"קול באישה ערווה"
כאילו אשכרה שבן שומע אותי שרה, זה עושה לא משהו?
גם אם זה לא ממש שירה מכל הלב, סתם זיופים באוטובוס למחנה?
"קול באישה ערווה"
כאילו אשכרה שבן שומע אותי שרה, זה עושה לא משהו?
גם אם זה לא ממש שירה מכל הלב, סתם זיופים באוטובוס למחנה?
לנו קשה לדעת,
אבל מן הסתם - כן, כאם לא - למה שיהיה אסור?!
זה לא מכובד.
ועכשיו תסבירי לי את השאלה, ה' אמר שלא, משמע זה עושה משו לאחד מהצדדים. זה מזיק למישו.
אז מה בשם שם ה' השאלה בכלל?????
תראי, המוח של הבנים עובד בצורה אחרת לחלוטין, ואנחנו בחיים לא נבין את זה..
כאילו - הם עובדים אחרת, חושבים אחרת -- מה לא?..
אז כן, לפי דעתי (ואני באמת לא כ"כ יודעת אבל..) זה כן עושה להם משו..
על השאלה של "למה זה עושה להם?" אפחד לויכול לענות - אפילו לא הם..
זה פשוט -- ככה הטבע שלהם.
כן כן, עצוב, אבל זה מה שיש
..
שבוע טוב!
מסכימה עם כנרית.
אני חושבת שזה לגיטימי לשאול ולרצות להבין מעבר.
למה אנשים לומדים תורה?
למה הם מעלים קושיות?(גם שזה לא בדיוק אותו הדבר)
כשאני מבינה את הטעם של המצווה הרבה יותר קל לי לקיים אותה.
אנשים! לא לפחד לשאול!
[טוב, זה הולך להיות קצת מבולבל כזה.. תאלצו להתמודד..
]
נכון שכתוב שאסור לשמוע קול אישה? אז נראלי שאסור לשמוע 'בת צורחת איזה שיר באוטובוס' זה רק גדר, [כי יעני הם לא יכולים להגיד - בת ששרה שיר, [יעני באמת שרה כזה, לא סתם צורחת איזה שיר] אז אסור לשמוע, ובת שסתם צורחת שיר, מותר לשמוע. - זה לא ממש עובד ככה..] אז זאת דעתי, שזה רק גדר..[[=
זה מה שלמדנו בתושב"ע:
שירה זה דבר שמקרב לבבות וחושף רגשות של אדם (כמובן אם זה מכל הלב) וזה ת'כלס כמו שחנ"ש- מבחינת הקרבה הנפשית שזה יוצר בין אנשים.
עכשיו, זה לא צנוע וראוי שאישה תיצור כזאת קרבה עם גבר שהוא לא בעלה (או קרוב משפחה כמו:אבא,אח וכו'..).
לפי זה כנראה שמותר לך לשיר באוטובוס בדרך למחנה.
סתם הערה, המורה אמרה לנו גם שלך מותר לשיר, זה הגבר שיש לו בעיה לשמוע... 
היא שאלה אם זה בכלל עושה משו לבנים.
פשוט כי זה זעק לי, לא כי את לא בסדר או משו חס וחלילה!
זה שלנו מותר לשיר ולגבר אסור לשמוע זה לא ממש נכון.
זה כמו שתגידי שלנו מותר להתלבש לא צנוע ולגבר אסור לראות...
(מה שכמובן לא נכון)
כי יש עניין של "לפני עוור לא תשים מכשול" ואם בת שרה ליד בן היא מכשילה אותו והוא נחשב לעוור בעניין הזה כי אין לו אפשרות פשוט לסתום את האוזניים כל החיים, נכון?
כנ"ל לגבי לבוש..
מקווה שזה היה מובן פשוט שלא תצאנה פה בנות עם אי הבנה..
מחילה!)ניגוניםבת צריכה להיות צנועה בשביל עצמה גם כשהיא לא שמה "מכשול" נגד אף עיוור.
אני בבית לבד, אני אסתובב לא צנועה?
כמובן שזה לא מתיר לשיר מול בנים כאוות נפשך כי "מותר לי".
אבל לא צריך לחשוש מזה כ"כ.
וברור שגם אם אין לידי אף אחד הצניעות הזאת בשביל הנפש שלי והנשמה שלי.
אבל
גם אם לבחורה לא אכפת מעצמה, וגם אם לא מזיז לה להפקיר את עצמה ולהרוס את הנשמה שלה.
אין לה שום זכות לעשות את זה לאחרים. והיא מכשילה והורסת הרבה בדרך.
לזה התכוונתי..
מה זאת אומרת לא צריך לחשוש מזה כ"כ?...
לא חושבת שאנחנו יכולות לפסוק את זה רק על סמך זה שההסבר ששמענו זה שזה מקרב לבבות ובאוטובוס זה לא מקרב לבבות אז כנראה שמותר.ממש לא.
תשאלי רב בכיפה או משו.
נראה לי שהדור הזה כבר 'מקולקל'.. היום אני לא בטוחה ששירת אישה תעשה להם משהו(לפחות לרוב הבנים לא..).
כאילו הסף גירוי שלהם מאוד גבוהה היום..במיוחד בחברה החילונית שהם חיים עם בנות ורואים אותם כל היום עם מחשוף ומכנסיים צמודות אז זה כבר לא עושה להם כלום..
זה כמובן לא אומר שבגלל זה אפשר ללכת לא צנוע ולשיר מול בנים אבל לדעתי זאת הסיבה שאנחנו לא מבינים למה ציוו את זה..
מה הקשר לזה שהבנים כבר רגילים לראות מראות אסורים או רגילים כבר לחטוא?!
בגלל זה זה כביכול מותר, ובעצם אין לזה סיבה ואנחנו לא מבינים למה ציוו לנו את זה?!
ומה עם כל הבנים של-א מסתכלים על בנות, ול-א פיתחו שיחה אחת רצינית עם בת, או של-א אמרו אפילו שלום לאחת כזאת?!
אז מה, בגלל שכל העולם חילוני וחוטא אז האלה שכן בסדר צריכים להידפק?!
חוץ מזה-- שזה שהם כביכול 'רגילים' לא עושה להם כלום, זה גם לא נכון בכלל! מי אמר?!
למה בן- הכי חילוני שיכול להיות - מסתכל עלי כשאני עוברת ברחוב?! ואני עם חצאית ארוכה, מותק!
אז לא!
זה אסור--
א'- כי ככה ציוו אותנו, ו-מי יודע.
ב'- כן, לבנים זה לא עושה טוב לשמוע אותך שרה. מה לעשות. והם גם לא יכולים להתשתלט על זה!
ג'- כמו שניגונים אמרה, זה כמו צניעות. בשבילכן, בנות. רק בשבילכן. אז לשיר באוטובוס בקולי קולות - לונראלי מכבד כ"כ פשוט.. כאילו, לראות בת דתיה צנועה שרה בקול.. לונראלי מכבד אפחד, לא?
סליחה על ההתקפה.. פשוט..
לא אישי.. 
לא הייתי ברורה מספיק..
האמת שאין לי כוח להסביר את עצמי עכשיו..אולי פעם אחרת..
מי המנהלות?
יש פורום בנות בוגרות- פורום המשך של הפורום הזה
יש פורום כלה הדרך- פורום לכלות
שניהם לא פעילים הרבה.
ויש גם פורום סגור של נשואות בלבד
לפנות למנהלות
וגם לכלות
וגם יש על כך שאלה ותשובה של רופא בפורום של בי״ח מעייני הישועה - וגם הוא ענה שאין סכנה
רכיבה על סוס לנשים - פגיעה בקרום הבתולין - המרכז הרפואי מעיני הישועה
אני לא מקנאה, אני לא פותחת עין, אבל חשבתי שיהיה לי פחות קשה. התחתנתי מהראשונות, מזמן כבר, תכף שנתיים. ואני רוצה להיות אמא, אני כלכך רוצה כבר. ולאט לאט כל חברה נכנסת להיריון, נהיית אמא, ואני מרגישה לבד בבדידות הזאת, לא מצליחה להכיל יותר.
אני הכי שמחה בשבילן
ואני הכי עצובה בשבילי
זהו
יש עוד הרבה נשים כמוך, אמהות בפוטנציה,
שמחכות להריון, שנמצאות בתהליכים,
שמחזיקות תקווה, שמקוות למשהו חדש שיצמח בתוכן
❣️❣️
מקדישה לך את השיר של תרצה אתר: גשם הקשב לנשים
עד רדת הערב, גשם
הקשב לנשים בחלון
עד רדת החושך, גשם הקשב
לנשים הצופות בוילון
גם לנו אדמה שמחכה למשהו מלמעלה
גם בנו יש אימה וזעקה
למשהו פורח
וכן הלאה
עד סוף השבוע
גשם, הקשב לנשים בחלון
עד קץ השבועיים
גשם, הקשב לנשים העומדות ומחכות
גם לנו בחצר
חלקה קטנה ריקה מזוהר דשא
גם אנו מצפות עד אין בינה
למשהו ברוך כמו הגשם
גם בתוכנו מחכה שותקת
חלקת ארץ קטנה חרבה
והגשם שלנו איחר לרדת
הגשם שלנו
טרם בא
אך הגשם שלנו יבוא
עננים כבר זעים במרחב
הגשם שלנו קרב, קרב
בצעדי ענק
הקשב לנשים בחלון
גשם אדיר ונוהר.
הקשב איך קוראות הן בזו אחר זו-
הוא חוזר
הוא חוזר
הוא חוזר
נ.ב
יש פורום סגור לנשים : באהבה ובאמונה (פוריות) שאפשר להיכנס אליו
חיבוק וחיזוק 🫂
)אני כותבת סיפור ושואלת בגלל זה, חס ושלום לא קרה לי...)
השאלה היא כזו, בחורה שנכנסת להריון מאונס-מה היא צריכה לעשות? כאילו, הפלה אי אפשר כי אסור ואם היא תלד את הילד-הוא יהיה ממזר, מה ההלכה אומרת על זה?
ההלכה מתירה להפיל.
וגם, ממזר הוא רק מי שנולד לאשת איש מגבר אחר, ילד שנולד לרווקה הוא לא ממזר
ממזר הוא מי שנולד מיחסים אסורים, כמו גילוי עריות, בגידה בבעל, כהן עם גרושה
טכנית אישה שלא נשואה לא יכולה ללדת ממזר כי בעילה יכולה להיחשב כנישואין בדיעבד
א. הריח הוא לא כל כך חזק בלי התחתוניות- נסי ותראי. חלק ממנו הוא העובדה שיש בהן פלסטיק וזה גורם לחוסר אוורור.
ב. אפשר לשים תחתוניות מבד ואז זה נושם -פחות ריח- וגם סופג נוזלים וריחות.
נסי בלי תחתונית
ותחתונים מכותנה, גם לאימון.
( וכשמתלבשת לכושר גם מחליפה לחדש, בעיקר להרגשה )
@עשב לימון מבד מכבסים?
באתר יש רשימה של כל המדריכות.
אם לא, תכתבי אזור ואני יכולה למצוא
אני מכירה, ניסיתי.
זו שיטה שעובדת, אבל צריך לעשות תרגילים כל יום, לא פעם אחת ודי.
אז כל עוד תרגלתי זה סידר לי את המחזור,
וכשלא- לא.