איך חזרתי בתשובה שלמהשפיפול

 

בוקר אחד אני מתעורר על הכביש , אי שם בין רמלה לבית שמש ומגלה לתדהמתי שמגירת התקליטורים באוטו שלי ריקה.

בנסיבות רגילות הייתי פשוט מאשים את אישתי ופותח את גלי צה"ל דווקא כדי לעצבן אותה , אבל באותו בוקר הרגשתי שאני רוצה לעשות עבודה אמיתית על המידות.

"לא נורא," אמרתי לעצמי "הכל בהשגחה פרטית. מי יודע איזה תיקון מתכנן לי הקדוש ברוך הוא בזכות זה שאני לא אקשיב לדיסקים הבוקר."

חמש דקות אחר כך , הפקק של לטרון מזהיב באופק ואני כבר משתגע , אישתי לא באוטו הרי , למה צריך להיות אכפת לי שהיא לא סובלת את גלי צה"ל.? באנחה התחלתי לחטט בכיס של הדלת ולא האמנתי . תקליטור! ואפילו חדש. מבט שני צינן את ההתלהבות.

"הרב ארוש?" שאלתי את עצמי "רצון מעל התפילה? אלוהים ! לא פלא שלא נתתי לדבר היכנס לבית."

בכוחות מחודשים החזרתי את מבטי אל הכביש והצלחתי לבלום שלושה וחצי סנטימטרים ממערבל בטון שחנה לו באמצע הכביש , לא מוטרד מפקק ענק שהשתרך חמישה קילומטרים מלפניו."

"נו מה יקרה?" שאלתי את עצמי "הוא גם ברסלב , אחרי הכל , הוא מקושר לרבינו , הוא יהודי טוב. אולי בטעות יצא לו דיסק נסבל הפעם."

הכנסתי את הדיסק למגירה המתאימה ופלטתי אנחת רווחה. הרי אני בכזה מצב רוח חיובי , אני כל כך רוצה להתעלות , כל כך רוצה לזכות במדרגה , אני בכלל לא בכעס ולא בעצבים ואני מקבל הכל בשמחה. ברור לי שגם הקדוש ברוך הוא רוצה בטובתי הניצחית והוא לא יפיל עלי עכשיו מופע אימים משותף עם הרב אמנון יצחק שליט"א.

הדיסק התחיל להתנגן ולמרבה הזוועה גיליתי שהרב ארוש מספר על אמא של הרב עמאר שהייתה מסתרקת מתחת לשולחן במרוקו , כדי שיוולדן לה בנים תלמידי לכמים.

בקיצור , התקליטור היה תיעוד של ההרצאה אותה נתן הרב ארוש לפני שבועיים ברמת גן , הרצאה ממנה נימלטתי אחרי רבע שעה של התפתלויות וזיעה קרה.

"רגע אחד." עצרתי בעד היצר הרע שלי מלהעיף את הדיסק אל מתחת למערבל "הרי הרב לוי יצחק בנדר זיע"א אמר שעקר התשובה הוא שישמע את ביזיונו וישתוק ועל זה אמר הרב עופר ארז שליט"א שביזיון לא חייב להיות משהו אישי. זה יכול להיות סתם כישלון או תקלה ואין תקלה יותר קלאסית מלהתקע בפקק תנועה עם דיסק מהסוג הזה."

אז המשכתי להקשיב כשאני כל הזמן אומר לעצמי "עיקר התשובה שישמע את ביזיונו ישתוק ויידום" ואכן , הרגשתי השתפרה , למרות שהדיסק דווקא לא.

ואז ניזכרתי בעוד דבר שהרב עופר ארז אמר , הוא הלוא אמר שיש מדרגה יותר גבוהה מלשמוע ביזיונו ולשתוק. המדרגה הגבוהה יותר היא לקבל ביזיונות באהבה והמדרגה העוד יותר גבוהה היא לקבל בזיונות בשמחה.

"זהו זה!" צעקתי והגברתי את הווליום "אני מקבל בשמחה , אני מקבל באהבה, אני בעיקר התשובה."

האמת שזה עבד יפה , עד שהגעתי לבית שמש כבר הייתי ממורק מכל העוונות ואפילו כשהגעתי הבייתה אישתי שאלה אותי איך זה שאני נראה כל כך טוב.

"בגלל הדיסק של הרב ארוש שהיה באוטו" הסברתי לה.

"ההוא?" היא הרימה גבות "ניסיתי לשמוע אותו והוא עשה לי בחילות והקאות"

"ברור שעשה לך," השבתי לה "אבל את לא זוכרת שעיקר התשובה הוא שישמע ביזיונו וישתוק?"

"אוי אתה מתוק" היא שלחה לי נשיקה באוויר "רואים שקיבלת מדרגה"
 

 

וואיואיאי אין על הרב ארושש!!!הודיה...=)
יפהה אשרייך!ואני הקטנה...
אשרייך !! ואשריו של רבנו הרב ארוש הצדיק !~~~חסויה~~~
אויש..הוא מצייר את הר' ארוש כ"כ מגעיל..קראתיך

או שפשוט לא הבנתי נכון...

אבל אשריך!!..

כה זה היה נישמע ככה!''בונייך''
כל ברסלב אכולי סרטים!!אנונימי (פותח)
הלוואי על כולם להיות אכולי סרטים כאלה!!!..קראתיך
כולם אכולי סרטים חוץ מברסלב <הם ריאליטי>האטורי האנזו

אמר רבינו- כשכבר עוברים על הכל, מעמידים אותי לנסיון.

היינו שהצדיקים הגדולים העומדים בנסיונות גדולים ומנצחים את יצרם, אזי נסיונם האחרון הוא אם יסכימו ויאבו לקבל דעתו של רבינו. גררר

 

והמקור של זה, א', הוא בשיח שרפי קודש חלק ג'- עו' <עמוד לד> (:

יאאא135792468

רבינו-רבינו-רבינו!

הלוואי שהייתי מצליחה לחזור אליך.....

לרוץ לרוץ לרוץ אליך....

לחזור שנה אחורה,

לעזוב הכל הכל!!!

בנים, סגריות, שתיה, הכל.

ופשוט לצעוק ולבכות ולהשתולל ולרקוד נ-נח-נחמ-נחמן מאומן,

 

אי. הרצון הדפוק הזה. העולם הדביל הזה.

שקובר אותך חי.

ומוליך אותך אחורה.

 

 

(התגובה שלי לא קשורה, איי-נואו, סתם התפקשש לי במקלדתתת.)

 

וואלה.135792468 .יאירו

וואלה לקחת לי את המילים.

תמיד אפשר לחזור בתשובה אוי טעטע.

 

אוי טעטא..אחותי?!
אוי אוי טעטע..שובי אמונה
אוי אוי אוי טאטעעעקראתיך
אוי אוי אוי אוי א-ב-א!!!!!!!!!נ נח זה הכל


חחחא.אחרונה

בס"ד.

 

תודה רבה...

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך