שתי שאלות....הביצה שהתחפשה

בס"ד

 

1. מתכון לעוגיות גרנולה- יש למישהי מתכון מומלץ?

 

2. יש לי משבוע שעבר קציצות בשר עם רוטב עגבניות [בהקפאה..]. יש למישהי רעיון לתוספת שהיא לא אורז?

די נמאס לי מהגנים הפרסיים של בעלי שכל שבת יש אורז....

 

תודה!

10 תשובותיהודיה מא"י

עוגיות גרנולה כאן אפשר לעשות גם עם שלמים. למעשה המתכון המקורי הוא עם שלמים.

 

ולגבי הקציצות - פירה, קוסקוס, בורגול, כוסמת וכו'.

 

ובקשר לכותרת התמוהה - פשוט קפצה לי בדיחה מפעם ולא יכולתי להתאפק...
יש 10 סוגי אנשים בעולם - אלו שיודעים לספור בינארי, ואלו שלא. ואם לא הבנתם, אתם מאלו שלא. (כן, אני יודעת, בדיחה של חנונים)

היי היי!אור היום

אני מכירה את הבדיחה הזאת! ואני יודעת לספור בבינארית! (בעלי לימד אותי בשבת האחרונה. כלומר, הזכיר לי...). ואני יודעת גם לספור עם בסיסים שונים! (רק מי שסופר בבינארית יבין ).

 

בחיים לא האמנתי שאתלהב ככה מהיכולת שלי לספור, ועוד בפורום של בישול ומתכונים... אח, תהפוכות החיים

הי, לא להתלהב! זה חומר של כתה ז'!!אני ירושלמית

(או ו'???קורץ)

 

סתאאאם.... אור היום תתלהבי בכייף!! מגיע לך!! מלאך

 

אני לא יודעת לספור בבסיסים שונים... רק יודעת מה זה אומר...מעשן

אני למדתי את זה רק במכללהמישהי123

כנראה למדת בבי"ס למחוננים...

ירושלמית, לא להרוס שמחות!! D: ; ))בת נוגה

כיתה ז"? באמת??

היחידה שאני מכירה

(חוץ מאור היום כנראה....  )

שמבינה בדברים האלו

למדה תיכנות מחשבים!!!

 

(או שאת אכן חנונה מחוננת כמו שהועלת כאן סברה....... )

סליחה, מה זה בינארית? כתה ו' היתה מזמ---------ןאחותו
בינארית זה מניה וחישוב ע"פ בסיס 2אני ירושלמית

אנחנו מחשבים כרגיל בבסיס 10 דרך החישוב שלנו היא עשרונית, כלומר עד 10 זה אחדות 11 זה כבר עשרות, 100 מאות וכן הלאה... ויש את המושג שמלמדים בכתה א' 'שבירת העשרת' לחשב חישובים מעבר לאחדות.

 

חישוב בינארי כמו שכתבתי הוא חישוב בבסיס 2. כלומר יש רק שתי ספרות 0 ו 1    הספרה 2,  למעשה כבר מעבירה אותך ל'עשרות' ולכן אינה קיימת. אלא קיימת בהרכב של 1 ו0 2זה 10  בקיצור. לשם קיצור מסמנים את הספרות בחזקה. ומכאן זה כבר די מסובך (בשבילי כיום. בכתה ז' דוקא שלטתי בחומר...חושף שיניים)

 

המחשב עובד אך ורק על חישובים בינאריים. אני חושבת שזה משום שזה הכי פשוט בהעברה לאותות חשמליים עליהם עובד המחשב כש 1 מסמל את הפלוס כמדומני ו0 את המינוס.

 

כך ששפות תכנות ברמה הבסיסית שלהן מתורגמות לבסוף לרצפים של 0 ו1 שכמובן מועברים לאותות חשמליים.

 

עד כאן ידע ההדיוטות שלי (גילוי נאות למדתי שנה אחת תכנות)

 

ספירה בבסיסים שונים היא על אותו רעיון בכל הספרות מלבד 2 ו 10. ספירה על בסיס 6 לדוג' אינה כוללת את הספרה 6 רק עד 5 כ 6 כבר שייך לעשרות.

 

חן חן לכולכן על ההקשבה. ומי ש'גירדתי' לה את תאי המוח האפורים של כתה ז' שתצביע!

טוב.. ידעתי את שכתבת פחות או יותר...בת נוגה

אבל לא ממש לספור בבינארית

רק העקרון שהסברת וכו'...

 

ועדיין אני לא חושבת שלמדתי את זה בכיתה ז'!!!!!

 

למרות, שאולי אני לא אינידקטור טוב לחומר הלימודים דאז,

כפי שהתוודתה אור היום...

(רק בלי המורה....

צוחק  )

 

|בצחוק אור היום, בצחוק!!

היו לי מספיק חלומות משלי...................|

נכון!!מישהי123

אני למדתי תיכנות ורק בגלל זה אני יודעת מה זה...

טוב, בת נוגה, את בטוחה שלא למדת את זה?.....אני ירושלמית

קורץחושף שיניים

לא התבלבלתם בפורום????עוד כינוי

יצאתי לחפש מתכונים ומצאתי חשבונים...

(על משקל: יצא לחפש אתונות ומצא מלוכה....)

ואל תביכו אותנו, בינארי, לינארי.... אני בלחץ מהיום שאצטרך לעזור לילדי בש"ב שאין לי מושג בהם כלום!!!

יהודיה אשמה! היא התחילה!אני ירושלמית

חושף שיניים

אם זה מהמנהלת אז אין לי מילים....עוד כינוי

צוחק

מה חומר של כיתה ז'?אור היום

לא למדתי בכלל בכיתה ז'! (כלומר, למדתי טכנית, אבל אני לא זוכרת כלום מהשנה הזו, ובהרבה מהשיעורים באמת לא קלטתי הרבה מסיבות שונות. אני רק זוכרת שחלמתי על המורה לערבית ).

 

ואני גם מבינה קצת בתיכנות! ובאלגוריתמים! תחי ההתלהבות!

 

 

 

ועוד כינוי- ברור שזה קשור למתכונים! נגיד שאת רוצה לשים שתי כפות סוכר, אז זה בעצם 1 ו- 0 (10 ). ואם את רוצה שלוש כפות סודה לשתיה, אז זה בעצם 11, וארבע כפיות של תמצית וניל הן 100, וכן הלאה

מורה בסגול או בקמץ, אור?? |פנים חמורות| D:בת נוגה

(סתם שאלתי.. לא יודעת מה זה משנה בכלל...!!)

 

אפשר הסבר???

אם 2 זה 10

(את זה הבנתי)

ו- 4 הם 100 (חזקה, ג"כ הבנתי)

מה עושה באמצע

3 שהוא 11??

 

ואם כך -

5 הוא 101??

(כלבים וגנבים, וד"ש לאחיך!!)

במיוחד בשבילךיהודיה מא"י

תדמיינו לרגע שאתן בפורום מחשבים או משהו כזה, בסדר?

הספירה הרגילה היא על בסיס של 10 ספרות: 0-9. ואם נספור בשתי ספרות יהיה לנו 00, 02, 03 וכו', ואחרי 09 מגיע 10 11 וכו'. מובן?

אבל אפשר לספור גם בבסיסים אחרים - למשל על בסיס 5 - 0,1,2,3,4,10,11,12,13,14,20 וכו'. הבנתם את הרעיון?

בבסיס של המחשבים קיימת ספירה על בסיס 2 שלה רק שתי ספרות: 0,1.(דולק או מכובה, אלא הביטים) אז אחרי 1 מגיע 10, ואז 11, ואז 100 ואז 101, ו110 וכו'.

מובן?

וככה, בין כל הבישולים, מתגלות להן נשות המחשביםרחלקה

בעזהי"ת.

 

אז, קבלו בדיחה, אם כבר אתן בכיוון:

 

שאלה: איך חנון מחשבים סופר עד שלוש?

תשובה: אפס, אחת, שתיים!!!

 

אוףף. בלבלת אותי.. איך נכנס לכאן 2??בת נוגה
חוששתני שרחלקה עברה כבר לבסיס 3, או שהיא התבלבלהzehavawize

בבדיחה (וזה לא נראה לי כ"כ... )

 

ולכל הלחוצות!! לא, לא לומדים את זה בכיתה ז', וגם לא ב-ח'...

זה או בתיכנות מחשבים, או בחוגי העשרה למחוננים, או בבתי ספר של חננים |אהממכוןלבאהמ| או בפורומים של בישול ומתכונים...  

 

וכל זה התחיל מעוגיות גרנולה....

לא, לא התבלבלתי רחלקה

בעזהי"ת.

 

וגם לא עברתי לבסיס כלשהו.. זה בסיס 10, רגיל

 

פשוט במחשבים, המיספור מתחיל מ0..

נגיד דמיינו לעצמכם רצף של תאים. איך אתן הייתן ממספרות אותם?

1, 2, 3 וכו'

אז במחשבים התא הראשון ייקרא תא מס' אפס, אחריו- תא מס' אחד, וכו'.

 

הבנתן?

איך אשה מתכנתת קוראת לבעלה?איזה טוב ה'!!!!

אפס אחד צוחק

 

זה הולך ככה:רחלקה

בעזהי"ת.

 

שאלה: באיזו שפה מדברת פולניה עם בעלה?

תשובה: שפה בינארית. יא אפס אחד אפס אחד אפס אחד.......

 

אח, זה טוב! D:אור היום
מורה בקמץ,אור היום

אבל בשבילך אני מוכנה בהחלט לצבוע אותה בסגול!

יש לי מתכון לעוגיות גרנולה בריאותדיסה

2-כוסות גרנולה

1-כוס שיבעולת שועל

1-כוס שמן

כוס וחצי סוכר

אבקת אפיה

קצת סודה לשתייה

חצי כוס אגוזי מלך

4 ביצים

שוקולד ציפ''ס

משימת פורום:פפריקה--

 

 

תרגמי את מתכון עוגיות הגרנולה לשפה בינארית...צוחק

 

 

אני למדתי לספור בינארית בכיתה ו'

 

אבל היום זה כבר קפץ לחומרי העשרה...

 

 

הווווווווו סופסוף אחת שמוכיחה שלא הסתלבטתי עליכם!אני ירושלמית

ואת המשימה אשאיר ליהודיה מא"י האלופה!

היא עשתה מבנה המחשב?!רחלקה

בעזהי"ת.

 

בעעע אני בדיוק לומדת את זה עכשיו...

ח-ו-פ-ר!!!

מה הפרס?חילזון 123

10-כוסות גרנולה

01-כוס שיבעולת שועל

01-כוס שמן

כוס וחצי סוכר (אפשר לעשות חצאים בבינרי?!)

01-אבקת אפיה

קצת סודה לשתייה

חצי כוס אגוזי מלך (עוד פעם חצי?)

100 ביצים

0xFFFFFFFF שוקולד ציפ''ס (זאת אומרת כמה שיותר שוקולד...(==לא בריא))

טוב אזחילזון 123

כנראה ש 1.5 כותבים ככה - 01.1

וחצי ככה - 00.1

<מה פותחת השירשור ביקשה בסה"כ?!חושף שיניים>

צר לי לאכזב אותךיהודיה מא"י

אבל זה לא בינארי

בבינארי יש רק 0 ו 1, ולא שום דבר אחר. מתכון בבינארי אמור להראות משהו כזה 010001001111010101101010001011 וכו'

ודרך אגב 1.5 בבינארי אמור להיות אם אני זוכרת נכון 1.100, ולא 1.1 שזה בעצם שווה בעשרוני ל1.2

עוגיות שועליםנחשוניתאחרונה

מתכון לעוגיות המבוסס על המתכון שמודפס על שקית השוקולד צ'יפס הצהובה של אופנהיימר. שיניתי מה שלא התאים לי. אני מביאה כאן את המקור מול הגירסה הטיפונת יותר בריאה ומשביעה שלי. הכנתי פעם לשבירת צום ויצא יאמי. הכנתי אותן עם הילדים והם היו מאושרים, כל היום חיכו לעוגיות. בעלי שבר איתו את הצום והתמלא אחרי שלוש עוגיות...

המתכון המקורי על השקית:

1 חבילה מרגרינה
1 כוס סוכר לבן
חצי כוס סוכר חום דחוס
2 ביצים
2 כפיות תמצית וניל
2 ורבע כוסות קמח
1 כפית סודה לשתייה
קורט מלח
1 שקית אופנהיימר שוקולד צ'יפס
תוספות אפשריות: 100 גרם צימוקים, אגוזים או קוקוס


המתכון המשופצר שלי:

1 חבילה חמאה      -  קצת יותר בריא ממרגרינה. ואם רוצים פרווה אז מרגרינה ויקול.
1 כוס סוכר חום     -  לא צריך כ"כ הרבה סוכר ובטח לא לבן.
2 ביצים                - משתי תרנגולות: אחת לבנה ואחת חומה.
2 כפיות תמצית וניל    - וניל זה וניל.
1 כפית תמצית רום    - זה היה בקופסה ליד הוניל והילדים אמרו: "ועכשיו מהבקבוק הזה! והפעם אני מקבל את הטבעת!" נו שוין...
2 ורבע כוסות קמח מלא עדין     -  במקום קמח לבן כמובן.
1 כפית סודה לשתייה       -  בטעות נשפך לי קצת יותר, אבל זה לא קילקל.
קורטונצ'יק מלח      - לא סובלת טעם מלוח בעוגיות שוקוצ'יפס, אפילו לא טיפה. אני יודעת שזה עוזר לאפייה מבחינה כימית, אז בכל זאת שמתי טיפונת.
חצי שקית אופנהיימר שוקולד צ'יפס      -  כי שקית שלמה נראה לי מוגזם לגמרי. עושים עלינו קופה אופנהיימר האלה. וזה גם לא טעים עם כ"כ הרבה שוקולד.
4 כפות קוקוס טחון      -  ישר מהוואי.
6 כפות שיבולת שועל מרוסקת      -  לזכר חורבן בית המקדש. המדרש עם רבי עקיבא והשועל, זוכרים? ככה אני דוחפת לילדים קצת שועלים בריאים משביעים ומבורזלים בלי שירגישו ויתלוננו: אמא זה לא טעים לי...
חצי כוס צימוקים   -  אני שמתי כוס אבל נראה לי שהגזמתי קצת.


אופן ההכנה אותו דבר: לחמם תנור לחום בינוני גבוה 190 מעלות. להוסיף ולערבב את החומרים לפי הסדר. לערבב אחרי הוספת כל מרכיב. ליצור גבשושיות מדודות בכפית ובכפית שנייה להוריד לתבנית לא משומנת במרווחים של 5 ס"מ בין העוגיות. לאפות כ-10 דקות. הכמות מספיקה לכ-70 עוגיות. רצוי לשמור בקופסת פח ואולי גם במקרר או בכספת עם קוד סודי מאוד. אשמח לקבל רעיונות, הערות, הארות, טיפים וכוס קפה עם העוגיות.

חח...הייתי שמחה, אבל אני באמתע הבישוליםיעל מהדרום
אני האמת לא🤭 נוסעיםטארקו
אכין תכף עוגיות קוואקר לקחת איתנו..
ברור שמבשלת.... חילזון 123

מתכננת עוף ממולא

בולונז

תוספות

חלות

רק מתחילים....

אנחנו לא בבית🤭שוב..בוקר אור
מקווה מאוד שבת הבאה!
השבוע לא,חתול זמני

אך שבוע שעבר הייתי בחו"ל ועשינו דגים על האש (סלמון, בקלה + כמה דגים טריים שדגנו)

+ תפו"א בצל ועגבניות על האש

וגם שימורי טונה בשיטה הזולה (פותחים, שמים נייר למעלה, מוסיפים שמן, מדליקים, ונותנים לזה לבעור)

אני בישלתי מלאמתיכון ועד מעון

ע"ש

מרק עוף

עוף עם רוטב שזיפים

תפוחי אדמה בטטות אורז

כרובית

חסה, כרוב

לקינוח פצפוצי אורז של חן במטבח

 

קידוש

עוגת מיץ, עוגה אנגליש, עיגת ביסקוויטים, עוגיות פאדג'

 

סעודה

סלמון עם חרדל ודבש

שניצלים, בשר בעלי פילו

תוספות כמו בערב חוץ מתפוחי אדמה שונים

ברוקולי

חסה וכרוב

 

סד"ש

קוגל אטריות, חצילים, לחמניות שום נתלשות

 

וואי באמת מלא. ב"ה. מתי סיימת?המקורית
הבוקר ב11מתיכון ועד מעון

לפני המסיבת סיום של הקטנה שלנו.

אני תמיד אוהבת לבשל הרבה, שיהיה אוכל לרוב השבוע

איך הספקת? כל הכבוד לך!המקורית
מתחילה בחמישי בערב בד''כמתיכון ועד מעוןאחרונה
אצלנוהמקורית

ערב דג ברוטב חריף

בוקר - לחם גבינות חמאה וירקות

צהריים חמין עם בשר שיועית אורז וחיטה

לסדש יש סרדינים

עוגת תפוז וקוקוס ורולדת ריבת חלב


לצהריים הכנתי שקשוקה, ולתחילת שבטע הכנתי חזה עוף בתיבול שווארמה ואורז


סלטים - חסות ששטפתי מראש, חצילים 3 סוגים, י טחינה, אבוקדו, שומר וקולורבי, מלפפון עם בצל סגול, ומטבלים

התעייפתי

שבת בפתח!! מה מתבשל?גלויה

אנחנו נוסעים לשבת לחמותי

אני אכין בעז"ה דג מושט ברוטב עגבניות

ופשטידת ירקות.


ומה אצלכם?

שבת חמה, פחות בישוליםהמקורית

בערב - דג טונה ברוטב

קידוש חלבי - גבינות, חמאה ולחם

צהריים לילדים - חמין פרוה עם חיטה

סדש - סרדינים טונה בקופסא ומטבלים (צימיצורי, שום קונפי, מטבוחה, חציל קלוי עם טחינה, גוואקמולי)


יש שוקולדים כדורי שוקולד וגלידות, פירות ופיצוחים

אין לי כח להכין עוגה

לחם קנוי כמובן

אצלנואבןישראל

ערב שבת

דג נסיכה

אנטיפסטי

ושעועית ירוקה

בוקר שבת

שניצל הודו

קציצות בשר עם אפונה

אורז

סדש- סלט טונה סלטים שנשארו חלה

חלות קנינו הפעם.

עוגת ריבה פירורים רוגלך ועוגה חלבית שקנינו..

סלטים השבת בעיקר חיים חוץ מביצים מטבוחה וטחינה..

לאחרונה אני כמעט כל שבוע מפספסת את השרשורטארקואחרונה

אז משתפת בדיעבד...


חלות

סלטים-הרוב מהמקפיא: פסטו, זיתים, מטבוחה, חומוס, פטריות בטריאקי, קישואים מטוגנים, אבוקדו.


ליל שבת

אגרול

תבשיל ירקות ועוף צהוב

קוסקוס


בוקר שבת

מוקפץ של אטריות אודון עם חזה עוף ופטריות בתיבול אסייתי מתוק(סגנון מוקפץ קוראיני)

סלט ירקות עשיר


סדש

פסטה טונה


עוגת שמרים

אבטיח וחטיפים

מתכון לסופלהאקונהמטטה

יש לנו בע"ה אירוע

ואני רוצה להכין סופלה בכמות גדולה

אממהה השוקולד מאד יקר ...

יש למישהו מתכון שמעורבב עם קקאו?

מתכון שמתאים לכמות גדולה?


תודה

אין לי מתכוןתוהה לעצמי
אבל אולי תכיני במקום זה עוגת שוקולד חמה?
את רוצה להכין פונדנט , וזה מכינים עם שוקולדופל לימוןאחרונה

עוגת שוקולד חמה גם יכולה להיות קינוח שווה ומיוחד

ארוחות צהריים אשמח לרעיונותחולמת להצליח

אני רוצה לבנות תפריט שיהיה קבוע לארוחת צהריים לכל השבוע.

אשמח לרעיונות, בעיקר מאכלים שלא דורשים הרבה הכנה,

אפשר גם בשרי וגם פרווה ושהמאכלים יהיו מתאימים גם לילדים.

תודה 

דברים ששמים בתנור זה הכי קל.אונמר

ולא עומדים לבשל אני מתכוונת.

סלמון חתוך כבר מראש במקפיא, אתה מפשיר כמות שצריך, שם בתבנית עם מעליו רוטב של חרדל + דבש + סויה.

ליד זה באותה תבנית שעועית ירוקה.
אם רוצים אורז ליד זה גם שניה וחצי.

קציצות אני עושה גם דיי מהר אבל זה כן יותר עבודה,
מערבבים בשר טחון עם בצל, ירוקים, ותבלינים, עושים קציצות בידים ולתנור. 
בסיר רוטב אדום פשוט של רסק עגבניות ומים ותיבול. (כמובן שאפשר לשדרג אם יש כח בעגבניות טריות או כל דבר אחר)
כשהקציצות מוכנות מהתנור לרוטב וזהו.
גם פה - ספגטי אפשר כתוספת או אורז, קוסקוס.

 

אם אוהבים דברים יותר של לחם - אז עראיס זה גם דיי מהר בתנור.

במקפיא היתי שמה ברוקולי, שעועית ירוקה, וכאלה שכשרוצים זה מוכן מאד מהר בתנור.

 

גם אפונה קפואה ברוטב אדום זה ממש קל להכין.

שווה להתמקד במנות עיקריותופל לימון

כמו רוטב בולונז, קציצות, כדורי בשר ברוטב,שניצלים, צלי חלקי עוף,חזה עוף בתבלינים, פילה אמנון אפוי שניצל דג את כל אלה אפשר להכין מבעוד מועד להקפיא ולהוציא כל פעם מנה

תוספות ליד לפי מה שאוהבים, פסטה, פתיתים, קוסקוס, אורז עם ירקות או בלי

ירקות אפויים

תבשיל קישואים עם או בלי חצילים ועגבניות

לפעמים אני זורקת בתבנית תכולה של כל מיני שקיות ירקות קפואים, מתבלת ואופה - הכי קל ונשמר יופי כמה ימים

עונהשושיאדית
  • - חזה עוף מוקפץ + פירה + ירקות (מוקפצים או חיים). ארוחה בכמה דקות הכנה.
  • - שניצלים + פסטה ברוטב עגבניות + ירקות חיים. משהו שתמיד כיף לאכול.
  • - כדורי בשר ברוטב אדום + אורז / קוסקוס + ירקות בתוך הרוטב האדום (תפוא / בטטה / גזר).
  • - פרגיות בתנור / מוקפצות + תוספת כלשהי / בתוך פיתה עם סלט.
אצלנו אלו הולכים בצהריםאבןישראל

פתיתים עם נקניקיות בסיר אחד וסלט

פסטה ברוטב אדום ובריק( עלי סיגר עם ביצה)

לזניה בשרית/ חלבית וירקות חתוכים

בולונז

אורז עם סלט גדול, טונה, חמוצים וביצה קשה

מלווח פיצה

קוסקוס ומרק

שקשוקה וטחינה עם לחניות

בא לי לבוא לאכול אצליכם🤣יעל מהדרום
מוזמנת(:אבןישראל
אפשר להכיןהמקורית

עוף ותפוא בתנור ולהוסיף אןרז

כנל עם פתיתים

אפשר לעשות מרק קוסקוס עם או בלי עוף

פרגיות במחבת/ נינגה עם תוספת

קציצות עוף/ בקר בלחם

נודלס עם חזה עוף

חזה עוף עם פסטה

שניצל ופסטה (אפשר לקנות פרוס ולתבל ולהקפיא כמות)

פרווה פחות אוכלים אצלנו אבל מושט בתנור/ סלמון עם סלט גדול

...חילזון 123אחרונה

רוטב אדום עם גזר, תפוא ודג אמנון (אפשר להכין מראש) + קוסקוס משקית

כדורי דג קפואים ברוטב אדום ותוספת

פסטה עם בשר טחון מטוגן ותבלינים

שניצלים בשריים בתנור+ צ'יפס בתנור(אפשר מתפוא אמיתיים)

שניצל דג בתנור (אפשר אמנון או סול, לא צריך ביצה, רק פרורי לחם וספריי שמן בנדיבות)

אורז+טונה,+ירק מבושל כלשהו (נגיד תירס, שעועית ירוקה, גזר גמדי, קישואים)

פתיתים ונקנקיות בסיר אחד

חזות עוף שלמים אפויים ותוספת כלשהי

אז מה מתבשל אצלכם לשבת?חדשה,,

מחר יהיה לי יום עמוס ןאגיע הביתה רק בשעות הצוהריים, אז מתכננת להתחיל היום ולסיים את הרוב.


ערב:

דג סלמון מרוקאי עם גרגרי חומוס

ניוקי

חלות מהמקפיא

בורקיטס

סלטים מבושלים: מטבוחה, חצילים, קישואים, אולי פטריות.

סלטים חיים


בוקר:

עוגת גבינה אפויה

עוגיות (אין לי מושג איזה)


שניצלים

תפו"א בתנור

סלטים כנ"ל


פוקצ'ה מהמקפיא

אצלנו בעזרת ה'מוריה 7

טחינה

סופלה

פצפוצי אורז

חלות


חציל קלוי, חציל בתנור, חומוס, חילבה, מטבוחה מהמקפיא.


ערב:

דג ברוטב אדום

מרק עוף


בוקר:

חמין עוף

ברוקולי בתנור

אורז

דג סלמון


סדש:

דג סלמון

פשטידת ירקות

ביצים קשות

ניוקי את מכינה אותו לבד?אונמר

אם כן אש אזמח למתכון.

הקנויים לא טעימים לי ובאלי לטעום ביתי

אצלנוסטודנטית אלופה

חציל ברוטב, חציל עם אגוזים, חציל קלוי עם טחינה, סלט ביצים, חומוס וסלטים חיים שנחתוך בשבת (מטגנת בטטה לסלט חסה)

ערב

קציצות דגים ברוטב מרוקאי

עוף עם אורז ושמיר בקוקי


בוקר

סלמון בקראסט פיצוחים

אנטיפסטי


סד"ש מתארחים


חלות ביתיות

חיתוכיות ביסקוויטים

עוגיות גרנולה

אצלנו עדיין לא מתבשל כלוםאבןישראל

בתכנון בעזרת השם

ערב שבת

סיר דגים ברוטב אדום עם חומוס

מרק תימני


בוקר שבת

חזה עוף ברוטב פטריות

שוקיים עם תפוא ובטטה

אורז צהוב


סדש

דגים שנשארו

בלינצס/ קרפים

סלטים


עוגת בסקויטים

עוגת תפוזים גבוהה

ועוגה עם בצק וריבה

סלטים מה שנספיק(מטבוחה ביצים חציל מטוגן ובמיונז כרוב חסה עגבניות שרי)

שיהיו הכנות נעימות וטעימות

הרבה זמן לא כתבתיהמקורית

אז אצלנו

שבת בערב- דגחם וקציצות דגים ברוטב

שבת בבוקר - לחם, גבינות, חמאה וירקות

צהריים (ביניים לילדים) - חמין פרווה

סדש - סרדינים וסלטים


חלות קנויות כמובן

יהיו גם מליון מתוקים, פירות ופיצוחים

בגזרת מיליון הסלטים - סלק מבושל, סלט תפוא וביצה, תירס עם גמבה ומיונז, כרוב סגול במיונז, קולורבי, מלפפון עם בצל סגול, אבוקדו, חצילים בציפוי וסלט קוביות חציל, טחינה, מטבוחה, סלט חסה ונראלי שזהו

אם יישאר כח אכין כדורי שוקולד ועוגה בחושה

אצליופל לימוןאחרונה

לערב מלא סלטים, סלמון אפוי על מצע פלפלים אפויים

צלי כתף עם פטריות

תפו"א מאודים עם בצל מטוגן

כרוב ממולא

שעועית ירוקה מוקפצת

עוגת תפוחים בחושה

 

לבוקר ארוחת  בוקר ועוגת גבינה שהפעם קניתי

 

לצהריים

פרגיות אפויות עם תפו"א

קוסקוס עם ירקות

פשטידת פטרוזיליה

סלט כרוב אפוי ברוטב על בסיס טחינה

סלט אנדיב

גלידה לקינוח

 

מה מכינים לשבת?בוקר אור

ערב

מרק עדשים ירוקות

קוסקוס

בשרי כלשהו ברוטב לא אדום, אולי קציצות ברוטב צהוב? רעיונות יתקבלו בברכה


בוקר

פסטה בולונז שקיבלנו

אנטיפסטי


סדש

אולי בורקס פיצה מבצק ספידי או פשטידה


חלןת מהמקפיא

טחינה שקיבלנו

חצילים בתנור

סלט ביצים

סלט ירקות

סלט אבוקדו


גלידוניות קנויות

פופקורן

יש עוגת שוקולד וחמאת בוטנים במקפיא וגם עוגיות לימון, נראה מה נוציא 

יאמי!!גלויה

אנחנו נוסעים להורים שלי.

התלבטתי האם להכין עוגת יום הולדת מסורתית לאחי הבכור הרווק

(מכינה לו כל שנה מגיל 16. יום הולדת 39...)


יואו צריכה להתאפס על זהנערת טבע

בגדול- אני בונה על שבת מהמקפיא.

ועכשיו מבינה שעוד לא הפשרתי כלום.


יש פסטה ברוטב מוכנה, תפו"א אפויים ועוד משהו שאני לא זוכרת במקפיא


מעבר לזה יש מוקפץ ירקות ממש טוב ברוטב אדום עם קציצות בקר.


מקווה להכין בעז"ה דג, מרק, ואולי אולי שניצלונים


ועוגה. שה' ייתן כח.

אני מכינה לפעמים קציצות עם רוטב צהוב וסלרימוריה 7

אם אתם אוהבים סלרי, זה ממש טעים


מכינים עיסה של קציצות: בשר/הודו/ עוף, בצל קצוץ מטוגן, פטרוזיליה קצוצה, ביצה, פירורי לחם, מלח פלפל חוויג' למרק, לפעמים גם קישוא מגורד.

רוטב: מטגנים בצל, מוסיפים מלא סלרי חתוך, מטגנים איזה 10 דקות ומערבבים מדי פעם, מלח פלפל חוויג' ומים, מרתיחים ומבשלים כמה דקות, ואז מוסיפים את הבשר..

אצלנועלמא22

היו בלתמים בקניות בסופר, אז קצת מאלתרת.


מרק עגבניות

עוף בתנור עם תפוחי אדמה

בשר בקר מהמקפיא

אורז עם אטריות

שעועית ירוקה מוקפצת

דג סלמון עם ניוקי ופסטו


סלט כרוב

סלט תירס

סלט עגבניות שרי

חלה מהמקפיא

עוגת ביסקוויטים אפויה

אם אספיק- קורנפלקס בשוקולד


סעודה שלישית - מאפינס מלוחים וסלט חסה עם חלומי

מה זה עוגת ביסקוויטים אפויה? נשמע טוב!!יעל מהדרום
מתכון של ניקיעלמא22

 https://nikib.co.il/cakes-dessert/36772/


החלפתי את האגוזים בשוקולד צ'יפס, לא שמתי קינמון, ושמתי ציפוי שוקולד מלמעלה. אם עושים ככה צריך להפחית מכמות הסוכר (היא גם כתבה שם להקפיא ישר אחרי האפייה לשעתיים, ושכחתי מזה, אז הקפאתי יותר מאוחר).

אני מודה שאנחנו לא בטוחים אם אנחנו אוהבים או לא.. חח

תודה!! (אחרי שראיתי מה זה, זה באמת נשמע קצת מוזר😅יעל מהדרוםאחרונה
תפריט שבועותדפני11

איך עוד לא נפתח כזה שרשור???

יאללה מחר רוצה לעשות קניות אשמח לרעיונות

גם חלבי טעים וקל הכנה וגם בשרי.

הכל מהכל רוצה לגוון...

רעיונות לשבועותופל לימון

קצת תלוי לכמה אנשים

מגש גבינות כמה מטבלים וחלה או לחם מחמצת

לא החלטתי אם ללכת על מרק חם או דוקא קר- ציזיקי

לזניה, תפו"א מוקרמים

סלמון אפוי

ברוקולי וכרובית בשקדים

בלינצ'ס במילוי גבינה וכוסיות אישיות עם מיני מוסים על בסיס קרם גבינה ותוספות שונות.

 

לצהרי החג אכין שניצלים וצ'יפס טרים

סלטים

וטארט שוקולד עם תותים.

 

לשבת - כמו שבת אנסה ללכת על קונספט של ארוחת בתבנית למשל סטייקים עם ניוקי, או פרגיות אורז וירקות

לצהריים ממולאים ותוספות. תמיד ירקות- חיים  כתוספת

 

פהפלספנית

בעזהי"ת

 

נתחיל בנתונים כי יש פה כמה אתגרים:

1 צליאקית (ללא גלוטן) שלא נוגעת בדגים, 1 קיטוגנית (ללא פחמימות בכלל), 1 שלא נוגע בשום חלבי כי זה מגעיל אותו, ו3 שאוכלים הכל, בינתיים, מהם אחד קטן בן 4.. בקיצור. 

 

ערב חג: 

סלמון (לקיטוגנית וללא חלבי) 

לקט ירקות (לכולם) 

תפוחי אדמה רגילים (לללא חלבי)

תרד מוקרם (לקיטוגנית)

פסטה לל"ג מוקרמת (לצליאקית)

רביולי מוקרם (לרגילות) 

פלטת גבינות

 

בוקר חג: 

על האש, בתקווה שנספיק לחבר את החגז שקנינו לגריל גז. 

בתכנון משהו כמו המבורגרים/קבבים, פרגיות, אולי כבד/לבבות למי שאוהב פה.. לא הסחפות.. 

 

ערב חג: 

בתכנון להכין עוף עם אורז בסיר אחד על הפלטה. כלומר בצהרי החג לשים על הפלטה תבנית של עוף ואורז ואולי גם איזה ירק כלשהו, עם מספיק מים ותיבול, ולתת לפלטה לעבוד. -שימו לב שצריך שיהיה מבושל לאכילה לפני כניסת שבת, אז צריך לשים לפחות שעתיים לפני כניסת שבת. 

 

בוקר חג: 

זה היחיד שעוד לא הגענו. בטח יהיה איזה בקר ותפוחי אדמה או משהו כזה. אם יהיה לי כח אולי כרוב ממולא וקיגל.. קיגל תפו"א זה כיוון טוב באופן כללי.. 

 

 

סלטים: 

יש את הסלטים הרגילים המבושלים: מרמומה, חצילים מטוגנים. חוץ מזה נכין קופסא גדולה של סלט גזר וסלט כרוב. וחוץ מזה לכל ארוחה נכין סלטים חיים לפי הכח.. נניח בעל האש נשים חציל קלוי, בערב חג סלט עגבניות ובוראטה, סלט רגיל לללא חלבי, מתישהו סלט שומר וסלט מלפפונים כי הילדות מאוד אוהבות.. כזה. 

 

פינוקים נוספים:

עוגת גבינה באסקית קיטוגנית 

עוגת גבינה פירורים לל"ג

עוגת גבינה פירורים רגילה

ועוד משהו פרווה 

חלות

לחם שום (לסעודה שלישית?) 

 

 

 

 

 

בשלב זה מוכן כבר החלות ולחם השום- במקפיא, 3 עוגות הגבינה, הרביולי, הפסטה המוקרמת ללג, המרמומה, החצילים והתרד.

וואו וואובוקר אור

התעייפתי רק מלקרוא

אלופה!

אפשר בבקשה את המתכון של עוגה לל"ג גבינה פירורים?ממתקית

תודה

אני פשוט עושה מביסקוויטים ללא גלוטן פלספנית

בעזהי"ת

 

טוחנת, מערבבת עם חמאה מומסת ומהדקת לתחתית, ומפוררת ללמעלה..

אצלי גם כבר חלק מוכןעל הנס

לא משתגעת בבצקים בארוחה חלבית

מכינה פשטידת תירס

פשטידת פטריות

לזניה

סלט עם בולגרית ובטטות

סלט עם אבוקדו ובולגרית

מגש ירקות וגבינות

הכנתי מטבלים שווים

מנות אחרונות עוגות גבינה

אפויה רגילה,פרורים,ובסקווטים.

לארוחה בשרית חגיגית הכנתי צלי בשר.

וארוחה אחת עוף פשוט

ותוספות של עלי גפן,

סעודה אחת סלומון פשוט

פשטידת קישואים(כבר מוכנה)

מין הסתם נכין אורז על הפלטה.

סלטים בכמויות יחסית כי אוכלים אצלי

כרוב לבן

כרוב סגול

גזר 2 סוגים לפחות

מטבוחה מוכנה כבר במקפיא

ביצים

טחינה ןחצילים 2סוגים לפחות

מלפפונים בסגנון מקסיקני

נבטים עם גזר ותפוחים קריספי

ולנשנוש בין הארוחות:

כדורי גבינה

אלפחורס

כדורי שוקולד

ועוגה פרווה לא החלטתי עדיין איזה.

אצלנובוקר אור

ערב

מרק בצל עם גבינה צהובה

ניוקי קנוי ברוטב שמנת פטריות

סלט עם חלומי וקוביות בטטה

בוקר אוכלים אצל משפחה חלבי

שבת בערב עוף עם אורז בסיר אחד או בתנור, סלט

שבת בוקר פחמימה עם בשר טחון בוריאציה כלשהי.. אולי פסטה בולונז, אולי בורגול עם בשר טחון

אנטיפסטי

סדש

פיצה מהבצק של החלות


חלות

טחינה

חצילים

סלט ירקות

סלט אבוקדו

סלט,קישואים מהמקפיא


עוגת גבינה וביסקוויטים

גלידוניות קנויות

עוגיות לימון מהמקפיא אם נרצה

מצטרפת לשרשור הנחמד😄סטודנטית אלופה

אצלנו

ליל חג

רביולי בטטה  ברוטב שמנת ערמונים

תפו"א מוקרם

סלט חסה עם בטטה וגבינות

סלט קפרזה

פיציות

לחם שום

ומטבלים


בוקר חג

סלטים: שום קונפי, חציל קלוי עם גמבה1 חציל ברוטב, חציל מתובל (ניראה איזה), טחינה , חומוס וסלטים חיים שנחתוך בחג

בשר ברוטב

ירקות מוקפצים

ואורז


ליל שבת

מתארחים ומביאים איתנו בורקס בשר, רוטב פיטריות, סלט חסה וחלות


שבת בוקר

סלטים מבושלים+ חיים

דג בציפוי שקדים

אנטיפסטי

ונחשוב מה עוד..


סדש

מתארחים


גבינה אפויה, שמנת פירורים (מוכן), עוגה פרווה וחלות (הכנתי אתמול והקפאתי)


עכשיו רק  נישאר להכין🫣

מה זה עוגת שמנת פירורים?יעל מהדרום
עוגת גבינה פירורים, ככה קוראים לזה אצלנו🤷‍♀️🤷‍♀️סטודנטית אלופה
אהה...תודה!יעל מהדרום
יש חיתוכיות שמנת ופירוריםופל לימון

אפשר לגוון את הקרם עם מחית תות לקבלת עוגה ורודה מהממת

אצלנואבןישראל

ברןך ה' התקדמנו יותר משציפיתי.

בערב מתארחים

מביאים טחינה

בבוקר מנגל

בערב שבת מושטים ומרק עוף

בבוקר שבת ממולאים ושניצלים

סלטים-

חציל במיונז

חציל מטוגן

טחינה

מטבוחה

גזר מבושל

גזר וסלק מגורד

חסה

ביצים


עוגיות אלפחורס

עוגת קרמבו

כוסיות אוראו פרווה

חלות נעשה מחר בעזרת השם

וסעודה שלישית אולי פנקייקים או בלינצס/קרפים

אצלנוהמקורית

ערב חג - בשר לשון עם פטריות, בשר ראש עם חומוס, קציצות בשר בריבת בצל (מכינה כמויות קטנות מכל דבר כי אוהבת גיוןן)

קוסקוס ואורז כתוספת


 

שישי בבוקר - כנראה מוקרם לחמודים שלי (מבשלת בחג)


 

שישי צהריים - אין לי מושג (אולי שניצל וצ'יפס, אולי פיצה במחבת.. נראה לפי הכח)


 

שישי בערב מתארחת


 

שבת בבוקר - לחם עם גבינות וירקות

בין לבין חמין פרווה כי שבת ארוכה והילדים מורעבים

סדש דג בתנור


 

קינוחים - פחזניות, רולדת אלפחורס, כדורי שוקולד, פיצוחים וכו

אצלנותוהה לעצמי

חלות


ערב חג-

מרק בצל

עוף ביין

בלינצ'ס תפוחי

רוטב פטריות

כרוב בתנור


חג בבוקר-

חומוס בשר

בשר עם ירקות שורש

שניצלים

כרובית

אורז


ערב שבת-

דגים ברוטב

מרק עוף


שבת בבוקר-

לזניה בשרית

שניצלים

אורז

שעועית בתנור


סעודה שלישית-

פשטידת פטריות


חציל קלוי

חציל אפוי

חומוס

טחינה

ממרח פטרוזיליה

מטבוחה

בטטות בצילי

סלט חסה עם נשנושים

סלט ירוקים


עוגת גבינה

קרמבל אפרסקים

עוגת שוקולד

קורנפלקס מצופה

גליליות עם קצפת

חיתוכיות שוקולד צ'יפס


בה נשאר חיתוכיות שוקולד צ'יפס וסיימנוווו🥳

ואז את באה לבשל אצלינו?יעל מהדרום
ואז הלכתי לנקיונות כביסות וגיהוצים😑תוהה לעצמי
אם מישהו היה לוקח לי את זה, הייתי בשמחה באה לבשל אצלו..
החלק הכיף🤦‍♀️🤦‍♀️ אני גם בנקיונותיעל מהדרום
אצלנו.. רק עכשיו התפניתי לכתובטארקו

ליל החג

חלות

גבינות שמנת בטעמים, חמאת שום

לזניה שושנים עם תרד וגבינות ברוטב רוזה

מאפי בצק עלים עם גבינות ועגבניות או פטריות

קוביות שניצל דג מושט

סלט חסה עם חלומי ופטריות.


בוקר החג-בראנץ כזה שכל אחד ירכיב לו מיני סנדוויצים

לחמניות ביס

סלמון מעושן

פלטת גבינות

ירקות חתוכים

חביתה מקושקשת על הפלטה


ארוחת ביניים כי סעודת שבת מאוחר בלילה ולא בא לנו לנשנש את עצמנו לדעת- ירקות ועוגיות גבינה מלוחות


סעודת ליל שבת

חלות וקצת סלטים מהמקפיא בקטנה

עוף ברוטב- נכין על הפלטה בחג(תודה לעירוב תבשילין)

אורז


סעודת בוקר שבת

חלות וממרחים

כנאפה פטריות וגבינות

סלט

ביצים קשות


סעודה שלישית

כל מה שנשאר


קינוחים ופינוקים

חיתוכיות קואקר

עוגת גבינה-שוקולד לבן-שקדים-פירות יער קרה

עוגת גבינה אפויה בחושה

קינוח כוסות סגנון פאי לימון

עוגת גבינה קרה 

חביתה מקושקשת על הפלטה זה רעיון טוב!יעל מהדרום
לק"י

נראה לך שאפשר להכין חביתה רגילה?

אני לא יודעת אם החום יספיק, מקושקשת יותר סלחניתטארקו

בקטע הזה.

אבל לא ניסיתי..

תודה! בסוף ניסיתי טורטיה עם חביתהיעל מהדרום

לק"י


לקח זמן, והבת שלי לא אהבה בסוף🤦‍♀️

אבל למדתי משהו חדש.

אז מה אכלתם בסוף?אלון שטרית

מעניין לדעת אז מה אכלתם בסוף??

חח נראה אם יהיה לי זמן לכתוב בהמשךדפני11אחרונה
היה טעים!
פוקאצ'ה גבוהה, אוורירית וקריספיתאלונה כהן

לבצק

  • 500 גרם קמח לבן
  • 1 כף שמרים יבשים
  • 1 כף סוכר
  • ½ כף מלח
  • 1 כף שמן זית
  • 400 מ"ל מים פושרים

לרוטב 

  • חצי צרור פטרוזיליה, קצוץ דק
  •  כוס שמן זית
  • 3 שיני שום כתושות
  • 1 כפית מלח גס

    אופן ההכנה

בקערת מיקסר מערבבים קמח, שמרים, סוכר ומלח. מוסיפים שמן זית ומים חמימים, ומערבבים ידנית עם כף עד שכל הקמח נרטב ואין גושים יבשים בתחתית.

מכניסים למיקסר עד שמתקבל בצק דביק מאוד, שמתחיל להיפרד מדפנות הקערה.

מעבירים את הבצק לקערה גדולה משומנת קלות, מכסים ונותנים לו לנוח 5 דקות.

עושים 4 קיפולים כל 15 דקות: מרטיבים ידיים. מושכים קצה אחד של הבצק כלפי מעלה ומקפלים אותו למרכז. מסובבים את הקערה וחוזרים על הפעולה מכל הצדדים.

 

משמנים תבנית בשמן זית, מניחים בתוכה נייר אפייה עם שוליים בולטים החוצה, ומשמנים גם את הנייר ואת דפנות התבנית.

מעבירים את הבצק בעדינות לתבנית. עם ידיים משומנות מותחים אותו בעדינות לכיוון הפינות.

 

מערבבים בקערה שמן זית, שום, פטרוזיליה, בצל ירוק, מלח גס.

מחממים תנור ל־220 מעלות.

מורחים בעדינות את רוב הציפוי על הבצק, ומשאירים בערך 2 כפות לסיום. משמנים את האצבעות ובעדינות יוצרים גומות עמוקות בבצק, בלי לקרוע אותו.

אופים בחלק התחתון של התנור בערך 20 דקות, או עד שהפוקאצ'ה מקבלת צבע זהוב־שחום יפה והקצוות נהיים קריספיים.

 

בתיאבון!

אולי יעניין אותך