משהו יודע מתי ואיפה באינטרנט אפשר לראות את השיעור של הרב אליעזר ברלנד שליט"א
משהו יודע מתי ואיפה באינטרנט אפשר לראות את השיעור של הרב אליעזר ברלנד שליט"א
אתמול בלילה הרב ברלנד חזר לביתו והודיעו שנחמן בנו חוזר להנהלת הקהילה
כל שובו בנים רועשת ומתפרעת
בהמשך מה יהיה? אלוהים יודע!
כמה פעמים רב מזה רב יש ה' אתה עובד אצל הרב או אצל השם
הוא אמר שיש שיעור של הרב. מעכשיו גם אסור לשמוע שיעורים של רבנים כי "אנחנו לא עובדים אצלם"?
לפעמים הרבה מעבר לתוכן עצמו
רבי נחמן אמר: יש חסידות חב"ד חסידות גור וכו.. וברסלב אין!!! ברסלב זה לא חסידות, ברסלב זו חבורה!! רבי נחמן גם אמר שלא יהיו רבנים ממשיכים!! אפילו לא רבי נתן!! רק רבנו!! רבי נחמן אסר למסד את ברסלב!!
בס"ד.
וא"כ אז מה עם ר' נחמן מטשעהרין, ר' אלטר מטעפליק, ר' אברהם ב"ר נחמן וכו'..... כל הרבנים שהיו אח"כ?
אני שואלת באמת כדי לברר, לא להתריס ח"ו, שזה לא ישמע ככה...
הוא אמר שלא יהיה אדמורי''ם כי אדמור זה זה סוג של חידוש הוא מחדש, רב רק מעביר את העניין מפרש את התורה של רבינו שיהיה יותר מובן! וזה העניין שעד ביאת משיח לא יהיה חידוש!!! כי אין מה להוסיף רבי נחמן אמר מה שצריך הרבנים של ברסלב רק מפרשים את מה שהוא אמר אמר
.....וזה בעצם הקושיה שיש על המהרו''ש (הצדיק מיבניאל)כי הוא ממש אדמו''ר..כל הישועות.....(תבררו את זה עם אנשים שמבינים כי ני לא בטוח)
בס"ד.
מה המקור, לעניין שרבינו אמר שהרבנים של
ברסלב רק מפרשים את מה שהוא אמר... זה יעזור לי מאד מאד...!!!!!!!
בס"ד.
כי הם הרי כן כתבו ספרים וכו', לכן אני שואלת מה איתם, כי אם הם רק מסבירים את ספרי רבינו, אז זה גם מה שעושים הרבנים היום, ואם לא, אז לכן אני שואלת מה איתם...
א', את עיתונאית? (:
ליקוטי תפילות סא' רבי נתן כותב שמצווה לכתוב ספרים ולחדש בתורה, וחשוב לשאוף לגדולה, אין בעיה עם רבנים ח"ו..
הבעיה מתחילה כאשר הרב לוקח לעצמו את הכבוד ואלפים נוהרים אחריו והוא אינו שולח אותם לשדה להתבודד או לרבינו שיתקן אותו אלא רק בעצמו מברך אותם ולוקח כספם. הרב כביכול מסתיר את מי שיכול לתת תיקון. לא קשה לראות את זה בזרמים שאינם שייכים לחסידות כלשהי, הם עובדים על יבש.. מקיימים הכל באוטומטיות אבל אין שם הרבה רגש וחיות של- ה' נמצא אתי בכל מקום.
צריך להתפלל לה' ית' הרבה שיזכה אותנו להתקרב לאנשי אמת.
כמובן שאיננו יודעים מי טוב ומי יותר טוב ולכן רבי נתן מצווה עלינו לקבל התחזקות מכולם. ממש מכולם בלי יוצא מן הכלל. בין אם זה מיו"ר שובו בנים או המוהרא"ש, פשוט עלינו להשכיל ולא לשכוח את ה' ואת רבינו.
בס"ד.
כי החברה הזו שדיברתי איתה (מאז...) אומרת לי שהרי הרב לא מבורר לגמרי, ולכן יכול להיות שהוא מוסיף גם דברים מעצמו, והוא מפרש את רבינו אולי בצורה לא נכונה, ולכן לא טוב לשמוע, כי אולי אנחנו מקבלים משהו לא מבורר... משהו כזה...
אם העניין הוא רק של כבוד, או שהם מסתירים את מי שיכול באמת לתת לנו תיקון וכו', אז לא נראה לי שמישהו חושב שהרבנים של יום יכולים לתקן אותם, וגם, לפחות מי שאני שומעת, ממש לא נראה לי שהם מחפשים כבוד.!!!!! להיפך, דווקא הם לימדו אותי קצת מהי ענווה אמיתית!!!!
ועוד משהו- אם האמת נמצאת בנ נח.., אז למה אפשר לקבל מכולם? הם הרי אומרים שהרבנים של היום וכל העניין הזה זה שקר, לא?
ושאלה אחרת, לא קשורה כ"כ... איך זה שר' ישראל אמר "אני המלך וככה יהיה" , ועוד כל מיני דיבורים כאלו? זה פשוט לא כ"כ מסתדר לי...
תודה רבה מראש
כשאמרתי שהאמת נמצאת בנ נח, הכוונה היא לדרך הזו, לדעת הזו. לדעת של הפשיטות והתמימות ולא להאדיר רבנים. זה לא שמחזיקים מסבא ישראל משהו שהוא לא. האמת היא הפשיטות של לצאת לשדה ולדבר עם ה' ולקיים את עצות הצדיק כמה שאפשר.
לגבי בירור, לדעתי, אף אחד לא מבורר כאן ורבי נתן כותב שאם אנו לא יודעים מי אמת ומי לא, עלינו לקבל התחזקות מכולם, וה' ית' ירחם עלינו.
לגבי סבא שאמר שהוא המלך, מי באמת יודע כוונותיו של צדיק? אין לנו מה להתעסק בכך. אבל בפשיטות, בוודאי שסבא לא התכוון שיהפכו אותו לרבינו.
מצאתי לנכון לשים כאן איזו תגובה שכתבתי פעם ליהודי מהננחים, זה אולי יעזור לך להבין את דרך החשיבה הזו. שוב, לא מתיימר להיות צודק וזו רק דעתי האישית, לא באתי להלחם מלחמה של אף רב ובעיני כולם חכמים בלי יוצא מן הכלל.
הוא כתב לי משהו בגנות שאר רבנים ושאסור להפיץ ספרים אחרים משל רבינו ור' נתן.
וזו התשובה-
אחי היקר
לא יודע אם התגובה שלי הגיעה אליך משום שלא השבת אז אשלח שוב..
ודאי, אין ספק שעל סבא נאמר- ועליך אמרתי וכו'- אבל אנחנו לא בוחנים כליות ולב, אנחנו לא יודעים מה באמת בלבו של אדם וישנה תופעה באנש, כשרואים רב, ישר שוללים אותו על הסף. גם אם לא אומרים, בלב פנימה מרגישים אליו זילות.. וזה לא נכון לנהוג כך. ידוע שישנם ספרים של תלמידי חכמים בדורות הקודמים שכן היו אנשי אמת, כמו ר' שמשון בארסקי שהקרן מדפיסה ספרים שלו.. וגם את של ר' שמואל הורביץ.. אז היכן עובר הגבול? מה מחליט מה כן טוב ומה לא טוב? או שאתה מדפיס רק ספרי רבינו ור' נתן, או שעוד, אם תאמר עוד, אז זה מחייב עד לדור שלנו עם הרבנים שלנו. נאמר- קבל את האמת ממי שאמרה- אם רב אומר לי משהו ומחיה אותי ממש, פשוטו, ממש מחיה אותי מלשים קץ לחיי, מלשקוע בעצבות ודכאון וייאוש.. ומשמח אותי.. גורם לי להתקרב לה' ית'.. אתה יכול לומר שזו לא האמת שלי?
לדעתי, המון ננחים מתנהגים בצביעות ובגאווה, מתנשאים ממש. אוהבים את האנשים הפשוטים אבל כשרואים רב של ברסלב או שלא של ברסלב? שוללים בגיחוך.. זו לא הדרך של רבינו. רבינו אמר- מפורסמים של שקר, וכולם נתפסו בזה כאילו הם יודעים משהו. האמת היא, כותב ר' נתן ,שאף אחד לא יודע כלום. ר' אמר- הדברים שלי אינם סותרים את השולחן ערוך, ואם הבנת כך, לא הבנת נכון.. ומה כתוב בשולחן ערוך? עשה לך רב? כבד כל אדם? הזהרו בכבודם של תלמידי חכמים? ואנשים מדברים כאילו כלום, אתה מבין? כאילו הם בטופ של העולם וזהו..
בחייך, עזוב אותך, נכון שהדרך הנכונה היא הדרך של סבא ודרכו האש תוקד. אבל זה לא פוסל כלום. ומה שסבא אמר על הרבנים, טעמו אתו.. אל תתיימר להבין דרך חשיבה של צדיק עם המוח המשובש שלנו.
ועוד דבר, רבני ברסלב היו אצל רבינו, ורבינו הבטיח. מה גורם לך לחשוב שאותך הוא יתקן ואותם לא? מה גורם לך לחשוב שאתה רואה משהו שהם לא? ונניח שהמצב כזה... למה שלא תתפלל עליהם בלי להוציא עליהם גנאי? שכן אתה לא יכול לדעת כלום, כמו שאמר ר' נתן. אז תאמר לי- אני מתפלל. נכון, כולנו מתפללים, אבל יותר כיף לדבר לשון הרע על הרבנים.
אחי היקר, במקום לנופף בדגל הצדקנות.. נסה להבין שאתה לא מבין כלום, כולנו כך. קבל את האמת ממי שאמרה- אפילו גוי בא ואומר לך משהו אמיתי, חכמה בגוים האמן.
במקום שהננחים יצאו מהבועה שלהם ויאהבו את כולם ולא רק את פשוטי העם, הם ממשיכים להתעקש על שטויות, על גאווה סמויה, זחיחות הדעת.
אני רואה עצמי מהננחים, מפיץ ספרי רבינו, של הקרן.. אבל לא פוסל אף אדם באשר הוא אדם. כל שכן רב בישראל, שכן, אפילו אם הדרך שלו אינה הדרך שלי, אני מעריך אותו על המסירות, על כך שיגע והוציא תעודת רבנות, על שעות לימוד מרובות, בזמן שאני ישן ומתבטל לי. אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי- רוב הצדיקים שלנו הם לא ננחים, הגאון מוילנא, הרמב"ם, התנאים, אמוראים.. ובזכות התורה שלהם העולם קיים.. אתה קיים, בזכותם.. בזכות הל"ו צדיקים שאינם ננחים, בזכותם אתה נושם.
בטח תאמר שאינך מזלזל, אגיד לך משהו.. אתה לא צריך לומר לי, לא באתי להתנצח.. פשוט תחשוב על הדברים.
בס"ד.
הורס יסוד ממש ממש בסיסי ביהדות!!!! כל העניין הזה של רבנים...
באמת כת' בשו"ע "עשה לך רב"? זה לא מהמשנה?
ורק בקשה קטנה... אני צריכה רק מקורות א. לעניין שר' נתן אמר ללמוד מכולם, וב. אם אפשר גם למה ש"בונייך" אמר, שרבינו אמר שהרבנים אח"כ רק מסבירים אותו, ואני רצה לשמוע שיעור
נראה לי שפספסת קצת את הנקודה <לגבי עשה לך רב וכו'> :/
לגבי רבי נתן שאמר ללמוד מכולם, תוכלי למצוא בליקוטי הלכות בספר שמות. עד פרשת בשלח (: אחת מהפרשיות הקודמות, עייני שם ותשבע נפשך.
אגב, לא באתי להוכיח כלום ואין לי עניין שתשמעי שיעורים כאלו או אחרים אם בכלל, האמת עד לעצמו.
ב. איפה זה כת' בליקוטי הלכות שלפי הקיצושו"ע?
ג. דווקא לי יש עניין... זה מאד מחזק אותי!!!
תודה רבה
נדמה שפספסת כי זה לא היה עיקר הדברים. עיקר הדברים הם הזלזול מצד מי שלא יהיה לגבי רבנים. וכל שכן וכל שכן אם הדבר כתוב במשנה.
לגבי ליקוטי הלכות, אין לי כח לחפש היכן זה. אמרתי לך, עד פרשת בשלח <לא כולל> תמצאי את זה בוודאות. אם זה היה עניין של חיים או מוות הייתי מחפש אבל רק בכדי שתאמרי- 'וואלה, הנה, זה באמת כתוב'...... (:
בהצלחה! (:


בס"ד.
יש לי עוד שאלה קטנה...
שמעתי שר' ישראל אמר שהעניין של אומן נגמר, עכשיו אומן בירושלים...????
יש בעולם קבוצות קבוצות של אנשים כל אחד חי לפי אמונתו (מה שהוא מאמין) אם אתה מאמין באומן אז תיסע אם לא אז לא. כל רב יכול להגיד לך את האמונה שלו זה לאו דווקא הדעה האמיתית או הנכונה מכיון שכך אתה צריך ללמוד ולקרוא ולבדוק למי אתה מאמין.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ולעניין השאלה בגדול התשובה היא כן.
בס"ד.
ב"ה הביאו לי ליקוטי הלכות, רק שלא כ"כ מצאתי איפה זה...
אני אשמח לדעת, כי זה חשוב לי לעוד כמה דברים, לראות באיה עניין, באיזה הקשר וכו'...
תודה רבה
בחומש עם ליקוטי הלכות, בראשית> פרשת ויצא> כט> פסוק ז'> פירוש על '...השקו הצאן ולכו רעו'
ועוד גם, שני דפים אחרי כן- בראשית> פרשת ויצא> כט> פסוק י' > פירוש על '...ויגש יעקב ויגל את האבן'
שלא תגידי שלא עוזרים בבית הזה.
בהצלחה.
בס"ד.
תודה רבה רבה
אז בסוף זה לא בשמות
...
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!