קצת חיזוק עצום לגאולה...'ערבות הדדית'

בע"ה יתברך

 

משל הרמח"ל הקדוש

 

הרמח"ל אומר על ההסתרה שלפני הגאולה משל נפלא, "משל התריס", דרך התריס ניכנס האור לחדר, כאשר השלבים של התריס פתוחים, ניכנס האור דרך השלבים, וכניסת האור דרך השלבים זה משל לאור ההשגחה שמאיר עלינו בזמן הגלות, ועל זה נאמר "הנה זה עומד אחר כתלנו,משגיח מן החלונות מציץ מן החרכים" זו ההשגחה של הקב"ה בזמן הגלות,שהאור מגיע אלינו בצמצום,דרך חריצים קטנים. ובזמן הגאלה צריך להפתח התריס. כדי לפתוח תריס עם שלבים צריך לסגור את השלבים, אי אפשר לפתוח את התריס מבלי לסגור את השלבים, אי אפשר לפתוח את התריס מבלי לסגור את השלבים, בשביל שהתריס יכנס למסילה שלו ויכנס כל האור דרך החלון, חייבים לסגור את השלבים של התריס, וכאשר סוגרים את השלבים יש חושך גמור, ואחרי זה נפתח החלון וכול האור נכנס. כך הם שלבי הגאולה,היא תבוא אחרי חושך גמור, אבל עצמת האור תהיה מלאה. ויש בזה דבר נפלא ללמוד, שבכול הדברים הגשמיים של העולם, יש דברים עליונים וסודות גדולים. בשביל לפתוח ולהשפיע או גדול,חייב להיות חושך גמור קודם לכן. אי אפשר לפתוח את התריס בלי לסגור את השלבים. בזמן הגלות האור מציץ מן החרכים, וזה בחינה של מיעוט וצימצום דעת ההשגחה הינו שהאדם לא רואה את ההשגחה הפרטית עליו. ברגע שהקב"ה מחליט להביא גאולה, ולגלות תורה לעם ישראל, האור יתגלה בשלמות, אבל זה יהיה אחר הסתר פנים. בתקופתינו, אנו רואים התגברות גדולה מאוד של מדת הדין, רואים צימצומים שלא היו מעולם, עד כדי כך שישנם מצבים שאנחנו לא מבינים כלום. הרבה פעמים קורים לאדם מאורעות, עוברים עליו כאלה נסיונות, והוא לא מבין למה זה קורה? לפני כמה שנים עוד היתה איזו השגה, עוד היו מתרצים ומסבירים ומכוונים, היום כבר אין הסברים. היום אומרים לבן אדם, רק תחזיק מעמד, אל תתאבד, יש קדשה עליונה מאד גם במקום שלך. !!!!

 

מישהו פעם אמר לרב, דיבר איתו ב'שיח מרום', שעוברים עליו כאלה דברים נוראיים, והרב אמר לו: התקון שלך זה לחיות. כל יום שאתה חי תקנת את היום הזה. ולמה? כי הכול זה סגירת החרכים. כשהשלבים של התריס ניסגרים, האור מסתתר ומתגברת מידת הדין, ולא מבינים כלום. עקר הידיעה, זה לדעת שאתה לא יודע כלום. באמת אנחנו לא מבינים פעמים רבות מה רוצים מאיתנו, ונישארה לנו נקדה של אמונה פשוטה ולהחזיק מעמד, זה נקרא השרדות, לשרוד במציאות הזאת. מלחמת עמלק זו מלחמת ההסתרה, לכן המגילה נקראת מגילת אסתר. למה נקראת המגילה כך? על שם הפסוק "ואנוכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא" על שם ההסתר פנים. מגילה מלשון גילוי, בהתחלה קריאת המגילה היא סגורה, ותוך כדי קריאה הולכים ומגלים אותה, מגילת אסתר נקראת על שם גלוי ההסתרה.

 

שניזכה ל"אור חדש על ציון תאיר" שיפתח כבר החלון ויושפע אור אינסופי ונצעא מהחושך לאור גדול עוד בפסח הזה! 

"בניסן ניגאלו ובניסן עתידין ליגאל" ולכן לא חוגגים פורים קטן ומעבירים על המצוות, כדי להסמיך גאולת פורים לגאולת מצרים, גאולת פורים היו בניסים נסתרים, גאולה בהסתרה, ובגאולת מצרים היו ניסים גלויים, מלמדנו שצריך להסמיך גאולה לגאולה.. שניזכה עוד השנה לבניין אריאל...

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך