שלום!נטלי=)

אתם יודעים, הרבה פעמים נראה ש" ברסלב זה הרבה לב", כמו שפעם מישו אמר לי.

אבל בשבת, בעזרתו יתברך זכיתי להעיז לפתוח את ליקוטי מוהר"ן וללמוד מעט מתורה א'.דוס

ותורה א', הפותחת את הספר, הייתה שצריך לראות את השכל שבכל דבר וע"י זה להתקרב יותר לרבש"ע.

הרבה, הרבה שכל.. וחכמה.

 

ושמעתי מהרב שמואל אליהו משהו יפה:

העיקר בפסח זה לחנך את הילדים ולספר להם את יציאת מצרים.

והוא אמר שצריך לספר לילדים ממש בגוף ראשון "אנחנו עבדנו קשה, לנו נקרע הים.. " וכו'

למה לספר כך? זה נשמע אפילו קצת כשקר..

אז הוא שאל: מי ניצח במלחמת ששת הימים? "אנחנו" ומי במלחמת העצמאות? "אנחנו", נכון?

איך אפשר להגיד אנחנו? מה, נלחמת שם? אפילו לא היית טבח במלחמה ..

אלא, שהשאלה היא מי זה ה"אנחנו" שלך. והאנחנו שלנו צריך להיות עמ"י, לדורותיו!

אם "אנחנו" ניצחנו, "אנחנו" גם יצאנו ממצרים, וגם קיבלנו את התורה.

 

ואמר שיש עניין להגיד פסוק שמתחיל באות שמתחיל שמך ונגמר באות שנגמר שמך,

וזה סגולה "שלא ישכח שמו ליום הדין".

כשתעלה לשמיים אחרי 120 בעז"ה, וישאלו לשמך, יש מצב שתשכח אותו?!

מי לא זוכר את השם שלו?!למה צריך להגיד 3 פעמים ביום כל החיים פסוק רק כדי לזכור את השם פעם אחת? 

והעניין זה, שכדי שישאלו אותך "מי אתה?"

התשובה שלך תהיה פס' מהתנ"ך!

-מי אתה? -אני פסוק מהתנ"ך!

אני חלק מעמ"י! חלק מההיסתוריה שלו!

 

אז תראו,

כמסתכלים ב"שכל" של הסגולה הזאת, בחכמה שבה, זה עוזר לנו להתקרב לטאטע! להיות חלק מהעם שלו!

וזה משפיע על הלב שלנו, על התחושה של היותנו חלק מעמ"י!

לא משו חיצוני, פסוק שאומרים בלי שום מחשבה..

 

ואולי זאת גם הכוונה בתורה א' בליקוטי מוהר"ן,

שע"י השכל והחכמה- אנחנו מחברים את הלב!

ככה הבנתי איך ברסלב זה הרבה לב..

זה מתחיל בשכל..

 

(ועוד דוג' קטנה.. אם מראים לי ילד ושואלים אותי מה אני חשה כלפיו, מסתמא זה יהיה אדישות, לא?

אבל אם אומרים לי שהוא אח שלי, (=משו שכלי) פתאום הרגש שלי הופך לאהבה! אז השכל משפיע על הלב..)

 

שכוייח אנשים, יום טוב וקדוש!! קורץ

פיששש...ממש יפה שכויח ....יש גם את''בונייך''

יש את העניין שכל אחד צריך לצאת מהמיצרים הפרטי שלו ולא להיות עבד לתאבות שלו להשתחרר להיות בן חורין אמיתי ..תודה רבה!!

פשש..שכוייח עצום!!פשטות ותמימות

ממש יפה ומחזק!!

 

נכון שבברסלב יש הרבה לב ב"ה. ברור שזה לא אומר שאין גם שכל. אמנם רבנו אומר שלפעמים צריך לדעת לזרוק ת'שכל, אבל זה שכל מסוג אחר. וגם ה"שכל" שרבנו מתכוון אליו בתורה א' זה התבוננות, ולא שכל = מוח.

הכוונה של רבנו היא ש"איש הישראלי צריך תמיד להסתכל בהשכל של כל דבר" כלומר שיהודי צריך תמיד לנסות להתבונן בכל דבר ודבר ואפילו בפרטים הכי הכי קטנים שקורים לו ושעוברים עליו, ולשאול את עצמו למה ה' יתברך עשה לו את זה ומה ה' יתברך מנסה להגיד לו ולהראות לו בזה. או בקיצור להתבונן בכוונה הפנימית שיש בכל דבר.   

(ע"פ הפרוש הנפלא של הרב ארוש שליט"א על ליקו"מ)  

 

אהה..! שנזכה לילך עם התורה הזאת וליישם אותה כל החיים!!!

  

וואלה!! פקחת לי את העיניים..נטלי=)

התבוננות!! עכשיו הבנתי..

התבוננות, עומק..

כן, זה תכונות חשובות..

 

ויופי, עכשיו אני אחפש את הפירוש של הרב ארושחיוך

וואי וואי...אשריכם!!..קראתיך
השכל שיש בכל דברשי"מ

זה גם בגשמי וגם ברוחני והשכל זה הפנמיות שיש בכל דבר דהינו לראות את השם יתברך גם באבנים ואז אין גשמיות כי הכל זה רוחני ואז ממלא מתקרבים להשם יתברך.

פשוט מהמם! אשרייך אחותדניאלה .ד.אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך