסוי מלא או חלקי ומכנסים גינס מתחת לחצאית או שרוואל רחב.

אז תראי מה מתאים לך ומאיזה אזור את ואז תוכלי לראות מה החנויות שקרובות אלייך ומומלצות. גם מלא מיד שניה.

אני שמתי לב שצריך הבנה בסיסית  בסטייל בשביל להרכיב את הלוק כי זה באמת מורכב מכל מיני... אפשר ללבוש את אותו בגד ולהיראות בסגנון שונה, מבינה?

נזם זה מהמם בעיני ויכול להיות עדין וגם פחות למי שרוצה את הסגנון הלא עדין למשל.

כל מיני תכשיטים פשוטים מחנויות כמו סיאם ואותנטי או סתם מהשוק וחנויות מוזרות כאלה

חוץ מזה אפשר לעכוב אחרי מישהי באינסטגרם שאת מתחברת לסגנון ואז לשאול או שהיא שמה המלצות וקודים להנחות

למה את נעזרת בצאט גיפיטי כדי לכתוב הודעה?ּבנות רבות עלי
שקופה כזאת
מה עם ללכת לסטייליסטית מהמגזר?שדמות בחולותאחרונה
בנות מלכים ביקרותיייךךךממש ממש ממש לא קפיץ 🦋

נשמות הלכה לי הלייקרה.. צריכה גם פודרה.

קרם הגנה מומלץאנונימי (פותח)

מחפשת קרם הגנה לא שומני, מעל 50 אחוזים של הגנה

גם סבון פנים אשמח

שיהיה זול יחסית,

לא אכפת לי להזמין מחול כמובן

תודה!

לגוד פארםשדמות בחולות

יש אחלה קרם הגנה לא שומני וכמעט ללא ריח .

סבון פנים של דוקטור פישר משמש אותי בשנתיים האחרונות (יש לי עור שומני) והוא נהדר

תודה! לצערי אין בכלל באיזור ירושליםאנונימי (פותח)אחרונה

סניפים שלהם..

את יודעת אם אפשר להזמין מהם?

שיער דליל ומתולתלאנונימי (פותח)
שמתחלק לקבוצות של שערות. נראה מצחיק, מפורד, וחסר..


יש דרך לגרום לשיער להחליק בצורה אחידה ולהיראות יותר שופע ולא מפורד למרות שהוא דליל? 

ומשהו קצת יותר טבעי? 🤭אנונימי (פותח)
אני מאמינה שיש היום כל מיני שיטותהרמוניה

אני לא מתמצאת תשאלי AI😅 יודעת יש ספריי כזה שנותן נפח.. או שאת יכולה לסרק את השיער בצורה כזאת שתכסי עם שיער איפה שחסר... 

לגרום לשיער להיות מלא יותר באופן טבעי מדבר אלייך? אם כן אז יש את כל השיטות של לעסות את הקרקפת בשמנים מסויימים. קיק, קוקוס, רוזמרין... ויש עוד מלא טיפים ברשת.

תודה רבה!אנונימי (פותח)אחרונה
בלהבלהאנונימי (פותח)

סליחה על השאלה... אני רוצה להוריד שיערות בידיים ואמא שלי מתנגדת... אני רוצה לכבד אותה, מצד שני אני יודעת שאם אשכנע ואלחץ היא תסכים בסוף. אבל לפני זה אני רוצה לשאול עד כמה זה חריג באמת ועד כמה זה נראה לא מטופח? (אני לא שעירה במיוחד, רגיל. אבל עדיין מרגישה לא נעים כי יש הרגשה שבשנים האחרונות כולן מורידות בידיים) מה אתן אומרות? אולי אני פשוט אחכה שאתחתן ואם זה יפריע לבעלי אני אוריד ואם לא לא?

עד כמה זה מציק ומפריע לך מבחינת מקובלות חברתית?אנונימי (3)
ובת כמה את?
אני שואלת בשביל לברר מה המקובלות החברתיתאנונימי (פותח)

בינתיים זה מציק לי בהרבה סיטואציות אני מעדיפה ללבוש שרוול ארוך

עברתי 18 אם זו השאלה...

תשכנעי את אמא שלך שזה בסדר להורידשואלת12
זה אזור שרואים וחבל שתלבשי ארוך או שתתביישי.
תודה...אנונימי (פותח)

אשמח לעוד תגובות

יודעת שמקובל מאוד כיום בקהילות רבותאנונימי (3)

שיעור עצום של בנות עושות טיפולי לייזר מלאים ואז זה גם כולל ידיים

ברור שיהיו הבדלי נורמות של טיפוח בין הדור של ההורים לבין הדור הדור הצעיר

גם הורדת שיער מלאה בלייזר הפכה לנורמה גורפת אצל צעירות רווקות, לעומת הדור של האמהות שלנו, כשהן היו רווקות

מסכימה...:/ (הפותחת)אנונימי (פותח)
ממש לא חריג ולא נראה לא מטופחיעל מהדרום

לק"י

 

בעיני זה סתם מיותר להוריד בידיים. ובטח שלא אלבש ארוך רק כי יש כאלה שכן מורידות (ובטח אם את לא שעירה במיוחד).

אבל אם זה ממש מפריע לך, בגיל שלך לא חושבת שצריך לשאול את ההורים.

וגם לגבי הבעל העתידי- לא הייתי עושה או לא עושה את זה  רק בשבילו.

מסכימהפצלושון
זה לגמרי רגיל ומקובל
תודה!אנונימי (פותח)
מסכימה לגמריכי כל פה
ממש נראה סבבה לדעתי..
למה היא מתנגדת?רקאני

מה הטענה?

אם את מעל 18 זה הגיוני ולגיטימי שאת תבחרי איפה לטפח את הגוף שלך ואיך....

סתם שלא צריךאנונימי (פותח)

שזה שטויות וגם ככה יורד לבד עם השנים

שאין עם זה בעיה ולא צריך

אם ככהרקאני

אני מאמינה שאם זה חשוב לך ותסבירי לּה שזה חשוב

לא תהיה לה בעיה

זה לא עקרוני

זה סתם מוזר לה כי בדור שלה זה לא היה נפוץ...

אני התחלתי לייזר בגיל 17 ולאמא שלי זה היה מוזר

הסברתי לה שכולן עושות את זה היום וזה חריג חברתית לשאר עם שערות והיא הסכימה (אצלנו זה היה חריג... זה תלוי חברה)

לא יודעת מאיפה האמירה שזה יורד עם השנים🤷‍♀️יעל מהדרום
לק"י


אולי לחלק מהנשים.

אולי בגיל מבוגר מאוד לא?תפוחית 1

סתם מנחשת

לא יודעת איךאנונימי (פותח)

נעלמות לה כשהיא מבשלת מהחום חחח

יש גיל שהצמיחה באמת נתקעתיעל מהדרום

לק"י


אבל לא יודעת אם מה שיש נושר.

וזה באמת בגיל מבוגר יותר.

אם לא שעיר מידי, זה בסדר גמור!אנונימי (4)

אני בת 20, מורידה מידי פעם, ומיד פעם לא, תלוי כמה זמן יש לי להתמסר לזה. אוהבת להוריד בשביל התחושה החלקה,

אבל מכירה הרבה מאוד בנות מסביבי, בנות מטופחות לגמרי (בגילאי 20+) שלא מורידות.


גם אם לא ברור למה, רוצה לחזק אותך שכיבוד ההורים חשוב מאוד, בכל גיל. ואשרייך שאת רוצה לכבד את דעתה! 

רק אומרתרקאני

שנכון שכיבוד הורים חשוב מאוד

אבל זה לא באמת נכלל בחיוב הזה

זה הבעלות שלה על הגוף שלה..

לא חושבת שאמא אמורה להחליט על הבת שלה מה לעשות עם הגוף שלה

אבל בסוף זה עניין של דינמיקות ומשתנה בין מערכות יחסים

רק לשים לב כי לפעמים אנשים מוחקים את עצמם כדי לכבד הורים..  ויש הגדרות ברורות בהלכה מה בגדר כיבוד הורים ומה לא

עד לפני חודש טענתי לגמרי כמוךאנונימי (4)
(אני אותה אנונימית)


זה לא עניין של להחליט, אנחנו לא במלחמת כוחות והפגנת שליטה. אם היא רוצה היא תעשה מה שהיא תבחר לעשות.


זה הבחירה *לכבד*,


כמובן שאפשר לשבת לשיחה עם אמא, להסביר לה בכנות את הקושי ואולי בעקבות זה הרצון שלה ישתנה.


אבל גם אם לא תשנה את דעתה, אנחנו עדיין מחוייבים *לכבד*, שזה אומר לבחור לעשות את רצונה. 

לכבד זה לא לבחור לעשות את רצונה.אונמר

הגבול בין 'לרצות' מלשון ריצוי,

ללכבד ולעשות את רצונה הוא קל ודק עד אימה.

ואם הפותחת נמצאת במקום כזה, אז כדאי לשים לב לזה.

 

קשה מאד מול הורים להיות ככה, ואם זה נשאר בראש עמוק ,

זה נששאר לפעמים גם מול הבעל.

וזה משתק. ומטריף את הדעת.

להיות במקום מרצה עלול להגיע עד מחיקה עצמית ומקומות לא טובים בכלל.

 

שימו לב פשוט שלכבד זה הגדרות מאד ברורות בהלכה.

ולדעתי אמא שאומרת לילדה מעל 18 לא להוריד שערות זה לא מכבד מצד האמא.

נכון. אין לה כיבוד ילדים. היא האמא.

אבל יש כבוד האדם.

וזה גופה שלה.

 

קצת דרמטי יצא לי,

אבל כדאי לשים לב לא להגיע לריצוי בקיצור...

 

בהצלחה לך!!

תודה!אנונימי (פותח)
חברות...אנונימי (פותח)

אמא שלי היא לא הנושא כתבתי שאם אשכנע היא תסכים בסוף, היא יודעת שהבחירה שלי

אבל עדיין תמיד רוצה "לקבל את ברכתה" לדברים שאני עושה

והמטרה של השרשור הזה היתה עבורי להבין האם ההרגשה שלי צודקת או שאני מתביישת לחינם

האם זה בראש שלי או שבאמת הזמנים השתנו והיום זה כבר ממש נראה לא מטופח

אם ברמה שזה יבלוט אפילו לגברים ויפריע להם מרוב שזה לא מקובל

אז זה כל מה שניסיתי להבין... תודה נסיכות שלי

 

 

❤️רקאני

התשובה של זה לדעתי תלוית חברה

אצלנו כולן מורידות

ואני הייתי מתביישת כשהיה לי

אבל יש מקומות שלגמרי לגיטימי לא להוריד...

אז זה תלוי מה את מרגישה

לגברים זה לא יפריע - זה רק משהו בין נשיםאנונימי (3)
איך הגעת למסקנה הזאת?אנונימי (5)
ברור שיש גברים שזה מפריע להם
זה ענין שלךלעכשיוו

זה מפריע לך? (נשמע שכן...)
לכי על זה!!!!!!
למה לא בבעצם?

רק אם את לא מתכננת לייזר ואת בהירה, קחי בחשבון שהשיערות מתכהות עם הזמן ואז תהיי חייבת להתמיד....

למה זה שאלה של נורמה?
אם זה מפריע לך....

בעיניי זה לגמרי בסדר ומקובל, ולא מוזנח בכללפצלושון
לגברים זה לא יפריע לדעתי....
תודה תודה לכולםאנונימי (פותח)
לא צנוע לשים את השרשור בראשי!😡אנונימי (פותח)
נכון..אנונימי (6)
באמת לא הבנתי איך הגעתי לכאןפשוט אני..
תודה שהזכרת לי 😂
מסכימה איתךאנונימי (7)אחרונה
הייתי מדברת ומשכנעת אותה כי זה מפריע לך ומאוד נפוץ וגם יותר מטופח ויפה בעיני
מכשיר לייזר ביתי- יש המלצות?אנונימי (פותח)
גיסתי ואחיות שלי ממליצות ממש עלרננ.
בראון החדשה. לא ניסיתי אבל הן התחילו ומרוצות  
וואי תודה!אנונימי (פותח)אחרונה

אולי יעניין אותך