ה' נותן לנו לפעמים לטעות?
אחרי שאני כבר עושה ת'בחירה שלי,מה שקורה בסוף זה מה שהכי טוב בשבילי?או שה' פשוט נותן לי לטעות קצת?
אני תוהה בזה הרבה ולא מוצאת תשובה..אז אולי אתם תדעו..![]()
תודה!
ה' נותן לנו לפעמים לטעות?
אחרי שאני כבר עושה ת'בחירה שלי,מה שקורה בסוף זה מה שהכי טוב בשבילי?או שה' פשוט נותן לי לטעות קצת?
אני תוהה בזה הרבה ולא מוצאת תשובה..אז אולי אתם תדעו..![]()
תודה!
ברור שה' נותן לך גם לטעות. אם הוא לא היה נותן לך לטעות אז איפה הבחירה החופשית?
אני חושבת שלטעות זה דבר יפה מאוד, אם לומדים מהטעות את הלקח..
אם לא היינו טועים,מנסים וכו מאיפה היה לנו את כל הניסיון? "אין חכם כבעל ניסיון"
ונקשר את זה לחתימה שלך:
"הירידה היא תכלית העלייה"
טעות זה בעצם סוג של ירידה.. א-ב-ל, כמו שרשום לך בחתימה: היא בעצםתכלית העלייה.
בזה שטעית בעצם עלית למעלה כי כמו שכבר רשמתי זה חישל אותך, חיזק, העצים, נתן לך ניסיון וכו'
ולכן זה בעצם הכי טוב בשבילך. זה שטעית לא סותר את הטוב.
הבעש"ט רושם
לא ציטוט מדוייק) שהרע הוא כסא לטוב. ובעצם בגלל זה הרע הוא טוב- בגלל שהרע מוביל אותנו אל הטוב.
בדיוק ראיתי משפט:"לא בכל הדרכים שרציתי הלכתי, אבל בדרכים שהלכתי ודאי טעיתי לא פעם.."
אבל אפשר גם לחשוב שוואלה זה מה שה' החליט ולקבל בהכנע,להוריד ת'ראש ולהמשיך..
זה ניראה לי עומד על גבול מאוד דק..
כי קורה לי הרבה שיש איזה משו שאני מתלבטת אם לעשות אותו ואז אני חושבת מה ה' היה רוצה שאני יעשה,ואז אני עושה או שלא עושה ואם בחרתי לעשות אז אני יכולה להגיד שזה מה שה' רצה?כי בסופו של דבר ה' יודע מה אני יבחר ומה שבחרתי זה הכיטוב בשבילי...
טעות זה שאת מרגישה שעשית משהו לא נכון.
אם את מרגישה(לאחר מעשה) שעשית משהו לא טוב(יצא דברים לא נכונים, לא טובים)
אז את צריכה להגיד- זה טעות ומזה אני צריכה ללמוד.
אם את סתם מתלבטת בין שתי דברים סתמיים(שלא יצא מהם שום רע) מה שעשית הוא הכי טוב. תמיד יש את המצפון שאומר אם היית עושה ככה היה יותר טוב, ואם ואם ואם.. אבל צריך לעשות סטופ למחשבות האלה כי אין סוף ל-"אם ואם ואם.."
כל עוד את לא מרגישה שזה משהוא שהוא טעות ואת יכולה לתקן אותו אז את צריכה 'להוריד את הראש ולקבל בהכנעה'
בקצרה- את צריכה לשאול את עצמך(אחרי שכבר עשית)- הרגשתי שזה טעות?
אם כן-כנראה שאת צריכה ללמוד להבא\לעשות עכשיו משהו שיתקן.. ואז זה יהיה רצון ה', כי לקחת את הטעות למקום חיובי.
אם לא-(זה סתם מחשבות של המצפון) אז את צריכה להוריד את הראש ולקבל בהכנעה.
אם יש לך מה לעשות במציאות העכשווית אז את צריכה לתקן ובכך זה יהיה רצון ה'
אם לא כנראה שזה פשוט מה שה' רצה
אני חושבת שאם לא למדת מהטעות אז לא עשית את רצון ה'
אבל אם כן למדת מהטעות אז כן עשית את רצון ה'
רבי נתן נותן לנו כלל בכדי שלא נתפזר- לפני מעשה, זה בידיים שלך. אחרי מעשה, ככה ה' רצה.
וגם אם לא רואים את זה- צריך להאמין בזה, וככה תמיד אפשר לשמוח, ועל ידי שמחה- כבר יוצאים מהרע וחוזרים לטוב וממילא לא קרה שום דבר!!!!
"אשירה לה' בחיי אזמרה לאלוקי בעודי..."
תודה לכולכם..
אפילו הצלחתי
אם מבינים את זה חזק חזק זה פשוט הופך את הכל לאחרת!
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!