בע"ה יתברך
משל הרמח"ל הקדוש
הרמח"ל אומר על ההסתרה שלפני הגאולה משל נפלא, "משל התריס", דרך התריס ניכנס האור לחדר, כאשר השלבים של התריס פתוחים, ניכנס האור דרך השלבים, וכניסת האור דרך השלבים זה משל לאור ההשגחה שמאיר עלינו בזמן הגלות, ועל זה נאמר "הנה זה עומד אחר כתלנו,משגיח מן החלונות מציץ מן החרכים" זו ההשגחה של הקב"ה בזמן הגלות,שהאור מגיע אלינו בצמצום,דרך חריצים קטנים. ובזמן הגאלה צריך להפתח התריס. כדי לפתוח תריס עם שלבים צריך לסגור את השלבים, אי אפשר לפתוח את התריס מבלי לסגור את השלבים, אי אפשר לפתוח את התריס מבלי לסגור את השלבים, בשביל שהתריס יכנס למסילה שלו ויכנס כל האור דרך החלון, חייבים לסגור את השלבים של התריס, וכאשר סוגרים את השלבים יש חושך גמור, ואחרי זה נפתח החלון וכול האור נכנס. כך הם שלבי הגאולה,היא תבוא אחרי חושך גמור, אבל עצמת האור תהיה מלאה. ויש בזה דבר נפלא ללמוד, שבכול הדברים הגשמיים של העולם, יש דברים עליונים וסודות גדולים. בשביל לפתוח ולהשפיע או גדול,חייב להיות חושך גמור קודם לכן. אי אפשר לפתוח את התריס בלי לסגור את השלבים. בזמן הגלות האור מציץ מן החרכים, וזה בחינה של מיעוט וצימצום דעת ההשגחה הינו שהאדם לא רואה את ההשגחה הפרטית עליו. ברגע שהקב"ה מחליט להביא גאולה, ולגלות תורה לעם ישראל, האור יתגלה בשלמות, אבל זה יהיה אחר הסתר פנים. בתקופתינו, אנו רואים התגברות גדולה מאוד של מדת הדין, רואים צימצומים שלא היו מעולם, עד כדי כך שישנם מצבים שאנחנו לא מבינים כלום. הרבה פעמים קורים לאדם מאורעות, עוברים עליו כאלה נסיונות, והוא לא מבין למה זה קורה? לפני כמה שנים עוד היתה איזו השגה, עוד היו מתרצים ומסבירים ומכוונים, היום כבר אין הסברים. היום אומרים לבן אדם, רק תחזיק מעמד, אל תתאבד, יש קדשה עליונה מאד גם במקום שלך. !!!!
מישהו פעם אמר לרב, דיבר איתו ב'שיח מרום', שעוברים עליו כאלה דברים נוראיים, והרב אמר לו: התקון שלך זה לחיות. כל יום שאתה חי תקנת את היום הזה. ולמה? כי הכול זה סגירת החרכים. כשהשלבים של התריס ניסגרים, האור מסתתר ומתגברת מידת הדין, ולא מבינים כלום. עקר הידיעה, זה לדעת שאתה לא יודע כלום. באמת אנחנו לא מבינים פעמים רבות מה רוצים מאיתנו, ונישארה לנו נקדה של אמונה פשוטה ולהחזיק מעמד, זה נקרא השרדות, לשרוד במציאות הזאת. מלחמת עמלק זו מלחמת ההסתרה, לכן המגילה נקראת מגילת אסתר. למה נקראת המגילה כך? על שם הפסוק "ואנוכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא" על שם ההסתר פנים. מגילה מלשון גילוי, בהתחלה קריאת המגילה היא סגורה, ותוך כדי קריאה הולכים ומגלים אותה, מגילת אסתר נקראת על שם גלוי ההסתרה.
שניזכה ל"אור חדש על ציון תאיר" שיפתח כבר החלון ויושפע אור אינסופי ונצעא מהחושך לאור גדול עוד בפסח הזה!
"בניסן ניגאלו ובניסן עתידין ליגאל" ולכן לא חוגגים פורים קטן ומעבירים על המצוות, כדי להסמיך גאולת פורים לגאולת מצרים, גאולת פורים היו בניסים נסתרים, גאולה בהסתרה, ובגאולת מצרים היו ניסים גלויים, מלמדנו שצריך להסמיך גאולה לגאולה.. שניזכה עוד השנה לבניין אריאל...
