ב"ה ית'
קניתי כרטיס!! אחח איזה געגועיםם
ב"ה ית'
קניתי כרטיס!! אחח איזה געגועיםם
בס"ד.
(רוצה לרצות
)
כמה מניעות!! איך זוכים להתגבר עליהם??? אפילו להתפלל אין כ"כ כח... גם על זה צריך להתפלל...![]()
בע"ה יתברך
רבה"ק אמר שבשבועות מתקנים את פגם הניאוף, אולכים למוסך הכי טוב מקצועי ואמין(=
לצעוק.. (אפילו צעקת הלב..) אחח אני רק חושב על ראית פני הצדיק.. (הרב עופר אמר שכשמביטים על הציון זה ממש ראיית פני הצדיק.. עכשיו אני מבין למה רעדתי כולי בשבת חנוכה אצל רבה"ק...!)
כול הננחים גרים רק בשמים ראיתי כמה על האדמה!!
ועף ביום חמישי בלילה , ככה שאני באומן בערך שבוע.
לצערי נכנסתי לבלוג הזה..
ואני מכתיר אותו כקליפה XXXL משורש ג' קליפות הטמאות![]()
![]()
אז נא חדל פרסמהו!!! תודה מראש
להד"ם
אולי רעדת בגלל שהיה מינוס 15 בחוץ?
כשרבינו ביקש שיבואו לאומן .
ודאי שהיא כשרה.
אבל לא לכולי עלמא!
תשובת הרה"ג דב ליאור, שליט"א:
שאלה:
אחד מהסיבות המרכזיות שרבנים אוסרים נסיעה לאומן לראש השנה היא בגלל שאנשים משאירים את אשתם וילדיהם בארץ ונוסעים לבד. האם מותר לצעירים שעוד לא התחתנו לנסוע, ומה עם האימרה של רבינו שאין כמו להיות באומן בראש השנה?
תשובה:
לדעתי לא זו עיקר הבעיה. עיקר הבעיה היא עצם הדבר שאנשים חושבים שרק שם הם יכולים להתפלל בכוונה ולא בארץ. זו טעות. מצוות התורה ניתנו לנו לקיים אותם בארץ ולא ייתכן שרק שם אפשר להתפלל בכוונה ולא בארץ.
בנוסף, יש איסור לצאת מארץ ישראל לחו"ל, רק לדבר מצווה מותר לצאת.
יש תשובה של הרב קוק בעניין זה במשפט כהן סימן קמז. הוא נשאל אם מותר לצאת לחו"ל להשתטח על קברי צדיקים, וענה שיש עניין בהשטתחות על קברי צדיקים ורואים זאת מכלב בן יפונה. אולם:
א. כשזה בא בהתנגשות עם איסור היציאה לחו"ל, מי אומר שהאיסור הזה נדחה?
ב. למי שרוצה להשתטח על קברי צדיקים יש מספיק קברי צדיקים גדולים בארץ - אבות האומה בעיר האבות וגדולי התנאים בגליל. מי אמר שהצדיקים באירופה יותר גדולים מאלו?
בנוסף, הצטרף לעניין זה גם הבעיה שעוזבים את המשפחה אך לא זו עיקר הבעיה.
לגבי האימרה של רבינו - אי אפשר לבנות את השקפת עולמה של היהדות על וורט פה וורט שם.
והוא אמר שמי שחסיד ברסלב אין בעיה שיסע.
אבל הוא לא חסיד והוא לא סמכות לגבי חסידות וחסידי ברסלב נוסעים לאומן כבר 200 שנה בלי לשאול אף רב .
רק טיפש וחנפן יבוא לרב ציוני ויגיד לו שרק באומן הוא יכול להתפלל בכוונה.
זו הרי הפך דעת רבינו שאמר "תתפלל או לא תתפלל , תאכל או לא תאכל , העיקר שיבואו איש בל ייעדר."
טוב מאוד שהרב ליאור נתן לאנשים האלו בראש , מגיע להם.
חוץ מזה , אומן היא מקום נפלא בכל זמן חוץ מבראש השנה.
בראש השנה מה זה מגעיל וצפוף שם ולהגיע לשם בר"ה זה מסירות נפש כדי להתקשר לצדיק , אבל הרב ליאור לא מבין בזה , כי הוא לא חסיד ואין אצלו עניין של התקשרות לצדיק.
הייתה לו אפשרות לבחור להקבר בארץ, אבל הוא פשוט לא רצה.. כל כך פשוט.. אני לא מבינה מ ההסיפור שעכשיו אתם רוצים להעלות אותו חזרה לארץ. אם הוא היה רוצה הוא היה עולה ונקבר פה, אז די..
וואי וגם הקטע עם "סבא זה רבנו , אומן נגמר.." מה?.. כאילו.. מה?..
קיצוור, שיהיה לכם חיים טובים ושמחים, תהנו באומן ותתפלו על משיח חזק.. תבכו על זה, אתם שומעים?.. לבכותת מי שלא מוריד דמעה לא בטוח שיתקלו תפילותיו כי.. איך אמר המשורר?.. כל השערים ננעלו, חוץ משער הדמעות.."
לא מזלזל בך ח"ו..אבל כדאי שתקרא קצת במקורות לפני שאתה מדבר על עניין קבורת
רבינו דווקא באומן...חוץ מזה..כל אחד והרבינו שלו...אבל פה רבנו זה ר' נחמן..אז..בקשה..
רבנו היה בארץ והייתה לו אפשרות להקבר פה בארץ-הוא לא רצה..
ותאמין לי שהוא ידע טוב מתי מאוד הוא הולך למות והוא היה יכול לבקש בצוואה או משהו שיעלו את קברו לארץ.. אבל שמע.. יש לו מסירות ואהבת ישראל.. הוא בחר להשאר שם לטובת הכלל תאמין לי... הלוואי עלינו ככה מסירות נפש על עמ"י.. הלוואי..
א'- כי באותה תקופה כמעט ולא היה יהודים בארץ ישראל, והוא פחד שמא לא יעלו על קברו.
ב'- כי באומן נרצחו, נשחטו, נטבחו ונהרגו על ידי הקוזקים כשלושים אלף (!) יהודים כמה שנים לפני שרבינו הגיע לשם, והוא רצה לזכות להיקבר ליד אותם קדושים, הי"ד.
ג'- כי אומן הוא מקום טומאה גדול, ומקום משכנם של הרבה קליפות, ורק רבינו יכול על ידי קבורתו שם- לתקן את המקום ולשמור על כל היהודים שבאזור.
נמצא קמיע עתיק של אחד מגדולי המקובלים (לא זוכר כרגע מי זה היה) שהביא למישהו שאחז אותו דיבוק. בקמיע היה כתוב: "לך לאומן פלך קייב, כי שם מקומך"- מקומם של הקליפות- באומן.
עוד מידע- פה.
בהצלחה!
מי שלא חסיד שלא יסע.
שמי שזה רבו מובהק יכול ליסוע
(כך זכור לי)
בס"ד.
שבועות?!?
לא..
אני גם רוצה.
איזה עצב,
שה' יזכה את כולנו.
שאלה כל כך מעצבנת...
איך אפשר לספר למישהו הרגשות ותחושות פנימיות, על חוויה רוחנית מיוחדת ולא נתפסת בכלל, (במיוחד למישהו שלא היה באומן)?
אבל בכל זאת: איך היה בשבועות בקיבוץ הקדוש?
ואין לי כסף ...אאךך אלוקים זה פשוט חלוםם...
בע"ה יתברך
בהתחלה עלהפנים אחרי כמה שעות שנה אורות דתיקון בכלים דתיקון!
.
ר' נתן אמר כסף זה לא מניעות!
ורבה"ק אמר מאיפה שאני לוקח לשם אני נותן!!
(ראש השנה הקרוב, זה שניה אחרי החתונה שלי בע"ה אני מטיס על חשבוני מזרוחניק גמור, וחילוני גמור מרמת אביב..)
בע"ה יתברך
להסביר להם, הדבר שסותם להם תפה בד"כ זה "כתוב בשבילי ניברא העולם" "בישבילי" "בשביל שלי" לכול נשמה יש את השביל שלה לעלות לגבוהה ולהישתנות ולכול נשמה יש תיקון שונה, לכן אני שונה מההרוים שלי, וחוץ מזה אני חולה במצב קשה חייב ליסוע לרופא..
איזה אאוורווורווורררררררר
בס"ד.
על זה כראוי, ואז כבר ההסבר הזה יעזור בע"ה...
199 דולר=650 ש"ח, גרושים!!! באתר הדקה ה90
בע"ה יתברך
זה טיסות פרטיות דרך חברות סדירות, את ממריאה ונוחתת בקייב הגעה עצמית לאומן (טלפון לדרך צדיקים מארגנים לכם מונית שתחקה בגרושים בקייב והופ לרבנו..) שווה, וריווחי, בע"ה ר"ה אני אולך לטוס ככה, קלטתי איפה צריכים להיכנס ולצאת וזהו, אם נסתבך קניתי פלאפון אם אפשרות חול (סים לייף..)
זה הבדל כספי של בארך 300 דולר
(צרט'ר=טיסה שכירה- זה אומר שמעיינות החיים\דרך צדיקים וכו' שכרו תמטוס ועשו עליכם כסף,
סדירה=כול יום קייב ת"א- קונים כרטיס ועולים.. כבר קרה לי שמימיני רוסיה משמאלי רוסיה ואני צועק לשמים.. בסוף התרחש נס.. )
צריך להכיר את אומן כדי להסתדר שם לבד.. חח
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!