רבנו שאגגגגגגגגגגגגשמחה ואמונה

בקול גדול.. אין שום יאוש אין שום יאוש אין שום יאוש בעולם כלל!!

יש כאן כאלו שמבינים קצת בליקוטי מוהר"ן?..כי אני לא.. אז.. אמ.. בא לכם לעשות לי טובה.. ו.. לכתוב לנו קצת?.[מוסבר..] כמו שההיא עם הכינוי של המספרים הביאה לנו?.. יהיה ממש נחמד.. אבל שמעו.. אין לכם הרבה זמן.. פה זה כל הקודם זוכה.. כי מחר אני בעז"ה לא פה.. ואז מי יקרא את זה?.. חבל שתתאמצו לשווא.. כדאי לסיים את זה עוד הלילה!!

סתם.. תכתבו מתי שיוצא לכם.. בכל מקרה.. רבנו תמיד היה שואג בקול גדול שאין שום יאוש בעולם כלל! אהה והוא גם היה שואג לה' בלילות..

ד"ש לכל הנהנים

אמתתתתתתאנונימי (פותח)

בס"ד

 

אין שום ייאוש בעולם בכלללללללללל!!!!!!!!

 

נ נח נחמ נחמן מאומן

אין, אין שום ייאוש ורואים את זה במיוחד עכשיו,פשטות ותמימות

בפסח.. שעמ"י היה במצרים שקוע לגמרי בפגם ג' התאוות (תאוות ממון, אכילה ומשגל)(ליקוטי הלכות-הלכות ציצית ג, ג; הלכות תפילין א) ולמסתכל מן הצד זה כבר היה נראה ייאוש מעמ"י לגמרי ח"ו, ואז, ודווקא אז, ה' יתברך אמר לנו "בדמייך חיי" דווקא בתוך דמייך תחיי..!! ז"א- שבלי שחזרנו בתשובה ובלי שיצאנו בעצמנו מתוך הג' תאוות האלו ה' יתברך הוציא אותנו ואמר לנו אפילו שאת עדיין שקועה לגמרי בתוך דמייך - תחיי!!

 

ואין, אין כמו רבנו להסביר את כל העניין של פסח ויציאת מצרים שזה בכלל בכלל לא משהו שהיה פעם וזהו וכל שנה בתאריך שהיתה יציאת מצרים אנחנו רק מודים על הנס שהיה, אלא זה דבר שכל הזמן קורה לנו לכל אחד ואחד עוד פעם ועוד פעם..

וזה בדיוק מה שאנחנו אומרים בהגדה "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" אנחנו חייבים לראות את עצמנו ממש כאילו אנחנו יוצאים ממצרים!!

 

ובקשר למילים האלה ("בכל דור ודור..") אומר ר' נתן -

"כי על כל אדם עובר כל מה שעברו עם ישראל במצרים, שהבעל דבר התגרה בהם הרבה. וכאשר יוכל להבין כל מי שרוצה להשכיל על דרכיו, שבכל פעם שמוצאין איזה מציאה ומתחילין להוציאה ולבררה ולהעלותה, תיכף הסטרא אחרא כרוכה אחריה ומתגרה בה ביותר, כי היא מתגברת בכל פעם שרואה שרוצין להוציא בלעה מפיה.

וכל מה שמעלין אותה יותר - מתגברים ביותר, עד שבסוף, בשעת גמר התיקון ממש, שרואה (הסטרא אחרא) שרוצים להוציאה (את המציאה) לגמרי, אז מתגבר ביותר ויותר ומתפשט מאוד מאוד בכל כוחותיו, רחמנא ליצלן.

כדרך שני אנשים הנלחמים זה בזה, שכשרואה ששכנגדו מתגבר עליו - אזי הוא מתגבר ביותר ויותר בכל כוחותיו."

ומסיים ר' נתן "על כן צריכין לזכור בכל יום גודל חסדו יתברך, שהוציאו ממקום שהוציאו, שזהו בחינת "יציאת מצרים". ואף על פי שעתה עובר עליו מה שעובר, בודאי החסד והטובה שעשה עמו ה' יתברך בודאי אינו לריק חס ושלום, רק שצריך עתה לעבור בעניינים האלה ולהתנסות בהם, אבל סוף כל סוף יגמור ה' יתברך את שלו, מה שהתחיל ברחמיו להוציאנו ממצרים מתוקף הסטרא אחרא כדי לקרבנו לעבודתו יתברך, כי דבר אלוקינו יקום לעולם." (הלכות ברכת הפירות ה', י' )

 

ובהלכות פסח (הלכה ט, א) אומר ר' נתן- 'בכל דור ודור חייב...'--"כי בכל דור ובכל שנה ושנה צריכין להמשיך מחדש ידיעה הקדושה האמיתית הזאת, לידע בכל עת בידיעה חדשה כי ה' הוא האלוקים, כמו שאמרו רבותינו ז"ל לענין קריאת שמע: "בכל יום יהיו בעיניך כחדשים". מכל שכן בשלש רגלים שבהם התחדשות הדעת והמוחין, בפרט בפסח, שהוא ראש לרגלים, תחילת ההתגלות".

אשרי מי שהגיע עד פה!!

 

מי שרוצה להמשיך לשמוע עוד איזה דיבור נורא על יציאת מצרים מר' נתן...אשריו!

"כל ענין זה שרדף פרעה אחריהם והשיגם חונים על הים, ואין מקום לנוס לפניהם מפני הים ולא להפנות מפני חיות רעות, ושאמר לה הקב"ה (לכנסת ישראל) "הראיני את מראיך" - את כשרון פעולתך, "השמיעני את קולך"- "ויצעקו בני ישראל אל ה' " וכו', כמובא. כל זה עובר על כל אדם בעת שרוצה לכנוס בעבודת ה', שהיצר הרע וחילותיו שהם בחינת פרעה ומצרים רודפים אחריו בכמה מיני רדיפות ובכמה מיני מניעות ועכובין ויסורים ובלבולים רבים. והוא ממש כמו שהיה ביציאת מצרים, שמאחוריהם רדפו המצריים אחריהם, ומלפניהם היה הים סוער, ומצדדיהם חיות רעות, עד שלא היה מקום לנוס בשום צד, כמו יונה שבורחת מפני הנץ וכו'.

וממש בחינות אלו עוברים על כל אדם הרוצה לכנוס בעבודת ה' יתברך, כי מי שרוצה לכנוס לעבודת ה' יתברך הוא בחינת יציאת מצרים ממש, כי עיקר יציאת מצרים הוא מה שיוצאין מטומאה לטהרה, מטומאת וזוהמת פרעה ומצרים - לקדושת וטהרת ישראל, כמו שכתוב "בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלהים" וכו'.

וזה מוכרח לעבור על כל אדם בכל זמן בכל דור ודור. וכמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה: "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".

וכשבחינת פרעה ומצרים, שהם הסטרא אחרא וחילותיו, רודפין אחר האדם בבלבולים ומחשבות רעות רבות מאד, ואין לו מקום לנוס לא לפניו ולא לאחריו ולא מן הצדדין, כי מכל צד מסבבין אותו בכמה מיני בלבולים ומניעות ויסורין, אזי אם ירצה להסתכל לאחוריו בודאי יתגברו חס ושלום,

על כן אין תקנה כי אם שיצעק אל ה' ממקום אשר הוא שם ולא יפנה ויסתכל לאחריו כלל".       

        

אהה!!   אשרינו שזכינו לראות ת'דיבורים הנוראים האלה!! הלוואי שנזכה לצאת ממצרים באמת!!!

הלוואי.. אמן...!!שמחה ואמונה

וואיי זה היה ארוך ומעניין.. יפה כל כך!!

אני נראה לי אקרא את זה שוב..חח

תודה רבה!!

זה כ"כ מתוק!! תודה רבה רבה!א.

בס"ד.

 

אשרינו שזכינו!!!!!!!!

 

כמה הי"ת אוהב אותנו!!!

יא. זה אפילו על פסח אחותי.135792468

 

אממ.. אנ'לא יודעת.. יש כאן איזה משו קטלני...

חכי, מהגדה של פסח, של ברסלב(כבר טוב, מה?!),

רק תגידי לי אחכ אם זאת הפעם השמינית או התשיעית שאת שומעת את זה.

למה זה חרוש טילים. מצטערת. אממ....

יחץ-

"'ר' נתן אומר: אין מסייע לאדם לשבור את תאוותיו הבלתי רצויות, כי אם ע"י תפילה.'

ומדוע? כי כאשר אדם שובר תאווה אחת, הוא נותר עם שתי תאוות,

בדיוק כפי ששוברים חפץ כולשהו, נשארים בידינו שתי החלקים.

אולם תפילה- בעזרתה יכול האדם להשתחרר מכל תאוותיו הבלתי-רצויות."

 

אז הלוואי שאני יאמין בכלל במה שכתבתי(: וכולם בכלל.

ויאללה.. הלוואי שה' ישלח לנו איזה פינוק משו חייתי לחג... ונזכה בכלל לרצות להתפלל.

(חושבת מתי לאחרונה נגעתי בסידור, עדיין חושבת, עזבו. עדיף שלא נחשוב בכלליאמי)

חח אהבתי ממש!!יש עוד כאלה?..שמחה ואמונה

אמן ואמן שנצליח להתפלל..

זוכרת את השיעור שהעלת לפה של הרב ארז משה דורון?.. אז הוא אומר שכשאנחנו סובלים, אז אל תקרי סובל אלא סובלנות\סבלנות...

אז שתהיה לך תק' סבלנות טובה ושמחה..- לכולנו... גם... מהררר ודחוףףףףף!!!

כשהייתי באומןאוהבתותךאחרונה

שמעתי דיבור חזק מאד.


כשרבנו שאאגגג את ה'אין יאוש בעולם כלל' הוא התכוון לפשטות העניין ממש.

כלומר: כל ההרגש הזה שנקרא 'יאוש'- הוא בכלל לא אמיתי, כי א-י-ן כזה דבר אצל יהודי שנקרא יאוש. פשוט אין!! 

מדובר בתעתוע היצר אצל הדמיון שלנו.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך